Zou jij een werknemer niet ontslaan als je hem niet meer kunt vertrouwen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:01 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel en daarom is is rasmussen gelijk ontslagen? en loopt Rasmussen hele tijd te zeggen dat ie het onbegrijpelijk vind enzo
oke is waar,maar ik denk gewoon dat dr meer aan de hand is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:04 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Zou jij een werknemer niet ontslaan als je hem niet meer kunt vertrouwen?
Kom op man, wat heeft die bril er mee te maken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:15 schreef DarkShine het volgende:
de Rooy heeft Rasmussen direct na de finish aangesproken...
Dan nogmaals een screenshot.Vanwaar ineens die grote bril (andere dan tijdens de koers!). Zie jij een lach op zijn gezicht?
[afbeelding]
Hij is dus tussen de finish en de huldiging door de Rooy aangesproken. Door zo'n grote bril op te zetten verberg je je emotie wel voor een groot gedeelte!quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:16 schreef Neleos het volgende:
[..]
Kom op man, wat heeft die bril er mee te maken.
Nou, die bril had hij de hele dag nog niet opgehad... Hij viel wel behoorlijk op, op het podium. Ik vind dat DarkShine wel een punt heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:15 schreef DarkShine het volgende:
de Rooy heeft Rasmussen direct na de finish aangesproken...
Dan nogmaals een screenshot.Vanwaar ineens die grote bril (andere dan tijdens de koers!). Zie jij een lach op zijn gezicht?
[afbeelding]
http://www.ad.nl/sport/tour/article1537945.ecequote:Boogerd wil meteen naar huis
Door LÉON DE KORT en RENZE LOLKEMA
PAU - Na zijn triomf op de Col d’Aubisque leek Michael Rasmussen zeker van de eindzege in de Tour de France. Gisteravond laat volgde een bizarre ontknoping.
De Deen werd door de leiding van zijn eigen Raboploeg op staande voet ontslagen en uit de koers genomen, omdat hij de interne regels heeft overtreden.
Het herhaaldelijk verkeerd en niet informeren van de antidopinginstanties en de ploegleiding van Rabobank heeft geletruidrager Michael Rasmussen gisteravond de kop gekost. Vanwege het schenden van de ‘interne regels’ en na het verkrijgen van extra informatie van derden besloot manager Theo de Rooij de kopman van zijn team te ontslaan.
,,Rasmussen heeft verschillende keren de interne code geschonden, meer bepaald de verstrekking van informatie over de plaats waar hij zich zou ophouden om te trainen. In In werkelijkheid verbleef hij ergens anders. Dat is voor mij reden hem uit de Ronde van Frankrijk te nemen,’’ lichtte een hevig geëmotioneerde De Rooij rond de klok van middennacht toe.
De directe aanleiding voor het wegzenden van Rasmussen moet een tip zijn geweest die De Rooij gisteravond ontving. Uit die informatie zou zijn gebleken dat de Deen in juni niet in Mexico was – zoals hij zelf steeds beweerde – maar in de Italiaanse Dolomieten aan het trainen was.
Deze tegenstrijdige verklaring, opgeteld bij het missen van onaangekondigde dopingcontroles en het vergeten van het opsturen van informatie over verblijfplaatsen, deed de baas van Rabo’s Wielerplan de rigoureuze maatregel te treffen.
Op hetzelfde moment liep Michael Boogerd verdwaasd rond door de lobby van het Mercure hotel in Pau waar de ploeg van Rabobank de voorbije dagen verbleef. ,,Wij weten ook nog geen exacte reden. Het is vreemd. Interne regels, hoor ik. Maar wat het is? Geen idee,’’ aldus ‘Boogie’.
Hij was niet van plan de Tour nog te vervolgen. ,,Ja, wat denk je? Dat ik hier nog verder rijd voor Jan lul? Nee, man , ik ga naar huis, het liefst nu meteen nog. En straks in de criteriums, wat denk je daarvan. In Boxmeer kom je dadelijk aan de start en hoor je speaker omroepen: ‘Kijk, daar hebben we Michael Boogerd, die wekenlang op kop heeft gereden voor Rasmussen’. Ik vind het verschrikkelijk.’’
Daarna trok Boogerd zich terug met de rest van het aangeslagen team om te overleggen wat de ploeg zou doen. Dat leek een halfuur later duidelijk. Perswoordvoerder Jacob Bergsma: ,,We stoppen waarschijnlijk.’’
Tom Boonen, de drager van het groen, reageerde vannacht laconiek. ,,Mooi dat Rasmussen eruit is. Dan kunnen we nu echt gaan koersen.’’
Rasmussen (33) won gistermiddag nog met overmacht de zestiende etappe, de laatste tocht door de Pyreneeën, en verstevigde zo zijn leidende positie in de algemene rangschikking. Met een voorsprong van 3.10 minuten op de Spanjaard Alberto Contador leek er geen vuiltje meer aan de lucht.
Tijdens de daaropvolgende persconferentie haakte ‘Chicken’, zoals zijn bijnaam luidt, al na de vierde vraag af. Toen een verslaggever informeerde naar de blunder die hij beging op de persbijeenkomst tijdens de rustdag (Rasmussen noemde de naam van een UCI-medewerkster met wie hij zou hebben gesproken over het missen van een onverwachte dopingcontrole), kwam hij plotseling met nieuwe namen en data. Het waren zijn laatste officiële woorden in de Tour.
Zijn optreden in de 94ste Ronde van Frankrijk was ronduit imponerend. Zelfs op het onderdeel tijdrijden kon de excentrieke renner zelfs meekomen met de subtop. Vorige week zaterdag, toen iedereen verwachtte dat hij het geel zou kwijtraken, liet hij de elfde tijd noteren. Het bracht vele wenkbrauwen van volgers tot fronsen.
Gedurende de dagen die daarop volgden sijpelden van alle kanten geruchten, verhalen en halve waarheden door in de karavaan over zijn capriolen buiten de wedstrijden. Rasmussen trainde bij voorkeur alleen, sliep tijdens races meestal alleen op een kamer. Ook in de drukte van de Tour gebeurde het soms dagen dat zijn ploegmaten hem niet aan tafel zagen. ,,Meestal schoof hij aan, wanneer wij klaar waren,’’ aldus Boogerd.
Dat waren nog onschuldige constateringen vergeleken bij de uitlatingen van andere (in)direct betrokkenen. ,,Rasmussen? ,,Dat is een wandelende tijdbom op dopinggebied,’’ wist een arts, die verder anoniem wenste te blijven.
quote:Tom Boonen, de drager van het groen, reageerde vannacht laconiek. ,,Mooi dat Rasmussen eruit is. Dan kunnen we nu echt gaan koersen.’’
quote:Tom Boonen, de drager van het groen, reageerde vannacht laconiek. ,,Mooi dat Rasmussen eruit is. Dan kunnen we nu echt gaan koersen.’’
quote:Rasmussen: 'Wat is de reden dat ik nu weg moet'
Rasmussen heeft verontwaardigd gereageerd. Al dagen rijdt hij in de Tour, terwijl zijn ploeg weet dat hij al eens heeft gelogen over zijn verblijfsplaats. Zo vlak voor het einde van de Tour en het behalen van de eindoverwinning, klapte bij Theo de Rooij de bom. Op staande voet ontslagen en hiermee zijn tour-dromen naar de knoppen.
"Ik begrijp er niets van. Wat is de reden dat ik nu weg moet?! Theo de Rooij heeft me niet duidelijk kunnen maken waarom ik uit de wedstrijd gehaald ben. Het is een enorme klap voor me, ik besef dat m'n carrière voorbij is. Ik heb geen idee wat me te doen staat of waar ik heen ga. Het is een enorme klap voor mij en ook voor alle jongens van de Rabo-ploeg. Ze zijn vernietigd", aldus de Deense renner gelijk na de bekendmaking.
Rasmussen heeft een ander hotel opgezocht, de locatie is uiteraard onbekend.
Bron: Wieler Report
http://www.ad.nl/sport/tour/article1537951.ecequote:Geen gebak voor Rabo-personeel
UTRECHT - Door het plotselinge ontslag van Rabo-renner Michael Rasmussen zien duizenden werknemers van de Rabobank gebak aan hun neus voorbij gaan.
De Rabobank was gisteren al voorbereid op een eindzege van Rasmussen. ,,We bereiden ons voor op een feestje,’’ meldde woordvoerder Raymond Salet na de ritzege van de Deen. ,,Er is dan in elk geval gebak voor alle collega’s wereldwijd.’’ De bank telt ongeveer 55.000 medewerkers.
Speciaal voor Nederland: een gigantische afbeelding van de geletruidrager met zijn ploegmaten in actie zou de gevel van Rabobank Nederland aan de Croesenlaan in Utrecht sieren, zo was de bedoeling. ,,Rasmussen zei toen hij over de finish kwam dat het een ploeginspanning is geweest, dus dat moet tot uitdrukking komen. Daar zijn wij apetrots op.’’
In de hal van alle Rabobanken zouden klanten ook posters kunnen zien met eenzelfde soort actiefoto uit de Tour met Rabo-renners erop. De bank had bovendien al extra reclameblokken op televisie ingekocht. ,,Mocht de eindzege toch aan Rasmussen voorbij gaan, dan kunnen we altijd nog een gewoon reclamefilmpje laten zien, dus dat gaat kostenneutraal,’’ aldus Salet.
En ik zat nog wel op een leuk financieel extraatje van de Rabobank te wachten als rekeninghouder zijndequote:Op donderdag 26 juli 2007 04:00 schreef kraaksandaal het volgende:
![]()
[..]
http://www.ad.nl/sport/tour/article1537951.ece
Dat dus.quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:08 schreef tevebe het volgende:
Het kan zo'n mooie sport zijn alleen de dopingschandalen verpesten het gewoon.
Mee eens, er moet meer zijn dan het overtreden van een 'interne regel'. Komende dagen zou er wel meer naar buiten komen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 05:54 schreef speknek het volgende:
Ik ben benieuwd wat de Rabo ploegleiding nog meer weet wat ze niet naar buiten brengen. Hij heeft gelogen over z'n verblijfplaats, en daarom schop je je gele-truirijder eruit, die de Rabobankploeg voor het eerst naar het sterrendom katapulteert? Waarom niet het risico nemen tot de TDF leiding het zelf doet? Volgens mij is ie in Italie betrapt bij een steroiden arts ofzo.
Er zijn al zoveel rijders gepakt de afgelopen jaren en toch blijven ze het doen. Gewoon als je gepakt wordt... hoppa tijd voor andere carriere. Wielrencarriere moet meteen voorbij zijn. Alleen dan zullen renners 2x denken voor ze doping gebruiken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:16 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat dit uiteindelijk wel positief is. Laat alle dopers maar een jaar massaal op hun bek gaan, misschien dat het dan langzaam aan beter gaat.
Inderdaad.. Hoezo kan het koersen nu beginnen? Rasmussen maakte samen met Contador de bergetappes goed spannend terwijl Boonen lekker achterin t peloton op een 'rustig' tempo naar boven fietst.quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:17 schreef WEST het volgende:
uitspraak van Tom Boonen is helemaal achterlijk voor iemand die dope gebruikt![]()
De sport is nu meer "Hoe kun je dopen zonder gepakt te worden?"quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:19 schreef tevebe het volgende:
[..]
Er zijn al zoveel rijders gepakt de afgelopen jaren en toch blijven ze het doen.
Ja voor mensen die niks om de sport geven is het idd makkelijker. Ik volg het echt al jaren. Ik ben ook lichtelijk geirriteerd door dit nieuws, omdat ik het pas sinds 2u weet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nou ja, het is voor iemand die sowieso niet van wielrennen houdt (zoals ik) gemakkelijk om er lekker cynisch over te zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat een liefhebber er behoorlijk ziek van is/wordt.
Enige positieve is dat die fransen nu niets meer te zeiken hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2007 06:43 schreef Godlike02 het volgende:
Toch stiekem hulde voor de rabo ploeg om daadkrachtig te reageren.
Tijdbom was dit?
Het is wel gelijk duidelijk dat ze dit niet accepteren.
Dat dus. Denk aan al die krachtsinspanningen van zijn teamgenoten. Iedereen heeft zich weggecijferd voor Rasmussen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 07:45 schreef Waaghals het volgende:
Het is ook vooral lullig voor de andere rabo's. Sinds Rasmussen de gele trui heeft, hebben ze allemaal moeten knechten tot ze erbij omvielen. En dan word je nu zo genaaid door die kip.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 07:45 schreef Waaghals het volgende:
Het is ook vooral lullig voor de andere rabo's. Sinds Rasmussen de gele trui heeft, hebben ze allemaal moeten knechten tot ze erbij omvielen. En dan word je nu zo genaaid door die kip.Theo de Rooij
Hij krijgt iedere dag telefoontjes en vragen van Franse kranten. Waarschijnlijk heeft de sponsor ook nog wat druk opgelegd, de druk werd hem gewoon teveel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 07:57 schreef Bullebak het volgende:
Hoe meer ik er over lees, hoe vreemder ik het vind![]()
![]()
Lijkt wel een ontzettend overhaaste, niet doordachte beslissing na een paar paniektelefoontjes
Omdat het toch na de tour was uitgekomen, en dan in de hele naam van Rabobank naar de klote nu hebben ze de naam nog enigzins kunnen redden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind het echt een drog reden om iemand te ontslaan.
Ze moeten er imho ook gewoon rekening mee houden dat ze een tour kunnen winnen. Oké hij heeft fouten gemaakt, maar elk mens maakt fouten. Ze wisten er toch al van al die berispingen en boetes waren in aanloop op de tour al gegeven, waarom dan nu toch hem ontslaan?
Eeuwig zonde.
Ze wisten niet dat hij niet in Mexico was maar in Italië. Dat geeft toch te denken? Vergeten om op tijd door te geven waar je zit is één. (Bewust) een verkeerde locatie doorgeven is toch echt van een andere orde.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ze wisten er toch al van al die berispingen en boetes waren in aanloop op de tour al gegeven, waarom dan nu toch hem ontslaan?
En dan keer op keer blijven liegen zeker?quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind het echt een drog reden om iemand te ontslaan.
Ze moeten er imho ook gewoon rekening mee houden dat ze een tour kunnen winnen. Oké hij heeft fouten gemaakt, maar elk mens maakt fouten. Ze wisten er toch al van al die berispingen en boetes waren in aanloop op de tour al gegeven, waarom dan nu toch hem ontslaan?
Eeuwig zonde.
Lijstje van 2005quote:1. Lance ARMSTRONG (Usa) en 86h15'02"
2. Ivan Basso (Ita) à 4'40"
3. Jan Ullrich (All) à 6'21"
4. Francisco Mancebo (Esp) à 9'59"
5. Alexandre Vinokourov (Kaz) à 11'01"
6. Levi Leipheimer (Usa) à 11'21"
7. Michael Rasmussen (Dan) à 11'33"
8. Cadel Evans (Aus) à 11'55"
9. Floyd Landis (Usa) à 12'44"
10. Oscar Pereiro Sio (Esp) à 16'04"
11. Christophe Moreau (Fra) à 16'26"
12. Yaroslav Popovych (Ukr) à 19'02"
13. Eddy Mazzoleni (Ita) à 21'06"
Logisch ook. Ik zou er ook mee stoppen. Triest, zeer triest dit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:54 schreef Bruce117 het volgende:
Vrouw van Boogerd geeft in een interview met Q-Music net aan dat de renners geen zin meer hebben om verder te gaan.
Amen, ik vond het al een lul maar nu helemaal... die deugt zelf ook voor geen meterquote:Op donderdag 26 juli 2007 06:17 schreef WEST het volgende:
uitspraak van Tom Boonen is helemaal achterlijk voor iemand die dope gebruikt![]()
Ik voel me ook bedroegenquote:Op donderdag 26 juli 2007 08:58 schreef Peterke het volgende:
Rasmussen en rabobank zijn grote bedroegers. Nederlandse kutploeg![]()
Waarom is rabo nu ook een bedrieger?quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:58 schreef Peterke het volgende:
Hé, houd je de Nederlanders nog wel even te vriend? Brammetje en Steven moeten jullie Boonen natuurlijk nog wel even met groen afzetten in Parijs.quote:Op donderdag 26 juli 2007 08:58 schreef Peterke het volgende:
Of heeft hij vroeger een keer wat knikkers van De Rooij gestolen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:05 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Maybe had hij wel een affaire met een andere vrouwof in gesprek met een andere ploeg
![]()
Ja... en er is geen info over wat hij heeft gedaan in Italie, maar hij zn eigen ploeg voorgelogen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:08 schreef teamlead het volgende:
Begrijp ik het nu goed?
- Rasmussen was onvindbaar voor out of compitiion controle
- Rasmussen gaf aan in Mexico geweest te zijn maar dat niet of niet goed doorgegeven te hebben
- Rasmussen zat feitelijk in Italië ?
Dat was het wel zo'n beetje inderdaad. Wat hij in Italie deed is nu de grote vraag maar je kan wel raden waarom hij daar was.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:08 schreef teamlead het volgende:
Begrijp ik het nu goed?
- Rasmussen was onvindbaar voor out of compitiion controle
- Rasmussen gaf aan in Mexico geweest te zijn maar dat niet of niet goed doorgegeven te hebben
- Rasmussen zat feitelijk in Italië ?
ach, zo zijn er bij elke renner wel verdachte dingen op te vissen. Als het nodig is haalt de media wel een paar verdachte dingen uit het verleden van een renner op en gaat die vervolgens uitgebreid behandelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:08 schreef souvenir het volgende:
Op zich vind ik het wel een beetje verdacht van Rasmussen.
Eind vorig jaar brak hij z'n dijbeen en moest 3 maanden op bed liggen. Ik weet niet hoe het mogelijk is om zo snel daarvan te herstellen en weer etappes (laat staan de hele toer) te winnen, dus ja...![]()
onbegrijpelijkquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was het wel zo'n beetje inderdaad. Wat hij in Italie deed is nu de grote vraag maar je kan wel raden waarom hij daar was.
Hoe dom kan iemand zijn eigenlijk, zoiets komt vanzelf een keer uit.
Inderdaad. Waarom reageert Rabo zo overspannen. Er speelt meer. Die hele Mexico zaak was al bekend, want daarvoor had hij een schorsing van zijn bond....quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:10 schreef Fugie het volgende:
[..]
ach, zo zijn er bij elke renner wel verdachte dingen op te vissen. Als het nodig is haalt de media wel een paar verdachte dingen uit het verleden van een renner op en gaat die vervolgens uitgebreid behandelen.
ja.. maar als dan blijkt dat ie bij nader inzien niet in Mexico maar Italië zat, is er dus meer aan de hand dan de ploeg op voorhand wistquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarom reageert Rabo zo overspannen. Er speelt meer. Die hele Mexico zaak was al bekend, want daarvoor had hij een schorsing van zijn bond....
Moet er niet aan denken dat deze feiten eerst via de media bekend zouden worden, dan waren de problemen echt niet te overzien.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:14 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarom reageert Rabo zo overspannen. Er speelt meer. Die hele Mexico zaak was al bekend, want daarvoor had hij een schorsing van zijn bond....
als jullie braaf zijn voor de fransen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:03 schreef alpeko het volgende:
Hé, houd je de Nederlanders nog wel even te vriend? Brammetje en Steven moeten jullie Boonen natuurlijk nog wel even met groen afzetten in Parijs.
Wat hij in Italie heeft gedaan maakt helemaal niets uit. Het klinkt inderdaad verdacht, maar ook als hij echt alleen maar getraind heeft dan brengt dat geen verandering in de zaak.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was het wel zo'n beetje inderdaad. Wat hij in Italie deed is nu de grote vraag maar je kan wel raden waarom hij daar was.
Hoe dom kan iemand zijn eigenlijk, zoiets komt vanzelf een keer uit.
Onsportieve manier?? Zijn die mensen dom of zo, hij heeft deze tour geen Doping gebruikt, de halve wielersport gaat er van uit, Nee Vinokoerov hoorde je niemand over van de franse kant uit, terwijl meneer wel met Dopingarts ferrari lag te kuttenquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:22 schreef ririndra het volgende:
inside information vanuit Rabobank NL:
Ook Heleen Crielaard, hoofd sponsoring van Rabobank is met stomheid geslagen: "Een zwarte dag, ik voel me machteloos en eigenlijk ook boos. De ploeg heeft zo hard gewerkt en ook alle mensen van sponsoring binnen de bank. Al die mensen worden dan op zo'n verschrikkelijke manier door de kopman in de steek gelaten. Voor Michael Boogerd vind ik het nog het allerergste. Dat dit je moet overkomen in je laatste Tour. Voor Rabobank is dit natuurlijk ook een enorme domper. We waren al bezig om een feestje voor te bereiden voor het geval dat we in het geel Parijs zouden halen. Het heeft niet zo mogen zijn en dan ook nog op een onsportieve manier. Dat vind ik wel heel droevig want dat past helemaal niet bij Rabobank."
Plus Contador en Fuentesquote:Op donderdag 26 juli 2007 09:25 schreef NeoGenic1982 het volgende:
[..]
Onsportieve manier?? Zijn die mensen dom of zo, hij heeft deze tour geen Doping gebruikt, de halve wielersport gaat er van uit, Nee Vinokoerov hoorde je niemand over van de franse kant uit, terwijl meneer wel met Dopingarts ferrari lag te kutten![]()
Een stelselmatig gebruik van doping heeft denk ik ook wel voordelen in bijvoorbeeld de tour, ook al gebruik je daar niets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:24 schreef NeoGenic1982 het volgende:
En wat is het nut als hij die trainingsdagen in italie doping gebruikt zou hebben, ow ik fiets harder op me trainingsfiets, het klopt gewoon niet![]()
Same herequote:Op donderdag 26 juli 2007 09:28 schreef Nielsch het volgende:
Erg jammer! Ik had het Rasmussen gegund en ik zal nu ook niet meer naar de Tour kijken. Voor mij is de lol er echt helemaal af.
Ik kan echter niets anders doen dan de directie van de Rabobank ploeg gelijk geven. Hoewel ik Rasmussen helemaal nergens van verdenk lieg je als werknemer gewoon niet tegen je baas, en al helemaal niet over kwesties die gevoelig kunnen liggen en het team in verlegenheid kunnen brengen. Ik denk de bijna alle andere werkgever (of ze nu in de sport opereren of in het bedrijfsleven) deze belissing hadden genomen, en terecht.
blijkbaar gunnen ze het boonen niet meer, nu rasmussen uit de tour ligt...quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:29 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat heeft Boonen eigenlijks gezegd dan?
Dan lijkt het me onmogelijk dat er tijdens al die controles niets gevonden is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
[..]
Een stelselmatig gebruik van doping heeft denk ik ook wel voordelen in bijvoorbeeld de tour, ook al gebruik je daar niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |