gelukkig, het ligt toch niet aan mij dat ik het raar vind dat een leerkracht er nog nooit van gehoord heeft, al heeft ze nooit een pdd-nosser in de klas gehad.quote:Op zondag 2 september 2007 08:35 schreef Stout het volgende:
PDD-Nos, als je als docent niet weet wat dat is, leef je of niet in deze wereld of ben je gewoon niet lekker bezig. Wij hebben ook steeds meer pdd-nossers in de klas/school.
Doe nog maar even niet. Geniet nog maar van die kleine meid van je.quote:Op woensdag 5 september 2007 08:15 schreef Ticootje het volgende:
Priscil is begonnen aan groep 8. Leuk zo'n laatste jaar. In oktober beginnen de eerste testen. In juli gaan ze op kamp, ze hebben een musical en ze zijn ook iets eerder vrij.
Nog maar 1 jaartje... en dan moeten we er toch echt aan geloven dat ook kleine meisjes groot worden. Ik zie dr al slepen met zo'n enorme boekentas op zoek naar het juiste lokaal....
Oh ja, ik kan me voorstellen dat het voor Katja tegenviel op deze manier. Zouden ze het bewust over oudste kleuters hebben, ben ik wel benieuwd naar. Bij ons weten alle kinderen heel precies wie er in groep 2 en wie in groep 1 zit.quote:Op woensdag 5 september 2007 07:17 schreef livelink het volgende:
Katja vond het trouwens wel tegenvallen. Ze was heel trots dat ze nu eindelijk naar groep 2 ging, maar begreep toch niet helemaal waarom dan eigenlijk alles hetzelfde was gebleven. Het blijkt ook dat ik het wel over groep 2 had, maar dat zij dat in de klas de 'oudste kleuters' noemen. Dus ze had eigenlijk geen benul wat groep 2 nu precies inhield.
Een nadeel is wel vind ik, dat Job en Katja straks dus een half jaar samen in een klas zitten. Ik moet natuurlijk nog afwachten hoe dat gaat, maar het lijkt me lastig.
Met de veel te grote en zware boekentas.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef Anitra het volgende:
Het gebabbel over groep 1 en 2 het lijkt zo kort geleden en nu zit mevrouw in de brugklas van Have/vWO. Vandaag zijn ze op kamp gegaan en volgende week begint het echte werk.
Jemig wat kan je dara emo van worden, z word ineens zo groot. In een paar weken tijd is het echt een dame aan het worden.
Dankjequote:Op woensdag 5 september 2007 09:53 schreef E.T. het volgende:
Wil ff zeggen dat ik het leuk vind om Dinus weer te zien en over je meiden te lezen![]()
Esther is in dec. 5 geworden en Jennifer in maart 4. Er zit zo'n 15 maanden tussen hen en het zijn meestal de grootste vriendinnen. En soms haten ze elkaar hartgrondig maar dat duurt maar zo'n 5 minutenquote:Op woensdag 5 september 2007 13:28 schreef bixister het volgende:
ik ken je nog wel hoor! en vind 't ook erg leuk om weer wat van je te lezen. hoe oud is esther nu eigenlijk? en jennifer?
quote:Op woensdag 5 september 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met de veel te grote en zware boekentas.![]()
Dat heeft ze dan ook snel door!!! Ik had standaard al mijn boeken op school liggen... Die tassen zijn zo vreselijk zwaar, dat is nog slecht voor je rug ook!quote:Op donderdag 6 september 2007 08:44 schreef Anitra het volgende:
[..]ja daar moppert ze nu al over en dan is ze 1x een halve dag geweest en de helft vn d'r boeken ligge al in d'r kluisje va die dag wat daar hd ze toch geen huiswerk van
Maar zo raar dat ze nu in de brugklas zit, het gaat echt veels te snel!
Mousy andersom is ook moeilijk, hier hebben ze dus ook een school van max 80 leerlingen en alle klassen zijn combi klassen dus zijn ze snel gewend aan dat de andere groep andere dingen doet. Djen zat met zijn 7-en in groep 8 vorig jaar
Zo werkte de vorige school van Priscil ook. Persoonlijk vind ik het een heel naar systeem. Kinderen die iets achterlopen allemaal bijelkaar en de kinderen die bijlopen en voorlopen bijelkaar. Zo krijgen de kinderen die achterlopen alleen maar een grotere achterstand en hebben ze ook niet de kans om zich op te trekken aan een klasgenootje dat al iets verder is...quote:Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.
Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
t is ook helemaal niet te zien aan de naam van de juffen in welke provicie jij woont he ?quote:Op donderdag 6 september 2007 09:49 schreef Noli. het volgende:
Wilyan zit met een stuk of twintig kinderen in een klas.
In januari of februari word er gekeken hoe 'ver' ze zijn (met een CITO?) en dan word de klas op gedeeld. Groep 1a blijf waar hij zit bij Juf Aetske en de andere groep (die dus iets verder zijn) word groep 1b en komt bij Juf Aukje in het nu nog lege klaslokaal naast groep 1a.
Zo blijft het geloof ik dus ook een tijdje gaan. De b-groepjes zitten geloof ik ook bij de hogere groep in de klas om kinderen die iets verder zijn wat te kunnen stimuleren.
Ons buurmeisje bijvoorbeeld zit in 3b maar zit bij groep 4 in de klas.
(wat voor haar niet echt heel bevorderlijk is maar goed. alle kindjes zitten in groepjes bij elkaar behalve zij, zij zit appart omdat ze het werk wat groep 4 doet interessanter vind dan dat van haar en met haar eigen werk dus nooit op tijd klaar is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien werkt het voor sommige kinderen wel heel goed. Als jouw kind een lekker zelfstandig goed lerend kind is wordt het niet opgehouden door anderen. Alleen de zwakkere kinderen krijgen zo bijna geen kans om zich op te trekken. Zo werd er bij Priscil in de slechte klas het niveau steeds lager. Er werd geen extra begeleiding gegeven... Het leek wel een soort 2e handsklasje waar eigenlijk weinig aandacht aan werd besteed, alle aandacht ging naar de goede klas. Zo zat Priscil nog te stoeien met AVI lezen in groep 7. Bij testen op haar nieuwe school bleek dat AVI niveau 5 te zijn. Met een beetje extra begeleiding en begeleiding thuis is met 3 maanden het AVI lezen afgerond.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:27 schreef chacama het volgende:
@ Noli Ik vind het een raar systeem. Zo stimuleer je dus eigenlijk de verkeerde kinderen....
Nergens een gewoon sportbroekje te vinden??? Wat raar, voor Priscil was ik zo klaar.... Maar een gewone makkelijke zomerbroek kan ook heel goed hoor. Als ze zich maar goed kunnen bewegen en de kleding niet te zwaar is (spijkerstof).quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:42 schreef lily het volgende:
Ik vond ook maar geen korte gymbroek in maat 128![]()
Hij draagt nu een kort broekje van soepel joggingstof (heb ik ooit gekregen uit een kledingzak van de buurjongen. Zou zomaar het onderstuk van een pyama kunnen zijn....)
ok... loze felicitatie...quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:33 schreef bixister het volgende:
neehoor, sorry!ik heb m'n signature nog niet aangepast.
[edit]nu wel.[/edit]
Ja nu snap ik je niet meer hoor...quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:37 schreef bixister het volgende:
nee, ik bedoel dat hij nu wel jarig is!![]()
![]()
haha ik zie 't nu ook. kun je nagaan, ik ben nog volop in de ontkenningsfase!quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef moussy het volgende:
arme piet is nu 3
klinkt pijnlijkquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:10 schreef moussy het volgende:
Op een geschaafde neus en lip na gaat het wel goed. Het flubbertje hing idd los, was gewoon tussen dr tanden vandaan gescheurddus daar zit nu een klein spleetje
Ach, loopt allemaal wel los, komt weer goed.
quote:
Dan moeten we gewoon iets, boodschappen doen, of naar de stad, of ehm, papa komt vroeg thuis, of wéét ik veel. Ook als ik liever niet heb dat René met dat kind speeltquote:Van René snap ik wel, maar Freek is nog maar 5 natuurlijk, ik merk gewoon dat het soms teveel is, maar dan voel ik me weer zo'n strenge moeder. Twee teleurgestelde kinderen enzo
.
quote:Op donderdag 13 september 2007 15:04 schreef Ticootje het volgende:
(Die is gewoon ouder dan mijn man).
ik moet eerlijk toegeven, ik heb zo vreselijk gelachenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef Spuuglokje het volgende:Wouter wil ook zo graag naar die film, dus ik ben erg benieuwd wat Luca ervan vond!
hij is zo erg dat hij zelfs onthoudt wanneer films die hij wil zien uitkomen (die voorstukjes die ze altijd laten zien voor de hoofdfilm)quote:Op donderdag 13 september 2007 20:41 schreef Karin het volgende:
Wat leuk lady-wrb zo vaak naar de bios! Ik merk dat het voor Bram vaak toch te lang is om stil te zitten. Hoop dat dat goedkomt als hij wat groter is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |