abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 10:33:58 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53294068
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....

Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
pi_53294643
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
En dan klagen waarom dat ene truitje nog niet is gewassen...

Of, weet jij waar mijn broek is??? (Mijn antwoord is meestal dat ik m niet heb aangehad, en dat ze dus zelf moet nadenken waar ze m gelaten heeft.)

Weekenden waar je tot over je oren in de was zit. Overlopende wasmanden. Rommelkamers, make-up... Ach het hoort er allemaal bij. En waag het er nou niet op om er iets van te zeggen, dan krijg je "de" blik.....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 11:29:03 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53295359
ja hoor, dat klinkt helemaal bekend
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.
pi_53296046
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53296049
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.

Klopt helemaal, ach het gaat dus overal hetzelfde!!
pi_53296131
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef vamperotica het volgende:
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
  Jubileum moderator woensdag 19 september 2007 @ 20:04:51 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53309273
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 19 september 2007 @ 20:27:10 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53309794
Nee hoor Lois, dat was vroeger bij mij thuis ook zo, zoals jij zegt. Ik kan me er ook heel moeilijk iets bij voorstellen.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:29:02 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53309845
Nou ja, terugdenkend aan mezelf werd het mij wel degelijk verteld maar had ik er ook niet altijd zin in...
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 20:31:33 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_53309909
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:04 schreef Lois het volgende:
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
nou dat dus, zo is mij het vroeger ook geleerd ipv weg geduwd te worden. *duikt niet weg*
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_53309964
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
Ach soooow!! Zelfde als hier dus eigenlijk... En ik vrees dat de mascara volgend jaar (middelbare school hoop ik) hier ook wel stiekum in de tas verdwijnt... En natuurlijk gaat dat dan vergeten worden er af te halen zodat ze straks nietsvermoedend met een schilderij binnen komt!! Ik kan haast niet wachten!!
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 21:01:49 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53310639
ja er werd ook wel dagelijks gedouched, maar we moesten het wel elke dag zeggen, anders deed ze het gewoon niet.
en ik vond het moeilijk om er wat van te zeggen, ik ben namelijk niet zo subtiel van mezelf. ik zou gewoon zeggen: je stinkt, ga je eens wassen. (dat kan je als boze stiefmoeder toch echt niet maken) .
maar het is uiteindelijk naar het andere uiterste doorgeslagen. liefst meerdere keren per dag uuuuuren onder de douche.
(ik heb het trouwens wel vaker gehoord hoor, dat niet willen douchen, maar het komt goed, ook dat is een fase )
pi_53314663
ik heb zelf ook wel een tijd gehad dat ik een hekel had aan douchen en dat ik 't zelfs soms stiekem niet deed. (wel de douche aanzetten maar dan doodleuk op de plee een boekje gaan lezen ). ik weet nog dat m'n ouders er destijds behoorlijk radeloos van werden. ik denk zelf dat het te maken had met niet volwassen willen worden en tegelijkertijd een vorm van stil verzet tegen m'n ouders.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:06:31 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53315130
. Dat deed mijn pleegbroertje ook . Die nam zelfs nog de moeite zijn haar nat te maken, volgens mij was gewoon douchen sneller geweest .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_53315789
Ik kan me niet herinneren ooit niet onder de douche gewild te hebben. Ik kan me nog wel herinneren 3x per dag te douchen (ok, dat was dan één keer na het sporten) en dan natuurlijk ook 3x een schone handdoek te pakken (soms meer als ik ook m'n haar waste). Dat vond mijn moeder ook minder op een gegeven moment. En ik had geen last van smetvrees oid.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 september 2007 @ 01:14:59 #266
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53317386
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53318618
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef buzzer het volgende:
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
pi_53319058
Mensen vergeet niet dat Priscil niet altijd bij ons heeft gewoont. Niet in ieder huishouden is het blijbaar normaal om elke dag te douchen. Priscil heeft jaren lang niet elke dag gedoucht of gewassen (geen tijd, geen geld?). Ze zit dus nu ook nog eens op een leeftijd dat ze zoiets heeft van zoek jij het lekker uit. Ik blijf het zeggen, maar goed. Ze doet het toch niet.

En ik ben ook lekker subtiel wat dat betreft. Ik zeg gewoon dat het vies is als je je niet elke dag even wast.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 08:44:32 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_53319305
Hey buzzer

Ik dook vanmorgen even bij René de klas in, maar zelfs daar zag ik lipgloss en lijntjes om de ogen bije en paar meiden...gr 4/5
pi_53319474
Moussy, kan het niet gewoon lipbalsem zijn als in de vorm van labello? Het is weer guur weer, dus er wordt weer gesmeerd.

Gr 4/5, dat is een jaar of 7?? Lijnen om je ogen?? Nee, echt niet. Dat had ik als moeder zijnde er toch wel afgehaald.

Maar goed er zijn er hier ook die vinden 12 ook al heel jong. Echt tegenhouden doe je het niet. Uitstellen wel misschien..
  donderdag 20 september 2007 @ 09:03:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53319566
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:43 schreef vamperotica het volgende:
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
pi_53320712
Hier een oudste in groep 4, maar daar wordt nog niks van make-up gedragen hoor. Mijn jongste wel, die heeft standaard nagellak op
Saartje
pi_53320929
Oh, nagellak... de eerste keren dat ze het zelf proberen. Prachtig gezicht is dat....

Ik heb nu een goede manier gevonden om niet in het weekend tot over mn oren in de wasgoed te zitten. Elke ochtend zet ik gewoon de wasmachine aan. Nu zit ik alleen nog in het weekend met een hele grote stapel wasgoed om op te vouwen.

Gister kwamen we thuis en toen had Priscil gestofzuigd, en afgewassen en het konijnenhok gedaan. Lief he??
pi_53321660
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
Dank je!
pi_53321746
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
pi_53321848
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
Nope... In Tilburg!
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 11:32:00 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_53322859
Nah nee was echt gloss met een kleurtje, die van mij probeert het ook wel eens stiekem, maar ja mom from hell komt dan om de hoek met een billendoek en rost alles er weer af

René heeft een groeispurtje gehad, ze heeft nu broeken qua lengte maat 140, alleen slobberen die echt onwijs om dr kont heen en zoooo lang is ze niet eens :s
pi_53338545
Moussy... die chocolaatjes... ik las het op school en lag echt dubbel, mijn collega's met mij... geweldig die zoon van je
Merijn is ook al een lange dunne, broeken 146 inmiddels en tja alles slobbert... gelukkig hehben ze hier bij de broekensuper ook broeken voor lange dunne kindjes (met een klein kontje) ideetje voor jou ?
Timo heeft 128 nu, ook taille maat nul komma nul..

Handig he, die lange dunne kids
  donderdag 20 september 2007 @ 21:12:27 #279
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53339114
Moussy, Sterre heeft ook maat 140, en de H&M broeken type Sqin en Star zitten behoorlijk goed. Die zijn 'narrow' van boven. Sterre moet dan nog wel een riem erbij om, maar hij is maar ietsje te ruim.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:59 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53350661
Ik heb trouwens een catalogus van Otto gekregen van m'n stiefloedertje en daar staan speciale broeken in.
XXL voor bredere kinderen en XXS voor de smalle..

(ik kan het op de otto-site alleen niet vinden)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53351008
Tja, op een gegeven moment groeien ze zo snel. Maat 140 heeft hier niet heel lang geduurd.

Priscil draagt nu vooral volwassen maten. Spijkerbroek maat 25 (dacht ik), klein kontje, maar wel lange benen. Bij de kindermaten heeft ze al snel hoog water op scheveningen.
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:05:02 #282
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53364843
2 weken school en Iris komt al thuis met allerlei nieuwe woorden.
Gisteren: "mama heb jij een geheim? Dan mag je dat niet aan mij vertellen hoor want anders is het geen geheim meer"
en vandaag "mama, ik moet dat even controleren. Dat moet je heel netjes en rustig doen, dat controleren want dan is het pas goed."

Ik vind het zo pittig, al die nieuwe wijsheden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53365216
Leuk he Lois.
Jans heeft al 2 vriendenboekjes mee naar huis vind ik ook zo schattig. Ze heeft echt veel aansluiting op school, iets wat met Bo wat langer duurde.
Bo heeft het wel heel moeilijk met de scheiding.
Ik vroeg er op school naar en daar zei de juf dat ze haar emotioneel wel gespannen vind. Ze kan zien dat er wat dwars zit (tranen in de ogen) maar er over praten lukt niet en een knuf of kroel weert ze af (in mijn ogen en die van de juf omdat we denken als ze dat toelaat zich dan laat gaan en dat is iets wat ze (nog) niet wil/kan.
Gisteren bij mij dus wel, echt heel erg huilen en ze kon goed verwoorden wat ze allemaal moeilijk vond. Ik moest wel meehuilen. Ook vroeg ze of het nog goed kwam en toen ik daar nee op zei weer helemaal in tranen. Echt heel zwaar dit.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:24:16 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53365414
Maar wel onwijs goed dat ze al de eerste stapjes heeft gezet met het durven openen en delen van haar zorgen en verdriet.
Lijkt me inderdaad heel moelijk. Succes Jessie. Hopelijk snel meer rust voor ze (jullie).
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:46:55 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53366056
Ach Jessie wat moeilijk zeg! Ik vind het wel heel knap van Bo dat ze goed kan zeggen wat ze zo moeilijk vind, maar het lijkt me hartverscheurend moeilijk.

Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:59:21 #286
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53366392
Ach Jessie, wat lijkt me dat ontzettend moeilijk. Sterkte voor jullie en een extra in gedachten knuffel voor Bo

Lekker dat Janneke het zo goed doet op school. De vriendenboekjestijd is hier wat minder op het moment, maar ik heb er het afgelopen jaar heel wat geschreven
Katja is niet zo trouw in haar vriendschappen, maar dat hoort misschien bij de leeftijd. Ze heeft wel 1 heel trouw vriendinnetje, maar dat is ongeveer de enige stabiele vriendin.

Iris ook al zo wijs op school , je ziet je kind bijna veranderen die eerste tijd. Is wel leuk, maar ook wennen, ik ben zo benieuwd hoe dat met Job gaat straks. Hij is nog zo mijn babietje, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 september 2007 @ 21:56:45 #287
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53416933
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
  † In Memoriam † maandag 24 september 2007 @ 09:19:10 #288
7074 moussy
kuttekop
pi_53424730
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
pi_53424752
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef moussy het volgende:
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
In welke groep zit rene?
  maandag 24 september 2007 @ 09:30:15 #290
37150 livelink
pi_53424895
Dat zou wel weer heel erg tegenstrijdig zijn, Moussy . Ze zullen wel met een verklaring komen dat Rene emotioneel nog niet aan groep 5 toe was.

Arme Tristan, ik hoop dat het vandaag een wat leukere dag voor je wordt.

Ik ben gisteren met Katja naar The Wiz geweest (met dank aan AH). Was wel een hele belevenis voor haar. Niet alleen The Wiz zelf, maar eerst met de bus naar Utrecht gaan, vervolgens met mij in een café even wat eten en drinken en na afloop is ze met mijn schoonzus en nichtje met de trein gegaan, dus Katja had gisteren wel een superdag (en ik ook )
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:13 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53425356
Tristan heeft niet meer hoeven overgeven na negen uur 's avonds, nu heeft ie nog koorts, dus hij zit/ligt lekker op de bank tv te kijken. Ik denk dat hij morgen wel weer helemaal beter is.

Klinkt heerlijk, livelink! Ik ben ook naar die musical geweest met een groep vriendinnen. Het was heel gezellig, maar eerlijk gezegd meer door wat er omheen zat, de stad in en lunchen en de treinreis.

Moussy, is juist goed toch, dat René die dingen doet die ze aankan van groep 5? Het zou niet juist zijn als ze alles overnieuw zou moeten doen. Maar een gesprek daarover kan nooit kwaad natuurlijk, dan weet je hoe het er precies voorstaat.
  maandag 24 september 2007 @ 20:26:39 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53442040
Jessie, wat rot om die lieve Bo zo verdrietig te moeten zien. Sterkte daarmee.

Even over die vriendenboekjes. De moeder van iemand die ik ken, maakte vroeger soms kopietje als haar dochter een vriendenboekje had ingevuld. Niet iedere keer maar gewoon soms. Nu is het erg leuk om terug te zien. Misschien een tip voor iemand.
  Jubileum moderator maandag 24 september 2007 @ 21:33:57 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53444376
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
Agos! Wat sneu Spuuglokje, fijn dat hij alweer wat opgeknapt is.

Livelink wat leuk om met Katja naar een musical te gaan. Vond ze die donder en storm in het begin niet heel erg eng?
Klinkt als een gezellige dag, iets wat ik ook eens vaker zou moeten doen, gewoon ergens heen met Iris en dan ergens iets eten en drinken.

Vriendenboekjes, ik heb er al heel wat ingevuld toen Iris nog op het kdv zat. Ik dacht er vanaf te zijn op de basisschool maar daar is het nog veel erger
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 september 2007 @ 22:48:16 #294
37150 livelink
pi_53446614
Ja, die vond ze wel eng. Ik had het niet verwacht, omdat ze het verhaal kent en weet dat het begint met een grote storm. Maar zo in het theater is dat toch wel wat anders, duidelijk.
Ze zat bij mij op schoot, omdat ze anders niks kon zien. Ze dook zowat in me.

Maar verder was het een groot succes. Het leukst vond ze het verslaan van de heks en het grote feest wat daarna kwam. Ze zat er vandaag nog helemaal vol van en ze heeft het hele verhaal op haar manier aan Job verteld. Dus Job was vanavond ook helemaal vol van de blikken man die de heks met zijn tranen had laten smelten. Hij vertelde erover alsof hij er zelf bij was geweest
pi_53463403
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
lol... dat is ook bij niet-pubers (herkenbaar voor mezelf )
Haleloeja
pi_53473011
wat leuk livelink!

en Jessie, aahgos die Bo. wat moeilijk... maar ook wel ontzettend goed dat ze 't er af en toe dus toch wel uitgooit en ook dat ze het meteen zo goed kan verwoorden. sterkte er weer mee. (hoe was je vrije dag?)

ik heb nog nooit een vriendenboekje hoeven invullen. maar Piet is momenteel wel zeer actief op 'vriendschapspad'; hij is bijvoorbeeld enorm fan van een jongen uit z'n klas. meteen de stoerste en ondeugendste geloof ik, en hij is ook al uitgenodigd voor z'n verjaardagsfeestje (Piets eerste 'kinderfeestje' ). 't is een Halloweenparty en hij moet meteen verkleed, liefst zo eng mogelijk... dat vergt dus nog even wat creativiteit, ik heb nog geen idee! Piet wil wel als leeuw. tsja!
pi_53475789
Piet eng maken vergt wel méér dan alleen wat creativiteit denk ik, succes!

Wat moeilijk Jessie. Sterkte..
pi_53484564
Jeuj!!! Minimonster mag vandaag "officieel" kleuter genoemd worden!!
Al had ie er vanmorgen heulemaaaaal geen zin in! Brullen, absoluut niet mee willen werken met wat dan ook en heul geen jarigzijngedoe!!
T enige wat er uit kwam was Ik wihiil niet jarig zijhijn
Trakteren was niet goed, slingers en ballonnen niet goed... Kadootjes... Visite ook niet goed...

Maar even uit laten razen en toen samen voorzichtig zijn traktaties bekeken (simpel bananen raceboot/auto) En toen begon het feestgevoel pas te komen...
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 13:10:46 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_53484844
Gefeliciteerd!! Wel sneu zo'n start, maar eigenlijk moeten ze in 1x zo'n enorme verandering aan als ze 4 worden, ik vind het wel begrijpelijk dat ze neit echt jarig willen zijn.
pi_53484943
Vamp, gefeliciteerd!!! Knuffel voor de grote kleuter!!

Gister hebben we ouderavond gehad voor groep 8. Een hoop informatie welke testen de 8e groepers krijgen en hoe het uiteindelijk advies wordt vastgesteld. Begin januari moeten we al gaan inschrijven op een school..

Zelf heb ik 3 scholen die mijn voorkeur hebben. Priscil zal vast ook nog een paar scholen willen bekijken. We gaan er gewoon wat gezelligs van maken. Uiteindelijk moet Priscil een keuze maken... (Aan ons de taak om haar een beetje een kant op te duwen die wij in gedachten hebben)

Hoe ging het eigenlijk bij jullie??

Voortgezet onderwijs werd voor mij besloten door mijn ouders. Ik kwam van een Jenaplan school en ging ook vanzelfsprekend naar jenaplan voortgezet onderwijs.

Mochten jullie helemaal zelf kiezen, of koos je tussen een selectie die je ouders al hadden gemaakt??

Ik vind dit dus best moeilijk. Je kan een kind van 12 toch niet helemaal loslaten in de keuze? Het gaat hier immers niet om een paar schoenen, maar iets wat in grote mate de toekomst bepaald...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')