abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 6 juli 2007 @ 12:00:54 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_51195592
ik heb het even voor je nagekeken, maar luca heeft in groep 1 geen rapport gehad, daar zijn ze hier pas mee begonnen toen hij in groep 2 zat.
maar ik zag net dat er in groep 2 al sprake was van cito scores. (taalonwikkeling, ordenen en orientatie op tijd en ruimte)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:03:49 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51195682
De school van Priscil heeft naast de cito ook een goed systeem om te zien hoever ze is. Aan de hand van haar DLE score kun je heel goed zien waarin ze achter loopt en waarin ze voorloopt.
quote:
DL = het aantal maanden onderwijs (uitgaande van tien onderwijsmaanden per leerjaar) dat de leerling vanaf begin groep 3 heeft gehad.

DLE = het niveau van de leerling, uitgedrukt in onderwijsmaanden.

DL en DLE worden steeds vaker gebruikt voor het selecteren van leerlingen (ook voor verwijzing naar de vormen van voortgezet onderwijs) omdat men met deze termen gemakkelijk de leerachterstand kan uitdrukken: bij een DL van 55 en DLE van 40 is de leerling anderhalf jaar achter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:40:45 #253
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_51207430
Ik zag dat mijn nichtje bij haar rapport ook een cito-grafiek kreeg, waarbij duidelijk wordt hoe ze zich ontwikkeld. Bij Daan staan er alleen letters op zijn rapport (bij de Cito-onderdelen). Ik heb nog nooit zo'n grafiek bij Daan gezien, ook niet bij de gesprekken die ik met school heb gehad. Hoe gaat dat bij jullie?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_51224232
Bij ons alleen de cito uitslagen en verder : zeer goed, goed, matig etc op het rapport..
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:15:21 #255
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_51224359
Op het rapport staat alleen hoe ze het doen en de resultaten van de Citotoets worden in het 10-minutengesprek besproken. Die staan niet op het rapport....
Make love, not war ☮
pi_51246296
In Groningen was een school waar kinderen een toets kregen voor ze werden toegelaten.. je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
  zondag 8 juli 2007 @ 01:05:27 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_51249571
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:15 schreef poemojn het volgende:
In Groningen was een school waar kinderen een toets kregen voor ze werden toegelaten.. je kunt niet vroeg genoeg beginnen.
Was dat ook toelatingstest, of was dat alleen om te kijken welk 'instapniveau' die kinderen hebben?
Beide lijken me wat overdreven trouwens.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_51260720
't Betrof deze school, maar nu zie ik alleen iets staan over de DIMS-vragenlijst http://www.dims.nl/ die ouders krijgen. Misschien hebben ze in de tussentijd het beieid aangepast oid. Maar het gaat hen er idd om een beeld te hebben van het instroomniveau (wat op zich goed is, zo valt 't snel op als een kind op school anders presteert dan bekend was).
  maandag 9 juli 2007 @ 09:44:33 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51282238
Ik heb nog niks gehoord van Cito-toetsen of iets dergelijks. Ik weet wel dat Katja er één gehad moet hebben als ik het schoolbeleid goed begrepen heb. Maar daar heb ik verder niks over gehoord en omdat ik eigenlijk ook niet zo'n voorstander ben van al dat getoets op jonge leeftijd hoef ik het allemaal niet zo nodig te weten. Ik ga ervan uit dat geen nieuws goed nieuws is in dit geval.

Katja had wel een logopedie-scan gehad en ik kreeg een briefje dat ze haar nog een keer wilde zien, omdat ze een aantal vragen niet had weten te beantwoorden. Er stond ook nog bij dat haar juffrouw het niet nodig vond omdat die vond dat Katja's taalontwikkeling prima was. Dat idee hadden wij eigenlijk zelf ook.

Bij navraag bleek dat ze op 2 vragen geen antwoord had geweten of gegeven. De eerste vraag was: Wat kun je aantrekken? en de 2e vraag was: Waarom mag je niet met lucifers spelen? De 2e vraag was voor mij snel duidelijk. Ik ben behoorlijk bang voor vuur. Wij koken electrisch en ik heb nooit kaarsen of iets dergelijks aan. Ik vroeg het aan Katja en ze wist inderdaad niet wat lucifers waren. Bovendien zag ik niet helemaal de link met het niet kunnen beantwoorden van deze vragen en logopedie, maar dat zal wel onwetendheid van mijn kant zijn.

Nou ja, we zien wel. In het najaar gaat ze er gewoon nog een keer naartoe. En dan zien we daarna wel weer verder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 9 juli 2007 @ 09:52:52 #260
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51282386
Ik zie het nut ook niet echt van zulke vragen in livelink
Saartje
  maandag 9 juli 2007 @ 12:44:01 #261
37150 livelink
pi_51287505
Ik hoorde later van iemand die er verstand van had, dat dit vragen zijn die bij een intelligentietest voor kinderen horen. Ik zie nog steeds de link met de logopedie niet helemaal. Maar misschien heb ik een ouderwets beeld van logopedisten of zo.

Ik ben gisteren met Katja naar het Dick Bruna-huis in Utrecht geweest. Job was ziek en lag de hele dag al te slapen, dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om met Katja op stap te gaan. Het was eigenlijk wel verrassend leuk. Er zat een atelier bij waar kinderen konden knutselen, dus ik heb daar tot sluitingstijd gezeten. Was ook wel weer jammer, want het kaartje was ook geldig voor het Centraal Museum en de World Press Photo. Ik had daar graag ook nog wel even naartoe gewild, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om Katja daar weg te rukken.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:31:47 #262
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51315038
Wij hebben gister de uitslag van de cito entree toets groep 7 terug gekregen. We konden natuurlijk heel erg goed vergelijken omdat Priscil m vorig jaar ook gemaakt had. Vorig jaar was de toets zo slecht... Ze had een gemiddelde van 10 (op de schaal van 100). Dat betekend ruwweg dat 90% van de kinderen van haar leeftijd/groep gelijk of hoger scoren.

Dit jaar was een zeer aangename verrassing, dit jaar scoorde ze 58, dat wil dus zeggen dat "maar 42% van de kinderen van haar leeftijd/groep gelijk of hoger scoren. Oftewel een prachtig gemiddelde. Dit jaar was zij ook de beste van de klas, en daar zijn we natuurlijk erg trots op.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:08:44 #263
37150 livelink
pi_51334153
Wat goed van Priscil en wat een enorme vooruitgang
Jullie inzet is wel beloond. Priscil en jullie mogen trots zijn op jezelf!
pi_51385029
Hier nog een kleine week en dan is het ook vakantie voor Priscil. We hebben heerlijk de eerste 3 weken rust, want Priscil gaat eerst met hara moeder naar Spanje.
Volgende week moet ik druk aan de slag ok kleding uit te zoeken voro haar, op zo'n manier dat ik voor onze vakantie niet in de shit kom. Ze komt op zaterdag 11 augustus terug en wij gaan 12 augustus op vakantie, dus tijd om te wassen is er niet.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:44:05 #265
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51442008
Wat goed van Priscilla zeg!

Wij hebben hier een bewogen dagje achter de rug..
Maar de rust is hier (voorlopig) wedergekeerd.

Wilyan is gisteravond wat koortsig naar bed gegaan. Een paar uurtjes later werd hij in paniek wakker, ik heb hem weer naar bed gebracht maar hij "bleef verdrietig want hij vond het zo eng." Toen ik 'm vroeg wat hij dan zo eng vond wees hij naar de muur en zei: "dat oog daar" Ik kon op de muur (natuurlijk) geen geen oog ontdekken, ook geen vlek of schaduw wat hem daar aan deed denken. Ik dacht hem lekker een beetje te mis.. AF te leiden door te zeggen "ga maar op je rug liggen, dan zie je dat oog niet".. Tsja, daaaag mamma dat werkt dus niet als zoonlief ook een oog bóven zijn bed ziet..
Dan maar de hulp van pappa ingeroepen en gevraagd of hij de plantenspuit mee naar boven wou nemen. Mamma heeft snel aan zoonlief uitgelegd dat boze ogen water eng vinden en dat ze daar heel snel van weg gaan. Pappa heeft op aanwijzing van Wilyan in het rond gespoten en idd de ogen waren zomaar verdwenen en meneer kon weer gaan slapen!
Later op de avond stond hij ineens beneden. Omdat hij nog steeds zo warm was heeft hij nog een ijsje en (toen hij weer naar bed ging) een pil in z'n bil gehad.

En dan vandaag...
Vrijdag de dertiende. (Had ik dit misschien aan kunnen zien komen? )

Wilyan was de hele ochtend wat suf en heeft zo ook in zijn pyama een beetje op de bank gehangen. Tussen de middag hebben we nog wel met z'n drieën Mazzel uitgelaten. Daarna ging meneer weer op de bank hangen en viel even later in slaap.
Nou ja, niks aan de hand toch? Hij valt wel vaker 's middags in slaap en hij had ook koorts dus nou ja niks raars aan toch?
Ik was even buiten geweest en het was vandaag toch wel vet-fokking-warm

Ik bedacht me ineens dat Wilyan nog steeds dat dekentje over zich had liggen en dat was nu toch echt wel veel te warm. Dus snel naar de kamer om het dekentje van 'm af te halen.
Ik haal het weg en schrik..
Hij had geplast. Alles was nat zijn broek, shirt en heel de bank. Ik schrok me rot hier zou hij normaal echt niet doorheen slapen en ik probeer hem meteen wakker te maken. Ik kan schudden en rammelen wat ik wil, hij word maar niet wakker.
Dan maar rigoreuzer te werk. Ik til Wilyan op, neem hem mee naar de achterkamer, kleed hem daar uit (meneer nog steeds compleet in coma) en zet hem op een krukje onder de douche. En daar werd hij gelukkig wel wakker van. Nou ja, wakker.. Hij valt er twee keer bijna weer in slaap.
Ik bel Michiel op dat hij NU thuis moet komen en hij vraagt of ik de dokter al heb gebeld dan.. Euh.. Oh ja da's ook een goeie.
Huisarts gebeld, situatie uitgelegd aan assistente, ze zou meteen haar man sturen (en die komt niet gauw, normaal moet je altijd naar hem, ook als je een kind vol waterpokken hebt)

Om een toch al veel te lang verhaal kort te maken..
Wilyan had een flinke koortsstuip.

Ik had perfect gehandeld om hem wakker te krijgen en we moesten 'm een beetje in de gaten houden. Volgens de arts zouden de meeste kinderen eerst nog wat duf zijn en na een paar uurtjes wel weer wat praatjes krijgen en dat was wat wij waarschijnlijk ook wel konden verwachten. maar we moesten 'm wel in de gaten houden want als jhij wel een tweede koortsstuip zou krijgen/krijgt dan moet het onmiddelijk onderzocht worden.

Wiyan is inderdaad nog een tijdje duf gebleven maar kreeg rond het avondeten alweer heel wat praatjes.

Hij ligt nu op bed maar we gaan vanavond wel geregeld even naar boven om te kijken hoe het dan met hem gaat, gewoon voor de zekerheid..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Jubileum moderator vrijdag 13 juli 2007 @ 20:48:47 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51442152
Noli dat is ontzettend schrikken! Wat heb je koelbloedig gehandeld zeg, heel erg goed
Brr het is echt heel erg eng, die koortsstuipen. Sterkte vannacht
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 13 juli 2007 @ 20:57:46 #267
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51442422
Hij had verder geen stuiptrekkingen, hij was alleen heel heel diep in slaap en ik kon 'm dus met geen mogelijkheid wakker krijgen.

Wat wel gek was, toen hij op het aankleedkussen zat toen de huisarts er was zat hij wel heel even licht te schokken.

Oh en Wilyan..
Dokter: "Ben je een beetje ziek vent? Heb je koorts?"
Wilyan: *bibber* "Neuj hoor! " *apatisch verder voor zich uit gaat zitten kijken*
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:34:24 #268
37150 livelink
pi_51443574
Och, arme Wilyan. Zo ziek
WAt zullen jullie geschrokken zijn, Noli. Goed dat je instinctief goed gehandeld hebt. Hopelijk knapt hij nu snel op en zijn de koortstuipen voorgoed verleden tijd
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:59:02 #269
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51446326
Wilyan toch Beterschap mannetje Koelbloedig gehandeld Noli.

Oudste heeft vandaag zijn rapport meegekregen en ik was even verbaasd over zijn Avi-niveau..5
En zelfs dat begint makkelijk voor hem te worden want hij heeft de boekjes die hij bij de bieb op zijn niveau uitzoekt, heel rap uit.
Hij is nu begonnen in een boek voor 12+, over dinosauriërs en hij vind het bere-interessant
Saartje
  zaterdag 14 juli 2007 @ 08:43:40 #270
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_51454772
Jeetje Noli dat is wel schrikken zeg. Maar je hebt echt goede gehandeld! Beterschap voor Wilyan!

Maneki wat goed daar mag je wel trots op zijn.

Twan belde vandeweek uit Turkijke, hij had het daar hartstikke mooi maar wel te warm volgens zijn zeggen. Toen ik vroeg hoe het met hem ging, zei hij goed, maar hoe gaat het met jou dan? Vond ik zo schattig. Hij wilde ook weten hoe het met Peaceman en de poesjes ging en wilde zelfs Peaceman nog even spreken.... nog iets meer dan een weekje en hij is weer terug...
Make love, not war ☮
pi_51455336
Noli, schrikken zeg ! HIer ook al een keer ervaren en sinds die tijd mag Timo geen hogere koorts dan 38.5 meer krijgen, daarboven direct een paracetamol...

Maneki ! Super zeg !! Hier leest de oudste avi 4 (gaat na de vakantie naar groep 4)

Gaan er hier nog mensen naar pretparken en zo ja welke ?
  Jubileum moderator zaterdag 14 juli 2007 @ 18:31:09 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51466850
Ik heb geen idee van niveau's Maneki maar dat is ver boven zijn geachte niveau begrijp ik? Ik ben echt (nog) niet thuis in die Avi begrippen

Noli hoe is het met Wilyan? Ik heb veel aan jullie gedacht vandaag
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 15 juli 2007 @ 00:11:30 #273
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51477380
AVI 5 is zeg maar wat van ze verwacht wordt als ze eind groep 4 zijn.
Meneer mocht trouwens vandaag afzwemmen voor zijn B en is met vlag en wimpel geslaagd Ik ben zo blij dat ik voorlopig niet meer naar dat stinkzwembad hoef

Noli. hoe is het vandaag met Wilyan?
Saartje
  zondag 15 juli 2007 @ 10:46:42 #274
37150 livelink
pi_51482839
De AVI-tijd is voor mij nog niet aangebroken, dus uitleg daarbij is voor mij ook wel handig. Gefelicteerd met je zwembadloze tijd, Maneki! en je mannetje natuurlijk gefeliciteerd met zijn B-diploma

Noli, ik hoop dat Wilyan weer opgeknapt is, maar ik weet niet helemaal of geen nieuws, goed nieuws is in dit geval.

Stout, wij gaan eigenlijk niet zoveel naar pretparken. Daar zijn mijn kinderen nog net te jong voor. Wel naar de dierentuin (abonnement op Ouwehand). En via dat abonnement hebben we 1x gratis toegang tot Avifauna en 1x tot Archeon. Daar zijn we vorig jaar dus ook geweest. Dat was allebei wel leuk.
pi_51504676
avi 3 is gemiddeld voor eind groep 3 , avi 5 gemiddeld voor eind groep 4 en verder dan dat ben ik ook nog niet.
Damien en duncan hebben ook allebei hun rapport gehad vlak voor de vakantie.
Voor Duncan zijn eerste rapport en dat was zo heerlijk anders dan dat van Damien.
Duncan is een doodgewoon gemiddeld kind waarbij dus echt alles in het midden was behalve gym daar was hij zwaar enthousiast in.
Hij vind het ook super op school en gaat als een trein.

Damien heeft ook een super rapport. Hij zit nu met lezen op Avi 7!!! en dat is dus een gemiddelde voor een 5e groeper. Hij gaat na de vakantie naar groep 4. Hij mag wel naar groep 5 maar met het adhd verhaal op de achtergrond leek het mij verstandiger om geen groep over te slaan maar gewoon netjes alles te volgen. Ze hebben genoeg extra leesmateriaal om hem zich niet te laten vervelen.
NIet alleen met lezen zit hij ver boven nivo maar ook met rekenen en schrijven en ook wel verstandelijk in vergelijking met zijn klasgenoten.
  maandag 16 juli 2007 @ 08:06:12 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51511890
Priscil zat in groep 7 toen had ze avi 5....

Maar met een half jaar was toen alles ingehaald, en nu leest ze ook elke avond en gaat het lezen echt heel erg goed.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:52:52 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51653843
Priscil doet het nu erg goed!! 1 puntje was een beetje laag 40 i.p.v. 49, Maar vorige keer scoorde ze wel 48, dus het is een momentopname.

Verder loopt ze heel goed op schema, sommige punten loopt ze zelfs voor! Ze gaat echt heel goed zo. Dus volgend jaar gaan we lekker scholen bezoeken.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 11:32:40 #278
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51655045
Wat super van Priscil.

Hier een zeer ongeduldig pueter-kleutertje. Ze is pas over 3 weken jarig. En nu hoor ik elke ochtend:
Mama, wanneer ben ik jarig?
Mama, wanneer komt N. terug van vakantie (als N. terug is, dan is Fleur jarig)
En na mijn antwoord....
Maar, mama zoooooooo lang kan ik niet wachten......

En ze worstelt ergens mee. Regelmatig zie ik d'r gezichtje betrekken en dan druipt ze stilletjes af naar en rustig plekje. Ik laat ze altijd even en roep ze dan bij me. Neem d'r op schoot en troost d'r. Als ik vraag wat er is, dan kan ze er geen antwoord op geven. Mijn kleine meid.... Het liefst zou ik d'r weer klein maken en lekker bij me dragen, zodat ze even geen zorgen heeft die in dat koppie rond gaan.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 12:02:31 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51656050
Misschien worstelt ze met het feit dat het nog zo lang duurt voordat ze jarig is.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:06:37 #280
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51658186
Maak een aftelkalender voor haar, waar ze elke ochtend bij het wakker worden een vakje kan afstrepen. Zo ziet ze hoe lang het nog duurt
Saartje
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:16:46 #281
37150 livelink
pi_51672924
Er is natuurlijk de afgelopen tijd ook een hoop veranderd voor Fleur. Een zusje gekregen, van de peuterspeelzaal af met de verwachting van het naar de grote school moeten. En dan ook nog een altijd best wel spannende verjaardag in het vooruitzicht. Geen wonder dat ze af en toe even behoefte heeft aan een plekje bij mama op schoot
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:23:49 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51673135
Ja, dat hou ik me ook voor. En soms betrap ik me erop dat ik ze 'groter' zie dan ze is. Maar soms is ze ook zo wijs en slim en vooral bijdehand. Maar ze is pas (bijna) 4 en dan is groter worden niet makkelijk. En dat moet ik mezelf ook voorhouden. Hoe snel ze ook is en wil zijn, ze is nog een kleine meid, die maar al te graag een grote zus wil zijn.

Die aftelkalender is een goeie. Die zal ik eens gaan maken. Leuke plaatjes en vlaggen op de einddag.
  maandag 23 juli 2007 @ 17:17:01 #283
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51753524
* Noli. is weer terug van vakantie en nu weer voor het eerst op Fok! *
Ik zag net op het speeltuinbankje dat Livelink en ook hier wat mensen vroegen hoe het met Wilyan ging.
Wat lief dat jullie er nog naar vroegen! Dus eerst hier even snel een reactie.

Hij bleef steeds wat koorts houden maar was verder wel steeds aanspreekbaar. Wilyan wou bijvoorbeeld ook wel steeds mee om kleine boodschapjes te halen of om ons hondje uit te laten. Maar lekker met zijn auto's of lego spelen deed hij niet, dan lag hij toch liever op de bank.

Nou had de huisarts meteen al wel gezegd dat een midweek België geen probleem moest zijn als we maar gewoon zorgden dat we wel (genoeg) paracetamol mee namen. Maar toch hebben we eigenlijk tot de ochtend van vertrek getwijfeld.
Maar op maandagochten was ik nog even boven wat dingen voor op vakantie bij elkaar aan het zoeken toen Michiel naar boven riep: "Nou... Wilyan is beter! ........ Hij speelt met z'n Lego. "
En sindsdien heeft hij geen koorts meer gehad, al kon je heel soms nog wel merken dat hij nog niet helemáál fit was.

Wilyan vond de vakantie helemaal geweldig!
Voor de lange reis naar huis zijn we op de laatste dag als verassing naar Plopsa-Indoor geweest.

* Noli. gaat zo 's wat foto's van de digicam trekken. *
Maxi, Midi & Mini
  maandag 23 juli 2007 @ 18:23:55 #284
37150 livelink
pi_51755278
Wilyan is dus wel goed ziek geweest, gelukkig was hij een beetje opgeknapt tijdens de vakantie.

Fijn dat het zo leuk is geweest. Ik maakte me inderdaad zorgen, omdat je maar niet meer online kwam. Gelukkig wist Lois te vertellen dat je weg was.

Hoe was Plopsaland? Ik heb nog een pluim liggen van mijn vorige werk en ik zat er aan te denken om die te verzilveren in Plopsaland.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:30:37 #285
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51783217
Fijn dat Wylian weer opgeknapt is en van de vakantie heeft kunnen genieten. WIj zij nzelf in dec 2006 naar Plopsaland indoor geweest. En Fleur vraagt er geregeld nog naar. Dus het is een succes geweest. Jammer was alleen dat ze nog onder de 1 meter was en sommige atracties dus niet door konden gaan. Maar op de site kun je wel alles checken.

De kalender is gemaakt. En elke ochtend kleurt ze een tekening is. Ze is er nu een stuk rustiger onder. Zo af en toe is ze nog wel wat onzeker, maar dat heeft meer met het grote zus zijn te maken. Ze maakt het zichzelf ook wel erg moeilijk zo af en toe.... En soms maak ik het haar ook moeilijk. Is ook niet makkelijk om een mama te hebben met een kort lontje die meer moe dan gezellig is. Maar, goed samen doen we onze best om het gezellig te houden. En ik doe mijn best om haar signalen beter op te vangen. Het onderscheid bepalen tussen wat aandachtvragen is en wat grenzen opzoeken is, vind ik nog steeds moeilijk.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:29:56 #286
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51786887
Wij zijn in Plopsa-Indoor geweest.
(er schijnen 3 verschillende Plopsa-gevallen te zijn PlopsaLand, Plopsa-Coo en Plopsa-Indoor)

Op zich heel erg leuk! Niet heel erg groot trouwens en dat vonden wij voor die prijs nogal tegenvallen. Vooral ook om die groter/kleiner dan 1 meter regel. Hanne was dus onder een meter en die is in welgeteld drie attracties geweest. Maar die was dan wel weer compleet onder de indruk van de Bumba-show. Voor kleine kinderen is het er ook leuk maar het leukste is het denk ik voor kinderen vanaf een jaar of 4. Dus waaschijnlijk heel erg leuk voor Katja en Job.

Het bleek bij thuiskomst dat onze buren er de week ervoor geweest waren.
Voor iets grotere kinderen is het er dus super. Onze buren waren bijvoorbeeld ergens gaan zitten en de jongedame van 6 heeft zich er zo een hele dag vermaakt.

Al met al zijn we allen tot dezelfde conclusie gekomen dat we of nog dit jaar een keer, en anders zéker volgend jaar een keer naar PlopsaLand gaan.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:33:48 #287
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51787021
Fijn dat de kalender werkt Chaca.

Wilyan zijn slaapkamerdeur is een oude panelendeur waarvan de panelen met schoolbord verf zijn, daar maak ik altijd de aftel kalenders op. Ideaal! Ik merk het vaak hoor dat hij het gewoon nodig heeft want tijd is toch wel een heel groot begrip nog voor een net/bijna 4-jarige.
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:22:58 #288
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51813220
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Noli. het volgende:
Fijn dat de kalender werkt Chaca.

Wilyan zijn slaapkamerdeur is een oude panelendeur waarvan de panelen met schoolbord verf zijn, daar maak ik altijd de aftel kalenders op. Ideaal! Ik merk het vaak hoor dat hij het gewoon nodig heeft want tijd is toch wel een heel groot begrip nog voor een net/bijna 4-jarige.
Goeie tip. Ik zal de deur van de kelderkast eens gaan bewerken
pi_51813386
haha dat klinkt alsof fleur om de haverklap in de kelder wordt opgesloten.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:46:36 #290
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51818238
Ik ben ook aan het aftellen voor de vakantie hoor... nog 18 nachtjes.... En ik ben 23!! Aftellen is heerlijk!
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:13:27 #291
37150 livelink
pi_51831583
Je wordt niet helderder nu je zwanger bent, Ticootje
Ben je nu aan het aftellen naar je vakantie of naar je verjaardag. Of begint je vakantie toevallig precies op je verjaardag, dat kan natuurlijk ook.

Hier een kleuter die vooral mee wil doen met de grote kinderen. Dus ze doet mee met Stand-in-de-mand, boomhut bouwen, bramen plukken en nog veel meer. Ze wordt lekker mee op sleeptouw genomen en voelt zich heel stoer en groot. Ze heeft gelukkig nog niet in de gaten dat ze vooral wordt gedoogd

Job heeft het eindelijk opgegeven om er bij te willen horen en blijft lekker bij ons in de buurt rondkeutelen. Kortom de 1e week van de vakantie is precies zoals vakantie ook hoort te zijn in mijn herinnering.
Jammer is wel dat de anderen binnenkort allemaal weg gaan en wij niet. Dus of het zo gezellig blijft voor Katja en Job is maar de vraag.
pi_51844631
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:13 schreef livelink het volgende:
Je wordt niet helderder nu je zwanger bent, Ticootje
Ben je nu aan het aftellen naar je vakantie of naar je verjaardag. Of begint je vakantie toevallig precies op je verjaardag, dat kan natuurlijk ook.

Hier een kleuter die vooral mee wil doen met de grote kinderen. Dus ze doet mee met Stand-in-de-mand, boomhut bouwen, bramen plukken en nog veel meer. Ze wordt lekker mee op sleeptouw genomen en voelt zich heel stoer en groot. Ze heeft gelukkig nog niet in de gaten dat ze vooral wordt gedoogd

Job heeft het eindelijk opgegeven om er bij te willen horen en blijft lekker bij ons in de buurt rondkeutelen. Kortom de 1e week van de vakantie is precies zoals vakantie ook hoort te zijn in mijn herinnering.
Jammer is wel dat de anderen binnenkort allemaal weg gaan en wij niet. Dus of het zo gezellig blijft voor Katja en Job is maar de vraag.
Ik tel af voor de vakantie

Priscil heeft gelukkig wel vaak contact met mijn man. Ze is nu 3 weken naar Spanje met haar moeder. Ze smsen elkaar lekker vaak. Ze vind het nu wel leuk, maar ze heeft ook zin in de vakantie naar Frankrijk... en haar beugel is kapot. Dus ik ga zo even bellen of ze die ene dag dat ze in Nederland is dat ze even naar de ortho kan. <-- geregeld, 13 aug 12.00 mag ze. Ja anders zit ze 5 weken met een kapotte beugel, t kost allemaal al genoeg.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:59:15 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51847705
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:27 schreef bixister het volgende:
haha dat klinkt alsof fleur om de haverklap in de kelder wordt opgesloten.
Tja, wat moet ik hier nu opzeggen. Te hard ontkennen is niet handig..... Maar, goed. Nee... er ligt te veel troep in de kelderkast om er nog een kindje bij te kunnen stoppen.

Ik wil ook wel ergens naar aftellen, maar ik heb niets
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:58:50 #294
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51983069
Oh, trouwens!

Wilyan slaapt sinds we terug zijn van vakantie zonder zijn 'tutje en woef' !

Hij had bij mijn schoonouders ook al eens gelogeerd zonder tutje en woef en daar ging hij ook zonder problemen slapen.
Hij heeft nu na een paar dagen een cadeautje uit gezocht (Cars-autotjes Bliksem Mc Queen en Takel)

Zo leuk om te zien, hij is ook zo verschrikkelijk trots op zich zelf. En wij op hem!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:02:53 #295
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51983160
Gister belde Priscil weer. Het is warm in Spanje en ze vermaakt zich wel. Er is alleen niet veel te doen op de caming en ze durft de zee niet meer in (kwallen).

Nog maar 2 weekjes... Oh ik ben zo toe aan vakantie!

Trouwens een kind op vakantie scheelt zeker de helft aan was!!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:15:52 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51983455
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:58 schreef Noli. het volgende:
Oh, trouwens!

Wilyan slaapt sinds we terug zijn van vakantie zonder zijn 'tutje en woef' !

Hij had bij mijn schoonouders ook al eens gelogeerd zonder tutje en woef en daar ging hij ook zonder problemen slapen.
Hij heeft nu na een paar dagen een cadeautje uit gezocht (Cars-autotjes Bliksem Mc Queen en Takel)

Zo leuk om te zien, hij is ook zo verschrikkelijk trots op zich zelf. En wij op hem!
Dat is toch geen oh...trouwens. Dat is super nieuws .

Hier de kaart klaar voor de verjaardag..kleine meisjes worden groot.....
Photobucket ligt eruit...dus even geen spam
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:24:36 #297
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51983645

Is het ook!

De 'oh trouwens' was ook meer als "Oeh, oeh, oeh, dat had ik hier nog niet verteld"
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 31 juli 2007 @ 15:28:55 #298
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51990972
spam, maar oooooh zo leuk. Al zeg ik het zelf

Er zit gemiddeld 3 maanden tussen elke foto...
pi_51992157
prachtig, Chacama, de foto's , het kind uiteraard , wat een engeltje, én het woordgrapje, lijkt zo voor de hand liggend, maar ik lees het voor het eerst zo en ik ben 4 en 4 , kun je nagaan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:13:05 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51992275
Dankje en ik geloof dat ik terecht kan zeggen dat het mijn lachebekje is.
Er verschijnt gewoon spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik dat stralende koppie zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')