abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53191059
Hey !
Het heeft even geduurd voor ik hier weer was, er is ook veel gebeurd.
Eerst het minder leuke nieuws maar : mijn oma is vorige week plotseling overleden, de kids hebben ouwe oma gezien en de begrafenis meegemaakt. Best moeilijk als je moeder en tante en oma de hele tijd huilen...

En verder heeft Timo aangepast onderwijs, zo verveelt ie zich niet en dat scheelt een stuk hier in huis !
Merijn doet het gewoon prima in groep 4, hij leest nu ineens Harry Potter, niet echt de makkelijke boeken maar hij is dol op lezen ...

Timo heeft vandaag een feestje en gaat naar Ratatouille, maar daar is ie al geweest met ons :d Hij vond het geen probleem want in de bios vind ie het altijd gaaf !
Ik vond ratatouille super, echt een die hier op dvd komt !!
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:39:37 #202
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53193099
Ratatouille is dus echt een aanrader begrijp ik.

Gecondoleerd met je oma, Stout. Ik weet dat ik het als kind altijd heel moeilijk vond als mijn ouders verdrietig waren. Ik kon daar niet mee omgaan (nog steeds eigenlijk niet )

Wat goed dat Merijn al Harry Potter leest. Vindt hij het niet te eng? Voor kleine kinderen zijn die boeken best eng, lijkt me.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:41:01 #203
37150 livelink
pi_53193135
Hoe is het uitje van je dochter verlopen Vamperotica? Lijkt me echt geweldig voor de kinderen, voor het eerst echt zonder ouders naar een volwassen film.
pi_53197260
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 11:41 schreef livelink het volgende:
Hoe is het uitje van je dochter verlopen Vamperotica? Lijkt me echt geweldig voor de kinderen, voor het eerst echt zonder ouders naar een volwassen film.
Ze vonden het erg leuk en waren doodop! (Moeders ook, 2 uur ronddolen in de stad, die geen koopavond heeft duurt errug lang...)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:03:52 #205
37150 livelink
pi_53198212
Volgende keer dus op een koopavond of gewoon lekker de kroeg induiken.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:01:25 #206
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53204634
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 08:07 schreef Stout het volgende:
En verder heeft Timo aangepast onderwijs, zo verveelt ie zich niet en dat scheelt een stuk hier in huis !
Allereerst gecondoleerd met je oma.
Bedoel je met bovenstaande dat Timo naar een andere school gaat? Of krijgt hij een aangepast programma in de klas (groep 3?)?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53213015
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:01 schreef Grijs het volgende:

[..]

Allereerst gecondoleerd met je oma. Dankje, heel erg dankje

Bedoel je met bovenstaande dat Timo naar een andere school gaat? Of krijgt hij een aangepast programma in de klas (groep 3?)?
Hij krijgt in de klas een aangepast programma, de klas is bezig met de enkele letters, Timo doet de dubbele erbij. (dus de klas behandeld de U, doet hij de U en de UU) Hij hoeft de uitleg dus niet mee te doen en mag gelijk de werkjes maken. Hij heeft nu de AA, EE, UU, UI, IE, OO, EI gehad geloof ik.
Rekenen vind ie nu nog maar saai, is ook ws te eenvoudig. Juf ging hier nog naar kijken

Merijn vind HP helemaal niet eng, heeft de films allemaal gezien en vind de boeken geweldig (zoals hij het zelf zegt) 'mam hier staan veel meer details in ' Hij is nu halverwege boek 1.
Kind geniet van lezen, mams geniet van het kind. (oke ik moet m regelmatig uit een boek sleuren, gisteren las ie voor het eerst zelf iets uit de kinderbijbel, na het eten, maar hij hield niet meer op )
Gelukkig speelt ie ook nog graag buiten Maar lezen.. t is net mama en pappa....

Hoe gaat het met jullie kinderen op school ?
pi_53236441
Gister kwam er een vriendinnetje bij ons spelen. Moest Priscil eerst stofzuigen voordat ze in dr kamer op de grond konden spelen....

Tja, als mevrouw alles op de grond gooit dan kan ik niet stofzuigen en dan zoekt ze het maar uit. Nu stond ze dus mooi voor lul dat haar kamer er dus niet uit zag, das niet mijn probleem. Heerlijk pubers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 september 2007 @ 09:21:22 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53236666
Stout gecondoleerd. En verder... wat super dat de juf / school zo lekker met Timo bezig zijn.

En lezen. Ik geloof dat Fleur ook op d'r moeder gaat lijken en goed de boeken in duikt. Heerlijk. Het voorlezen kan niet lang genoeg duren en de verhaaltjes die ze uitzoekt worden ook langer en langer. Ik geniet ook zo van het haar zien genieten.

Ticootje....geweldig.... misschien ziet Priscil nu een beetje in waarom het zo belangrijk is.

Fleur is ontzettend moe. Het wordt tijd voor vakantie, maar dat duurt nog een maand. Verder is het echt een groot meisje. Ik kan goed met d'r praten en ze begrijpt steeds meer dingen. De vermoeidheid zit d'r wel veel dwars en dat heeft weerslag op d'r altijd goede humeur, maar we ploeteren nog even verder.

Ik heb d'r na lang twijfelen uitgelegd waarom Maud het niet prettig vind om constant als ze wakker is 'onderdrukt' te worden door d'r grote zus. En heb d'r vertelt dat ik het gezelliger vind als ik niet de hele tijd moet zeggen: niet doen, laat d'r met rust. Dat wil ze niet enz. enz. Ik heb d'r toen gevraagd of ze voortaan aan me wil vragen of ze met Maud mag spelen. Dat doet ze nu netjes. En als ze het vergeet dan hoef ik alleen maar te kijken en zegt ze Oeps sorry.... Het is al een stuk prettiger in huis. Daar ben ik enorm blij om.

En verder wil ze te veel en is het vaak huilen in het op zoek zijn naar haar grenzen, kunnen en mogen.
pi_53236802
Ja, ik hoop het ook hoor. Ik heb nu al zo vreselijk vaak gevraagd of ze haar vloer misschien vrij kan houden van kleding, ondergoed, tig paar schoenen, knuffels, boekjes, speelgoed...enz. Maar goed wat zeur ik nou.... Dat er in haar kamer laminaat ligt is soms niet eens te zien. Waarschijnlijk had ze wel verwacht dat ik dan toch haar kamer ging opruimen zodat ik kan stofzuigen, maar wat dat betreft ben ik niet helemaal gek geworden.... Ik heb gister echt genoten van het moment.... eindelijk...

Dat Fleur zo moe is kan best van school komen hoor. Het duurt nog wel even voordat het weer vakantie is. Misschien als ze uit school komt even een dutje doen?? Dat vond ik zelfs op de middelbare school nog lekker ( en nu nog na een drukke werkdag).

Het punt grote zus, daar ben ik ook heel bang voor. Priscil is iemand die heel veel met kleine kinderen bezig is. Kleine kinderen worden continu opgetilt en rondgesleept. Ik hoop zo dat ik het een beetje kan loslaten als de kleine er is. Dan is ze echt de grote zus.
pi_53237386
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:21 schreef chacama het volgende:
Fleur is ontzettend moe. Het wordt tijd voor vakantie, maar dat duurt nog een maand. Verder is het echt een groot meisje. Ik kan goed met d'r praten en ze begrijpt steeds meer dingen. De vermoeidheid zit d'r wel veel dwars en dat heeft weerslag op d'r altijd goede humeur, maar we ploeteren nog even verder.
alicia had daar vorig jaar ook zo enorm veellast van toen ze op school begon en lag dan ook smiddags heerlijk bij te slapen, maar omdat het dan echt een hele vreemde dag voor haar werd, school, slapen, heel even spelen, eten, weer slapen hebben wij toen een 4-daagse school week met haar gedaan, zodat ze swoendags lekker bij kon komen en de andere middagen wel thuis ook de mogelijkheidd had om iets te doen ipv uitgeteld te zijn.. Ze gaat nu sinds het nieuwe schooljaar wel alle dagen en nog steeds zien we wel vermoeidheidsverschijnselen aan het einde van de week, maar ze kan het nu wel beter aan dan destijds

alicia heeft strakkies haar checkup bij de ggd, ben benieuwd
  maandag 17 september 2007 @ 10:45:49 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53238510
Probleem is dat deze griet zelfs daar nog te eigenwijs voor is. Ze wil 's middags niet slapen. Ik hou haar nu gewoon vanmiddag thuis. Verplicht op de bank tv kijken. He, bah wat een straf
  maandag 17 september 2007 @ 11:46:01 #213
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_53239982
@Stout: Wat goed van de juf dat ze zo goed naar Timo kijkt. En erg prettig dat jullie van de gevolgen mogen genieten!

Bij ons scheelde het ook heel erg toen Daan meer uitdaging kreeg in de klas. In plaats van een boos, agressief ventje hadden we een vrolijke, lekker spelend jongetje in huis! Ook Daan krijgt nog steeds aangepast werk en dat zal wel zo blijven. Dit jaar heeft hij ook een goede juf, ze wilde zelf een gesprek met ons over wat Daan zoals doet en gaat doen op school! Voorgaande jaren moest ik om zo'n gesprek vragen.
Ook Daan vindt lezen erg leuk. Tegenwoordig leest hij ook graag stripboeken van Suske en Wiske en van Asterix. Laatst heeft hij een boek gelezen over Gullivers reizen, dat vond hij ook prachtig.
Boeken/films als Harry Potter laat ik hem nog niet lezen/zien, omdat hij daar volgens mij nog niet goed tegen kan.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_53240064
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:46 schreef Grijs het volgende:
@Stout: Wat goed van de juf dat ze zo goed naar Timo kijkt. En erg prettig dat jullie van de gevolgen mogen genieten!

Bij ons scheelde het ook heel erg toen Daan meer uitdaging kreeg in de klas. In plaats van een boos, agressief ventje hadden we een vrolijke, lekker spelend jongetje in huis! Ook Daan krijgt nog steeds aangepast werk en dat zal wel zo blijven. Dit jaar heeft hij ook een goede juf, ze wilde zelf een gesprek met ons over wat Daan zoals doet en gaat doen op school! Voorgaande jaren moest ik om zo'n gesprek vragen.
Ook Daan vindt lezen erg leuk. Tegenwoordig leest hij ook graag stripboeken van Suske en Wiske en van Asterix. Laatst heeft hij een boek gelezen over Gullivers reizen, dat vond hij ook prachtig.
Boeken/films als Harry Potter laat ik hem nog niet lezen/zien, omdat hij daar volgens mij nog niet goed tegen kan.
Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.
  maandag 17 september 2007 @ 12:11:27 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53240525
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:45 schreef chacama het volgende:
Probleem is dat deze griet zelfs daar nog te eigenwijs voor is. Ze wil 's middags niet slapen. Ik hou haar nu gewoon vanmiddag thuis. Verplicht op de bank tv kijken. He, bah wat een straf
Ja, jammer dan. D'r vriendinnetje gaat naar dezelfde oppas en ik kon praten als brugman met veel tranen van haar kant. Maar ze wilde zo graag met L mee naar de oppas en dan samen weer naar school. Hoe moet ik dat nou tegen houden. Ze wil zo graag. Ik laat het maar doen. De rest van de dagen maar gewoon rust en in de weekenden niet te veel willen doen.
  maandag 17 september 2007 @ 12:50:44 #216
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53241470
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Denk je dat, of weet je dat? Kinderen kijekn vaak heel anders tegen verhalen aan dan wij hoor. Het eerste boek van HP is niet schokkend ofzo, je kan het proberen. Gaat het niet dan niet. Het is natuurlijk wel een hele leuke reeks met verhalen waar kinderen echt even zoet mee zijn.
Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.
  maandag 17 september 2007 @ 12:53:57 #217
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53241564
Tja, Chacama, wat doe je dan he? Dan is het ook niet meer ontspannen thuis zitten als je zo graag mee wil met je vriendinnetje.
pi_53242112
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:50 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wouter begon met Harry Potter toen hij naar groep 3 ging, dus ik zou het gewoon proberen, Grijs. Wat me wel opviel, is dat ik een paar weken geleden met Wouter naar de dvd van de Vuurbeker ging kijken en hij na een tijdje zei dat hij het echt te eng vond. Toen heb ik hem natuurlijk direct uitgezet. Blijkbaar is het boek voor hem minder eng dan de film.
Een boek is je eigen fantasie. Een film kan er gewoon te realistisch uitzien. Ik snap het wel hoor.
  maandag 17 september 2007 @ 20:06:02 #219
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53252458
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Tja, Chacama, wat doe je dan he? Dan is het ook niet meer ontspannen thuis zitten als je zo graag mee wil met je vriendinnetje.
Om kwart over drie heb ik ze wel mee naar huis genomen. En ookal liep ze een beetje mopperend naast me, ze ging zonder boze huilbui met me mee. En thuis heeft heerlijk op de bank tv liggen kijken, hebben we boekje gelezen, heeft ze met Maud gespeeld en toen papa thuis was heeft ze daar nog lekker mee zitten kroelen. En omdat we vroeg aten, wilde ze om half 7 al naar bed. Is goed, meisje ik breng je wel....
  maandag 17 september 2007 @ 20:55:44 #220
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_53254368
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Gister kwam er een vriendinnetje bij ons spelen. Moest Priscil eerst stofzuigen voordat ze in dr kamer op de grond konden spelen....

Tja, als mevrouw alles op de grond gooit dan kan ik niet stofzuigen en dan zoekt ze het maar uit. Nu stond ze dus mooi voor lul dat haar kamer er dus niet uit zag, das niet mijn probleem. Heerlijk pubers.
Onze junior slaapt sinds 3 weken ook op z'n nieuwe zolderkamer en de afspraak is dat hij hem zelf opruimt. Stofzuigen/dweilen/poetsen doe ik natuurlijk, maar dan moet ik niet 8 ps2-spelletjes moeten opruimen, 2 controllers in de kast leggen en ongeveer 871 Lego-blokjes opzij moeten schuiven, want dan heeft meneer pech.

Verders is het zo dat als z'n kamer niet is opgeruimd, dat er niet boven wordt gespeeld. Je ontvangt je vrienden natuurlijk niet in een bende op je kamer! Dus 's ochtends even je dekbed openslaan of rechttrekken, pyjama onder je kussen stopppen in plaats van ergens neerkwakken en het kost je weinig moeite om het er opgeruimd te houden.

Net een half uur in zittten praten op junior die niet kan slapen omdat hij papa mist [die nu djembè-les is geven]. Papa werkt onregelmatig en is er wel vaker niet 's avonds, omdat hij dan avonddienst heeft, maar nu was hij helemaal in en overstuur. Natuurlijk zat er wel wat meer achter, en omdat het donker is, is hij een beetje bang.

Dat hij al een jaar hier alleen op een kamer ligt, ook vorig jaar rond deze tijd toen het eerder donker werd, dat was hij eventjes vergeten. Maar na een glaasje water en een goed gesprek zijn we samen naar boven gegaan en als hij goed is gaat hij nu toch in slaap vallen. Wel typisch dat hij zulke dingen altijd heeft als hij in het weekend naar z'n moeder is geweest. Dan is het hier ineens eng in het donker en wil hij ineens een lichtje aan, terwijl hij vorige week woensdag ook pas om 21h30 naar bed ging en het toen nog veel donkerder was.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Jubileum moderator maandag 17 september 2007 @ 20:56:19 #221
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53254397
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:55 schreef knorretje het volgende:

alicia heeft strakkies haar checkup bij de ggd, ben benieuwd
En, hoe was de checkup?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 17 september 2007 @ 22:23:31 #222
37150 livelink
pi_53257402
Oh, shit. Als ik mijn vrienden niet in een bende mag ontvangen, zou ik het grootste deel van de week niemand mogen ontvangen!

Ik ben blij dat ik nog geen pubermoeder ben en me over dit soort dingen nog niet druk over hoef te maken.
Wel leuk om hier ook de puberverhalen te lezen. Op welke leeftijd begint dat puberen nu zo'n beetje? Daar ben ik wel benieuwd naar.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2007 @ 22:26:01 #223
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53257477
het begint vrij ongemerkt livelink, maar voor je het week zit je er vol in, en berg je dan maar!

ik heb luca zijn schoolfoto gezien en hij is leuuuuuuuuuuuk
pi_53262639
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef Lois het volgende:

[..]

En, hoe was de checkup?
ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mnd
pi_53263491
Livelink, Priscil is nu 12, groep 8. We zitten nog een beetje in het begin, ze is nog wel te sturen en ze neemt ook nog wel eens iets van ons aan.

Verder is ze al een paar keer toegesproken op haar taalgebruik naar haar vader (ja echt puberen), dr kamer is altijd een rommel (ze heeft een hoogslaper, ik denk niet dat ze ooit haar bed opmaakt), het hangt en verveeld, maar ook de uiterlijke kenmerken zijn duidelijk aanwezig. Ze wordt gewoon een echte jonge dame. De voorkant groeit, er moesten scheermesjes komen, pukkeltjes, ongesteld, ga zo maar door. Tja 2 jaar geleden was het echt nog heel anders, het gaat gewoon opeens heel hard.
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 12:31:35 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_53267761
Die van mij is 8 en krijgt nu echt een vrouwelijk figuur, bredere heupen, en borstvorming. Ik was er ook vrij vroeg bij, maar dit is toch ook wel jong hoor

Je staat in de keuken en je hoort alleen maar: Nee, geen pinaas... ook geen piena...

Merci Cas... meneer heeft even voorgeproefd en zocht een chocolaatje met nootjes

[ Bericht 28% gewijzigd door moussy op 18-09-2007 12:42:38 ]
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:44:31 #227
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53268002

Die met het groene randje Cas..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2007 @ 12:46:55 #228
7074 moussy
kuttekop
pi_53268053
Cas zn plas is blauw, dus ik denk dat ie zo nog lang had kunnen zoeken
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:56:24 #229
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53268279
*PROEST!*

Is ie kleurendoof?
Maxi, Midi & Mini
pi_53268786
Ja maar die groene zijn ook wel het lekkerste!
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:44:17 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53269495
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 07:34 schreef knorretje het volgende:

[..]

ja wel goed, ze blijft een tenger, klein opdondertje (105cm bij 15 kilo). Ze moet in november terug komen voor een nieuwe ogentest, die ging niet helemaal lekker, en voor april moet ze de r kunnen zeggen anders moeten we eens logopedie gaan overwegen en we krijgen nu eindelijk eens een oproep voor de vaccinaties van 3 jr - 9 mnd
Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.

Fleur had ook moeite met de ogentest, maar dat kwam vooral omdat de plaatjes zo ouderwets zijn. Rare telefoon en een rare theepot. Wat ging er bij jullie mis?

Die chocolaatjes.....geweldig. Ik zoek altijd de pure met marsepein. Maar, niet opdeze manier
pi_53270096
Vanmorgen met Minimonster weer langs de APK geweest... 17 kg en 102 cmetertjes. Alles goed en toen het prikje klaar gemaakt werd riep meneer dat ie dat leuk vond, een prikje! Kwam ie wel even van terug toen die naald in zn arm zat, maar hij gaf geen kik! Was wel even anders bij het uitkleden van te voren.... Meneer wilde niet.... Stel je voor dat iemand iets zag! Maar toen duidelijk werd dat ie zn broekje en hemd aan mocht houden was het goed!
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:08:27 #233
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53270147
hihi, mooi om te zien hoe kinderen op eens bewust worden van hun eigen lichaam

goed van die prik zeg...
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 18 september 2007 @ 14:46:21 #234
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53271082
Die chocolaatjes!

Zat hardop te lachen hier op mijn werk
pi_53272566
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:44 schreef chacama het volgende:

[..]

Dat zijn precies de gegevens van Fleur. Grappig. Ook een spillenbeen dus. Kan piano spelen op d'r ribben.

Fleur had ook moeite met de ogentest, maar dat kwam vooral omdat de plaatjes zo ouderwets zijn. Rare telefoon en een rare theepot. Wat ging er bij jullie mis?
alicia is alleen iets ouder (5,5 jr), die had dus ook de landolt test nu, die met die rondjes en op een gegeven moment zag ze dus gewoon niet meer waar de openingen zaten (ze kwam uit op 0.9 en 0.8), en diepte was een groot probleem (de kleurentest met 'toverbril' kon ze niet geheel volbrengen, ben even de sterkte daarvan kwijt waar ze op eindigde)
  Jubileum moderator dinsdag 18 september 2007 @ 20:03:17 #236
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53279574
Hahaha Cas, ben je net zo kleurendoof als je vader? Ik moest ontzettend lachen om die chocolaatjes.

Iris moest vandaag voor het eerst overblijven en na school na de naschoolse opvang. Dat vond ze gisteren al heel erg eng, maar vanmorgen was ze regelrecht in tranen dat ze het niet durfde.
Gelukkig ging Bram vandaag ook naar de overblijf + nso, zodat ze niet helemaal alleen was. Toen we vanmorgen haar lunch in de koelkast van de overblijf stopten had ze al een enorme bibberlip, zo spannend vond ze het allemaal. Bij het afscheid in de klas moest de juf haar echt van me lospellen, en was ik in staat om mijn werk te bellen en vrij te nemen.
Het schuldgevoel

Vanavond toen ik thuiskwam vertelde ze gelijk dat ze heel hard en heel veel had gehuild op de overblijf. Op mijn vraag waarom kwam een snikkend "omdat ik jou zo mis mama".
De nso heeft ze wel heel leuk gevonden maar naar de overblijf wil ze nooit meer zei ze. Helaas kan dat niet anders, ik kan pas halverwege volgend jaar minder gaan werken, dus 1 dag per week moet ze toch overblijven.
Ik denk, en hoop, dat ze gewoon gehuild heeft omdat ze de spanning hiervoor zo hoog heeft laten ophopen, en dat ze het langzamerhand leuker gaat vinden.
Mijn schuldgevoel zal nog wel heel lang blijven vrees ik.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53279807
Ow jeetje lois, wat klinkt dat zielig van iris.

Misschien kun je een gelamineerde foto van jou of jullie gezin aan de binnenkant van haar broodtrommeltje doen. Dan zijn jullie er toch bij.

En misschien wat speciaals wat ze erg lekker vind juist meegeven als ze moet overblijven. Ik kreeg vroeger altijd een minikrentenbol mee als ik moest overblijven.
Vond overblijven erg vervelend, maar juist dat er ook iets speciaal voor dan was, dat maakte een hoop goed.

voor jou en je schuldgevoel, het komt vast goed met iris daar.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:09:50 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53279821
Aggos, wat moeilijk lijkt me dat dan. Zeker als het gewoon echt niet anders kan...
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:13:56 #239
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53279969
Och Iris toch...

Dat ideetje van p_iglet is wel leuk, Jessie deed toch ook zoiets bij Bo?
Die deed kusjes in Bo's broodtrommeltje!
Maxi, Midi & Mini
  Jubileum moderator dinsdag 18 september 2007 @ 20:19:12 #240
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53280152
Ik vind een foto idd een heel goed idee, dank je wel! Gaan we doen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53281982
aah, arme iris. piet vindt de overblijf ook niet zo leuk, het gaat er toch vrij massaal aan toe daar geloof ik. gelukkig is ons buurmeisje er ook altijd op de dagen dat hij ernaartoe moet, dan gaat ie als 't even kan lekker naast haar zitten. de dinsdag is hier de enige dag dat hij tussen de middag thuis eet en dan weer terug moet, en dat laatste blijft toch ook steeds even moeilijk hoor. maar hij begint 't nu steeds iets beter te overzien. en kusjes in de broodtrommel, ojaaa, dat is schattig. ga ik ook doen!

cas!
pi_53282076
ach, wat moeilijk Lois. Dan ga je echt met een knoop in je buik weg.

Maar ik denk wel dat het goedkomt. Dat ze het, als ze eenmaal gewend is, wel leuk gaat vinden

tot die tijd is het wel rot natuurlijk
pi_53291598
Priscil krijgt ook altijd iets lekkers mee in de broodtrommel.

Ze is niet anders gewent dan dat ze moet overblijven. Ze hoeft van mij niet. Ze mag ook gewoon thuis eten als ze dat zou willen, maar de overblijf vindt ze gezelliger.

Als ik straks weer een poos thuis ben dan komt ze wel gewoon naar huis. Dan zorg ik elke dag voor een heerlijke lunch. Heerlijke tijden vind ik dat....

Oh en onder het mom, wat worden ze groot en toch weer niet.

Vanmorgen kwam Priscil weer eens helemaal aangekleed uit dr kamer, maar ik was in de douche, dus ik wist dat ze zich weer eens niet had gewassen.. Dus alle make-up van gister (of de dag ervoor, of zondag) zat er nog op, en eronder. Aan de ene kant willen ze zo graag groot zijn, aan de andere kant moet je ze nog steeds helpen herrinneren dat je je elke dag moet wassen. (En dan de blik krijgen van wat zeik je nou?!?! Heerlijk)
  woensdag 19 september 2007 @ 08:52:39 #244
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53291916
Make-up op je twaalfde. Of is dat tegenwoordig heel normaal, dat kan natuuriljk ook.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 08:57:20 #245
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53291981
hoe herkenbaar ticootje, dat niet wassen
hebben we hier ook meegemaakt, maar echt, ik verzeker je, op een gegeven moment verlang je er bijna naar terug omdat ze op de idiootste tijden uuuuuuuuuuren in de badkamer bezig zijn.
bij voorkeur vlak voor etenstijd, op de tijd dat pa uit zijn werk komt en graag wil douchen, of juist tijdens het spitsuur 's ochtends
pi_53293025
Ja make-up dat hoort erbij.... Tegenwoordig dus heel normaal. Ach daar ga ik niet moeilijk over doen hoor. Alleen als het op een gegeven moment dus je mascara onder je neus zit dan verraad je jezelf wel dat je je gezicht niet elke ochtend schoonmaakt.

Tja, tegen haar zeggen dat het vies is om je niet te wassen helpt niet... Het is gewoon wachten tot ze er vanzelf achter komt... Behalve dan als ze buiten heeft gespeelt en ze komt naast me zitten dan stuur ik haar altijd weg. Eerst douchen en fris ruiken dan pas naast me komen zitten. Werkelijk in het begin van mijn zwangerschap kon ik al niets aan geurtjes hebben, echt tot kokhalzend aan toe. Ik snap niet dat haar vriendinnetjes op zo'n moment nog in haar buurt komen. Of hebben kinderen dat niet door?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:07:40 #247
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53293478
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 10:27:20 #248
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53293934
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Die vriendinnetjes zijn niet zwanger neem ik aan, dus zijn die niet zo hypergevoelig. Ik vind het nogal wat hoor, dat je kind na even buiten spelen eerst moet douchen om naast je te mogen zitten.
hoe bedoel je dat spuuglokje? vind je het overdreven?

nou neem van mij aan dat die jeugdige hormonenbollen kunnen stinken
af en toe konden we tegen de lucht aanhangen.
en op een gegeven moment krijgen ze het door en gaan ze die penetrante lijflucht verbloemen met van die goedkope eaude toiletjes. krijg je een mengsel van viooltjes en zweet
maar het gaat over als ze een vriendje hebben hoor, dan gaan ze onder de douche wonen en is het drie keer per dag schuren, plamuren en aflakken (en niet te vergeten drie keer per dag van kleding en kapsel veranderen)
pi_53293979
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Echt.. ik verzeker je, je had echt hetzelfde gedaan... Als je 's morgens al niet doucht en ook nog eens de hele dag druk bezig bent moet je dan eens aan jezelf ruiken..... Nou dan wil je wel douchen hoor.

Oh ja en jonge dames gebruiken ook nog geen deo, dus dat wil wel.
pi_53294019
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....

Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 10:33:58 #251
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53294068
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:31 schreef Ticootje het volgende:
Lady, dat kleding verwisselen dat ken ik al. Je trekt per dag minimaal 3 outfits aan, ook als je het huis nog niet bent uit geweest, na 1 dag ligt alles gewoon in de wasmand. Tja opvouwen is ook weer zoiets....

Gelukkig herken jij mn verhaal over de stinkende hormoonbollen.
wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
pi_53294643
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wacht maar spuuglokje, over een jaar of wat is dit een feest ( ) der herkenning voor je
En dan klagen waarom dat ene truitje nog niet is gewassen...

Of, weet jij waar mijn broek is??? (Mijn antwoord is meestal dat ik m niet heb aangehad, en dat ze dus zelf moet nadenken waar ze m gelaten heeft.)

Weekenden waar je tot over je oren in de was zit. Overlopende wasmanden. Rommelkamers, make-up... Ach het hoort er allemaal bij. En waag het er nou niet op om er iets van te zeggen, dan krijg je "de" blik.....
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 11:29:03 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53295359
ja hoor, dat klinkt helemaal bekend
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.
pi_53296046
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
pi_53296049
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
en als je roep: ruim je kamer eens op, betekent dat voor jou dat je idd 3 trommels was extra hebt.

Klopt helemaal, ach het gaat dus overal hetzelfde!!
pi_53296131
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:55 schreef vamperotica het volgende:
"Mevrouw" hier is (net)11 en mag heel af en toe bij iets feestelijks wat make up up... En dat wil ik toch nog wel even vol blijven houden!! (Of het gaat lukken is natuurlijk een tweede....)
Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
  Jubileum moderator woensdag 19 september 2007 @ 20:04:51 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53309273
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 19 september 2007 @ 20:27:10 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53309794
Nee hoor Lois, dat was vroeger bij mij thuis ook zo, zoals jij zegt. Ik kan me er ook heel moeilijk iets bij voorstellen.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:29:02 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53309845
Nou ja, terugdenkend aan mezelf werd het mij wel degelijk verteld maar had ik er ook niet altijd zin in...
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 20:31:33 #260
7074 moussy
kuttekop
pi_53309909
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:04 schreef Lois het volgende:
Oke hier gaan jullie me vast over 10 jaar mee om de oren slaan maar eh... Ticootje.... is het niet een deel van de opvoeding om te leren dat je dagelijks moet douchen? Dat deodorant er is om te zorgen dat je lijflucht aangenamer is. Dat als je make-up gebruikt je het 's avonds netjes moet verwijderen? Dat als je jeugdpuistjes hebt er producten zijn die je dagelijks moet gebruiken om de boel schoon te houden?

Ik heb gelukkig nog geen ervaring met puberteit maar ik dacht dat dit soort dingen toch wel gewoon moeten kunnen?
Of zeg ik iets heel stoms.... *duikt weg*
nou dat dus, zo is mij het vroeger ook geleerd ipv weg geduwd te worden. *duikt niet weg*
pi_53309964
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ze draagt niet dagelijks make-up. Als ze het al draagt dan is het alleen mascara, soms doet ze oogschauw op, wat ik er dan meteen zo goed als af veeg (clown gezichtje). Ach en lipglos, of lipbalsem. Maar ja, als ze dr gezicht dus niet wast, dan zit het er inderdaad 3 dagen op...

En je dan maar afvragen waarom je zo'n last hebt van jeugdpuistjes. Je kan dan wel duidelijk maken dat dat ook een stukje hygiene is, maar je kan dan net zo goed vertellen dat water kan branden....
Ach soooow!! Zelfde als hier dus eigenlijk... En ik vrees dat de mascara volgend jaar (middelbare school hoop ik) hier ook wel stiekum in de tas verdwijnt... En natuurlijk gaat dat dan vergeten worden er af te halen zodat ze straks nietsvermoedend met een schilderij binnen komt!! Ik kan haast niet wachten!!
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2007 @ 21:01:49 #262
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53310639
ja er werd ook wel dagelijks gedouched, maar we moesten het wel elke dag zeggen, anders deed ze het gewoon niet.
en ik vond het moeilijk om er wat van te zeggen, ik ben namelijk niet zo subtiel van mezelf. ik zou gewoon zeggen: je stinkt, ga je eens wassen. (dat kan je als boze stiefmoeder toch echt niet maken) .
maar het is uiteindelijk naar het andere uiterste doorgeslagen. liefst meerdere keren per dag uuuuuren onder de douche.
(ik heb het trouwens wel vaker gehoord hoor, dat niet willen douchen, maar het komt goed, ook dat is een fase )
pi_53314663
ik heb zelf ook wel een tijd gehad dat ik een hekel had aan douchen en dat ik 't zelfs soms stiekem niet deed. (wel de douche aanzetten maar dan doodleuk op de plee een boekje gaan lezen ). ik weet nog dat m'n ouders er destijds behoorlijk radeloos van werden. ik denk zelf dat het te maken had met niet volwassen willen worden en tegelijkertijd een vorm van stil verzet tegen m'n ouders.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:06:31 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53315130
. Dat deed mijn pleegbroertje ook . Die nam zelfs nog de moeite zijn haar nat te maken, volgens mij was gewoon douchen sneller geweest .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_53315789
Ik kan me niet herinneren ooit niet onder de douche gewild te hebben. Ik kan me nog wel herinneren 3x per dag te douchen (ok, dat was dan één keer na het sporten) en dan natuurlijk ook 3x een schone handdoek te pakken (soms meer als ik ook m'n haar waste). Dat vond mijn moeder ook minder op een gegeven moment. En ik had geen last van smetvrees oid.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 20 september 2007 @ 01:14:59 #266
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53317386
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_53318618
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:14 schreef buzzer het volgende:
Ik heb mijn meiden even in de OP geplakt
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
pi_53319058
Mensen vergeet niet dat Priscil niet altijd bij ons heeft gewoont. Niet in ieder huishouden is het blijbaar normaal om elke dag te douchen. Priscil heeft jaren lang niet elke dag gedoucht of gewassen (geen tijd, geen geld?). Ze zit dus nu ook nog eens op een leeftijd dat ze zoiets heeft van zoek jij het lekker uit. Ik blijf het zeggen, maar goed. Ze doet het toch niet.

En ik ben ook lekker subtiel wat dat betreft. Ik zeg gewoon dat het vies is als je je niet elke dag even wast.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 08:44:32 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_53319305
Hey buzzer

Ik dook vanmorgen even bij René de klas in, maar zelfs daar zag ik lipgloss en lijntjes om de ogen bije en paar meiden...gr 4/5
pi_53319474
Moussy, kan het niet gewoon lipbalsem zijn als in de vorm van labello? Het is weer guur weer, dus er wordt weer gesmeerd.

Gr 4/5, dat is een jaar of 7?? Lijnen om je ogen?? Nee, echt niet. Dat had ik als moeder zijnde er toch wel afgehaald.

Maar goed er zijn er hier ook die vinden 12 ook al heel jong. Echt tegenhouden doe je het niet. Uitstellen wel misschien..
  donderdag 20 september 2007 @ 09:03:29 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53319566
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:43 schreef vamperotica het volgende:
Mogen mijn monsters er ook in?
Dat zijn Bo (meisje) 8 augustus 1996
Sem (jongen) 2 november 1997
En vanaf volgende week ongeveer... Mick (jongen) 26 september 2003
Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
pi_53320712
Hier een oudste in groep 4, maar daar wordt nog niks van make-up gedragen hoor. Mijn jongste wel, die heeft standaard nagellak op
Saartje
pi_53320929
Oh, nagellak... de eerste keren dat ze het zelf proberen. Prachtig gezicht is dat....

Ik heb nu een goede manier gevonden om niet in het weekend tot over mn oren in de wasgoed te zitten. Elke ochtend zet ik gewoon de wasmachine aan. Nu zit ik alleen nog in het weekend met een hele grote stapel wasgoed om op te vouwen.

Gister kwamen we thuis en toen had Priscil gestofzuigd, en afgewassen en het konijnenhok gedaan. Lief he??
pi_53321660
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb ze er alledrie bij gezet. Anders vergeten we Mick straks weer.
Dank je!
pi_53321746
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
pi_53321848
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, woon jij bij mij in de buurt? Ik heb nog een zooi kleding liggen die Priscil niet meer aan kan.
Nope... In Tilburg!
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 11:32:00 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_53322859
Nah nee was echt gloss met een kleurtje, die van mij probeert het ook wel eens stiekem, maar ja mom from hell komt dan om de hoek met een billendoek en rost alles er weer af

René heeft een groeispurtje gehad, ze heeft nu broeken qua lengte maat 140, alleen slobberen die echt onwijs om dr kont heen en zoooo lang is ze niet eens :s
pi_53338545
Moussy... die chocolaatjes... ik las het op school en lag echt dubbel, mijn collega's met mij... geweldig die zoon van je
Merijn is ook al een lange dunne, broeken 146 inmiddels en tja alles slobbert... gelukkig hehben ze hier bij de broekensuper ook broeken voor lange dunne kindjes (met een klein kontje) ideetje voor jou ?
Timo heeft 128 nu, ook taille maat nul komma nul..

Handig he, die lange dunne kids
  donderdag 20 september 2007 @ 21:12:27 #279
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53339114
Moussy, Sterre heeft ook maat 140, en de H&M broeken type Sqin en Star zitten behoorlijk goed. Die zijn 'narrow' van boven. Sterre moet dan nog wel een riem erbij om, maar hij is maar ietsje te ruim.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:59 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53350661
Ik heb trouwens een catalogus van Otto gekregen van m'n stiefloedertje en daar staan speciale broeken in.
XXL voor bredere kinderen en XXS voor de smalle..

(ik kan het op de otto-site alleen niet vinden)
Maxi, Midi & Mini
pi_53351008
Tja, op een gegeven moment groeien ze zo snel. Maat 140 heeft hier niet heel lang geduurd.

Priscil draagt nu vooral volwassen maten. Spijkerbroek maat 25 (dacht ik), klein kontje, maar wel lange benen. Bij de kindermaten heeft ze al snel hoog water op scheveningen.
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:05:02 #282
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53364843
2 weken school en Iris komt al thuis met allerlei nieuwe woorden.
Gisteren: "mama heb jij een geheim? Dan mag je dat niet aan mij vertellen hoor want anders is het geen geheim meer"
en vandaag "mama, ik moet dat even controleren. Dat moet je heel netjes en rustig doen, dat controleren want dan is het pas goed."

Ik vind het zo pittig, al die nieuwe wijsheden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53365216
Leuk he Lois.
Jans heeft al 2 vriendenboekjes mee naar huis vind ik ook zo schattig. Ze heeft echt veel aansluiting op school, iets wat met Bo wat langer duurde.
Bo heeft het wel heel moeilijk met de scheiding.
Ik vroeg er op school naar en daar zei de juf dat ze haar emotioneel wel gespannen vind. Ze kan zien dat er wat dwars zit (tranen in de ogen) maar er over praten lukt niet en een knuf of kroel weert ze af (in mijn ogen en die van de juf omdat we denken als ze dat toelaat zich dan laat gaan en dat is iets wat ze (nog) niet wil/kan.
Gisteren bij mij dus wel, echt heel erg huilen en ze kon goed verwoorden wat ze allemaal moeilijk vond. Ik moest wel meehuilen. Ook vroeg ze of het nog goed kwam en toen ik daar nee op zei weer helemaal in tranen. Echt heel zwaar dit.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:24:16 #284
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53365414
Maar wel onwijs goed dat ze al de eerste stapjes heeft gezet met het durven openen en delen van haar zorgen en verdriet.
Lijkt me inderdaad heel moelijk. Succes Jessie. Hopelijk snel meer rust voor ze (jullie).
  Jubileum moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:46:55 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53366056
Ach Jessie wat moeilijk zeg! Ik vind het wel heel knap van Bo dat ze goed kan zeggen wat ze zo moeilijk vind, maar het lijkt me hartverscheurend moeilijk.

Sterkte!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:59:21 #286
37150 livelink
pi_53366392
Ach Jessie, wat lijkt me dat ontzettend moeilijk. Sterkte voor jullie en een extra in gedachten knuffel voor Bo

Lekker dat Janneke het zo goed doet op school. De vriendenboekjestijd is hier wat minder op het moment, maar ik heb er het afgelopen jaar heel wat geschreven
Katja is niet zo trouw in haar vriendschappen, maar dat hoort misschien bij de leeftijd. Ze heeft wel 1 heel trouw vriendinnetje, maar dat is ongeveer de enige stabiele vriendin.

Iris ook al zo wijs op school , je ziet je kind bijna veranderen die eerste tijd. Is wel leuk, maar ook wennen, ik ben zo benieuwd hoe dat met Job gaat straks. Hij is nog zo mijn babietje, eigenlijk.
  zondag 23 september 2007 @ 21:56:45 #287
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53416933
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
  † In Memoriam † maandag 24 september 2007 @ 09:19:10 #288
7074 moussy
kuttekop
pi_53424730
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
pi_53424752
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef moussy het volgende:
Sterkte voor Bo, zo sneu... Hoe is het met Tristan vandaag?

Hier gaat alles zn gangetje, René schijnt werkjes van groep 5 te doen vanmiddag maar eens ff vragen hoe dat nou zit.... En Cas is gewoon een duveltje in een doosje. Heeft iedereen op school om zn kleine worstenvingertje zitten en thuis is 'ie osama cas laden
In welke groep zit rene?
  maandag 24 september 2007 @ 09:30:15 #290
37150 livelink
pi_53424895
Dat zou wel weer heel erg tegenstrijdig zijn, Moussy . Ze zullen wel met een verklaring komen dat Rene emotioneel nog niet aan groep 5 toe was.

Arme Tristan, ik hoop dat het vandaag een wat leukere dag voor je wordt.

Ik ben gisteren met Katja naar The Wiz geweest (met dank aan AH). Was wel een hele belevenis voor haar. Niet alleen The Wiz zelf, maar eerst met de bus naar Utrecht gaan, vervolgens met mij in een café even wat eten en drinken en na afloop is ze met mijn schoonzus en nichtje met de trein gegaan, dus Katja had gisteren wel een superdag (en ik ook )
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:13 #291
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53425356
Tristan heeft niet meer hoeven overgeven na negen uur 's avonds, nu heeft ie nog koorts, dus hij zit/ligt lekker op de bank tv te kijken. Ik denk dat hij morgen wel weer helemaal beter is.

Klinkt heerlijk, livelink! Ik ben ook naar die musical geweest met een groep vriendinnen. Het was heel gezellig, maar eerlijk gezegd meer door wat er omheen zat, de stad in en lunchen en de treinreis.

Moussy, is juist goed toch, dat René die dingen doet die ze aankan van groep 5? Het zou niet juist zijn als ze alles overnieuw zou moeten doen. Maar een gesprek daarover kan nooit kwaad natuurlijk, dan weet je hoe het er precies voorstaat.
  maandag 24 september 2007 @ 20:26:39 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53442040
Jessie, wat rot om die lieve Bo zo verdrietig te moeten zien. Sterkte daarmee.

Even over die vriendenboekjes. De moeder van iemand die ik ken, maakte vroeger soms kopietje als haar dochter een vriendenboekje had ingevuld. Niet iedere keer maar gewoon soms. Nu is het erg leuk om terug te zien. Misschien een tip voor iemand.
  Jubileum moderator maandag 24 september 2007 @ 21:33:57 #293
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53444376
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Tristan werd in de loop van de dag ziek, inclusief overgeven. Toen ik hem 's avonds naar bed bracht, zei hij met een klein stemmetje: 'Mama, vandaag was niét mijn lievelingsdag.' Arm kind.
Agos! Wat sneu Spuuglokje, fijn dat hij alweer wat opgeknapt is.

Livelink wat leuk om met Katja naar een musical te gaan. Vond ze die donder en storm in het begin niet heel erg eng?
Klinkt als een gezellige dag, iets wat ik ook eens vaker zou moeten doen, gewoon ergens heen met Iris en dan ergens iets eten en drinken.

Vriendenboekjes, ik heb er al heel wat ingevuld toen Iris nog op het kdv zat. Ik dacht er vanaf te zijn op de basisschool maar daar is het nog veel erger
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 24 september 2007 @ 22:48:16 #294
37150 livelink
pi_53446614
Ja, die vond ze wel eng. Ik had het niet verwacht, omdat ze het verhaal kent en weet dat het begint met een grote storm. Maar zo in het theater is dat toch wel wat anders, duidelijk.
Ze zat bij mij op schoot, omdat ze anders niks kon zien. Ze dook zowat in me.

Maar verder was het een groot succes. Het leukst vond ze het verslaan van de heks en het grote feest wat daarna kwam. Ze zat er vandaag nog helemaal vol van en ze heeft het hele verhaal op haar manier aan Job verteld. Dus Job was vanavond ook helemaal vol van de blikken man die de heks met zijn tranen had laten smelten. Hij vertelde erover alsof hij er zelf bij was geweest
pi_53463403
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:29 schreef lady-wrb het volgende:
lol... dat is ook bij niet-pubers (herkenbaar voor mezelf )
Haleloeja
pi_53473011
wat leuk livelink!

en Jessie, aahgos die Bo. wat moeilijk... maar ook wel ontzettend goed dat ze 't er af en toe dus toch wel uitgooit en ook dat ze het meteen zo goed kan verwoorden. sterkte er weer mee. (hoe was je vrije dag?)

ik heb nog nooit een vriendenboekje hoeven invullen. maar Piet is momenteel wel zeer actief op 'vriendschapspad'; hij is bijvoorbeeld enorm fan van een jongen uit z'n klas. meteen de stoerste en ondeugendste geloof ik, en hij is ook al uitgenodigd voor z'n verjaardagsfeestje (Piets eerste 'kinderfeestje' ). 't is een Halloweenparty en hij moet meteen verkleed, liefst zo eng mogelijk... dat vergt dus nog even wat creativiteit, ik heb nog geen idee! Piet wil wel als leeuw. tsja!
pi_53475789
Piet eng maken vergt wel méér dan alleen wat creativiteit denk ik, succes!

Wat moeilijk Jessie. Sterkte..
pi_53484564
Jeuj!!! Minimonster mag vandaag "officieel" kleuter genoemd worden!!
Al had ie er vanmorgen heulemaaaaal geen zin in! Brullen, absoluut niet mee willen werken met wat dan ook en heul geen jarigzijngedoe!!
T enige wat er uit kwam was Ik wihiil niet jarig zijhijn
Trakteren was niet goed, slingers en ballonnen niet goed... Kadootjes... Visite ook niet goed...

Maar even uit laten razen en toen samen voorzichtig zijn traktaties bekeken (simpel bananen raceboot/auto) En toen begon het feestgevoel pas te komen...
  † In Memoriam † woensdag 26 september 2007 @ 13:10:46 #299
7074 moussy
kuttekop
pi_53484844
Gefeliciteerd!! Wel sneu zo'n start, maar eigenlijk moeten ze in 1x zo'n enorme verandering aan als ze 4 worden, ik vind het wel begrijpelijk dat ze neit echt jarig willen zijn.
pi_53484943
Vamp, gefeliciteerd!!! Knuffel voor de grote kleuter!!

Gister hebben we ouderavond gehad voor groep 8. Een hoop informatie welke testen de 8e groepers krijgen en hoe het uiteindelijk advies wordt vastgesteld. Begin januari moeten we al gaan inschrijven op een school..

Zelf heb ik 3 scholen die mijn voorkeur hebben. Priscil zal vast ook nog een paar scholen willen bekijken. We gaan er gewoon wat gezelligs van maken. Uiteindelijk moet Priscil een keuze maken... (Aan ons de taak om haar een beetje een kant op te duwen die wij in gedachten hebben)

Hoe ging het eigenlijk bij jullie??

Voortgezet onderwijs werd voor mij besloten door mijn ouders. Ik kwam van een Jenaplan school en ging ook vanzelfsprekend naar jenaplan voortgezet onderwijs.

Mochten jullie helemaal zelf kiezen, of koos je tussen een selectie die je ouders al hadden gemaakt??

Ik vind dit dus best moeilijk. Je kan een kind van 12 toch niet helemaal loslaten in de keuze? Het gaat hier immers niet om een paar schoenen, maar iets wat in grote mate de toekomst bepaald...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')