abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juli 2007 @ 21:56:37 #1
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51944225
Vervolg van Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#33)

Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "probere zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
Cryo's

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Annemiek78:
Rustpauze

Diaan73:
PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Inmiddels 6 rondjes met Clomid gehad, en nu besloten om even wat rustmaandjes te hebben. Inmiddels ogenschijnlijk een normale cyclus. Eind mei getrouwd en binnenkort weer een keer naar de gyn.

Jose81:
Doorgaan met 100 mg Clomid, omdat Clomid wel goed werkt. 4 september weer terug naar de gyn.

Madelieve:
Juli 2007 begonnen met 1e ISCI-poging

Marie79: Op de wachtlijst voor iui

NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes. Nog 2 cryo pogingen voor de boeg (dus zonder punctie en hormonen e.d.) volgende week ongi (rond 3 augustus verwacht) 6 aug is de poli weer open dan meer duidelijkheid

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 30-07-2007 10:13:59 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 21:58:07 #2
61800 Rottdog
pi_51944272
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Madelieve het volgende:
Yep, ik heb vorig jaar ook met ovulatietesten gewerkt, vond de digitale van Clear Blue ook het handigst en het gezelligst ivm de vrolijke die je krijgt als je vruchtbaar bent maar ook behoorlijk kostbaar en aangezien ik een vrij late eisprong had heb ik er redelijk wat gebruikt.
Ik heb ook van die hele goedkope gebruikt, besteld via een website die meen ik Babybrabbel heet maar die vond ik niet altijd even duidelijk.

Tico, auw dat is dus bijna 2000 euro zeg! Maar gelukkig wel met succes anders was het helemaal zuur geweest... Hoewel dit al niet goedkoop is heb ik begrepen dat je voor het adopteren van een kindje op zo'n 20-25.000 euro moet rekenen aan kosten! Daar vraag ik me helemaal van af hoe mensen dat kunnen ophoesten...

Vanmorgen bij het AMC geweest om na 6 dagen Puregon te kijken wat het resultaat was. Gelukkig zaten er aan beide kanten extra eitjes, dus dat vond ik al positief, betekent dat er iig iets gebeurt. Ze zijn nu alleen nog erg klein (onder de 10 mm) dus ze kon er nog niet heel veel over zeggen, woensdag terugkomen...
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef Madelieve het volgende:
Lees nu jouw berichtje Rottdog, je zit dus vandaag op dag 36? Heb je nog getemperatuurd vanmorgen?
  zondag 29 juli 2007 @ 22:00:46 #3
61800 Rottdog
pi_51944334
Had echt geen idee meer hoe het allemaal zit met de dames in de OP hopelijk zo goed bijgewerkt en anders wil 1 van onze mods het vast wel veranderen

Vanmorgen idd nog getempd en die ligt 36.7 zelfde als gister.
pi_51944732
NieTTus:
Eileiders verwijderd in 2004. September 2006 eerste ivf poging, mislukt. Februari 2007 ivf 2 mislukt. 6 cryo's verdeeld over 2 rietjes. Nog 2 cryo pogingen voor de boeg (dus zonder punctie en hormonen e.d.) volgende week ongi (rond 3 augustus verwacht) 6 aug is de poli weer open dan meer duidelijkheid

Mag bovenstaande in de op??? Dank jullie!!

Tico, ik moet toch maar eens informeren bij mijn verzekering hoe het nou zit. Als ik jou zo hoor! 650 per cryo poging!!! Hoe durven ze!! Echt elke trieste lui die zomaar zwanger kunnen worden mogen zomaar kids krijgen.. IVF lijkt alleen maar voor de rijke lui weggelegd idd!!

Ik ben echt best zenuwachtig. Wil er deze keer echt niets van hopen, maar dat doe je toch!!
Ben zo benieuwd!!

Rottdog, klote zeg. Kan me voorstellen dat je je weer niets bij ons kunt voorstellen. Ik heb dat ook bij jou. Maar denk wel aan jou hoor ondanks dat dat ver van mijn bed show is

Madelieve,wauw!! Ondanks dat ze nog onder de 10 cm zitten, er groeit wat
Waarschijnlijk voelt dat voor jou nog als weinig, maar het feit dat het groeit! Chapeau! (ik baalde ook ,maar er zijn ook mensen bij wie het helemaal niet groeit... Dus houdt moed!!!!)

Toi toi toi!!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  zondag 29 juli 2007 @ 22:37:10 #5
61800 Rottdog
pi_51945458
Dat is dus ook bij mij het moeilijkst gun het jullie van harte maar kan er gewoon niet over meepraten. Jullie verhalen zijn voor mij echt de ver van mijn bed show maar bewondering voor jullie moed en geduld absoluut.
  Moderator zondag 29 juli 2007 @ 22:37:51 #6
5428 crew  miss_sly
pi_51945483
Ik hoef niet in de lijst, post wel gewoon mee

Rottdog, wat naar zo he? je wilt niet denken dat het wel eens zo zou kunnen zijn, maar dat is zooo moelijk...sterkte en ik hoop dat er gauw een eind komt aan die onduidelijkheid en onzekerheid!

Madelieve, goed dat er hard gewerkt wordt in je lichaam! Ze groeien misschien niet snel, maar ze zijn hard bezig! Hopen dat het er woensdag nog weer wat beter uitziet!

NieTTus, natuurlijk hoop je! En ik hoop met je mee! Fijn iig dat het zonder hormonen kan, en ik hoop zo dat dat precies is wat je lichaam nodig heeft

Hier nog steeds niets, ik wacht gewoon verder af
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_51946889
Hoi Niettus, ik baalde niet hoor, was juist opgelucht dat er inderdaad iets groeit want had ook al doembeelden dat mijn lichaam helemaal niet zou reageren op de Puregon! Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat de stand van zaken is woensdag maar wacht geduldig af...

Weet je Rottdog, ik vind waar we nu zelf mee bezig zijn soms de ver van mijn bed show.... het idee dat het ons een beetje overkomt hoewel we er uiteindelijk natuurlijk wel heel bewust voor gekozen hebben.
Komt misschien ook omdat de meeste mensen die met ISCI starten dan op dat moment al vrij lang bezig zijn met hun kinderwens en dat is bij ons eigenlijk niet zo het geval.....toen we het besluit hadden genomen dat we echt graag kindjes wilden zaten we gelijk in de medische molen en het was ook al snel helder dat we in de categorie ISCI vielen. Qua "tijd" zou ik misschien beter horen in het gewone " Wachten op het tweede streepje" topic maar omdat men daar neem ik aan niet zo thuis is in alle medische termen ben ik hier gaan posten....
pi_51946928
O ja, mag ik misschien ook in de OP?

Madelieve: juli 2007 begonnen met 1e ISCI-poging

Dank!
pi_51952717
Madelieve ik heb hetzelfde gehad hoor! Ik weet al wel heel lang dat áls ik kindjes wilde, dit via het ziekenhuis/IVF zou gaan. Toen wij eenmaal de knoop doorhakte om te gaan voor kindjes, kon ik gelijk op voor de eerste IVF poging. Als je eenmaal in de poging zit, dan ga je (helaas) snel genoeg meedraaien in de termen.

Het is hier dus ook niet de frustratie qua tijd, maar meer dat het echt afhankelijk is van het ziekenhuis e.d. Op een normale manier zwanger worden is bij mij gewoon écht onmogelijk, dus al je hoop ligt echt op de behandelingen..

Rottdog dat is toch niet erg! Eigenlijk maar gelukkig!!

Uiteindelijk zitten we hier allemaal met hetzelfde doel!!

[ Bericht 1% gewijzigd door NieTTus op 30-07-2007 11:01:48 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 10:15:54 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51953160
Madelieve, je staat erbij hoor!

Dat lijkt me idd best een rare gewaarwording. Zoals jij zegt NieTTus, al je hoop licht op de behandelingen. Anderen hebben al jaren van pogingen en kansen (al dan niet tevergeefs) achter de rug. Voor mensen zoals jullie heb je echt maar die paar kansen van de IVF of ICSI.
  maandag 30 juli 2007 @ 10:30:44 #11
61800 Rottdog
pi_51953491
Hier is de ongesteldheid doorgebroken en hoe maar das bijzaak op naar de volgende ronde.

Zou ik ook hier gelijk gaan posten dan in het tweede streepje je bent toch zeg een grote stap verder.
pi_51954284
Verdomme Rottdog piepzooi!
Sterkte
  maandag 30 juli 2007 @ 11:04:25 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51954310
Rottdog...
pi_51954921
Rottdog.
  maandag 30 juli 2007 @ 12:11:38 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_51956088
Rottdog
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 30 juli 2007 @ 12:58:43 #16
61800 Rottdog
pi_51957339
Dames ik vind jullie erg lief
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:16:15 #17
5428 crew  miss_sly
pi_51957824
He, Rottdog, wat rot
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:41:05 #18
5428 crew  miss_sly
pi_51958544
Ik vraag me wel eens af: als dit allemaal achter de rug is en je bent zwanger of zelfs al bevallen, vergeet je dit dan snel? Al deze onzekerheid, verdriet, de vraag of het ooit goedkomt? Is het vasthouden van je kind voldoende om dit alles volledig af te kunnen sluiten? Of blijven er toch littekens over?
  maandag 30 juli 2007 @ 13:44:57 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51958632
Dat is idd wel een goeie vraag miss_sly.
Ik weet iig wel van mezelf dat ik in het begin even moeite had om even mijn draai weer te vinden omdat ik mezelf toch wel een klein beetje aan het afschermen was van al het baby- en kindergeweld dat je op sommige verjaardagen tegen kwam.
En bij bijvoorbeeld vriendinnen, ik merkte dat ik me toch een beetje afzijdig had gehouden een tijdje en dat ik het lastig vond om mijn eigen plekkie weer te vinden.
Had zo lang die 'ik wil het even allemaal niet meer horen' houding en die kon ik ineens laten varen, maar dat koste wat moeite zo af en toe. Had nog steeds last van dat 'zij wel' terwijl ik dan een kwartiertje later dacht 'Zij wel? Zij ook bedoel je!'.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van degenen die idd jaren bezig zijn geweest met allerlei zware behandelingen enzo.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 13:49:34 #20
5428 crew  miss_sly
pi_51958750
Dat afzijdig houden en "zij wel"gevoel heb ik gelukkig al niet meer, dat heb ik een aantal jaren geleden gelukkig al kunnen verwerken.
Maar verdriet natuurlijk wel, alle ellende van de onderzoeken, de angst om aan te komen van de hormonen en het ook daadwerkelijk aankomen, jezelf te verliezen in de hormoonstormen die door je lichaam gieren en jezelf zien en horen als dat vervelende mens maar er geen rem op kunnen zetten...

Vraag me af of dat in een klap (of iig in korte tijd) allemaal vage herinneringen worden als het resultaat behaald is, om het even klinisch te zeggen
  maandag 30 juli 2007 @ 13:52:53 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51958805
Ik vind het zwanger zijn toch nog heel onwerkelijk. Ik loop nog dagelijks naar het toilet omdat ik denk dat ik wat voel lopen. Verder weet ik ook dat onze relatie behoorlijk wat te verduren heeft gehad. Ik denk echt dat we een paar flinke knauwen hebben gehad. Het verplicht sexen in het begin, en daarna veel/vaak onderzoeken in het ziekenhuis, hormonentroep je lichaam in doet absoluut geen goed voor je sexleven.

In mijn familie is er 1 stel dat ook ivf gedaan heeft. Ook zij vertelde dat de relatie een flinke deuk kan oplopen en dat het voor hun toch een poosje heeft geduurd voordat alles weer "normaal" was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 30 juli 2007 @ 16:44:12 #22
5428 crew  miss_sly
pi_51963410
De relatie heeft zeker ook wat te verduren. In mijn huidige relatie merk ik dat gelukkig nog niet echt, omdat ik zelf stabieler in de relatie zit en in het mmm-gebeuren sta, maar ik heb natuurlijk nog geen hormonen gebruikt

De relatie die ik destijds had, zou toch wel stukgelopen zijn, maar dat hele mmm-gebeuren heeft er wel een grote bijdrage aan gehad dat het toen is misgelopen.

Maar wordt alles wel weer "normaal"? Mijn beste vriendinnetje zegt dat een kind, hoe blij ze er ook mee zijn, toch ook wel kan zorgen voor wat uit elkaar groeien van de partners. En mijn zusje heeft dat ook wel eens gezegd. En beide zijn gevallen die de mmm nodig hebben gehad, dus voor hen was het ook niet iets vanzelfsprekends, voor zover het dat ooit voor iemand is, natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 30-07-2007 16:49:32 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 16:55:31 #23
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_51963735
"normaal" is een relatief begrip...

Kijk het wordt nooit zoals het was, want er is dan een kindje. Dus ook dat kan weer voor spanningen zorgen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het gaat na de bevalling, of je dan alle mmm ellende snel vergeet. Ik weet dan Slaapmeisje soms nog steeds bang is dat Milo van haar wordt afgepakt.... Ik denk dat de hele molen wel sporen achterlaat...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:15:09 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52002353
Vanavond op de EO: De verandering, over een (onvervulde) kinderwens en het effect daarvan op je relatie.

info
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52008954
-edit- Foutje
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_52008992
Ik zal hier niet zomaar een post weghalen, maar Ferdo was vergeten uit te loggen.

Ik wilde hier graag een tvp zetten. Was zwanger, maar werd een miskraam. Wil gewoon wat meer lezen over andere manieren. Nog niet meteen actie ondernemen ofzo, maar wil er gewoon wat meer over lezen:) Zal dus af en toe even een tvp zetten als het mag

Oh ja, en foliumzuur werd door zowel de verloskundige als een gynaecoloog aangeraden. Het is puur voor de basis van een baby. De botjes...tegen open ruggetje enz. Is mij tenminste verteld.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:45:21 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52009806
Welkom Paddy.
De post mag weg hoor, als je dat wil, is geen probleem.

Denk je dat jullie ook gelijk naar de dokter gaan dan, als jullie weer verder gaan?

Wat verdrietig van de miskraam zeg...
pi_52010889
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef paddy het volgende:
Ik zal hier niet zomaar een post weghalen, maar Ferdo was vergeten uit te loggen.

Ik wilde hier graag een tvp zetten. Was zwanger, maar werd een miskraam. Wil gewoon wat meer lezen over andere manieren. Nog niet meteen actie ondernemen ofzo, maar wil er gewoon wat meer over lezen:) Zal dus af en toe even een tvp zetten als het mag

Oh ja, en foliumzuur werd door zowel de verloskundige als een gynaecoloog aangeraden. Het is puur voor de basis van een baby. De botjes...tegen open ruggetje enz. Is mij tenminste verteld.
Foliumzuur wordt al aangeraden vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. Je kunt het gewoon bij elke drogist halen.

Ik heb foliumzuur 5mg, dat is op recept. De gyn had het er bij mij ook over dat de kans op een miskraam afneemt bij het gebruik van foilumzuur. Daar werden nu onderzoeken naar gedaan...

Toen ik een miskraam kreeg en naar de huisarts ging, vertelde deze me doodleuk dat het gewoon pech was. Ik ben er toen op blijven doorhameren dat ik gewoon wil weten waarom. Dus vandaar dat wij vrij snel werden doorgestuurd naar een gyn. De huisarts vond het eigenlijk helemaal niet nodig.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 09:53:11 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52010972
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:49 schreef Ticootje het volgende:
Toen ik een miskraam kreeg en naar de huisarts ging, vertelde deze me doodleuk dat het gewoon pech was. Ik ben er toen op blijven doorhameren dat ik gewoon wil weten waarom. Dus vandaar dat wij vrij snel werden doorgestuurd naar een gyn. De huisarts vond het eigenlijk helemaal niet nodig.
Maar het is toch ook eigenlijk vaak niet nodig? Het grootste deel van de miskramen zijn toch onverklaarbaar? Volgens mij gaan ze idd pas onderzoeken als je 3 of meer miskramen achter elkaar hebt gehad. En dan nog is er een kans dat men er nooit achter komt.

Kwam die verwijzing bij jullie niet ook een beetje door de hersteloperatie van je man?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:05:55 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52011200
Ja, dat zat ik ook te denken Ticootje; een miskraam zo vroeg in de zwangerschap heeft toch meestal als oorzaak dat het vruchtje niet goed is om wat voor reden dan ook en komt best veel voor...dat is toch heel moeilijk te onderzoeken waarom precies enzo
pi_52011245
Ja, maar op dat moment wisten we niet beter dat de hersteloperatie gewoon gelukt was. Ach en die paar onderzoekjes om mij gerust te stellen zouden niet zoveel voorstellen.....
pi_52011260
Toen ik een moskraam kreeg zei de dokter ook gewoon domme pech volgende keer beter. En tja eigenlijk dacht ik er net zo over. Ik kon me er niet druk om maken waarom het mis was gegaan. Ik denk (en misschien heel hard) je lichaam weet het beste wat ie met een zwangerschap moet doen, die volet heel goed aan of iets goed gaat of niet. Gaat het niet goed dan stoot ie het af.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:11:50 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52011288
Miskraam-statistieken - Een Blik op de Getallen en de Definities
Miskraam-statistieken kunnen dramatisch zijn. Een miskraam vindt plaats in 20 procent van alle zwangerschappen. Maar volgens sommige bronnen is dit een onnauwkeurig percentage. Veel vrouwen kunnen zonder dit te weten een miskraam hebben voordat zij zich zelfs ook maar realiseren dat zich in hen een leven heeft gevormd - en zij nemen dan gewoon aan dat hun miskraam een wat zwaardere menstruatie was dan gewoonlijk. Daarom is het mogelijk dat het werkelijke miskraam-percentage zich dichter bij 40 of 50 procent bevindt. Van alle vrouwen die een miskraam hebben, zal 20 procent te maken hebben met een herhaling hiervan.

De term miskraam refereert aan het verlies van een zwangerschap in ontwikkeling, tot aan de twintigste week van de zwangerschap. In de medische terminologie wordt dit aangeduid als een spontane abortus. Veel vrouwen die een miskraam hebben vinden deze term kwetsend. Maar het is belangrijk om op te merken dat de term "abortus" slechts het verlies van de zwangerschap aanduidt. In het medische vakgebied impliceert dit niet dat de zwangerschap zou zijn beëindigd als gevolg van een keuze van de vrouw. De correcte term voor een gekozen procedure is "electieve abortus". Wanneer een vrouw haar zwangerschap na de twintigste week verliest, wordt het verlies een doodgeboren kind genoemd.

Miskramen kunnen in twee categorieën worden ingedeeld. Een geïsoleerde miskraam refereert aan een enkele, sporadische gebeurtenis. Vaak treedt een geïsoleerde miskraam op als gevolg van een chromosomale fout in de eicel of in de zaadcel. Deze chromosomale fout herhaalt zich niet. Als een vrouw drie opeenvolgende miskramen heeft gehad, dan worden de miskramen als habitueel beschouwd. Een vrouw die habituele miskramen heeft kan aan medische onderzoeken worden onderworpen om zo te ontdekken wat de achterliggende oorzaak voor haar herhalende miskramen zou kunnen zijn. In het algemeen moeten deze achterliggende oorzaken worden behandeld om het voor de vrouw mogelijk te maken om een zwangerschap succesvol te kunnen voltooien.

bron
pi_52011842
Ik heb het van jou niet helemaal gevolgd in het begin, Ticootje, maar hoe kon je zwanger zijn als de hersteloperatie neit gelukt was?

Anyway, een miskraam is natuurlijk altijd verdrietig. Ook rationele gedachten als: er zal wel iets niet helemaal goed zijn geweest, kunnen vaak toch het verdriet niet wegnemen. Zeker niet als je al jaren bezig bent en eindelijk een positieve test in handen hebt en het gaat een paar dagen later mis (tenminste, zo heb ik het ervaren). Maar ik kan me voorstellen dat artsen niet na 1 miskraam al meteen gaan kijken waarom het mis is gegaan. Zoals het stukej van Vivi laat zien, komt het toch wel vaak voor.

Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Temp is wel hoog nog, maar goed...als ik morgen nog niet ongesteld ben, bel ik maar even met het ziekenhuis, want dit wachten vind ik ook maar niets. Ik wil verder
pi_52011892
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het van jou niet helemaal gevolgd in het begin, Ticootje, maar hoe kon je zwanger zijn als de hersteloperatie neit gelukt was?
Luckyshot?? er is er maar 1 nodig

Dit is ook meteen weer het laatste wat ik post onder dit onderwerp in dit topic. Ik wil namelijk het topic niet totaal verkloten...
pi_52011939
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef paddy het volgende:

Tuurlijk mag dat paddy. We hebben natuurlijk liever niet dat je mee moet komen posten, want in dit topic moeten zo weinig mogelijk mensen zitten, eigenlijk zelfs helemaal leeg zijn

Dat van dat foliumzuur was me inderdaad bekend, ik slik het dan ook al sinds november ofzo
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:44:16 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52011947
Is toch niet verkloten? Het is volgens mij allemaal nog steeds on-topic.

Maar je moet natuurlijk niks als je het er niet meer over wilt hebben.
pi_52011975
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Is toch niet verkloten? Het is volgens mij allemaal nog steeds on-topic.

Maar je moet natuurlijk niks als je het er niet meer over wilt hebben.
Oh nee BE zo bedoel ik het niet. Maar ik ben nogal een babbelaar en dit blijft wel een beetje een topic voor de meiden in de molen. En nu post ik toch weer een hoop in dit topic en misschien is dat heel confronterend...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:47:42 #39
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52012006
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:39 schreef miss_sly het volgende:

Anyway, een miskraam is natuurlijk altijd verdrietig. Ook rationele gedachten als: er zal wel iets niet helemaal goed zijn geweest, kunnen vaak toch het verdriet niet wegnemen. Zeker niet als je al jaren bezig bent en eindelijk een positieve test in handen hebt en het gaat een paar dagen later mis (tenminste, zo heb ik het ervaren). Maar ik kan me voorstellen dat artsen niet na 1 miskraam al meteen gaan kijken waarom het mis is gegaan. Zoals het stukej van Vivi laat zien, komt het toch wel vaak voor.

Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Temp is wel hoog nog, maar goed...als ik morgen nog niet ongesteld ben, bel ik maar even met het ziekenhuis, want dit wachten vind ik ook maar niets. Ik wil verder
Wat goed! Ik ga voor je duimen
pi_52012687
Rottdog, wat onwijs klote dat het nu dan echt doorgebroken is... ik weet hoe je je voelt... heel veel sterkte en probeer de moed erin te houden voor de volgende ronde...

Ik ga tussen de middag het ziekenhuis bellen... hoe mooi het er vorige week ook uitzag, volgens mij is daar niet veel meer van over: mijn temperatuur stijgt niet, dus ik denk dat ik helemaal geen eisprong heb gehad... en dat terwijl het eitje op dag 12 al op springen stond... stom gezeik... ik baal echt enorm. Nou dit weer... What's next?

Soms voel ik me echt een enorme zeur... want ik ben 'pas' in het Clomid stadium... maar toch...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:16:50 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52012756
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:13 schreef Jose81 het volgende:
Soms voel ik me echt een enorme zeur... want ik ben 'pas' in het Clomid stadium... maar toch...
Nee joh! Lekker door 'zeuren' hoor! Daar is het topic voor. En 'pas' aan de Clomid bestaat niet. Je slikt dat toch niet voor niets? En dan wil je toch ook gewoon dat het zijn werk doet?
Balen dat dat dus blijkbaar niet het geval is.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 11:20:13 #42
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52012841
Jose, heel veel succes. En 'pas' Clomid is ook: onderzoeken, onzekerheid, niet weten waar je aan toe bent. Echt, je zeurt niet, want het is gewoon moeilijk allemaal. sterkte en hou je dapper!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52012989
Jose, wat vervelend dat de Clomid niet lijkt te doen wat het moet doen! Hoeveel mg slik je nu?

Enne, er is inderdaad niet zoiets als aan de Clomid! Dit topic is om te "zeuren" als je daar behoefte aan hebt, dus lekker doen hoor
pi_52013270
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Welkom Paddy.
De post mag weg hoor, als je dat wil, is geen probleem.

Denk je dat jullie ook gelijk naar de dokter gaan dan, als jullie weer verder gaan?

Wat verdrietig van de miskraam zeg...
Nee, we gaan nog niet naar de dokter, maar denk wel dat de verloskundige dit uiteindelijk aan zal raden. Meer doordat ik een verleden heb waardoor ik nog één eierstok heb.
En even over de zwangerschap. Ik was een maand over tijd voordat ik erachter kwam. Dacht aan iets anders. Was echt wel blij, want bij mij tikt de klok in sneltreinvaart

De verloskundige zei ook dat het vruchtje absoluut niet goed geweest was, anders was het wel geboren (zei ze) en eerlijk gezegd ben ik dan wel blij dat het zo is gelopen. Het enige waar ik mee zat was het door de wc spoelen van en het niet doorzetten van de miskraam.. Hoorde pas afgelopen maandag dat ik toch niet naar het ziekenhuis hoefde en het weg was. Heeft drie weken geduurd dus. Drie weken elke dag even buikpijn en de rest van die ongemakken. Normaal gaat dat toch wel wat normaler, maar ik had bijna nooit last van ongesteldheids pijn dus heb dat nu wel ingehaald

Zal die post van Ferdo wel laten staan, kan hij ook meelurken. (wanneer hij liever niet meekijkt haal ik hem vanavond wel weg.

Zal ook voor je duimen, miss_sly Altijd tof wanneer er weer iemand hier vandaan door kan stromen. En ook tof dat de mensen die in zo'n topic nog achterblijven toch gesteund blijven worden door de mensen die dan wel al zwanger zijn. Ik heb dus af en toe meegelezen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_52013364
Lief dat jullie duimen, mar ik dnek niet zwanger te zijn, hoor
Ik ben morgen 2 weken "over tijd" maar aangezien ik PCO heb en al twee negatieve testen de afgelopen twee weken, denk ik dat mijn lichaam gewoon weer even weigert. Ikg a dus vooral bellen om te vragen of ik een recept voor Duphaston kan krijgen om de menstruatie op te wekken. Dan kan ik de foto laten maken en kunnen we starten met IUI
pi_52013447
Sterkte, Jose
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:02:15 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52015460
miss-sly, ik weet wel zeker dat de MMM invloed heeft op de rest van je leven.. Maar meer over hoe je in het leven staat en hoe rotsvast je relatie wordt. Maar ook over onbenullige dingen als 'hoe ga ik verder om met anti-conceptie'. Steriel is (bijna) niemand en dus blijft er altijd die ene kans, hoe klein ook. Als je dan een kindje hebt dat in het ziekenhuis gekleid is en je zou 15 jaar later toch nog onbedoeld zwanger raken, zit je ook niet op te wachten lijkt me.

Nu er hier twee van die ICSI-wondertjes rondlopen kan ik wel redelijk de balans opmaken, denk ik. Vergeten zullen we aanloop naar het ouderschap nooit, de impact ervan verwatert wel. Ik ben nu 'gewoon' een moeder van twee kinderen. Ik ben net zo goed boos, ze mogen net zo veel (of weinig is maar net hoe je 't bekijkt ) als dat ze 'normaal' verwekt zouden zijn.
Als ik zo eens om me heen kijk bij andere moeders of andere kinderen op het kdv, zie ik geen verschil. Zoals ik zei; vergeten zullen we het nooit, maar het beinvloed ons niet meer.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52019091
Dank jullie wel ... ik weet ook wel dat het met Clomid ook spannend is en dat Clomid ook niet voor niets is zeg maar... maar als ik hier dan al die meiden hoor die met IVF/ICSI bezig zijn, denk ik 'waar heb ik het dan over?!"... maar goed... ben blij dat ik toch lekker mag zeuren...

Ik heb dus naar het ziekenhuis gebeld. De assistente vond het ook wel raar, omdat er dus donderdag een mooi ei was en nu is er blijkbaar niks gesprongen. Ik moet vrijdag bloed laten prikken (ik ging er eigenlijk vanuit dat dat nu niet meer hoefde, omdat er dus niks gesprongen is), om te controleren of er echt geen eisprong is geweest. Het kan ook zijn dat er 'gewoon' iets met mijn temperatuur aan de hand is, maar dat denk ik dus niet... wat zou dat dan moeten zijn?? Hij had gewoon moeten stijgen! KLaar!
Dan maandag bellen voor de uitslag. Als ik dan weer ongesteld wordt, moet ik een uitgangsecho laten maken... gatverdamme... dat moet dus ongeveer op de dag dat ik weer met Clomid moet beginnen, dus dag 3.

Ze gaan dan ook gelijk kijken of ik soms een nog hogere dosering moet hebben, dus 150 mg (ik slikte nu 100 mg Miss_Sly). gelijk: dus nog meer kans op een drieling...

Paddy, heftig hoor, wat je allemaal hebt moeten doormaken... maar ik kan me ook wel voorstellen dat je 'opgelucht' (tussen hele grote aanhalingstekens) bent dat het een miskraam is geworden, omdat het vruchtje niet goed was. Wel goed van je dat er ook zo op terug kan kijken... en nu maar hopen dat het binnenkort wel gauw 'gewoon' raak is...!!

Miss_Sly, klote zeg... ik snap zo goed dat je gewoon door wilt en niet zo doelloos wilt wachten... pff.. laat maar komen die !

Wij hoorden gister dat vrienden van mijn zwager ook zijn bevallen... nu blijkt het kindje het symdoom van Down te hebben... lijkt me best zwaar als je dat zo te horen krijgt na de bevalling... pppff..
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:30:19 #49
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_52019333
Jose, kan het ook zijn dat de eisprong misschien langer op zich laat wachten? mijn beide zwangerschappen zijn gekomen uit 'mislukte' pogingen. Bij alletwee bleven na een x aantal weken toch de menstruatie uit en bleek ik alsnog zwanger, alleen veel later dan verwacht.

Ik duim verder voor je!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_52019775
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef Lishe het volgende:
Jose, kan het ook zijn dat de eisprong misschien langer op zich laat wachten? mijn beide zwangerschappen zijn gekomen uit 'mislukte' pogingen. Bij alletwee bleven na een x aantal weken toch de menstruatie uit en bleek ik alsnog zwanger, alleen veel later dan verwacht.

Ik duim verder voor je!
Tja... zou kunnen misschien... maar ik ben momenteel het vertrouwen weer helemaal kwijt. Vorige week na de follikelmeting op dag 12, zei de assistente 'hij is 20-22mm en kan elk moment springen'. Vandaag is alweer dag 18, dus ik geloof er helemaal niet meer in. Ik denk dat het weer een 'weggegooide' maand is.

Maar ik zal jouw verhaal in mijn achterhoofd houden... wie weet, wie weet...
pi_52024960
Jee wat een drukte hier! Gezellig! Of klinkt dat heel raar hier?

Paddy, welkom, voel je vrij om mee te kletsen. Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Hopelijk gaat het lukken om snel zwanger te worden en dat dan alles gewoon goed goed en je lekker van je zwangerschap kan genieten.

Jose, wie weet zo'n zelfde verhaal als Lishe? Als ik die wonderschone dochter van Lishe zie dan wens ik jou ook zo'n 'mislukte' poging toe! O ja en je mag hier lekker "zeuren" hoor. Tuurlijk is een stukje relativering goed en zijn er altijd een heleboel mensen op de wereld die het echt veel zwaarder hebben dan jij maar je mag ook wel gewoon balen van je eigen situatie hoor. Dat temperaturen was bij mij trouwens een drama, kon er echt niks van maken, curve leek wel een hartritmefilmpje...

Rottdog dus helaas weer ongesteld, Miss Sly nog niet, wat dat betreft is er hier altijd wel iemand die in spanning zit of het die keer raak is...

Ik heb de uitzending die Vivi noemde niet gezien, iemand anders wel?

Even een update van mij: moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis om de follikels te laten meten (o ja, en uiteraard bloed te laten prikken, dat hoort nu standaard bij elk bezoek). Zondag zag ze wel dat er extra eiblaasjes zaten maar ze waren toen nog te klein om formeel te tellen maar vandaag waren ze 15 mm en het zijn er 9 in totaal. Vrijdag moet ik weer terugkomen en dan gaan we hoogstwaarschijnlijk een afspraak maken voor de punctie. Ze ging ervan dat die op maandag zal zijn maar dat is dus nog niet zeker....
Ik voel me wel beter, was vorige week nog erg moe maar daar ben ik geloof ik wel overheen nu gelukkig!
pi_52025992
Jose wil je dat niet meer zeggen!!
Ik heb hier eerder aangegeven, dat ik dus al eerder wist dat het IVF zou worden, en daardoor jouw stadium e.d. heb overgeslagen! Maar dat maakt jouw ding niet minder erg!

IVF is niet perse zwaarder/heftiger/geeft meer recht tot klagen dan clomid, iui, gewoon maar niet zwanger worden e.d.! Het is niet te vergelijken, en voor een ieder even zwaar. Immers: het zwanger worden lukt niet zomaar! En of je daar nu pillen voor moet slikken (met alle bijwerkingen van dien!!!) of een punctie moet ondergaan... de impact is uiteindelijk hetzelfde!

Dus voor jullie en voor degenen die nog in dit topic ooit gaan schrijven: van de een is niet "erger" dan van de ander. Oke, van een punctie heb je misschien meer pijn, maar de geestlijke impact is volgens mij evenredig aan de rest. Het is ook net hoe je belevingswereld is, dus NIEMAND kan voor een ander bepalen wat erger is.

Kijk, ik VOEL het zwaarder, omdat er bij mij geen spontane kans is op zwangerschap. En bij jullie is die "kans" er wellicht nog. Maar nogmaals, dat betekend niet dat het ook zwaarder is. Het voelt voor mij zo!

Dit is ff een flink verhaal, maar echt nogmaals, niemand hier doet voor elkaar onder. En ik kan me heel goed voorstellen dat je je soms een zeur voelt, want dat voel ik mezelf ook. Maar dat BEN je niet!

DUSSSSSSS

MissSly, wat spannend!! (die foto die eraan komt en de rest natuurlijk! )
Madelieve, wat goed!!!!!! Je gaat hard nu!!!

Zo, ik heb gesproken

[ Bericht 3% gewijzigd door NieTTus op 01-08-2007 20:34:05 ]
pi_52026197
Hahaha Niettus heeft inderdaad gesproken! Maar ik sluit me er volledig bij aan. En met "een heleboel mensen op de wereld die het echt veel zwaarder hebben dan jij" bedoelde ik niet anderen die zwanger willen worden maar meer het idee van "de arme mensen in Afrika die doodgaan van de honger" zo'n cliche uitspraak van ouders als kinderen hun bord niet willen leegeten zeg maar...
pi_52040244
Oke, oke, ik zal het niet meer zeggen ... haha... ik begrijp je ook wel... ik probeerde ook te zeggen dat het voor iedereen moeilijk is... maar waardoor ik denk dat het voor jullie wellicht zwaarder zou kunnen zijn, zijn inderdaad die pijnlijke puncties enzo. Ik bedoel: ik slik alleen maar een paar pilletjes en klaar. Ik hoef niet elke keer naar het ziekenhuis. Dus voor jullie is het lichamelijk met name zwaarder... denk ik zo.

En nee, tuurlijk is het voor iedereen zwaar waarbij het niet lukt. De geestelijke impact zal inderdaad hetzelfde zijn, want er is in iedere situatie -hoop-teleurstelling-hoop-teleurstelling en als je geluk hebt heb je ook nog een keer een positieve test.

Ik denk overigens ook dat je een deel van het verdriet wel zult vergeten op het moment dat je een kleintje in de armen houdt (daar ging het in het vorige topic over, vandaar dat ik er nu over begin), maar het is voor de meesten zo'n zware dobber geweest dat je het nooit helemaal zult vergeten. Het zal altijd een stukje van je levensverhaal blijven... zowel voor jou als je partner.

Maar dank je NieTTus... ik zal geen vergelijkingen meer trekken... iedere situatie en ieder lichaam is anders, maar welke weg je ook bewandelt, het blijft zwaar.. heb ik het zo goed samengevat?

Vanmorgen heb ik weer getempt.. en ik snap er dus helemaal niks meer van. Ineens is ie 36,9. Dus zal ik dan misschien toch een eisprong hebben gehad? Ik durf het niet eens te hopen ... Wat denken jullie? De dagen dat ik heb getempt, was het achter de 36: 6-6-5-5-6-7-6-9... Morgen bloed laten prikken en dan zullen we wel zien hoe of wat.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:30:48 #55
61800 Rottdog
pi_52040437
Denk dat je 2 dagen geleden toch je eisprong gehad hebt.
pi_52042500
ja dat dacht ik dus ook... stiekem hoop ik dat ie toch eerder is geweest, want sinds de 36,7 hebben we niet meer "geklust", omdat ik dus dacht dat de eisprong al geweest was... ... weer een kans vergooid...
hoewel... zaadjes kunnen toch tot 48 uur overleven?? Of hoe lang is dat nou?? Ik lees zoveel verschillende dingen op i-net...

Mááááár er is dan toch misschien wel een sprong geweest en dat is al heel mooi! Dus ik klaag niet
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:50:07 #57
3011 E.T.
pi_52042558
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef Jose81 het volgende:
ja dat dacht ik dus ook... stiekem hoop ik dat ie toch eerder is geweest, want sinds de 36,7 hebben we niet meer "geklust", omdat ik dus dacht dat de eisprong al geweest was... ... weer een kans vergooid... hoewel... zaadjes kunnen toch tot 48 uur overleven?? Of hoe lang is dat nou?? Ik lees zoveel verschillende dingen op i-net...

Mááááár er is dan toch misschien wel een sprong geweest en dat is al heel mooi! Dus ik klaag niet
je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52042670
een eicel "leeft" 48 uur...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:59:25 #59
3011 E.T.
pi_52042844
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Ticootje het volgende:
een eicel "leeft" 48 uur...
die zijn al voorbij

(en de meeste opvattingen zijn trouwens 12-24 uur en geen 48)
pi_52045828
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnen
7 dagen????? Dat wist ik dus niet! Je leest en hoort ook zóveel verschillende dingen. De één zegt dus een dag of 2, hooguit 3, de ander zegt langer... maar 7 dagen!! Wow! Dat geeft de mens hoop zullen we maar zeggen!

En een eicel, ja, ik dacht ook 24 uur. Maar 48 uur zou wel mooi zijn!

Hoe weten jullie dit? Van jullie gyn/ziekenhuis?
pi_52046492
Jose, ookal kan je natuurlijk niet zeggen dat het minder erg is als je 'pas' Clomid slikt, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik slik ook Clomid 150 mg (hoezo trouwens meer kans op een drieling, een eisprong is een eisprong toch??) en heb het idee dat ik toch wat meer kansen nog heb om zwanger te worden dan iemand die 'al' in de IVF-fase zit. Ik kan misschien nog 'spontaan' (ahum) zwanger worden, via hormoonspuiten en daarna nog IVF etc. Maar hoe dan ook is het voor iedereen die graag kinderen wil en waarbij het niet lukt even erg, dat ben ik met jullie allemaal eens!!

Wat apart dat sommigen van jullie zo hard aan het temperaturen zijn, ik hoef dat (gelukkig) helemaal niet van m'n gyn. Helemaal in het begin 1 keer gedaan maar nu ik clomid slik hoeft het niet meer.

Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en een ei maar 12-48 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je ongeveer weet wanneer dat ding springt natuurlijk...
moi moi het leven is mooi
pi_52046537
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:20 schreef Jaape het volgende:
Jose, ookal kan je natuurlijk niet zeggen dat het minder erg is als je 'pas' Clomid slikt, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik slik ook Clomid 150 mg (hoezo trouwens meer kans op een drieling, een eisprong is een eisprong toch??) en heb het idee dat ik toch wat meer kansen nog heb om zwanger te worden dan iemand die 'al' in de IVF-fase zit. Ik kan misschien nog 'spontaan' (ahum) zwanger worden, via hormoonspuiten en daarna nog IVF etc. Maar hoe dan ook is het voor iedereen die graag kinderen wil en waaarbij het niet lukt even erg, dat ben ik met jullie allemaal eens!!

Wat apart dat sommigen van jullie zo hard aan het temperaturen zijn, ik hoef dat (gelukkig) helemaal niet van m'n gyn. Helemaal in het begin 1 keer gedaan maar nu ik clomid slik hoeft het niet meer.

Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en ei maar 12-28 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je weet wanneer dat ding springt natuurlijk...
Ovulatietest
pi_52046680
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ovulatietest
Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.
pi_52046804
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:27 schreef Jaape het volgende:

[..]

Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.
Ja als je niet precies weet wanneer hij springt is het een dure grap. De testen kosten 32 euro per 7. Ik heb/had zo'n regelmatige cyclus dat ik er maar 3 per maand hoefde te gebruiken. Maar dat was ook meer voor de geruststelling van de gyn. Die wilde in het begin dat ik op dag 10 al begon met testen. Op het laatst heb ik haar gewoon overtuigd dat dag 13 vroeg zat is/was.
pi_52046823
Oh Niettus, jij mag deze maand testen he (ovulatie), ik heb nog 5 testen liggen. Wil je die hebben?
pi_52047082
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niks Maar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!

Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:43:46 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52047154
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niks Maar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!

Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
Nee, dat is 14 dagen, althans, dat zei mijn huisarts, maar ze zei dus ook dat men daar nu ook al niet meer zo heel zeker over is dus dat je het beste tussen dag 10 en dag 18 je best kon doen.
pi_52047464
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:

Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.
pi_52047608

[ Bericht 83% gewijzigd door Jaape op 02-08-2007 16:14:31 (Ik was een beetje onzin aan het praten) ]
pi_52048187
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.
Dat klopt, maar het gaat om de tijd tussen de eisprong en de menstruatie. Algemeen wordt aangenomen dat dat 14 dagenis, maar BE zegt dus dat daarover tegenwoordig ook geen overeenstemming is
pi_52048655
@Jaape, je hebt meer kans op een meerling als je Clomid gebruikt... ook al is de kans maar gering, toch is de kans wat groter dan bij een 'spontane' zwangerschap zonder Clomid e.d.

En wat je beschrijft: dat is dus precies wat ik bedoel... ik heb inderdaad -al is het alleen maar voor mijn gevoel- wat meer kans om alsnog gewoon 'spontaan' zwanger te raken. We zitten zeg maar nog 'voorin' het hele traject. Maar inderdaad.. voor iedereen is het zwaar als het niet zo makkelijk gaat...

Ik mag ook stoppen met tempen van mijn gyn, maar hij zei 'misschien wil je een aantal dagen temperaturen rond je eisprong'. Ik ben dus vorige week donderdag begonnen en wilde stoppen zodra mijn temp omhoog ging, maar omdat ie dus ineens wat daalde, heb ik vandaag ook nog getempt. Morgen wil ik het ook nog doen... ff checken of ie nog steeds hoog is. Als dat zo is, dan stop ik ermee voor deze maand... ik begin dan weer op dag 12 van mijn nieuwe cyclus. Ik vind het toch fijn om te weten wanneer de eisprong in aantocht is.... dus vandaar dat ik -een stukje- temp.

Ja, fijn he, die klusfase... heel vervelend dat het dan 'moet'. Het is zoveel leuker als het niet 'moet'....

Er zit inderdaad ongeveer 14 dagen tussen de eisprong en je menstruatie. Dat is ook wat mij verteld is, al verschilt het natuurlijk wel (enkele) dag(en) per persoon.

Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt. Het kost gewoon zo zwaar geld, vooral als je het elke maand moet gebruiken... in plaats daarvan kun je ook dus goed temperaturen! Zo'n thermometer kost misschien E. 5,- en je doet er máááánden -zo niet jaren- mee.
pi_52049030
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:

Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt. Het kost gewoon zo zwaar geld, vooral als je het elke maand moet gebruiken... in plaats daarvan kun je ook dus goed temperaturen! Zo'n thermometer kost misschien E. 5,- en je doet er máááánden -zo niet jaren- mee.
Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklus

En of je nou wel of niet je eisprong kan bepalen je moet toch al een tijdje daarvoor beginnen met klussen dus dat verplichte klussen ontkom je toch niet aan
pi_52049183
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:
@Jaape, je hebt meer kans op een meerling als je Clomid gebruikt... ook al is de kans maar gering, toch is de kans wat groter dan bij een 'spontane' zwangerschap zonder Clomid e.d.
Ik dacht je bedoelde dat je met clomid 150 meer kans hebt op een meerling dan bijvoorbeeld met clomid 50. Of is dat ook zo? Klinkt best logisch eigenlijk nu ik er eens over nadenk

Ik weet natuurlijk dat een tweeling echt niet makkelijk is maar ik zou het toch niet zo erg vinden, heb je meteen 2 kinderen hoef je dat hele drama niet nog een keer door
pi_52050384
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:47 schreef Jaape het volgende:

[..]

Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklus

En of je nou wel of niet je eisprong kan bepalen je moet toch al een tijdje daarvoor beginnen met klussen dus dat verplichte klussen ontkom je toch niet aan
Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...

Haha, ja dat zeiden wij ook al... als het een tweeling wordt, zijn we gelijk klaar. Het lijkt me wel zwaar hoor, een tweelingzwangerschap... maar goed, ik zou er gelijk voor tekenen, dat wel!

Nou, ik bedoelde dat je met Clomid in het algemeen meer kans hebt op een meerlingzwangerschap. Ik weet niet of de hoeveelheid Clomid nog uitmaakt. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, maar aan de andere kant: iemand waarbij 50 of 100 mg niet werkt, heeft misschien pas kans op een eisprong bij 150 mg. De ontwikkeling van eicel(len) is misschien wel hetzelfde als bij iemand waarbij 50 mg al werkt.. . dus ik weet het eigenlijk niet..
pi_52053109
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:40 schreef Jose81 het volgende:

Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...
Wij beginnen op dag 16 en gaan dan door t/m 24, of 22 als ik de moed alweer opgegeven heb. Wel om de dag anders wordt het me echt te veel. Mijn cyclus is blijkbaar wat langer dan die van jou. Maar tot nu toe is het ons nog nooit gelukt om ons schema netjes te volgen, het gebeurt altijd wel een keer dat het er een keer niet van komt. Zou toch lullig zijn als je daardoor net een zwangerschap misliep, maar het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven.
Deze maand gaan we maar weer eens een klusdichtheid van 100% proberen
quote:
Nou, ik bedoelde dat je met Clomid in het algemeen meer kans hebt op een meerlingzwangerschap. Ik weet niet of de hoeveelheid Clomid nog uitmaakt. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, maar aan de andere kant: iemand waarbij 50 of 100 mg niet werkt, heeft misschien pas kans op een eisprong bij 150 mg. De ontwikkeling van eicel(len) is misschien wel hetzelfde als bij iemand waarbij 50 mg al werkt.. . dus ik weet het eigenlijk niet..
Zo had ik het inderdaad ook ongeveer bedacht. De clomid slaat wel of niet aan en dan maakt het niet uit of dat met 50, 100 of 150 mg is.

Wel grappig trouwens, mijn vriend zit ook regelmatig op Fok en dan vooral om klusdingen voor in huis te bespreken en net hebben we geconcludeerd dat we nu allebei een klusforum hebben
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:19:47 #76
61800 Rottdog
pi_52056342
Van mijn gyn hoef ik nu ook niet meer te tempen maar doe het nu uit mezelf wil toch zelf ook een beetje duidelijkheid aangezien ik op mijn cyclus geen bal aan kan.
pi_52057361
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:02 schreef E.T. het volgende:
miss-sly, ik weet wel zeker dat de MMM invloed heeft op de rest van je leven.. Maar meer over hoe je in het leven staat en hoe rotsvast je relatie wordt. Maar ook over onbenullige dingen als 'hoe ga ik verder om met anti-conceptie'. Steriel is (bijna) niemand en dus blijft er altijd die ene kans, hoe klein ook. Als je dan een kindje hebt dat in het ziekenhuis gekleid is en je zou 15 jaar later toch nog onbedoeld zwanger raken, zit je ook niet op te wachten lijkt me.

Nu er hier twee van die ICSI-wondertjes rondlopen kan ik wel redelijk de balans opmaken, denk ik. Vergeten zullen we aanloop naar het ouderschap nooit, de impact ervan verwatert wel. Ik ben nu 'gewoon' een moeder van twee kinderen. Ik ben net zo goed boos, ze mogen net zo veel (of weinig is maar net hoe je 't bekijkt ) als dat ze 'normaal' verwekt zouden zijn.
Als ik zo eens om me heen kijk bij andere moeders of andere kinderen op het kdv, zie ik geen verschil. Zoals ik zei; vergeten zullen we het nooit, maar het beinvloed ons niet meer.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat niet vergeten maar er niet meer door beinvloed worden. Ik heb dat zelfs met mijn vorige mmm-tijd, terwijl ik daar niet eens een kind aan overgehouden hebt (klinkt wat raar, maar je snapt wel wat ik bedoel). Dat een relatie er rotsvast van kan worden, lijkt me geweldig. Mijn relatie is destijds gesneuveld, maar ik denk niet dat dat door de mmm kwam, maar omdat de relatie op zich al niet goed was. Nu voelt dat heel anders.
pi_52057421
Vanochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, en later ben ik teruggebeld door de gyn. Hij zei dat ik op zich wel met duphaston mocht beginnen, maar als we zekerheid wilden, konden we eerst bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
Meteen dus even naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken, morgen krijg ik te horen of er progestron in zat. Zo ja, wachten we nog even af (want eisprong dus), zo niet, ga ik duphaston halen en word ik binnenkort eindelijk ongesteld
pi_52069785
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, en later ben ik teruggebeld door de gyn. Hij zei dat ik op zich wel met duphaston mocht beginnen, maar als we zekerheid wilden, konden we eerst bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
Meteen dus even naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken, morgen krijg ik te horen of er progestron in zat. Zo ja, wachten we nog even af (want eisprong dus), zo niet, ga ik duphaston halen en word ik binnenkort eindelijk ongesteld
Goed van je, dat je gebeld hebt... dat afwachten is ook om gek van te worden!! Slim ook dat je bloed hebt laten prikken.. en nu maar hopen dat je in ieder geval een eisprong hebt gehad... weet je het inmiddels al?

@Jaape: Haha, ik moest wel even lachen, hoor ...allebei een 'klusforum', hahahaha...
Ik ken het precies hoor, wat je beschrijft. Wij hebben ons ook zovaak voorgenomen: om de dag en dan niks overslaan... maar soms ben je gewoon zo moe, dat je gewoon echt geen zin hebt om een poging te wagen en wil je maar één ding: SLAPEN! Op zich ook heel logisch denk ik... en ik denk aan de ene kant ook wel dat je dan gewoon je gevoel moet volgen en ook echt moet gaan slapen... maar aan de ene kant: ja, je zou daardoor inderdaad maar net de meest ideale poging op een zwangerschap mislopen... dat wil je ook weer niet... het blijft lastig.

Ik heb net ook bloed laten prikken... maandag even bellen voor de uitslag. Gister meldde ik dat mijn temp omhoog was gegaan en vanmorgen was ie weer hoog... dus ik ben heel benieuwd of ik nu wel of geen sprong heb gehad... hoop het wel, dan hoef ik ook geen uitgangsecho te laten maken de volgende keer en kunnen we gewoon op deze manier doorgaan!

en even offtopic: nog anderhalve week en dag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!!!! JAAAA!!! Dus dan ben ik een 'dubbele klusser'
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:21:24 #80
5428 crew  miss_sly
pi_52071759
Ik heb net de uitslag gehad: progesteron (hij zei 28, weeet niet wat dat getal precies zegt) maar dus een eisprong

Nu een spannend weekje afwachten, blijven tempen voor de zekerheid en als ik volgende week zondag nog niet ongesteld ben, toch nog maar een keer testen
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:33:33 #81
3011 E.T.
pi_52072092
oe! das goed nieuws miss-sly!
pi_52072311
Die is spannend, miss_sly!
pi_52072447
quote:
Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en een ei maar 12-48 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je ongeveer weet wanneer dat ding springt natuurlijk..
Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:25:52 #84
5428 crew  miss_sly
pi_52073745
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?
het verplichte vrijen rondom de eisprong, het zogenaamde KvK-en: klussen voor kids. Geen hekel dus aan seks, maar aan het verplichte dat eraan vastzit als je in deze mmm zit
pi_52073941
Ah, dus toch! Kan me niet voorstellen dat ik seks zou haten op die manier, maar begrijp wel dat zij het op die manier dus haat.
Bedankt voor je uitleg

Dit doet me trouwens aan een film denken Moet even vragen welke, maar misschien wel leuk voor de dames om te kijken...geen zoetsappig einde hoor...gewoon een open einde, maar ik heb wel ontzettend gelachen. Vanavond post ik de titel wel..Ferdo weet vast die titel nog wel
pi_52073961
De eerste paar keren dat je min of meer verplicht rond je eisprong sex moet hebben kan je er nog wel de lol van in zien, tenminste wij moesten er nog wel om lachen maar na en jaar of 2 vergaat het lachen je ook wel. Dan zit je alleen maar te rekenen van "nu of dan moet ik mijn eisprong hebben en moet je verplicht die x aantal dagen sex hebben". Maar goed, toen eenmaal probleem was ontdekt en medicatie volgde ben ik echt heel snel zwanger geworden en ik post hier niet zo vaak maar lees wel trouw met jullie mee. En leef ook met jullie mee hoor, ben jullie echt niet vergeten. Duim nog net zo hard mee dat er binnen nu en heel snel een leegloop van dit topic is.
pi_52074098
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
De eerste paar keren dat je min of meer verplicht rond je eisprong sex moet hebben kan je er nog wel de lol van in zien, tenminste wij moesten er nog wel om lachen maar na en jaar of 2 vergaat het lachen je ook wel. Dan zit je alleen maar te rekenen van "nu of dan moet ik mijn eisprong hebben en moet je verplicht die x aantal dagen sex hebben". Maar goed, toen eenmaal probleem was ontdekt en medicatie volgde ben ik echt heel snel zwanger geworden en ik post hier niet zo vaak maar lees wel trouw met jullie mee. En leef ook met jullie mee hoor, ben jullie echt niet vergeten. Duim nog net zo hard mee dat er binnen nu en heel snel een leegloop van dit topic is.
Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?
pi_52075285
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb net de uitslag gehad: progesteron (hij zei 28, weeet niet wat dat getal precies zegt) maar dus een eisprong

Nu een spannend weekje afwachten, blijven tempen voor de zekerheid en als ik volgende week zondag nog niet ongesteld ben, toch nog maar een keer testen
Oooh, Miss_Sly!! Zou het dan toch raak kunnen zijn??? Wat zou dat super leuk voor jullie zijn!! Ik ga heel hard voor jullie duimen!!!

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over die progesteron waarden... ah, gevonden:
quote:
Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
hmm... of je hier vrolijk van wordt....
Bron: http://forums.obgyn.net/v(...)DHEID.0604/0751.html

quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?
Paddy, dit moet vanaf enkele dagen voor de eisprong. Maar omdat sommigen onder ons niet precies weet wanneer je eisprong is, is dat moeilijk in te schatten. Daardoor begin je dus misschien wel een week van te voren en dan is het het beste om het om de dag te doen... En als je eisprong later komt dan dat je verwacht had, kan het maar zo zijn dat je dus dik een week aan het klussen bent, zonder dat het moment van de eisprong ook maar in de buurt komt. Als je altijd precies weet, wanneer je eisprong is, is het een stuk gemakkelijker om het uit te mikken en hoef je dus ook minder 'verplicht' te klussen...

Want geloof me: hoe langer het duurt voordat je zwanger bent, hoe vaker je dus verplicht moet vrijen, dus hoe vervelender (of wellicht 'confronterender' het wordt). Toen ik nog niet aan de Clomid zat had ik geen idee wanneer mijn eisprong was (later bleek dat ik 'm ook lang niet elke maand had)... soms waren we wel twee weken om de dag aan het klussen...

Het spontane/spannende gaat er vanaf, omdat je dus 'moet'. Ook als je dus moe bent en geen zin hebt. Ik bedoel: niet iedereen is altijd in de stemming zeg maar... Tuurlijk is het leuk, maar dat leuke komt voor ons zeg maar na het moment van de eisprong, omdat je het dan doet omdat je zin hebt en niet omdat je moet.

Nou ja, ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe het dus kàn zijn als het verplicht moet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jose81 op 03-08-2007 15:32:01 ]
pi_52077427
Miss_Sly, spannend zeg! Afwachten maar weer....

Ik las dat je anders Duphaston zou hebben gekregen, ik ben even niet zo goed op de hoogte, is dat een hormoon dat je moet spuiten wat meestal na de Clomid fase komt? (ik zeg het maar even zo krom, maar dan snap je vast wel wat ik bedoel)
quote:
Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
Ik heb dat stukje gelezen over die progesteronwaarden maar ik snap daar niet zo veel van. En ik had nog wel gestudeerd dacht ik Maar hieruit maak ik op dat je met een waarde van 28 waarschijnlijk nog niks kan zeggen over een eventuele eisprong.

Hoe kan de arts van Miss_Sly dan beweren dat die er wel was???
Of is dat omdat de arts zeker weet dat het onderzoek wel op het goede moment in de cyclus is verricht??

En dan nog even over het klussen: ik vond het fijn dat ik mijn frustratie hier even kon spuien En ik ben het helemaal met Jose81 eens dat de niet verplichte sex na de eisprong een stuk fijner is

Offtopic: En ik heb er de laatste tijd dus nog een echte klusfrustratie bij gekregen want onze woonkamer wordt verbouwd en het is een grote puinbende hier Hopelijk heb jij wel veel klusplezier in je nieuwe huis Jose!
pi_52078156
quote:
Offtopic: En ik heb er de laatste tijd dus nog een echte klusfrustratie bij gekregen want onze woonkamer wordt verbouwd en het is een grote puinbende hier Hopelijk heb jij wel veel klusplezier in je nieuwe huis Jose!
Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwing )... heb met name zin in het eindresultaat... 'k ben op dit gebied niet zo'n klusser...

De informatie die ik gevonden heb, ik misschien wel verouderd, al heb ik het op een aantal sites terug gevonden. Ik vond overigens nog een stukje wat het misschien nog wat verduidelijkt... dit kwam na het stukje wat ik eerder postte:
quote:
Bij een waarde onder de 27 nmol/l zag hij geen enkele zwangerschap. Hij houdt als ondergrens 30 nmol/l aan1. De Nederlandse gynaecoloog Carl Hamilton heeft in het kader van het onderzoek voor zijn proefschrift gekeken naar de kans op een goede eisprong in relatie tot de progesteronspiegel, en vond een afwezige eisprong in 71 % van alle cycli waar de progesteron waarde onder de 32 nmol/l bedroeg, een z.g.n. 'luteinized unruptured follicle' cyclus2.
Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeld ... en ik ben heel benieuwd wat ik maandag te horen krijg... Kweet nu wat beter wat het (niet) zou moeten zijn...

De werking van Duphaston (in combinatie met zwangerschap/kinderwens) heb ik even opgezocht:
quote:
Zwangerschap en kinderwens
Ongewilde kinderloosheid kan onder andere komen doordat eigen hormoonproductie tekortschiet. De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de eisprong (ovulatie) uitblijven of kan de baarmoeder in een slechtere conditie zijn, om een bevruchte eicel te laten innestelen. Soms merkt u dat u geen menstruatie meer heeft, of is de menstruatie erg onregelmatig.

Als u dydrogesteron gebruikt gedurende tien tot veertien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het vaak in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

Verder wordt dydrogesteron ook wel toegepast bij een dreigende miskraam. Bij steeds optredende miskramen achter elkaar is dit middel ook wel gebruikt vóór de zwangerschap. Het zou net als het lichaamseigen hormoon progesteron een beschermend effect op de zwangerschap hebben. Helaas is dit effect niet voldoende aangetoond. Daarom wordt het bijna niet meer bij dreigende miskramen gebruikt.
Zo, weet wat geleerd...!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 05-08-2007 15:13:03 ]
pi_52078480
Trouwens, om wel positief en hoopvol te blijven ook nog een positief bericht!! Gaat ook over iemand waarbij de progesteronwaarde laag was... lees maar:
quote:
Ik heb voor het eerst een clomidkuur gehad omdat ik geen eisprong had. De kuur ben ik op dag 3 van de laatste menstruatie begonnen. Op dag 21 is bloedgeprikt, op dag 28 had ik een belafspraak met de gynaecoloog. Ik had 's ochtends nog een zwangerschapstest gedaan, negatief. De gynaecoloog zei dat mijn progesteronwaarde laag was, dus dat we een zwaardere clomidkuur moesten beginnen, maar eerst moest ik nog ongesteld worden. Vervolgens heb ik op dag 33 nog maar eens een test gedaan, en bleek zwanger !! Ik had ook wel "last"van wat kwaaltjes, opgeblazen buik, gevoelige borsten e.d.

Mijn vraag is hoe dit kan, je hebt bij je zwangerschap toch juist een extra hoge progesteronwaarde nodig om de innesteling te bevorderen? Of kan het dat mijn cyclus trager was en dat dus later pas de progesteronwaarde is gestegen?
Dusss... je weet het uiteindelijk toch nooit! Zo blijkt maar weer dat sommige onderzoeken niet waterdicht zijn! Dus Miss_Sly: ik blijf voor je duimen!! Nu nog harder!!
pi_52078687
Het is inderdaad allemaal nogal ingewikkeld met die eisprong. Maar als mijn arts zegt dat het goed zit dan ben ik maar geneigd dat te geloven

Wat betreft die Duphaston, ik had ook al ff gegoogled maar wou eigenlijk weten of dat dat valt onder de gonadotrofines maar dat is niet zo zag ik nu, het valt onder de Progestagenen (jaja ) net als Primolut en Provera, dus om je menstruatie op te wekken. (Ik heb die 2 gehad voordat ik aan de Clomid ging, hielp alleen niet )
Maar de Clomid werkt wel dus ik vind het wel best
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:28:39 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52078718
Miss_Sly! Goed nieuws!
pi_52078722
Hoi,

Miss Sly, spannend!
Ik was vanmorgen in het ziekenhuis, had er dus op gerekend dat we een afspraak gingen maken voor de punctie maar helaas, behalve sloom zaad hebben we ook slome eitjes want ze waren sinds woensdag niet zo hard gegroeid. Moet dus nu zondag weer terugkomen (had dan hele andere dingen gepland maar goed) en dan dus waarschijnlijk afspraak maken voor dinsdag of woensdag....
Ik had net mijn agenda vrijgepland voor de maandag omdat ik er vanuit ging dat punctie dan was, en heb een belangrijke afspraak staan op woensdag dus dat vind ik allemaal niet zo handig maar het is ook even niet anders....
Met kinderen kan je geloof ik ook niet altijd alles plannen dus dan kunnen we daar een beetje aan wennen...
Ga nu lekker op een terrasje zitten, tot later!
pi_52118573
Madelieve, ben je vandaag nog in het ziekenhuis geweest?? En hoe was het??
pi_52119285
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:27 schreef Jaape het volgende:
Het is inderdaad allemaal nogal ingewikkeld met die eisprong. Maar als mijn arts zegt dat het goed zit dan ben ik maar geneigd dat te geloven

Wat betreft die Duphaston, ik had ook al ff gegoogled maar wou eigenlijk weten of dat dat valt onder de gonadotrofines maar dat is niet zo zag ik nu, het valt onder de Progestagenen (jaja ) net als Primolut en Provera, dus om je menstruatie op te wekken. (Ik heb die 2 gehad voordat ik aan de Clomid ging, hielp alleen niet )
Maar de Clomid werkt wel dus ik vind het wel best
Tuurlijk, wat je arts zegt is ook gewoon waar!! Ik twijfel daar ook bijna nooit aan (uitgezonderd mijn eigen huisarts die er al 3 keer naast heeft gezeten, na de verhuizing is zij gelukkig uit beeld)...!

Ik begreep ook al dat die was om de menstruatie op te wekken... hopelijk heb je die nooit nodig, nu Clomid het zo goed bij je doet!

Miss_Sly, kom eens vertellen hoe het met je is?? Is er al nieuws??
pi_52120668
Madelieve: al bijna aan de punctie toe. Spannend...!
Hardloper.
IG @webkim
pi_52122502
Hoi, hoi, hebben jullie allemaal genoten van het mooie weer?
Vanmorgen inderdaad weer in het ziekenhuis geweest en dinsdag is de punctie! Komt met werkafspraken ook wel goed uit.

Webkim, ik heb het hartje van je bebe gehoord op je site! Leuk!!
pi_52123260
Dinsdag madelieve! Spannend zeg! Vanavond dus de pregnyl prik?
Je hebt woensdag een afspraak staan he? Hou je er rekening mee dat je je nog niet helemaal lekker voelt dan, en dat die waarschijnlijk toch verschoven moet worden? Hoeft niet hoor, maar je kan het beter voor de zekerheid inbouwen..!

Maar jeetje, op naar het volgende stapje! Ik wens je veel succes!

MissSly,

Ik had afgelopen vrijdag ongi moeten worden, dacht ook dat ik dat werd, maar neen. Manlief zei: let maar op dinsdag, en meestal heeft ie gelijk. Had ook deze keer niet anders verwacht (telkens als we beginnen met een poging, werkt mijn onderbewuste tegen, waardoor mijn menstruatie op zich laat wachten. Maar we zien wel! Volgende week zondag eerst mijn parachutesprong, daarna ga ik me weer bezig houden met de cryo poging)

Dus nog ff rustig hier! Hoop dat jullie allemaal genieten van deze heeeerlijke zonnige zondag!!
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 21:50:00 #100
5428 crew  miss_sly
pi_52127613
Madelieve, punctie dinsdag! Spannend! Sterkte en hopen op een mooi aantal eitjes

NieTTus, je parachutesprong ook spannend, maar dan anders en daarana de cryo-zonder-hormonen

Hier niets nieuws. Vanochtend was mijn temp wat lager, dus ik verwachtte eigenlijk vandaag ongesteld te worden, maar dat zal morgen dan wel zijn. Verder alles nog hetzelfde, dus even op morgen wachten
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 10:31:25 #101
5428 crew  miss_sly
pi_52134147
En hedenmorgen weer 37,0...ik ben het spoor bijster, dus ik hoop en denk maar niets en wacht gewoon maar af...we zien het wel
pi_52134185
Madelieve, ik ga aan je denken hoor morgen. Let goed op je ademhaling. De volgende dag kan je je nog behoorlijk k*t voelen hoor!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:38:53 #103
3011 E.T.
pi_52135580
Madelieve, heel veel sterkte morgen! Laat je lekker vertroetelen als je weer thuis bent, lekker in je bed kruipen enzo

Niettus, parachutesprong! Gaaf!!

miss_sly, je maakt 't wel spannend hoor..
pi_52138883
Madelieve heel veel sterkte morgen! Hopelijk valt het allemaal een beetje mee en kan je woensdag weer gewoon aan de slag.
Miss_Sly succes weer met wachten....
En Niettus: gaaf zeg een parachutesprong Ik heb een keer een duosprong gemaakt en een grotere adrenalinekick dan dat heb ik nog niet gehad!
pi_52139083
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwing )... heb met name zin in het eindresultaat... 'k ben op dit gebied niet zo'n klusser...

De informatie die ik gevonden heb, ik misschien wel verouderd, al heb ik het op een aantal sites terug gevonden. Ik vond overigens nog een stukje wat het misschien nog wat verduidelijkt... dit kwam na het stukje wat ik eerder postte:
[..]

Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeld ... en ik ben heel benieuwd wat ik maandag te horen krijg... Kweet nu wat beter wat het (niet) zou moeten zijn...

De werking van Duphaston (in combinatie met zwangerschap/kinderwens) heb ik even opgezocht:
[..]

Zo, weet wat geleerd...!
Ik leer hier veel inderdaad. Over dingen waar ik me eerst helemaal niet mee bezig hield.
En ja, kan me na een heeeeeeele tijd verplicht seksen wel voorstellen dat die verplichte seks niet leuk is.
En ja, Madelieve...succes morgen. Geen idee wat ik me daarvan moet voorstellen, maar las al dat het niet zo prettig was.

Miss_Sly? Heden, wat een onzekerheid.
pi_52142350
Madelieve... heel veel succes morgen... hopelijk valt het je een beetje mee...!!! En als ik het zo lees, is het inderdaad wel verstandig die afspraak woensdag nog even uit te stellen...

NieTTus... spannend, man een parachute sprong!! Gaaf! Veel plezier!!!

Miss_Sly, wat gek zeg...!! En ook spannend!! Heb je al een idee wanneer je eventueel nog een keer gaat testen??

Ik heb trouwens vandaag aan de fertiliteitsassistente gevraagd wat een goede progesteron score is...ik moest het gewoon weten na alles wat ik vorige week op had gezocht...

En... Miss_Sly, je hebt wel een mooie uitslag hoor!! Hij moet namelijk boven de 15 zijn en daar zit je ruim boven!! Dus wie weet!!!

Ik zat er zelf trouwens ook boven die 15... Mijn uitslag was 37,2!! Dus ik ben allang blij dat het toch een mooie eisprong is geweest.... Ik mag nu ook gewoon doorgaan met 100 mg Clomid en hoef dus geen hogere dosering en hoef ook geen uitgangsecho te laten maken... jippie!
pi_52142954
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:11 schreef Jose81 het volgende:
[
En... Miss_Sly, je hebt wel een mooie uitslag hoor!! Hij moet namelijk boven de 15 zijn en daar zit je ruim boven!! Dus wie weet!!!

Ik zat er zelf trouwens ook boven die 15... Mijn uitslag was 37,2!! Dus ik ben allang blij dat het toch een mooie eisprong is geweest.... Ik mag nu ook gewoon doorgaan met 100 mg Clomid en hoef dus geen hogere dosering en hoef ook geen uitgangsecho te laten maken... jippie!
Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!

Jose bedankt voor de info over die progesteronwaarde, ik ga het misschien ook de volgende keer maar eens aan m'n arts vragen want mijn ovulatietests blijven allemaal ontkennen dat ik een eisprong heb maar mijn arts zegt steeds van wel

Fijn dat je geen uitgangsecho hoeft, echo's zijn natuurlijk niet zo fijn, maar waarom moest je die dan misschien (en wat is het eigenlijk)? Ik heb (afgezien van de eerste om te bepalen dat ik pco heb) nooit meer een echo gehad. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk...
pi_52143709
NieTTus succes met je parachutesprong....Ik kan er zo niet achterkomen wat dat is Neem aan dat jullie het niet echt over een parachutesprong hebben?
pi_52144430
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:35 schreef Jaape het volgende:

Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!

Jose bedankt voor de info over die progesteronwaarde, ik ga het misschien ook de volgende keer maar eens aan m'n arts vragen want mijn ovulatietests blijven allemaal ontkennen dat ik een eisprong heb maar mijn arts zegt steeds van wel

Fijn dat je geen uitgangsecho hoeft, echo's zijn natuurlijk niet zo fijn, maar waarom moest je die dan misschien (en wat is het eigenlijk)? Ik heb (afgezien van de eerste om te bepalen dat ik pco heb) nooit meer een echo gehad. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk...
Hmm... lastig Jaape, als die testen niet meewerken. Ik heb nooit zo'n test gebruikt, dus ik weet ook niet hoe het bij mij zou gaan... ik zou het inderdaad ook maar even navragen hoe of wat met jouw progesteronwaarde... dan heb je in ieder geval duidelijkheid!

Ik had vorige week na een kleine stijging ineens een kleine daling van mijn temp, waardoor ik bang was dat ik geen eisprong had gehad. Ik heb toen met het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het kon zijn dat ik resistent was geworden voor 100 mg Clomid en een hogere dosis moest krijgen. Om dat te bepalen wilden ze een uitgangsecho (echo tijdens je menstruatie) maken... maar nu hoeft dat dus niet! Er was een eisprong, ik hoef geen verhonging van Clomid en ik hoef dus ook geen echo... alles was oke!
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef paddy het volgende:
NieTTus succes met je parachutesprong....Ik kan er zo niet achterkomen wat dat is Neem aan dat jullie het niet echt over een parachutesprong hebben?
Ik neem aan van wel... gewoon een PARACHUTE SPRONG! Gewoon aan zo'n touwtje-met-zijltje-daar-aan-vast een vliegtuig uit springen!!
pi_52147315
Whahahahahhaha inderdaad, in deze geen codetaal voor een ingewikkeld, zwangerschapstimulerend standje helaas! Hihi

Gewoon een ECHTE sprong, tis een tandemsprong, want ik ben bang dat ik zelf niet aan het koortje ga trekken, ben vast te druk bezig met gillen!
pi_52148669
Hahahaha! En ik maarzoeken op google
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_52149826
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:09 schreef Ferdo het volgende:
Hahahaha! En ik maarzoeken op google
Dit was ik dus
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:14:40 #113
61800 Rottdog
pi_52150858
Een parachutesprong jij liever dan ik

MIss_sly spannend

Madelieve succes morgen

Jose fijn dat er niets verandert hoeft te worden om een mooie eisprong te krijgen

Tis hier wel bal sinds ik clomid slik eerste maand antibiotica voor een onsteking in de voet en nu weer antibiotica wegens een blaasontsteking
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 21:56:27 #114
5428 crew  miss_sly
pi_52152274
Madelieve, succes en sterkte morgen

Jose, mooie progesteronwaarde ook en bedankt voor de info! Alles loopt dus goed met Clomid 100 mg, dus dat moet binnenkort gewoon een keer het gewenste rsultaat hebben

Rottdog, balen hopelijk gaat het snel over

Vandaag op kraamvisite geweest bij goede vrienden. Een heel mooi knulletje en zijn papa en mama waren zo lief en gelukkig Heb een hele tijd met hem op schoot mogen zitten, zo heerlijk
Verder hier nog niets geen druppeltje bloed ofzo. Ik had zaterdagnacht voor het slapengaan wel een paracetamol op, misschien dat mijn temp daar nog lager van was op zondagochtend?
Then again, ik heb ook wel zo nu en dan een krampje ofzo, dus misschien word ik ook wel gewoon snel ongesteld.
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 22:06:39 #115
5428 crew  miss_sly
pi_52152539
En E.T. ik doe het even hier: gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:40:13 #116
3011 E.T.
pi_52153482
Dank je miss_sly.. Al voel ik me wel een beetje een verraadster hier

Maar jij komt me maar gewoon gauw gezelschap houden in Z&G
  Moderator maandag 6 augustus 2007 @ 22:47:07 #117
5428 crew  miss_sly
pi_52153695
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 22:40 schreef E.T. het volgende:
Dank je miss_sly.. Al voel ik me wel een beetje een verraadster hier

Maar jij komt me maar gewoon gauw gezelschap houden in Z&G
Verraadster? Doe eens niet zo gek
Van mij mag iedereen hier het topic verraden en zonder gedoe opschuiven naar het andere topic

Als het aan mij ligt, volg ik gauw, maar we wachten het af. Het zou te wonderbaarlijk zijn, dus ik doe maar mijn best om niet te hoopvol te worden
pi_52160480
ET, gefeliciteerd!
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt. Maar ja, de meesten van ons kunnen moeilijk stoppen, ikzelf zie dat niet echt als een optie in ieder geval, want als ik stop met Clomid krijg ik geen eisprong en dan wordt de kans op zwangerschap toch wel erg klein....

Ik wou nog iets positiefs posten, misschien kennen jullie die pagina allemaal al wel, het komt van www.gezondheid.be en gaat over de menstruatie:
quote:
Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.
Je hebt er waarschijnlijk geen bal aan maar ik vond het toch wel lekker opbeurend klinken
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:52:39 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52160560
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt.
Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.
Het is wrsch meer een kwestie geweest van juist heel veel proberen om dat ene zaadje er doorheen te krijgen.
pi_52160595
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.
Het is wrsch meer een kwestie geweest van juist heel veel proberen om dat ene zaadje er doorheen te krijgen.
Bij ET lag het probleem voornamelijk bij het zaad, vandaar ISCI... Net als bij ons eigenlijk, misschien dat wij ook zoveel geluk krijgen....
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:09:05 #121
5428 crew  miss_sly
pi_52160845
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt. Maar ja, de meesten van ons kunnen moeilijk stoppen, ikzelf zie dat niet echt als een optie in ieder geval, want als ik stop met Clomid krijg ik geen eisprong en dan wordt de kans op zwangerschap toch wel erg klein....
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
pi_52161027
En dat zijn ook precies de verhalen die men leuk vindt om te vertellen op verjaardagen en dergelijke. De verhalen dat het nooit is gelukt ook al was een stel er niet meer mee bezig, worden niet verteld, waardoor het lijkt alsof dat minder voorkomt.

Ik heb gisteren een echo gekregen op dag 10 van mijn cyclus. Rechts en links een follikel van respectievelijk 15, 3 en 16 mm. Vandaag de samenlevingstest. Dan zijn alle vooronderzoeken gedaan en komt de gyneacoloog met een behandelplan. Dat behandelplan kan ook inhouden: afwachten.
Ik ben zenuwachtig.

Miss-sly, hoe is het?

Goed nieuws, Jose.

Sterkte vandaag, Madelieve!
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:34:55 #123
5428 crew  miss_sly
pi_52161450
Vanochtend 37,1.
Ik moet langzaam echt moeite gaan doen om niet te gaan stuiteren van ongeduld en hoop
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:45:53 #124
3011 E.T.
pi_52161702
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
vandaar dit dus:
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
We zijn natuurlijk de doodsteek voor iedereen die met IVF bezig is...
"Ja ik ken een stel..., die hadden eerst 2 kinderen met ICSI, en de hechtingen waren er nog niet uit en ze was spontaan zwanger van een 3e!! Je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn meid!"
Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal ben zo'n 'ziejewel' -geval. Vind ik echt niet leuk.

Maar ja, door het stoppen met roken 1,5 jaar geleden zal Swets z'n zaadkwaliteit wel iets gestegen zijn.. maar als het al 15 jaar waardeloos was en maar kantjeboord genoeg voor ICSI, zal het echt niet ineens helemaal goed zijn..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:47:28 #125
3011 E.T.
pi_52161744
ow en Jaape.. helaas hoor je nog veeeeeeeel vaker dat als men stopt met proberen er gewoon helemaal niks gebeurt en behoor ik echt nog steeds tot de uitzonderingen.
Alleen worden uitzonderingen vaker breed uitgemeten dan de doorsnee gevallen
pi_52161851
Ik hoop dat je dat gevoel snel van je af kunt zetten want hoe of wat verder ook: je bent zwanger! Je krijgt weer zo'n heerlijk wondertje! Ik vind het zo fijn voor jullie. Ik moest ervan huilen, terwijl ik jullie eigenlijk niet eens 'ken'. En, het geeft toch hoop want als het in jullie moeilijke situatie kan gebeuren, maken wij ook kans! (Misschien een rare redenering maar ach...)
Dus, ET en Swets, van harte, geniet ervan en probeer al het andere uit je hoofd te zetten.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:54:53 #127
5428 crew  miss_sly
pi_52161924
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:45 schreef E.T. het volgende:

[..]

vandaar dit dus:
[..]

Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal ben zo'n 'ziejewel' -geval. Vind ik echt niet leuk.
Kan ik me zeker wel iets bij voorstellen Heb je je jaren verzet tegen die opmerkingen, en ineens kunnen ze jullie als voorbeeld gebruiken.
quote:
Maar ja, door het stoppen met roken 1,5 jaar geleden zal Swets z'n zaadkwaliteit wel iets gestegen zijn.. maar als het al 15 jaar waardeloos was en maar kantjeboord genoeg voor ICSI, zal het echt niet ineens helemaal goed zijn..
Nee, dat is waar. Kennelijk zat er toch een heel goed zwemmertje tussen! Gelukkig maar
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:55:13 #128
3011 E.T.
pi_52161933
dat komt wel goed hoor, sombie

En ik hoop echt met heel mijn hart dat iedereen hier het ook mee mag maken
pi_52164486
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.

Jaahaa, túúrlijk: je wordt ook zo snel 'zomaar-hup-' zwanger zonder eisprong...GGRRR...

Ik zeg dan altijd: 'ja, maar hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn? Ik moet (-nu niet meer overigens-) elke dag temperaturen-dus dan ben je er mee bezig. Ik moet pillen slikken -dus dan ben ik er mee bezig... dus, vertel maar: hoe doe ik dat? Er NIET mee bezig zijn?' Moet je ze dan zien stamelen: 'uuh.. ja, dat is ook wel zo... tja..'

Miss_Sly... oooh, ik word gewoon helemaal zenuwachtig voor jou!! Ik zou het echt zoo leuk voor je vinden! Die temperatuur is en blijft natuurlijk hoopvol!!

ET wat geweldig voor je! Na alles wat jullie voor jullie twee andere wondertjes hebben moeten doen, komt deze 'gewoon' spontaan!! Super meid! Geniet ervan!!

Madelieve... hoe is het met je (waarschijnlijk lig je nu òf in het ziekenhuis òf in bed...)? Hoe is het gegaan en hoe voel je je?

NieTTus: stoer hoor, zo'n sprong. En ik zou ook een tandemsprong doen... want ik denk dat ik ook te druk zou zijn met gillen..! Wanneer is het zover?

Sombie: Mooie score hoor! Klinkt hoopvol! Nu maar lekker laten groeien die eitjes! hoe ging de samenlevingstest?? En hoe nu verder??
pi_52164887
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:30 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.

Jaahaa, túúrlijk: je wordt ook zo snel 'zomaar-hup-' zwanger zonder eisprong...GGRRR...

Ik zeg dan altijd: 'ja, maar hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn? Ik moet (-nu niet meer overigens-) elke dag temperaturen-dus dan ben je er mee bezig. Ik moet pillen slikken -dus dan ben ik er mee bezig... dus, vertel maar: hoe doe ik dat? Er NIET mee bezig zijn?' Moet je ze dan zien stamelen: 'uuh.. ja, dat is ook wel zo... tja..'
Nou psies mijn punt inderdaad, en bovendien: als je zou stoppen omdat je er niet meer bezig wil zijn dan ben je er dus nog steeds mee bezig

ET ik wilde niet doen alsof je zo'n 'stom' voorbeeld zou zijn hoor, je bent immers zelf schoolvoorbeeld van hoeveel gedoe een kidnje krijgen kan opleveren ik voel me nu zelf een beetje stom dat ik het uberhaupt heb genoemd maar dat hoor je nou eenmaal zoooooooooo vaak Niet dat ik het er mee eens ben dus, integendeel, zie hierboven. En ik ben er inderdaad van overtuigd dat je de mooie uitzonderingsverhalen veel vaker hoort dan alle jaren waarin het niet lukt... Maarrrrrrrrrr...... hoe dan ook is het altijd fijn als het lukt om zwanger te worden, spontaan of niet spontaan!
pi_52173845
De samenlevingstest was erg goed: heel veel snelle zwemmers!
Op grond van alle uitslagen van de onderzoeken en mijn leeftijd zouden we ongeveer 50% kans hebben om het komende jaar ( of half jaar, dat weet ik niet meer zeker) zwanger te raken. Daar kon een inseminatie niet tegenop, zei de gyn. We gaan het nog een halfjaartje zelf proberen dus. Als het dan nog niet is gelukt, moeten we weer terugkomen.

Ik verdwijn dus even uit dit topic, zit tenslotte niet echt in de mmm en vind dat ik dan niet echt hier hoor, maar blijf jullie zeker volgen! Veel sterkte en succes voor iedereen!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:02:16 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52174137
Sombie, dat is zeker geen slecht nieuws! Maar wel gek om te horen denk ik.
Nou eh... succes ermee he!

Madelieve, hoe is het gegaan vandaag?
pi_52174368
Ja, het is wel vreemd. Aan de ene kant ben ik blij want het hele verhaal klonk wel positief, aan de andere kant... Het is tenslotte echt fifty-fifty. Maar goed, ik probeer te ontspannen en geduldig (niet mijn sterkste kant) af te wachten. We gaan gewoon ons best doen, drie keer in de week , op advies van de gyn.

En Madelieve, dat vergat ik net, ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan!
pi_52174577
ET ik heb gewoon wat gemist, en WAT voor iets!
Wat stoer! Gefeliciteerd en wat moet dat raaar zijn om "ineens" gewoon zwanger te zijn geworden, zonder alle vleeshaken, spuiten, naalden etc. etc.

Helemaal leuk!!

Ja mensen moeten gewoon altijd wat te zeggen hebben.. Hier wordt het ook nog regelmatig gezegd: laat het los dan lukt het wel! 1. waarom worden er dan uberhaupt mensen zwanger in de molen, als je het maar los moet laten? 2. hoe doe ik dat, zonder eileiders toch nog spontaan zwanger worden dan zou ik redelijk het 3e wereldwonder worden.. Ik zie mezelf al met foto in het guiness book of records staan

Hoe dan ook, mensen lullen maar lekker een eind weg!!!

Madelieve, ben wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan....

Ik ben eindelijk ongesteld, en godver hoe zeg! Blij dat deze keer mijn eitjes niet geprikt worden, daardoor kon ik vandaag bijna een hele strip advils wegslikken -> weg pijn! (ibu schijnt giftig te zijn voor je eitjes...)

Maar officieel dus van start, donderdag ff testen ophalen in het ziekenhuis. Wordt waarschijnlijk toch niet vergoed door de Menzis (de pregnyl prik dan, ziekenhuis gebeuren weer wel, want dat is verlengde van poging 2.. Echter medicijnen voor poging 2 heb ik al gehad, dus als ik nu een machtiging voor de komende cryo poging aanvraag, geld dat als machtiging 3 en dat is gelijk de laatste. Het is toch ook niet te geloven, maar enfin. Dan maar de pregnyl betalen (weet iemand hier nog hoe duur die was? Iets van 200 euries toch? Of minder?)

En nu ga ik bijlezen, mis veel te veel zie ik al
pi_52174739
Hoi allemaal!
ET en Swets, heb jullie in het Z&Gtopic ook al gefeliciteerd maar mag hier ook nog wel een keer he?
Vind het echt super voor jullie en zoals Sombie zegt ook juist opbeurend! Hopelijk is de echo helemaal goed en kunnen jullie helemaal gaan genieten!

Rottdog wat naar joh, blaasonsteking, heb je er vaker last van?

Miss Sly, je maakt het wel weer spannend hier!

Sombie, wat een goed nieuws! Dat is toch echt wel een goede kans!

Dank allemaal voor jullie succeswensen voor de punctie, heel lief! Het is me erg meegevallen moet ik zeggen... Ik had om 10 uur 2 Diazepam op, volgens mij soort sterke Valdispert. Man, ik was na 5 minuten al niet meer aanspreekbaar, zat echt zo duf als een konijn op die gang, leek wel zwaarbezopen! Lief was toen zijn bijdrage aan het geheel aan het leveren en om 10.30 kreeg ik injectie in mijn pil, ook pijnstilling. Om 11 de punctie, verdovingsspuit aan 2 kanten en daarna het aanprikken. Rechts viel zeker mee, links was wel pijnlijk en ook gewoon een naar gevoel, die eierstok was tijdens alle inwendige echo's ook al steeds moeilijker in beeld te krijgen. Even tanden op elkaar gezet en toen was het alweer klaar. Nog een uur liggen suffen in de uitslaapkamer en toen naar huis, waar ik gewoon van 13 tot 17.30 heerlijk heb liggen knorren....
Voel me nu nog wel suf maar verder prima!
O ja, de score is 8 eitjes! Vrijdagmorgen mogen we bellen en als alles dan goed is , is de terugplaatsing vrijdagmiddag!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:32:38 #136
3011 E.T.
pi_52174769
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende: vleeshaken,
Wat doen ze in jouw ziekenhuis zeg! Hangen ze je benen aan vleeshaken op bij de punctie ofzo?

Wordt weer spannend bij jouw zeg Gelukkig dat die Pregnyl maar iets van 20 euro kost ofzo, maar lullig is het wel

Succes!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:36:10 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52174832
NieTTus, wat een getrut met die verzekering zeg...

Madelieve, goede score zeg! Fijn dat het meegevallen is.
Nu allemaal duimen voor as vrijdag dus!
pi_52174855
Zie je wel, dacht al dat ik 29,95 erop had zien staan, maar manspersoon had het ineens over 200 euro! Ach hoe dan ook, lullig is het.. Ik leg me er maar bij neer! Tis niet anders!

Vleeshaken wast geen leuk grapje?

Madelieve, 8 !! Wat goed! Fijn dat het is "meegevallen".. Je hobby wordt het nooit! Maar ik hoop dat je je de komende dagen ook goed blijft voelen! Spannend meid, op naar het volgende stapje: de bevruchting!!! Lekker uitrusten nog hè laat je maar goed verwennen!!!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:36:26 #139
3011 E.T.
pi_52176635
fijn dat 't zo goed is gegaan, Madelieve 8 is een mooie score (had ik ook de eerste keer)

Veel succes met nagelbijten voor vrijdag
  Moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:39:29 #140
5428 crew  miss_sly
pi_52176723
Madelieve, mooie oogst en fijn dat het is meegevallen!! Nu uitrusten en je laten verwennen en straks de terugplaatsing. Spannende dagen voor jullie

NieTTus, je poging is dus officieel begonnen Hoop zo dat het helemaal top gaat

sombie, op zich goed nieuws, maar het lijkt me inderdaad best lastig. Ik ga gewoon hopen dat we je in dit topic niet meer terugzien en dat je lekker snel zwanger bent
pi_52188433
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende:
ET ik heb gewoon wat gemist, en WAT voor iets!
Wat stoer! Gefeliciteerd en wat moet dat raaar zijn om "ineens" gewoon zwanger te zijn geworden, zonder alle vleeshaken, spuiten, naalden etc. etc.

Helemaal leuk!!

Ja mensen moeten gewoon altijd wat te zeggen hebben.. Hier wordt het ook nog regelmatig gezegd: laat het los dan lukt het wel! 1. waarom worden er dan uberhaupt mensen zwanger in de molen, als je het maar los moet laten? 2. hoe doe ik dat, zonder eileiders toch nog spontaan zwanger worden dan zou ik redelijk het 3e wereldwonder worden.. Ik zie mezelf al met foto in het guiness book of records staan

Hoe dan ook, mensen lullen maar lekker een eind weg!!!

Madelieve, ben wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan....

Ik ben eindelijk ongesteld, en godver hoe zeg! Blij dat deze keer mijn eitjes niet geprikt worden, daardoor kon ik vandaag bijna een hele strip advils wegslikken -> weg pijn! (ibu schijnt giftig te zijn voor je eitjes...)

Maar officieel dus van start, donderdag ff testen ophalen in het ziekenhuis. Wordt waarschijnlijk toch niet vergoed door de Menzis (de pregnyl prik dan, ziekenhuis gebeuren weer wel, want dat is verlengde van poging 2.. Echter medicijnen voor poging 2 heb ik al gehad, dus als ik nu een machtiging voor de komende cryo poging aanvraag, geld dat als machtiging 3 en dat is gelijk de laatste. Het is toch ook niet te geloven, maar enfin. Dan maar de pregnyl betalen (weet iemand hier nog hoe duur die was? Iets van 200 euries toch? Of minder?)

En nu ga ik bijlezen, mis veel te veel zie ik al
Pregnyl is iets van 12 euro ofzo...
pi_52193426
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 21:14 schreef Rottdog het volgende:
Tis hier wel bal sinds ik clomid slik eerste maand antibiotica voor een onsteking in de voet en nu weer antibiotica wegens een blaasontsteking
Rottdog, fijn he, blaasontsteking! Ik heb vorige cyclus en twee cyclussen daarvoor ook blaasontsteking gehad. Erg fijn inderdaad als je dan ook met Clomid bezig bent... de kansen zijn dan (misschien wel alleen voor je gevoel) gehalveerd. Maar heb jij ook wel Nitrofurant gekregen?? Die is namelijk wel te gebruiken bij een eventuele zwangerschap!! De eerste keer werd mij die speciaal voorgeschreven ivm kinderwens. De tweede keer was het wel heel raar: haalde voor mij de antibiotica op, wordt hij nageroepen 'ze mag niet zwanger zijn, he?'... dus, ja... vandaar ook het gevoel dat ik denk dat Clomid misschien minder effectief is geweest door die antibiotica.

NieTTus, ben wel benieuwd wat die Pregnyl nu kost... maar gelukkig is verschil tussen 20 en 200 euro erg groot

Madelieve wat fijn dat het je zo is meegevallen! Nu maar hopen dat het vrijdag allemaal doorgaat en dat je daarna snel vertrekt uit dit topic!!

Sombie... kan me voorstellen dat het dubbel voelt voor je. Maar als alle testen verder goed waren... is dat natuurlijk wel hoopvol! Ik ga voor je duimen dat het snel raak is!
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 15:34:38 #143
5428 crew  miss_sly
pi_52199623
Jose, en wanneer is nou je NOD? Want die heb je dan gewoon, toch, nu je een eisprong hebt gehad? Dus ook "wachtweken" voor jullie nu?
pi_52200194
Oké, blijkbaar kan ik het niet weer vinden in dit topic, maar E.T van harte gefeliciteerd

En spannend die uitslag voor vrijdag, madelieve

Beterschap voor degene die blaasontsteking heeft. Dat is inderdaad pijnlijk.

Miss_sly, ik zou stapel worden van dat afwachten.
  Moderator woensdag 8 augustus 2007 @ 18:26:48 #145
5428 crew  miss_sly
pi_52204153
Ik word niet stapel hoor, heb mezelf prima in de hand

Mijn temp was gewoon weer 36,9 vanochtend. Hij blijft dus hoog.
Stel nou dat mijn temp morgen daalt, wanneer kun je dan de menstruatie verwachten? Diezelfde dag of de dag erna?
pi_52208465
Hihi, nou ik ben ook echt benieuwd hoor meis!
Ik heb geen idee met dat tempen overigens daar heb ik geen ervaring mee! (ben eigenlijk ook wel blij dat ik deze maand met ovulatietesten dingen mag doen.. Dat tempen zou ik niet vol kunnen houden! Ik ga namelijk 's morgens voor de wekker SLAPEND naar het toilet )

Ticootje, dat zou fijn zijn als het inderdaad maar zo weinig is! Hoeveel moest jij prikken bij een cryo poging? Lijkt me ook niet dat het 10.000 IE deze keer is.. Volgens mij zou voor 1 ei, 5000 IE moeten volstaan... Nou ja morgen weet ik meer!
pi_52219293
37,0
ik heb alleen geen idee wanneer ik nou over tijd ben, dus wanneer ik kan/mag testen en hoopvol worden...

[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 09-08-2007 08:20:13 ]
pi_52219683
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:45 schreef NieTTus het volgende:
Hihi, nou ik ben ook echt benieuwd hoor meis!
Ik heb geen idee met dat tempen overigens daar heb ik geen ervaring mee! (ben eigenlijk ook wel blij dat ik deze maand met ovulatietesten dingen mag doen.. Dat tempen zou ik niet vol kunnen houden! Ik ga namelijk 's morgens voor de wekker SLAPEND naar het toilet )

Ticootje, dat zou fijn zijn als het inderdaad maar zo weinig is! Hoeveel moest jij prikken bij een cryo poging? Lijkt me ook niet dat het 10.000 IE deze keer is.. Volgens mij zou voor 1 ei, 5000 IE moeten volstaan... Nou ja morgen weet ik meer!
Nee, ik spoot gewoon 2x de 1500 variant...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:00:08 #149
3011 E.T.
pi_52219807
Bij mijn eerste puctie had ik 6 follikels (geloof ik) en spoot ik ook maar 5000IE. Lijkt me dus niet dat je bij een cryo en 1 ei meer zou moeten spuiten, NieTTus

miss_sly, ik zou testen op 14 dagen na het bloedprikken. Bij het bloedprikken had je tenslotte een eisprong gehad, dus normaal gesproken zou je dan binnen 14 dagen daarna ongesteld moeten worden (en volgens mij is dat al snel toch?)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:01:41 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52219831
miss_sly! Jij bent het ook al weer zo spannend aan het maken!
Ik zou idd doen wat ET zegt.
En ik ga lekker geen antwoord geven op je vraag over 'wat nou als hij daalt' want straks brengt het ongeluk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')