Oeeh traktaties maken is echt heel leuk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:48 schreef chacama het volgende:super lois. Jij was snel
En jaze gaat naar de kleuterschool
nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef chacama het volgende:
spam, maar oooooh zo leuk. Al zeg ik het zelf
Er zit gemiddeld 3 maanden tussen elke foto...
Er zijn best voedingsmiddelen zonder gluten te vinden... Maar volgens mij is het wel goed zoeken. Verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook heel moeilijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 07:32 schreef Stout het volgende:
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........![]()
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...![]()
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.
We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
ik ook nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:52 schreef livelink het volgende:
Damon, ook al zo'n goede start op school. Leuk hoor, maar stiekem ben ik wel blij dat Katja nog even vakantie heeft. Ik ben nog niet aan school toe, geloof ik.
hahaaquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:19 schreef moussy het volgende:
(Nou noemen we hem al anticasseptie.... maar ik ben al lang blij als ik een nacht kan slapen, en hij zal vast niet meer tussen ons in liggen als hij 18 is)
Zou ik ook gedaan hebben. Weet hoe verschrikkelijk het is om gepest te worden. Dat is ook een van mijn grootste angsten voor de kinderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:14 schreef moussy het volgende:
Zo ver René laat merken heeft ze er geen problemen mee, ze heeft iig wel een fijne start gehad.... Gepest door een klasgenootje wat naar gr 5 is gegaan, maar 2x over 4 heeft gedaan. Ik heb René dat even ingefluisterd
Cas viel gister om 16 uur in slaap, toen ik hem wakker maakte om 17 uur vroeg hij alleen maar of ie niet nog een keer naar school moestVanmorgen had ie niet veel puf, maar hij ging toch
Wat fijn dat hij nu graag gaat, moussy.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef moussy het volgende:
Cas gaat naar school alsof ie al jaren gaatOke, het scheelt misschien dat ie vaak met mij gewoon mee ging als ik weer eens wat te doen had daar, dus komt ie er ook al jaren
![]()
De juffen doen het eten en drinken terug in de tas, zodat wij als ouders kunnen wát er is gegeten en gedronken. alleen denkt Cas nu iedere keer als er weer wat terug in gegaan is dat ie over moet blijven. En vandaag bleef ie ook zelfs zitten ipv dat ie met de rest naar buiten gingJuf dacht even van je zoekt het maar even uit, ik zie je zo nog wel, maar toen was René er al om hem uit de klas te plukken. Ook zo pittig. Als ze naar huis mogen loopt ze altijd via de gang met de kleuterklassen om dr broertje op te pikken. Terwijl het thuis water en vuur is op het moment
Ha ha, klinkt bekend.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
z'n nichtjes zijn bang van hemquote:Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha, klinkt bekend.
Een pittig menneke dus![]()
Is het alleen met René of heeft hij het met andere kinderen ook dat hij graag de leiding heeft?
Zijn ze bang voor hem?!quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:53 schreef moussy het volgende:
[..]
z'n nichtjes zijn bang van hemhet gekke is dat hij het op school (nog?) niet schijnt te doen. Hij heeft het ook nooit op de psz gedaan.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
schreeuwen, slaan, knijpen als ie zn zin niet krijgt, of als er iemand aan zn spullen komt waar hij mee bezig is. Tis echt een etterbakkie hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Zijn ze bang voor hem?!
Wat doet hij dan dat ze bang van hem worden?
en hoe is het gegaan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:20 schreef Noli. het volgende:
Sorry Stout, ik weet ook geen tips..Morgen Vandaag.. VANDAAG! Wilyan's eerste zwemles!
![]()
Om 14.30 moet ie aan de rand van het bad staan.![]()
Elke eerste van de maand is het kijkdag dus we vallen meteen met de neus in de boter.(Ik zal proberen flink veel foto's te maken!
)
Ik ben benieuwd!
Ik heb 'm al helemaal voorbereid dat ie zonder vleugeltjes het water in moet. Normaal doet ie dat dus écht niet. Dat vind meneer "gevaarlijk" en "eng" (Oké daar heeft hij een punt, maar op zwemles moet ie juist leren zonder die dingen te zwemmen)
Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:29 schreef lady-wrb het volgende:
mij gaat het meer om hoe hij functioneert in de groep.
op kickboksen zie je hem regelmatig "verdwijnen"
maandag maar eens vragen aan de juf.
[knippie]
hij heeft pdd-nos (een aan autisme verwante stoornis).quote:Op zaterdag 1 september 2007 11:55 schreef Noli. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?
Bij het zwemmen had ie het ook een paar keer en ik heb het eindelijk een keer een beetje goed op foto weten vast te leggen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 09:47 schreef Noli. het volgende:
Hier ging het lekker.
Wilyan was op tijd wakker, op tijd in de kleren, had er helemaal zin in en was nog op tijd op school ook!
Toen ie binnen was waren het toch wel veel prikkels in één keer dus liep ie daar weer ongeveer zo ->rond.
(grote ogen, mondje iets open, blik op oneindig en verstand op nul)
Meneer zit in het zelfde lokaal als eerst maar heeft wel een nieuwe juf en ik kon merken dat ie dat wel iets apart vond.
gelukkig, het ligt toch niet aan mij dat ik het raar vind dat een leerkracht er nog nooit van gehoord heeft, al heeft ze nooit een pdd-nosser in de klas gehad.quote:Op zondag 2 september 2007 08:35 schreef Stout het volgende:
PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.
Doe nog maar even niet. Geniet nog maar van die kleine meid van je.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Ticootje het volgende:
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.
Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
Oh ja, ik kan me voorstellen dat het voor Katja tegenviel op deze manier. Zouden ze het bewust over oudste kleuters hebben, ben ik wel benieuwd naar. Bij ons weten alle kinderen heel precies wie er in groep 2 en wie in groep 1 zit.quote:Op woensdag 5 september 2007 07:17 schreef livelink het volgende:
Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.
Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
Met de veel te grote en zware boekentas.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef Anitra het volgende:
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
Dankjequote:Op woensdag 5 september 2007 09:53 schreef E.T. het volgende:
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen![]()
Esther is in dec. 5 geworden en Jennifer in maart 4. Er zit zo'n 15 maanden tussen hen en het zijn meestal de grootste vriendinnen. En soms haten ze elkaar hartgrondig maar dat duurt maar zo'n 5 minutenquote:Op woensdag 5 september 2007 13:28 schreef bixister het volgende:
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?
quote:Op woensdag 5 september 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met de veel te grote en zware boekentas.![]()
Dat heeft ze dan ook snel door!!! Ik had standaard al mijn boeken op school liggen... Die tassen zijn zo vreselijk zwaar, dat is nog slecht voor je rug ook!quote:Op donderdag 6 september 2007 08:44 schreef Anitra het volgende:
[..]ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!
Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
Zo werkte de vorige school van Priscil ook. Persoonlijk vind ik het een heel naar systeem. Kinderen die iets achterlopen allemaal bijelkaar en de kinderen die bijlopen en voorlopen bijelkaar. Zo krijgen de kinderen die achterlopen alleen maar een grotere achterstand en hebben ze ook niet de kans om zich op te trekken aan een klasgenootje dat al iets verder is...quote:Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.
Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
t is ook helemaal niet te zien aan de naam van de juffen in welke provicie jij woont he ?quote:Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.
Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien werkt het voor sommige kinderen wel heel goed. Als jouw kind een lekker zelfstandig goed lerend kind is wordt het niet opgehouden door anderen. Alleen de zwakkere kinderen krijgen zo bijna geen kans om zich op te trekken. Zo werd er bij Priscil in de slechte klas het niveau steeds lager. Er werd geen extra begeleiding gegeven... Het leek wel een soort 2e handsklasje waar eigenlijk weinig aandacht aan werd besteed, alle aandacht ging naar de goede klas. Zo zat Priscil nog te stoeien met AVI lezen in groep 7. Bij testen op haar nieuwe school bleek dat AVI niveau 5 te zijn. Met een beetje extra begeleiding en begeleiding thuis is met 3 maanden het AVI lezen afgerond.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:27 schreef chacama het volgende:
@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
Nergens een gewoon sportbroekje te vinden??? Wat raar, voor Priscil was ik zo klaar.... Maar een gewone makkelijke zomerbroek kan ook heel goed hoor. Als ze zich maar goed kunnen bewegen en de kleding niet te zwaar is (spijkerstof).quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:42 schreef lily het volgende:
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128![]()
Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)
ok... loze felicitatie...quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:33 schreef bixister het volgende:
neehoor, sorry!ik heb m'n signature nog niet aangepast.
[edit]nu wel.[/edit]
Ja nu snap ik je niet meer hoor...quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:37 schreef bixister het volgende:
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!![]()
![]()
haha ik zie 't nu ook. kun je nagaan, ik ben nog volop in de ontkenningsfase!quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef moussy het volgende:
arme piet is nu 3
klinkt pijnlijkquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:10 schreef moussy het volgende:
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurddus daar zit nu een klein spleetje
Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed.
quote:
Dan moeten we gewoon iets, boodschappen doen, of naar de stad, of ehm, papa komt vroeg thuis, of wéét ik veel. Ook als ik liever niet heb dat René met dat kind speeltquote:Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder. Twee teleurgestelde kinderen enzo
.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
(Die is gewoon ouder dan mijn man).
ik moet eerlijk toegeven, ik heb zo vreselijk gelachenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef Spuuglokje het volgende:Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
hij is zo erg dat hij zelfs onthoudt wanneer films die hij wil zien uitkomen (die voorstukjes die ze altijd laten zien voor de hoofdfilm)quote:Op donderdag 13 september 2007 20:41 schreef Karin het volgende:
Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
Ze vonden het erg leuk en waren doodop! (Moeders ook, 2 uur ronddolen in de stad, die geen koopavond heeft duurt errug lang...)quote:Op zaterdag 15 september 2007 11:41 schreef livelink het volgende:
Hoe is het uitje van je dochter verlopen Vamperotica? Lijkt me echt geweldig voor de kinderen, voor het eerst echt zonder ouders naar een volwassen film.
Allereerst gecondoleerd met je oma.quote:Op zaterdag 15 september 2007 08:07 schreef Stout het volgende:
En verder heeft Timo aangepast onderwijs, zo verveelt ie zich niet en dat scheelt een stuk hier in huis !
Hij krijgt in de klas een aangepast programma, de klas is bezig met de enkele letters, Timo doet de dubbele erbij. (dus de klas behandeld de U, doet hij de U en de UU) Hij hoeft de uitleg dus niet mee te doen en mag gelijk de werkjes maken. Hij heeft nu de AA, EE, UU, UI, IE, OO, EI gehad geloof ik.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:01 schreef Grijs het volgende:
[..]
Allereerst gecondoleerd met je oma. Dankje, heel erg dankje
Bedoel je met bovenstaande dat Timo naar een andere school gaat? Of krijgt hij een aangepast programma in de klas (groep 3?)?
alicia had daar vorig jaar ook zo enorm veellast van toen ze op school begon en lag dan ook smiddags heerlijk bij te slapen, maar omdat het dan echt een hele vreemde dag voor haar werd, school, slapen, heel even spelen, eten, weer slapen hebben wij toen een 4-daagse school week met haar gedaan, zodat ze swoendags lekker bij kon komen en de andere middagen wel thuis ook de mogelijkheidd had om iets te doen ipv uitgeteld te zijn.. Ze gaat nu sinds het nieuwe schooljaar wel alle dagen en nog steeds zien we wel vermoeidheidsverschijnselen aan het einde van de week, maar ze kan het nu wel beter aan dan destijdsquote:Op maandag 17 september 2007 09:21 schreef chacama het volgende:
Fleur is ontzettend moe. Het wordt tijd voor vakantie, maar dat duurt nog een maand. Verder is het echt een groot meisje. Ik kan goed met d'r praten en ze begrijpt steeds meer dingen. De vermoeidheid zit d'r wel veel dwars en dat heeft weerslag op d'r altijd goede humeur, maar we ploeteren nog even verder.
Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 11:46 schreef Grijs het volgende:
@Stout: Wat goed van de juf dat ze zo goed naar Timo kijkt. En erg prettig dat jullie van de gevolgen mogen genieten!
Bij ons scheelde het ook heel erg toen Daan meer uitdaging kreeg in de klas. In plaats van een boos, agressief ventje hadden we een vrolijke, lekker spelend jongetje in huis! Ook Daan krijgt nog steeds aangepast werk en dat zal wel zo blijven. Dit jaar heeft hij ook een goede juf, ze wilde zelf een gesprek met ons over wat Daan zoals doet en gaat doen op school! Voorgaande jaren moest ik om zo'n gesprek vragen.
Ook Daan vindt lezen erg leuk. Tegenwoordig leest hij ook graag stripboeken van Suske en Wiske en van Asterix. Laatst heeft hij een boek gelezen over Gullivers reizen, dat vond hij ook prachtig.
Boeken/films als Harry Potter laat ik hem nog niet lezen/zien, omdat hij daar volgens mij nog niet goed tegen kan.
Ja, jammer dan. D'r vriendinnetje gaat naar dezelfde oppas en ik kon praten als brugman met veel tranen van haar kant. Maar ze wilde zo graag met L mee naar de oppas en dan samen weer naar school. Hoe moet ik dat nou tegen houden. Ze wil zo graag. Ik laat het maar doen. De rest van de dagen maar gewoon rust en in de weekenden niet te veel willen doen.quote:Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef chacama het volgende:
Probleem is dat deze griet zelfs daar nog te eigenwijs voor is. Ze wil 's middags niet slapen. Ik hou haar nu gewoon vanmiddag thuis. Verplicht op de bank tv kijken. He, bah wat een straf
Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.quote:Op maandag 17 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.
Een boek is je eigen fantasie. Een film kan er gewoon te realistisch uitzien. Ik snap het wel hoor.quote:Op maandag 17 september 2007 12:50 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.
Om kwart over drie heb ik ze wel mee naar huis genomen. En ookal liep ze een beetje mopperend naast me, ze ging zonder boze huilbui met me mee. En thuis heeft heerlijk op de bank tv liggen kijken, hebben we boekje gelezen, heeft ze met Maud gespeeld en toen papa thuis was heeft ze daar nog lekker mee zitten kroelen. En omdat we vroeg aten, wilde ze om half 7 al naar bed. Is goed, meisje ik breng je wel....quote:Op maandag 17 september 2007 12:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Tja, Chacama, wat doe je dan he?Dan is het ook niet meer ontspannen thuis zitten als je zo graag mee wil met je vriendinnetje.
Onze junior slaapt sinds 3 weken ook op z'n nieuwe zolderkamer en de afspraak is dat hij hem zelf opruimt. Stofzuigen/dweilen/poetsen doe ik natuurlijk, maar dan moet ik niet 8 ps2-spelletjes moeten opruimen, 2 controllers in de kast leggen en ongeveer 871 Lego-blokjes opzij moeten schuiven, want dan heeft meneer pech.quote:Op maandag 17 september 2007 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Gister kwam er een vriendinnetje bij ons spelen. Moest Priscil eerst stofzuigen voordat ze in dr kamer op de grond konden spelen....
Tja, als mevrouw alles op de grond gooit dan kan ik niet stofzuigen en dan zoekt ze het maar uit. Nu stond ze dus mooi voor lul dat haar kamer er dus niet uit zag, das niet mijn probleem. Heerlijk pubers.
En, hoe was de checkup?quote:Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef knorretje het volgende:
alicia heeft strakkies haar checkup bij de ggd, ben benieuwd
ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mndquote:
Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 07:34 schreef knorretje het volgende:
[..]
ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mnd
alicia is alleen iets ouder (5,5 jr), die had dus ook de landolt test nu, die met die rondjes en op een gegeven moment zag ze dus gewoon niet meer waar de openingen zaten (ze kwam uit op 0.9 en 0.8), en diepte was een groot probleem (de kleurentest met 'toverbril' kon ze niet geheel volbrengen, ben even de sterkte daarvan kwijt waar ze op eindigde)quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:44 schreef chacama het volgende:
[..]
Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.
Fleur had ook moeite met de ogentest, maar dat kwam vooral omdat de plaatjes zo ouderwets zijn. Rare telefoon en een rare theepot. Wat ging er bij jullie mis?
hoe bedoel je dat spuuglokje? vind je het overdreven?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.![]()
Echt.. ik verzeker je, je had echt hetzelfde gedaan... Als je 's morgens al niet doucht en ook nog eens de hele dag druk bezig bent moet je dan eens aan jezelf ruiken..... Nou dan wil je wel douchen hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.![]()
wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest (quote:Op woensdag 19 september 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....
Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
En dan klagen waarom dat ene truitje nog niet is gewassen...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:33 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest () der herkenning voor je
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
ja hoor, dat klinkt helemaal bekend
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.
Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...quote:Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef vamperotica het volgende:
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
nou dat dus, zo is mij het vroeger ook geleerd ipv weg geduwd te worden. *duikt niet weg*quote:Op woensdag 19 september 2007 20:04 schreef Lois het volgende:
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?
Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
Ach soooow!! Zelfde als hier dus eigenlijk... En ik vrees dat de mascara volgend jaar (middelbare school hoop ik) hier ook wel stiekum in de tas verdwijnt... En natuurlijk gaat dat dan vergeten worden er af te halen zodat ze straks nietsvermoedend met een schilderij binnen komt!! Ik kan haast niet wachten!!quote:Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...
En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
Mogen mijn monsters er ook in?quote:Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef buzzer het volgende:
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.quote:Op donderdag 20 september 2007 06:43 schreef vamperotica het volgende:
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
Nope... In Tilburg!quote:Op donderdag 20 september 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
In welke groep zit rene?quote:Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef moussy het volgende:
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?
Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doenvanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
Agos! Wat sneu Spuuglokje, fijn dat hij alweer wat opgeknapt is.quote:Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.![]()
lol... dat is ook bij niet-pubers (herkenbaar voor mezelfquote:Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
ja hoor, dat klinkt helemaal bekend
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |