quote:Op zondag 29 juli 2007 21:14 schreef Madelieve het volgende:
Yep, ik heb vorig jaar ook met ovulatietesten gewerkt, vond de digitale van Clear Blue ook het handigst en het gezelligst ivm de vrolijkedie je krijgt als je vruchtbaar bent maar ook behoorlijk kostbaar en aangezien ik een vrij late eisprong had heb ik er redelijk wat gebruikt.
Ik heb ook van die hele goedkope gebruikt, besteld via een website die meen ik Babybrabbel heet maar die vond ik niet altijd even duidelijk.
Tico, auw dat is dus bijna 2000 euro zeg! Maar gelukkig wel met succes anders was het helemaal zuur geweest... Hoewel dit al niet goedkoop is heb ik begrepen dat je voor het adopteren van een kindje op zo'n 20-25.000 euro moet rekenen aan kosten! Daar vraag ik me helemaal van af hoe mensen dat kunnen ophoesten...
Vanmorgen bij het AMC geweest om na 6 dagen Puregon te kijken wat het resultaat was. Gelukkig zaten er aan beide kanten extra eitjes, dus dat vond ik al positief, betekent dat er iig iets gebeurt. Ze zijn nu alleen nog erg klein (onder de 10 mm) dus ze kon er nog niet heel veel over zeggen, woensdag terugkomen...
quote:Op zondag 29 juli 2007 21:17 schreef Madelieve het volgende:
Lees nu jouw berichtje Rottdog, je zit dus vandaag op dag 36? Heb je nog getemperatuurd vanmorgen?
Foliumzuur wordt al aangeraden vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. Je kunt het gewoon bij elke drogist halen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef paddy het volgende:
Ik zal hier niet zomaar een post weghalen, maar Ferdo was vergeten uit te loggen.
Ik wilde hier graag een tvp zetten. Was zwanger, maar werd een miskraam. Wil gewoon wat meer lezen over andere manieren. Nog niet meteen actie ondernemen ofzo, maar wil er gewoon wat meer over lezen:) Zal dus af en toe even een tvp zetten als het mag
Oh ja, en foliumzuur werd door zowel de verloskundige als een gynaecoloog aangeraden. Het is puur voor de basis van een baby. De botjes...tegen open ruggetje enz. Is mij tenminste verteld.
Maar het is toch ook eigenlijk vaak niet nodig? Het grootste deel van de miskramen zijn toch onverklaarbaar? Volgens mij gaan ze idd pas onderzoeken als je 3 of meer miskramen achter elkaar hebt gehad. En dan nog is er een kans dat men er nooit achter komt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:49 schreef Ticootje het volgende:
Toen ik een miskraam kreeg en naar de huisarts ging, vertelde deze me doodleuk dat het gewoon pech was. Ik ben er toen op blijven doorhameren dat ik gewoon wil weten waarom. Dus vandaar dat wij vrij snel werden doorgestuurd naar een gyn. De huisarts vond het eigenlijk helemaal niet nodig.
Luckyshot?? er is er maar 1 nodigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het van jou niet helemaal gevolgd in het begin, Ticootje, maar hoe kon je zwanger zijn als de hersteloperatie neit gelukt was?
Tuurlijk mag dat paddy. We hebben natuurlijk liever niet dat je mee moet komen posten, want in dit topic moeten zo weinig mogelijk mensen zitten, eigenlijk zelfs helemaal leeg zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef paddy het volgende:
Ik zal hier niet zomaar een post weghalen, maar Ferdo was vergeten uit te loggen.
Ik wilde hier graag een tvp zetten. Was zwanger, maar werd een miskraam. Wil gewoon wat meer lezen over andere manieren. Nog niet meteen actie ondernemen ofzo, maar wil er gewoon wat meer over lezen:) Zal dus af en toe even een tvp zetten als het mag
Oh ja, en foliumzuur werd door zowel de verloskundige als een gynaecoloog aangeraden. Het is puur voor de basis van een baby. De botjes...tegen open ruggetje enz. Is mij tenminste verteld.
Oh nee BE zo bedoel ik het niet. Maar ik ben nogal een babbelaar en dit blijft wel een beetje een topic voor de meiden in de molen. En nu post ik toch weer een hoop in dit topic en misschien is dat heel confronterend...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Is toch niet verkloten? Het is volgens mij allemaal nog steeds on-topic.
Maar je moet natuurlijk niks als je het er niet meer over wilt hebben.
Wat goed! Ik ga voor je duimenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb het van jou niet helemaal gevolgd in het begin, Ticootje, maar hoe kon je zwanger zijn als de hersteloperatie neit gelukt was?
Anyway, een miskraam is natuurlijk altijd verdrietig. Ook rationele gedachten als: er zal wel iets niet helemaal goed zijn geweest, kunnen vaak toch het verdriet niet wegnemen. Zeker niet als je al jaren bezig bent en eindelijk een positieve test in handen hebt en het gaat een paar dagen later mis (tenminste, zo heb ik het ervaren). Maar ik kan me voorstellen dat artsen niet na 1 miskraam al meteen gaan kijken waarom het mis is gegaan. Zoals het stukej van Vivi laat zien, komt het toch wel vaak voor.
Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld. Temp is wel hoog nog, maar goed...als ik morgen nog niet ongesteld ben, bel ik maar even met het ziekenhuis, want dit wachten vind ik ook maar niets. Ik wil verder
Nee joh! Lekker door 'zeuren' hoor! Daar is het topic voor. En 'pas' aan de Clomid bestaat niet. Je slikt dat toch niet voor niets? En dan wil je toch ook gewoon dat het zijn werk doet?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:13 schreef Jose81 het volgende:
Soms voel ik me echt een enorme zeur... want ik ben 'pas' in het Clomid stadium... maar toch...
Nee, we gaan nog niet naar de dokter, maar denk wel dat de verloskundige dit uiteindelijk aan zal raden. Meer doordat ik een verleden heb waardoor ik nog één eierstok heb.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:45 schreef Brighteyes het volgende:
Welkom Paddy.
De post mag weg hoor, als je dat wil, is geen probleem.
Denk je dat jullie ook gelijk naar de dokter gaan dan, als jullie weer verder gaan?
Wat verdrietig van de miskraam zeg...
Tja... zou kunnen misschien... maar ik ben momenteel het vertrouwen weer helemaal kwijt. Vorige week na de follikelmeting op dag 12, zei de assistente 'hij is 20-22mm en kan elk moment springen'. Vandaag is alweer dag 18, dus ik geloof er helemaal niet meer in. Ik denk dat het weer een 'weggegooide' maand is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef Lishe het volgende:
Jose, kan het ook zijn dat de eisprong misschien langer op zich laat wachten? mijn beide zwangerschappen zijn gekomen uit 'mislukte' pogingen. Bij alletwee bleven na een x aantal weken toch de menstruatie uit en bleek ik alsnog zwanger, alleen veel later dan verwacht.
Ik duim verder voor je!
je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef Jose81 het volgende:
ja dat dacht ik dus ook... stiekem hoop ik dat ie toch eerder is geweest, want sinds de 36,7 hebben we niet meer "geklust", omdat ik dus dacht dat de eisprong al geweest was...![]()
... weer een kans vergooid... hoewel... zaadjes kunnen toch tot 48 uur overleven?? Of hoe lang is dat nou?? Ik lees zoveel verschillende dingen op i-net...
Mááááár er is dan toch misschien wel een sprong geweest en dat is al heel mooi! Dus ik klaag niet![]()
die zijn al voorbijquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Ticootje het volgende:
een eicel "leeft" 48 uur...
7 dagen????? Dat wist ik dus niet! Je leest en hoort ook zóveel verschillende dingen. De één zegt dus een dag of 2, hooguit 3, de ander zegt langer... maar 7 dagen!! Wow! Dat geeft de mens hoop zullen we maar zeggen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnen![]()
Ovulatietestquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:20 schreef Jaape het volgende:
Jose, ookal kan je natuurlijk niet zeggen dat het minder erg is als je 'pas' Clomid slikt, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik slik ook Clomid 150 mg (hoezo trouwens meer kans op een drieling, een eisprong is een eisprong toch??) en heb het idee dat ik toch wat meer kansen nog heb om zwanger te worden dan iemand die 'al' in de IVF-fase zit. Ik kan misschien nog 'spontaan' (ahum) zwanger worden, via hormoonspuiten en daarna nog IVF etc. Maar hoe dan ook is het voor iedereen die graag kinderen wil en waaarbij het niet lukt even erg, dat ben ik met jullie allemaal eens!!
Wat apart dat sommigen van jullie zo hard aan het temperaturen zijn, ik hoef dat (gelukkig) helemaal niet van m'n gyn. Helemaal in het begin 1 keer gedaan maar nu ik clomid slik hoeft het niet meer.
Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en ei maar 12-28 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je weet wanneer dat ding springt natuurlijk...
Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.quote:
Ja als je niet precies weet wanneer hij springt is het een dure grap. De testen kosten 32 euro per 7. Ik heb/had zo'n regelmatige cyclus dat ik er maar 3 per maand hoefde te gebruiken. Maar dat was ook meer voor de geruststelling van de gyn. Die wilde in het begin dat ik op dag 10 al begon met testen. Op het laatst heb ik haar gewoon overtuigd dat dag 13 vroeg zat is/was.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:27 schreef Jaape het volgende:
[..]
Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.
Nee, dat is 14 dagen, althans, dat zei mijn huisarts, maar ze zei dus ook dat men daar nu ook al niet meer zo heel zeker over is dus dat je het beste tussen dag 10 en dag 18 je best kon doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niksMaar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!
Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niksMaar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!
Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
Dat klopt, maar het gaat om de tijd tussen de eisprong en de menstruatie. Algemeen wordt aangenomen dat dat 14 dagenis, maar BE zegt dus dat daarover tegenwoordig ook geen overeenstemming isquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.
Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklusquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:
Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt. Het kost gewoon zo zwaar geld, vooral als je het elke maand moet gebruiken... in plaats daarvan kun je ook dus goed temperaturen! Zo'n thermometer kost misschien E. 5,- en je doet er máááánden -zo niet jaren- mee.![]()
Ik dacht je bedoelde dat je met clomid 150 meer kans hebt op een meerling dan bijvoorbeeld met clomid 50. Of is dat ook zo? Klinkt best logisch eigenlijk nu ik er eens over nadenkquote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:
@Jaape, je hebt meer kans op een meerling als je Clomid gebruikt... ook al is de kans maar gering, toch is de kans wat groter dan bij een 'spontane' zwangerschap zonder Clomid e.d.
Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:47 schreef Jaape het volgende:
[..]
Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklus![]()
En of je nou wel of niet je eisprong kan bepalen je moet toch al een tijdje daarvoor beginnen met klussen dus dat verplichte klussen ontkom je toch niet aan![]()
Wij beginnen op dag 16 en gaan dan door t/m 24, of 22 als ik de moed alweer opgegeven heb. Wel om de dag anders wordt het me echt te veel. Mijn cyclus is blijkbaar wat langer dan die van jou. Maar tot nu toe is het ons nog nooit gelukt om ons schema netjes te volgen, het gebeurt altijd wel een keer dat het er een keer niet van komt. Zou toch lullig zijn als je daardoor net een zwangerschap misliep, maar het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:40 schreef Jose81 het volgende:
Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...![]()
![]()
Zo had ik het inderdaad ook ongeveer bedacht. De clomid slaat wel of niet aan en dan maakt het niet uit of dat met 50, 100 of 150 mg is.quote:Nou, ik bedoelde dat je met Clomid in het algemeen meer kans hebt op een meerlingzwangerschap. Ik weet niet of de hoeveelheid Clomid nog uitmaakt. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, maar aan de andere kant: iemand waarbij 50 of 100 mg niet werkt, heeft misschien pas kans op een eisprong bij 150 mg. De ontwikkeling van eicel(len) is misschien wel hetzelfde als bij iemand waarbij 50 mg al werkt.. . dus ik weet het eigenlijk niet..![]()
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat niet vergeten maar er niet meer door beinvloed worden. Ik heb dat zelfs met mijn vorige mmm-tijd, terwijl ik daar niet eens een kind aan overgehouden hebt (klinkt wat raar, maar je snapt wel wat ik bedoel). Dat een relatie er rotsvast van kan worden, lijkt me geweldig. Mijn relatie is destijds gesneuveld, maar ik denk niet dat dat door de mmm kwam, maar omdat de relatie op zich al niet goed was. Nu voelt dat heel anders.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:02 schreef E.T. het volgende:
miss-sly, ik weet wel zeker dat de MMM invloed heeft op de rest van je leven.. Maar meer over hoe je in het leven staat en hoe rotsvast je relatie wordt. Maar ook over onbenullige dingen als 'hoe ga ik verder om met anti-conceptie'. Steriel is (bijna) niemand en dus blijft er altijd die ene kans, hoe klein ook. Als je dan een kindje hebt dat in het ziekenhuis gekleid is en je zou 15 jaar later toch nog onbedoeld zwanger raken, zit je ook niet op te wachten lijkt me.
Nu er hier twee van die ICSI-wondertjes rondlopen kan ik wel redelijk de balans opmaken, denk ik. Vergeten zullen we aanloop naar het ouderschap nooit, de impact ervan verwatert wel. Ik ben nu 'gewoon' een moeder van twee kinderen. Ik ben net zo goed boos, ze mogen net zo veel (of weinig is maar net hoe je 't bekijkt) als dat ze 'normaal' verwekt zouden zijn.
Als ik zo eens om me heen kijk bij andere moeders of andere kinderen op het kdv, zie ik geen verschil. Zoals ik zei; vergeten zullen we het nooit, maar het beinvloed ons niet meer.
Goed van je, dat je gebeld hebt... dat afwachten is ook om gek van te worden!! Slim ook dat je bloed hebt laten prikken.. en nu maar hopen dat je in ieder geval een eisprong hebt gehad... weet je het inmiddels al?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, en later ben ik teruggebeld door de gyn. Hij zei dat ik op zich wel met duphaston mocht beginnen, maar als we zekerheid wilden, konden we eerst bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
Meteen dus even naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken, morgen krijg ik te horen of er progestron in zat. Zo ja, wachten we nog even af (want eisprong dus), zo niet, ga ik duphaston halen en word ik binnenkort eindelijk ongesteld
Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?quote:Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en een ei maar 12-48 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je ongeveer weet wanneer dat ding springt natuurlijk..
het verplichte vrijen rondom de eisprong, het zogenaamde KvK-en: klussen voor kids. Geen hekel dus aan seks, maar aan het verplichte dat eraan vastzit als je in deze mmm zitquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?
Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
De eerste paar keren dat je min of meer verplicht rond je eisprong sex moet hebben kan je er nog wel de lol van in zien, tenminste wij moesten er nog wel om lachen maar na en jaar of 2 vergaat het lachen je ook wel. Dan zit je alleen maar te rekenen van "nu of dan moet ik mijn eisprong hebben en moet je verplicht die x aantal dagen sex hebben". Maar goed, toen eenmaal probleem was ontdekt en medicatie volgde ben ik echt heel snel zwanger geworden en ik post hier niet zo vaak maar lees wel trouw met jullie mee. En leef ook met jullie mee hoor, ben jullie echt niet vergeten. Duim nog net zo hard mee dat er binnen nu en heel snel een leegloop van dit topic is.![]()
Oooh, Miss_Sly!! Zou het dan toch raak kunnen zijn??? Wat zou dat super leuk voor jullie zijn!! Ik ga heel hard voor jullie duimen!!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb net de uitslag gehad: progesteron (hij zei 28, weeet niet wat dat getal precies zegt) maar dus een eisprong
Nu een spannend weekje afwachten, blijven tempen voor de zekerheid en als ik volgende week zondag nog niet ongesteld ben, toch nog maar een keer testen
hmm... of je hier vrolijk van wordt....quote:Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
Paddy, dit moet vanaf enkele dagen voor de eisprong. Maar omdat sommigen onder ons niet precies weet wanneer je eisprong is, is dat moeilijk in te schatten. Daardoor begin je dus misschien wel een week van te voren en dan is het het beste om het om de dag te doen... En als je eisprong later komt dan dat je verwacht had, kan het maar zo zijn dat je dus dik een week aan het klussen bent, zonder dat het moment van de eisprong ook maar in de buurt komt. Als je altijd precies weet, wanneer je eisprong is, is het een stuk gemakkelijker om het uit te mikken en hoef je dus ook minder 'verplicht' te klussen...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?
Ik heb dat stukje gelezen over die progesteronwaarden maar ik snap daar niet zo veel van. En ik had nog wel gestudeerd dacht ikquote:Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwingquote:Offtopic: En ik heb er de laatste tijd dus nog een echte klusfrustratie bij gekregen want onze woonkamer wordt verbouwd en het is een grote puinbende hierHopelijk heb jij wel veel klusplezier in je nieuwe huis Jose!
Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeldquote:Bij een waarde onder de 27 nmol/l zag hij geen enkele zwangerschap. Hij houdt als ondergrens 30 nmol/l aan1. De Nederlandse gynaecoloog Carl Hamilton heeft in het kader van het onderzoek voor zijn proefschrift gekeken naar de kans op een goede eisprong in relatie tot de progesteronspiegel, en vond een afwezige eisprong in 71 % van alle cycli waar de progesteron waarde onder de 32 nmol/l bedroeg, een z.g.n. 'luteinized unruptured follicle' cyclus2.
Zo, weet wat geleerd...!quote:Zwangerschap en kinderwens
Ongewilde kinderloosheid kan onder andere komen doordat eigen hormoonproductie tekortschiet. De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de eisprong (ovulatie) uitblijven of kan de baarmoeder in een slechtere conditie zijn, om een bevruchte eicel te laten innestelen. Soms merkt u dat u geen menstruatie meer heeft, of is de menstruatie erg onregelmatig.
Als u dydrogesteron gebruikt gedurende tien tot veertien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het vaak in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.
Verder wordt dydrogesteron ook wel toegepast bij een dreigende miskraam. Bij steeds optredende miskramen achter elkaar is dit middel ook wel gebruikt vóór de zwangerschap. Het zou net als het lichaamseigen hormoon progesteron een beschermend effect op de zwangerschap hebben. Helaas is dit effect niet voldoende aangetoond. Daarom wordt het bijna niet meer bij dreigende miskramen gebruikt.
Dusss... je weet het uiteindelijk toch nooit! Zo blijkt maar weer dat sommige onderzoeken niet waterdicht zijn!quote:Ik heb voor het eerst een clomidkuur gehad omdat ik geen eisprong had. De kuur ben ik op dag 3 van de laatste menstruatie begonnen. Op dag 21 is bloedgeprikt, op dag 28 had ik een belafspraak met de gynaecoloog. Ik had 's ochtends nog een zwangerschapstest gedaan, negatief. De gynaecoloog zei dat mijn progesteronwaarde laag was, dus dat we een zwaardere clomidkuur moesten beginnen, maar eerst moest ik nog ongesteld worden. Vervolgens heb ik op dag 33 nog maar eens een test gedaan, en bleek zwanger !! Ik had ook wel "last"van wat kwaaltjes, opgeblazen buik, gevoelige borsten e.d.
Mijn vraag is hoe dit kan, je hebt bij je zwangerschap toch juist een extra hoge progesteronwaarde nodig om de innesteling te bevorderen? Of kan het dat mijn cyclus trager was en dat dus later pas de progesteronwaarde is gestegen?
Tuurlijk, wat je arts zegt is ook gewoon waar!! Ik twijfel daar ook bijna nooit aan (uitgezonderd mijn eigen huisarts die er al 3 keer naast heeft gezeten, na de verhuizing is zij gelukkig uit beeld)...!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:27 schreef Jaape het volgende:
Het is inderdaad allemaal nogal ingewikkeld met die eisprong. Maar als mijn arts zegt dat het goed zit dan ben ik maar geneigd dat te geloven![]()
Wat betreft die Duphaston, ik had ook al ff gegoogled maar wou eigenlijk weten of dat dat valt onder de gonadotrofines maar dat is niet zo zag ik nu, het valt onder de Progestagenen (jaja) net als Primolut en Provera, dus om je menstruatie op te wekken. (Ik heb die 2 gehad voordat ik aan de Clomid ging, hielp alleen niet
)
Maar de Clomid werkt wel dus ik vind het wel best![]()
Ik leer hier veel inderdaad. Over dingen waar ik me eerst helemaal niet mee bezig hield.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwing)... heb met name zin in het eindresultaat... 'k ben op dit gebied niet zo'n klusser...
![]()
De informatie die ik gevonden heb, ik misschien wel verouderd, al heb ik het op een aantal sites terug gevonden. Ik vond overigens nog een stukje wat het misschien nog wat verduidelijkt... dit kwam na het stukje wat ik eerder postte:
[..]
Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeld... en ik ben heel benieuwd wat ik maandag te horen krijg...
Kweet nu wat beter wat het (niet) zou moeten zijn...
![]()
De werking van Duphaston (in combinatie met zwangerschap/kinderwens) heb ik even opgezocht:
[..]
Zo, weet wat geleerd...!![]()
Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:11 schreef Jose81 het volgende:
[
En... Miss_Sly, je hebt wel een mooie uitslag hoor!! Hij moet namelijk boven de 15 zijn en daar zit je ruim boven!! Dus wie weet!!!
Ik zat er zelf trouwens ook boven die 15... Mijn uitslag was 37,2!! Dus ik ben allang blij dat het toch een mooie eisprong is geweest....Ik mag nu ook gewoon doorgaan met 100 mg Clomid en hoef dus geen hogere dosering en hoef ook geen uitgangsecho te laten maken... jippie!
![]()
![]()
Hmm... lastig Jaape, als die testen niet meewerken. Ik heb nooit zo'n test gebruikt, dus ik weet ook niet hoe het bij mij zou gaan... ik zou het inderdaad ook maar even navragen hoe of wat met jouw progesteronwaarde... dan heb je in ieder geval duidelijkheid!quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:35 schreef Jaape het volgende:
Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!
Jose bedankt voor de info over die progesteronwaarde, ik ga het misschien ook de volgende keer maar eens aan m'n arts vragen want mijn ovulatietests blijven allemaal ontkennen dat ik een eisprong heb maar mijn arts zegt steeds van wel![]()
Fijn dat je geen uitgangsecho hoeft, echo's zijn natuurlijk niet zo fijn, maar waarom moest je die dan misschien (en wat is het eigenlijk)? Ik heb (afgezien van de eerste om te bepalen dat ik pco heb) nooit meer een echo gehad. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk...
Ik neem aan van wel... gewoon een PARACHUTE SPRONG! Gewoon aan zo'n touwtje-met-zijltje-daar-aan-vast een vliegtuig uit springen!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef paddy het volgende:
NieTTus succes met je parachutesprong....Ik kan er zo niet achterkomen wat dat isNeem aan dat jullie het niet echt over een parachutesprong hebben?
Dit was ik dusquote:
Verraadster? Doe eens niet zo gekquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:40 schreef E.T. het volgende:
Dank je miss_sly.. Al voel ik me wel een beetje een verraadster hier![]()
Maar jij komt me maar gewoon gauw gezelschap houden in Z&G![]()
Je hebt er waarschijnlijk geen bal aan maar ik vond het toch wel lekker opbeurend klinkenquote:Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.
Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!![]()
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt.
Bij ET lag het probleem voornamelijk bij het zaad, vandaar ISCI... Net als bij ons eigenlijk, misschien dat wij ook zoveel geluk krijgen....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.
Het is wrsch meer een kwestie geweest van juist heel veel proberen om dat ene zaadje er doorheen te krijgen.![]()
![]()
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!![]()
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt. Maar ja, de meesten van ons kunnen moeilijk stoppen, ikzelf zie dat niet echt als een optie in ieder geval, want als ik stop met Clomid krijg ik geen eisprong en dan wordt de kans op zwangerschap toch wel erg klein....
vandaar dit dus:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal benquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
We zijn natuurlijk de doodsteek voor iedereen die met IVF bezig is...
"Ja ik ken een stel..., die hadden eerst 2 kinderen met ICSI, en de hechtingen waren er nog niet uit en ze was spontaan zwanger van een 3e!! Je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn meid!"
Kan ik me zeker wel iets bij voorstellenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
vandaar dit dus:
[..]
Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal benzo'n 'ziejewel' -geval. Vind ik echt niet leuk.
Nee, dat is waar. Kennelijk zat er toch een heel goed zwemmertje tussen! Gelukkig maarquote:Maar ja, door het stoppen met roken 1,5 jaar geleden zal Swets z'n zaadkwaliteit wel iets gestegen zijn.. maar als het al 15 jaar waardeloos was en maar kantjeboord genoeg voor ICSI, zal het echt niet ineens helemaal goed zijn..
Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
Nou psies mijn punt inderdaad, en bovendien: als je zou stoppen omdat je er niet meer bezig wil zijn dan ben je er dus nog steeds mee bezigquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:30 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.
Jaahaa, túúrlijk: je wordt ook zo snel 'zomaar-hup-' zwanger zonder eisprong...GGRRR...![]()
Ik zeg dan altijd: 'ja, maar hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn? Ik moet (-nu niet meer overigens-) elke dag temperaturen-dus dan ben je er mee bezig. Ik moet pillen slikken -dus dan ben ik er mee bezig... dus, vertel maar: hoe doe ik dat? Er NIET mee bezig zijn?' Moet je ze dan zien stamelen: 'uuh..ja, dat is ook wel zo... tja..'
Wat doen ze in jouw ziekenhuis zeg!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende: vleeshaken,
Pregnyl is iets van 12 euro ofzo...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende:
ET![]()
ik heb gewoon wat gemist, en WAT voor iets!
![]()
Wat stoer! Gefeliciteerd en wat moet dat raaar zijn om "ineens" gewoon zwanger te zijn geworden, zonder alle vleeshaken, spuiten, naalden etc. etc.![]()
![]()
Helemaal leuk!!
Ja mensen moeten gewoon altijd wat te zeggen hebben.. Hier wordt het ook nog regelmatig gezegd: laat het los dan lukt het wel! 1. waarom worden er dan uberhaupt mensen zwanger in de molen, als je het maar los moet laten? 2. hoe doe ik dat, zonder eileiders toch nog spontaan zwanger wordendan zou ik redelijk het 3e wereldwonder worden.. Ik zie mezelf al met foto in het guiness book of records staan
![]()
![]()
![]()
Hoe dan ook, mensen lullen maar lekker een eind weg!!!
Madelieve, ben wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan....
Ik ben eindelijk ongesteld, en godver hoe zeg! Blij dat deze keer mijn eitjes niet geprikt worden, daardoor kon ik vandaag bijna een hele strip advils wegslikken -> weg pijn! (ibu schijnt giftig te zijn voor je eitjes...)
Maar officieel dus van start, donderdag ff testen ophalen in het ziekenhuis. Wordt waarschijnlijk toch niet vergoed door de Menzis (de pregnyl prik dan, ziekenhuis gebeuren weer wel, want dat is verlengde van poging 2.. Echter medicijnen voor poging 2 heb ik al gehad, dus als ik nu een machtiging voor de komende cryo poging aanvraag, geld dat als machtiging 3 en dat is gelijk de laatste. Het is toch ook niet te geloven, maar enfin. Dan maar de pregnyl betalen (weet iemand hier nog hoe duur die was? Iets van 200 euries toch? Of minder?)
En nu ga ik bijlezen, mis veel te veel zie ik al![]()
Rottdog, fijn he, blaasontsteking! Ik heb vorige cyclus en twee cyclussen daarvoor ook blaasontsteking gehad. Erg fijn inderdaad als je dan ook met Clomid bezig bent... de kansen zijn dan (misschien wel alleen voor je gevoel) gehalveerd. Maar heb jij ook wel Nitrofurant gekregen?? Die is namelijk wel te gebruiken bij een eventuele zwangerschap!! De eerste keer werd mij die speciaal voorgeschreven ivm kinderwens. De tweede keer was het wel heel raar:quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:14 schreef Rottdog het volgende:
Tis hier wel bal sinds ik clomid slik eerste maand antibiotica voor een onsteking in de voet en nu weer antibiotica wegens een blaasontsteking![]()
Nee, ik spoot gewoon 2x de 1500 variant...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:45 schreef NieTTus het volgende:
Hihi, nou ik ben ook echt benieuwd hoor meis!
Ik heb geen idee met dat tempen overigensdaar heb ik geen ervaring mee! (ben eigenlijk ook wel blij dat ik deze maand met ovulatietesten dingen mag doen.. Dat tempen zou ik niet vol kunnen houden! Ik ga namelijk 's morgens voor de wekker SLAPEND naar het toilet
)
Ticootje, dat zou fijn zijn als het inderdaad maar zo weinig is! Hoeveel moest jij prikken bij een cryo poging? Lijkt me ook niet dat het 10.000 IE deze keer is.. Volgens mij zou voor 1 ei, 5000 IE moeten volstaan... Nou ja morgen weet ik meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |