abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51992351
Het vervolg van : Van kleuter tot puber deel 15

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica

En het moet dus deel 16 zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 20-09-2007 09:02:51 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 16:46:50 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51993260
Deel 16
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:48:38 #3
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993307
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
pi_51993410
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
Oeeh traktaties maken is echt heel leuk.

Wij hebben een keer gekleurde suikerappels gemaakt. Appels op een stokje en dan in een pan warme suikerprut. Afkoelen en klaar. Heel mn keuken zat onder de plak!!

Of stukjes kaas en worst op een prikker.

of cakjes..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:00 #5
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993542
Ja, gewoon lekker ouderwets. Een meloen door de midden en die met zilverpapier bedekken en dan prikkers er in steken met worstjes en stukjes kaas ananas of manderijnpartjes uit blik. Dat brengt herrineringen naar boven.....
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:07:48 #6
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51998347
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef chacama het volgende:
spam, maar oooooh zo leuk. Al zeg ik het zelf

Er zit gemiddeld 3 maanden tussen elke foto...

(die hoort hier toch nog een keer!)
Ik vinnum super!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:30:56 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52000862
Dankjewel. Ik wilde het zelf niet doen. Maar ben erg blij dat jij het wel hebt gedaan.

We zijn vanavond nog even naar het strand geweest. Ik werd op mijn werk opgehaald door man en kids. Komt Fleur heel enthousiast de winkel ingerend...
-Mama, mama ik moet wat in je oor fluisteren...We gaan naar het strand. En met een strallend koppie kijkt ze me aan:
- Leuk, he mama dat papa jou doet verrassen.
Wat een schatje is het toch.

Gisteren ook nog even mogen lachen. Waren met een boot meegeweest. Dus wij wachten tot iedereen aan boord was. Zegt ze:
Jaaaa, we moeten eerst wachten tot iedereen overboord is. Dan kunnen we weg.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:36:25 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52001049
Erg leuk, Chacama Het aftellen is dan nu bijna ten einde. Hoe gaat het nu met Fleur? Is ze weer een beetje meer zichzelf of heeft ze het nog moeilijk soms?

En dat Fleur nog maar 1 week vakantie heeft
Katja heeft pas net een weekje achter de rug!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52004626
Chacama wat ontzettend leuk zeg! Crea joh.

Bo en Jans hebben vandaag tot en met het middag eten meegedraait op de bso. En het ging prima. Jans liep in t begin wel steeds achter Bo aan die daar neit goed van werd (maar ja grote zus veiligheid enzo) Maar Bo had dat tegen de juf gezegd en de juf heeft even met Jans gesproken of ze het spannend vond allemaal enzo. En daarna hebben ze ook appart gespeeld.
Bo heeft er tussen de middag 4 boterhammen op En Jans zonder mokken 2 (die laat de laatste tijd steeds korstjes staan enzo)
Al met al na de vakantie kunnen ze er met een gerust hart heen.
Toen ik in mijn pauze de kidneren thuisbracht en weer naar mijnj werk ging wilde ze weer mee Goed teken dus.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:06 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52025496
Dat is mooi Jessie. Heerlijk gevoel als je weet dat het straks allemaal goed gaat gaan.

Ja, Livelink het is toch echt 13 augutus dat we hier beginnen. Dus nu nog 1,5 week... Niet 1...gelukkig. Zondag gaan we weer naar het strand en maandag krijgt Fleur de verrassing van d'r leven (nou, ja de eerste 4 jaar dan). We gaan naar Plopsaland. Oh, boy...

En ze heeft vandaag aangegeven dat ze een K3 taart wil. Poef, ik ga op zoek. En ik heb ook gezien wat ik ga maken als tractatie. Het worden poffertjes op een stokje met druifjes ertussen. Lijkt me lekker en vrolijk. Semi gezond en waarschijnlijk wordt het ook nog gegeten.
pi_52025680
wisten jullie dat er een nieuw soort pinguin is ???
Volgens merijn wel : een KEIZERSNEDEPIGUIN.....

als iemand een afbeelding kan vinden...
pi_52025815
Super, jessie, dat de meiden het er naar hun zin hadden.

Damon gaat nu sinds 1 mei naar de BSO en heeft erg moeten wennen. Hij klaagde nooit hoor maar was wel vaak stil.
Nu gaat hij ook ontzettend graag. Heeft nu ook wat vriendjes leren kennen.
Hij gaat nu in de vakantie 2 volledige dagen per week (hier ook 13 augustus weer naar school trouwens) en ze doen zo'n leuke dingen met de kinderen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:39:52 #13
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52042286
Hahaha, keizersnedepinguin!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 18:51:05 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052068
Keizersnedepinguin

Vanmorgen eerst naar het cb geweest voor Iris waar Eva ook gelijk even gewogen (20 kilo) en gemeten (1.12m) is. Dat kwam mooi uit want dat had ik nodig voor de formulieren voor de oogoperatie die we vandaag moesten inleveren.
Ze moest eerst even bloedprikken voor de oogoperatie. Ik vroeg bij de bloedprikbalie of het via een vingerprikje ging of dat het een buisje zou worden zodat ik haar kon voorbereiden. "nou" zei de mevrouw achter de balie "ik zou gewoon niks zeggen, dat is veel minder eng" Eh? .....
Toen vertelde ik dat ze toch wel stevig in bedwang moest worden gehouden want dat ze erg paniekerig is. "ja" zei de zeer onvriendelijke dame "als je dat zegt dat wil ze zeker niet meer, je moet er niet zo'n drama van maken"
Okee, ik was inmiddels best nijdig, dan zelf maar weten maar ze is verstandelijk gehandicapt en ik moet haar wel goed voorbereiden, dus wat wordt het? Vingerprikje of buisje?
"ow verstandelijk gehandicapt? In bedwang houden? Eh.... vingerprikje maar!"
Mooi doel bereikt dus...
Het prikken was een enorm drama voor Eva natuurlijk, maar gelukkig troffen we een zeer kordate dame die gewoon ging prikken ondanks Eva's hysterie. We hebben wel eerder dames gehad die gingen wachten tot ze gekalmeerd zou zijn, nou dan wordt het alleen maar erger.
Deze ging onverstoorbaar door, terwijl wij uit alle macht Eva in bedwang hielden met zijn 2en.

Daarna door naar de anesthesist, die benaderde Eva ook eerst als een gewone 6 jarige maar na onze uitleg sprak ze meer op Eva's niveau. Ze heeft ook met grote letters verstandelijk beperkt op het dossier gezet zodat die fout ook niet op de OK gemaakt wordt.

Na de stempel "goedgekeurd" op het dossier, en op Eva's hand , konden we weer door naar de oogarts waar de operatie vastgesteld is op 24 oktober. Dan gaan ze beide oogjes weer rechter zetten.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:59:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52052227
Pfff, jullie treffen het wel steeds met medici he Lois! Je zou zo'n mens toch...

Doen ze allebei de oogjes tegelijk bij die operatie?
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 19:04:16 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052332
Ja de operatie duurt ongeveer zo'n 2 tot 2,5 uur en daarbij doen ze dan allebei de oogjes.

Aanvulling:
Waar ik echt nog steeds verontwaardigd over kan worden is de houding van die mevrouw aan de bloedprikbalie. Ook al zou Eva een "gewoon" kindje zijn dan nog ga je je kind toch voorbereiden over wat er gebeurd? Dan nog wil je toch weten hoe ze bloed gaan prikken zodat je dat kunt uitleggen? Ik vond het zo'n ouderwetse "wat niet weet wat niet deert" houding.

[ Bericht 68% gewijzigd door Lois op 02-08-2007 19:12:20 ]
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:50:16 #17
103793 kozakken
Living the life
pi_52055423
Oooohhhh echt heerlijk he, zo'n houding
Spannend dat ze weer moet.
pi_52056965
Spannend Lois. En inderdaad een stomme reactie van dat bloedprikmens. Ik zou ook altijd mijn kids voor willen bereiden. Of ze nu wel of niet verstandelijk gehandicapt zijn.
pi_52058652
Geez wat een koe dat mens!
Saartje
pi_52064276
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
pi_52064607
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:32 schreef Stout het volgende:
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
Er zijn best voedingsmiddelen zonder gluten te vinden... Maar volgens mij is het wel goed zoeken. Verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook heel moeilijk.

Lois, jeetje zeg, wat kunnen mensen moeilijk doen! Ik haat het als mensen zich bemoeien met opvoeding. "Nee, dat doe je verkeerd, je kan beter..." . Vreselijk, ouders weten toch wel het beste hoe ze hun eigen kind moeten voorbereiden op zoiets als bloedprikken. Bij Priscil was het allemaal wat makkelijker. Ze wist niet precies wat het was, maar we hadden zoiets van je ziet het vanzelf wel. Heel stoer de prikkamer in lopen, en als een tam pupje er weer uit....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:05:24 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52066293
coeliakie gaat echt veel verder dan geen gluten meer eten.
zo wordt het ook handenwassen na het aanraken van voedingsmiddelen met gluten e.d.
eigen mes/vork/ etc. mocht ze bij jullie thuis eten. enzo voorts kijk anders eens op livaad.nl staat best wel goede info

Lois wat erg, echt kan je toch zo giftig om worden en dat mens achter de balie wegtrekken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52072224
even offtopic maar ik heb toevallig gisteravond een artikel gelezen van een moeder van 2 kinderen die beiden coeliakie hebben.

Jeetje, ik wist niet dat het zo ernstig was.
Inderdaad, van een broodkruimel (of sporen daarvan) werden ze al doodziek en dan op school waar alle kinderen rondrennen met brood ed. Was een ramp...
pi_52073626
Coeliakie: het is maar hoe je het ervaart. Ik ben opgegroeid in een omgeving met coeliakie en.. er valt prima mee te leven.
Tuurlijk is het lastig, maar voor kinderen is het, denk ik lastiger dan voor volwassenen.

Watvoor vragen heb je precies Stout? Ms kan ik je wat advies geven.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_52113369
Wat kan ik voor haar regelen, ze is hier regelmatig natuurlijk en ook wel om te eten.
Ze heeft het behoorlijk erg, laatst heeft ze bij haar ouders gegeten en ws iets binnen gekregen en gelijk weer doodziek (ziekenhuisopname)
Ik weet dat gluten in haver, tarwe gerst en rogge zitten maar heb inmiddels ook ontdekt dat dit dus ook overal zo ongeveer in verwerkt zit. Er zijn wel glutenvrije producten te koop bij de reform winkel zag ik gisteren.
Kun je me gewoon wat handreikingen geven van doe dit of dat wel/niet ?
Mag ook per mail
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:53:53 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321767
naar school

Gisteren de verjaardag gevierd. Foto's volgen in het foto-topic. En vanochtend de eerste schooldag. En ze rende gewoon de hele weg naar school. En eenmaal binnen begon ze honderuit te kletsen en te vertellen. Toen ik zei dat ik naar huis ging, kwam ze nog een kus geven en zei ze tot straks. Wat een stoere meid. En wat ben ik dan een emo-muts. Haar woorden toen een ander kindje begon te huilen: "Ik hoef niet te huilen, want ik vind school leuk".

*slik* Mijn kleine meid is echt groot nu.
pi_52321797
Fijn dat ze er zin in had chacama! Raar om te lezen wel dat bij jullie de school alweer is begonnen, wij hebben nog 3 weken te gaan
Saartje
pi_52322824
Spannend, Chacama, de eerste schooldag

Bij ons is de kop er ook weer af; Damon heb ik vanochtend in groep 3 afgeleverd

De klassen liggen echt op volgorde bij binnenkomst en we konden nu dus 2 klassen voorbijlopen.
Wel weer vreemd; zo'n klas zonder de speelhoeken e.d. en met een schoolbord!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:13:54 #29
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52323069
Spannend he Chacama? (volgens mij is het voor jou spannender dan voor Fleur )

Wat gek dat er zoveel verschil in de startdata van de scholen zit he?
Bij jullie gaan ze alweer naar school, bij Maneki hebben ze nog drie weken vakantie, en Wilyan mag volgende week maandag ook weer beginnen.

Ik dacht altijd dat er minimaal twee weken verschil tussen zat? Eerst het zuiden, dan het midden en dan het noorden van het land.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:41:29 #30
37150 livelink
pi_52323702
Hier ook nog 3 weken vakantie, ik heb het gevoel dat de vakantie pas net begonnen is. Maar het vliegt voorbij.

Damon en Chacama, heel veel plezier in dit nieuwe schooljaar!! Damon ook al naar groep 3, dat lijkt me ook een hele overgang.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:45:44 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52357449
Daan kan fietsen!
Eindelijk kan hij zonder zijwieltjes fietsen! Vorig jaar hebben we de zijwieltjes van z'n fiets gehaald, maar toen was fietsen niet meer leuk (lees: hij kon niet fietsen en wilde niet oefenen). Aan het begin van de zomervakantie hadden we afgesproken dat hij zou leren fietsen in de zomervakantie, maar vanwege het slechte weer was het daar nauwelijks van gekomen. Toch had hij het afgelopen zondag, op de laatste dag van zijn vakantie, plotseling door! Hij wilde de hele dag fietsen en gisteren uit school heeft hij ook de hele middag gefietst. Was zaterdag fietsen nog stom en onnodig, nu weet hij niet meer van ophouden .

En wat betreft de eerste schooldag na de vakantie: hij vond het best een beetje spannend om weer naar school te gaan (groep 4) en had er daarom niet zoveel zin in, zei hij. Maar halverwege de middag zei hij tegen mijn man (die pleinwacht liep) dat hij het toch wel heel leuk vond op school. Hij kwam dan ook enthousiast uit school!
pi_52357906
Daan

fijn dat hij het toch naar zijn zin had

(Damon vond zijn eerste dag in groep 3 geweldig. Hij stond vanochtend alweer letterlijk te stuiteren om te gaan)
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:07:20 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52359809
Hier ook een meisje dat vanochtend niet kon wachten om te gaan.....of was dat omdat ze vandaag mocht trakteren. Nou, hoe dan ook het ging super. Gisteravond was ze wel een beetje moe, maar het verwerken van de dag was mooi om te horen. Ze lag al in bed en wij konden beneden precies volgen wat ze allemaal riep en zong.

Daan super Dat zal binnenkort hier ook wel een oefening gaan worden. Ze vind fietsen zo ontzettend gaaf.

en mogen wij per vandaag in de OP
  Jubileum moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:08:52 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52368409
Ik heb de lijstjes weer bijgewerkt Chacama.

Daan
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:46:52 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52369651
thanks. En school is erg vermoeiend. Had vanavond een kleutertje met hele rode oogjes. En we mochten niets verkeerd zeggen, want dan was het meteen huilen. Ze kon gelukkig nog net Karin (van de K3-taart) eten en toen wist ze niet hoe snel ze naar bed wilde.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:52:56 #36
37150 livelink
pi_52369863
Ach, arme Fleur. Maar ze komt vast snel genoeg in haar ritme. En meteen trakteren is natuurlijk ook wel heftig. Ik heb het mezelf indertijd makkelijk gemaakt en niet op school getrakteerd.

Daan, wat knap! En wat leuk kan fietsen dan ineens zijn, he

Damon, ook al zo'n goede start op school. Leuk hoor, maar stiekem ben ik wel blij dat Katja nog even vakantie heeft. Ik ben nog niet aan school toe, geloof ik.
pi_52370234
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:52 schreef livelink het volgende:
Damon, ook al zo'n goede start op school. Leuk hoor, maar stiekem ben ik wel blij dat Katja nog even vakantie heeft. Ik ben nog niet aan school toe, geloof ik.
ik ook niet
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 10:19:02 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_52415632
Ik heb een kleuter en een bijna puber!!

Soms loop ik met mijn grut over straat en dan denk ik jééj wat is die griet van mij al groot en 'oud'.
Dinsdag rond een uur of 23 werd Cas al wakker; Ben ik al jaajug? Nee, als de sterren weg zijn ben je jarig. Een uur later, Ben ik al jaajug? Zijn de sterren al weg? Ik heb Cas maar met ons mee naar bed genomen want ik zag de bui al hangen. (Nou noemen we hem al anticasseptie.... maar ik ben al lang blij als ik een nacht kan slapen, en hij zal vast niet meer tussen ons in liggen als hij 18 is)

Na korte tukjes kwam iedere keer de vraag of hij al jaajug was. Op een gegeven moment riep hij, de sterren zin weg, IK BEN JAAJUG, vieeer JAAJUG!! Ik feliciteer hem, krijg een dikke knuffel en een natte zoen, meneer draait zich om en gaat slapen. *zucht* had ik maar om 00:05 gezegd dat ie "jaajug" was.

Om 8 uur werd ik mijn bed uit geroepen, met de mededeling dat hij wilde feesten "Kom, we gaan feesten, en je moet zing zing doen met papa en Néé"

Cas was écht met zijn hele lijf jaajug. De hele dag heeft hij lopen dartelen en huppelen. Van René kreeg hij een piraten playama, waar hij dus gewoon de hele dag in gelopen heeft, mocht niet meer uit Zo lief, heeft ze zelf uitgezocht, net zoals dat ze tussen de middag van haar eigen geld 2 porties visfrietjes wilde gaan halen, voor Cas zijn verjaardag

We hebben een huis vol visite gehad, Cas heeft super kadootjes gekregen en voelt zich nu nog jaajug.
en ik heb gewoon een kleuter die volgende week naar school gaat en een bijna puber!! Ik zou me oud moeten voelen, maar ik voel me juist helemaal niet oud
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_52415927
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:19 schreef moussy het volgende:
(Nou noemen we hem al anticasseptie.... maar ik ben al lang blij als ik een nacht kan slapen, en hij zal vast niet meer tussen ons in liggen als hij 18 is)
hahaa

Leuk zeg; dat Cas zo'n fijne verjaardag had (nog gefeliciteerd trouwens)

En wat klink je gelukkig
pi_52417626
Cas lekker ook 4

Fleur ging gisterenmiddag zelf heel zachtjes naar boven. Ze had eerst al zelf zitten spelen en een beetje tv gekeken, maar rond half 4 ging ze even naar d'r eigen kamer. Een kwartiertje later hoorde ik helemaal niets meer. Ik ben heel zachtjes naar boven geslopen en zag toen een uitgeteld meisje op d'r bed liggen. Ik heb ze een uurtje laten slapen en om half 7 wilde ze weer naar bed. Toen duurde het wel wat langer voordat ze sliep, maar ze lag wel lekker in d'r bedje. Vanochtend was ze weer helemaal enthousiast en vertelde meteen dat ze vandaag weer 2 keer naar school ging.
pi_52418437
Cas 4 Nog gefeliciteerd
Saartje
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:04:46 #42
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52437069
Cas alweer 4 jaar! Gefeliciteerd!
pi_52442493
HOERA !! Cas is alweer 4 jaar !
Veel plezier op school kerel !

En hier...hangt een aftelkalender: over 3 nachtjes mogen ze weer naar school ! Wat hebben ze er een zin in ! Groep 3 en 4..... ben benieuwd hoelang het duurt voor ze roepen : is de vakantie nu al om ???

Moussy, dat herken ik wel, Merijn is natuurlijk ook bijna 8 en veel vrienden hebben net pas kinderen en dan steekt Merijn er met zijn 1.40 cm flink boven uit natuurlijk. Meestal zijn ze de oudsten ergens...ook niet altijd even leuk maar ze vermaken zich prima.
Hoe is het met je meissie ? Groep 5 alweer zeker !
pi_52461576
Moussy, gefeliciteerd met Cas' 4e verjaardag!
En Chacama met de eerste schooldag.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:11:52 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52475901
Cas, nog gefeliciteerd met je verjaardag vent!
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:12:35 #46
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52475906

We kregen net een grote enveloppe in de bus..
Wilyan is opgeroepen voor zwemles. Zijn eerste zwemles voor A is al op 31 augustus!

HELLUP! Mijn kind is een kleuter en ik ben daar nog helemaal niet klaar voor!

Maxi, Midi & Mini
pi_52476351
Noli. Wat moet ik nu zeggen...................het went.....................het went.....................denk ik.....
pi_52494401
hihi je groeit mee met je kinderen zeggen ze......
  maandag 20 augustus 2007 @ 07:10:52 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52520048
Goedemorgen..

Voor alle mamma's en kindjes die vandaag weer naar school gaan..
Succes en veel plezier!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:01:14 #50
37150 livelink
pi_52520633
Had Wilyan er wel zin in vandaag, Noli?
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2007 @ 09:06:46 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_52520692
ze zitten op school!!

Cas had er een klein beetje moeite mee. Ging gister ook laat slapen, dat zal er ook wel aan mee werken. Maar toen zn grote voorbeeld *meisje* er was werd hij helemaal blij en ging hij snel zitten. Gelukkig, anders ga ik zo rottig weg

René doet nog een jaartje groep 4
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:11:42 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52520752
Ging het goed Noli? En Stout....waren ze nog steeds even enthousiast?

Lekker Moussy, geeft toch een beter gevoel. Ik heb Fleur vanochtend niet weggebracht. Dat mocht papa doen. (was zelf met Maud naar de HA). Was wel raar thuis komen. Maar ik ga d'r straks wel lekker halen.

Moet nog steeds gymschoenen kopen
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:25:04 #53
37150 livelink
pi_52520972
Cas en René ook alweer naar school. Dit was dan officieel natuurlijk de 1e dag van Cas. Had hij vooraf nog wel een paar dagen gewend, Moussy?
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:47:48 #54
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52521313
Hier ging het lekker.
Wilyan was op tijd wakker, op tijd in de kleren, had er helemaal zin in en was nog op tijd op school ook!

Toen ie binnen was waren het toch wel veel prikkels in één keer dus liep ie daar weer ongeveer zo -> rond.
(grote ogen, mondje iets open, blik op oneindig en verstand op nul)

Meneer zit in het zelfde lokaal als eerst maar heeft wel een nieuwe juf en ik kon merken dat ie dat wel iets apart vond.
Maxi, Midi & Mini
pi_52550127
Hier waren ze laaiend enthousiast... Timo heeft maar 19 kinderen in de klas : 12 meiden.... Gelukkig zit zijn 'vriendin' ook in de klas Hij vond de opdrachtjes maar makkelijk en voelt zich reuze groot Hij heeft de juf die Merijn vorig jaar had, dus bekend zeg maar. Er zitten ook 2 kindjes in zijn groep die niet door zijn gegaan naar groep 4, dat was vooral voor één erg naar. (huilen etc) Hoe reageerde René daarop ? Was ze erg verdrietig of had ze er juist mega zin in (dat zagen we bij een die groep 4 nog een keer doet bij Merijn)

Merijn vond het eveneens geweldig, hij zit in een leuke groep (ze hebben de groepen 3 van vorig jaar samengevoegd, nu totaal 22 kinderen) met als zijn vrienden... 2 ervan in zijn groepje. Ze hebben gelijk flink gewerkt, dat vind hij alleen maar fijn.....

Beiden heren waren 'helemaal niet moe' (AHUM) dus lagen er vroeg in. Timo werd om 06.00 wakker met de mededeling dat ie er weer helemaal klaar voor was dus ik denk dat ik zo maar ontbijt ga maken.

Groetjes
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:22:28 #56
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52554077
Heerlijk dat enthousiasme. Fleur stond vanochtend ook al om half zeven bij me aan bed. Mama, vandaag weer 2 keer, toch?
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:14:24 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_52557510
Zo ver René laat merken heeft ze er geen problemen mee, ze heeft iig wel een fijne start gehad.... Gepest door een klasgenootje wat naar gr 5 is gegaan, maar 2x over 4 heeft gedaan. Ik heb René dat even ingefluisterd

Cas viel gister om 16 uur in slaap, toen ik hem wakker maakte om 17 uur vroeg hij alleen maar of ie niet nog een keer naar school moest Vanmorgen had ie niet veel puf, maar hij ging toch
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:19:31 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52557640
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:14 schreef moussy het volgende:
Zo ver René laat merken heeft ze er geen problemen mee, ze heeft iig wel een fijne start gehad.... Gepest door een klasgenootje wat naar gr 5 is gegaan, maar 2x over 4 heeft gedaan. Ik heb René dat even ingefluisterd

Cas viel gister om 16 uur in slaap, toen ik hem wakker maakte om 17 uur vroeg hij alleen maar of ie niet nog een keer naar school moest Vanmorgen had ie niet veel puf, maar hij ging toch
Zou ik ook gedaan hebben. Weet hoe verschrikkelijk het is om gepest te worden. Dat is ook een van mijn grootste angsten voor de kinderen.

Vermoeiend he, dat naar school gaan? Merk het hier ook. Maar ze wil zo ontzettend graag. Ik zorg nu wel dat de rest van haar 'leven' even op een laag pitje staat. Dus geen volgeplande activiteitenkalender.
pi_52559556
"Kind" hier vanmiddag voor t eerst naar school gebracht... Om te "oefenen" hele week al Ik wil wel/ik wil niet... Maar vanmiddag was het dan toch zover... Moeders zich helemaal voorbereid op er een tijdje mee bezig zijn... En jawel... meneer was best verlegen. Wel 5 hele seconden ja. Toen was het jasje weg hangen mama nog een kus, zwaai zwaai Daaahaaag mama... En stond ik weer buiten
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:20:41 #60
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52561363
Fleur is vanmiddag niet gegaan. Ze is bij de oppas op de bank gaan liggen en er niet meer vanaf gekomen. Ach, waarschijnlijk dan toch maar mijn eerste schema gaan invoeren.
Maandag....halve dag
dinsdag....hele dag
woensdag....halve dag
donderdag..hele dag
vrijdag...halve dag
Dan mist ze in totaal maar een halve dag. en wisselen de hele en halve dagen elkaar af.

Vamp. Heb jij weer. Maar wel fijn dat ie het zo goed doet.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:06:50 #61
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52562784
Het eerste wat Wilyan vanmiddag riep was "één keer naar school".
Waarschijnlijk heeft de juf 'm dat uitgelegd, dat ie morgen maar één keer naar school hoeft.

Ben ik erg blij mee.. Inderdaad.. Hij hoeft MORGEN maar één keertje naar school. Maar daarna komt donderdag ook nog.
Oké dat kon zij ook niet weten maar Wilyan is nu in de veronderstelling dat hij nog maar één keertje naar school hoeft. We hebben er het afgelopen uur een paar keer over gehad en nu is hij zover dat ie weet dat ie donderdag ook naar school moet.
(al zal ik het tot donderdag vast nog wel een paar keer moeten uitleggen)

Verder ben ik langer bezig om Hanne UIT de klas te krijgen dan Wilyan erin.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:09:11 #62
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52562848
Maar dat is een mooi schema toch Chacama?
En hier is alles ook op een laag pitje voor Wilyan als hij thuis komt, geen gekke dingen alles lekker rustig.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:32:42 #63
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52563563
Wilyan binnenkort op zwemles spannend hoor! Tristan mag als ie 5 is pas beginnen, dat zijn de regels hier. Dus dat duurt ook niet zo lang meer. Zal het ook een hele geruststelling vinden als ie kan zwemmen!

Het schoolritme zit er hier na 2 dagen al weer lekker in. Net of er helemaal geen 6 weken vakantie tussen zat! Voor Tristan is alles eigenlijk hetzelfde gebleven, zelfde juf, zelfde lokaal, zelfde kindjes (behalve 1 jongetje, dat na de vakantie naar groep 3 is gegaan (groep 1 en 2 is gecombineerd op deze school) ). Wouter is ook het schoolritme probleemloos weer ingerold, gelukkig. Sterre had het maandag tussen de middag wel moeilijk, die wou 's middags niet meer naar school. Toen ik haar achterliet op het schoolplein had ze tranen in haar ogen, maar een juf had haar gelukkig van me overgenomen, en liep samen met Sterre even rond op het schoolplein. Toen ze 's middags uit school kwam was ze als een blad aan een boom omgedraaid: school was hartstikke leuk! En vanmorgen ging het goed, en vanmiddag riep ze me al vanaf het schoolplein: 'Het was hartstikke leuk mama, dat moet je niet meer steeds vragen hoor!' Nou is het ook wel logisch dat ze het eerst even moeilijk had, want ze zit in een andere groep, ze is van groep 3 naar groep 5 gegaan. Maar ik ben echt heel opgelucht dat ze het zo naar haar zin heeft! En nu is ze spelen bij haar 'nieuwe beste vriendin'.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:36:15 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52563707
Spuug. Heerlijk. Fijn dat Sterre het ook goed heeft. Dat zal voor jou ook schelen. En inderdaad niet te veel vragen. Stel je voor dat ze vertellen wat ze allemaal gedaan hebben.

Noli. Ik denk inderdaad dat dit een fijn schema wordt. Hoop alleen dat Fleur dat op maandagmiddag ook vind. We zullen zien.
pi_52564134
HIer liggen ze lekker op de bank, dag 2 was weer geweldig.
Morgen een half dagje, ook wel fijn voor mama.. die moet donderdag weer aan de bak

Fijn dat René zo goed reageert !! En Cas ? Vandaag weer helemaal af ?

Zwemles is hier pas vanaf bijna 6....Timo heeft eerst particulier gezwommen (drama) en nu bij het lokale zwembad, mag hopenlijk in september afzwemmen

Groetjes
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:59:28 #66
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52564473
Stout, je onderschrift maakt me nieuwsgierig. Vertel eens, als je wilt, wie Annemiek is?
pi_52580826
kijk even op huishoudkunde.nl en dan de voorpagina... daar staat het verhaal (een stukje)
pi_52600730
pfff, Stout wat een verlies. (en wat mooi geschreven)

Ik kwam eigenlijk om te klagen over mijn kleuter......

Ik wil mijn peuter terug. Want jeetje wat is ze brutaal, eigenwijs, drammerig en, en, en zooooooo niet mijn Fleur. Het zal wel een fase zijn.

Zeg me dat het een fase is!!!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:25:27 #69
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52602923
Stout, wat vreselijk
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:26:20 #70
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52602953
't Is een fase chacama, eentje die bij vlagen overwaait. Sterkte!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:27:00 #71
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_52602981
Welkom in de grote wereld Chacama..
Deze fase kan best lang duren.. Ze zit nu op de basisschool natuurlijk..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_52612095
Dank jullie meiden...

: het is inderdaad een fase maar wel een waar ze iets langer in blijven hangen
pi_52619265
nou, da's dan fijn.

Nee, zonder gein. Het zal inderdaad even wennen zijn. Ze pikt zoveel dingen op van school en dus van de andere kinderen. Ik zie d'r gedrag en taal elke dag veranderen. Soms voor het goed, maar vaak ook voor het mindere. Gelukkig zie ik ook nog heel veel van d'r tevoorschijnkomen als ze weer wat rustiger is en thuis is. Dan is ze weer lekker vrolijk en spontaan. Een stuk minder 'gemaakt'. Want dat is nog de beste manier om het te omschrijven. Uiteindelijk zal ze vast ook hier weer sterker en wijzer uitkomen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:08:47 #74
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52630459
En het is hier weekend..

Meneer was nu toch wel compleet op. Toen hij op zijn fietsje bij school wegreed was het eerste wat hij vroeg: "Nu hoef ik niet meer een keertje naar school he?" (Dus maar uitgelegd dat hij idd weekend heeft maar maandag gewoon wel weer naar school gaat)

We zijn zostraks nog even bij het zwembad geweest voor een uitleg en rondleiding voor de zwemles en bij thuiskomst zat er écht niks meer in.
Alles was te veel. dus meteen na het eten de pyama aan en naar bed, waar hij eigenlijk al bijna sliep toen hij z'n bed rook.
Maxi, Midi & Mini
pi_52634865
Ben benieuwd hoe het maandag zal gaan. Voor Fleur is het toch ook nog wennen dat ze echt elke dag naar school gaat. Maar ze vind het wel geweldig. D'r wordt zoveel gezongen. En daar is ze gek op. Was vanochtend eigenlijk te laat en iedereen zat al in de kring. Dus bij het weggaan, hoorde ik het eerste liedje van deze ochtend:
dingdong, dingedingedong
ga je mee naar buiten dan zoeken we de zon.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:36:13 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_52723545
Cas gaat naar school alsof ie al jaren gaat Oke, het scheelt misschien dat ie vaak met mij gewoon mee ging als ik weer eens wat te doen had daar, dus komt ie er ook al jaren

De juffen doen het eten en drinken terug in de tas, zodat wij als ouders kunnen wát er is gegeten en gedronken. alleen denkt Cas nu iedere keer als er weer wat terug in gegaan is dat ie over moet blijven. En vandaag bleef ie ook zelfs zitten ipv dat ie met de rest naar buiten ging Juf dacht even van je zoekt het maar even uit, ik zie je zo nog wel, maar toen was René er al om hem uit de klas te plukken. Ook zo pittig. Als ze naar huis mogen loopt ze altijd via de gang met de kleuterklassen om dr broertje op te pikken. Terwijl het thuis water en vuur is op het moment
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:38:51 #77
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52723604
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef moussy het volgende:
Cas gaat naar school alsof ie al jaren gaat Oke, het scheelt misschien dat ie vaak met mij gewoon mee ging als ik weer eens wat te doen had daar, dus komt ie er ook al jaren

De juffen doen het eten en drinken terug in de tas, zodat wij als ouders kunnen wát er is gegeten en gedronken. alleen denkt Cas nu iedere keer als er weer wat terug in gegaan is dat ie over moet blijven. En vandaag bleef ie ook zelfs zitten ipv dat ie met de rest naar buiten ging Juf dacht even van je zoekt het maar even uit, ik zie je zo nog wel, maar toen was René er al om hem uit de klas te plukken. Ook zo pittig. Als ze naar huis mogen loopt ze altijd via de gang met de kleuterklassen om dr broertje op te pikken. Terwijl het thuis water en vuur is op het moment
Wat fijn dat hij nu graag gaat, moussy.
En wat lief van René, en ja dat verhaal van niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen ken ik
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:41:38 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_52723676
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:45:54 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52723772
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
Ha ha, klinkt bekend.
Een pittig menneke dus
Is het alleen met René of heeft hij het met andere kinderen ook dat hij graag de leiding heeft?
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:53:54 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_52723925
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Ha ha, klinkt bekend.
Een pittig menneke dus
Is het alleen met René of heeft hij het met andere kinderen ook dat hij graag de leiding heeft?
z'n nichtjes zijn bang van hem het gekke is dat hij het op school (nog?) niet schijnt te doen. Hij heeft het ook nooit op de psz gedaan.
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:57:30 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52724006
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:53 schreef moussy het volgende:

[..]

z'n nichtjes zijn bang van hem het gekke is dat hij het op school (nog?) niet schijnt te doen. Hij heeft het ook nooit op de psz gedaan.
Zijn ze bang voor hem?!

Wat doet hij dan dat ze bang van hem worden?
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:57:45 #82
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52724018
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Toen Tristan nog maar pas naar school ging, viel het de juf zo op dat hij zo hard praatte. Ja, als je thuis boven een zus en broer wilt uitkomen moet je je stem ook verheffen. Ik heb er thuis toen erg op gelet en extra gecorrigeerd, en dat hielp.
Sterre had gisteravond ineens boven de 39 graden koorts en voelde zich zwaar ellendig, dus ik dacht dat ik haar vandaag wel thuis zou moeten houden. Vanmorgen was ze echter weer kiplekker. Pfiew, gelukkig maar!
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 17:23:42 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_52731312
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Zijn ze bang voor hem?!

Wat doet hij dan dat ze bang van hem worden?
schreeuwen, slaan, knijpen als ie zn zin niet krijgt, of als er iemand aan zn spullen komt waar hij mee bezig is. Tis echt een etterbakkie hoor.
pi_52735883
Ohhh hier nog zo een hoor : Timo kan er wat van maar helaas zijn wij nog zijn broer of juffen onder de indruk en mag meneer ergens even uitrazen en vervolgens terug komen... werkt prima :d
Merk wel dat ie erg moe is nu... eindelijk slaapt ie voor 21.00 uur

En merijn heeft een fikse knauw gekregen van de scheiding van de buren, is als de dood dat een van ons verdwijnt...iemand nog tips naast de gebruikelijke ?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:58:50 #85
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52813032
Nee, ik kan zelfs geen gebruikelijke tips verzinnen...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:20:20 #86
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52828379
Sorry Stout, ik weet ook geen tips..

Morgen Vandaag.. VANDAAG! Wilyan's eerste zwemles!

Om 14.30 moet ie aan de rand van het bad staan.
Elke eerste van de maand is het kijkdag dus we vallen meteen met de neus in de boter. (Ik zal proberen flink veel foto's te maken! )

Ik ben benieuwd!
Ik heb 'm al helemaal voorbereid dat ie zonder vleugeltjes het water in moet. Normaal doet ie dat dus écht niet. Dat vind meneer "gevaarlijk" en "eng" (Oké daar heeft hij een punt , maar op zwemles moet ie juist leren zonder die dingen te zwemmen)
Maxi, Midi & Mini
pi_52831415
En hier ? Na 1 week kwam juf al op ons af : timo verveelt zich... Hij is maandag getest op zijn kunnen en krijgt nu aangepaste lesstof. Hopelijk gaat ie zich iets minder vervelen...

De gebruikelijke tips zijn : veilig laten voelen, veel knuffelen, aandacht, praten, samen dingen doen etc. En vooral je afspraken nakomen (Duhhh) Doen we allemaal al..
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:00:14 #88
37150 livelink
pi_52833579
Ik had me niet gerealiseerd dat een scheiding bij anderen al zo'n impact zou hebben. Hier zijn mijn kinderen in de buurt en ook in de familie nog niet geconfronteerd geweest met scheidingen. Het lijkt me dat het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk vertrouwen geven dat het tussen jullie wel goed zit.

Wel heel lastig dat Timo zich nu al verveelt. Het lijkt me echt niet leuk voor hem en voor jullie. Hopelijk blijft de school er goed op inspelen.

Noli, sterkte met de zwemles. Wilyan is toch al een echte waterrat. Ik kan me tenminste herinneren dat jullie al heel vroeg met hem gingen zwemmen en dat hij allemaal diploma's had gehaald.

Is het trouwens zo dat de kinderen het water in moeten springen zonder vleugeltjes? Ik weet dat Katja nog lang met allerlei bandjes omzwom. Een bandje om haar buik in ieder geval en volgens mij ook wel iets om haar armen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:50:56 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52844118
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:20 schreef Noli. het volgende:
Sorry Stout, ik weet ook geen tips..

Morgen Vandaag.. VANDAAG! Wilyan's eerste zwemles!

Om 14.30 moet ie aan de rand van het bad staan.
Elke eerste van de maand is het kijkdag dus we vallen meteen met de neus in de boter. (Ik zal proberen flink veel foto's te maken! )

Ik ben benieuwd!
Ik heb 'm al helemaal voorbereid dat ie zonder vleugeltjes het water in moet. Normaal doet ie dat dus écht niet. Dat vind meneer "gevaarlijk" en "eng" (Oké daar heeft hij een punt , maar op zwemles moet ie juist leren zonder die dingen te zwemmen)
en hoe is het gegaan?

luca had vandaag ook zijn eerste zwemles
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:59:31 #90
37150 livelink
pi_52844374
En hoe ging dat dan, lady-wrb? Wel iets meer informatie geven, hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:09:51 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52844690
ah, je hebt mijn sig nog niet gelezen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:18:38 #92
37150 livelink
pi_52844946
Nee, die had ik nog niet gezien
Maar moest hij inderdaad zonder bandjes het water in?
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:29:54 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52845258

mij gaat het meer om hoe hij functioneert in de groep.
op kickboksen zie je hem regelmatig "verdwijnen"
maandag maar eens vragen aan de juf.
maar ik vrees dat daar dit jaar niet veel van kan verwachten.
misschien heb ik wel te hoge verwachtingen van het onderwijs hoor (corrigeer me als ik fout zit aub) maar ik had afgelopen woensdag een gesprek met de juf (ik wou haar even inlichten over luca).
mijn simpele veronderstelling is: als je een nieuwe klas krijgt, kijk je toch alle rapporten door van wat elk kind het jaar ervoor gedaan heeft? en ook wordt er aan het eind van het jaar een overdracht geschreven door de leraar voor de leraar van het komende jaar.
waarom wordt zoiets dan niet doorgelezen?
het lijkt me juist handig als je een gesprek hebt, dat je dan toont dat je je ingelezen hebt.
(zou ik in elk geval doen, maar ja, ik ben dus geen leerkracht)
nu kwam ik op gesprek en ik moest verdorie het hele verhaal vanaf het begin vertellen.
en dan als klap op de vuurpijl: pdd-nos? wat is dat? daar heb ik nog nooit van gehoord.
toen zakte mijn broek echt wel af en lag mijn kin op mijn schoenen.
ik kan me niet voorstellen dat iemand die zoveel jaar in het onderwijs zit nog nooit gehoord heeft van pdd-nos.
ze heeft trouwens voor het eerst groep 5 daarvoor alleen kleuterklassen.

kan je je voorstellen dat ik er nu al geen vertrouwen meer in heb?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:38:33 #94
37150 livelink
pi_52845525
Ik kan het me wel goed voorstellen, Lady-wrb. Maar ik denk toch dat je moet proberen het vertrouwen te bewaren. Het is natuurlijk ook voor haar allemaal nieuw en wie weet groeit ze er nog wel helemaal in.
Ik hoop het in ieder geval voor jullie.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:07:42 #95
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52846313
Tjeeee.. Lady-wrb wat raar!
Het lijkt me idd -wat jij ook al zegt- dat die overdrachten niet voor niks in zo'n raport geschreven zijn. Dat is toch juist voor de leraren, om elkaar op de hoogte te houden hoe de vorderingen per kind, per bepaalde periode zijn? Beetje raar dat ze dat niet minstens even door heeft gelezen.

En dat ze (als leerkracht) niet weet wat PDD-NOS is...

Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:20:36 #96
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52846691
Wij hadden hier afgelopen week een infoavond van school en daar werd de jaarplanning en de les-/leer-stof voor dit jaar door gesproken. De klas kon even bezichtigd worden en er was een gesprek met de desbetreffende leerkracht over je kind.

Juf over Wilyan: "Hij is wel erg intensief."
Joh!

De volgende dag nog maar even voor de zekerheid gevraagd wat ze er mee bedoelde.
Een andere moeder dacht namelijk dat de juf zijn inzet bij de werkjes bedoelde. Dat hij heel intensief ergens mee bezig was. Terwijl wij meer aan zijn doen-en-laten dachten.
Volgens de juf is hij heel intensief in zijn beleving, wat wij dus dachten en wat ook wel heel erg klopt.

Oja, ik ben foto's aan het uploaden van het zwemmen. Dus dat komt straks/later.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:55:14 #97
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52864130
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:29 schreef lady-wrb het volgende:

mij gaat het meer om hoe hij functioneert in de groep.
op kickboksen zie je hem regelmatig "verdwijnen"
maandag maar eens vragen aan de juf.
[knippie]
Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 13:01:35 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52865482
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:55 schreef Noli. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?
hij heeft pdd-nos (een aan autisme verwante stoornis).
een van de dingen waaraan je merkt dat het bij hem allemaal net even "anders" gaat, is dat hij af en toe gewoon even helemaal "weg" is. gewoon geestelijk afwezig, waarbij hij dan niet stil staat maar een beetje "rondfladdert"
en hoe groter en rumoeriger de groep, hoe eerder het gebeurt.
dat is ook één van de redenen dat ik hem niet eerder op zwemles gedaan heb. ten eerste was hij onberekenbaar en kon bij het minste of geringste in paniek raken, maar ook dat hij met van alles bezig zou gaan, behalve zwemmen.
afgelopen jaar is hij qua pdd-toestanden aan de ene kant een beetje gegroeid en aan de andere kant heel hard achteruit gegaan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:59:18 #99
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52867659
Huh? Ik dacht toch echt dt ik een reactie gepost had? Nog een poging.

Ah, dan was het wel wat ik dacht wat je bedoelde.

Heel herkenbaar. Wilyan heeft dat namelijk ook. Vooral als het wat druk is en er 'veel prikkels' zijn.

Zoals zijn eerste schooldag bijvoorbeeld. (Goddank) Nog wel hetzelfde lokaal, nieuwe juf, stoel zoeken, wauw! een groot stoeltje!, nieuwe kindjes, allemaal ouders...
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:47 schreef Noli. het volgende:
Hier ging het lekker.
Wilyan was op tijd wakker, op tijd in de kleren, had er helemaal zin in en was nog op tijd op school ook!

Toen ie binnen was waren het toch wel veel prikkels in één keer dus liep ie daar weer ongeveer zo -> rond.
(grote ogen, mondje iets open, blik op oneindig en verstand op nul)

Meneer zit in het zelfde lokaal als eerst maar heeft wel een nieuwe juf en ik kon merken dat ie dat wel iets apart vond.
Bij het zwemmen had ie het ook een paar keer en ik heb het eindelijk een keer een beetje goed op foto weten vast te leggen.

En toch is het op de foto niet helemáál goed te zien hij kijkt dan namelijk ook heel 'glazig' echt wat afwezig en hoort dan ook even niks.
Bij de 2e zat ie trouwens naar kale muur boven wat aanwezige ouders te kijken, echt iets waar ook niks bijzonders te zien was.

We hebben trouwens wel een codewoordje waar we het 'verdwijnen' (mooie verwoording!) wel mee kunnen onderbreken. Namelijk: "Contact!" gek genoeg reageert hij wel als je dat zegt maar hoort hij je niet als je gewoon zijn naam zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 01-09-2007 15:48:07 ]
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:42:34 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52868449
En nu dan even over het zwemmen.
Wilyan vond het erg leuk!

We moesten even wachten voor we naar binnen konden. Eenmaal binnen werden de namen opgenoemd om even te kijken of iedereen er was en daarna ging het beginnen!

Het viel ons op dat er meteen de eerste les best wel veel gedaan werd. Tenminste wat ik me van mijn eerste zwemlesjes en die van mijn broertje (12 jaar terug) kan herinneren is dat er de eerste les alleen wat in het ondiepe met handjes zachtjes en heel hard gespetterd, met de voeten getrappeld, wat met je mond in het water gebrobbeld en met bootjes en gietertjes gespeeld werd.

Wilyan moest:
* Langzaam aan tree voor tree het trappetje af het water in.
* Wedstrijdje wie-het-eerst-bij-de-ballenlijn-is (gedeelde eerste plaats voor Wilyan en ons mini-buufje)
* Als een kikkertje weer terug springen
* Als een dolfijn naar weer naar de ballenlijn en ook weer terug.
* Op de knietjes in de kring, brobbelen (motor geluid maken)
* Op de knietjes in de kring, om-en-om de oren in het water (naar de visjes luisteren)
* Op de knietjes in de kring, neus in het water (of zelfs gezicht onder water)
* Op de knietjes in de kring, spetteren (redelijk zachtjes)
* Op de knietjes in de kring, regen maken! (hard spetteren)
* Onder poortjes door 'zwemmen', een keer gewoon een keer wat dieper
* Onder poortjes door 'zwemmen', een keer wat dieper (poortjes helemaal onder water)
* Speciale zink-speeltjes oprapen (een keer ondiep, drie keer diep)
* Één voor één van de kant springen (in het ondiep en ook nog in het 'diepe' bad (90cm))

En daarna nog even vrij spelen!

(Foto's en filmpjes zo ook/meer in het foto- en filmpjestopic)
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 16:55:41 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52869744
ik kan je foto's niet zien noli
volgens google zijn ze forbidden

luca had trouwens nog zo'n lollige opmerking: ik vond onder water zwemmen moeilijk
waarop ik antwoordde: als je nou eerst eens probeert om BOVEN water te zwemmen?
t was verdorie zijn eerste les.
ik denk dat ik toch maar eens mee moet om te kijken wat ze nou eigenlijk uitvoeren daar, want meteen bij de eerste les onder water zwemmen, klinkt mij nogal onwaarschijnlijk in de oren.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:58:51 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52869818
Zie je ze in het fototopic wel?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 17:08:42 #103
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:39:41 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52870660
Nou jaaa! Dit is nu al de tweede keer dat mijn post verdwijnt!

Maar Wilyan moest idd ook de eerste les al dingen onder water doen zoals die poortjes en die speeltjes oprapen.
Maxi, Midi & Mini
pi_52879598
ik kom me hier ook maar eens melden met Piet... ben nog niet helemaal aan 't idee gewend maar hij is nu al een week een heuse kleuter! maandag begint hij in groep 1, spannend! nu keek ik vanmorgen (jaja lekker op tijd, I know...) nog eens de info-brief door van wat ie allemaal mee moet nemen, en daarin stond wat vaag 'gymspullen' genoemd. ik dacht eigenlijk dat ze in dat eerste jaar alleen gymschoentjes nodig hadden, dus die had ik wel gekocht, maar bij navraag bij de buren (buurmeisje zit al een jaar op diezelfde school) bleek dat ze toch ook een heus sportbroekje + t-shirt mee moeten in die gymtas. OK, ik wil natuurlijk niet dat Piet de enige is die in z'n onderbroek moet gymmen dus ik vanmiddag nog even op pad voor een sportbroekje. maar sjeee, wat zijn die dingen moeilijk te krijgen in kleine maten zeg! bij de sportzaken waar ik geweest ben is 128 de kleinste maat. (piet zit voor broeken in maat 110) en bij kinderkledingzaken zag ik nergens iets wat in aanmerking kwam. pfff! zeeman & wibra boden ook geen uitkomst. uiteindelijk toch maar voor zo'n broek in maat 128 gekozen, hij zakt niet af maar is wel wat lang. waar kopen/kochten jullie die dingen?
  zondag 2 september 2007 @ 00:09:20 #106
37150 livelink
pi_52880481
Katja gymt dus wel in haar onderbroek + hemdje, maar ik zag bij de Wibra wel een soort balletpakjes die ik voor haar zou kunnen kopen. Voor Job heb ik wel eens een sportbroekje gekocht, bij de Hema meen ik.
En Job heeft ook wel onderbroekjes die met een beetje fantasie voor sportbroekje door zouden kunnen gaan. Ook bij de Hema vandaan.

Ik heb vandaag een poging gedaan om voor Katja een winterjas te kopen. Vorig jaar had ze nog haar winterjas van het jaar daarvoor en die is echt veel te klein geworden, dus ze was dringend aan een nieuwe toe. Echt tig winkels af geweest en alles wat ik leuk vond, vond zij niks en alles wat zij leuk vond, vond ik niks.

Eenmaal thuis achter de computer bij Wehkamp gekeken, zelfde verhaal. Vervolgens op Marktplaats gekeken en hoera!, er was precies 1 jas die we allebei leuk vonden. Dus ik heb er meteen een bod op gedaan en gelukkig net een mailtje gekregen dat het bod geaccepteerd is.
En stiekem vond ik het eigenlijk ook wel heel leuk om zo samen met haar naar een jas te zoeken.
pi_52881362
Hema had hier niks wat dat betreft. maar inderdaad, sommige van z'n boxershorts kunnen evt ook als sportbroek aan. of pyama-shorts.
wel grappig jullie gezamenlijke zoektocht! en gelukkig met goed resultaat.
Piet en ik hebben de onze ook samen gedaan, dat vond ik wel gezellig maar ook behoorlijk vermoeiend. Piet vond 't erg leuk, vooral omdat we nog even naar Utrecht gingen omdat hier niks te vinden was, dus we mochten met bus/trein.
pi_52885025
Hier hebben ze een korte broek aan, gewoon een uit de kast pakken elke week

Timo mag trouwens afzwemmen voor A Hij moet eerst nog even in de afzwemgroep de puntjes op de i zetten en dan 3 oktober afzwemmen. Hebben beide heren lekker hun zwemdiploma ! Timo gaat nog door voor B.

PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.

Ik ga nog ff wat werkkaarten maken, voor morgen

[ Bericht 2% gewijzigd door Stout op 02-09-2007 20:12:10 ]
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 09:34:43 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52885295
quote:
Op zondag 2 september 2007 08:35 schreef Stout het volgende:
PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.
gelukkig, het ligt toch niet aan mij dat ik het raar vind dat een leerkracht er nog nooit van gehoord heeft, al heeft ze nooit een pdd-nosser in de klas gehad.
(heeft ze overigens wel , luca heeft bij haar in groep 1 en 2 gezeten en toen viel het haar al op dat hij 'anders' was, al was de diagnose toen nog niet bekend)

@ bix: luca draagt een voetbalpak als gymkleding. die kopen we gewoon als we op vakantie zijn (van die foute imitaties )
  zondag 2 september 2007 @ 12:02:49 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52887047
Wilyan hoeft idd alleen een paar gymschoentjes mee.

Maar Bix, die simpele sportbroekjes van Rainbowbabies is dat niks?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 12:16:18 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52887281
hebben ze bij scapino of bristol niks? of had je daar al gekeken?
pi_52890451
Noli, die zien er wel fijn uit ja!

lady-wrb, scapino heb ik nog wel overwogen maar Piet was al erg moe en 't was weer een heel end extra lopen, dus we zijn er niet heen gegaan.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 08:42:41 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_52909744
Ik heb voor Cas twee broekjes gehaald bij C&A. René is helemaal happy met haar tennisrokje
pi_52910774
Zo, de heren zijn weer naar school. Oudste had er helemaal zin in, jongste vond het maar niets. Nieuwe juf..andere kindjes in de klas, de klas zag er anders uit..Ik ben nog even bij hem gebleven en er liep nog een bekende moeder rond, dus hij had er wel vertrouwen in
En nu zit ik hier alleen, af te tellen tot ik hem weer mag gaan halen (oudste blijft over)
Saartje
  maandag 3 september 2007 @ 13:12:40 #115
37150 livelink
pi_52914601
En, hoe was het gegaan met je jongste? En was het echt alleen maar aftellen of heb je je ook nog wel vermaakt in je vrije uurtjes?
pi_52915721
Ik ben maar gaan dweilen, was hoognodig na de verjaardag van de oudste gisteren
Jongste heeft zich prima vermaakt uiteindelijk en heeft al weer zin om morgen ook te gaan
Saartje
  maandag 3 september 2007 @ 14:34:47 #117
37150 livelink
pi_52916898
Ah, gelukkig.
Ik heb nog een dagje respijt. Katja heeft altijd op maandags vrij. Morgen moet zij weer met ook een hele nieuwe juffrouw. Ze komt van een andere school en ik ken haar verder ook niet. Ik hoop dat het een beetje goed zal gaan.
pi_52928478
Piet had vandaag ook z'n eerste schooldag. en ik kon 'm niet wegbrengen, noch ophalen, heel rot vond ik dat. maar natuurlijk ook wel erg leuk dat z'n papa er op zo'n belangrijk moment wel bij was. ) en... 't is hartstikke goed gegaan! hij heeft me er vanavond nog hele verhalen over verteld, hij vond het heel leuk en heeft zich echt heel kranig geweerd in die 'nieuwe wereld'. hij moest ook meteen overblijven, niet niks, *snif* maar ook dat is allemaal prima gegaan. ik wist alleen niet dat ze behalve brood ook iets te drinken mee moesten nemen voor bij het overblijven. ik had wel een beker limonade meegegeven voor in de pauze maar dacht dat ze daar wel melk kregen ofzo. zat er een briefje in z'n broodtrommel over dat drinken. nou ja, volgende keer beter dan maar he!

moussy, zijn die C&A broekjes een beetje soepel? hoe gaat 't met Cas nu, zit ie al wat in 't ritme? [edit]oh wacht ik las later ergens dat ie al meteen ging alsof 't nooit anders geweest was. ) René in een tennisrokje, leuk idee! en ik las dat ze groep 4 nog een keer doet, is ze al wat gewend aan haar nieuwe klas?

maar goed, geen uitslaapochtendjes meer door de week, oef. lijkt me best een druk schema zo 2x per dag halen & brengen, en ik vrees dat Anna's middagslaapjes er nu helemaal aan gaan als ze pas na 't wegbrengen van Piet erin kan. maar ja. Noli, Hanne vindt 't dus wel erg leuk daar op school? ik kan me voorstellen dat Anna ook wil blijven spelen, we zullen zien morgen.

ik ben ook erg benieuwd hoe 't met Janneke gegaan is vandaag!

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 04-09-2007 00:03:24 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:57:58 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52931292
Wat goed van Piet dat ie het zo leuk heeft gehad. En meteen overblijven dat is zeker niet niks.

En een tennisrokje....die ga ik onthouden
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 12:32:10 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_52935880
De broekjes van Cas zijn gewoon van tricot, oftewel net van die pyamashortamadingenbroekjes. René gymde altijd in een knielegging, maar ze vond een balletpak ook leuk (alleen ik niet ) én ze vond het niet eerlijk dat Cas nieuwe gymspullen kreeg dus toen ik een tennisrokje (met vast broekje) zag hangen voor 3 euro was het einde discussie, kind blij, moeder blij en weer naar huis.

René vind het geweldig, volgens haar is ze de beste van de klas gr. 5 zit in hetzelfde lokaal dus écht moeite heeft ze er niet mee. Ik hoor haar er ook nooit over.

Cas doet het verder prima op school, verveelt zich niet want meneer bemoeit zich met het werk van gr. 2 niet dat het nou een super kind is, maar dat vind ie gewoon leuk. Beetje tegenstrijdig aan René maar ja, het is niet anders, René is overigens ook zo begonnen, gr 3 heeft haar enorm genekt ook qua zelfvertrouwen en dat bloeit nu echt helemaal weer op. Goede keuze dus, gr. 4 nog een keer.

Wel lekker dat Piet zo meehobbelt en meteen overblijven. Met middagslaapjes van Cas zat ik ook altijd, maar als het echt niet anders kon racede ik op en neer naar school terwijl Cas sliep... niet mijn ideaal, maar soms stortte hij gewoon in.
pi_52946556
vandaag heb ik 'm dus wel gewoon opgehaald tussen de middag, maar Piet vond dat heen-en-weeren best moeilijk. wel ging hij weer braaf mee hoor, met de dappere woorden "als ik daar weer ben, ben ik zo weer gewend denk ik". maar vanavond vroeg hij wel "wanneer mag ik weer overblijven?". hij is natuurlijk vanuit 't kdv gewend om op 'school' te eten, dus dit tussen de middag even naar huis is voor hem veel vreemder dan andersom. voor mij was 't ook behoorlijk wennen, dat steeds op de klok kijken en telkens anna weer op tijd in de startblokken zien te krijgen (die kan nogal tegenwerken, zacht uitgedrukt). maar we hebben 't met z'n tweetjes wel super gezellig gehad. en 's middags kwam het buurmeisje (van 5) met ons mee, die heeft voorlopig ook nog geen plek bij de buitenschoolse opvang op dinsdag, dus komt ze voortaan dinsdagmiddag bij ons spelen. was erg leuk, al was piet op een gegeven moment helemaal uitgeteld terwijl zij nog van alles wilde. ze is ook nog blijven eten, heel gezellig. maar ik had wel wat spijt dat ik zo enthousiast ingegaan ben op haar idee om te verven. en dat vervolgens heb laten doen op van die grote flap-over vellen, op de grond.... vooral nadat er nog een vriendinnetje van buurmeisje bij was gekomen werd de kliederboel wat al te erg.

wat fijn dat deze keuze nu al zo goed uitpakt voor rené! en dat ze er zelf dus ook niet zo mee zit. maar rot dat ze blijkbaar in groep 3 zo het vertrouwen in zichzelf is kwijtgeraakt, lijkt me erg moeilijk om te zien. gelukkig gaat dat nu dus weer de goede kant op. en cas dus al aan 't kijken naar wat groep-2 doet. ik heb eigenlijk niet eens een goed beeld van hoe dat er aan toe gaat, die combinatie van 2 groepen. is dat heel duidelijk gescheiden allemaal, wat groep 1 en 2 de hele dag doen?
pi_52947096
Ik kom even binnenvallen, altijd zo leuk om hier even bij te lezen

Bij "ons" in de groep 1/2 doet juf veel dingen klassikaal, maar op bepaalde momenten doet juf iets met groep 1 of 2 en dan moet de andere groep even stil of heel zachtjes de eigen werkjes doen. (dan gaat het stoplicht in de klas even op rood of oranje)
Toen Esther in groep 1 zat, mocht ze nu en dan dingen van groep 2 meedoen omdat ze daar duidelijk belangstelling voor had. Toen ze in groep 2 zat, deed ze af en toe nog dingen met groep 1 mee, omdat ze dan weer duidelijk nog iets te jong was.
Ik vind de combi heel leuk en fijn, al zijn de grootsten wel eens erg groot als je zo'n guppie ertussen ziet van net 4 maar dat went heel snel. ( de kinderen iets sneller dan de moeders meestal )

Ze blijft nu nog een jaartje in groep 2, ze heeft nog niet alles goed kunnen meedoen en juf en wij vinden haar nog te jong voor groep 3.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 5 september 2007 @ 07:17:55 #123
37150 livelink
pi_52952344
Ja, dat groep 1 en 2 samen is bij ons ook. Katja zit dan nu officieel in groep 2. Ze heeft 1,5 jaar in groep 1 gezeten. Ze doen veel samen, maar de werkjes verschillen.

Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.

Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
pi_52952683
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.

Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
  woensdag 5 september 2007 @ 09:07:30 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953234
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Ticootje het volgende:
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.

Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
Doe nog maar even niet. Geniet nog maar van die kleine meid van je.

Hier is bewust gekozen maar een enkele klas groep 1. Dit jaar tenminste. Groep 1 is nu 11 kindjes groot en daar komen in de loop van het jaar nog wat kindjes bij en vanaf half oktober ontstaat dan de combi-klas 0/1.

Groep 2 bestaat hier uit 22 kindjes en ik heb gisteren gehoord dat de grooste klas hier een combi klas is van 3/4 en uit 26 kindjes bestaat. Heel vervelend hoor die kleine klassen Groep 8 heeft 17 kinderen. En Groep 5 is bewust klein gehouden 15 kinderen omdat er nogal wat 'speciale' kinderen tussen zaten. En de wat meer gerichte aandacht geen kwaad kon. Groep groep 6 en 7 is wel weer een combi klas maar daar zitten ook maar 24 kinderen in.

Ik vond het erg fijn om het te horen. Had gisten nl. mijn introductie voor de school. Omdat ik vorig jaar er zelf nog niet aan toe was om te gaan. Ik wist dat we voor deze school zouden kiezen, maar nu heb ik nog wat meer achtergrond info dan in de schoolgids staat.
pi_52953322
quote:
Op woensdag 5 september 2007 07:17 schreef livelink het volgende:

Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.

Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
Oh ja, ik kan me voorstellen dat het voor Katja tegenviel op deze manier. Zouden ze het bewust over oudste kleuters hebben, ben ik wel benieuwd naar. Bij ons weten alle kinderen heel precies wie er in groep 2 en wie in groep 1 zit.
En voor hen is het dus echt naar groep 2 gaan als het zover is, het wordt ook zo genoemd door de juffen.
Is er bij jullie 1 kleuterklas, zodat ze bij elkaar komen? Het lijkt mij ook niet ideaal, maar misschien pakt het wel goed uit. Esther en Jennifer hebben een tijd samen op de psz gezeten en dat ging heel goed eigenlijk, ze hadden toch heel duidelijk ieder hun eigen ding al zochten ze elkaar wel regelmatig even op.
Ze zitten nu in verschillende kleuterklassen, maar komen elkaar vaak tegen als hun groepen samen buiten spelen en dat is wel erg leuk als ik het zo hoor van henzelf en de juffen.
pi_52953602
Voor volgend jaar wil ik voor Priscil eigenlijk ook zoiets...

Je hebt scholen waar ze in de eerste 2 of soms zelfs 3 jaren de schoolniveau's mengen. De eerste 2 jaar lijkt mij wel normaal om "Mavo" , havo en vwo bijelkaar te hebben. Zo kan ze zich nog 2 jaar bewijzen en heeft ze de mogelijkheid om zich op te trekken aan andere kinderen (Dat werkt bij Priscil heel erg goed) Na het 2e jaar wordt wel vaak de mavo gesplitst, logisch die hebben het 4e jaar examen. Maar havo en vwo kunnen dan nog bijelkaar blijven.

Nu weet ik natuulijk niet welk niveau te gaat scoren, we hebben wel een idee. Ik denk dat Priscil een goede middenmoter is met een niveau mavo/havo. Ze wil graag naar de havo, dus ze moet gewoon goed haar best doen, dan haalt ze het makkelijk. En anders is het natuurlijk geen ramp om de havo na de mavo te doen. Maar dat is allemaal toekomstmuziek.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:53:24 #128
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52954158
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52955294
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
pi_52955356
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef Anitra het volgende:
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
Met de veel te grote en zware boekentas.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2007 @ 11:53:13 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_52956869
Hier ook kleine klasjes op school, ik geloof dat er bij elkaar krap 100 leerlingen op school zitten

Hier start gr. 2 met gr. 1 het nieuwe jaar en na de kerstvakantie gaan ze naar gr. 3 om mee te liften. Zelf heb ik daar echt gemengde gevoelens over. Dat René ging liften vond ze het geweldig. Maar in groep 3 gr. 2 bij zich in de klas te hebben ws echt waardeloos voor haar. Tis een kind wat snel afgeleid is en niets eerlijk vind. Dus als zij moest rekenen en gr. 2 zat te tekenen was er een lang gezicht en zat ze gewoon net zo lang te mopperen en mokken tot gr. 2 wat anders ging doen
pi_52958002
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:53 schreef E.T. het volgende:
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen
Dankje Ik heb vaak het idee dat toch niemand me meer kent maar dat valt misschien mee he

Ik vind het trouwens ook super om te lezen dat jullie zwanger zijn
pi_52958607
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?

anitra, de brugklas alweer!
pi_52960105
HIer hebben we ook alle kleuters (4 t/m 6 a 7)bij elkaar in zitten, verdeeld over 3 volle klassen, en wordt er ook gesproken over jongste en oudste kleuters en zijn er bepaalde priveleges voor de oudsten in de klas (zo was Alicia super blij dat ze eindelijk 5 werd want dan mocht ze ook met de 'pijpjes' ) Dit jaar hoort ze tot de oudsten, tenminste daar gaan we nog even vanuit, in december weten we definitief (tenzij er daarna iets vreemds gebeurt) of ze volgend jaar naar de 1e klas gaat. Alle oudste kleuters worden dan verzameld en gaan dan vanaf ongeveer 2 maand voor de zomervakantie 1x tje per week extra naar school om aan de nieuwe klas te wennen en aan de nieuwe juf (anderhalf uur in de week extra ongeveer) wat de poortklas genoemd wordt. En dan na de zomervakantie natuurlijk dan dus echt de overstap van kleuterschool naar de eerste, maar hopelijk dan toch al wat vertrouwder met de nieuwe juf en de kindjes die niet nu al bij haar in de klas zitten (al hebben de kleuters hier met zijn allen dagelijks buitenspelen (of moddergooien ) dus onderling contact tussen de klassen en kindjes is er al best veel)
pi_52960174
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:28 schreef bixister het volgende:
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?
Esther is in dec. 5 geworden en Jennifer in maart 4. Er zit zo'n 15 maanden tussen hen en het zijn meestal de grootste vriendinnen. En soms haten ze elkaar hartgrondig maar dat duurt maar zo'n 5 minuten
pi_52974815
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met de veel te grote en zware boekentas.
ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!

Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
pi_52974848
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:44 schreef Anitra het volgende:

[..]

ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!

Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
Dat heeft ze dan ook snel door!!! Ik had standaard al mijn boeken op school liggen... Die tassen zijn zo vreselijk zwaar, dat is nog slecht voor je rug ook!

Priscil zit gewoon in een klas met alleen 8e groepers. De klas bestaat uit 28 kinderen. De school zit dit jaar trouwens flink vol!
  donderdag 6 september 2007 @ 09:49:41 #138
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52975967
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.

Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
Maxi, Midi & Mini
pi_52976175
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.

Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
Zo werkte de vorige school van Priscil ook. Persoonlijk vind ik het een heel naar systeem. Kinderen die iets achterlopen allemaal bijelkaar en de kinderen die bijlopen en voorlopen bijelkaar. Zo krijgen de kinderen die achterlopen alleen maar een grotere achterstand en hebben ze ook niet de kans om zich op te trekken aan een klasgenootje dat al iets verder is...

Priscil is in groep 7 van de school af gegaan, op dat moment had ze 2 jaar leerachterstand op zowel taal als rekengebied. Het gevolg daarvan was dat ze groep 7 nu op de nieuwe school heeft overgedaan en nu is er geen achterstand meer en loopt ze zelfs op sommige punten iets voor.
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2007 @ 11:40:56 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52978462
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:

t is ook helemaal niet te zien aan de naam van de juffen in welke provicie jij woont he ?
  donderdag 6 september 2007 @ 12:20:40 #141
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52979565
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...... Erg he?
Z'n vorige Juf heet Juf Geppy (maar dan met zo'n rare platte Zaai G, Wilyan zei ook steevast Juf Keppy)

Maar laten we het dan maar niet over de woensdag op school hebben...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maxi, Midi & Mini
pi_52980762
Fleur is gisteren op bezoek geweest bij haar peuterjuf. Het was zoooo heerlijk om te zien. Weer die enthousiaste reactie en meteen kroelen. We hebben afgesproken dat als we de volgende keer iets gaan doen dat we bellen. Leuk hoor zo'n durp.

@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
pi_52981138
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:27 schreef chacama het volgende:

@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
Misschien werkt het voor sommige kinderen wel heel goed. Als jouw kind een lekker zelfstandig goed lerend kind is wordt het niet opgehouden door anderen. Alleen de zwakkere kinderen krijgen zo bijna geen kans om zich op te trekken. Zo werd er bij Priscil in de slechte klas het niveau steeds lager. Er werd geen extra begeleiding gegeven... Het leek wel een soort 2e handsklasje waar eigenlijk weinig aandacht aan werd besteed, alle aandacht ging naar de goede klas. Zo zat Priscil nog te stoeien met AVI lezen in groep 7. Bij testen op haar nieuwe school bleek dat AVI niveau 5 te zijn. Met een beetje extra begeleiding en begeleiding thuis is met 3 maanden het AVI lezen afgerond.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:12:50 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_52998385
Cas heeft gister onze druivenstruik gevonden en zich helemaal het schompus gevreten aan druiven.... Ik heb hem maar thuis gehoude, want het kind loopt leeg. Nu blaft ie ook nog als een zeehond, dus er zal wel een koudje in het lijfje zitten. Nu vraagt ie steeds of ik boos ben Als ik vraag waarom, omdat hij niet naar school kan. Hij is nml boos op zn buik en zijn zeehondenblaf, want hij wilde graag naar school
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:13:29 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_52998393
Oh ja bix, H&M online heeft van die zachte fludderbroekjes staan voor 3,90
pi_52999406
arme Cas, beterschap! ik denk dat Piet het niet erg gevonden zou hebben als ie vandaag niet naar school 'mocht'. hij had er niet zoveel zin meer in, is echt moe van deze eerste week.

bedankt voor de flubberbroekjestip , misschien kijk ik daar ook nog even maar ik heb inmiddels ook 2 van die rainbowbabies-broekjes binnen. hij moet ze nog passen, als ze goed zitten kan hij daar voorlopig wel mee vooruit. deze week hoefden ze bij 't gymmen alleen nog maar hun gymschoenen aan te doen ipv de gewone schoenen.
pi_52999616
Mijn humpie heeft woensdag sportdag Arm kind
Ik heb me maar weer opgegeven als vrijwilliger, wil daar toch wel bij zijn
Ben benieuwd of hij het leuk vindt en het een beetje uithoudt (zijn conditie is nog steeds bar slecht)
Saartje
pi_52999968
Priscil gymt in een trainingsbroek en een t-shirt. Trainingsbroeken zijn gewoon bij de hanstextiel te koop. En een t-shirtje heeft iedereen toch wel ergens liggen??

Omdat ze maandag en vrijdag gymt en maandag avond danst heb ik gewoon 3 of 4 van die sportbroeken, zo kom ik ook niet in de knel met mijn was. De broeken heb ik gekocht voor ik dacht 8 euro per stuk.

Ze gebruikt trouwens van die balletschoenen ook voor de gym. Ik heb ergens bij een 2e handszaak, nieuw in doos, een paar leren met rubber zooltjes gekocht voor 1 euro. Verder heeft ze een aantal katoenen die ze gebruikt voor het dansen, maar ze krijgt nog ballerina's.

We hebben ook "echte" sportschoenen, die heb ik een keer in de aanbieding gekocht van Nike. Dat zijn wel schoenen voor zaalsporten. (Geen zwarte zolen)

Ze gebruikt ook wel eens makkelijke zomerkleding als het warm is.
pi_53000021
ik vond zo'n lange joggingbroek voor nu nog wat warm, maar misschien is dat overdreven. wel een goed idee om er vast naar op zoek te gaan.
pi_53000184
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128 Deze maat was bij alle modellen steeds uitverkocht.

Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)

en Piets eerste week zit er alweer bijna op...

(Ik vond het echt een vreemde gewaarwording die eerste keren tussen alle moeders wachtend op het schoolplein...)
pi_53000223
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:42 schreef lily het volgende:
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128

Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)
Nergens een gewoon sportbroekje te vinden??? Wat raar, voor Priscil was ik zo klaar.... Maar een gewone makkelijke zomerbroek kan ook heel goed hoor. Als ze zich maar goed kunnen bewegen en de kleding niet te zwaar is (spijkerstof).
pi_53001351
Nee, niet in zijn maat (ik heb op de sportafdelingen gekeken in zaken als; Bristol, Scapino ed.)

Samen met een aantal andere moeders met zonen trouwens (de vrijdag voordat de school begon)
pi_53008326
bij de V&D hadden ze wel sportbroekjes in maat 128 hier. en bij de Perry Sport ook. (maar dat vond ik voor Piet dus nog wat groot.)
pi_53008396
Bix? Is Piet vandaag jarig?? Zo ja gefeliciteerd!
pi_53008863
neehoor, sorry! ik heb m'n signature nog niet aangepast.

[edit]nu wel. [/edit]
pi_53008975
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:33 schreef bixister het volgende:
neehoor, sorry! ik heb m'n signature nog niet aangepast.

[edit]nu wel. [/edit]
ok... loze felicitatie...

edit--> hij is net jarig geweest!!!
pi_53009007
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!
pi_53009032
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:37 schreef bixister het volgende:
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!
Ja nu snap ik je niet meer hoor...
pi_53009185
geintjuh.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 16:57:15 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_53009490
arme piet is nu 3
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 17:53:04 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_53010920
Als je dochter gillend binnen komt met de mededeling: IK HEB NIET GEHUILD!!! kan je de huisarts bellen Ze is van het duikelrek gevallen, met dr gezicht plat op de grond, nu is dat flubbertje (?) tussen dr tandvlees en dr bovenlip er af En we mogen pas om 18:40 bij de huisarts zijn
pi_53013134
Zo Moussy hoe is het gegaan bij de huisarts? Dikke kus voor Rene, o nee dat dopet zeer, knuffel dan!!!!

Zo Janneke hoort nu ook hier. De hele week basisschool en BSO gehad (behalve woensdag) En dat ging best heel goed. Woensdag bij mij en vandaag bij Geer wel huilen bij afscheid nemen, maar daarna ging het al snel weer goed. Ze zit vol verhalen als ze thuiskomt. Op de BSO hebben ze het ook echt naar hun zin. En Als ze daar aankomen kom ik ze altijd ff een knuffel geven en een klein kletspraatje houden (werk in t zelfde gebouw bij dezelfde stichting) Dat geeft hun echt een fijn gevoel. En mij ook
Ze is wel helemaal kapot nu. Moeten beide meiden elke ochtend wakker maken, dat was wel eens anders. Van het weekend dus maar lekker uitrusten.
Bo vind de BSO ook leuk en zit ook vol verhalen.
Ik ben zo trots op mijn meiden. ze moeten zich toch maar weer helemaal vormen naar mijn plaatje. Moeilijk vind ik dat, maar ja.
Ideaal is het niet, maar voor zoals het nu is wel de beste oplossing.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_53013321
Jessie wat goed en knap van jullie meiden!

Arme Renee, ik ben ook benieuwd hoe het met dr gaat.
pi_53013349
Fijn dat het goed gaat met je meiden, jessie. En beiden alweer op school...

leuk is dat heh, vol verhalen thuiskomen Is een goed teken, toch?

Ik heb ze vanmiddag ook weer opgehaald bij de dagopvang en BSO (1 groot gebouw, tot 4 jaar beneden en vanaf 4 jaar boven).
Het is daar ook zo leuk. D en D amuseren zich er ook heel erg.
pi_53014863
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef moussy het volgende:
arme piet is nu 3
haha ik zie 't nu ook. kun je nagaan, ik ben nog volop in de ontkenningsfase!

hoe is 't nu met René? bij mij hebben ze dat 'lipbandje' ooit onder verdoving doorgesneden, zodat m'n voortanden minder ver uit elkaar kwamen te staan en 't heeft wel gewerkt. wie weet heeft ze er nu ook zo'n soort voordeel van.

jessie, janneke dus ook al zo'n dappere basisschool-gangster. fijn dat 't zo goed gaat! en die BSO bevalt beiden dus ook goed, mooi. wel prettig dat je zo toch lekker in de buurt bent voor ze. lekker uitrusten dit weekend.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2007 @ 16:10:51 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_53030827
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurd dus daar zit nu een klein spleetje Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed. Er was iig niet meer schade dan dat ik zo kon zien.

Stoer hoor van je meiden Jessie. Dat je het moeilijk vind lijkt mij heel normaal, maar zo worden je meiden wel flexibel voor de rest van hun leven. Ze kúnnen zich tenminste een beetje aanpassen, dat zie je niet veel meer in mensen (vind ik)
pi_53032153
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:10 schreef moussy het volgende:
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurd dus daar zit nu een klein spleetje Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed.
klinkt pijnlijk
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:41:39 #168
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53097993
René maf kind.. Ik heb niet gehuild! op je bol!
Hoe is het nu met 'r Mous?

En Jessie ik heb het al eerder ergens gezegd maar jij en je meiden rooien het wel!
Gij lief, stoer mensch!

Bix is het nog gelukt met het sportbroekje? Hoe vind Piet het nu eigenlijk op de basisschool?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 15:46:09 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_53098118
Ze heeft ook echt niet gehuild, mja toen ik zei; Och kind, wat heb jij nou gedaan?! Toen vlogen de tranen (incl bloed en speeksel ) in de rondte. Het gaat goed hoor, alleen tandenpoetsen is nog pijnlijk.

Cas is trouwens gister van uit school voor het eerst bij een klasgenootje gaan spelen Hij wordt groot
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:07:44 #170
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53098440

Wilyan is voor het eerst echt bij iemand aan het spelen!
Hij heeft deze "zomer" al wel veel onder toezicht met ons buurmeisje buiten op straat gespeeld. Hij heeft ook al wel een keer daar gespeeld en nu ze naar school gaan is A. ook al twee keer hier geweest te spelen. En dan gaan ze ook nog eens samen naar zwemles.

Maar nu.. Nu is het voor het echie!
Vanmiddag toen ik hem in de klas had gebracht kwam er een moeder naar me toe en vroeg of Wilyan het er ook over gehad had dat hij en Esmee zouden spelen. Meneer had mij natuurlijk weer niks verteld maar het bleek dat die twee het er gister ook al over gehad hadden!
Aangezien Wilyan vandaag tussen de middag al bijna in slaapviel op de bank durfde ik nog niet meteen toe te zeggen. We zouden eerst even aan kijken hoe 'wakker' hij uit school kwam.
Nou zo fris als een hoentje hoor.
Oké, ik stond vijf meter verder dan waar ik normaal vaak sta dus meneer was me kwijt (brullen), waarop een moeder(?) dacht dat hij z'n fiets niet van het slot kreeg en hem daar maar mee hielp, intussen was meneer zijn fietshelm vergeten dus heb ik toch maar lekker aso het plein over Wilyan geroepen dat hij zijn helm moest pakken
En toen dus maar gevraag of hij wel met Esmee wilde spelen.. Meneer heel verlegen: Daarna kwam de vraag of E. bij ons of hij bij hun wou spelen.. Hij wou graag naar E.
We hebben even overlegd of ik mee zou fietsen of dat hij naast de fiets van de mamma van E. kon fietsen. Er kon nog net een kleine zwaai af en daar ging hij.. Mee naar het huis van Esmee.

Hanne wist niet helemaal wat haar overkwam en vond het maar raar dat haar broer zomaar met iemand anders meeging.

Als het een beetje meezit is op tijd this dus die gaat 'm weer ophalen.

Kleine jongetjes worden groot!

Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:10:59 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53098511
Cas ook al!

Rondvliegend speeksel en bloed. Gelukkig maar dat ze er verder weinig last van heeft.
Maxi, Midi & Mini
pi_53106151
met de fiets nog wel, dapper hoor van Wilyan! en Cas ook al met een klasgenootje mee geweest. Piet heeft daar nog met geen woord over gerept, ik ben wel benieuwd hoor wanneer dat er hier van gaat komen.
maar hoe vonden de heren 't? is 't goed bevallen?

noli, het rainbowbabies sportbroekje past erg goed en gaat dus komende week mee in de gymtas in plaats van dat wat te grote voetbalbroekje. bedankt nogmaals voor de tip!
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:51:55 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53106502
Het heeft hier een tijdje geduurd hoor, voordat Freek ging spelen bij anderen (of anderen bij hem). Hij was echt gesloopt na school, en dat samen spelen was niet echt een succes . Inmiddels wel, al is thuis spelen blijkbaar een stuk moeilijker als bij een ander .

Hoe doen de ervaren moeders dat trouwens? Stel je nog een limiet aan het hoe vaak afspreken? Drie keer in de week vind ik nl te veel van het goede, en ik merk ook dat het op de dagen dat ie de hele dag moet gewoonweg te veel is om dan na schooltijd ook nog eens wat af te spreken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 22:35:21 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_53107802
Ik kijk gewoon per dag, het afspreken is vaak toch ook laatste moment werk. zo kreeg ik vanmiddag een telefoontje om 16 uur van; René zit hier hoor... Terwijl ze alleen even buiten ging spelen
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:37:54 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53107895
Haai Mouss !

Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder . Twee teleurgestelde kinderen enzo .
pi_53108155
Hier zit het met vriendjes spelen ook in de beginfase. Sven wil altijd heel graag bij een jongetje dat 5 huizen verderop woont spelen (en dat is wederzijds) maar als hij daar gaat spelen heeft hij toch het liefste dat ik meega.
De oplossing is tot nu toe dat ik eventjes meega, en daarna naar huis en hem op een afgesproken tijdstip weer ophaal.
Dat andere jongetje heeft er minder problemen mee om zonder zijn moeder hier te komen spelen. Ze hebben een paar keer bij elkaar gespeeld, maar ik merk wel dat nu met school erbij het allemaal wat lastiger is om af te laten spreken (ook omdat ikzelf 3 van de 5 schooldagen werk).

Ik vind het wel altijd grappig om dat spel dan te observeren (vooral als ik hem ga halen en hij nog niet doorheeft dat ik er ben )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_53108691
Mijn oudste speelt liever zelf dan dat hij vriendjes uitnodigd of zelf ergens gaat spelen, maar zo eens in de week wordt er wel gespeeld.
Jongste moet een beetje afgeremd worden, want die zou elke dag liefst om en om met zijn vriendinnetje afspreken, dan bij haar, dan bij ons.
Ik vind 2 keer per week wel voldoende, en anders zeg ik gewoon dat ik moe ben of er geen zin in heb. Dan maar beteuterde gezichten Ik probeer het ook een beetje zo af te spreken dat ze beide uit spelen, of beide thuis spelen. Anders race ik me het schompes
Saartje
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:02:58 #178
37150 livelink
pi_53108797
Katja kan zich moeilijk zelf vermaken, dus ik ben echt blij als ze gaat spelen of als er vriendinnetjes langskomen. Er moet dus echt heel wat gebeuren wil ik nee zeggen tegen een speelafspraakje.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 00:16:59 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_53110799
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:37 schreef Leah het volgende:
Haai Mouss !
quote:
Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder . Twee teleurgestelde kinderen enzo .
Dan moeten we gewoon iets, boodschappen doen, of naar de stad, of ehm, papa komt vroeg thuis, of wéét ik veel. Ook als ik liever niet heb dat René met dat kind speelt Met Cas bekijk ik het gewoon even per dag. Vaak voel je dat zelf het beste aan. Maar ze snappen het tóch niet als je zegt, nah nee vandaag niet, je bent te moe, of het is te veel. Dan maar een slag om de arm
  woensdag 12 september 2007 @ 00:35:56 #180
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53111115
Da's wel een goeie, ik ben ook zo'n(vind ik zelf) tuthola die alles uit wil leggen . Ik kom er steeds meer achter dat dat niet altijd hoeft
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 07:49:21 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53113416
o wacht maar
wij zitten nu in de fase van : als ik niet bij jou mag spelen, ben ik je vriend niet meer.
heel gezellig
pi_53116974
Fleur zit nu nog in de fase dat ze (nog) naar d'r lichaam luisterd.
'Nee, ik ben te moe. Dadelijk lekker tv kijken....toch?"

maar, ze vind het spelen bij anderen wel heel leuk. En tot nu toe gaat nog naar voor mij bekende mama's en kindjes. Zal vast niet lang duren voordat ze ook naar de andere gaat. Voorlopig houdt ik het wel bij 2x in de week...maximaal.

Vanmiddag gaan we naar kidsswing. Dit is dansen op bv. K3 of andere bekende nummers. Ze vind het helemaal geweldig. Het is nog een beetje moeilijk om in de groep mee te komen, want de meisjes die al 5 en 6 zijn kennen al veel pasjes, maar dat doet niets af aan haar plezier. Kleine sterbertje van me.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 12:55:10 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53119050
wij gaan vanmiddag naar de bios. luca wil graag naar de simpsons film.
(ik snap niet wat hij eraan vindt, maar ach je moet wat voor je kind overhebben en wie weet valt het mee)
vorige keer stonden we in de rij bij voor de film ratatouille en toen stond hij de preview in te kijken.
helemaal verheugd riep hij : kijk eens mama dat is homo simpson.
ik zo van sssssst hij heet homer hoor, geen homo
pi_53146639
En hoe was de film?
  donderdag 13 september 2007 @ 14:59:24 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53146898
Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
pi_53147036
Haha, de laatste film waar we met Priscil naar toe zijn gegaan is Pirates of the Carrabieen. (?)

Nu hangt heel dr kamer vol van posters van Johnny Depp en Orlando Bloom, er wordt vanalles verzameld. En volgens mij vind ze Johnny Depp helemaal leuk (Die is gewoon ouder dan mijn man).
pi_53147369
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
(Die is gewoon ouder dan mijn man).

Leuk al die kindjes die samen gaan spelen. Bram heeft het er op school niet echt over nog met kindjes uit zijn klas. Wel graag met Iris en Eva of met andere meiden uit de buurt. Hij heeft gewoon een harem In een straatje verderop wonen 4 zusjes tussen de 5 en 8 die zeeeer regelmatig aan de deur staan. Bram vindt het prachtig! En 4 huizen verder woont een meisje van een jaar of 6 die daar woensdag en om het weekend is. Gistermiddag ging hij helemaal zelf en uit zichzelf daar aanbellen of ze kwam spelen, vond ik zo knap.
Meestal spelen ze buiten voor de deur in het speeltuintje. Bram weet ook goed dat hij daar niet weg mag (zeker toen Peet hem een keer naar binnen had gehaald toen hij even verderop was). Ik vind het wel heel lastig als ze om de haverklap aan de deur staan "die doet dit" of "ik had het eerst" of "ik mag niet zus of zo van die". En die meiden zijn best sneaky, geloof ook niet altijd alles wat ze zeggen want ze spreken elkaar ook nog eens flink tegen. Probeer altijd algemeen "samen spelen samen delen" enzo te roepen maar vind het vaak lastig wat ik daar nou weer mee moet. Ook dat constante bellen is erg irritant, zeker als ik aan het voeden ben. Maarja Bram vind het erg leuk dus dat nemen we maar op de koop toe.
pi_53147479
Karin, als bram buiten is kan je misschien iets van een touwtje uit de deur hangen, dan hoeven ze niet te bellen.

Bij ons krijgt Priscil zelfs op dr kop als ze dr sleutel vergeet. "Waarom heb je je sleutel niet bij je?" "vergeten" "Ja, dat is dom he?"

En wij zijn gelukkig de tijd voorbij van het klikken, alhoewel ik nog wel de verhalen hoor. Op school die-en-die zei vanmiddag dit.... En toen deed zij dat.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:04:22 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53152469
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
ik moet eerlijk toegeven, ik heb zo vreselijk gelachen ik hou helemaal niet van de simpsons op tv, maar jeetje, die film is echt gaaf. (de scene van bart op het skateboard is zo absurd grappig dat de tranen me over de wangen liepen van het lachen )
(ook een hoop grappen die bij een jong publiek nog niet aankomen)
en als jullie gaan: ook tijdens de aftiteling blijven zitten
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:08:49 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53152570
zijn jullie ook al naar ratatouille geweest? oooo die is ook zoooooo leuk.
ik heb een kind dat helemaal gek is op bioscoopbezoekjes, dus ik zie nogal wat films.
(met een beetje mazzel (of pech, ligt eraan hoe je het bekijkt) gaatie volgende week naar harry potter (= alternatief plan voor een kinderpartijtje dat met goed weer buiten plaats moet vinden)
  donderdag 13 september 2007 @ 19:16:58 #191
37150 livelink
pi_53152780
Karin, wij hebben gewoon een klink aan de buitenkant van onze deur gemaakt. Ideaal. Kinderen en vriendjes lopen gewoon naar binnen. Je moet alleen wel zorgen dat je de deur altijd afsluit als je weggaat, maar dat is geen probleem.

Mijn ouders hadden het vroeger ook al en ik weet hoe heerlijk ik dat vond. Die vrijheid om altijd zonder bellen en zonder sleutel naar binnen te kunnen. Dus dat heb ik bij ons thuis snel geintroduceerd.
  Jubileum moderator donderdag 13 september 2007 @ 19:54:27 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53153675
Is Ratatouille ook een beetje leuk voor jongere kleuters Lady? Want Iris is ook gek op de bioscoop, ze heeft al gezien dat er binnenkort een nieuwe K3 film komt, en een nieuwe van Winky (paard van SInterklaas) maar ik zou nog wel wat anders willen zien.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:59:30 #193
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53153786
oei dat zou ik niet durven zeggen. de film is echt enorm grappig en de grappen gaan ook best snel achter elkaar. maar ze zeggen dat het voor alle leeftijden is, dus ik denk dat ze het geheel wel gewoon oppikt. als ik zo af en toe over haar lees, is ze best een heel slim en snel denkend meisje.
pi_53154730
woei wat leuk om hier te lezen, al die verhalen over het net naar school gaande grut
pi_53154857
Dat is ook een goed idee Livelink! Bedankt voor de tip. al ben ik bang dat Peet het vast niet goed vind in het kader van inbraakveiligheid
Het ergste vind ik eigenlijk dat Bram dus helemaal geen klikker is maar ben bang dat hij dat wel gaat overnemen.

Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
  donderdag 13 september 2007 @ 20:50:10 #196
37150 livelink
pi_53155092
Ik zou me niet te druk maken over dat klikken, Karin. Volgens mij doen alle kinderen dat en als je er inderdaad als ouder niet te veel op ingaat, komt de boodschap vanzelf wel over.

Ik vind die eerlijkheid van kinderen ook altijd wel ontwapenend. Meestal geven ze het gewoon direct toe dat ze het gedaan hebben en staan ze er ook nog volledig achter
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 21:19:33 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53156063
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:41 schreef Karin het volgende:
Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
hij is zo erg dat hij zelfs onthoudt wanneer films die hij wil zien uitkomen (die voorstukjes die ze altijd laten zien voor de hoofdfilm)
zo weet ik nu al dat ik in december naar een film over bijen moet
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 21:25:10 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53156217
luca's allerleerste bioscoopfilm was die van lars de kleine ijsbeer. hij was toen net 3.
geweldig vond hij het. toen de film afgelopen was en we de zaal uitliepen zei hij meteen: zullen we nog een keer gaan?

ik heb gekeken hoe lang luca zijn aandacht bij een tv-programma kon houden en aan de hand daarvan heb ik de beslissing genomen om het eens bij de bios te proberen.
(maar ik heb wel altijd een grote bidon met drinken mee naar binnen gesmokkeld hoor, want kinderen krijgen altijd op de meest idiote momenten dorst, is mijn ervaring en als het dan net geen pauze is heb je een enorm probleem)
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:44:01 #199
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53166223
Wilyan is laatst met zijn tante naar Rattatouille geweest.
Ze hebben die dag allemaal leuke dingen in Groningen gedaan samen met een vriendin van m'n schoonzusje en diens zoontje.
Ze zijn alleen wel tijdens de pauze weg gegaan want het zoontje van de vriendin vond het te eng.
Wilyan niet, die vond het hele bioscoopgebeuren helemaal geweldig!
Hij heeft het alleen maar over een rat die *BOENK* (Wilyan knotst dan met zijn hoofd tegen de muur en zegt *BOENK*) doet en dan "AU!" zegt..
Maxi, Midi & Mini
pi_53166292
Dochterlief gaat vanaaf voor t eerst met een vriendin (beide ongeveer 11 jaar) naar de film.... In het kader van een verlaat verjaardagsfeestje... Ze gaan naar Hairspray... Wilde eerst de voorstelling van 21.30 maar dat vind ik toch heus wel te laat worden... Nu breng ik ze, mogen ze lekker snacken bij de mac en dan naar de film ( moeders blijft wel ergens in de buurt rondhangen... ) en daarna weer emt zn alle naar huis.... Zucht... Wat worden ze grooooot
pi_53191059
Hey !
Het heeft even geduurd voor ik hier weer was, er is ook veel gebeurd.
Eerst het minder leuke nieuws maar : mijn oma is vorige week plotseling overleden, de kids hebben ouwe oma gezien en de begrafenis meegemaakt. Best moeilijk als je moeder en tante en oma de hele tijd huilen...

En verder heeft Timo aangepast onderwijs, zo verveelt ie zich niet en dat scheelt een stuk hier in huis !
Merijn doet het gewoon prima in groep 4, hij leest nu ineens Harry Potter, niet echt de makkelijke boeken maar hij is dol op lezen ...

Timo heeft vandaag een feestje en gaat naar Ratatouille, maar daar is ie al geweest met ons :d Hij vond het geen probleem want in de bios vind ie het altijd gaaf !
Ik vond ratatouille super, echt een die hier op dvd komt !!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:39:37 #202
37150 livelink
pi_53193099
Ratatouille is dus echt een aanrader begrijp ik.

Gecondoleerd met je oma, Stout. Ik weet dat ik het als kind altijd heel moeilijk vond als mijn ouders verdrietig waren. Ik kon daar niet mee omgaan (nog steeds eigenlijk niet )

Wat goed dat Merijn al Harry Potter leest. Vindt hij het niet te eng? Voor kleine kinderen zijn die boeken best eng, lijkt me.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:41:01 #203
37150 livelink
pi_53193135
Hoe is het uitje van je dochter verlopen Vamperotica? Lijkt me echt geweldig voor de kinderen, voor het eerst echt zonder ouders naar een volwassen film.
pi_53197260
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:41 schreef livelink het volgende:
Hoe is het uitje van je dochter verlopen Vamperotica? Lijkt me echt geweldig voor de kinderen, voor het eerst echt zonder ouders naar een volwassen film.
Ze vonden het erg leuk en waren doodop! (Moeders ook, 2 uur ronddolen in de stad, die geen koopavond heeft duurt errug lang...)
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:03:52 #205
37150 livelink
pi_53198212
Volgende keer dus op een koopavond of gewoon lekker de kroeg induiken.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:01:25 #206
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53204634
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:07 schreef Stout het volgende:
En verder heeft Timo aangepast onderwijs, zo verveelt ie zich niet en dat scheelt een stuk hier in huis !
Allereerst gecondoleerd met je oma.
Bedoel je met bovenstaande dat Timo naar een andere school gaat? Of krijgt hij een aangepast programma in de klas (groep 3?)?
pi_53213015
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Allereerst gecondoleerd met je oma. Dankje, heel erg dankje

Bedoel je met bovenstaande dat Timo naar een andere school gaat? Of krijgt hij een aangepast programma in de klas (groep 3?)?
Hij krijgt in de klas een aangepast programma, de klas is bezig met de enkele letters, Timo doet de dubbele erbij. (dus de klas behandeld de U, doet hij de U en de UU) Hij hoeft de uitleg dus niet mee te doen en mag gelijk de werkjes maken. Hij heeft nu de AA, EE, UU, UI, IE, OO, EI gehad geloof ik.
Rekenen vind ie nu nog maar saai, is ook ws te eenvoudig. Juf ging hier nog naar kijken

Merijn vind HP helemaal niet eng, heeft de films allemaal gezien en vind de boeken geweldig (zoals hij het zelf zegt) 'mam hier staan veel meer details in ' Hij is nu halverwege boek 1.
Kind geniet van lezen, mams geniet van het kind. (oke ik moet m regelmatig uit een boek sleuren, gisteren las ie voor het eerst zelf iets uit de kinderbijbel, na het eten, maar hij hield niet meer op )
Gelukkig speelt ie ook nog graag buiten Maar lezen.. t is net mama en pappa....

Hoe gaat het met jullie kinderen op school ?
pi_53236441
Gister kwam er een vriendinnetje bij ons spelen. Moest Priscil eerst stofzuigen voordat ze in dr kamer op de grond konden spelen....

Tja, als mevrouw alles op de grond gooit dan kan ik niet stofzuigen en dan zoekt ze het maar uit. Nu stond ze dus mooi voor lul dat haar kamer er dus niet uit zag, das niet mijn probleem. Heerlijk pubers.
  maandag 17 september 2007 @ 09:21:22 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53236666
Stout gecondoleerd. En verder... wat super dat de juf / school zo lekker met Timo bezig zijn.

En lezen. Ik geloof dat Fleur ook op d'r moeder gaat lijken en goed de boeken in duikt. Heerlijk. Het voorlezen kan niet lang genoeg duren en de verhaaltjes die ze uitzoekt worden ook langer en langer. Ik geniet ook zo van het haar zien genieten.

Ticootje....geweldig.... misschien ziet Priscil nu een beetje in waarom het zo belangrijk is.

Fleur is ontzettend moe. Het wordt tijd voor vakantie, maar dat duurt nog een maand. Verder is het echt een groot meisje. Ik kan goed met d'r praten en ze begrijpt steeds meer dingen. De vermoeidheid zit d'r wel veel dwars en dat heeft weerslag op d'r altijd goede humeur, maar we ploeteren nog even verder.

Ik heb d'r na lang twijfelen uitgelegd waarom Maud het niet prettig vind om constant als ze wakker is 'onderdrukt' te worden door d'r grote zus. En heb d'r vertelt dat ik het gezelliger vind als ik niet de hele tijd moet zeggen: niet doen, laat d'r met rust. Dat wil ze niet enz. enz. Ik heb d'r toen gevraagd of ze voortaan aan me wil vragen of ze met Maud mag spelen. Dat doet ze nu netjes. En als ze het vergeet dan hoef ik alleen maar te kijken en zegt ze Oeps sorry.... Het is al een stuk prettiger in huis. Daar ben ik enorm blij om.

En verder wil ze te veel en is het vaak huilen in het op zoek zijn naar haar grenzen, kunnen en mogen.
pi_53236802
Ja, ik hoop het ook hoor. Ik heb nu al zo vreselijk vaak gevraagd of ze haar vloer misschien vrij kan houden van kleding, ondergoed, tig paar schoenen, knuffels, boekjes, speelgoed...enz. Maar goed wat zeur ik nou.... Dat er in haar kamer laminaat ligt is soms niet eens te zien. Waarschijnlijk had ze wel verwacht dat ik dan toch haar kamer ging opruimen zodat ik kan stofzuigen, maar wat dat betreft ben ik niet helemaal gek geworden.... Ik heb gister echt genoten van het moment.... eindelijk...

Dat Fleur zo moe is kan best van school komen hoor. Het duurt nog wel even voordat het weer vakantie is. Misschien als ze uit school komt even een dutje doen?? Dat vond ik zelfs op de middelbare school nog lekker ( en nu nog na een drukke werkdag).

Het punt grote zus, daar ben ik ook heel bang voor. Priscil is iemand die heel veel met kleine kinderen bezig is. Kleine kinderen worden continu opgetilt en rondgesleept. Ik hoop zo dat ik het een beetje kan loslaten als de kleine er is. Dan is ze echt de grote zus.
pi_53237386
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:21 schreef chacama het volgende:
Fleur is ontzettend moe. Het wordt tijd voor vakantie, maar dat duurt nog een maand. Verder is het echt een groot meisje. Ik kan goed met d'r praten en ze begrijpt steeds meer dingen. De vermoeidheid zit d'r wel veel dwars en dat heeft weerslag op d'r altijd goede humeur, maar we ploeteren nog even verder.
alicia had daar vorig jaar ook zo enorm veellast van toen ze op school begon en lag dan ook smiddags heerlijk bij te slapen, maar omdat het dan echt een hele vreemde dag voor haar werd, school, slapen, heel even spelen, eten, weer slapen hebben wij toen een 4-daagse school week met haar gedaan, zodat ze swoendags lekker bij kon komen en de andere middagen wel thuis ook de mogelijkheidd had om iets te doen ipv uitgeteld te zijn.. Ze gaat nu sinds het nieuwe schooljaar wel alle dagen en nog steeds zien we wel vermoeidheidsverschijnselen aan het einde van de week, maar ze kan het nu wel beter aan dan destijds

alicia heeft strakkies haar checkup bij de ggd, ben benieuwd
  maandag 17 september 2007 @ 10:45:49 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53238510
Probleem is dat deze griet zelfs daar nog te eigenwijs voor is. Ze wil 's middags niet slapen. Ik hou haar nu gewoon vanmiddag thuis. Verplicht op de bank tv kijken. He, bah wat een straf
  maandag 17 september 2007 @ 11:46:01 #213
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53239982
@Stout: Wat goed van de juf dat ze zo goed naar Timo kijkt. En erg prettig dat jullie van de gevolgen mogen genieten!

Bij ons scheelde het ook heel erg toen Daan meer uitdaging kreeg in de klas. In plaats van een boos, agressief ventje hadden we een vrolijke, lekker spelend jongetje in huis! Ook Daan krijgt nog steeds aangepast werk en dat zal wel zo blijven. Dit jaar heeft hij ook een goede juf, ze wilde zelf een gesprek met ons over wat Daan zoals doet en gaat doen op school! Voorgaande jaren moest ik om zo'n gesprek vragen.
Ook Daan vindt lezen erg leuk. Tegenwoordig leest hij ook graag stripboeken van Suske en Wiske en van Asterix. Laatst heeft hij een boek gelezen over Gullivers reizen, dat vond hij ook prachtig.
Boeken/films als Harry Potter laat ik hem nog niet lezen/zien, omdat hij daar volgens mij nog niet goed tegen kan.
pi_53240064
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:46 schreef Grijs het volgende:
@Stout: Wat goed van de juf dat ze zo goed naar Timo kijkt. En erg prettig dat jullie van de gevolgen mogen genieten!

Bij ons scheelde het ook heel erg toen Daan meer uitdaging kreeg in de klas. In plaats van een boos, agressief ventje hadden we een vrolijke, lekker spelend jongetje in huis! Ook Daan krijgt nog steeds aangepast werk en dat zal wel zo blijven. Dit jaar heeft hij ook een goede juf, ze wilde zelf een gesprek met ons over wat Daan zoals doet en gaat doen op school! Voorgaande jaren moest ik om zo'n gesprek vragen.
Ook Daan vindt lezen erg leuk. Tegenwoordig leest hij ook graag stripboeken van Suske en Wiske en van Asterix. Laatst heeft hij een boek gelezen over Gullivers reizen, dat vond hij ook prachtig.
Boeken/films als Harry Potter laat ik hem nog niet lezen/zien, omdat hij daar volgens mij nog niet goed tegen kan.
Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.
  maandag 17 september 2007 @ 12:11:27 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53240525
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef chacama het volgende:
Probleem is dat deze griet zelfs daar nog te eigenwijs voor is. Ze wil 's middags niet slapen. Ik hou haar nu gewoon vanmiddag thuis. Verplicht op de bank tv kijken. He, bah wat een straf
Ja, jammer dan. D'r vriendinnetje gaat naar dezelfde oppas en ik kon praten als brugman met veel tranen van haar kant. Maar ze wilde zo graag met L mee naar de oppas en dan samen weer naar school. Hoe moet ik dat nou tegen houden. Ze wil zo graag. Ik laat het maar doen. De rest van de dagen maar gewoon rust en in de weekenden niet te veel willen doen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:50:44 #216
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53241470
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.
Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.
  maandag 17 september 2007 @ 12:53:57 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53241564
Tja, Chacama, wat doe je dan he? Dan is het ook niet meer ontspannen thuis zitten als je zo graag mee wil met je vriendinnetje.
pi_53242112
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:50 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.
Een boek is je eigen fantasie. Een film kan er gewoon te realistisch uitzien. Ik snap het wel hoor.
  maandag 17 september 2007 @ 20:06:02 #219
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53252458
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Tja, Chacama, wat doe je dan he? Dan is het ook niet meer ontspannen thuis zitten als je zo graag mee wil met je vriendinnetje.
Om kwart over drie heb ik ze wel mee naar huis genomen. En ookal liep ze een beetje mopperend naast me, ze ging zonder boze huilbui met me mee. En thuis heeft heerlijk op de bank tv liggen kijken, hebben we boekje gelezen, heeft ze met Maud gespeeld en toen papa thuis was heeft ze daar nog lekker mee zitten kroelen. En omdat we vroeg aten, wilde ze om half 7 al naar bed. Is goed, meisje ik breng je wel....
  maandag 17 september 2007 @ 20:55:44 #220
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_53254368
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Gister kwam er een vriendinnetje bij ons spelen. Moest Priscil eerst stofzuigen voordat ze in dr kamer op de grond konden spelen....

Tja, als mevrouw alles op de grond gooit dan kan ik niet stofzuigen en dan zoekt ze het maar uit. Nu stond ze dus mooi voor lul dat haar kamer er dus niet uit zag, das niet mijn probleem. Heerlijk pubers.
Onze junior slaapt sinds 3 weken ook op z'n nieuwe zolderkamer en de afspraak is dat hij hem zelf opruimt. Stofzuigen/dweilen/poetsen doe ik natuurlijk, maar dan moet ik niet 8 ps2-spelletjes moeten opruimen, 2 controllers in de kast leggen en ongeveer 871 Lego-blokjes opzij moeten schuiven, want dan heeft meneer pech.

Verders is het zo dat als z'n kamer niet is opgeruimd, dat er niet boven wordt gespeeld. Je ontvangt je vrienden natuurlijk niet in een bende op je kamer! Dus 's ochtends even je dekbed openslaan of rechttrekken, pyjama onder je kussen stopppen in plaats van ergens neerkwakken en het kost je weinig moeite om het er opgeruimd te houden.

Net een half uur in zittten praten op junior die niet kan slapen omdat hij papa mist [die nu djembè-les is geven]. Papa werkt onregelmatig en is er wel vaker niet 's avonds, omdat hij dan avonddienst heeft, maar nu was hij helemaal in en overstuur. Natuurlijk zat er wel wat meer achter, en omdat het donker is, is hij een beetje bang.

Dat hij al een jaar hier alleen op een kamer ligt, ook vorig jaar rond deze tijd toen het eerder donker werd, dat was hij eventjes vergeten. Maar na een glaasje water en een goed gesprek zijn we samen naar boven gegaan en als hij goed is gaat hij nu toch in slaap vallen. Wel typisch dat hij zulke dingen altijd heeft als hij in het weekend naar z'n moeder is geweest. Dan is het hier ineens eng in het donker en wil hij ineens een lichtje aan, terwijl hij vorige week woensdag ook pas om 21h30 naar bed ging en het toen nog veel donkerder was.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Jubileum moderator maandag 17 september 2007 @ 20:56:19 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53254397
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef knorretje het volgende:

alicia heeft strakkies haar checkup bij de ggd, ben benieuwd
En, hoe was de checkup?
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 september 2007 @ 22:23:31 #222
37150 livelink
pi_53257402
Oh, shit. Als ik mijn vrienden niet in een bende mag ontvangen, zou ik het grootste deel van de week niemand mogen ontvangen!

Ik ben blij dat ik nog geen pubermoeder ben en me over dit soort dingen nog niet druk over hoef te maken.
Wel leuk om hier ook de puberverhalen te lezen. Op welke leeftijd begint dat puberen nu zo'n beetje? Daar ben ik wel benieuwd naar.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2007 @ 22:26:01 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53257477
het begint vrij ongemerkt livelink, maar voor je het week zit je er vol in, en berg je dan maar!

ik heb luca zijn schoolfoto gezien en hij is leuuuuuuuuuuuk
pi_53262639
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef Lois het volgende:

[..]

En, hoe was de checkup?
ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mnd
pi_53263491
Livelink, Priscil is nu 12, groep 8. We zitten nog een beetje in het begin, ze is nog wel te sturen en ze neemt ook nog wel eens iets van ons aan.

Verder is ze al een paar keer toegesproken op haar taalgebruik naar haar vader (ja echt puberen), dr kamer is altijd een rommel (ze heeft een hoogslaper, ik denk niet dat ze ooit haar bed opmaakt), het hangt en verveeld, maar ook de uiterlijke kenmerken zijn duidelijk aanwezig. Ze wordt gewoon een echte jonge dame. De voorkant groeit, er moesten scheermesjes komen, pukkeltjes, ongesteld, ga zo maar door. Tja 2 jaar geleden was het echt nog heel anders, het gaat gewoon opeens heel hard.
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 12:31:35 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_53267761
Die van mij is 8 en krijgt nu echt een vrouwelijk figuur, bredere heupen, en borstvorming. Ik was er ook vrij vroeg bij, maar dit is toch ook wel jong hoor

Je staat in de keuken en je hoort alleen maar: Nee, geen pinaas... ook geen piena...

Merci Cas... meneer heeft even voorgeproefd en zocht een chocolaatje met nootjes

[ Bericht 28% gewijzigd door moussy op 18-09-2007 12:42:38 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:44:31 #227
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53268002

Die met het groene randje Cas..
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 12:46:55 #228
7074 moussy
kuttekop
pi_53268053
Cas zn plas is blauw, dus ik denk dat ie zo nog lang had kunnen zoeken
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:56:24 #229
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53268279
*PROEST!*

Is ie kleurendoof?
Maxi, Midi & Mini
pi_53268786
Ja maar die groene zijn ook wel het lekkerste!
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:44:17 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53269495
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 07:34 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mnd
Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.

Fleur had ook moeite met de ogentest, maar dat kwam vooral omdat de plaatjes zo ouderwets zijn. Rare telefoon en een rare theepot. Wat ging er bij jullie mis?

Die chocolaatjes.....geweldig. Ik zoek altijd de pure met marsepein. Maar, niet opdeze manier
pi_53270096
Vanmorgen met Minimonster weer langs de APK geweest... 17 kg en 102 cmetertjes. Alles goed en toen het prikje klaar gemaakt werd riep meneer dat ie dat leuk vond, een prikje! Kwam ie wel even van terug toen die naald in zn arm zat, maar hij gaf geen kik! Was wel even anders bij het uitkleden van te voren.... Meneer wilde niet.... Stel je voor dat iemand iets zag! Maar toen duidelijk werd dat ie zn broekje en hemd aan mocht houden was het goed!
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:08:27 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53270147
hihi, mooi om te zien hoe kinderen op eens bewust worden van hun eigen lichaam

goed van die prik zeg...
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 18 september 2007 @ 14:46:21 #234
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53271082
Die chocolaatjes!

Zat hardop te lachen hier op mijn werk
pi_53272566
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:44 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.

Fleur had ook moeite met de ogentest, maar dat kwam vooral omdat de plaatjes zo ouderwets zijn. Rare telefoon en een rare theepot. Wat ging er bij jullie mis?
alicia is alleen iets ouder (5,5 jr), die had dus ook de landolt test nu, die met die rondjes en op een gegeven moment zag ze dus gewoon niet meer waar de openingen zaten (ze kwam uit op 0.9 en 0.8), en diepte was een groot probleem (de kleurentest met 'toverbril' kon ze niet geheel volbrengen, ben even de sterkte daarvan kwijt waar ze op eindigde)
  Jubileum moderator dinsdag 18 september 2007 @ 20:03:17 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53279574
Hahaha Cas, ben je net zo kleurendoof als je vader? Ik moest ontzettend lachen om die chocolaatjes.

Iris moest vandaag voor het eerst overblijven en na school na de naschoolse opvang. Dat vond ze gisteren al heel erg eng, maar vanmorgen was ze regelrecht in tranen dat ze het niet durfde.
Gelukkig ging Bram vandaag ook naar de overblijf + nso, zodat ze niet helemaal alleen was. Toen we vanmorgen haar lunch in de koelkast van de overblijf stopten had ze al een enorme bibberlip, zo spannend vond ze het allemaal. Bij het afscheid in de klas moest de juf haar echt van me lospellen, en was ik in staat om mijn werk te bellen en vrij te nemen.
Het schuldgevoel

Vanavond toen ik thuiskwam vertelde ze gelijk dat ze heel hard en heel veel had gehuild op de overblijf. Op mijn vraag waarom kwam een snikkend "omdat ik jou zo mis mama".
De nso heeft ze wel heel leuk gevonden maar naar de overblijf wil ze nooit meer zei ze. Helaas kan dat niet anders, ik kan pas halverwege volgend jaar minder gaan werken, dus 1 dag per week moet ze toch overblijven.
Ik denk, en hoop, dat ze gewoon gehuild heeft omdat ze de spanning hiervoor zo hoog heeft laten ophopen, en dat ze het langzamerhand leuker gaat vinden.
Mijn schuldgevoel zal nog wel heel lang blijven vrees ik.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53279807
Ow jeetje lois, wat klinkt dat zielig van iris.

Misschien kun je een gelamineerde foto van jou of jullie gezin aan de binnenkant van haar broodtrommeltje doen. Dan zijn jullie er toch bij.

En misschien wat speciaals wat ze erg lekker vind juist meegeven als ze moet overblijven. Ik kreeg vroeger altijd een minikrentenbol mee als ik moest overblijven.
Vond overblijven erg vervelend, maar juist dat er ook iets speciaal voor dan was, dat maakte een hoop goed.

voor jou en je schuldgevoel, het komt vast goed met iris daar.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:09:50 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53279821
Aggos, wat moeilijk lijkt me dat dan. Zeker als het gewoon echt niet anders kan...
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:13:56 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53279969
Och Iris toch...

Dat ideetje van p_iglet is wel leuk, Jessie deed toch ook zoiets bij Bo?
Die deed kusjes in Bo's broodtrommeltje!
Maxi, Midi & Mini
  Jubileum moderator dinsdag 18 september 2007 @ 20:19:12 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53280152
Ik vind een foto idd een heel goed idee, dank je wel! Gaan we doen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53281982
aah, arme iris. piet vindt de overblijf ook niet zo leuk, het gaat er toch vrij massaal aan toe daar geloof ik. gelukkig is ons buurmeisje er ook altijd op de dagen dat hij ernaartoe moet, dan gaat ie als 't even kan lekker naast haar zitten. de dinsdag is hier de enige dag dat hij tussen de middag thuis eet en dan weer terug moet, en dat laatste blijft toch ook steeds even moeilijk hoor. maar hij begint 't nu steeds iets beter te overzien. en kusjes in de broodtrommel, ojaaa, dat is schattig. ga ik ook doen!

cas!
pi_53282076
ach, wat moeilijk Lois. Dan ga je echt met een knoop in je buik weg.

Maar ik denk wel dat het goedkomt. Dat ze het, als ze eenmaal gewend is, wel leuk gaat vinden

tot die tijd is het wel rot natuurlijk
pi_53291598
Priscil krijgt ook altijd iets lekkers mee in de broodtrommel.

Ze is niet anders gewent dan dat ze moet overblijven. Ze hoeft van mij niet. Ze mag ook gewoon thuis eten als ze dat zou willen, maar de overblijf vindt ze gezelliger.

Als ik straks weer een poos thuis ben dan komt ze wel gewoon naar huis. Dan zorg ik elke dag voor een heerlijke lunch. Heerlijke tijden vind ik dat....

Oh en onder het mom, wat worden ze groot en toch weer niet.

Vanmorgen kwam Priscil weer eens helemaal aangekleed uit dr kamer, maar ik was in de douche, dus ik wist dat ze zich weer eens niet had gewassen.. Dus alle make-up van gister (of de dag ervoor, of zondag) zat er nog op, en eronder. Aan de ene kant willen ze zo graag groot zijn, aan de andere kant moet je ze nog steeds helpen herrinneren dat je je elke dag moet wassen. (En dan de blik krijgen van wat zeik je nou?!?! Heerlijk)
  woensdag 19 september 2007 @ 08:52:39 #244
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53291916
Make-up op je twaalfde. Of is dat tegenwoordig heel normaal, dat kan natuuriljk ook.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 08:57:20 #245
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53291981
hoe herkenbaar ticootje, dat niet wassen
hebben we hier ook meegemaakt, maar echt, ik verzeker je, op een gegeven moment verlang je er bijna naar terug omdat ze op de idiootste tijden uuuuuuuuuuren in de badkamer bezig zijn.
bij voorkeur vlak voor etenstijd, op de tijd dat pa uit zijn werk komt en graag wil douchen, of juist tijdens het spitsuur 's ochtends
pi_53293025
Ja make-up dat hoort erbij.... Tegenwoordig dus heel normaal. Ach daar ga ik niet moeilijk over doen hoor. Alleen als het op een gegeven moment dus je mascara onder je neus zit dan verraad je jezelf wel dat je je gezicht niet elke ochtend schoonmaakt.

Tja, tegen haar zeggen dat het vies is om je niet te wassen helpt niet... Het is gewoon wachten tot ze er vanzelf achter komt... Behalve dan als ze buiten heeft gespeelt en ze komt naast me zitten dan stuur ik haar altijd weg. Eerst douchen en fris ruiken dan pas naast me komen zitten. Werkelijk in het begin van mijn zwangerschap kon ik al niets aan geurtjes hebben, echt tot kokhalzend aan toe. Ik snap niet dat haar vriendinnetjes op zo'n moment nog in haar buurt komen. Of hebben kinderen dat niet door?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:07:40 #247
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53293478
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 10:27:20 #248
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53293934
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.
hoe bedoel je dat spuuglokje? vind je het overdreven?

nou neem van mij aan dat die jeugdige hormonenbollen kunnen stinken
af en toe konden we tegen de lucht aanhangen.
en op een gegeven moment krijgen ze het door en gaan ze die penetrante lijflucht verbloemen met van die goedkope eaude toiletjes. krijg je een mengsel van viooltjes en zweet
maar het gaat over als ze een vriendje hebben hoor, dan gaan ze onder de douche wonen en is het drie keer per dag schuren, plamuren en aflakken (en niet te vergeten drie keer per dag van kleding en kapsel veranderen)
pi_53293979
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Echt.. ik verzeker je, je had echt hetzelfde gedaan... Als je 's morgens al niet doucht en ook nog eens de hele dag druk bezig bent moet je dan eens aan jezelf ruiken..... Nou dan wil je wel douchen hoor.

Oh ja en jonge dames gebruiken ook nog geen deo, dus dat wil wel.
pi_53294019
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....

Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 10:33:58 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53294068
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....

Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
pi_53294643
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
En dan klagen waarom dat ene truitje nog niet is gewassen...

Of, weet jij waar mijn broek is??? (Mijn antwoord is meestal dat ik m niet heb aangehad, en dat ze dus zelf moet nadenken waar ze m gelaten heeft.)

Weekenden waar je tot over je oren in de was zit. Overlopende wasmanden. Rommelkamers, make-up... Ach het hoort er allemaal bij. En waag het er nou niet op om er iets van te zeggen, dan krijg je "de" blik.....
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 11:29:03 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53295359
ja hoor, dat klinkt helemaal bekend
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.
pi_53296046
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
pi_53296049
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.

Klopt helemaal, ach het gaat dus overal hetzelfde!!
pi_53296131
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef vamperotica het volgende:
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
  Jubileum moderator woensdag 19 september 2007 @ 20:04:51 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53309273
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 19 september 2007 @ 20:27:10 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53309794
Nee hoor Lois, dat was vroeger bij mij thuis ook zo, zoals jij zegt. Ik kan me er ook heel moeilijk iets bij voorstellen.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:29:02 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53309845
Nou ja, terugdenkend aan mezelf werd het mij wel degelijk verteld maar had ik er ook niet altijd zin in...
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 20:31:33 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_53309909
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:04 schreef Lois het volgende:
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
nou dat dus, zo is mij het vroeger ook geleerd ipv weg geduwd te worden. *duikt niet weg*
pi_53309964
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
Ach soooow!! Zelfde als hier dus eigenlijk... En ik vrees dat de mascara volgend jaar (middelbare school hoop ik) hier ook wel stiekum in de tas verdwijnt... En natuurlijk gaat dat dan vergeten worden er af te halen zodat ze straks nietsvermoedend met een schilderij binnen komt!! Ik kan haast niet wachten!!
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 21:01:49 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53310639
ja er werd ook wel dagelijks gedouched, maar we moesten het wel elke dag zeggen, anders deed ze het gewoon niet.
en ik vond het moeilijk om er wat van te zeggen, ik ben namelijk niet zo subtiel van mezelf. ik zou gewoon zeggen: je stinkt, ga je eens wassen. (dat kan je als boze stiefmoeder toch echt niet maken) .
maar het is uiteindelijk naar het andere uiterste doorgeslagen. liefst meerdere keren per dag uuuuuren onder de douche.
(ik heb het trouwens wel vaker gehoord hoor, dat niet willen douchen, maar het komt goed, ook dat is een fase )
pi_53314663
ik heb zelf ook wel een tijd gehad dat ik een hekel had aan douchen en dat ik 't zelfs soms stiekem niet deed. (wel de douche aanzetten maar dan doodleuk op de plee een boekje gaan lezen ). ik weet nog dat m'n ouders er destijds behoorlijk radeloos van werden. ik denk zelf dat het te maken had met niet volwassen willen worden en tegelijkertijd een vorm van stil verzet tegen m'n ouders.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:06:31 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53315130
. Dat deed mijn pleegbroertje ook . Die nam zelfs nog de moeite zijn haar nat te maken, volgens mij was gewoon douchen sneller geweest .
pi_53315789
Ik kan me niet herinneren ooit niet onder de douche gewild te hebben. Ik kan me nog wel herinneren 3x per dag te douchen (ok, dat was dan één keer na het sporten) en dan natuurlijk ook 3x een schone handdoek te pakken (soms meer als ik ook m'n haar waste). Dat vond mijn moeder ook minder op een gegeven moment. En ik had geen last van smetvrees oid.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 september 2007 @ 01:14:59 #266
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53317386
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53318618
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef buzzer het volgende:
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
pi_53319058
Mensen vergeet niet dat Priscil niet altijd bij ons heeft gewoont. Niet in ieder huishouden is het blijbaar normaal om elke dag te douchen. Priscil heeft jaren lang niet elke dag gedoucht of gewassen (geen tijd, geen geld?). Ze zit dus nu ook nog eens op een leeftijd dat ze zoiets heeft van zoek jij het lekker uit. Ik blijf het zeggen, maar goed. Ze doet het toch niet.

En ik ben ook lekker subtiel wat dat betreft. Ik zeg gewoon dat het vies is als je je niet elke dag even wast.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 08:44:32 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_53319305
Hey buzzer

Ik dook vanmorgen even bij René de klas in, maar zelfs daar zag ik lipgloss en lijntjes om de ogen bije en paar meiden...gr 4/5
pi_53319474
Moussy, kan het niet gewoon lipbalsem zijn als in de vorm van labello? Het is weer guur weer, dus er wordt weer gesmeerd.

Gr 4/5, dat is een jaar of 7?? Lijnen om je ogen?? Nee, echt niet. Dat had ik als moeder zijnde er toch wel afgehaald.

Maar goed er zijn er hier ook die vinden 12 ook al heel jong. Echt tegenhouden doe je het niet. Uitstellen wel misschien..
  donderdag 20 september 2007 @ 09:03:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53319566
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:43 schreef vamperotica het volgende:
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
pi_53320712
Hier een oudste in groep 4, maar daar wordt nog niks van make-up gedragen hoor. Mijn jongste wel, die heeft standaard nagellak op
Saartje
pi_53320929
Oh, nagellak... de eerste keren dat ze het zelf proberen. Prachtig gezicht is dat....

Ik heb nu een goede manier gevonden om niet in het weekend tot over mn oren in de wasgoed te zitten. Elke ochtend zet ik gewoon de wasmachine aan. Nu zit ik alleen nog in het weekend met een hele grote stapel wasgoed om op te vouwen.

Gister kwamen we thuis en toen had Priscil gestofzuigd, en afgewassen en het konijnenhok gedaan. Lief he??
pi_53321660
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
Dank je!
pi_53321746
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
pi_53321848
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
Nope... In Tilburg!
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 11:32:00 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_53322859
Nah nee was echt gloss met een kleurtje, die van mij probeert het ook wel eens stiekem, maar ja mom from hell komt dan om de hoek met een billendoek en rost alles er weer af

René heeft een groeispurtje gehad, ze heeft nu broeken qua lengte maat 140, alleen slobberen die echt onwijs om dr kont heen en zoooo lang is ze niet eens :s
pi_53338545
Moussy... die chocolaatjes... ik las het op school en lag echt dubbel, mijn collega's met mij... geweldig die zoon van je
Merijn is ook al een lange dunne, broeken 146 inmiddels en tja alles slobbert... gelukkig hehben ze hier bij de broekensuper ook broeken voor lange dunne kindjes (met een klein kontje) ideetje voor jou ?
Timo heeft 128 nu, ook taille maat nul komma nul..

Handig he, die lange dunne kids
  donderdag 20 september 2007 @ 21:12:27 #279
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53339114
Moussy, Sterre heeft ook maat 140, en de H&M broeken type Sqin en Star zitten behoorlijk goed. Die zijn 'narrow' van boven. Sterre moet dan nog wel een riem erbij om, maar hij is maar ietsje te ruim.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:59 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53350661
Ik heb trouwens een catalogus van Otto gekregen van m'n stiefloedertje en daar staan speciale broeken in.
XXL voor bredere kinderen en XXS voor de smalle..

(ik kan het op de otto-site alleen niet vinden)
Maxi, Midi & Mini
pi_53351008
Tja, op een gegeven moment groeien ze zo snel. Maat 140 heeft hier niet heel lang geduurd.

Priscil draagt nu vooral volwassen maten. Spijkerbroek maat 25 (dacht ik), klein kontje, maar wel lange benen. Bij de kindermaten heeft ze al snel hoog water op scheveningen.
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:05:02 #282
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53364843
2 weken school en Iris komt al thuis met allerlei nieuwe woorden.
Gisteren: "mama heb jij een geheim? Dan mag je dat niet aan mij vertellen hoor want anders is het geen geheim meer"
en vandaag "mama, ik moet dat even controleren. Dat moet je heel netjes en rustig doen, dat controleren want dan is het pas goed."

Ik vind het zo pittig, al die nieuwe wijsheden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53365216
Leuk he Lois.
Jans heeft al 2 vriendenboekjes mee naar huis vind ik ook zo schattig. Ze heeft echt veel aansluiting op school, iets wat met Bo wat langer duurde.
Bo heeft het wel heel moeilijk met de scheiding.
Ik vroeg er op school naar en daar zei de juf dat ze haar emotioneel wel gespannen vind. Ze kan zien dat er wat dwars zit (tranen in de ogen) maar er over praten lukt niet en een knuf of kroel weert ze af (in mijn ogen en die van de juf omdat we denken als ze dat toelaat zich dan laat gaan en dat is iets wat ze (nog) niet wil/kan.
Gisteren bij mij dus wel, echt heel erg huilen en ze kon goed verwoorden wat ze allemaal moeilijk vond. Ik moest wel meehuilen. Ook vroeg ze of het nog goed kwam en toen ik daar nee op zei weer helemaal in tranen. Echt heel zwaar dit.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:24:16 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53365414
Maar wel onwijs goed dat ze al de eerste stapjes heeft gezet met het durven openen en delen van haar zorgen en verdriet.
Lijkt me inderdaad heel moelijk. Succes Jessie. Hopelijk snel meer rust voor ze (jullie).
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:46:55 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53366056
Ach Jessie wat moeilijk zeg! Ik vind het wel heel knap van Bo dat ze goed kan zeggen wat ze zo moeilijk vind, maar het lijkt me hartverscheurend moeilijk.

Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:59:21 #286
37150 livelink
pi_53366392
Ach Jessie, wat lijkt me dat ontzettend moeilijk. Sterkte voor jullie en een extra in gedachten knuffel voor Bo

Lekker dat Janneke het zo goed doet op school. De vriendenboekjestijd is hier wat minder op het moment, maar ik heb er het afgelopen jaar heel wat geschreven
Katja is niet zo trouw in haar vriendschappen, maar dat hoort misschien bij de leeftijd. Ze heeft wel 1 heel trouw vriendinnetje, maar dat is ongeveer de enige stabiele vriendin.

Iris ook al zo wijs op school , je ziet je kind bijna veranderen die eerste tijd. Is wel leuk, maar ook wennen, ik ben zo benieuwd hoe dat met Job gaat straks. Hij is nog zo mijn babietje, eigenlijk.
  zondag 23 september 2007 @ 21:56:45 #287
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53416933
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
  † In Memoriam † maandag 24 september 2007 @ 09:19:10 #288
7074 moussy
kuttekop
pi_53424730
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
pi_53424752
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef moussy het volgende:
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
In welke groep zit rene?
  maandag 24 september 2007 @ 09:30:15 #290
37150 livelink
pi_53424895
Dat zou wel weer heel erg tegenstrijdig zijn, Moussy . Ze zullen wel met een verklaring komen dat Rene emotioneel nog niet aan groep 5 toe was.

Arme Tristan, ik hoop dat het vandaag een wat leukere dag voor je wordt.

Ik ben gisteren met Katja naar The Wiz geweest (met dank aan AH). Was wel een hele belevenis voor haar. Niet alleen The Wiz zelf, maar eerst met de bus naar Utrecht gaan, vervolgens met mij in een café even wat eten en drinken en na afloop is ze met mijn schoonzus en nichtje met de trein gegaan, dus Katja had gisteren wel een superdag (en ik ook )
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:13 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53425356
Tristan heeft niet meer hoeven overgeven na negen uur 's avonds, nu heeft ie nog koorts, dus hij zit/ligt lekker op de bank tv te kijken. Ik denk dat hij morgen wel weer helemaal beter is.

Klinkt heerlijk, livelink! Ik ben ook naar die musical geweest met een groep vriendinnen. Het was heel gezellig, maar eerlijk gezegd meer door wat er omheen zat, de stad in en lunchen en de treinreis.

Moussy, is juist goed toch, dat René die dingen doet die ze aankan van groep 5? Het zou niet juist zijn als ze alles overnieuw zou moeten doen. Maar een gesprek daarover kan nooit kwaad natuurlijk, dan weet je hoe het er precies voorstaat.
  maandag 24 september 2007 @ 20:26:39 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53442040
Jessie, wat rot om die lieve Bo zo verdrietig te moeten zien. Sterkte daarmee.

Even over die vriendenboekjes. De moeder van iemand die ik ken, maakte vroeger soms kopietje als haar dochter een vriendenboekje had ingevuld. Niet iedere keer maar gewoon soms. Nu is het erg leuk om terug te zien. Misschien een tip voor iemand.
  Jubileum moderator maandag 24 september 2007 @ 21:33:57 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53444376
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
Agos! Wat sneu Spuuglokje, fijn dat hij alweer wat opgeknapt is.

Livelink wat leuk om met Katja naar een musical te gaan. Vond ze die donder en storm in het begin niet heel erg eng?
Klinkt als een gezellige dag, iets wat ik ook eens vaker zou moeten doen, gewoon ergens heen met Iris en dan ergens iets eten en drinken.

Vriendenboekjes, ik heb er al heel wat ingevuld toen Iris nog op het kdv zat. Ik dacht er vanaf te zijn op de basisschool maar daar is het nog veel erger
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 september 2007 @ 22:48:16 #294
37150 livelink
pi_53446614
Ja, die vond ze wel eng. Ik had het niet verwacht, omdat ze het verhaal kent en weet dat het begint met een grote storm. Maar zo in het theater is dat toch wel wat anders, duidelijk.
Ze zat bij mij op schoot, omdat ze anders niks kon zien. Ze dook zowat in me.

Maar verder was het een groot succes. Het leukst vond ze het verslaan van de heks en het grote feest wat daarna kwam. Ze zat er vandaag nog helemaal vol van en ze heeft het hele verhaal op haar manier aan Job verteld. Dus Job was vanavond ook helemaal vol van de blikken man die de heks met zijn tranen had laten smelten. Hij vertelde erover alsof hij er zelf bij was geweest
pi_53463403
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
lol... dat is ook bij niet-pubers (herkenbaar voor mezelf )
Haleloeja
pi_53473011
wat leuk livelink!

en Jessie, aahgos die Bo. wat moeilijk... maar ook wel ontzettend goed dat ze 't er af en toe dus toch wel uitgooit en ook dat ze het meteen zo goed kan verwoorden. sterkte er weer mee. (hoe was je vrije dag?)

ik heb nog nooit een vriendenboekje hoeven invullen. maar Piet is momenteel wel zeer actief op 'vriendschapspad'; hij is bijvoorbeeld enorm fan van een jongen uit z'n klas. meteen de stoerste en ondeugendste geloof ik, en hij is ook al uitgenodigd voor z'n verjaardagsfeestje (Piets eerste 'kinderfeestje' ). 't is een Halloweenparty en hij moet meteen verkleed, liefst zo eng mogelijk... dat vergt dus nog even wat creativiteit, ik heb nog geen idee! Piet wil wel als leeuw. tsja!
pi_53475789
Piet eng maken vergt wel méér dan alleen wat creativiteit denk ik, succes!

Wat moeilijk Jessie. Sterkte..
pi_53484564
Jeuj!!! Minimonster mag vandaag "officieel" kleuter genoemd worden!!
Al had ie er vanmorgen heulemaaaaal geen zin in! Brullen, absoluut niet mee willen werken met wat dan ook en heul geen jarigzijngedoe!!
T enige wat er uit kwam was Ik wihiil niet jarig zijhijn
Trakteren was niet goed, slingers en ballonnen niet goed... Kadootjes... Visite ook niet goed...

Maar even uit laten razen en toen samen voorzichtig zijn traktaties bekeken (simpel bananen raceboot/auto) En toen begon het feestgevoel pas te komen...
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 13:10:46 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_53484844
Gefeliciteerd!! Wel sneu zo'n start, maar eigenlijk moeten ze in 1x zo'n enorme verandering aan als ze 4 worden, ik vind het wel begrijpelijk dat ze neit echt jarig willen zijn.
pi_53484943
Vamp, gefeliciteerd!!! Knuffel voor de grote kleuter!!

Gister hebben we ouderavond gehad voor groep 8. Een hoop informatie welke testen de 8e groepers krijgen en hoe het uiteindelijk advies wordt vastgesteld. Begin januari moeten we al gaan inschrijven op een school..

Zelf heb ik 3 scholen die mijn voorkeur hebben. Priscil zal vast ook nog een paar scholen willen bekijken. We gaan er gewoon wat gezelligs van maken. Uiteindelijk moet Priscil een keuze maken... (Aan ons de taak om haar een beetje een kant op te duwen die wij in gedachten hebben)

Hoe ging het eigenlijk bij jullie??

Voortgezet onderwijs werd voor mij besloten door mijn ouders. Ik kwam van een Jenaplan school en ging ook vanzelfsprekend naar jenaplan voortgezet onderwijs.

Mochten jullie helemaal zelf kiezen, of koos je tussen een selectie die je ouders al hadden gemaakt??

Ik vind dit dus best moeilijk. Je kan een kind van 12 toch niet helemaal loslaten in de keuze? Het gaat hier immers niet om een paar schoenen, maar iets wat in grote mate de toekomst bepaald...
pi_53485418
Ticootje, hier werd de keuze voornamelijk bepaald door mijzelf, maar wel met op basis van een voorselectie van mijn ouders. In mijn geval was er (zover ik weet) eigenlijk maar keuze uit 3 scholen die binnen de veilige reistijdstraal van mijn ouders viel (30-45 min fietsen). Ik heb gekozen om de meest foute reden, maar voor mij wel de meest logische op dat moment. Ik heb gekeken naar waar de rest naar toe ging en toen dat juist niet gekozen. Ik lag niet zo goed in de klas dus nog meer pesten was niet aan mij besteed. Achteraf heeft het geen hout uitgemaakt en werd ik ook op de HAVO gewoon gepest. Het lag dus duidelijk aan mij en niet aan mijn klasgenoten. Maar, da's weer een ander verhaal. Ik ben wel achteraf wel blij met de school aangezien het een rustige HAVO/VWO school was en mijn zus had er ook gezeten en om de een of andere reden heeft dat voor mij ook meegeteld.

Vamp gefeliciteerd. En wat een herkenbare reactie. De dag zelf ging bij Fleur goed, maar in de aanloop er naar toe heeft ze zeker wel 100 keer gezegd dat ze niet jarig wilde zijn.

Het gaat trouwens erg goed met de dame. Ze doet het goed op school, is een echte streber aan het worden en speelt lekker met iedereen in de klas. Gaat al uit spelen en heeft veel fantasie waar we van mee mogen genieten. Op dit moment vindt ze het geweldig om de blauwe vloer die we hebben tot zee te bombarderen. Dat levert dus de nodige hilatiteit op en van ons uit de nodige gewenste creatviteit. Heb al gezwomen om aan tafel te kunnen komen en heb gisteren met handoeken een brug gebouwd om maar niet door de haaien opgegeten te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')