abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51820158
Maar de Order wist toch helemaal niet dat Dumbledore en Snape dat hele plan hadden gemaakt? En de Order was natuurlijk niet aanwezig bij die gezellig DE-bijeenkomst in het eerste hoofdstuk
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_51820175
Hmm, volgens mij was het DD die het tegen Snape zei vanuit het schilderij. Dus daarna.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:35:06 #203
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51820336
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:29 schreef bladibladibla het volgende:
Maar de Order wist toch helemaal niet dat Dumbledore en Snape dat hele plan hadden gemaakt? En de Order was natuurlijk niet aanwezig bij die gezellig DE-bijeenkomst in het eerste hoofdstuk
Wat ik bedoel is dat als dat plan al gemaakt was toen Dumbledore nog leefde, Snape nog in de gratie was bij de Order en dus logischerwijs ook van dat plan op de hoogte zou zijn...

En Dumbledore vertelde dat wel degelijk tegen Snape in zijn kantoor, dat was in zijn herinneringen te zien.
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_51820402
Nog even over de wand: het gaat er volgens mij om wat de wand zelf denkt.

De Elder Wand wist dat Draco Malfoy zijn bezitter was nadat hij in boek 6 de wand had overmeesterd van Dumbledore. Daarom wilde de wand geen speciale magie verrichten voor Voldemort, want dat wilde hij alleen doen voor Draco. Harry heeft Draco z'n (gewone) staf afgepakt en toen was de vraag wat de Elder Wand zelf wist van de situatie: wist de staf dat Draco disarmed was, dan zou hij naar de Disarmer toegaan (Harry), tenminste, dat is wat Potter hoopt. Zou de staf het niet weten, dan zou z'n allegiance alsnog bij Draco liggen en niet bij Voldemort.

Ik denk het vooral door dit zinnetje op pag. 595, uitgesproken door Harry richting Voldemort:

"Does the wand in your hand know its last master was Disarmed? (alsof de staf zelf een brein heeft) Because if it does... I am the true master of the Elder Wand.'

Op dat moment wist Harry ook nog niet zeker waar de allegiance van de wand lag, maar hij besloot de gok te nemen en gelukkig lag die allegiance bij Harry.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2007 15:39:07 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:42:52 #205
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_51820614
Het was geweldig, het begin was zo spannend
Na de locket kapot te hebben gemaakt, ging het trouwens wel erg snel met horcruxes verzamelen vind ik.
Ik vond het jammer dat Ginny niet zo vaak erin voorkwam en van mij hoefde Fred echt niet dood.. Doe dan maar Hagrid ofzo.. Ook jammer van Lupin en Tonks..
Snape vond ik zo

Maar even iets anders: Toen onze drie vriendjes in Grimauld Place verstopten en ze een voor een de ministerie gingen bespieden, was er zo'n stukje dat Harry zelf naar Grimauld Place ging apparaten. Dat kan Harry toch niet?
And all the things you do with it
pi_51820912
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:42 schreef Houtspeer het volgende:
Het was geweldig, het begin was zo spannend
Na de locket kapot te hebben gemaakt, ging het trouwens wel erg snel met horcruxes verzamelen vind ik.
Ik vond het jammer dat Ginny niet zo vaak erin voorkwam en van mij hoefde Fred echt niet dood.. Doe dan maar Hagrid ofzo.. Ook jammer van Lupin en Tonks..
Snape vond ik zo

Maar even iets anders: Toen onze drie vriendjes in Grimauld Place verstopten en ze een voor een de ministerie gingen bespieden, was er zo'n stukje dat Harry zelf naar Grimauld Place ging apparaten. Dat kan Harry toch niet?
Jawel, maar ik weet niet of hij zijn license heeft gehaald.
Dan zou hij het dus illegaal doen, maarja The Chosen One hé.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:52:46 #207
88233 Steve
Still the best.
pi_51820954
Harry kan het wel, hij had z'n apparationbewijs alleen nog niet.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:55:32 #208
164931 Houtspeer
pi_51821055
Als hij het kan waarom ging hij verder altijd via hermione apparaten?
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:55:50 #209
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51821069
wtf echt, harry potter doet een gandalf?
ff wachten nog
pi_51821170
Zo geweldig vind ik Ginny niet
Hermione en Luna zijn veel gaver
Wat wel grappig was van Ginny, toen Cho op het punt stond Harry naar Ravenclaws common room te brengen

Cho had got to her feet, but Ginny said rather fiercely, 'No, Luna will take Harry, won't you Luna?'
In life you achieve what you thínk you deserve
pi_51821480
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:35 schreef Molluck het volgende:
Wat ik bedoel is dat als dat plan al gemaakt was toen Dumbledore nog leefde, Snape nog in de gratie was bij de Order en dus logischerwijs ook van dat plan op de hoogte zou zijn...
Volgens mij was de Order juist helemaal niet op de hoogte van het plan dat Snape Dumbledore zou vermoorden en de instructies die Dumbledore achter had gelaten. Dat zou me geen slimme keuze lijken: hoe meer mensen van een plan weten hoe meer er mis kan gaan.

Als de Order wel op de hoogte was geweest hadden ze ook geweten dan Grimmauld Place veilig was om te betreden.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:18:46 #212
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51821881
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:07 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Volgens mij was de Order juist helemaal niet op de hoogte van het plan dat Snape Dumbledore zou vermoorden en de instructies die Dumbledore achter had gelaten. Dat zou me geen slimme keuze lijken: hoe meer mensen van een plan weten hoe meer er mis kan gaan.

Als de Order wel op de hoogte was geweest hadden ze ook geweten dan Grimmauld Place veilig was om te betreden.
Ik zal me nog een keer proberen uit te drukken zodat jij het ook snapt.

Ze verdenken iemand uit de Order dat hij gelekt heeft naar Voldemort. Ze denken aan Mundungus, maar niet aan Snape. Dat is vreemd, aangezien het plan om Harry voor zijn verjaardag bij zijn pleegouders weg te halen dus al bestond voordat Snape Dumbledore doodde, zoals blijkt uit Snape's herinneringen. Daar zegt Dumbledore dat Snape Voldemorts vertrouwen moet winnen door hem deze informatie te verschaffen, maar dat hij wel het idee moet opperen om doubles te gebruiken, wellicht door Mundungus te Confunden.

Als het plan (om Harry voortijdig op te halen) al zo lang bestond (voordat Dumbledore dood was) dan was Snape daar toch allang van op de hoogte geweest, hij zat toen toch ook nog steeds in de Order dus waarom vragen ze zich dan nog af wie dat plan aan Voldemort heeft verteld?
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:38:10 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51822550
Misschien heeft Dumbledore hen het plan pas NA zijn dood doen toekomen (geheim papier of zo), of heeft hij het toen alleen aan bijvoorbeeld Mad-Eye verteld, die het pas na zijn dood aan de rest vertelde en zich realiseerde dat Snape het dan niet kan weten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51823908
ff terugschoppen in MyAT
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:30:42 #215
88233 Steve
Still the best.
pi_51824595
Volgens The Leakt Cauldron.org zou Rowling het volgende hebben gezegd vlak voordat ze ging voorlezen en ze nog wat vragen beantwoordde:
quote:
Question: Will you tell us the other titles for the book?
Answer: No. One is actually used as a chapter title and the other gave too much away?
Question: What chapter has the other title?
Answer: Chapter 32.
Dat is The Elder Wand.
pi_51825441
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:30 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens The Leakt Cauldron.org zou Rowling het volgende hebben gezegd vlak voordat ze ging voorlezen en ze nog wat vragen beantwoordde:
[..]

Dat is The Elder Wand.
Ach, die titels maken eigenlijk weinig uit. DIe zijn vaak toch zo vaag dat je er toch niet naar kunt raden en alleen de betekenis begrijpt als je het boek hebt gelezen. Want serieus, heeft iemand ooit een titel van HP goed kunnen uitleggen zonder het boek te hebben gelezen (of het verhaal te kennen )?
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:06:01 #217
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_51825733
Bellatrix moest er gewoon aan, klaar.
Dobby vind ik trouwens niet inwisselbaar; ik vond het echt een schok dat hij stierf
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:08:54 #218
71919 wonderer
pi_51825821
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:06 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Bellatrix moest er gewoon aan, klaar.
Dobby vind ik trouwens niet inwisselbaar; ik vond het echt een schok dat hij stierf
Door die begrafenis had het ook meer impact. De rest van de doden kreeg hooguit een paar regels tekst.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51827242
Geen zin om alles door te lezen, maar zie ik goed dat harry potter kinderen krijgt :s hoe oud is die in het boek ?
pi_51827457
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Door die begrafenis had het ook meer impact. De rest van de doden kreeg hooguit een paar regels tekst.
Jah, inderdaad. De dood van Lupin en Tonks:
quote:
Remus and Tonks, ale and still and peaceful-looking, apparently asleep beneath the dark, enchanted ceiling.
Ik vond het nogal gemakkelijk...
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
pi_51827579
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:59 schreef Syd het volgende:
Geen zin om alles door te lezen, maar zie ik goed dat harry potter kinderen krijgt :s hoe oud is die in het boek ?
Harry en Ginny krijgen drie kinderen, die volgens mijn berekeningen op het moment van de epiloog 9, 11 en 13 zijn. De epiloog speelt zich 19 jaar na the Batlle of Hogwarts af, dus dat betekent dat Harry en Ginny op dat moment 37 en 36 zijn. Hun eerste kind, James, is geboren toen zij dus 24 en 23 waren. Twee jaar later volgde Albus Severus en weer 2 jaar daarna Lily.

[ Bericht 0% gewijzigd door bladibladibla op 26-07-2007 09:51:23 ]
pi_51827585
volgens mij vertelt Dumbledore het aan Snape na zijn dood, Snape praat in die herinnering geloof ik met Dumbledores portret op Hogwarts?

Maar als dit zo is is het alsnog een fout, want in de zomer was Snape nog geen schoolhoofd dus had hij niet in het kantoortje kunnen komen, toch? En bovendien was hij allang uit de order gekickt, dus hoe had hij uberhaupt de juiste datum kunnen weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Afrodite op 25-07-2007 19:10:34 (typfout) ]
pi_51827996
Ik had eerst een slecht gevoel over de epiloog, maar toen las ik deze editorial op Mugglenet. Hij gaat vooral over de epiloog en over de persoonlijke gevoelens van de schrijver daarbij, maar hij maakt een aantal goede opmerkingen, waardoor ik de epiloog een stuk minder slecht begin te vinden.

In deze review verwoord de schrijver wat ik denk over de dood van oa Lupin en Tonks:
quote:
Rowling said characters would die, and she meant it. Pain and death are constant companions, and sometimes who is taken is a shocker. The deaths aren’t always drawn-out, violent scenes; sometimes, you discover that someone has died at the same time Harry does.
Als er iemand ben je er niet altijd bij. Als Harry wel bij elke dood aanwezig zou zijn, zou dat wel heel toevallig zijn. Ik had graag meer geweten over de dood van Tonks en Lupin, maar ik begrijp wel waarom dat vanuit het verhaalperspectief niet zo is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:23:50 #224
88233 Steve
Still the best.
pi_51828056
Ik vind het niet eens zo erg dat ze maar wat zijdelings wordt vermeld (hey het is een gigantisch slagveld, wie weet wie er verder nog allemaal dood is), maar vooral de nasleep had ik persoonlijk interessant gevonden).

edit: editorial gelezen. Mooi over nagedacht.

[ Bericht 6% gewijzigd door Steve op 25-07-2007 19:29:04 ]
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:48:11 #225
164931 Houtspeer
pi_51828866
Ik had graag dat er meer vanuit de perspectief van de Death Eaters kant zou zijn. Alleen hoofdstuk 1 had dat en dat was een hele leuke en intense hoofdstuk!
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:55:04 #226
71919 wonderer
pi_51829133
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik vind het niet eens zo erg dat ze maar wat zijdelings wordt vermeld (hey het is een gigantisch slagveld, wie weet wie er verder nog allemaal dood is), maar vooral de nasleep had ik persoonlijk interessant gevonden).

edit: editorial gelezen. Mooi over nagedacht.
De dood zelf maakt me niet zoveel uit, meer wat voor impact het op harry heeft. Alles bij elkaar genomen is ie toch nogal een stoicijns figuur.
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:19:09 #227
32402 s0k
..............................
pi_51829958
Dat harry zelf een horcrux was, was natuurlijk op je klompen aan te voelen. Dumby zei zelf al ergens in de eerdere boeken dat hij dacht dat Voldy een stukje van zichzelf had overgeplaatst in Harry met zn vloek.
Zodoende vond ik het zelfopofferings gebeuren helemaal geen spannende plottwist En had ik dat King's Cross station gebeuren ookal min of meer in gedachten.
..................................................................................................................................................
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:02:47 #228
71919 wonderer
pi_51831265
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 20:19 schreef s0k het volgende:
Dat harry zelf een horcrux was, was natuurlijk op je klompen aan te voelen. Dumby zei zelf al ergens in de eerdere boeken dat hij dacht dat Voldy een stukje van zichzelf had overgeplaatst in Harry met zn vloek.
Zodoende vond ik het zelfopofferings gebeuren helemaal geen spannende plottwist En had ik dat King's Cross station gebeuren ookal min of meer in gedachten.
Ik had de theorie ook meerdere malen gelezen maar was er niet van overtuigd, voor mij klopte het niet (heftige magie om een horcrux te maken en bij de laatste gaat het ineens niet alleen vanzelf, maar ook nog zo dat Voldie het niet eens merkt?). De uitleg was uiteindelijk wel min of meer genoeg, hoewel ik het nog steeds een vaag verhaal vind.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:09:01 #229
88233 Steve
Still the best.
pi_51831457
Nog even over het zwaard van Gryffindor: op pagina 109 (Uk) staat: “According to reliable historical sources, the sword may present itself to any worthy Gryffindor.”
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:12:02 #230
164931 Houtspeer
pi_51831541
Daarom kreeg Neville hem ook uit de Sorting Hat aan het eind.

Was Neville niet een hufflepuffer..?
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:13:11 #231
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51831573
nee joh, neville is griffoendor
ff wachten nog
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:14:56 #232
164931 Houtspeer
pi_51831634
Ja net even opgezocht
Nu weet ik het weer, ik vond eerst altijd dat hij in Hufflepuff hoorde. De debiel, ik haat hem een beetje, komt ook door de films, daar is hij echt een rand.

En ik vind ook dat hij het spannende einde in deel 5 een beetje verneukt met zijn scheve mond, steeds dat gestotter lezen, dat haat ik. Ook als Harry soms zit te praten: I want to - er - find.. out where the - the - hallows are. Jezus man, praat normaal
pi_51832505
Over Tonks en Lupin: ik had ook idd dat ik aan het lezen was zo * lalalalatonksenlupinzijndoodlalalala * WAT ? WAT LAS IK DAAR ? Tonks - en - Lupin - zijn - dood ? Pardon ? WTF ? Ik had er bijna overheengelezen ! !

En . Neville. . Die wordt echt per boek toffer.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51833424
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:02 schreef wonderer het volgende:
maar ook nog zo dat Voldie het niet eens merkt?).
Tom had wel andere dingen aan zijn hoofd op dat moment!
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:04:16 #235
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51833553
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had eerst een slecht gevoel over de epiloog, maar toen las ik deze editorial op Mugglenet.
In deze review verwoord de schrijver wat ik denk over de dood van oa Lupin en Tonks:
Mooi!
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:12:21 #236
71919 wonderer
pi_51833889
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:01 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Tom had wel andere dingen aan zijn hoofd op dat moment!
True, en dat stuk vind ik ook best plausibel, dat zijn ziel fragmenteert zonder veel moeite. Alleen dat er dan zomaar een horcrux van gemaakt wordt, in de vorm van Harry, dat wil er bij mij nog niet helemaal in.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:35:54 #237
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51834720
Ik vraag mij af wat er van Petunia, Vernon en zoon is geworden. Zij werden onder bescherming van tovenaars ergens heen gebracht, maar kwamen nergens meer terug. Terwijl zoonlief toch een soort berouw leek te tonen jegens Harry...
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:36:23 #238
136830 Nenootje
severely detached
pi_51834742
Ik ben al lang blij dat Hagrid nog leeft
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:40:09 #239
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_51834902
Hmm, net op wiki gekeken, en er staat dat de nacht dat harry's ouders zijn vermoord in 1981 afspeelde. Dit heb ik nooit opgemerkt in t boek.
quote:
The story opens in 1981 with the unrestrained celebration of a normally secretive wizarding world which for many years had been terrorised by Lord Voldemort. The previous night (31 October 1981), Voldemort had discovered the refuge of the hidden Potter family, and killed Lily and James Potter.
Dus al tel je daar ong. 10 jaar bij op, betekent dat dat t eerste boek in 1991 zich afspeelde.. dus harry was in 1997 eigenlijk al 17 .

dus hij is nu 27 als je nagaat dat 19 jaar na t einde van het verhaal Albus Severus 11 is.. betekende dat dat harry toen die 28 was vader is geworden
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:41 #240
88233 Steve
Still the best.
pi_51834969
De datum van de dood stond op de grafsteen van de Potters.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:41:43 #241
164931 Houtspeer
pi_51834973
Op het graf van Harry's ouders staat dat ze in 1981 vermoord zijn.
pi_51834995
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:14 schreef Houtspeer het volgende:
Ja net even opgezocht
Nu weet ik het weer, ik vond eerst altijd dat hij in Hufflepuff hoorde. De debiel, ik haat hem een beetje, komt ook door de films, daar is hij echt een rand.

En ik vind ook dat hij het spannende einde in deel 5 een beetje verneukt met zijn scheve mond, steeds dat gestotter lezen, dat haat ik. Ook als Harry soms zit te praten: I want to - er - find.. out where the - the - hallows are. Jezus man, praat normaal
misschien dacht je dat hij bij hufflepuf hoorde, omdat hij heel goed is in herbology, dat wordt gegeven door het hoofd van hufflepuf
In life you achieve what you thínk you deserve
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:46:50 #243
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51835163
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik vraag mij af wat er van Petunia, Vernon en zoon is geworden. Zij werden onder bescherming van tovenaars ergens heen gebracht, maar kwamen nergens meer terug. Terwijl zoonlief toch een soort berouw leek te tonen jegens Harry...
Ja, dat was ook een teleurstelling. Na alle tijd die we met ze door hebben gebracht, worden ze ergens heen gebracht, en wordt niks meer van vernomen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:51:56 #244
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_51835329
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:46 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, dat was ook een teleurstelling. Na alle tijd die we met ze door hebben gebracht, worden ze ergens heen gebracht, en wordt niks meer van vernomen.
Vond ik ook erg jammer ja..

Ik had zelf ook wel iets meer willen horen over het laatste gevecht op hogwarts.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:30:34 #245
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_51840004
Ik ben ook benieuwd naar hoe het nou is afgelopen met de ouders van Hermione. Heeft eigenlijk niets met het boek te maken, maar het lijkt me sowieso wel leuk om hun ervaringen met die hele Wizardingworld te horen.

En weet iemand of die Stan Shunpike uiteindelijk nou ge-imperiused was of toch wel een Deatheater?
Spoilers!
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:39:37 #246
32402 s0k
..............................
pi_51840334
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:40 schreef Ionesco het volgende:
Hmm, net op wiki gekeken, en er staat dat de nacht dat harry's ouders zijn vermoord in 1981 afspeelde. Dit heb ik nooit opgemerkt in t boek.
[..]

Dus al tel je daar ong. 10 jaar bij op, betekent dat dat t eerste boek in 1991 zich afspeelde.. dus harry was in 1997 eigenlijk al 17 .

dus hij is nu 27 als je nagaat dat 19 jaar na t einde van het verhaal Albus Severus 11 is.. betekende dat dat harry toen die 28 was vader is geworden
Eerder al, want Albus Severus is niet de oudste telg van HP he
..................................................................................................................................................
  donderdag 26 juli 2007 @ 01:23:34 #247
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_51841561
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Over Tonks en Lupin: ik had ook idd dat ik aan het lezen was zo * lalalalatonksenlupinzijndoodlalalala * WAT ? WAT LAS IK DAAR ? Tonks - en - Lupin - zijn - dood ? Pardon ? WTF ? Ik had er bijna overheengelezen ! !

tja dat had ik ook, maar ik moet ook het stuk van fred 2 keer lezen voordat het tot me door drong
ff wachten nog
  donderdag 26 juli 2007 @ 01:31:53 #248
164931 Houtspeer
pi_51841763
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 01:23 schreef Game_Error het volgende:

[..]

tja dat had ik ook, maar ik moet ook het stuk van fred 2 keer lezen voordat het tot me door drong
Ja mij ook! echt vaag geschreven was dat.
pi_51844350
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

Dat had ik ook een beetje. Dat moment dacht ik eigenlijk dat ze gewoon gewond waren. Later wordt ergens gezegd dat ze echt dood zijn. Was vreemd.

Neville is zooooooo tof

Er zijn nog veel dingen onduidelijk, zoals het verhaal van de Dursleys, maar ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen. Een beetje eigen fantasie is daarin ook wel goed.
pi_51845224
Ik durf te wedden dat Neville inmiddels een Hungarian Horntail op zn borst heeft getatoeëerd.
pi_51845898
quote:
het was al af te leiden uit CoS. Nearly Headless Nick viert zijn 500e sterfdag en op zijn taart stond de datum waarop hij gestorven was, en dat was dus 500 jaar voordat Harry in zijn 2e jaar zat. Terug rekenen is dan vrij makkelijk
pi_51846100
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik durf te wedden dat Neville inmiddels een Hungarian Horntail op zn borst heeft getatoeëerd.
Ja, whehehe, geniale roddel was dat ! ! Harry met een drakentattoo.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51846177
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:25 schreef thijsdetweede het volgende:
Eerder een Mandrake...
pi_51846268
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 00:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar hoe het nou is afgelopen met de ouders van Hermione. Heeft eigenlijk niets met het boek te maken, maar het lijkt me sowieso wel leuk om hun ervaringen met die hele Wizardingworld te horen.

En weet iemand of die Stan Shunpike uiteindelijk nou ge-imperiused was of toch wel een Deatheater?
Ja, ik vond het zo raar dat Stan Shunpike ineens écht aan de verkeerde kant bleek te staan.
Maar ja, met Snape werd ik bij die eerste aanval ook op het verkeerde been gezet. Ik was er zo van overtuigd dat hij aan de goede kant stond en toen ging hij ineens George z'n oor sectumsempraen.

Jammer dat we inderdaad niet weten hoe het nou precies met Sjaak zit.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51847268
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:09 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, ik vond het zo raar dat Stan Shunpike ineens écht aan de verkeerde kant bleek te staan.
Maar ja, met Snape werd ik bij die eerste aanval ook op het verkeerde been gezet. Ik was er zo van overtuigd dat hij aan de goede kant stond en toen ging hij ineens George z'n oor sectumsempraen.

Jammer dat we inderdaad niet weten hoe het nou precies met Sjaak zit.
In de Pensieve met Snape's herinneringen zag je dat dat dus een ongeluk was, Sneep moest ervoor zorgen dat bij het transport van Harry zo min mogelijk gewonden zouden vallen. Een van de Deatheaters stond op het punt om iemand van de orden te vermoorden en dat wou Snape voorkomen door hem te sectumsempraen, maar hij mistte de Deatheater en raakte per ongeluk George.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:48:56 #256
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51847395
quote:
[..]

Ja, dat is natuurlijk logisch, op het moment dat het eerste boek geschreven/bedacht werd, was de Harry Potter tijd paralel aan die van ons. Echter zij worden per boek maar één jaar ouder terwijl het meer dan een jaar kost om een boek te schrijven. Als ze de tijd mee had laten veranderen was Harry na het derde boek al te oud voor school
pi_51847787
Mensen moeten eens ophouden over het feit dat ze meer hadden willen lezen over de dood van verschillende karakters. Op het eerste hoofdstuk na is het verhaal geheel geschreven vanuit het perspectief van Harry Potter. Dat ging al 6 boeken lang zo en het was niet te verwachten dat Rowling voor dit boek van die methode zou afwijken. Aan de ene kant draagt dit bij aan de spanning van het boek (je weet niet wat de vijand van plan is), maar aan de andere kant mis je inderdaad informatie die je misschien wel had willen weten. Het kan echter niet zo zijn dat Harry Potter bij elke moordaanslag van de Death Eaters op een personage aanwezig is. Dat zou onrealistisch zijn.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:06:55 #258
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51847914
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Mensen moeten eens ophouden over het feit dat ze meer hadden willen lezen over de dood van verschillende karakters. Op het eerste hoofdstuk na is het verhaal geheel geschreven vanuit het perspectief van Harry Potter. Dat ging al 6 boeken lang zo en het was niet te verwachten dat Rowling voor dit boek van die methode zou afwijken. Aan de ene kant draagt dit bij aan de spanning van het boek (je weet niet wat de vijand van plan is), maar aan de andere kant mis je inderdaad informatie die je misschien wel had willen weten. Het kan echter niet zo zijn dat Harry Potter bij elke moordaanslag van de Death Eaters op een personage aanwezig is. Dat zou onrealistisch zijn.
Boeiend, George kwam toch ook zonder oor terug, daarvan werd later ook verteld dat dat door Snape kwam. Ze hadden ook kunnen vragen hoe Tonks en Lupin doodgegaan zijn en dan hadden ze kunnen vertellen door wie en hoe...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:08:17 #259
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51847966
Ik vind inderdaad dat er best niet iets meer dan één zin aan besteed had kunnen worden. Het is niet zo dat die mensen niet belangrijk waren voor het verhaal ofzo.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_51848396
Ik vraag me af bij wie Teddy is opgegroeid. Niet bij Harry en Ginny denk ik, op hun leeftijd. Ik denk dat de Weasleys hem even onder hun hoede hebben genomen. Kids Potter hadden het nml over neefje Teddy...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:25:17 #261
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51848447
Misschien de moeder van Tonks?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_51848564
Het einde van Scrimgeour was ook tragisch te noemen.

Ik vond het trouwens niet jammer dat Ginny zo weinig aandacht kreeg.
pi_51848676
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik vraag me af bij wie Teddy is opgegroeid. Niet bij Harry en Ginny denk ik, op hun leeftijd. Ik denk dat de Weasleys hem even onder hun hoede hebben genomen. Kids Potter hadden het nml over neefje Teddy...

"Our Teddy! Teddy Lupin! Snogging our Victoire! Our cousin!"
Dus het is onze nicht Victoire en niet neef Teddy.
pi_51848746
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:28 schreef IHVK het volgende:

Ik vond het trouwens niet jammer dat Ginny zo weinig aandacht kreeg.
Ik wel
Had eigenlijk gehoopt op een paar regels waarin zij en Harry alles goed maakte.....nu waren ze al gelijk getrouwd.
pi_51848843
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik wel
Had eigenlijk gehoopt op een paar regels waarin zij en Harry alles goed maakte.....nu waren ze al gelijk getrouwd.
Ja daar misschien wel, maar ik bedoel meer in het plot.

Het is goed dat er gekozen is voor Harry, Ron en Hermelien. En niet Harry, Ron, Hermelien en Ginny.
pi_51849038
Dit bericht is een exacte repost van ons bericht van 17 juli 2007. Ladies and gentlemen, we've got him. Het nieuwe Harry Potter boek genaamd Deathly Hallows. Dus laten we snel het plot verraden, scheelt u weer lezen: Voldemort verslaat Harry na een intensief gevecht met zijn megatoverstaf. Harry is voorgoed dood, net zo dood als Perkamentus Sneep, die door Harry omgebracht wordt. Wie blijft leven zijn James, Rose, Hugo en die club. Harry en Ginny Wemel krijgen zestien kinderen. Harry's zoon Pietje is de enige die met naam genoemd wordt. Hermelien Giffel, het verwachte schatje van Harry blijft ook leven maar krijgt een verhouding met Voldemort. Het boek verspringt in het laatste hoofdstuk 300 jaar, hierin lezen we dat Voldemort zijn zoon naar de tovenaarsschool stuurt en goed bevriend raakt met Draco en zijn vrouw. Eind goed al goed. Het J.K. Rowling imperium blijft intact. Dit was de eerste en laatste keer ooit dat u wat over Harry Potter op GeenStijl las.

Geenstijl.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:45:47 #267
35623 PPL
#control
pi_51849041
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik wel
Had eigenlijk gehoopt op een paar regels waarin zij en Harry alles goed maakte
Lang leve (R-rated) fanfiction!
Burnt to the core but not broken
pi_51849073
Waarom heeft Dumbeldore nooit een vriendin of vrouw gehad? Is ie misschien homo?
pi_51849099
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef IedeK. het volgende:

[..]

"Our Teddy! Teddy Lupin! Snogging our Victoire! Our cousin!"
Dus het is onze nicht Victoire en niet neef Teddy.
oooooh ok

Maar er stond ook een aantal keer iets over hun drie kinderen. James, Lily en Albus. Teddy is dan wel niet hun eigen kind, maar toch...
Ik had wel verwacht dat Harry, nadat hij erachter kwam dat Tonks en Lupin dood waren, wel een gedachtensprongetje had gemaakt "gut, nu ben ik paps..." Misschien had ie het te druk...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:49:41 #270
35623 PPL
#control
pi_51849154
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:46 schreef IHVK het volgende:
Waarom heeft Dumbeldore nooit een vriendin of vrouw gehad? Is ie misschien homo?
Wie zegt dat ie die nooit heeft gehad?
Er zijn wel meer dingen niet bekend over karakters.

Dit is net zo'n uitspraak als:
Waarom lazen we nooit dat Dumbledore alleen maar scharrelkip at?
Was hij soms een voorstander van de legbatterij?

Voorlopiog wacht ik de encyclopedie even af die JKR heeft aangekondigd.
Als ik het goed begrijp zal die een hoop achtergrondinformatie bevatten over personages.
De achtergronden blijken wel te zijn uitgewerkt door JKR, maar hebben nooit een van de boeken gehaald.
Burnt to the core but not broken
pi_51849179
quote:
pi_51849235
Die is net zo sexloos als de andere docenten. Lijkt me ook geen gemakkelijke relatie, als je driekwart van je tijd in een kasteel ver weg moet zitten.

En Teddy is bijna zeker bij 'Meda Tonks groot geworden, hoewel hij toch ook wel 4 keer in de week bij de Pottertjes aan tafel zat.
pi_51849986
quote:
Waarschijnlijk omdat die man al z'n tijd in z'n carriere stopte. Geen vrouw die dat lang vol kan houden.
pi_51850096
De epiloog vind ik op zich niet eens zó erg, maar de laatste zin is wel behoorlijk cliché. Ik had liever het einde een halve pagina eerder gezien:

"You were named for two headmasters of Hogwarts. One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew"
pi_51850646
quote:
Want als je geen vrouw / vriendin hebt ben je homo

Relaties van docenten hadden volgens mij totaal geen toegevoegde waarde gehad voor het verhaal. Beter dus dat daar verder ook geen aandacht aan is besteed (en wie wil nou een relatie met een persoon die het hele jaar van huis is).
Just because you can doesn't mean you should
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:10:04 #276
88233 Steve
Still the best.
pi_51851424
Spoiler alert! Rowling discusses Harry's fate here

Een klein stukje:
quote:
"Lupin and Tonks were two who were killed who I had intended to keep alive. … It's like an exchange of hostages, isn't it? And I kept Mr. Weasley (Ron's father) alive. He was slated to die in the very, very original draft of the story."
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:22:10 #277
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_51851745
Gaat ze nou door met schrijven van andere reeksen of boeken of stopt ze? Het zal wel moeillijk worden om deze reeks te toppen.

Een leuke..

"Why are they all staring?" demanded Albus

"Don't led it worry you," said Ron."It's me I am extremely famous."
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_51851893
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:40 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Want als je geen vrouw / vriendin hebt ben je homo

Relaties van docenten hadden volgens mij totaal geen toegevoegde waarde gehad voor het verhaal. Beter dus dat daar verder ook geen aandacht aan is besteed (en wie wil nou een relatie met een persoon die het hele jaar van huis is).
Het was maar een idee.

Zou zomaar kunnen. Dumbeldore en Grindewald.

Ik weet het, één van mijn mindere goede theorieën...
pi_51852077
Ik moet die epiloog nog eens goed doorlezen, ben er volgens mij te snel door heen gegaan.
Moet alles nog eens goed in mij opnemen.

[ Bericht 80% gewijzigd door Koningin op 26-07-2007 13:39:31 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:33:35 #280
132411 Mr_Booze
pi_51852082
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het was maar een idee.

Zou zomaar kunnen. Dumbeldore en Grindewald.

Ik weet het, één van mijn mindere goede theorieën...
Wel een grappig een soort desperate housewives op Hogwarts.. McGonagall met Slughorn betrapt in de kelder van Snape.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:44:38 #281
88233 Steve
Still the best.
pi_51852522
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:22 schreef Mr_Booze het volgende:
Gaat ze nou door met schrijven van andere reeksen of boeken of stopt ze? Het zal wel moeillijk worden om deze reeks te toppen.
A fond look back at Harry
quote:
"I'm sort of writing two things at the moment," she says. "One is for children and the other is not for children. The weird thing is that this is exactly the way I started writing Harry. I was writing two things simultaneously for a year before Harry took over. So one will oust the other in due course, and I'll know that's my next thing."
pi_51853630
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef Ionesco het volgende:
Lees hem nu voor de 2e keer door, en herrinerde me ineens dat ik erbijna van overtuigd was dat Ginny een Animagus zou zijn... Niks van teruggekomen
Ja ik heb dat zes boeken lang gedacht! Omdat ze altijd zo opgekruld in stoelen ligt enzo, dacht ik dat ze een kat was. Zijn er meer mensen van overtuigd dat Snape toch een animagus (vleermuis) is trouwens?
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:07 schreef clumsy_clown het volgende:Toen Tonks en Lupin een zoon kregen en Harry peetvader maakten werd voor mij al duidelijk dat ze hem niet zou laten sterven trouwens.
Ja, alleen vreesde ik toen wel meteen voor een herhaling van de geschiedenis en dus voor de levens van Tons en Remus.

En wellicht ten overvloede, omdat er al zoveel over gepost is, maar dit is mijn visie:
Voldemort komt erachter dat de Elder wand niet voor hem werkt omdat hij de laatste eigenaar niet verslagen heeft. Hij denkt dan dat Snape de rechtmatige eigenaar is (omdat die Dumbledore heeft vermoord) en dat, als hij Snape vermoordt, de wand naar hem zal luisteren. Voldemort weet natuurlijk niet dat Snape en Dumbledore een deal hebben gemaakt. Omdat Snape Dumbledore vermoord heeft met diens toestemming heeft hij hem niet "echt" ontwapend/ verslagen en blijft de wand daarom "trouw" aan Draco, de laatste persoon die de eigenaar van de Elder wand heeft ontwapend. Op het moment dat Harry Draco ontwapent in het boek gaat de allegiance van de wand dus naar Harry. Dat de wand dan verder niet fysiek aanwezig is doet volgens mij niet ter zake.

Sorry als dit dubbelop is, maar ik snapte het zelf pas toen ik het op papier had gezet.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:25:34 #283
132411 Mr_Booze
pi_51854020
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:44 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

A fond look back at Harry
[..]
Thx
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:48:50 #284
88233 Steve
Still the best.
pi_51854796
Hm, de Nederlandse vertaling gaat Harry Potter en de Relieken van de Dood heten i.p.v. Harry Potter en de Relieken des Doods.
pi_51854962
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Hm, de Nederlandse vertaling gaat Harry Potter en de Relieken van de Dood heten i.p.v. Harry Potter en de Relieken des Doods.
En terecht.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:54:52 #286
71919 wonderer
pi_51855003
quote:
Waarom heeft Dumbledore nooit een vriend of echtgenoot gehad? Is ie misschien hetero?

pi_51855015
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:48 schreef alwaysthebest het volgende:
....van de Dood....

Klinkt ook nergens naar, suffe titel (maar qua uitleg klopt het eigenlijk wel beter omdat de relieken van de dood afkomstig zijn).
Just because you can doesn't mean you should
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:58:12 #288
88233 Steve
Still the best.
pi_51855105
Exclusive: What Potter author left out
J.K. Rowling gives details on what happens after book’s final epilogue
By Jen Brown
TODAYShow.com contributor
Updated: 7:38 a.m. ET July 26, 2007

Spoiler alert: This story reveals some key plot points in the final Harry Potter book. So if you've haven't finished the book, J.K. Rowling asks that you not read this story.

If you found the epilogue of “Harry Potter and the Deathly Hallows” rather vague, then J.K Rowling achieved her goal.

The author was shooting for “nebulous,” something “poetic.” She wanted the readers to feel as if they were looking at Platform 9¾ through the mist, unable to make out exactly who was there and who was not.

“I do, of course, have that information for you, should you require it,” she told TODAY’s Meredith Vieira rather coyly in her first interview since fans got their hands on the final book.
Ummm … yes, please!

Rowling said her original epilogue was “a lot more detailed,” including the name of every child born to the Weasley clan in the past 19 years. (Victoire, who was snogging Teddy — Lupin and Tonks’ son — is Bill and Fleur’s eldest.)

“But it didn’t work very well as a piece of writing,” Rowling said. “It felt very much that I had crowbarred in every bit of information I could … In a novel you have to resist the urge to tell everything.”

But now that the seventh and final novel is in the hands of her adoring public, Rowling no longer has to hold back any information about Harry Potter from her fans. And when 14 fans crowded around her in Edinburgh Castle in Scotland earlier this week as part of TODAY’s interview, Rowling was more than willing to share her thoughts about what Harry and his friends are up to now.

Harry, Ron and Hermione
We know that Harry marries Ginny and has three kids, essentially, as Rowling explains, creating the family and the peace and calm he never had as a child.

As for his occupation, Harry, along with Ron, is working at the Auror Department at the Ministry of Magic. After all these years, Harry is now the department head.

“Harry and Ron utterly revolutionized the Auror Department,” Rowling said. “They are now the experts. It doesn’t matter how old they are or what else they’ve done.”

Meanwhile, Hermione, Ron’s wife, is “pretty high up” in the Department of Magical Law Enforcement, despite laughing at the idea of becoming a lawyer in “Deathly Hallows.”

“I would imagine that her brainpower and her knowledge of how the Dark Arts operate would really give her a sound grounding,” Rowling said.

Harry, Ron and Hermione don’t join the same Ministry of Magic they had been at odds with for years; they revolutionize it and the ministry evolves into a “really good place to be.”

“They made a new world,” Rowling said.

The wizarding naturalist
Luna Lovegood, the eccentric Ravenclaw who was fascinated with Crumple-Horned Snorkacks and Umgubular Slashkilters, continues to march to the beat of her own drum.

“I think that Luna is now traveling the world looking for various mad creatures,” Rowling said. “She’s a naturalist, whatever the wizarding equivalent of that is.”

Luna comes to see the truth about her father, eventually acknowledging there are some creatures that don’t exist.

“But I do think that she’s so open-minded and just an incredible person that she probably would be uncovering things that no one’s ever seen before,” Rowling said.

Luna and Neville Longbottom?
It’s possible Luna has also found love with another member of the D.A.

When she was first asked about the possibility of Luna hooking up with Neville Longbottom several years ago, Rowling’s response was “Definitely not.” But as time passed and she watched her characters mature, Rowling started to “feel a bit of a pull” between the unlikely pair.

Ultimately, Rowling left the question of their relationship open at the end of the book because doing otherwise “felt too neat.”

Mr. and Mrs. Longbottom: “The damage is done.”

There is no chance, however, that Neville’s parents, who were tortured into madness by Bellatrix Lestrange, ever left St. Mungo’s Hospital for Magical Maladies.

“I know people really wanted some hope for that, and I can quite see why because, in a way, what happens to Neville’s parents is even worse than what happened to Harry’s parents,” Rowling said. “The damage that is done, in some cases with very dark magic, is done permanently.”

Rowling said Neville finds happiness in his grandmother’s acceptance of him as a gifted wizard and as the new herbology professor at Hogwarts.

The fate of Hogwarts
Nineteen years after the Battle of Hogwarts, the school for witchcraft and wizardry is led by an entirely new headmaster (“McGonagall was really getting on a bit”) as well as a new Defense Against the Dark Arts teacher. That position is now as safe as the other teaching posts at Hogwarts, since Voldemort’s death broke the jinx that kept a Defense Against the Dark Arts professor from remaining for more than a year.

While Rowling didn’t clarify whether Harry, Ron and Hermione ever return to school to finish their seventh year, she did say she could see Harry popping up every now and again to give the “odd talk” on Defense Against the Dark Arts.

More details to come?
Rowling said she may eventually reveal more details in a Harry Potter encyclopedia, but even then, it will never be enough to satisfy the most ardent of her fans.

“I’m dealing with a level of obsession in some of my fans that will not rest until they know the middle names of Harry’s great-great-grandparents,” she said. Not that she’s discouraging the Potter devotion!

“I love it,” she said. “I’m all for that.”

TODAY is airing more of the exclusive interview with J.K. Rowling on Friday. “Dateline NBC” will air a special hour with the author on Sunday.
© 2007 MSNBC Interactive

URL: http://www.msnbc.msn.com/id/19959323/
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:00:13 #289
71919 wonderer
pi_51855197
quote:
"Fred (Weasley, brother of Harry's friend Ron), Lupin (a former teacher at Hogwarts, the school for wizards and witches that Harry attended) and Tonks (Lupin's wife) really caused me a lot of pain," Rowling says.
Toch jammer dat ze haar emotie niet in het boek heeft kunnen leggen dan.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:03:02 #290
88233 Steve
Still the best.
pi_51855316
Persoonlijk geloof ik er ook in dat Hermione nog steeds bezig is met S.P.E.W., al is die naam nu veranderd in iets met Dobby erin.
pi_51855705
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Draco is gaan doen en hoe ie aan zijn vrouw is gekomen
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:23:50 #292
71919 wonderer
pi_51856099
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:13 schreef Koningin het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar wat Draco is gaan doen en hoe ie aan zijn vrouw is gekomen
En hoe het met zijn ouders is afgelopen. Die zullen wel allebei in Azkaban zitten, waarbij Harry waarschijnlijk strafvermindering heeft bepleit voor Narcissa.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:36:36 #293
132411 Mr_Booze
pi_51856575
quote:
(“McGonagall was really getting on a bit”)
Wat wil ze hier mee zeggen?
pi_51857002
En wat is er van George gekomen? Trouwens, ik bedenk me ineens dat Ginny heel bijzonder was omdat ze het eerste meisje sinds generaties was binnen de Weaslys. Dat geldt dus ook voor Rose. En Hogwarts ligt in schotland!, kwam ik laatst achter.
pi_51858154
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:48 schreef poon het volgende:
En wat is er van George gekomen? Trouwens, ik bedenk me ineens dat Ginny heel bijzonder was omdat ze het eerste meisje sinds generaties was binnen de Weaslys. Dat geldt dus ook voor Rose. En Hogwarts ligt in schotland!, kwam ik laatst achter.
George moét doorgegaan zijn met de Weasley-winkel. Dat eis ik .
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:03 schreef alwaysthebest het volgende:
Persoonlijk geloof ik er ook in dat Hermione nog steeds bezig is met S.P.E.W., al is die naam nu veranderd in iets met Dobby erin.
Misschien komt ze nu op voor de rechten van huiselfen en trollen en zooi .
pi_51858594
TOOOOF
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:47:07 #297
136830 Nenootje
severely detached
pi_51858689
Leuk, dat artikel! Ik hoop dat ze een beetje opschiet met die encyclopedie...
Hoera, wat is het leuk dat ik besta.
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:06:30 #298
88233 Steve
Still the best.
pi_51862133
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:27 schreef clumsy_clown het volgende:
George moét doorgegaan zijn met de Weasley-winkel. Dat eis ik .
Misschien samen met die vriend van ze, Lee Nogiets.
pi_51862199
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:06 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Misschien samen met die vriend van ze, Lee Nogiets.
Jordan. Van de radio.
pi_51862455
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:08 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jordan. Van de radio.
River.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: