Ik leer hier veel inderdaad. Over dingen waar ik me eerst helemaal niet mee bezig hield.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:07 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Dank je wel... komt vast wel goed (ook met jullie verbouwing)... heb met name zin in het eindresultaat... 'k ben op dit gebied niet zo'n klusser...
![]()
De informatie die ik gevonden heb, ik misschien wel verouderd, al heb ik het op een aantal sites terug gevonden. Ik vond overigens nog een stukje wat het misschien nog wat verduidelijkt... dit kwam na het stukje wat ik eerder postte:
[..]
Eén ding weet ik wel: het is allemaal heel ingewikkeld... en ik ben heel benieuwd wat ik maandag te horen krijg...
Kweet nu wat beter wat het (niet) zou moeten zijn...
![]()
De werking van Duphaston (in combinatie met zwangerschap/kinderwens) heb ik even opgezocht:
[..]
Zo, weet wat geleerd...!![]()
Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:11 schreef Jose81 het volgende:
[
En... Miss_Sly, je hebt wel een mooie uitslag hoor!! Hij moet namelijk boven de 15 zijn en daar zit je ruim boven!! Dus wie weet!!!
Ik zat er zelf trouwens ook boven die 15... Mijn uitslag was 37,2!! Dus ik ben allang blij dat het toch een mooie eisprong is geweest....Ik mag nu ook gewoon doorgaan met 100 mg Clomid en hoef dus geen hogere dosering en hoef ook geen uitgangsecho te laten maken... jippie!
![]()
![]()
Hmm... lastig Jaape, als die testen niet meewerken. Ik heb nooit zo'n test gebruikt, dus ik weet ook niet hoe het bij mij zou gaan... ik zou het inderdaad ook maar even navragen hoe of wat met jouw progesteronwaarde... dan heb je in ieder geval duidelijkheid!quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:35 schreef Jaape het volgende:
Allemaal duimen voor Miss_Sly en alle anderen die weer vol spanning zitten te wachten!!
Jose bedankt voor de info over die progesteronwaarde, ik ga het misschien ook de volgende keer maar eens aan m'n arts vragen want mijn ovulatietests blijven allemaal ontkennen dat ik een eisprong heb maar mijn arts zegt steeds van wel![]()
Fijn dat je geen uitgangsecho hoeft, echo's zijn natuurlijk niet zo fijn, maar waarom moest je die dan misschien (en wat is het eigenlijk)? Ik heb (afgezien van de eerste om te bepalen dat ik pco heb) nooit meer een echo gehad. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk...
Ik neem aan van wel... gewoon een PARACHUTE SPRONG! Gewoon aan zo'n touwtje-met-zijltje-daar-aan-vast een vliegtuig uit springen!!quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:02 schreef paddy het volgende:
NieTTus succes met je parachutesprong....Ik kan er zo niet achterkomen wat dat isNeem aan dat jullie het niet echt over een parachutesprong hebben?
Dit was ik dusquote:
Verraadster? Doe eens niet zo gekquote:Op maandag 6 augustus 2007 22:40 schreef E.T. het volgende:
Dank je miss_sly.. Al voel ik me wel een beetje een verraadster hier![]()
Maar jij komt me maar gewoon gauw gezelschap houden in Z&G![]()
Je hebt er waarschijnlijk geen bal aan maar ik vond het toch wel lekker opbeurend klinkenquote:Recent onderzoek leert dat de vruchtbare periode van de cyclus zeer sterk kan schommelen, zelfs bij vrouwen met een erg regelmatige cyclus. Er zijn slechts weinig dagen van de cyclus waarop een vrouw niet vruchtbaar is. Bij vrouwen met een regelmatige cyclus van 28 dagen ligt de meest vruchtbare periode tussen dag 11 en dag 16 van de cyclus. De periode tussen de 8ste en de 18de dag van de cyclus beschouwt men als minder vruchtbaar, maar ook tijdens die periode blijft er toch nog een kans op zwangerschap. Dat betekent dat vrouwen met een regelmatige cyclus al van bijna onmiddellijk na de menstruatie vruchtbaar zijn.
Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!![]()
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt.
Bij ET lag het probleem voornamelijk bij het zaad, vandaar ISCI... Net als bij ons eigenlijk, misschien dat wij ook zoveel geluk krijgen....quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, als ik even voor mijn beurt mag praten, vrijwel dood zaad blijft vrijwel dood zaad hoor.
Het is wrsch meer een kwestie geweest van juist heel veel proberen om dat ene zaadje er doorheen te krijgen.![]()
![]()
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijnquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:48 schreef Jaape het volgende:
ET, gefeliciteerd!![]()
Je hoort het toch maar wat vaak dat als je eenmaal stopt met proberen dat het dan opeens vanzelf gebeurt. Maar ja, de meesten van ons kunnen moeilijk stoppen, ikzelf zie dat niet echt als een optie in ieder geval, want als ik stop met Clomid krijg ik geen eisprong en dan wordt de kans op zwangerschap toch wel erg klein....
vandaar dit dus:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal benquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
We zijn natuurlijk de doodsteek voor iedereen die met IVF bezig is...
"Ja ik ken een stel..., die hadden eerst 2 kinderen met ICSI, en de hechtingen waren er nog niet uit en ze was spontaan zwanger van een 3e!! Je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn meid!"
Kan ik me zeker wel iets bij voorstellenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:45 schreef E.T. het volgende:
[..]
vandaar dit dus:
[..]
Ik baal er best van dat ik nu zo'n verhaal benzo'n 'ziejewel' -geval. Vind ik echt niet leuk.
Nee, dat is waar. Kennelijk zat er toch een heel goed zwemmertje tussen! Gelukkig maarquote:Maar ja, door het stoppen met roken 1,5 jaar geleden zal Swets z'n zaadkwaliteit wel iets gestegen zijn.. maar als het al 15 jaar waardeloos was en maar kantjeboord genoeg voor ICSI, zal het echt niet ineens helemaal goed zijn..
Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 10:09 schreef miss_sly het volgende:
Precies datgene is wat mensen die in de mmm bezig zijn, NIET willen horen. Tesamen met de opmerking: zie je, je moet er gewoon niet zo veel mee bezig zijn
Nou psies mijn punt inderdaad, en bovendien: als je zou stoppen omdat je er niet meer bezig wil zijn dan ben je er dus nog steeds mee bezigquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:30 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ooh, hoe vááááák wij dat inmiddels ook aan hebben moeten horen...'misschien ben je er wel te veel mee bezig... je hoort wel vaker als je er niet meer mee bezig bent, dat het dan -hup- vanzelf gaat'.
Jaahaa, túúrlijk: je wordt ook zo snel 'zomaar-hup-' zwanger zonder eisprong...GGRRR...![]()
Ik zeg dan altijd: 'ja, maar hoe kan ik er nou niet mee bezig zijn? Ik moet (-nu niet meer overigens-) elke dag temperaturen-dus dan ben je er mee bezig. Ik moet pillen slikken -dus dan ben ik er mee bezig... dus, vertel maar: hoe doe ik dat? Er NIET mee bezig zijn?' Moet je ze dan zien stamelen: 'uuh..ja, dat is ook wel zo... tja..'
Wat doen ze in jouw ziekenhuis zeg!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende: vleeshaken,
Pregnyl is iets van 12 euro ofzo...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:22 schreef NieTTus het volgende:
ET![]()
ik heb gewoon wat gemist, en WAT voor iets!
![]()
Wat stoer! Gefeliciteerd en wat moet dat raaar zijn om "ineens" gewoon zwanger te zijn geworden, zonder alle vleeshaken, spuiten, naalden etc. etc.![]()
![]()
Helemaal leuk!!
Ja mensen moeten gewoon altijd wat te zeggen hebben.. Hier wordt het ook nog regelmatig gezegd: laat het los dan lukt het wel! 1. waarom worden er dan uberhaupt mensen zwanger in de molen, als je het maar los moet laten? 2. hoe doe ik dat, zonder eileiders toch nog spontaan zwanger wordendan zou ik redelijk het 3e wereldwonder worden.. Ik zie mezelf al met foto in het guiness book of records staan
![]()
![]()
![]()
Hoe dan ook, mensen lullen maar lekker een eind weg!!!
Madelieve, ben wel heel erg benieuwd hoe het is gegaan....
Ik ben eindelijk ongesteld, en godver hoe zeg! Blij dat deze keer mijn eitjes niet geprikt worden, daardoor kon ik vandaag bijna een hele strip advils wegslikken -> weg pijn! (ibu schijnt giftig te zijn voor je eitjes...)
Maar officieel dus van start, donderdag ff testen ophalen in het ziekenhuis. Wordt waarschijnlijk toch niet vergoed door de Menzis (de pregnyl prik dan, ziekenhuis gebeuren weer wel, want dat is verlengde van poging 2.. Echter medicijnen voor poging 2 heb ik al gehad, dus als ik nu een machtiging voor de komende cryo poging aanvraag, geld dat als machtiging 3 en dat is gelijk de laatste. Het is toch ook niet te geloven, maar enfin. Dan maar de pregnyl betalen (weet iemand hier nog hoe duur die was? Iets van 200 euries toch? Of minder?)
En nu ga ik bijlezen, mis veel te veel zie ik al![]()
Rottdog, fijn he, blaasontsteking! Ik heb vorige cyclus en twee cyclussen daarvoor ook blaasontsteking gehad. Erg fijn inderdaad als je dan ook met Clomid bezig bent... de kansen zijn dan (misschien wel alleen voor je gevoel) gehalveerd. Maar heb jij ook wel Nitrofurant gekregen?? Die is namelijk wel te gebruiken bij een eventuele zwangerschap!! De eerste keer werd mij die speciaal voorgeschreven ivm kinderwens. De tweede keer was het wel heel raar:quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:14 schreef Rottdog het volgende:
Tis hier wel bal sinds ik clomid slik eerste maand antibiotica voor een onsteking in de voet en nu weer antibiotica wegens een blaasontsteking![]()
Nee, ik spoot gewoon 2x de 1500 variant...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:45 schreef NieTTus het volgende:
Hihi, nou ik ben ook echt benieuwd hoor meis!
Ik heb geen idee met dat tempen overigensdaar heb ik geen ervaring mee! (ben eigenlijk ook wel blij dat ik deze maand met ovulatietesten dingen mag doen.. Dat tempen zou ik niet vol kunnen houden! Ik ga namelijk 's morgens voor de wekker SLAPEND naar het toilet
)
Ticootje, dat zou fijn zijn als het inderdaad maar zo weinig is! Hoeveel moest jij prikken bij een cryo poging? Lijkt me ook niet dat het 10.000 IE deze keer is.. Volgens mij zou voor 1 ei, 5000 IE moeten volstaan... Nou ja morgen weet ik meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |