abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52024960
Jee wat een drukte hier! Gezellig! Of klinkt dat heel raar hier?

Paddy, welkom, voel je vrij om mee te kletsen. Wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Hopelijk gaat het lukken om snel zwanger te worden en dat dan alles gewoon goed goed en je lekker van je zwangerschap kan genieten.

Jose, wie weet zo'n zelfde verhaal als Lishe? Als ik die wonderschone dochter van Lishe zie dan wens ik jou ook zo'n 'mislukte' poging toe! O ja en je mag hier lekker "zeuren" hoor. Tuurlijk is een stukje relativering goed en zijn er altijd een heleboel mensen op de wereld die het echt veel zwaarder hebben dan jij maar je mag ook wel gewoon balen van je eigen situatie hoor. Dat temperaturen was bij mij trouwens een drama, kon er echt niks van maken, curve leek wel een hartritmefilmpje...

Rottdog dus helaas weer ongesteld, Miss Sly nog niet, wat dat betreft is er hier altijd wel iemand die in spanning zit of het die keer raak is...

Ik heb de uitzending die Vivi noemde niet gezien, iemand anders wel?

Even een update van mij: moest vanmorgen weer naar het ziekenhuis om de follikels te laten meten (o ja, en uiteraard bloed te laten prikken, dat hoort nu standaard bij elk bezoek). Zondag zag ze wel dat er extra eiblaasjes zaten maar ze waren toen nog te klein om formeel te tellen maar vandaag waren ze 15 mm en het zijn er 9 in totaal. Vrijdag moet ik weer terugkomen en dan gaan we hoogstwaarschijnlijk een afspraak maken voor de punctie. Ze ging ervan dat die op maandag zal zijn maar dat is dus nog niet zeker....
Ik voel me wel beter, was vorige week nog erg moe maar daar ben ik geloof ik wel overheen nu gelukkig!
pi_52025992
Jose wil je dat niet meer zeggen!!
Ik heb hier eerder aangegeven, dat ik dus al eerder wist dat het IVF zou worden, en daardoor jouw stadium e.d. heb overgeslagen! Maar dat maakt jouw ding niet minder erg!

IVF is niet perse zwaarder/heftiger/geeft meer recht tot klagen dan clomid, iui, gewoon maar niet zwanger worden e.d.! Het is niet te vergelijken, en voor een ieder even zwaar. Immers: het zwanger worden lukt niet zomaar! En of je daar nu pillen voor moet slikken (met alle bijwerkingen van dien!!!) of een punctie moet ondergaan... de impact is uiteindelijk hetzelfde!

Dus voor jullie en voor degenen die nog in dit topic ooit gaan schrijven: van de een is niet "erger" dan van de ander. Oke, van een punctie heb je misschien meer pijn, maar de geestlijke impact is volgens mij evenredig aan de rest. Het is ook net hoe je belevingswereld is, dus NIEMAND kan voor een ander bepalen wat erger is.

Kijk, ik VOEL het zwaarder, omdat er bij mij geen spontane kans is op zwangerschap. En bij jullie is die "kans" er wellicht nog. Maar nogmaals, dat betekend niet dat het ook zwaarder is. Het voelt voor mij zo!

Dit is ff een flink verhaal, maar echt nogmaals, niemand hier doet voor elkaar onder. En ik kan me heel goed voorstellen dat je je soms een zeur voelt, want dat voel ik mezelf ook. Maar dat BEN je niet!

DUSSSSSSS

MissSly, wat spannend!! (die foto die eraan komt en de rest natuurlijk! )
Madelieve, wat goed!!!!!! Je gaat hard nu!!!

Zo, ik heb gesproken

[ Bericht 3% gewijzigd door NieTTus op 01-08-2007 20:34:05 ]
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_52026197
Hahaha Niettus heeft inderdaad gesproken! Maar ik sluit me er volledig bij aan. En met "een heleboel mensen op de wereld die het echt veel zwaarder hebben dan jij" bedoelde ik niet anderen die zwanger willen worden maar meer het idee van "de arme mensen in Afrika die doodgaan van de honger" zo'n cliche uitspraak van ouders als kinderen hun bord niet willen leegeten zeg maar...
pi_52040244
Oke, oke, ik zal het niet meer zeggen ... haha... ik begrijp je ook wel... ik probeerde ook te zeggen dat het voor iedereen moeilijk is... maar waardoor ik denk dat het voor jullie wellicht zwaarder zou kunnen zijn, zijn inderdaad die pijnlijke puncties enzo. Ik bedoel: ik slik alleen maar een paar pilletjes en klaar. Ik hoef niet elke keer naar het ziekenhuis. Dus voor jullie is het lichamelijk met name zwaarder... denk ik zo.

En nee, tuurlijk is het voor iedereen zwaar waarbij het niet lukt. De geestelijke impact zal inderdaad hetzelfde zijn, want er is in iedere situatie -hoop-teleurstelling-hoop-teleurstelling en als je geluk hebt heb je ook nog een keer een positieve test.

Ik denk overigens ook dat je een deel van het verdriet wel zult vergeten op het moment dat je een kleintje in de armen houdt (daar ging het in het vorige topic over, vandaar dat ik er nu over begin), maar het is voor de meesten zo'n zware dobber geweest dat je het nooit helemaal zult vergeten. Het zal altijd een stukje van je levensverhaal blijven... zowel voor jou als je partner.

Maar dank je NieTTus... ik zal geen vergelijkingen meer trekken... iedere situatie en ieder lichaam is anders, maar welke weg je ook bewandelt, het blijft zwaar.. heb ik het zo goed samengevat?

Vanmorgen heb ik weer getempt.. en ik snap er dus helemaal niks meer van. Ineens is ie 36,9. Dus zal ik dan misschien toch een eisprong hebben gehad? Ik durf het niet eens te hopen ... Wat denken jullie? De dagen dat ik heb getempt, was het achter de 36: 6-6-5-5-6-7-6-9... Morgen bloed laten prikken en dan zullen we wel zien hoe of wat.
**Life is e@sier with your eyes closed**
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:30:48 #55
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52040437
Denk dat je 2 dagen geleden toch je eisprong gehad hebt.
pi_52042500
ja dat dacht ik dus ook... stiekem hoop ik dat ie toch eerder is geweest, want sinds de 36,7 hebben we niet meer "geklust", omdat ik dus dacht dat de eisprong al geweest was... ... weer een kans vergooid...
hoewel... zaadjes kunnen toch tot 48 uur overleven?? Of hoe lang is dat nou?? Ik lees zoveel verschillende dingen op i-net...

Mááááár er is dan toch misschien wel een sprong geweest en dat is al heel mooi! Dus ik klaag niet
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:50:07 #57
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52042558
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:48 schreef Jose81 het volgende:
ja dat dacht ik dus ook... stiekem hoop ik dat ie toch eerder is geweest, want sinds de 36,7 hebben we niet meer "geklust", omdat ik dus dacht dat de eisprong al geweest was... ... weer een kans vergooid... hoewel... zaadjes kunnen toch tot 48 uur overleven?? Of hoe lang is dat nou?? Ik lees zoveel verschillende dingen op i-net...

Mááááár er is dan toch misschien wel een sprong geweest en dat is al heel mooi! Dus ik klaag niet
je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52042670
een eicel "leeft" 48 uur...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:59:25 #59
3011 E.T.
pi_52042844
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Ticootje het volgende:
een eicel "leeft" 48 uur...
die zijn al voorbij

(en de meeste opvattingen zijn trouwens 12-24 uur en geen 48)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52045828
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:50 schreef E.T. het volgende:

[..]

je weet dat sperma tot 7 dagen in leven kan blijven he? Dus dan zou het nog steeds kunnen
7 dagen????? Dat wist ik dus niet! Je leest en hoort ook zóveel verschillende dingen. De één zegt dus een dag of 2, hooguit 3, de ander zegt langer... maar 7 dagen!! Wow! Dat geeft de mens hoop zullen we maar zeggen!

En een eicel, ja, ik dacht ook 24 uur. Maar 48 uur zou wel mooi zijn!

Hoe weten jullie dit? Van jullie gyn/ziekenhuis?
pi_52046492
Jose, ookal kan je natuurlijk niet zeggen dat het minder erg is als je 'pas' Clomid slikt, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik slik ook Clomid 150 mg (hoezo trouwens meer kans op een drieling, een eisprong is een eisprong toch??) en heb het idee dat ik toch wat meer kansen nog heb om zwanger te worden dan iemand die 'al' in de IVF-fase zit. Ik kan misschien nog 'spontaan' (ahum) zwanger worden, via hormoonspuiten en daarna nog IVF etc. Maar hoe dan ook is het voor iedereen die graag kinderen wil en waarbij het niet lukt even erg, dat ben ik met jullie allemaal eens!!

Wat apart dat sommigen van jullie zo hard aan het temperaturen zijn, ik hoef dat (gelukkig) helemaal niet van m'n gyn. Helemaal in het begin 1 keer gedaan maar nu ik clomid slik hoeft het niet meer.

Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en een ei maar 12-48 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je ongeveer weet wanneer dat ding springt natuurlijk...
moi moi het leven is mooi
pi_52046537
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:20 schreef Jaape het volgende:
Jose, ookal kan je natuurlijk niet zeggen dat het minder erg is als je 'pas' Clomid slikt, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik slik ook Clomid 150 mg (hoezo trouwens meer kans op een drieling, een eisprong is een eisprong toch??) en heb het idee dat ik toch wat meer kansen nog heb om zwanger te worden dan iemand die 'al' in de IVF-fase zit. Ik kan misschien nog 'spontaan' (ahum) zwanger worden, via hormoonspuiten en daarna nog IVF etc. Maar hoe dan ook is het voor iedereen die graag kinderen wil en waaarbij het niet lukt even erg, dat ben ik met jullie allemaal eens!!

Wat apart dat sommigen van jullie zo hard aan het temperaturen zijn, ik hoef dat (gelukkig) helemaal niet van m'n gyn. Helemaal in het begin 1 keer gedaan maar nu ik clomid slik hoeft het niet meer.

Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en ei maar 12-28 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je weet wanneer dat ding springt natuurlijk...
Ovulatietest
pi_52046680
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ovulatietest
Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.
pi_52046804
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:27 schreef Jaape het volgende:

[..]

Ja maar elke maand een heleboel dagen achter elkaar over zo'n ding heen piesen vind ik ook zo wat. En kost een vermogen ook. Ik heb wel zo'n apparaatje dat op spuug werkt (bij m'n zus werkte dat perfect) maar ik heb daar niet zoveel aan.
Ja als je niet precies weet wanneer hij springt is het een dure grap. De testen kosten 32 euro per 7. Ik heb/had zo'n regelmatige cyclus dat ik er maar 3 per maand hoefde te gebruiken. Maar dat was ook meer voor de geruststelling van de gyn. Die wilde in het begin dat ik op dag 10 al begon met testen. Op het laatst heb ik haar gewoon overtuigd dat dag 13 vroeg zat is/was.
pi_52046823
Oh Niettus, jij mag deze maand testen he (ovulatie), ik heb nog 5 testen liggen. Wil je die hebben?
pi_52047082
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niks Maar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!

Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:43:46 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52047154
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:
Ik heb dus een maand lang dagenlang elke dag getest maar ik zag mooi niks Maar volgens de bloedtest had ik wel een eisprong gehad. Volgende maand ga ik maar weer eens 10 dagen plassen!

Ze zeggen trouwens toch altijd dat je eisprong 10 (?) dagen voor je ongesteldheid is? Maar dat zal dan stiekem bij iedereen toch wel een klein beetje verschillend zijn...
Nee, dat is 14 dagen, althans, dat zei mijn huisarts, maar ze zei dus ook dat men daar nu ook al niet meer zo heel zeker over is dus dat je het beste tussen dag 10 en dag 18 je best kon doen.
pi_52047464
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:41 schreef Jaape het volgende:

Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.
pi_52047608

[ Bericht 83% gewijzigd door Jaape op 02-08-2007 16:14:31 (Ik was een beetje onzin aan het praten) ]
pi_52048187
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is verschillend... Sommige vrouwen kunnen een hele late eisprong hebben.
Dat klopt, maar het gaat om de tijd tussen de eisprong en de menstruatie. Algemeen wordt aangenomen dat dat 14 dagenis, maar BE zegt dus dat daarover tegenwoordig ook geen overeenstemming is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_52048655
@Jaape, je hebt meer kans op een meerling als je Clomid gebruikt... ook al is de kans maar gering, toch is de kans wat groter dan bij een 'spontane' zwangerschap zonder Clomid e.d.

En wat je beschrijft: dat is dus precies wat ik bedoel... ik heb inderdaad -al is het alleen maar voor mijn gevoel- wat meer kans om alsnog gewoon 'spontaan' zwanger te raken. We zitten zeg maar nog 'voorin' het hele traject. Maar inderdaad.. voor iedereen is het zwaar als het niet zo makkelijk gaat...

Ik mag ook stoppen met tempen van mijn gyn, maar hij zei 'misschien wil je een aantal dagen temperaturen rond je eisprong'. Ik ben dus vorige week donderdag begonnen en wilde stoppen zodra mijn temp omhoog ging, maar omdat ie dus ineens wat daalde, heb ik vandaag ook nog getempt. Morgen wil ik het ook nog doen... ff checken of ie nog steeds hoog is. Als dat zo is, dan stop ik ermee voor deze maand... ik begin dan weer op dag 12 van mijn nieuwe cyclus. Ik vind het toch fijn om te weten wanneer de eisprong in aantocht is.... dus vandaar dat ik -een stukje- temp.

Ja, fijn he, die klusfase... heel vervelend dat het dan 'moet'. Het is zoveel leuker als het niet 'moet'....

Er zit inderdaad ongeveer 14 dagen tussen de eisprong en je menstruatie. Dat is ook wat mij verteld is, al verschilt het natuurlijk wel (enkele) dag(en) per persoon.

Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt. Het kost gewoon zo zwaar geld, vooral als je het elke maand moet gebruiken... in plaats daarvan kun je ook dus goed temperaturen! Zo'n thermometer kost misschien E. 5,- en je doet er máááánden -zo niet jaren- mee.
pi_52049030
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:

Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt. Het kost gewoon zo zwaar geld, vooral als je het elke maand moet gebruiken... in plaats daarvan kun je ook dus goed temperaturen! Zo'n thermometer kost misschien E. 5,- en je doet er máááánden -zo niet jaren- mee.
Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklus

En of je nou wel of niet je eisprong kan bepalen je moet toch al een tijdje daarvoor beginnen met klussen dus dat verplichte klussen ontkom je toch niet aan
pi_52049183
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:36 schreef Jose81 het volgende:
@Jaape, je hebt meer kans op een meerling als je Clomid gebruikt... ook al is de kans maar gering, toch is de kans wat groter dan bij een 'spontane' zwangerschap zonder Clomid e.d.
Ik dacht je bedoelde dat je met clomid 150 meer kans hebt op een meerling dan bijvoorbeeld met clomid 50. Of is dat ook zo? Klinkt best logisch eigenlijk nu ik er eens over nadenk

Ik weet natuurlijk dat een tweeling echt niet makkelijk is maar ik zou het toch niet zo erg vinden, heb je meteen 2 kinderen hoef je dat hele drama niet nog een keer door
pi_52050384
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 16:47 schreef Jaape het volgende:

[..]

Ja tempen is zeker goedkoper maar ik ben nogal op m'n gemak gesteld en ook dat vind ik een kutklus

En of je nou wel of niet je eisprong kan bepalen je moet toch al een tijdje daarvoor beginnen met klussen dus dat verplichte klussen ontkom je toch niet aan
Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...

Haha, ja dat zeiden wij ook al... als het een tweeling wordt, zijn we gelijk klaar. Het lijkt me wel zwaar hoor, een tweelingzwangerschap... maar goed, ik zou er gelijk voor tekenen, dat wel!

Nou, ik bedoelde dat je met Clomid in het algemeen meer kans hebt op een meerlingzwangerschap. Ik weet niet of de hoeveelheid Clomid nog uitmaakt. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, maar aan de andere kant: iemand waarbij 50 of 100 mg niet werkt, heeft misschien pas kans op een eisprong bij 150 mg. De ontwikkeling van eicel(len) is misschien wel hetzelfde als bij iemand waarbij 50 mg al werkt.. . dus ik weet het eigenlijk niet..
pi_52053109
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:40 schreef Jose81 het volgende:

Nee, dat verplichte klussen.. daar ontkom je inderdaad niet aan. Wij beginnen meestal rond dag 12 en dan door totdat de eisprong is geweest. Soms wel tot dag 18. En dan ben ik ook nog zo'n miep die het dan liever elke dag doet, omdat je dan in ieder geval 'op tijd bent', ook al weet ik dat om de dag beter is...
Wij beginnen op dag 16 en gaan dan door t/m 24, of 22 als ik de moed alweer opgegeven heb. Wel om de dag anders wordt het me echt te veel. Mijn cyclus is blijkbaar wat langer dan die van jou. Maar tot nu toe is het ons nog nooit gelukt om ons schema netjes te volgen, het gebeurt altijd wel een keer dat het er een keer niet van komt. Zou toch lullig zijn als je daardoor net een zwangerschap misliep, maar het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven.
Deze maand gaan we maar weer eens een klusdichtheid van 100% proberen
quote:
Nou, ik bedoelde dat je met Clomid in het algemeen meer kans hebt op een meerlingzwangerschap. Ik weet niet of de hoeveelheid Clomid nog uitmaakt. Aan de ene kant zou je zeggen van wel, maar aan de andere kant: iemand waarbij 50 of 100 mg niet werkt, heeft misschien pas kans op een eisprong bij 150 mg. De ontwikkeling van eicel(len) is misschien wel hetzelfde als bij iemand waarbij 50 mg al werkt.. . dus ik weet het eigenlijk niet..
Zo had ik het inderdaad ook ongeveer bedacht. De clomid slaat wel of niet aan en dan maakt het niet uit of dat met 50, 100 of 150 mg is.

Wel grappig trouwens, mijn vriend zit ook regelmatig op Fok en dan vooral om klusdingen voor in huis te bespreken en net hebben we geconcludeerd dat we nu allebei een klusforum hebben
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:19:47 #76
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52056342
Van mijn gyn hoef ik nu ook niet meer te tempen maar doe het nu uit mezelf wil toch zelf ook een beetje duidelijkheid aangezien ik op mijn cyclus geen bal aan kan.
pi_52057361
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:02 schreef E.T. het volgende:
miss-sly, ik weet wel zeker dat de MMM invloed heeft op de rest van je leven.. Maar meer over hoe je in het leven staat en hoe rotsvast je relatie wordt. Maar ook over onbenullige dingen als 'hoe ga ik verder om met anti-conceptie'. Steriel is (bijna) niemand en dus blijft er altijd die ene kans, hoe klein ook. Als je dan een kindje hebt dat in het ziekenhuis gekleid is en je zou 15 jaar later toch nog onbedoeld zwanger raken, zit je ook niet op te wachten lijkt me.

Nu er hier twee van die ICSI-wondertjes rondlopen kan ik wel redelijk de balans opmaken, denk ik. Vergeten zullen we aanloop naar het ouderschap nooit, de impact ervan verwatert wel. Ik ben nu 'gewoon' een moeder van twee kinderen. Ik ben net zo goed boos, ze mogen net zo veel (of weinig is maar net hoe je 't bekijkt ) als dat ze 'normaal' verwekt zouden zijn.
Als ik zo eens om me heen kijk bij andere moeders of andere kinderen op het kdv, zie ik geen verschil. Zoals ik zei; vergeten zullen we het nooit, maar het beinvloed ons niet meer.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, dat niet vergeten maar er niet meer door beinvloed worden. Ik heb dat zelfs met mijn vorige mmm-tijd, terwijl ik daar niet eens een kind aan overgehouden hebt (klinkt wat raar, maar je snapt wel wat ik bedoel). Dat een relatie er rotsvast van kan worden, lijkt me geweldig. Mijn relatie is destijds gesneuveld, maar ik denk niet dat dat door de mmm kwam, maar omdat de relatie op zich al niet goed was. Nu voelt dat heel anders.
pi_52057421
Vanochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, en later ben ik teruggebeld door de gyn. Hij zei dat ik op zich wel met duphaston mocht beginnen, maar als we zekerheid wilden, konden we eerst bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
Meteen dus even naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken, morgen krijg ik te horen of er progestron in zat. Zo ja, wachten we nog even af (want eisprong dus), zo niet, ga ik duphaston halen en word ik binnenkort eindelijk ongesteld
pi_52069785
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:52 schreef miss_sly het volgende:
Vanochtend heb ik het ziekenhuis gebeld, en later ben ik teruggebeld door de gyn. Hij zei dat ik op zich wel met duphaston mocht beginnen, maar als we zekerheid wilden, konden we eerst bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong is geweest.
Meteen dus even naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken, morgen krijg ik te horen of er progestron in zat. Zo ja, wachten we nog even af (want eisprong dus), zo niet, ga ik duphaston halen en word ik binnenkort eindelijk ongesteld
Goed van je, dat je gebeld hebt... dat afwachten is ook om gek van te worden!! Slim ook dat je bloed hebt laten prikken.. en nu maar hopen dat je in ieder geval een eisprong hebt gehad... weet je het inmiddels al?

@Jaape: Haha, ik moest wel even lachen, hoor ...allebei een 'klusforum', hahahaha...
Ik ken het precies hoor, wat je beschrijft. Wij hebben ons ook zovaak voorgenomen: om de dag en dan niks overslaan... maar soms ben je gewoon zo moe, dat je gewoon echt geen zin hebt om een poging te wagen en wil je maar één ding: SLAPEN! Op zich ook heel logisch denk ik... en ik denk aan de ene kant ook wel dat je dan gewoon je gevoel moet volgen en ook echt moet gaan slapen... maar aan de ene kant: ja, je zou daardoor inderdaad maar net de meest ideale poging op een zwangerschap mislopen... dat wil je ook weer niet... het blijft lastig.

Ik heb net ook bloed laten prikken... maandag even bellen voor de uitslag. Gister meldde ik dat mijn temp omhoog was gegaan en vanmorgen was ie weer hoog... dus ik ben heel benieuwd of ik nu wel of geen sprong heb gehad... hoop het wel, dan hoef ik ook geen uitgangsecho te laten maken de volgende keer en kunnen we gewoon op deze manier doorgaan!

en even offtopic: nog anderhalve week en dag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!!!! JAAAA!!! Dus dan ben ik een 'dubbele klusser'
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:21:24 #80
5428 crew  miss_sly
pi_52071759
Ik heb net de uitslag gehad: progesteron (hij zei 28, weeet niet wat dat getal precies zegt) maar dus een eisprong

Nu een spannend weekje afwachten, blijven tempen voor de zekerheid en als ik volgende week zondag nog niet ongesteld ben, toch nog maar een keer testen
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:33:33 #81
3011 E.T.
pi_52072092
oe! das goed nieuws miss-sly!
pi_52072311
Die is spannend, miss_sly!
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52072447
quote:
Ik ben nu trouwens weer eens in de grote klusfase aanbeland (wat heb ik daar een pleurishekel aan zeg) maar als ik zo lees dat een een zaadje 7 dagen kan leven en een ei maar 12-48 uur dan kan je dus beter wat meer voor je eisprong klussen dan erna. Aangenomen dat je ongeveer weet wanneer dat ding springt natuurlijk..
Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 14:25:52 #84
5428 crew  miss_sly
pi_52073745
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:43 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zag deze.....eerst dacht ik aan seks, maar las toen het dikgedrukte en kon me niet meer voorstellen dat dit het was waar degene het over had. Wat bedoelen jullie dan met klusfase?
het verplichte vrijen rondom de eisprong, het zogenaamde KvK-en: klussen voor kids. Geen hekel dus aan seks, maar aan het verplichte dat eraan vastzit als je in deze mmm zit
pi_52073941
Ah, dus toch! Kan me niet voorstellen dat ik seks zou haten op die manier, maar begrijp wel dat zij het op die manier dus haat.
Bedankt voor je uitleg

Dit doet me trouwens aan een film denken Moet even vragen welke, maar misschien wel leuk voor de dames om te kijken...geen zoetsappig einde hoor...gewoon een open einde, maar ik heb wel ontzettend gelachen. Vanavond post ik de titel wel..Ferdo weet vast die titel nog wel
pi_52073961
De eerste paar keren dat je min of meer verplicht rond je eisprong sex moet hebben kan je er nog wel de lol van in zien, tenminste wij moesten er nog wel om lachen maar na en jaar of 2 vergaat het lachen je ook wel. Dan zit je alleen maar te rekenen van "nu of dan moet ik mijn eisprong hebben en moet je verplicht die x aantal dagen sex hebben". Maar goed, toen eenmaal probleem was ontdekt en medicatie volgde ben ik echt heel snel zwanger geworden en ik post hier niet zo vaak maar lees wel trouw met jullie mee. En leef ook met jullie mee hoor, ben jullie echt niet vergeten. Duim nog net zo hard mee dat er binnen nu en heel snel een leegloop van dit topic is.
pi_52074098
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:32 schreef Faja-Lobi het volgende:
De eerste paar keren dat je min of meer verplicht rond je eisprong sex moet hebben kan je er nog wel de lol van in zien, tenminste wij moesten er nog wel om lachen maar na en jaar of 2 vergaat het lachen je ook wel. Dan zit je alleen maar te rekenen van "nu of dan moet ik mijn eisprong hebben en moet je verplicht die x aantal dagen sex hebben". Maar goed, toen eenmaal probleem was ontdekt en medicatie volgde ben ik echt heel snel zwanger geworden en ik post hier niet zo vaak maar lees wel trouw met jullie mee. En leef ook met jullie mee hoor, ben jullie echt niet vergeten. Duim nog net zo hard mee dat er binnen nu en heel snel een leegloop van dit topic is.
Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?
pi_52075285
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb net de uitslag gehad: progesteron (hij zei 28, weeet niet wat dat getal precies zegt) maar dus een eisprong

Nu een spannend weekje afwachten, blijven tempen voor de zekerheid en als ik volgende week zondag nog niet ongesteld ben, toch nog maar een keer testen
Oooh, Miss_Sly!! Zou het dan toch raak kunnen zijn??? Wat zou dat super leuk voor jullie zijn!! Ik ga heel hard voor jullie duimen!!!

Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden over die progesteron waarden... ah, gevonden:
quote:
Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
hmm... of je hier vrolijk van wordt....
Bron: http://forums.obgyn.net/v(...)DHEID.0604/0751.html

quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat het uiteindelijk vervelend is, maar kan me er nu nog niet echt iets bij voorstellen. Hoelang moet je dit dan verplicht doen? Een week lang elke dag ofzo?
Paddy, dit moet vanaf enkele dagen voor de eisprong. Maar omdat sommigen onder ons niet precies weet wanneer je eisprong is, is dat moeilijk in te schatten. Daardoor begin je dus misschien wel een week van te voren en dan is het het beste om het om de dag te doen... En als je eisprong later komt dan dat je verwacht had, kan het maar zo zijn dat je dus dik een week aan het klussen bent, zonder dat het moment van de eisprong ook maar in de buurt komt. Als je altijd precies weet, wanneer je eisprong is, is het een stuk gemakkelijker om het uit te mikken en hoef je dus ook minder 'verplicht' te klussen...

Want geloof me: hoe langer het duurt voordat je zwanger bent, hoe vaker je dus verplicht moet vrijen, dus hoe vervelender (of wellicht 'confronterender' het wordt). Toen ik nog niet aan de Clomid zat had ik geen idee wanneer mijn eisprong was (later bleek dat ik 'm ook lang niet elke maand had)... soms waren we wel twee weken om de dag aan het klussen...

Het spontane/spannende gaat er vanaf, omdat je dus 'moet'. Ook als je dus moe bent en geen zin hebt. Ik bedoel: niet iedereen is altijd in de stemming zeg maar... Tuurlijk is het leuk, maar dat leuke komt voor ons zeg maar na het moment van de eisprong, omdat je het dan doet omdat je zin hebt en niet omdat je moet.

Nou ja, ik hoop dat je een beetje begrijpt hoe het dus kàn zijn als het verplicht moet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jose81 op 03-08-2007 15:32:01 ]
pi_52077427
Miss_Sly, spannend zeg! Afwachten maar weer....

Ik las dat je anders Duphaston zou hebben gekregen, ik ben even niet zo goed op de hoogte, is dat een hormoon dat je moet spuiten wat meestal na de Clomid fase komt? (ik zeg het maar even zo krom, maar dan snap je vast wel wat ik bedoel)
quote:
Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.
Ik heb dat stukje gelezen over die progesteronwaarden maar ik snap daar niet zo veel van. En ik had nog wel gestudeerd dacht ik Maar hieruit maak ik op dat je met een waarde van 28 waarschijnlijk nog niks kan zeggen over een eventuele eisprong.

Hoe kan de arts van Miss_Sly dan beweren dat die er wel was???
Of is dat omdat de arts zeker weet dat het onderzoek wel op het goede moment in de cyclus is verricht??

En dan nog even over het klussen: ik vond het fijn dat ik mijn frustratie hier even kon spuien En ik ben het helemaal met Jose81 eens dat de niet verplichte sex na de eisprong een stuk fijner is

Offtopic: En ik heb er de laatste tijd dus nog een echte klusfrustratie bij gekregen want onze woonkamer wordt verbouwd en het is een grote puinbende hier Hopelijk heb jij wel veel klusplezier in je nieuwe huis Jose!
pi_52078156
quote:
Offtopic: En ik heb er de laatste tijd dus nog een echte klusfrustratie bij gekregen want onze woonkamer wordt verbouwd en het is een grote puinbende hier Hopelijk heb jij wel veel klusplezier in je nieuwe huis Jose!
Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwing )... heb met name zin in het eindresultaat... 'k ben op dit gebied niet zo'n klusser...

De informatie die ik gevonden heb, ik misschien wel verouderd, al heb ik het op een aantal sites terug gevonden. Ik vond overigens nog een stukje wat het misschien nog wat verduidelijkt... dit kwam na het stukje wat ik eerder postte:
quote:
Bij een waarde onder de 27 nmol/l zag hij geen enkele zwangerschap. Hij houdt als ondergrens 30 nmol/l aan1. De Nederlandse gynaecoloog Carl Hamilton heeft in het kader van het onderzoek voor zijn proefschrift gekeken naar de kans op een goede eisprong in relatie tot de progesteronspiegel, en vond een afwezige eisprong in 71 % van alle cycli waar de progesteron waarde onder de 32 nmol/l bedroeg, een z.g.n. 'luteinized unruptured follicle' cyclus2.
Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeld ... en ik ben heel benieuwd wat ik maandag te horen krijg... Kweet nu wat beter wat het (niet) zou moeten zijn...

De werking van Duphaston (in combinatie met zwangerschap/kinderwens) heb ik even opgezocht:
quote:
Zwangerschap en kinderwens
Ongewilde kinderloosheid kan onder andere komen doordat eigen hormoonproductie tekortschiet. De balans tussen de verscheidene hormonen luistert erg nauw. Door een verstoring daarvan kan de eisprong (ovulatie) uitblijven of kan de baarmoeder in een slechtere conditie zijn, om een bevruchte eicel te laten innestelen. Soms merkt u dat u geen menstruatie meer heeft, of is de menstruatie erg onregelmatig.

Als u dydrogesteron gebruikt gedurende tien tot veertien dagen per cyclus van vier weken, kan een normale cyclus zich herstellen. Uw arts schrijft het vaak in combinatie met een oestrogeenhormoon voor.

Verder wordt dydrogesteron ook wel toegepast bij een dreigende miskraam. Bij steeds optredende miskramen achter elkaar is dit middel ook wel gebruikt vóór de zwangerschap. Het zou net als het lichaamseigen hormoon progesteron een beschermend effect op de zwangerschap hebben. Helaas is dit effect niet voldoende aangetoond. Daarom wordt het bijna niet meer bij dreigende miskramen gebruikt.
Zo, weet wat geleerd...!

[ Bericht 2% gewijzigd door Jose81 op 05-08-2007 15:13:03 ]
pi_52078480
Trouwens, om wel positief en hoopvol te blijven ook nog een positief bericht!! Gaat ook over iemand waarbij de progesteronwaarde laag was... lees maar:
quote:
Ik heb voor het eerst een clomidkuur gehad omdat ik geen eisprong had. De kuur ben ik op dag 3 van de laatste menstruatie begonnen. Op dag 21 is bloedgeprikt, op dag 28 had ik een belafspraak met de gynaecoloog. Ik had 's ochtends nog een zwangerschapstest gedaan, negatief. De gynaecoloog zei dat mijn progesteronwaarde laag was, dus dat we een zwaardere clomidkuur moesten beginnen, maar eerst moest ik nog ongesteld worden. Vervolgens heb ik op dag 33 nog maar eens een test gedaan, en bleek zwanger !! Ik had ook wel "last"van wat kwaaltjes, opgeblazen buik, gevoelige borsten e.d.

Mijn vraag is hoe dit kan, je hebt bij je zwangerschap toch juist een extra hoge progesteronwaarde nodig om de innesteling te bevorderen? Of kan het dat mijn cyclus trager was en dat dus later pas de progesteronwaarde is gestegen?
Dusss... je weet het uiteindelijk toch nooit! Zo blijkt maar weer dat sommige onderzoeken niet waterdicht zijn! Dus Miss_Sly: ik blijf voor je duimen!! Nu nog harder!!
pi_52078687
Het is inderdaad allemaal nogal ingewikkeld met die eisprong. Maar als mijn arts zegt dat het goed zit dan ben ik maar geneigd dat te geloven

Wat betreft die Duphaston, ik had ook al ff gegoogled maar wou eigenlijk weten of dat dat valt onder de gonadotrofines maar dat is niet zo zag ik nu, het valt onder de Progestagenen (jaja ) net als Primolut en Provera, dus om je menstruatie op te wekken. (Ik heb die 2 gehad voordat ik aan de Clomid ging, hielp alleen niet )
Maar de Clomid werkt wel dus ik vind het wel best
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:28:39 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52078718
Miss_Sly! Goed nieuws!
pi_52078722
Hoi,

Miss Sly, spannend!
Ik was vanmorgen in het ziekenhuis, had er dus op gerekend dat we een afspraak gingen maken voor de punctie maar helaas, behalve sloom zaad hebben we ook slome eitjes want ze waren sinds woensdag niet zo hard gegroeid. Moet dus nu zondag weer terugkomen (had dan hele andere dingen gepland maar goed) en dan dus waarschijnlijk afspraak maken voor dinsdag of woensdag....
Ik had net mijn agenda vrijgepland voor de maandag omdat ik er vanuit ging dat punctie dan was, en heb een belangrijke afspraak staan op woensdag dus dat vind ik allemaal niet zo handig maar het is ook even niet anders....
Met kinderen kan je geloof ik ook niet altijd alles plannen dus dan kunnen we daar een beetje aan wennen...
Ga nu lekker op een terrasje zitten, tot later!
pi_52118573
Madelieve, ben je vandaag nog in het ziekenhuis geweest?? En hoe was het??
pi_52119285
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:27 schreef Jaape het volgende:
Het is inderdaad allemaal nogal ingewikkeld met die eisprong. Maar als mijn arts zegt dat het goed zit dan ben ik maar geneigd dat te geloven

Wat betreft die Duphaston, ik had ook al ff gegoogled maar wou eigenlijk weten of dat dat valt onder de gonadotrofines maar dat is niet zo zag ik nu, het valt onder de Progestagenen (jaja ) net als Primolut en Provera, dus om je menstruatie op te wekken. (Ik heb die 2 gehad voordat ik aan de Clomid ging, hielp alleen niet )
Maar de Clomid werkt wel dus ik vind het wel best
Tuurlijk, wat je arts zegt is ook gewoon waar!! Ik twijfel daar ook bijna nooit aan (uitgezonderd mijn eigen huisarts die er al 3 keer naast heeft gezeten, na de verhuizing is zij gelukkig uit beeld)...!

Ik begreep ook al dat die was om de menstruatie op te wekken... hopelijk heb je die nooit nodig, nu Clomid het zo goed bij je doet!

Miss_Sly, kom eens vertellen hoe het met je is?? Is er al nieuws??
pi_52120668
Madelieve: al bijna aan de punctie toe. Spannend...!
Hardloper.
IG @webkim
pi_52122502
Hoi, hoi, hebben jullie allemaal genoten van het mooie weer?
Vanmorgen inderdaad weer in het ziekenhuis geweest en dinsdag is de punctie! Komt met werkafspraken ook wel goed uit.

Webkim, ik heb het hartje van je bebe gehoord op je site! Leuk!!
pi_52123260
Dinsdag madelieve! Spannend zeg! Vanavond dus de pregnyl prik?
Je hebt woensdag een afspraak staan he? Hou je er rekening mee dat je je nog niet helemaal lekker voelt dan, en dat die waarschijnlijk toch verschoven moet worden? Hoeft niet hoor, maar je kan het beter voor de zekerheid inbouwen..!

Maar jeetje, op naar het volgende stapje! Ik wens je veel succes!

MissSly,

Ik had afgelopen vrijdag ongi moeten worden, dacht ook dat ik dat werd, maar neen. Manlief zei: let maar op dinsdag, en meestal heeft ie gelijk. Had ook deze keer niet anders verwacht (telkens als we beginnen met een poging, werkt mijn onderbewuste tegen, waardoor mijn menstruatie op zich laat wachten. Maar we zien wel! Volgende week zondag eerst mijn parachutesprong, daarna ga ik me weer bezig houden met de cryo poging)

Dus nog ff rustig hier! Hoop dat jullie allemaal genieten van deze heeeerlijke zonnige zondag!!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 21:50:00 #100
5428 crew  miss_sly
pi_52127613
Madelieve, punctie dinsdag! Spannend! Sterkte en hopen op een mooi aantal eitjes

NieTTus, je parachutesprong ook spannend, maar dan anders en daarana de cryo-zonder-hormonen

Hier niets nieuws. Vanochtend was mijn temp wat lager, dus ik verwachtte eigenlijk vandaag ongesteld te worden, maar dat zal morgen dan wel zijn. Verder alles nog hetzelfde, dus even op morgen wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')