abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 16:55:41 #101
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52869744
ik kan je foto's niet zien noli
volgens google zijn ze forbidden

luca had trouwens nog zo'n lollige opmerking: ik vond onder water zwemmen moeilijk
waarop ik antwoordde: als je nou eerst eens probeert om BOVEN water te zwemmen?
t was verdorie zijn eerste les.
ik denk dat ik toch maar eens mee moet om te kijken wat ze nou eigenlijk uitvoeren daar, want meteen bij de eerste les onder water zwemmen, klinkt mij nogal onwaarschijnlijk in de oren.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:58:51 #102
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52869818
Zie je ze in het fototopic wel?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 17:08:42 #103
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:39:41 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52870660
Nou jaaa! Dit is nu al de tweede keer dat mijn post verdwijnt!

Maar Wilyan moest idd ook de eerste les al dingen onder water doen zoals die poortjes en die speeltjes oprapen.
Maxi, Midi & Mini
pi_52879598
ik kom me hier ook maar eens melden met Piet... ben nog niet helemaal aan 't idee gewend maar hij is nu al een week een heuse kleuter! maandag begint hij in groep 1, spannend! nu keek ik vanmorgen (jaja lekker op tijd, I know...) nog eens de info-brief door van wat ie allemaal mee moet nemen, en daarin stond wat vaag 'gymspullen' genoemd. ik dacht eigenlijk dat ze in dat eerste jaar alleen gymschoentjes nodig hadden, dus die had ik wel gekocht, maar bij navraag bij de buren (buurmeisje zit al een jaar op diezelfde school) bleek dat ze toch ook een heus sportbroekje + t-shirt mee moeten in die gymtas. OK, ik wil natuurlijk niet dat Piet de enige is die in z'n onderbroek moet gymmen dus ik vanmiddag nog even op pad voor een sportbroekje. maar sjeee, wat zijn die dingen moeilijk te krijgen in kleine maten zeg! bij de sportzaken waar ik geweest ben is 128 de kleinste maat. (piet zit voor broeken in maat 110) en bij kinderkledingzaken zag ik nergens iets wat in aanmerking kwam. pfff! zeeman & wibra boden ook geen uitkomst. uiteindelijk toch maar voor zo'n broek in maat 128 gekozen, hij zakt niet af maar is wel wat lang. waar kopen/kochten jullie die dingen?
  zondag 2 september 2007 @ 00:09:20 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52880481
Katja gymt dus wel in haar onderbroek + hemdje, maar ik zag bij de Wibra wel een soort balletpakjes die ik voor haar zou kunnen kopen. Voor Job heb ik wel eens een sportbroekje gekocht, bij de Hema meen ik.
En Job heeft ook wel onderbroekjes die met een beetje fantasie voor sportbroekje door zouden kunnen gaan. Ook bij de Hema vandaan.

Ik heb vandaag een poging gedaan om voor Katja een winterjas te kopen. Vorig jaar had ze nog haar winterjas van het jaar daarvoor en die is echt veel te klein geworden, dus ze was dringend aan een nieuwe toe. Echt tig winkels af geweest en alles wat ik leuk vond, vond zij niks en alles wat zij leuk vond, vond ik niks.

Eenmaal thuis achter de computer bij Wehkamp gekeken, zelfde verhaal. Vervolgens op Marktplaats gekeken en hoera!, er was precies 1 jas die we allebei leuk vonden. Dus ik heb er meteen een bod op gedaan en gelukkig net een mailtje gekregen dat het bod geaccepteerd is.
En stiekem vond ik het eigenlijk ook wel heel leuk om zo samen met haar naar een jas te zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52881362
Hema had hier niks wat dat betreft. maar inderdaad, sommige van z'n boxershorts kunnen evt ook als sportbroek aan. of pyama-shorts.
wel grappig jullie gezamenlijke zoektocht! en gelukkig met goed resultaat.
Piet en ik hebben de onze ook samen gedaan, dat vond ik wel gezellig maar ook behoorlijk vermoeiend. Piet vond 't erg leuk, vooral omdat we nog even naar Utrecht gingen omdat hier niks te vinden was, dus we mochten met bus/trein.
pi_52885025
Hier hebben ze een korte broek aan, gewoon een uit de kast pakken elke week

Timo mag trouwens afzwemmen voor A Hij moet eerst nog even in de afzwemgroep de puntjes op de i zetten en dan 3 oktober afzwemmen. Hebben beide heren lekker hun zwemdiploma ! Timo gaat nog door voor B.

PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.

Ik ga nog ff wat werkkaarten maken, voor morgen

[ Bericht 2% gewijzigd door Stout op 02-09-2007 20:12:10 ]
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 09:34:43 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52885295
quote:
Op zondag 2 september 2007 08:35 schreef Stout het volgende:
PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.
gelukkig, het ligt toch niet aan mij dat ik het raar vind dat een leerkracht er nog nooit van gehoord heeft, al heeft ze nooit een pdd-nosser in de klas gehad.
(heeft ze overigens wel , luca heeft bij haar in groep 1 en 2 gezeten en toen viel het haar al op dat hij 'anders' was, al was de diagnose toen nog niet bekend)

@ bix: luca draagt een voetbalpak als gymkleding. die kopen we gewoon als we op vakantie zijn (van die foute imitaties )
  zondag 2 september 2007 @ 12:02:49 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52887047
Wilyan hoeft idd alleen een paar gymschoentjes mee.

Maar Bix, die simpele sportbroekjes van Rainbowbabies is dat niks?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zondag 2 september 2007 @ 12:16:18 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52887281
hebben ze bij scapino of bristol niks? of had je daar al gekeken?
pi_52890451
Noli, die zien er wel fijn uit ja!

lady-wrb, scapino heb ik nog wel overwogen maar Piet was al erg moe en 't was weer een heel end extra lopen, dus we zijn er niet heen gegaan.
  † In Memoriam † maandag 3 september 2007 @ 08:42:41 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_52909744
Ik heb voor Cas twee broekjes gehaald bij C&A. René is helemaal happy met haar tennisrokje
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_52910774
Zo, de heren zijn weer naar school. Oudste had er helemaal zin in, jongste vond het maar niets. Nieuwe juf..andere kindjes in de klas, de klas zag er anders uit..Ik ben nog even bij hem gebleven en er liep nog een bekende moeder rond, dus hij had er wel vertrouwen in
En nu zit ik hier alleen, af te tellen tot ik hem weer mag gaan halen (oudste blijft over)
Saartje
  maandag 3 september 2007 @ 13:12:40 #115
37150 livelink
pi_52914601
En, hoe was het gegaan met je jongste? En was het echt alleen maar aftellen of heb je je ook nog wel vermaakt in je vrije uurtjes?
pi_52915721
Ik ben maar gaan dweilen, was hoognodig na de verjaardag van de oudste gisteren
Jongste heeft zich prima vermaakt uiteindelijk en heeft al weer zin om morgen ook te gaan
Saartje
  maandag 3 september 2007 @ 14:34:47 #117
37150 livelink
pi_52916898
Ah, gelukkig.
Ik heb nog een dagje respijt. Katja heeft altijd op maandags vrij. Morgen moet zij weer met ook een hele nieuwe juffrouw. Ze komt van een andere school en ik ken haar verder ook niet. Ik hoop dat het een beetje goed zal gaan.
pi_52928478
Piet had vandaag ook z'n eerste schooldag. en ik kon 'm niet wegbrengen, noch ophalen, heel rot vond ik dat. maar natuurlijk ook wel erg leuk dat z'n papa er op zo'n belangrijk moment wel bij was. ) en... 't is hartstikke goed gegaan! hij heeft me er vanavond nog hele verhalen over verteld, hij vond het heel leuk en heeft zich echt heel kranig geweerd in die 'nieuwe wereld'. hij moest ook meteen overblijven, niet niks, *snif* maar ook dat is allemaal prima gegaan. ik wist alleen niet dat ze behalve brood ook iets te drinken mee moesten nemen voor bij het overblijven. ik had wel een beker limonade meegegeven voor in de pauze maar dacht dat ze daar wel melk kregen ofzo. zat er een briefje in z'n broodtrommel over dat drinken. nou ja, volgende keer beter dan maar he!

moussy, zijn die C&A broekjes een beetje soepel? hoe gaat 't met Cas nu, zit ie al wat in 't ritme? [edit]oh wacht ik las later ergens dat ie al meteen ging alsof 't nooit anders geweest was. ) René in een tennisrokje, leuk idee! en ik las dat ze groep 4 nog een keer doet, is ze al wat gewend aan haar nieuwe klas?

maar goed, geen uitslaapochtendjes meer door de week, oef. lijkt me best een druk schema zo 2x per dag halen & brengen, en ik vrees dat Anna's middagslaapjes er nu helemaal aan gaan als ze pas na 't wegbrengen van Piet erin kan. maar ja. Noli, Hanne vindt 't dus wel erg leuk daar op school? ik kan me voorstellen dat Anna ook wil blijven spelen, we zullen zien morgen.

ik ben ook erg benieuwd hoe 't met Janneke gegaan is vandaag!

[ Bericht 5% gewijzigd door bixister op 04-09-2007 00:03:24 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 07:57:58 #119
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52931292
Wat goed van Piet dat ie het zo leuk heeft gehad. En meteen overblijven dat is zeker niet niks.

En een tennisrokje....die ga ik onthouden
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2007 @ 12:32:10 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_52935880
De broekjes van Cas zijn gewoon van tricot, oftewel net van die pyamashortamadingenbroekjes. René gymde altijd in een knielegging, maar ze vond een balletpak ook leuk (alleen ik niet ) én ze vond het niet eerlijk dat Cas nieuwe gymspullen kreeg dus toen ik een tennisrokje (met vast broekje) zag hangen voor 3 euro was het einde discussie, kind blij, moeder blij en weer naar huis.

René vind het geweldig, volgens haar is ze de beste van de klas gr. 5 zit in hetzelfde lokaal dus écht moeite heeft ze er niet mee. Ik hoor haar er ook nooit over.

Cas doet het verder prima op school, verveelt zich niet want meneer bemoeit zich met het werk van gr. 2 niet dat het nou een super kind is, maar dat vind ie gewoon leuk. Beetje tegenstrijdig aan René maar ja, het is niet anders, René is overigens ook zo begonnen, gr 3 heeft haar enorm genekt ook qua zelfvertrouwen en dat bloeit nu echt helemaal weer op. Goede keuze dus, gr. 4 nog een keer.

Wel lekker dat Piet zo meehobbelt en meteen overblijven. Met middagslaapjes van Cas zat ik ook altijd, maar als het echt niet anders kon racede ik op en neer naar school terwijl Cas sliep... niet mijn ideaal, maar soms stortte hij gewoon in.
pi_52946556
vandaag heb ik 'm dus wel gewoon opgehaald tussen de middag, maar Piet vond dat heen-en-weeren best moeilijk. wel ging hij weer braaf mee hoor, met de dappere woorden "als ik daar weer ben, ben ik zo weer gewend denk ik". maar vanavond vroeg hij wel "wanneer mag ik weer overblijven?". hij is natuurlijk vanuit 't kdv gewend om op 'school' te eten, dus dit tussen de middag even naar huis is voor hem veel vreemder dan andersom. voor mij was 't ook behoorlijk wennen, dat steeds op de klok kijken en telkens anna weer op tijd in de startblokken zien te krijgen (die kan nogal tegenwerken, zacht uitgedrukt). maar we hebben 't met z'n tweetjes wel super gezellig gehad. en 's middags kwam het buurmeisje (van 5) met ons mee, die heeft voorlopig ook nog geen plek bij de buitenschoolse opvang op dinsdag, dus komt ze voortaan dinsdagmiddag bij ons spelen. was erg leuk, al was piet op een gegeven moment helemaal uitgeteld terwijl zij nog van alles wilde. ze is ook nog blijven eten, heel gezellig. maar ik had wel wat spijt dat ik zo enthousiast ingegaan ben op haar idee om te verven. en dat vervolgens heb laten doen op van die grote flap-over vellen, op de grond.... vooral nadat er nog een vriendinnetje van buurmeisje bij was gekomen werd de kliederboel wat al te erg.

wat fijn dat deze keuze nu al zo goed uitpakt voor rené! en dat ze er zelf dus ook niet zo mee zit. maar rot dat ze blijkbaar in groep 3 zo het vertrouwen in zichzelf is kwijtgeraakt, lijkt me erg moeilijk om te zien. gelukkig gaat dat nu dus weer de goede kant op. en cas dus al aan 't kijken naar wat groep-2 doet. ik heb eigenlijk niet eens een goed beeld van hoe dat er aan toe gaat, die combinatie van 2 groepen. is dat heel duidelijk gescheiden allemaal, wat groep 1 en 2 de hele dag doen?
pi_52947096
Ik kom even binnenvallen, altijd zo leuk om hier even bij te lezen

Bij "ons" in de groep 1/2 doet juf veel dingen klassikaal, maar op bepaalde momenten doet juf iets met groep 1 of 2 en dan moet de andere groep even stil of heel zachtjes de eigen werkjes doen. (dan gaat het stoplicht in de klas even op rood of oranje)
Toen Esther in groep 1 zat, mocht ze nu en dan dingen van groep 2 meedoen omdat ze daar duidelijk belangstelling voor had. Toen ze in groep 2 zat, deed ze af en toe nog dingen met groep 1 mee, omdat ze dan weer duidelijk nog iets te jong was.
Ik vind de combi heel leuk en fijn, al zijn de grootsten wel eens erg groot als je zo'n guppie ertussen ziet van net 4 maar dat went heel snel. ( de kinderen iets sneller dan de moeders meestal )

Ze blijft nu nog een jaartje in groep 2, ze heeft nog niet alles goed kunnen meedoen en juf en wij vinden haar nog te jong voor groep 3.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 5 september 2007 @ 07:17:55 #123
37150 livelink
pi_52952344
Ja, dat groep 1 en 2 samen is bij ons ook. Katja zit dan nu officieel in groep 2. Ze heeft 1,5 jaar in groep 1 gezeten. Ze doen veel samen, maar de werkjes verschillen.

Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.

Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
pi_52952683
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.

Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:07:30 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52953234
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Ticootje het volgende:
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.

Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
Doe nog maar even niet. Geniet nog maar van die kleine meid van je.

Hier is bewust gekozen maar een enkele klas groep 1. Dit jaar tenminste. Groep 1 is nu 11 kindjes groot en daar komen in de loop van het jaar nog wat kindjes bij en vanaf half oktober ontstaat dan de combi-klas 0/1.

Groep 2 bestaat hier uit 22 kindjes en ik heb gisteren gehoord dat de grooste klas hier een combi klas is van 3/4 en uit 26 kindjes bestaat. Heel vervelend hoor die kleine klassen Groep 8 heeft 17 kinderen. En Groep 5 is bewust klein gehouden 15 kinderen omdat er nogal wat 'speciale' kinderen tussen zaten. En de wat meer gerichte aandacht geen kwaad kon. Groep groep 6 en 7 is wel weer een combi klas maar daar zitten ook maar 24 kinderen in.

Ik vond het erg fijn om het te horen. Had gisten nl. mijn introductie voor de school. Omdat ik vorig jaar er zelf nog niet aan toe was om te gaan. Ik wist dat we voor deze school zouden kiezen, maar nu heb ik nog wat meer achtergrond info dan in de schoolgids staat.
pi_52953322
quote:
Op woensdag 5 september 2007 07:17 schreef livelink het volgende:

Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.

Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
Oh ja, ik kan me voorstellen dat het voor Katja tegenviel op deze manier. Zouden ze het bewust over oudste kleuters hebben, ben ik wel benieuwd naar. Bij ons weten alle kinderen heel precies wie er in groep 2 en wie in groep 1 zit.
En voor hen is het dus echt naar groep 2 gaan als het zover is, het wordt ook zo genoemd door de juffen.
Is er bij jullie 1 kleuterklas, zodat ze bij elkaar komen? Het lijkt mij ook niet ideaal, maar misschien pakt het wel goed uit. Esther en Jennifer hebben een tijd samen op de psz gezeten en dat ging heel goed eigenlijk, ze hadden toch heel duidelijk ieder hun eigen ding al zochten ze elkaar wel regelmatig even op.
Ze zitten nu in verschillende kleuterklassen, maar komen elkaar vaak tegen als hun groepen samen buiten spelen en dat is wel erg leuk als ik het zo hoor van henzelf en de juffen.
pi_52953602
Voor volgend jaar wil ik voor Priscil eigenlijk ook zoiets...

Je hebt scholen waar ze in de eerste 2 of soms zelfs 3 jaren de schoolniveau's mengen. De eerste 2 jaar lijkt mij wel normaal om "Mavo" , havo en vwo bijelkaar te hebben. Zo kan ze zich nog 2 jaar bewijzen en heeft ze de mogelijkheid om zich op te trekken aan andere kinderen (Dat werkt bij Priscil heel erg goed) Na het 2e jaar wordt wel vaak de mavo gesplitst, logisch die hebben het 4e jaar examen. Maar havo en vwo kunnen dan nog bijelkaar blijven.

Nu weet ik natuulijk niet welk niveau te gaat scoren, we hebben wel een idee. Ik denk dat Priscil een goede middenmoter is met een niveau mavo/havo. Ze wil graag naar de havo, dus ze moet gewoon goed haar best doen, dan haalt ze het makkelijk. En anders is het natuurlijk geen ramp om de havo na de mavo te doen. Maar dat is allemaal toekomstmuziek.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:53:24 #128
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52954158
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52955294
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
pi_52955356
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef Anitra het volgende:
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
Met de veel te grote en zware boekentas.
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2007 @ 11:53:13 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_52956869
Hier ook kleine klasjes op school, ik geloof dat er bij elkaar krap 100 leerlingen op school zitten

Hier start gr. 2 met gr. 1 het nieuwe jaar en na de kerstvakantie gaan ze naar gr. 3 om mee te liften. Zelf heb ik daar echt gemengde gevoelens over. Dat René ging liften vond ze het geweldig. Maar in groep 3 gr. 2 bij zich in de klas te hebben ws echt waardeloos voor haar. Tis een kind wat snel afgeleid is en niets eerlijk vind. Dus als zij moest rekenen en gr. 2 zat te tekenen was er een lang gezicht en zat ze gewoon net zo lang te mopperen en mokken tot gr. 2 wat anders ging doen
pi_52958002
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:53 schreef E.T. het volgende:
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen
Dankje Ik heb vaak het idee dat toch niemand me meer kent maar dat valt misschien mee he

Ik vind het trouwens ook super om te lezen dat jullie zwanger zijn
pi_52958607
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?

anitra, de brugklas alweer!
pi_52960105
HIer hebben we ook alle kleuters (4 t/m 6 a 7)bij elkaar in zitten, verdeeld over 3 volle klassen, en wordt er ook gesproken over jongste en oudste kleuters en zijn er bepaalde priveleges voor de oudsten in de klas (zo was Alicia super blij dat ze eindelijk 5 werd want dan mocht ze ook met de 'pijpjes' ) Dit jaar hoort ze tot de oudsten, tenminste daar gaan we nog even vanuit, in december weten we definitief (tenzij er daarna iets vreemds gebeurt) of ze volgend jaar naar de 1e klas gaat. Alle oudste kleuters worden dan verzameld en gaan dan vanaf ongeveer 2 maand voor de zomervakantie 1x tje per week extra naar school om aan de nieuwe klas te wennen en aan de nieuwe juf (anderhalf uur in de week extra ongeveer) wat de poortklas genoemd wordt. En dan na de zomervakantie natuurlijk dan dus echt de overstap van kleuterschool naar de eerste, maar hopelijk dan toch al wat vertrouwder met de nieuwe juf en de kindjes die niet nu al bij haar in de klas zitten (al hebben de kleuters hier met zijn allen dagelijks buitenspelen (of moddergooien ) dus onderling contact tussen de klassen en kindjes is er al best veel)
pi_52960174
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:28 schreef bixister het volgende:
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?
Esther is in dec. 5 geworden en Jennifer in maart 4. Er zit zo'n 15 maanden tussen hen en het zijn meestal de grootste vriendinnen. En soms haten ze elkaar hartgrondig maar dat duurt maar zo'n 5 minuten
pi_52974815
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met de veel te grote en zware boekentas.
ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!

Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
pi_52974848
quote:
Op donderdag 6 september 2007 08:44 schreef Anitra het volgende:

[..]

ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!

Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
Dat heeft ze dan ook snel door!!! Ik had standaard al mijn boeken op school liggen... Die tassen zijn zo vreselijk zwaar, dat is nog slecht voor je rug ook!

Priscil zit gewoon in een klas met alleen 8e groepers. De klas bestaat uit 28 kinderen. De school zit dit jaar trouwens flink vol!
  donderdag 6 september 2007 @ 09:49:41 #138
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52975967
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.

Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
Maxi, Midi & Mini
pi_52976175
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.

Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
Zo werkte de vorige school van Priscil ook. Persoonlijk vind ik het een heel naar systeem. Kinderen die iets achterlopen allemaal bijelkaar en de kinderen die bijlopen en voorlopen bijelkaar. Zo krijgen de kinderen die achterlopen alleen maar een grotere achterstand en hebben ze ook niet de kans om zich op te trekken aan een klasgenootje dat al iets verder is...

Priscil is in groep 7 van de school af gegaan, op dat moment had ze 2 jaar leerachterstand op zowel taal als rekengebied. Het gevolg daarvan was dat ze groep 7 nu op de nieuwe school heeft overgedaan en nu is er geen achterstand meer en loopt ze zelfs op sommige punten iets voor.
  † In Memoriam † donderdag 6 september 2007 @ 11:40:56 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52978462
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:

t is ook helemaal niet te zien aan de naam van de juffen in welke provicie jij woont he ?
  donderdag 6 september 2007 @ 12:20:40 #141
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52979565
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...... Erg he?
Z'n vorige Juf heet Juf Geppy (maar dan met zo'n rare platte Zaai G, Wilyan zei ook steevast Juf Keppy)

Maar laten we het dan maar niet over de woensdag op school hebben...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maxi, Midi & Mini
pi_52980762
Fleur is gisteren op bezoek geweest bij haar peuterjuf. Het was zoooo heerlijk om te zien. Weer die enthousiaste reactie en meteen kroelen. We hebben afgesproken dat als we de volgende keer iets gaan doen dat we bellen. Leuk hoor zo'n durp.

@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
pi_52981138
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:27 schreef chacama het volgende:

@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
Misschien werkt het voor sommige kinderen wel heel goed. Als jouw kind een lekker zelfstandig goed lerend kind is wordt het niet opgehouden door anderen. Alleen de zwakkere kinderen krijgen zo bijna geen kans om zich op te trekken. Zo werd er bij Priscil in de slechte klas het niveau steeds lager. Er werd geen extra begeleiding gegeven... Het leek wel een soort 2e handsklasje waar eigenlijk weinig aandacht aan werd besteed, alle aandacht ging naar de goede klas. Zo zat Priscil nog te stoeien met AVI lezen in groep 7. Bij testen op haar nieuwe school bleek dat AVI niveau 5 te zijn. Met een beetje extra begeleiding en begeleiding thuis is met 3 maanden het AVI lezen afgerond.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:12:50 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_52998385
Cas heeft gister onze druivenstruik gevonden en zich helemaal het schompus gevreten aan druiven.... Ik heb hem maar thuis gehoude, want het kind loopt leeg. Nu blaft ie ook nog als een zeehond, dus er zal wel een koudje in het lijfje zitten. Nu vraagt ie steeds of ik boos ben Als ik vraag waarom, omdat hij niet naar school kan. Hij is nml boos op zn buik en zijn zeehondenblaf, want hij wilde graag naar school
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 09:13:29 #145
7074 moussy
kuttekop
pi_52998393
Oh ja bix, H&M online heeft van die zachte fludderbroekjes staan voor 3,90
pi_52999406
arme Cas, beterschap! ik denk dat Piet het niet erg gevonden zou hebben als ie vandaag niet naar school 'mocht'. hij had er niet zoveel zin meer in, is echt moe van deze eerste week.

bedankt voor de flubberbroekjestip , misschien kijk ik daar ook nog even maar ik heb inmiddels ook 2 van die rainbowbabies-broekjes binnen. hij moet ze nog passen, als ze goed zitten kan hij daar voorlopig wel mee vooruit. deze week hoefden ze bij 't gymmen alleen nog maar hun gymschoenen aan te doen ipv de gewone schoenen.
pi_52999616
Mijn humpie heeft woensdag sportdag Arm kind
Ik heb me maar weer opgegeven als vrijwilliger, wil daar toch wel bij zijn
Ben benieuwd of hij het leuk vindt en het een beetje uithoudt (zijn conditie is nog steeds bar slecht)
Saartje
pi_52999968
Priscil gymt in een trainingsbroek en een t-shirt. Trainingsbroeken zijn gewoon bij de hanstextiel te koop. En een t-shirtje heeft iedereen toch wel ergens liggen??

Omdat ze maandag en vrijdag gymt en maandag avond danst heb ik gewoon 3 of 4 van die sportbroeken, zo kom ik ook niet in de knel met mijn was. De broeken heb ik gekocht voor ik dacht 8 euro per stuk.

Ze gebruikt trouwens van die balletschoenen ook voor de gym. Ik heb ergens bij een 2e handszaak, nieuw in doos, een paar leren met rubber zooltjes gekocht voor 1 euro. Verder heeft ze een aantal katoenen die ze gebruikt voor het dansen, maar ze krijgt nog ballerina's.

We hebben ook "echte" sportschoenen, die heb ik een keer in de aanbieding gekocht van Nike. Dat zijn wel schoenen voor zaalsporten. (Geen zwarte zolen)

Ze gebruikt ook wel eens makkelijke zomerkleding als het warm is.
pi_53000021
ik vond zo'n lange joggingbroek voor nu nog wat warm, maar misschien is dat overdreven. wel een goed idee om er vast naar op zoek te gaan.
pi_53000184
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128 Deze maat was bij alle modellen steeds uitverkocht.

Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)

en Piets eerste week zit er alweer bijna op...

(Ik vond het echt een vreemde gewaarwording die eerste keren tussen alle moeders wachtend op het schoolplein...)
pi_53000223
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:42 schreef lily het volgende:
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128

Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)
Nergens een gewoon sportbroekje te vinden??? Wat raar, voor Priscil was ik zo klaar.... Maar een gewone makkelijke zomerbroek kan ook heel goed hoor. Als ze zich maar goed kunnen bewegen en de kleding niet te zwaar is (spijkerstof).
pi_53001351
Nee, niet in zijn maat (ik heb op de sportafdelingen gekeken in zaken als; Bristol, Scapino ed.)

Samen met een aantal andere moeders met zonen trouwens (de vrijdag voordat de school begon)
pi_53008326
bij de V&D hadden ze wel sportbroekjes in maat 128 hier. en bij de Perry Sport ook. (maar dat vond ik voor Piet dus nog wat groot.)
pi_53008396
Bix? Is Piet vandaag jarig?? Zo ja gefeliciteerd!
pi_53008863
neehoor, sorry! ik heb m'n signature nog niet aangepast.

[edit]nu wel. [/edit]
pi_53008975
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:33 schreef bixister het volgende:
neehoor, sorry! ik heb m'n signature nog niet aangepast.

[edit]nu wel. [/edit]
ok... loze felicitatie...

edit--> hij is net jarig geweest!!!
pi_53009007
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!
pi_53009032
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:37 schreef bixister het volgende:
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!
Ja nu snap ik je niet meer hoor...
pi_53009185
geintjuh.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 16:57:15 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_53009490
arme piet is nu 3
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2007 @ 17:53:04 #161
7074 moussy
kuttekop
pi_53010920
Als je dochter gillend binnen komt met de mededeling: IK HEB NIET GEHUILD!!! kan je de huisarts bellen Ze is van het duikelrek gevallen, met dr gezicht plat op de grond, nu is dat flubbertje (?) tussen dr tandvlees en dr bovenlip er af En we mogen pas om 18:40 bij de huisarts zijn
pi_53013134
Zo Moussy hoe is het gegaan bij de huisarts? Dikke kus voor Rene, o nee dat dopet zeer, knuffel dan!!!!

Zo Janneke hoort nu ook hier. De hele week basisschool en BSO gehad (behalve woensdag) En dat ging best heel goed. Woensdag bij mij en vandaag bij Geer wel huilen bij afscheid nemen, maar daarna ging het al snel weer goed. Ze zit vol verhalen als ze thuiskomt. Op de BSO hebben ze het ook echt naar hun zin. En Als ze daar aankomen kom ik ze altijd ff een knuffel geven en een klein kletspraatje houden (werk in t zelfde gebouw bij dezelfde stichting) Dat geeft hun echt een fijn gevoel. En mij ook
Ze is wel helemaal kapot nu. Moeten beide meiden elke ochtend wakker maken, dat was wel eens anders. Van het weekend dus maar lekker uitrusten.
Bo vind de BSO ook leuk en zit ook vol verhalen.
Ik ben zo trots op mijn meiden. ze moeten zich toch maar weer helemaal vormen naar mijn plaatje. Moeilijk vind ik dat, maar ja.
Ideaal is het niet, maar voor zoals het nu is wel de beste oplossing.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_53013321
Jessie wat goed en knap van jullie meiden!

Arme Renee, ik ben ook benieuwd hoe het met dr gaat.
pi_53013349
Fijn dat het goed gaat met je meiden, jessie. En beiden alweer op school...

leuk is dat heh, vol verhalen thuiskomen Is een goed teken, toch?

Ik heb ze vanmiddag ook weer opgehaald bij de dagopvang en BSO (1 groot gebouw, tot 4 jaar beneden en vanaf 4 jaar boven).
Het is daar ook zo leuk. D en D amuseren zich er ook heel erg.
pi_53014863
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef moussy het volgende:
arme piet is nu 3
haha ik zie 't nu ook. kun je nagaan, ik ben nog volop in de ontkenningsfase!

hoe is 't nu met René? bij mij hebben ze dat 'lipbandje' ooit onder verdoving doorgesneden, zodat m'n voortanden minder ver uit elkaar kwamen te staan en 't heeft wel gewerkt. wie weet heeft ze er nu ook zo'n soort voordeel van.

jessie, janneke dus ook al zo'n dappere basisschool-gangster. fijn dat 't zo goed gaat! en die BSO bevalt beiden dus ook goed, mooi. wel prettig dat je zo toch lekker in de buurt bent voor ze. lekker uitrusten dit weekend.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2007 @ 16:10:51 #166
7074 moussy
kuttekop
pi_53030827
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurd dus daar zit nu een klein spleetje Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed. Er was iig niet meer schade dan dat ik zo kon zien.

Stoer hoor van je meiden Jessie. Dat je het moeilijk vind lijkt mij heel normaal, maar zo worden je meiden wel flexibel voor de rest van hun leven. Ze kúnnen zich tenminste een beetje aanpassen, dat zie je niet veel meer in mensen (vind ik)
pi_53032153
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:10 schreef moussy het volgende:
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurd dus daar zit nu een klein spleetje Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed.
klinkt pijnlijk
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:41:39 #168
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53097993
René maf kind.. Ik heb niet gehuild! op je bol!
Hoe is het nu met 'r Mous?

En Jessie ik heb het al eerder ergens gezegd maar jij en je meiden rooien het wel!
Gij lief, stoer mensch!

Bix is het nog gelukt met het sportbroekje? Hoe vind Piet het nu eigenlijk op de basisschool?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 15:46:09 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_53098118
Ze heeft ook echt niet gehuild, mja toen ik zei; Och kind, wat heb jij nou gedaan?! Toen vlogen de tranen (incl bloed en speeksel ) in de rondte. Het gaat goed hoor, alleen tandenpoetsen is nog pijnlijk.

Cas is trouwens gister van uit school voor het eerst bij een klasgenootje gaan spelen Hij wordt groot
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:07:44 #170
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53098440

Wilyan is voor het eerst echt bij iemand aan het spelen!
Hij heeft deze "zomer" al wel veel onder toezicht met ons buurmeisje buiten op straat gespeeld. Hij heeft ook al wel een keer daar gespeeld en nu ze naar school gaan is A. ook al twee keer hier geweest te spelen. En dan gaan ze ook nog eens samen naar zwemles.

Maar nu.. Nu is het voor het echie!
Vanmiddag toen ik hem in de klas had gebracht kwam er een moeder naar me toe en vroeg of Wilyan het er ook over gehad had dat hij en Esmee zouden spelen. Meneer had mij natuurlijk weer niks verteld maar het bleek dat die twee het er gister ook al over gehad hadden!
Aangezien Wilyan vandaag tussen de middag al bijna in slaapviel op de bank durfde ik nog niet meteen toe te zeggen. We zouden eerst even aan kijken hoe 'wakker' hij uit school kwam.
Nou zo fris als een hoentje hoor.
Oké, ik stond vijf meter verder dan waar ik normaal vaak sta dus meneer was me kwijt (brullen), waarop een moeder(?) dacht dat hij z'n fiets niet van het slot kreeg en hem daar maar mee hielp, intussen was meneer zijn fietshelm vergeten dus heb ik toch maar lekker aso het plein over Wilyan geroepen dat hij zijn helm moest pakken
En toen dus maar gevraag of hij wel met Esmee wilde spelen.. Meneer heel verlegen: Daarna kwam de vraag of E. bij ons of hij bij hun wou spelen.. Hij wou graag naar E.
We hebben even overlegd of ik mee zou fietsen of dat hij naast de fiets van de mamma van E. kon fietsen. Er kon nog net een kleine zwaai af en daar ging hij.. Mee naar het huis van Esmee.

Hanne wist niet helemaal wat haar overkwam en vond het maar raar dat haar broer zomaar met iemand anders meeging.

Als het een beetje meezit is op tijd this dus die gaat 'm weer ophalen.

Kleine jongetjes worden groot!

Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:10:59 #171
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53098511
Cas ook al!

Rondvliegend speeksel en bloed. Gelukkig maar dat ze er verder weinig last van heeft.
Maxi, Midi & Mini
pi_53106151
met de fiets nog wel, dapper hoor van Wilyan! en Cas ook al met een klasgenootje mee geweest. Piet heeft daar nog met geen woord over gerept, ik ben wel benieuwd hoor wanneer dat er hier van gaat komen.
maar hoe vonden de heren 't? is 't goed bevallen?

noli, het rainbowbabies sportbroekje past erg goed en gaat dus komende week mee in de gymtas in plaats van dat wat te grote voetbalbroekje. bedankt nogmaals voor de tip!
  dinsdag 11 september 2007 @ 21:51:55 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53106502
Het heeft hier een tijdje geduurd hoor, voordat Freek ging spelen bij anderen (of anderen bij hem). Hij was echt gesloopt na school, en dat samen spelen was niet echt een succes . Inmiddels wel, al is thuis spelen blijkbaar een stuk moeilijker als bij een ander .

Hoe doen de ervaren moeders dat trouwens? Stel je nog een limiet aan het hoe vaak afspreken? Drie keer in de week vind ik nl te veel van het goede, en ik merk ook dat het op de dagen dat ie de hele dag moet gewoonweg te veel is om dan na schooltijd ook nog eens wat af te spreken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 22:35:21 #174
7074 moussy
kuttekop
pi_53107802
Ik kijk gewoon per dag, het afspreken is vaak toch ook laatste moment werk. zo kreeg ik vanmiddag een telefoontje om 16 uur van; René zit hier hoor... Terwijl ze alleen even buiten ging spelen
  dinsdag 11 september 2007 @ 22:37:54 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53107895
Haai Mouss !

Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder . Twee teleurgestelde kinderen enzo .
pi_53108155
Hier zit het met vriendjes spelen ook in de beginfase. Sven wil altijd heel graag bij een jongetje dat 5 huizen verderop woont spelen (en dat is wederzijds) maar als hij daar gaat spelen heeft hij toch het liefste dat ik meega.
De oplossing is tot nu toe dat ik eventjes meega, en daarna naar huis en hem op een afgesproken tijdstip weer ophaal.
Dat andere jongetje heeft er minder problemen mee om zonder zijn moeder hier te komen spelen. Ze hebben een paar keer bij elkaar gespeeld, maar ik merk wel dat nu met school erbij het allemaal wat lastiger is om af te laten spreken (ook omdat ikzelf 3 van de 5 schooldagen werk).

Ik vind het wel altijd grappig om dat spel dan te observeren (vooral als ik hem ga halen en hij nog niet doorheeft dat ik er ben )
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_53108691
Mijn oudste speelt liever zelf dan dat hij vriendjes uitnodigd of zelf ergens gaat spelen, maar zo eens in de week wordt er wel gespeeld.
Jongste moet een beetje afgeremd worden, want die zou elke dag liefst om en om met zijn vriendinnetje afspreken, dan bij haar, dan bij ons.
Ik vind 2 keer per week wel voldoende, en anders zeg ik gewoon dat ik moe ben of er geen zin in heb. Dan maar beteuterde gezichten Ik probeer het ook een beetje zo af te spreken dat ze beide uit spelen, of beide thuis spelen. Anders race ik me het schompes
Saartje
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:02:58 #178
37150 livelink
pi_53108797
Katja kan zich moeilijk zelf vermaken, dus ik ben echt blij als ze gaat spelen of als er vriendinnetjes langskomen. Er moet dus echt heel wat gebeuren wil ik nee zeggen tegen een speelafspraakje.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 00:16:59 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_53110799
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:37 schreef Leah het volgende:
Haai Mouss !
quote:
Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder . Twee teleurgestelde kinderen enzo .
Dan moeten we gewoon iets, boodschappen doen, of naar de stad, of ehm, papa komt vroeg thuis, of wéét ik veel. Ook als ik liever niet heb dat René met dat kind speelt Met Cas bekijk ik het gewoon even per dag. Vaak voel je dat zelf het beste aan. Maar ze snappen het tóch niet als je zegt, nah nee vandaag niet, je bent te moe, of het is te veel. Dan maar een slag om de arm
  woensdag 12 september 2007 @ 00:35:56 #180
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53111115
Da's wel een goeie, ik ben ook zo'n(vind ik zelf) tuthola die alles uit wil leggen . Ik kom er steeds meer achter dat dat niet altijd hoeft
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 07:49:21 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53113416
o wacht maar
wij zitten nu in de fase van : als ik niet bij jou mag spelen, ben ik je vriend niet meer.
heel gezellig
pi_53116974
Fleur zit nu nog in de fase dat ze (nog) naar d'r lichaam luisterd.
'Nee, ik ben te moe. Dadelijk lekker tv kijken....toch?"

maar, ze vind het spelen bij anderen wel heel leuk. En tot nu toe gaat nog naar voor mij bekende mama's en kindjes. Zal vast niet lang duren voordat ze ook naar de andere gaat. Voorlopig houdt ik het wel bij 2x in de week...maximaal.

Vanmiddag gaan we naar kidsswing. Dit is dansen op bv. K3 of andere bekende nummers. Ze vind het helemaal geweldig. Het is nog een beetje moeilijk om in de groep mee te komen, want de meisjes die al 5 en 6 zijn kennen al veel pasjes, maar dat doet niets af aan haar plezier. Kleine sterbertje van me.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 12:55:10 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53119050
wij gaan vanmiddag naar de bios. luca wil graag naar de simpsons film.
(ik snap niet wat hij eraan vindt, maar ach je moet wat voor je kind overhebben en wie weet valt het mee)
vorige keer stonden we in de rij bij voor de film ratatouille en toen stond hij de preview in te kijken.
helemaal verheugd riep hij : kijk eens mama dat is homo simpson.
ik zo van sssssst hij heet homer hoor, geen homo
pi_53146639
En hoe was de film?
  donderdag 13 september 2007 @ 14:59:24 #185
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53146898
Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
pi_53147036
Haha, de laatste film waar we met Priscil naar toe zijn gegaan is Pirates of the Carrabieen. (?)

Nu hangt heel dr kamer vol van posters van Johnny Depp en Orlando Bloom, er wordt vanalles verzameld. En volgens mij vind ze Johnny Depp helemaal leuk (Die is gewoon ouder dan mijn man).
pi_53147369
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
(Die is gewoon ouder dan mijn man).

Leuk al die kindjes die samen gaan spelen. Bram heeft het er op school niet echt over nog met kindjes uit zijn klas. Wel graag met Iris en Eva of met andere meiden uit de buurt. Hij heeft gewoon een harem In een straatje verderop wonen 4 zusjes tussen de 5 en 8 die zeeeer regelmatig aan de deur staan. Bram vindt het prachtig! En 4 huizen verder woont een meisje van een jaar of 6 die daar woensdag en om het weekend is. Gistermiddag ging hij helemaal zelf en uit zichzelf daar aanbellen of ze kwam spelen, vond ik zo knap.
Meestal spelen ze buiten voor de deur in het speeltuintje. Bram weet ook goed dat hij daar niet weg mag (zeker toen Peet hem een keer naar binnen had gehaald toen hij even verderop was). Ik vind het wel heel lastig als ze om de haverklap aan de deur staan "die doet dit" of "ik had het eerst" of "ik mag niet zus of zo van die". En die meiden zijn best sneaky, geloof ook niet altijd alles wat ze zeggen want ze spreken elkaar ook nog eens flink tegen. Probeer altijd algemeen "samen spelen samen delen" enzo te roepen maar vind het vaak lastig wat ik daar nou weer mee moet. Ook dat constante bellen is erg irritant, zeker als ik aan het voeden ben. Maarja Bram vind het erg leuk dus dat nemen we maar op de koop toe.
pi_53147479
Karin, als bram buiten is kan je misschien iets van een touwtje uit de deur hangen, dan hoeven ze niet te bellen.

Bij ons krijgt Priscil zelfs op dr kop als ze dr sleutel vergeet. "Waarom heb je je sleutel niet bij je?" "vergeten" "Ja, dat is dom he?"

En wij zijn gelukkig de tijd voorbij van het klikken, alhoewel ik nog wel de verhalen hoor. Op school die-en-die zei vanmiddag dit.... En toen deed zij dat.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:04:22 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53152469
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
ik moet eerlijk toegeven, ik heb zo vreselijk gelachen ik hou helemaal niet van de simpsons op tv, maar jeetje, die film is echt gaaf. (de scene van bart op het skateboard is zo absurd grappig dat de tranen me over de wangen liepen van het lachen )
(ook een hoop grappen die bij een jong publiek nog niet aankomen)
en als jullie gaan: ook tijdens de aftiteling blijven zitten
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:08:49 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53152570
zijn jullie ook al naar ratatouille geweest? oooo die is ook zoooooo leuk.
ik heb een kind dat helemaal gek is op bioscoopbezoekjes, dus ik zie nogal wat films.
(met een beetje mazzel (of pech, ligt eraan hoe je het bekijkt) gaatie volgende week naar harry potter (= alternatief plan voor een kinderpartijtje dat met goed weer buiten plaats moet vinden)
  donderdag 13 september 2007 @ 19:16:58 #191
37150 livelink
pi_53152780
Karin, wij hebben gewoon een klink aan de buitenkant van onze deur gemaakt. Ideaal. Kinderen en vriendjes lopen gewoon naar binnen. Je moet alleen wel zorgen dat je de deur altijd afsluit als je weggaat, maar dat is geen probleem.

Mijn ouders hadden het vroeger ook al en ik weet hoe heerlijk ik dat vond. Die vrijheid om altijd zonder bellen en zonder sleutel naar binnen te kunnen. Dus dat heb ik bij ons thuis snel geintroduceerd.
  Jubileum moderator donderdag 13 september 2007 @ 19:54:27 #192
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53153675
Is Ratatouille ook een beetje leuk voor jongere kleuters Lady? Want Iris is ook gek op de bioscoop, ze heeft al gezien dat er binnenkort een nieuwe K3 film komt, en een nieuwe van Winky (paard van SInterklaas) maar ik zou nog wel wat anders willen zien.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 19:59:30 #193
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53153786
oei dat zou ik niet durven zeggen. de film is echt enorm grappig en de grappen gaan ook best snel achter elkaar. maar ze zeggen dat het voor alle leeftijden is, dus ik denk dat ze het geheel wel gewoon oppikt. als ik zo af en toe over haar lees, is ze best een heel slim en snel denkend meisje.
pi_53154730
woei wat leuk om hier te lezen, al die verhalen over het net naar school gaande grut
pi_53154857
Dat is ook een goed idee Livelink! Bedankt voor de tip. al ben ik bang dat Peet het vast niet goed vind in het kader van inbraakveiligheid
Het ergste vind ik eigenlijk dat Bram dus helemaal geen klikker is maar ben bang dat hij dat wel gaat overnemen.

Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
  donderdag 13 september 2007 @ 20:50:10 #196
37150 livelink
pi_53155092
Ik zou me niet te druk maken over dat klikken, Karin. Volgens mij doen alle kinderen dat en als je er inderdaad als ouder niet te veel op ingaat, komt de boodschap vanzelf wel over.

Ik vind die eerlijkheid van kinderen ook altijd wel ontwapenend. Meestal geven ze het gewoon direct toe dat ze het gedaan hebben en staan ze er ook nog volledig achter
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 21:19:33 #197
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53156063
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:41 schreef Karin het volgende:
Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
hij is zo erg dat hij zelfs onthoudt wanneer films die hij wil zien uitkomen (die voorstukjes die ze altijd laten zien voor de hoofdfilm)
zo weet ik nu al dat ik in december naar een film over bijen moet
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 21:25:10 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53156217
luca's allerleerste bioscoopfilm was die van lars de kleine ijsbeer. hij was toen net 3.
geweldig vond hij het. toen de film afgelopen was en we de zaal uitliepen zei hij meteen: zullen we nog een keer gaan?

ik heb gekeken hoe lang luca zijn aandacht bij een tv-programma kon houden en aan de hand daarvan heb ik de beslissing genomen om het eens bij de bios te proberen.
(maar ik heb wel altijd een grote bidon met drinken mee naar binnen gesmokkeld hoor, want kinderen krijgen altijd op de meest idiote momenten dorst, is mijn ervaring en als het dan net geen pauze is heb je een enorm probleem)
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:44:01 #199
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53166223
Wilyan is laatst met zijn tante naar Rattatouille geweest.
Ze hebben die dag allemaal leuke dingen in Groningen gedaan samen met een vriendin van m'n schoonzusje en diens zoontje.
Ze zijn alleen wel tijdens de pauze weg gegaan want het zoontje van de vriendin vond het te eng.
Wilyan niet, die vond het hele bioscoopgebeuren helemaal geweldig!
Hij heeft het alleen maar over een rat die *BOENK* (Wilyan knotst dan met zijn hoofd tegen de muur en zegt *BOENK*) doet en dan "AU!" zegt..
Maxi, Midi & Mini
pi_53166292
Dochterlief gaat vanaaf voor t eerst met een vriendin (beide ongeveer 11 jaar) naar de film.... In het kader van een verlaat verjaardagsfeestje... Ze gaan naar Hairspray... Wilde eerst de voorstelling van 21.30 maar dat vind ik toch heus wel te laat worden... Nu breng ik ze, mogen ze lekker snacken bij de mac en dan naar de film ( moeders blijft wel ergens in de buurt rondhangen... ) en daarna weer emt zn alle naar huis.... Zucht... Wat worden ze grooooot
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')