abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51992351
Het vervolg van : Van kleuter tot puber deel 15

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica

En het moet dus deel 16 zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 20-09-2007 09:02:51 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 16:46:50 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51993260
Deel 16
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:48:38 #3
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993307
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
pi_51993410
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 16:48 schreef chacama het volgende:
super lois. Jij was snel

En ja ze gaat naar de kleuterschool nu nog 1 week vakantie. Dan d'r verjaardag vieren op zondag en maandag meteen naar school. Dinsdag echt jarig. Dus dan trakteren. Wat zal ik eens doen....hmmmmmmm
Oeeh traktaties maken is echt heel leuk.

Wij hebben een keer gekleurde suikerappels gemaakt. Appels op een stokje en dan in een pan warme suikerprut. Afkoelen en klaar. Heel mn keuken zat onder de plak!!

Of stukjes kaas en worst op een prikker.

of cakjes..
  dinsdag 31 juli 2007 @ 16:57:00 #5
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51993542
Ja, gewoon lekker ouderwets. Een meloen door de midden en die met zilverpapier bedekken en dan prikkers er in steken met worstjes en stukjes kaas ananas of manderijnpartjes uit blik. Dat brengt herrineringen naar boven.....
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:07:48 #6
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_51998347
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 15:28 schreef chacama het volgende:
spam, maar oooooh zo leuk. Al zeg ik het zelf

Er zit gemiddeld 3 maanden tussen elke foto...

(die hoort hier toch nog een keer!)
Ik vinnum super!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:30:56 #7
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52000862
Dankjewel. Ik wilde het zelf niet doen. Maar ben erg blij dat jij het wel hebt gedaan.

We zijn vanavond nog even naar het strand geweest. Ik werd op mijn werk opgehaald door man en kids. Komt Fleur heel enthousiast de winkel ingerend...
-Mama, mama ik moet wat in je oor fluisteren...We gaan naar het strand. En met een strallend koppie kijkt ze me aan:
- Leuk, he mama dat papa jou doet verrassen.
Wat een schatje is het toch.

Gisteren ook nog even mogen lachen. Waren met een boot meegeweest. Dus wij wachten tot iedereen aan boord was. Zegt ze:
Jaaaa, we moeten eerst wachten tot iedereen overboord is. Dan kunnen we weg.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:36:25 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52001049
Erg leuk, Chacama Het aftellen is dan nu bijna ten einde. Hoe gaat het nu met Fleur? Is ze weer een beetje meer zichzelf of heeft ze het nog moeilijk soms?

En dat Fleur nog maar 1 week vakantie heeft
Katja heeft pas net een weekje achter de rug!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52004626
Chacama wat ontzettend leuk zeg! Crea joh.

Bo en Jans hebben vandaag tot en met het middag eten meegedraait op de bso. En het ging prima. Jans liep in t begin wel steeds achter Bo aan die daar neit goed van werd (maar ja grote zus veiligheid enzo) Maar Bo had dat tegen de juf gezegd en de juf heeft even met Jans gesproken of ze het spannend vond allemaal enzo. En daarna hebben ze ook appart gespeeld.
Bo heeft er tussen de middag 4 boterhammen op En Jans zonder mokken 2 (die laat de laatste tijd steeds korstjes staan enzo)
Al met al na de vakantie kunnen ze er met een gerust hart heen.
Toen ik in mijn pauze de kidneren thuisbracht en weer naar mijnj werk ging wilde ze weer mee Goed teken dus.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:06 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52025496
Dat is mooi Jessie. Heerlijk gevoel als je weet dat het straks allemaal goed gaat gaan.

Ja, Livelink het is toch echt 13 augutus dat we hier beginnen. Dus nu nog 1,5 week... Niet 1...gelukkig. Zondag gaan we weer naar het strand en maandag krijgt Fleur de verrassing van d'r leven (nou, ja de eerste 4 jaar dan). We gaan naar Plopsaland. Oh, boy...

En ze heeft vandaag aangegeven dat ze een K3 taart wil. Poef, ik ga op zoek. En ik heb ook gezien wat ik ga maken als tractatie. Het worden poffertjes op een stokje met druifjes ertussen. Lijkt me lekker en vrolijk. Semi gezond en waarschijnlijk wordt het ook nog gegeten.
pi_52025680
wisten jullie dat er een nieuw soort pinguin is ???
Volgens merijn wel : een KEIZERSNEDEPIGUIN.....

als iemand een afbeelding kan vinden...
pi_52025815
Super, jessie, dat de meiden het er naar hun zin hadden.

Damon gaat nu sinds 1 mei naar de BSO en heeft erg moeten wennen. Hij klaagde nooit hoor maar was wel vaak stil.
Nu gaat hij ook ontzettend graag. Heeft nu ook wat vriendjes leren kennen.
Hij gaat nu in de vakantie 2 volledige dagen per week (hier ook 13 augustus weer naar school trouwens) en ze doen zo'n leuke dingen met de kinderen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:39:52 #13
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52042286
Hahaha, keizersnedepinguin!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 18:51:05 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052068
Keizersnedepinguin

Vanmorgen eerst naar het cb geweest voor Iris waar Eva ook gelijk even gewogen (20 kilo) en gemeten (1.12m) is. Dat kwam mooi uit want dat had ik nodig voor de formulieren voor de oogoperatie die we vandaag moesten inleveren.
Ze moest eerst even bloedprikken voor de oogoperatie. Ik vroeg bij de bloedprikbalie of het via een vingerprikje ging of dat het een buisje zou worden zodat ik haar kon voorbereiden. "nou" zei de mevrouw achter de balie "ik zou gewoon niks zeggen, dat is veel minder eng" Eh? .....
Toen vertelde ik dat ze toch wel stevig in bedwang moest worden gehouden want dat ze erg paniekerig is. "ja" zei de zeer onvriendelijke dame "als je dat zegt dat wil ze zeker niet meer, je moet er niet zo'n drama van maken"
Okee, ik was inmiddels best nijdig, dan zelf maar weten maar ze is verstandelijk gehandicapt en ik moet haar wel goed voorbereiden, dus wat wordt het? Vingerprikje of buisje?
"ow verstandelijk gehandicapt? In bedwang houden? Eh.... vingerprikje maar!"
Mooi doel bereikt dus...
Het prikken was een enorm drama voor Eva natuurlijk, maar gelukkig troffen we een zeer kordate dame die gewoon ging prikken ondanks Eva's hysterie. We hebben wel eerder dames gehad die gingen wachten tot ze gekalmeerd zou zijn, nou dan wordt het alleen maar erger.
Deze ging onverstoorbaar door, terwijl wij uit alle macht Eva in bedwang hielden met zijn 2en.

Daarna door naar de anesthesist, die benaderde Eva ook eerst als een gewone 6 jarige maar na onze uitleg sprak ze meer op Eva's niveau. Ze heeft ook met grote letters verstandelijk beperkt op het dossier gezet zodat die fout ook niet op de OK gemaakt wordt.

Na de stempel "goedgekeurd" op het dossier, en op Eva's hand , konden we weer door naar de oogarts waar de operatie vastgesteld is op 24 oktober. Dan gaan ze beide oogjes weer rechter zetten.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:59:32 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52052227
Pfff, jullie treffen het wel steeds met medici he Lois! Je zou zo'n mens toch...

Doen ze allebei de oogjes tegelijk bij die operatie?
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 19:04:16 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52052332
Ja de operatie duurt ongeveer zo'n 2 tot 2,5 uur en daarbij doen ze dan allebei de oogjes.

Aanvulling:
Waar ik echt nog steeds verontwaardigd over kan worden is de houding van die mevrouw aan de bloedprikbalie. Ook al zou Eva een "gewoon" kindje zijn dan nog ga je je kind toch voorbereiden over wat er gebeurd? Dan nog wil je toch weten hoe ze bloed gaan prikken zodat je dat kunt uitleggen? Ik vond het zo'n ouderwetse "wat niet weet wat niet deert" houding.

[ Bericht 68% gewijzigd door Lois op 02-08-2007 19:12:20 ]
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:50:16 #17
103793 kozakken
Living the life
pi_52055423
Oooohhhh echt heerlijk he, zo'n houding
Spannend dat ze weer moet.
pi_52056965
Spannend Lois. En inderdaad een stomme reactie van dat bloedprikmens. Ik zou ook altijd mijn kids voor willen bereiden. Of ze nu wel of niet verstandelijk gehandicapt zijn.
pi_52058652
Geez wat een koe dat mens!
Saartje
pi_52064276
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
pi_52064607
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 07:32 schreef Stout het volgende:
Tjee een koe ? dat is nog wel heel erg mild........
Knap van je dat je niet helemaal uit je vel springt, dat zou ik dus rustig wel doen he...
en ik bereid mijn kind ook voor op een prik.. verstandelijk beperkt of niet, voorbereiden llijkt me niet alleen nodig maar ook nog eens een stuk prettiger werken voor iedereen. dat het bij Eva drama wordt is bekend maar ze weet nu in elk geval dat er iets minder prettigs aankomt.

We hebben trouwens net te horen gekregen dat onze oppas coeliakie heeft (glutenintollerantie) dat is echt heel lastig. Iemand ervaring mee ?
Er zijn best voedingsmiddelen zonder gluten te vinden... Maar volgens mij is het wel goed zoeken. Verder geen ervaring mee, maar het lijkt mij ook heel moeilijk.

Lois, jeetje zeg, wat kunnen mensen moeilijk doen! Ik haat het als mensen zich bemoeien met opvoeding. "Nee, dat doe je verkeerd, je kan beter..." . Vreselijk, ouders weten toch wel het beste hoe ze hun eigen kind moeten voorbereiden op zoiets als bloedprikken. Bij Priscil was het allemaal wat makkelijker. Ze wist niet precies wat het was, maar we hadden zoiets van je ziet het vanzelf wel. Heel stoer de prikkamer in lopen, en als een tam pupje er weer uit....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:05:24 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52066293
coeliakie gaat echt veel verder dan geen gluten meer eten.
zo wordt het ook handenwassen na het aanraken van voedingsmiddelen met gluten e.d.
eigen mes/vork/ etc. mocht ze bij jullie thuis eten. enzo voorts kijk anders eens op livaad.nl staat best wel goede info

Lois wat erg, echt kan je toch zo giftig om worden en dat mens achter de balie wegtrekken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52072224
even offtopic maar ik heb toevallig gisteravond een artikel gelezen van een moeder van 2 kinderen die beiden coeliakie hebben.

Jeetje, ik wist niet dat het zo ernstig was.
Inderdaad, van een broodkruimel (of sporen daarvan) werden ze al doodziek en dan op school waar alle kinderen rondrennen met brood ed. Was een ramp...
pi_52073626
Coeliakie: het is maar hoe je het ervaart. Ik ben opgegroeid in een omgeving met coeliakie en.. er valt prima mee te leven.
Tuurlijk is het lastig, maar voor kinderen is het, denk ik lastiger dan voor volwassenen.

Watvoor vragen heb je precies Stout? Ms kan ik je wat advies geven.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_52113369
Wat kan ik voor haar regelen, ze is hier regelmatig natuurlijk en ook wel om te eten.
Ze heeft het behoorlijk erg, laatst heeft ze bij haar ouders gegeten en ws iets binnen gekregen en gelijk weer doodziek (ziekenhuisopname)
Ik weet dat gluten in haver, tarwe gerst en rogge zitten maar heb inmiddels ook ontdekt dat dit dus ook overal zo ongeveer in verwerkt zit. Er zijn wel glutenvrije producten te koop bij de reform winkel zag ik gisteren.
Kun je me gewoon wat handreikingen geven van doe dit of dat wel/niet ?
Mag ook per mail
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:53:53 #26
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321767
naar school

Gisteren de verjaardag gevierd. Foto's volgen in het foto-topic. En vanochtend de eerste schooldag. En ze rende gewoon de hele weg naar school. En eenmaal binnen begon ze honderuit te kletsen en te vertellen. Toen ik zei dat ik naar huis ging, kwam ze nog een kus geven en zei ze tot straks. Wat een stoere meid. En wat ben ik dan een emo-muts. Haar woorden toen een ander kindje begon te huilen: "Ik hoef niet te huilen, want ik vind school leuk".

*slik* Mijn kleine meid is echt groot nu.
pi_52321797
Fijn dat ze er zin in had chacama! Raar om te lezen wel dat bij jullie de school alweer is begonnen, wij hebben nog 3 weken te gaan
Saartje
pi_52322824
Spannend, Chacama, de eerste schooldag

Bij ons is de kop er ook weer af; Damon heb ik vanochtend in groep 3 afgeleverd

De klassen liggen echt op volgorde bij binnenkomst en we konden nu dus 2 klassen voorbijlopen.
Wel weer vreemd; zo'n klas zonder de speelhoeken e.d. en met een schoolbord!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:13:54 #29
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52323069
Spannend he Chacama? (volgens mij is het voor jou spannender dan voor Fleur )

Wat gek dat er zoveel verschil in de startdata van de scholen zit he?
Bij jullie gaan ze alweer naar school, bij Maneki hebben ze nog drie weken vakantie, en Wilyan mag volgende week maandag ook weer beginnen.

Ik dacht altijd dat er minimaal twee weken verschil tussen zat? Eerst het zuiden, dan het midden en dan het noorden van het land.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:41:29 #30
37150 livelink
pi_52323702
Hier ook nog 3 weken vakantie, ik heb het gevoel dat de vakantie pas net begonnen is. Maar het vliegt voorbij.

Damon en Chacama, heel veel plezier in dit nieuwe schooljaar!! Damon ook al naar groep 3, dat lijkt me ook een hele overgang.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:45:44 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52357449
Daan kan fietsen!
Eindelijk kan hij zonder zijwieltjes fietsen! Vorig jaar hebben we de zijwieltjes van z'n fiets gehaald, maar toen was fietsen niet meer leuk (lees: hij kon niet fietsen en wilde niet oefenen). Aan het begin van de zomervakantie hadden we afgesproken dat hij zou leren fietsen in de zomervakantie, maar vanwege het slechte weer was het daar nauwelijks van gekomen. Toch had hij het afgelopen zondag, op de laatste dag van zijn vakantie, plotseling door! Hij wilde de hele dag fietsen en gisteren uit school heeft hij ook de hele middag gefietst. Was zaterdag fietsen nog stom en onnodig, nu weet hij niet meer van ophouden .

En wat betreft de eerste schooldag na de vakantie: hij vond het best een beetje spannend om weer naar school te gaan (groep 4) en had er daarom niet zoveel zin in, zei hij. Maar halverwege de middag zei hij tegen mijn man (die pleinwacht liep) dat hij het toch wel heel leuk vond op school. Hij kwam dan ook enthousiast uit school!
pi_52357906
Daan

fijn dat hij het toch naar zijn zin had

(Damon vond zijn eerste dag in groep 3 geweldig. Hij stond vanochtend alweer letterlijk te stuiteren om te gaan)
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:07:20 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52359809
Hier ook een meisje dat vanochtend niet kon wachten om te gaan.....of was dat omdat ze vandaag mocht trakteren. Nou, hoe dan ook het ging super. Gisteravond was ze wel een beetje moe, maar het verwerken van de dag was mooi om te horen. Ze lag al in bed en wij konden beneden precies volgen wat ze allemaal riep en zong.

Daan super Dat zal binnenkort hier ook wel een oefening gaan worden. Ze vind fietsen zo ontzettend gaaf.

en mogen wij per vandaag in de OP
  Jubileum moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:08:52 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52368409
Ik heb de lijstjes weer bijgewerkt Chacama.

Daan
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:46:52 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52369651
thanks. En school is erg vermoeiend. Had vanavond een kleutertje met hele rode oogjes. En we mochten niets verkeerd zeggen, want dan was het meteen huilen. Ze kon gelukkig nog net Karin (van de K3-taart) eten en toen wist ze niet hoe snel ze naar bed wilde.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:52:56 #36
37150 livelink
pi_52369863
Ach, arme Fleur. Maar ze komt vast snel genoeg in haar ritme. En meteen trakteren is natuurlijk ook wel heftig. Ik heb het mezelf indertijd makkelijk gemaakt en niet op school getrakteerd.

Daan, wat knap! En wat leuk kan fietsen dan ineens zijn, he

Damon, ook al zo'n goede start op school. Leuk hoor, maar stiekem ben ik wel blij dat Katja nog even vakantie heeft. Ik ben nog niet aan school toe, geloof ik.
pi_52370234
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:52 schreef livelink het volgende:
Damon, ook al zo'n goede start op school. Leuk hoor, maar stiekem ben ik wel blij dat Katja nog even vakantie heeft. Ik ben nog niet aan school toe, geloof ik.
ik ook niet
  † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 10:19:02 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_52415632
Ik heb een kleuter en een bijna puber!!

Soms loop ik met mijn grut over straat en dan denk ik jééj wat is die griet van mij al groot en 'oud'.
Dinsdag rond een uur of 23 werd Cas al wakker; Ben ik al jaajug? Nee, als de sterren weg zijn ben je jarig. Een uur later, Ben ik al jaajug? Zijn de sterren al weg? Ik heb Cas maar met ons mee naar bed genomen want ik zag de bui al hangen. (Nou noemen we hem al anticasseptie.... maar ik ben al lang blij als ik een nacht kan slapen, en hij zal vast niet meer tussen ons in liggen als hij 18 is)

Na korte tukjes kwam iedere keer de vraag of hij al jaajug was. Op een gegeven moment riep hij, de sterren zin weg, IK BEN JAAJUG, vieeer JAAJUG!! Ik feliciteer hem, krijg een dikke knuffel en een natte zoen, meneer draait zich om en gaat slapen. *zucht* had ik maar om 00:05 gezegd dat ie "jaajug" was.

Om 8 uur werd ik mijn bed uit geroepen, met de mededeling dat hij wilde feesten "Kom, we gaan feesten, en je moet zing zing doen met papa en Néé"

Cas was écht met zijn hele lijf jaajug. De hele dag heeft hij lopen dartelen en huppelen. Van René kreeg hij een piraten playama, waar hij dus gewoon de hele dag in gelopen heeft, mocht niet meer uit Zo lief, heeft ze zelf uitgezocht, net zoals dat ze tussen de middag van haar eigen geld 2 porties visfrietjes wilde gaan halen, voor Cas zijn verjaardag

We hebben een huis vol visite gehad, Cas heeft super kadootjes gekregen en voelt zich nu nog jaajug.
en ik heb gewoon een kleuter die volgende week naar school gaat en een bijna puber!! Ik zou me oud moeten voelen, maar ik voel me juist helemaal niet oud
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_52415927
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:19 schreef moussy het volgende:
(Nou noemen we hem al anticasseptie.... maar ik ben al lang blij als ik een nacht kan slapen, en hij zal vast niet meer tussen ons in liggen als hij 18 is)
hahaa

Leuk zeg; dat Cas zo'n fijne verjaardag had (nog gefeliciteerd trouwens)

En wat klink je gelukkig
pi_52417626
Cas lekker ook 4

Fleur ging gisterenmiddag zelf heel zachtjes naar boven. Ze had eerst al zelf zitten spelen en een beetje tv gekeken, maar rond half 4 ging ze even naar d'r eigen kamer. Een kwartiertje later hoorde ik helemaal niets meer. Ik ben heel zachtjes naar boven geslopen en zag toen een uitgeteld meisje op d'r bed liggen. Ik heb ze een uurtje laten slapen en om half 7 wilde ze weer naar bed. Toen duurde het wel wat langer voordat ze sliep, maar ze lag wel lekker in d'r bedje. Vanochtend was ze weer helemaal enthousiast en vertelde meteen dat ze vandaag weer 2 keer naar school ging.
pi_52418437
Cas 4 Nog gefeliciteerd
Saartje
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:04:46 #42
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52437069
Cas alweer 4 jaar! Gefeliciteerd!
pi_52442493
HOERA !! Cas is alweer 4 jaar !
Veel plezier op school kerel !

En hier...hangt een aftelkalender: over 3 nachtjes mogen ze weer naar school ! Wat hebben ze er een zin in ! Groep 3 en 4..... ben benieuwd hoelang het duurt voor ze roepen : is de vakantie nu al om ???

Moussy, dat herken ik wel, Merijn is natuurlijk ook bijna 8 en veel vrienden hebben net pas kinderen en dan steekt Merijn er met zijn 1.40 cm flink boven uit natuurlijk. Meestal zijn ze de oudsten ergens...ook niet altijd even leuk maar ze vermaken zich prima.
Hoe is het met je meissie ? Groep 5 alweer zeker !
pi_52461576
Moussy, gefeliciteerd met Cas' 4e verjaardag!
En Chacama met de eerste schooldag.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:11:52 #45
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52475901
Cas, nog gefeliciteerd met je verjaardag vent!
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:12:35 #46
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52475906

We kregen net een grote enveloppe in de bus..
Wilyan is opgeroepen voor zwemles. Zijn eerste zwemles voor A is al op 31 augustus!

HELLUP! Mijn kind is een kleuter en ik ben daar nog helemaal niet klaar voor!

Maxi, Midi & Mini
pi_52476351
Noli. Wat moet ik nu zeggen...................het went.....................het went.....................denk ik.....
pi_52494401
hihi je groeit mee met je kinderen zeggen ze......
  maandag 20 augustus 2007 @ 07:10:52 #49
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52520048
Goedemorgen..

Voor alle mamma's en kindjes die vandaag weer naar school gaan..
Succes en veel plezier!
Maxi, Midi & Mini
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:01:14 #50
37150 livelink
pi_52520633
Had Wilyan er wel zin in vandaag, Noli?
  † In Memoriam † maandag 20 augustus 2007 @ 09:06:46 #51
7074 moussy
kuttekop
pi_52520692
ze zitten op school!!

Cas had er een klein beetje moeite mee. Ging gister ook laat slapen, dat zal er ook wel aan mee werken. Maar toen zn grote voorbeeld *meisje* er was werd hij helemaal blij en ging hij snel zitten. Gelukkig, anders ga ik zo rottig weg

René doet nog een jaartje groep 4
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:11:42 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52520752
Ging het goed Noli? En Stout....waren ze nog steeds even enthousiast?

Lekker Moussy, geeft toch een beter gevoel. Ik heb Fleur vanochtend niet weggebracht. Dat mocht papa doen. (was zelf met Maud naar de HA). Was wel raar thuis komen. Maar ik ga d'r straks wel lekker halen.

Moet nog steeds gymschoenen kopen
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:25:04 #53
37150 livelink
pi_52520972
Cas en René ook alweer naar school. Dit was dan officieel natuurlijk de 1e dag van Cas. Had hij vooraf nog wel een paar dagen gewend, Moussy?
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:47:48 #54
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52521313
Hier ging het lekker.
Wilyan was op tijd wakker, op tijd in de kleren, had er helemaal zin in en was nog op tijd op school ook!

Toen ie binnen was waren het toch wel veel prikkels in één keer dus liep ie daar weer ongeveer zo -> rond.
(grote ogen, mondje iets open, blik op oneindig en verstand op nul)

Meneer zit in het zelfde lokaal als eerst maar heeft wel een nieuwe juf en ik kon merken dat ie dat wel iets apart vond.
Maxi, Midi & Mini
pi_52550127
Hier waren ze laaiend enthousiast... Timo heeft maar 19 kinderen in de klas : 12 meiden.... Gelukkig zit zijn 'vriendin' ook in de klas Hij vond de opdrachtjes maar makkelijk en voelt zich reuze groot Hij heeft de juf die Merijn vorig jaar had, dus bekend zeg maar. Er zitten ook 2 kindjes in zijn groep die niet door zijn gegaan naar groep 4, dat was vooral voor één erg naar. (huilen etc) Hoe reageerde René daarop ? Was ze erg verdrietig of had ze er juist mega zin in (dat zagen we bij een die groep 4 nog een keer doet bij Merijn)

Merijn vond het eveneens geweldig, hij zit in een leuke groep (ze hebben de groepen 3 van vorig jaar samengevoegd, nu totaal 22 kinderen) met als zijn vrienden... 2 ervan in zijn groepje. Ze hebben gelijk flink gewerkt, dat vind hij alleen maar fijn.....

Beiden heren waren 'helemaal niet moe' (AHUM) dus lagen er vroeg in. Timo werd om 06.00 wakker met de mededeling dat ie er weer helemaal klaar voor was dus ik denk dat ik zo maar ontbijt ga maken.

Groetjes
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:22:28 #56
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52554077
Heerlijk dat enthousiasme. Fleur stond vanochtend ook al om half zeven bij me aan bed. Mama, vandaag weer 2 keer, toch?
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:14:24 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_52557510
Zo ver René laat merken heeft ze er geen problemen mee, ze heeft iig wel een fijne start gehad.... Gepest door een klasgenootje wat naar gr 5 is gegaan, maar 2x over 4 heeft gedaan. Ik heb René dat even ingefluisterd

Cas viel gister om 16 uur in slaap, toen ik hem wakker maakte om 17 uur vroeg hij alleen maar of ie niet nog een keer naar school moest Vanmorgen had ie niet veel puf, maar hij ging toch
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:19:31 #58
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52557640
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:14 schreef moussy het volgende:
Zo ver René laat merken heeft ze er geen problemen mee, ze heeft iig wel een fijne start gehad.... Gepest door een klasgenootje wat naar gr 5 is gegaan, maar 2x over 4 heeft gedaan. Ik heb René dat even ingefluisterd

Cas viel gister om 16 uur in slaap, toen ik hem wakker maakte om 17 uur vroeg hij alleen maar of ie niet nog een keer naar school moest Vanmorgen had ie niet veel puf, maar hij ging toch
Zou ik ook gedaan hebben. Weet hoe verschrikkelijk het is om gepest te worden. Dat is ook een van mijn grootste angsten voor de kinderen.

Vermoeiend he, dat naar school gaan? Merk het hier ook. Maar ze wil zo ontzettend graag. Ik zorg nu wel dat de rest van haar 'leven' even op een laag pitje staat. Dus geen volgeplande activiteitenkalender.
pi_52559556
"Kind" hier vanmiddag voor t eerst naar school gebracht... Om te "oefenen" hele week al Ik wil wel/ik wil niet... Maar vanmiddag was het dan toch zover... Moeders zich helemaal voorbereid op er een tijdje mee bezig zijn... En jawel... meneer was best verlegen. Wel 5 hele seconden ja. Toen was het jasje weg hangen mama nog een kus, zwaai zwaai Daaahaaag mama... En stond ik weer buiten
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:20:41 #60
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52561363
Fleur is vanmiddag niet gegaan. Ze is bij de oppas op de bank gaan liggen en er niet meer vanaf gekomen. Ach, waarschijnlijk dan toch maar mijn eerste schema gaan invoeren.
Maandag....halve dag
dinsdag....hele dag
woensdag....halve dag
donderdag..hele dag
vrijdag...halve dag
Dan mist ze in totaal maar een halve dag. en wisselen de hele en halve dagen elkaar af.

Vamp. Heb jij weer. Maar wel fijn dat ie het zo goed doet.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:06:50 #61
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52562784
Het eerste wat Wilyan vanmiddag riep was "één keer naar school".
Waarschijnlijk heeft de juf 'm dat uitgelegd, dat ie morgen maar één keer naar school hoeft.

Ben ik erg blij mee.. Inderdaad.. Hij hoeft MORGEN maar één keertje naar school. Maar daarna komt donderdag ook nog.
Oké dat kon zij ook niet weten maar Wilyan is nu in de veronderstelling dat hij nog maar één keertje naar school hoeft. We hebben er het afgelopen uur een paar keer over gehad en nu is hij zover dat ie weet dat ie donderdag ook naar school moet.
(al zal ik het tot donderdag vast nog wel een paar keer moeten uitleggen)

Verder ben ik langer bezig om Hanne UIT de klas te krijgen dan Wilyan erin.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:09:11 #62
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52562848
Maar dat is een mooi schema toch Chacama?
En hier is alles ook op een laag pitje voor Wilyan als hij thuis komt, geen gekke dingen alles lekker rustig.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:32:42 #63
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52563563
Wilyan binnenkort op zwemles spannend hoor! Tristan mag als ie 5 is pas beginnen, dat zijn de regels hier. Dus dat duurt ook niet zo lang meer. Zal het ook een hele geruststelling vinden als ie kan zwemmen!

Het schoolritme zit er hier na 2 dagen al weer lekker in. Net of er helemaal geen 6 weken vakantie tussen zat! Voor Tristan is alles eigenlijk hetzelfde gebleven, zelfde juf, zelfde lokaal, zelfde kindjes (behalve 1 jongetje, dat na de vakantie naar groep 3 is gegaan (groep 1 en 2 is gecombineerd op deze school) ). Wouter is ook het schoolritme probleemloos weer ingerold, gelukkig. Sterre had het maandag tussen de middag wel moeilijk, die wou 's middags niet meer naar school. Toen ik haar achterliet op het schoolplein had ze tranen in haar ogen, maar een juf had haar gelukkig van me overgenomen, en liep samen met Sterre even rond op het schoolplein. Toen ze 's middags uit school kwam was ze als een blad aan een boom omgedraaid: school was hartstikke leuk! En vanmorgen ging het goed, en vanmiddag riep ze me al vanaf het schoolplein: 'Het was hartstikke leuk mama, dat moet je niet meer steeds vragen hoor!' Nou is het ook wel logisch dat ze het eerst even moeilijk had, want ze zit in een andere groep, ze is van groep 3 naar groep 5 gegaan. Maar ik ben echt heel opgelucht dat ze het zo naar haar zin heeft! En nu is ze spelen bij haar 'nieuwe beste vriendin'.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:36:15 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52563707
Spuug. Heerlijk. Fijn dat Sterre het ook goed heeft. Dat zal voor jou ook schelen. En inderdaad niet te veel vragen. Stel je voor dat ze vertellen wat ze allemaal gedaan hebben.

Noli. Ik denk inderdaad dat dit een fijn schema wordt. Hoop alleen dat Fleur dat op maandagmiddag ook vind. We zullen zien.
pi_52564134
HIer liggen ze lekker op de bank, dag 2 was weer geweldig.
Morgen een half dagje, ook wel fijn voor mama.. die moet donderdag weer aan de bak

Fijn dat René zo goed reageert !! En Cas ? Vandaag weer helemaal af ?

Zwemles is hier pas vanaf bijna 6....Timo heeft eerst particulier gezwommen (drama) en nu bij het lokale zwembad, mag hopenlijk in september afzwemmen

Groetjes
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:59:28 #66
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52564473
Stout, je onderschrift maakt me nieuwsgierig. Vertel eens, als je wilt, wie Annemiek is?
pi_52580826
kijk even op huishoudkunde.nl en dan de voorpagina... daar staat het verhaal (een stukje)
pi_52600730
pfff, Stout wat een verlies. (en wat mooi geschreven)

Ik kwam eigenlijk om te klagen over mijn kleuter......

Ik wil mijn peuter terug. Want jeetje wat is ze brutaal, eigenwijs, drammerig en, en, en zooooooo niet mijn Fleur. Het zal wel een fase zijn.

Zeg me dat het een fase is!!!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:25:27 #69
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52602923
Stout, wat vreselijk
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:26:20 #70
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52602953
't Is een fase chacama, eentje die bij vlagen overwaait. Sterkte!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:27:00 #71
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_52602981
Welkom in de grote wereld Chacama..
Deze fase kan best lang duren.. Ze zit nu op de basisschool natuurlijk..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_52612095
Dank jullie meiden...

: het is inderdaad een fase maar wel een waar ze iets langer in blijven hangen
pi_52619265
nou, da's dan fijn.

Nee, zonder gein. Het zal inderdaad even wennen zijn. Ze pikt zoveel dingen op van school en dus van de andere kinderen. Ik zie d'r gedrag en taal elke dag veranderen. Soms voor het goed, maar vaak ook voor het mindere. Gelukkig zie ik ook nog heel veel van d'r tevoorschijnkomen als ze weer wat rustiger is en thuis is. Dan is ze weer lekker vrolijk en spontaan. Een stuk minder 'gemaakt'. Want dat is nog de beste manier om het te omschrijven. Uiteindelijk zal ze vast ook hier weer sterker en wijzer uitkomen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:08:47 #74
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52630459
En het is hier weekend..

Meneer was nu toch wel compleet op. Toen hij op zijn fietsje bij school wegreed was het eerste wat hij vroeg: "Nu hoef ik niet meer een keertje naar school he?" (Dus maar uitgelegd dat hij idd weekend heeft maar maandag gewoon wel weer naar school gaat)

We zijn zostraks nog even bij het zwembad geweest voor een uitleg en rondleiding voor de zwemles en bij thuiskomst zat er écht niks meer in.
Alles was te veel. dus meteen na het eten de pyama aan en naar bed, waar hij eigenlijk al bijna sliep toen hij z'n bed rook.
Maxi, Midi & Mini
pi_52634865
Ben benieuwd hoe het maandag zal gaan. Voor Fleur is het toch ook nog wennen dat ze echt elke dag naar school gaat. Maar ze vind het wel geweldig. D'r wordt zoveel gezongen. En daar is ze gek op. Was vanochtend eigenlijk te laat en iedereen zat al in de kring. Dus bij het weggaan, hoorde ik het eerste liedje van deze ochtend:
dingdong, dingedingedong
ga je mee naar buiten dan zoeken we de zon.
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:36:13 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_52723545
Cas gaat naar school alsof ie al jaren gaat Oke, het scheelt misschien dat ie vaak met mij gewoon mee ging als ik weer eens wat te doen had daar, dus komt ie er ook al jaren

De juffen doen het eten en drinken terug in de tas, zodat wij als ouders kunnen wát er is gegeten en gedronken. alleen denkt Cas nu iedere keer als er weer wat terug in gegaan is dat ie over moet blijven. En vandaag bleef ie ook zelfs zitten ipv dat ie met de rest naar buiten ging Juf dacht even van je zoekt het maar even uit, ik zie je zo nog wel, maar toen was René er al om hem uit de klas te plukken. Ook zo pittig. Als ze naar huis mogen loopt ze altijd via de gang met de kleuterklassen om dr broertje op te pikken. Terwijl het thuis water en vuur is op het moment
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:38:51 #77
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52723604
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:36 schreef moussy het volgende:
Cas gaat naar school alsof ie al jaren gaat Oke, het scheelt misschien dat ie vaak met mij gewoon mee ging als ik weer eens wat te doen had daar, dus komt ie er ook al jaren

De juffen doen het eten en drinken terug in de tas, zodat wij als ouders kunnen wát er is gegeten en gedronken. alleen denkt Cas nu iedere keer als er weer wat terug in gegaan is dat ie over moet blijven. En vandaag bleef ie ook zelfs zitten ipv dat ie met de rest naar buiten ging Juf dacht even van je zoekt het maar even uit, ik zie je zo nog wel, maar toen was René er al om hem uit de klas te plukken. Ook zo pittig. Als ze naar huis mogen loopt ze altijd via de gang met de kleuterklassen om dr broertje op te pikken. Terwijl het thuis water en vuur is op het moment
Wat fijn dat hij nu graag gaat, moussy.
En wat lief van René, en ja dat verhaal van niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen ken ik
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:41:38 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_52723676
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:45:54 #79
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52723772
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Alle leerkrachten zijn ook helemaal verzot op hem; Tis zooooo'n knuffel!! Ja ehm heb je het wel over mijn Cas dan? Thuis 'probeert hij René de baas te zijn en als je niet voor René opkomt is ie dat ook
Ha ha, klinkt bekend.
Een pittig menneke dus
Is het alleen met René of heeft hij het met andere kinderen ook dat hij graag de leiding heeft?
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 12:53:54 #80
7074 moussy
kuttekop
pi_52723925
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:45 schreef senesta het volgende:

[..]

Ha ha, klinkt bekend.
Een pittig menneke dus
Is het alleen met René of heeft hij het met andere kinderen ook dat hij graag de leiding heeft?
z'n nichtjes zijn bang van hem het gekke is dat hij het op school (nog?) niet schijnt te doen. Hij heeft het ook nooit op de psz gedaan.
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 12:57:30 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52724006
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:53 schreef moussy het volgende:

[..]

z'n nichtjes zijn bang van hem het gekke is dat hij het op school (nog?) niet schijnt te doen. Hij heeft het ook nooit op de psz gedaan.
Zijn ze bang voor hem?!

Wat doet hij dan dat ze bang van hem worden?
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:57:45 #82
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_52724018
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:41 schreef moussy het volgende:
Toen Tristan nog maar pas naar school ging, viel het de juf zo op dat hij zo hard praatte. Ja, als je thuis boven een zus en broer wilt uitkomen moet je je stem ook verheffen. Ik heb er thuis toen erg op gelet en extra gecorrigeerd, en dat hielp.
Sterre had gisteravond ineens boven de 39 graden koorts en voelde zich zwaar ellendig, dus ik dacht dat ik haar vandaag wel thuis zou moeten houden. Vanmorgen was ze echter weer kiplekker. Pfiew, gelukkig maar!
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2007 @ 17:23:42 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_52731312
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Zijn ze bang voor hem?!

Wat doet hij dan dat ze bang van hem worden?
schreeuwen, slaan, knijpen als ie zn zin niet krijgt, of als er iemand aan zn spullen komt waar hij mee bezig is. Tis echt een etterbakkie hoor.
pi_52735883
Ohhh hier nog zo een hoor : Timo kan er wat van maar helaas zijn wij nog zijn broer of juffen onder de indruk en mag meneer ergens even uitrazen en vervolgens terug komen... werkt prima :d
Merk wel dat ie erg moe is nu... eindelijk slaapt ie voor 21.00 uur

En merijn heeft een fikse knauw gekregen van de scheiding van de buren, is als de dood dat een van ons verdwijnt...iemand nog tips naast de gebruikelijke ?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:58:50 #85
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52813032
Nee, ik kan zelfs geen gebruikelijke tips verzinnen...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:20:20 #86
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52828379
Sorry Stout, ik weet ook geen tips..

Morgen Vandaag.. VANDAAG! Wilyan's eerste zwemles!

Om 14.30 moet ie aan de rand van het bad staan.
Elke eerste van de maand is het kijkdag dus we vallen meteen met de neus in de boter. (Ik zal proberen flink veel foto's te maken! )

Ik ben benieuwd!
Ik heb 'm al helemaal voorbereid dat ie zonder vleugeltjes het water in moet. Normaal doet ie dat dus écht niet. Dat vind meneer "gevaarlijk" en "eng" (Oké daar heeft hij een punt , maar op zwemles moet ie juist leren zonder die dingen te zwemmen)
Maxi, Midi & Mini
pi_52831415
En hier ? Na 1 week kwam juf al op ons af : timo verveelt zich... Hij is maandag getest op zijn kunnen en krijgt nu aangepaste lesstof. Hopelijk gaat ie zich iets minder vervelen...

De gebruikelijke tips zijn : veilig laten voelen, veel knuffelen, aandacht, praten, samen dingen doen etc. En vooral je afspraken nakomen (Duhhh) Doen we allemaal al..
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:00:14 #88
37150 livelink
pi_52833579
Ik had me niet gerealiseerd dat een scheiding bij anderen al zo'n impact zou hebben. Hier zijn mijn kinderen in de buurt en ook in de familie nog niet geconfronteerd geweest met scheidingen. Het lijkt me dat het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk vertrouwen geven dat het tussen jullie wel goed zit.

Wel heel lastig dat Timo zich nu al verveelt. Het lijkt me echt niet leuk voor hem en voor jullie. Hopelijk blijft de school er goed op inspelen.

Noli, sterkte met de zwemles. Wilyan is toch al een echte waterrat. Ik kan me tenminste herinneren dat jullie al heel vroeg met hem gingen zwemmen en dat hij allemaal diploma's had gehaald.

Is het trouwens zo dat de kinderen het water in moeten springen zonder vleugeltjes? Ik weet dat Katja nog lang met allerlei bandjes omzwom. Een bandje om haar buik in ieder geval en volgens mij ook wel iets om haar armen.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:50:56 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52844118
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:20 schreef Noli. het volgende:
Sorry Stout, ik weet ook geen tips..

Morgen Vandaag.. VANDAAG! Wilyan's eerste zwemles!

Om 14.30 moet ie aan de rand van het bad staan.
Elke eerste van de maand is het kijkdag dus we vallen meteen met de neus in de boter. (Ik zal proberen flink veel foto's te maken! )

Ik ben benieuwd!
Ik heb 'm al helemaal voorbereid dat ie zonder vleugeltjes het water in moet. Normaal doet ie dat dus écht niet. Dat vind meneer "gevaarlijk" en "eng" (Oké daar heeft hij een punt , maar op zwemles moet ie juist leren zonder die dingen te zwemmen)
en hoe is het gegaan?

luca had vandaag ook zijn eerste zwemles
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:59:31 #90
37150 livelink
pi_52844374
En hoe ging dat dan, lady-wrb? Wel iets meer informatie geven, hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:09:51 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52844690
ah, je hebt mijn sig nog niet gelezen?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:18:38 #92
37150 livelink
pi_52844946
Nee, die had ik nog niet gezien
Maar moest hij inderdaad zonder bandjes het water in?
  † In Memoriam † vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:29:54 #93
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52845258

mij gaat het meer om hoe hij functioneert in de groep.
op kickboksen zie je hem regelmatig "verdwijnen"
maandag maar eens vragen aan de juf.
maar ik vrees dat daar dit jaar niet veel van kan verwachten.
misschien heb ik wel te hoge verwachtingen van het onderwijs hoor (corrigeer me als ik fout zit aub) maar ik had afgelopen woensdag een gesprek met de juf (ik wou haar even inlichten over luca).
mijn simpele veronderstelling is: als je een nieuwe klas krijgt, kijk je toch alle rapporten door van wat elk kind het jaar ervoor gedaan heeft? en ook wordt er aan het eind van het jaar een overdracht geschreven door de leraar voor de leraar van het komende jaar.
waarom wordt zoiets dan niet doorgelezen?
het lijkt me juist handig als je een gesprek hebt, dat je dan toont dat je je ingelezen hebt.
(zou ik in elk geval doen, maar ja, ik ben dus geen leerkracht)
nu kwam ik op gesprek en ik moest verdorie het hele verhaal vanaf het begin vertellen.
en dan als klap op de vuurpijl: pdd-nos? wat is dat? daar heb ik nog nooit van gehoord.
toen zakte mijn broek echt wel af en lag mijn kin op mijn schoenen.
ik kan me niet voorstellen dat iemand die zoveel jaar in het onderwijs zit nog nooit gehoord heeft van pdd-nos.
ze heeft trouwens voor het eerst groep 5 daarvoor alleen kleuterklassen.

kan je je voorstellen dat ik er nu al geen vertrouwen meer in heb?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:38:33 #94
37150 livelink
pi_52845525
Ik kan het me wel goed voorstellen, Lady-wrb. Maar ik denk toch dat je moet proberen het vertrouwen te bewaren. Het is natuurlijk ook voor haar allemaal nieuw en wie weet groeit ze er nog wel helemaal in.
Ik hoop het in ieder geval voor jullie.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:07:42 #95
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52846313
Tjeeee.. Lady-wrb wat raar!
Het lijkt me idd -wat jij ook al zegt- dat die overdrachten niet voor niks in zo'n raport geschreven zijn. Dat is toch juist voor de leraren, om elkaar op de hoogte te houden hoe de vorderingen per kind, per bepaalde periode zijn? Beetje raar dat ze dat niet minstens even door heeft gelezen.

En dat ze (als leerkracht) niet weet wat PDD-NOS is...

Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:20:36 #96
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52846691
Wij hadden hier afgelopen week een infoavond van school en daar werd de jaarplanning en de les-/leer-stof voor dit jaar door gesproken. De klas kon even bezichtigd worden en er was een gesprek met de desbetreffende leerkracht over je kind.

Juf over Wilyan: "Hij is wel erg intensief."
Joh!

De volgende dag nog maar even voor de zekerheid gevraagd wat ze er mee bedoelde.
Een andere moeder dacht namelijk dat de juf zijn inzet bij de werkjes bedoelde. Dat hij heel intensief ergens mee bezig was. Terwijl wij meer aan zijn doen-en-laten dachten.
Volgens de juf is hij heel intensief in zijn beleving, wat wij dus dachten en wat ook wel heel erg klopt.

Oja, ik ben foto's aan het uploaden van het zwemmen. Dus dat komt straks/later.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 1 september 2007 @ 11:55:14 #97
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52864130
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:29 schreef lady-wrb het volgende:

mij gaat het meer om hoe hij functioneert in de groep.
op kickboksen zie je hem regelmatig "verdwijnen"
maandag maar eens vragen aan de juf.
[knippie]
Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 1 september 2007 @ 13:01:35 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52865482
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 11:55 schreef Noli. het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies lady-wrb, dat hij dan er met zijn gedachten niet bij is?
hij heeft pdd-nos (een aan autisme verwante stoornis).
een van de dingen waaraan je merkt dat het bij hem allemaal net even "anders" gaat, is dat hij af en toe gewoon even helemaal "weg" is. gewoon geestelijk afwezig, waarbij hij dan niet stil staat maar een beetje "rondfladdert"
en hoe groter en rumoeriger de groep, hoe eerder het gebeurt.
dat is ook één van de redenen dat ik hem niet eerder op zwemles gedaan heb. ten eerste was hij onberekenbaar en kon bij het minste of geringste in paniek raken, maar ook dat hij met van alles bezig zou gaan, behalve zwemmen.
afgelopen jaar is hij qua pdd-toestanden aan de ene kant een beetje gegroeid en aan de andere kant heel hard achteruit gegaan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 14:59:18 #99
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52867659
Huh? Ik dacht toch echt dt ik een reactie gepost had? Nog een poging.

Ah, dan was het wel wat ik dacht wat je bedoelde.

Heel herkenbaar. Wilyan heeft dat namelijk ook. Vooral als het wat druk is en er 'veel prikkels' zijn.

Zoals zijn eerste schooldag bijvoorbeeld. (Goddank) Nog wel hetzelfde lokaal, nieuwe juf, stoel zoeken, wauw! een groot stoeltje!, nieuwe kindjes, allemaal ouders...
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:47 schreef Noli. het volgende:
Hier ging het lekker.
Wilyan was op tijd wakker, op tijd in de kleren, had er helemaal zin in en was nog op tijd op school ook!

Toen ie binnen was waren het toch wel veel prikkels in één keer dus liep ie daar weer ongeveer zo -> rond.
(grote ogen, mondje iets open, blik op oneindig en verstand op nul)

Meneer zit in het zelfde lokaal als eerst maar heeft wel een nieuwe juf en ik kon merken dat ie dat wel iets apart vond.
Bij het zwemmen had ie het ook een paar keer en ik heb het eindelijk een keer een beetje goed op foto weten vast te leggen.

En toch is het op de foto niet helemáál goed te zien hij kijkt dan namelijk ook heel 'glazig' echt wat afwezig en hoort dan ook even niks.
Bij de 2e zat ie trouwens naar kale muur boven wat aanwezige ouders te kijken, echt iets waar ook niks bijzonders te zien was.

We hebben trouwens wel een codewoordje waar we het 'verdwijnen' (mooie verwoording!) wel mee kunnen onderbreken. Namelijk: "Contact!" gek genoeg reageert hij wel als je dat zegt maar hoort hij je niet als je gewoon zijn naam zegt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 01-09-2007 15:48:07 ]
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 1 september 2007 @ 15:42:34 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52868449
En nu dan even over het zwemmen.
Wilyan vond het erg leuk!

We moesten even wachten voor we naar binnen konden. Eenmaal binnen werden de namen opgenoemd om even te kijken of iedereen er was en daarna ging het beginnen!

Het viel ons op dat er meteen de eerste les best wel veel gedaan werd. Tenminste wat ik me van mijn eerste zwemlesjes en die van mijn broertje (12 jaar terug) kan herinneren is dat er de eerste les alleen wat in het ondiepe met handjes zachtjes en heel hard gespetterd, met de voeten getrappeld, wat met je mond in het water gebrobbeld en met bootjes en gietertjes gespeeld werd.

Wilyan moest:
* Langzaam aan tree voor tree het trappetje af het water in.
* Wedstrijdje wie-het-eerst-bij-de-ballenlijn-is (gedeelde eerste plaats voor Wilyan en ons mini-buufje)
* Als een kikkertje weer terug springen
* Als een dolfijn naar weer naar de ballenlijn en ook weer terug.
* Op de knietjes in de kring, brobbelen (motor geluid maken)
* Op de knietjes in de kring, om-en-om de oren in het water (naar de visjes luisteren)
* Op de knietjes in de kring, neus in het water (of zelfs gezicht onder water)
* Op de knietjes in de kring, spetteren (redelijk zachtjes)
* Op de knietjes in de kring, regen maken! (hard spetteren)
* Onder poortjes door 'zwemmen', een keer gewoon een keer wat dieper
* Onder poortjes door 'zwemmen', een keer wat dieper (poortjes helemaal onder water)
* Speciale zink-speeltjes oprapen (een keer ondiep, drie keer diep)
* Één voor één van de kant springen (in het ondiep en ook nog in het 'diepe' bad (90cm))

En daarna nog even vrij spelen!

(Foto's en filmpjes zo ook/meer in het foto- en filmpjestopic)
Maxi, Midi & Mini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')