abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:24:31 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_51799730
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Volgens mij telt dat alleen als Harry op dat moment tovert met de Elder Wand. Maar Harry zal de Elder Wand niet meer gebruiken omdat ie 'm weer bij Dumbledore in de tombe legt. Dus kan iemand niet de staf van Harry afpakken, omdat hij er niet mee tovert.

Tenminste, zo zie ik het. Harry blijft de eigenaar, maar gebruikt 'm niet. En zolang ie 'm niet gebruikt kan niemand 'm Harry afnemen en de nieuwe eigenaar worden. Iemand kan 'm hoogstens weer uitgraven uit Dumbledores tombe, maar dan krijg je dezelfde situatie als bij Voldemort, dat de staf niet optimaal te gebruiken is omdat die persoon niet de rechtmatige eigenaar is. Bovendien, wie weten er nu helemaal dat Dumbledore toverde met de Elder Wand ? Bijzonder weinig mensen, lijkt me. Dus opnieuw zoeken in DD's tombe zal ook wel meevallen, lijkt me.
Zo zie ik het ook. Als Harry dood is, kan niemand de wand meer afpakken, om zo macht te krijgen over de wand. Ook al wordt de wand opgegraven, dan moet er nog eerst met Harry worden geduelleerd. En bijna niemand weet dat de wand van Harry is.

Het zit best lastig in elkaar hoor, je moet het even goed op een rijtje zetten wie wanneer de Wand heeft en snappen hoe je nu precies macht krijgt over de Elder wand en wie dus die macht heeft.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:25:21 #102
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:26:33 #103
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51799824
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef kruimel_20 het volgende:

* We will find out something "incredibly important" about Lily Potter.
* JKR has said "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
* We will learn the exact reason why some people become ghosts when they die and others do not.
Deze zijn voor mij niet duidelijk geworden...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:29:08 #104
88233 Steve
Still the best.
pi_51799938
Van die geesten is al voldoende uitgelegd in Order of the Phoenix vind ik. Lily's ogen is in Deathly Hallows naar voren gekomen (Snape en Lily). Alleen dat iemand nog magie kan doen heb ik niet kunnen vinden.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:30:49 #105
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51800012
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:17 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Snape vermoordde Dumbledore, dus de macht van de Elder Wand lag eigenlijk bij Snape, zoals Dumbledore ook wilde. Maar, Voldemort steelt de staf uit het graf van Dumbledore, maar de staf zal minder goed naar hem luisteren omdat hij 'm niet veroverd heeft volgens de regels. Harry's staf, daarentegen, heeft ie gekregen omdat Harry Malfoy heeft ontwapend, dus de staf van Malfoy luistert wel naar Harry.

Volgens mij heeft het feit dat Harry van Voldemort wint niks te maken met Harry's relatie met de Elder Wand, die is er namelijk niet. Harry wint omdat hij wel de echte overgeerfde eigenaar is van de staf die hij gebruikt, maar Voldemort niet. En omdat Voldemort niet de echte eigenaar was van de Elder Wand werkten de krachten van de staf niet optimaal.

Harry versloeg vervolgens Voldemort, waardoor hij TOEN de rechtmatige eigenaar van de Elder Wand werd. Dat was hij imho nog niet toen hij Voldemort duelleerde.
Hmz Zeker?
Harry zei toch dat Draco de rechtmatige eigenaar van de Elder Wand was?
pi_51800090
quote:
Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Ik snap nog steeds niet wrm Lily uiteindelijk tot op James is gevallen. Daar had best een leuke scene in gezeten.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
pi_51800576
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef kruimel_20 het volgende:
* JKR has said "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
Kan dat niet Narcissa Malfoy zijn die de liefde heeft leren kennen ? Dat ze aan het einde meer houdt van haar zoon Draco en dat het haar daarom niet meer uitmaakt dat Voldemort al dan niet wint ? Of is dat te makkelijk ?

Ik ga hier nog even over nadenken.
quote:
* We will learn the exact reason why some people become ghosts when they die and others do not.
Dumbledore legt dat ergens uit, ik dacht dat het in Kings Cross was, maar ik kan het niet vinden. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:43:31 #108
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51800646
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ik ga hier nog even over nadenken.
[..]

Dumbledore legt dat ergens uit, ik dacht dat het in Kings Cross was, maar ik kan het niet vinden. .
In boek 5 wordt door Nick in ieder geval veel uitgelegd over waarom sommige doden wel en sommige geen spook worden als Harry naar Sirius vraagt.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:46:11 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51800782
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef alwaysthebest het volgende:
Van die geesten is al voldoende uitgelegd in Order of the Phoenix vind ik. Lily's ogen is in Deathly Hallows naar voren gekomen (Snape en Lily). Alleen dat iemand nog magie kan doen heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb het idee dat daar Hagrid mee bedoeld wordt (in het begin). Maar dat klopt niet want hij heeft eerder magie gebruikt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51800801
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

In boek 5 wordt door Nick in ieder geval veel uitgelegd over waarom sommige doden wel en sommige geen spook worden als Harry naar Sirius vraagt.
Ah, dat zal het wezen. Misschien was het ook wel in deel 6, want die heb ik vorige week ook nog herlezen. Maar, dat wordt in elk geval wel * ERGENS * duidelijk uitgelegd.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:48:02 #111
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51800865
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat daar Hagrid mee bedoeld wordt (in het begin). Maar dat klopt niet want hij heeft eerder magie gebruikt.
Hagrid zou ik ook niet kiezen Hij is ook naar Hogwarts gegaan als leerling dus kon zeker toen al magie gebruiken.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:48:20 #112
71919 wonderer
pi_51800878
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:32 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Ik snap nog steeds niet wrm Lily uiteindelijk tot op James is gevallen. Daar had best een leuke scene in gezeten.
Om Snape te pesten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51800891
Er zijn zoveel mensen die iets bijzonders doen. Molly legt zo even Bellatrix neer. Neville wordt opeens de hoofd van het verzet op Hogwards. Narcissa leert de liefde kennen. Harry redt Draco terwijl die een kankerhekel aan hem heeft. Crabbe tovert opeens een gigantisch ingewikkeld magisch vuur. Enz, enz.
pi_51800918
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Om Snape te pesten?
Nee, meer een romatische scene, zoals bijvoorbeeld het moment dat Harry Ginny voor het eerst zoende. Zoiets. Maar als jij Snape wilt pesten, ga je gang
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:51:25 #115
88233 Steve
Still the best.
pi_51801017
Maar ach, ze heeft natuurlijk al 10 jaar lang tig interviews gegeven over Harry Potter, ik kan begrijpen dat ze op eerdere beloftes is moeten terugkomen om een iets andere richting in te gaan, of omdat het toch niet goed past in het plot.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:00:26 #116
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_51801424
Ja, en eigenlijk vind ik ook wel dat het in het boek had gemoeten. Als ik Harry was en tijdens mijn Occlumencyles zou zien dat mijn moeder van mijn vader walgde, had ik echt wel even bij een Lupin geïnformeerd hoe het dan toch goed is gekomen. Dat geldt eigenlijk ook voor het beroep van Lily en James: ik heb altijd gedacht dat het niet werd onthuld omdat het belangrijk zou worden en om die reden tot het einde zou worden bewaard. Nu dat niet is gebeurd, vind ik dat wel enigszins een zwaktebod: een elfjarige jongen die voor het eerst iets over zijn ouders te weten kan komen, grijpt die kans toch zeker?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:09:09 #117
71919 wonderer
pi_51801744
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:49 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Nee, meer een romatische scene, zoals bijvoorbeeld het moment dat Harry Ginny voor het eerst zoende. Zoiets. Maar als jij Snape wilt pesten, ga je gang
Nee, ik bedoel dat ze James heeft gekozen om Snape te pesten.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:12:50 #118
88233 Steve
Still the best.
pi_51801878
Volgens mij heeft Lupin in OOTP iets gezegd over waarom Lily en James toch bij elkaar kwamen.

Even gewiki'd. Ze begonnen niet zo geweldig, maar na een aantal jaren was James wat volwassener en begonnen ze te daten. Is zijdelings vermeld in OOTP.
pi_51802063
Ted Tonks was toch de Muggle die later tovenaar werd? Eens even opzoeken.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:21:01 #120
71919 wonderer
pi_51802162
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij heeft Lupin in OOTP iets gezegd over waarom Lily en James toch bij elkaar kwamen.

Even gewiki'd. Ze begonnen niet zo geweldig, maar na een aantal jaren was James wat volwassener en begonnen ze te daten. Is zijdelings vermeld in OOTP.
"Na een aantal jaren"... ze kregen Harry op hun 20ste (alle acteurs zijn veel te oud ), dus dat kan hooguit twee jaar geweest zijn. Volgens mij HADDEN ze uberhaupt nog niet echt een beroep.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:22:03 #121
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802198
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:18 schreef thijsdetweede het volgende:
Ted Tonks was toch de Muggle die later tovenaar werd? Eens even opzoeken.
Nopez Muggleborn, net als Hermione.
quote:
'Andromeda's sisters are still here because they made lovely, respectable pure-blood marriages, but Andromeda married a Muggle-born, Ted Tonks, so — '
(uit boek 5 waar Sirius uitleg geeft over de stamboom)
Ik dacht daarnet even aan de zus van DD die door het schilderij wandelde, maar zij heeft ook getoverd Ik ben het boek opnieuw aan het lezen om te zien of er me niets extra opvalt.

[ Bericht 11% gewijzigd door leonieke op 24-07-2007 23:27:40 ]
pi_51802224
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Er zijn zoveel mensen die iets bijzonders doen. Molly legt zo even Bellatrix neer. Neville wordt opeens de hoofd van het verzet op Hogwards. Narcissa leert de liefde kennen. Harry redt Draco terwijl die een kankerhekel aan hem heeft. Crabbe tovert opeens een gigantisch ingewikkeld magisch vuur. Enz, enz.
Molly is nooit per se een slechte heks geweest toch? En als je dan wanhopig bent, kan je ook Bella aan. klinkt redelijk. Neville had zn dappere momenten al in boek 1, ook tijdens de DA en was altijd goed in Charms. Harry kreeg na de moord op Dumbledore al sympathie voor Draco, en kan het sowieso niet over zijn hard verkrijgen om mensen te vermoorden als niet nodig. Crabbe is wel een verrassing ja.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:23:27 #123
88233 Steve
Still the best.
pi_51802248
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef wonderer het volgende:
"Na een aantal jaren"... ze kregen Harry op hun 20ste (alle acteurs zijn veel te oud ), dus dat kan hooguit twee jaar geweest zijn.
Inderdaad.
Wie weet waren het echt klaplopers zoals Petunia in boek 2 zei en leefden ze gewoon van hun riante erfenis.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:23:45 #124
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802255
Maar ik dacht dat het beroep zo belangrijk ging zijn?

Het feit dat Harry veel geërfd heeft, kan makkelijk verklaard worden door het feit dat James Potter zijn ouders waarschijnlijk rijk waren (als echte tovenaarsfamilie zijn de meeste wel rijk Kijk maar naar Malfoy bv, de Weasleys niet, maar dat zijn bloedverraders )
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:24:05 #125
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51802270
Ik moest lachen om Nevill toen hij steeds met die planten aan kwam zetten tijdens het grote gevecht . Zag het helemaal voor me.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:24:21 #126
61048 Mr.Trelawney
Lettersnoeper
pi_51802278
Ja, dat zou wel kunnen
Ze waren immers behoorlijk vermogend..
pi_51802370
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nopez Muggleborn, net als Hermione.
Je hebt gelijk. Ik had muggle in mijn hoofd zitten.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:28:51 #128
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802419
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:27 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik had muggle in mijn hoofd zitten.
Ik ook eerst

Vreselijk gewoon die onduidelijkheid..
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:29:19 #129
88233 Steve
Still the best.
pi_51802435
Big News! Name of Character Given Reprieve Stated by JKR, Says She Will Write Hogwarts Encyclopedia
Harry Potter and the Deathly Hallows
Posted by: Sue - July 24, 2007, 04:11 PM

Holy flying Hippogriffs everyone! If the excitement over the release of Harry Potter and the Deathly Hallows wasn’t enough for you, in a new interview with NBC’s The “Today Show,” Harry Potter author J.K. Rowling has now revealed the news that some additional delights are in store for fans of the series. She indicated in the interview, which is due to air this week on Thursday (July 26) and Friday (July 27) that she will indeed write a sort of Hogwarts, a History type of book, by penning an encyclopedia about the beloved magical world of Harry Potter. Full quotage on this eagerly awaited news is as follows:

“J.K. Rowling told TODAY’s Meredith Vieira she will most likely publish a Potter encyclopedia, promising many more details about her beloved characters and the fate of the wizarding world beyond the few clues provided in the seventh book’s epilogue.

While Rowling hasn’t officially started writing the encyclopedia, although she’s got plenty of material from the stories left on the cutting room floor over the past 17 years.

“I’ve said before that Dean Thomas had a much more interesting history than ever appeared in the books for me, and you just see glimpses of it,” Rowling said. “But to write it really would take us into prequel territory. And that does take us into Star Wars territory. And that’s not really a place I’m planning to go.

“So there’s always been bits that I knew about characters that didn’t make final cuts because they weren’t that relevant.” ...

Fans will have to wait a bit longer to get their hands on Rowling’s next Potter work.

“I’m not going to (write the encyclopedia) tomorrow because I’d really like a break,” Rowling said. “So you may be waiting.”

Jo also goes on to reveal the name of one of the characters who got a reprieve from death as it were, as this character had originally been slated to die in the books, but Jo changed her mind. To read this name for yourself (and prevent some SPOILERS for those who have not finished reading “Deathly Hallows”) click here. Thanks much Meghan!

Bron: TLC
SPOILER: Degene die toch niet dood is gegaan is:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:34:52 #130
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802615
Maar welke twee personages zijn dan extra moeten sterven? Sirius en...?
Ik heb nog zoveel vragen
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:36:20 #131
88233 Steve
Still the best.
pi_51802680
Het artikel uit de link (klikkerdeklik!) bevat ook wat leuke dingen. O.a. dat de curse op de DADA teachers op is geheven nu.

Het stukje waar ze heeft gejankt is waar Harry het bos inloopt. Ik moet zeggen, daar kreeg ik ook kippenvel. Vooral omdat Lilly, James en Sirius daar 'bij waren'. Erg mooi.
pi_51802790
Over de Elder Wand: Het gaat om het winnen van een duel, niet perse om het vermoorden.

Toen Malfoy in HP6 binnen kwam rennen schreeuwde hij Expeliarmus tegen Dumbledore, en DD's wand (niet perse de elder wand) vloog richting Draco. Op dat moment werd Draco de eigenaar van de Wand. Dat Snape later DD vermoordde deed niet meer ter zake.
pi_51802855
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:34 schreef leonieke het volgende:
Maar welke twee personages zijn dan extra moeten sterven? Sirius en...?
Ik heb nog zoveel vragen
Sirius was al dood, het ging om dit boek toch?

Snape moet in de planning hebben gezeten, dus ik denk dat ze Lupin en Fred bedoelde. Maar Mad Eye telt ook wel qua main characters. Denk trouwens dat ze daar gewoon puur aan het bluffen was; dan ging ze teveel verklappen.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:42:20 #134
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802859
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Over de Elder Wand: Het gaat om het winnen van een duel, niet perse om het vermoorden.

Toen Malfoy in HP6 binnen kwam rennen schreeuwde hij Expeliarmus tegen Dumbledore, en DD's wand (niet perse de elder wand) vloog richting Draco. Op dat moment werd Draco de eigenaar van de Wand. Dat Snape later DD vermoordde deed niet meer ter zake.
Nice
Klopt volledig op die manier
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:43:08 #135
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51802881
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Sirius was al dood, het ging om dit boek toch?

Snape moet in de planning hebben gezeten, dus ik denk dat ze Lupin en Fred bedoelde. Maar Mad Eye telt ook wel qua main characters. Denk trouwens dat ze daar gewoon puur aan het bluffen was; dan ging ze teveel verklappen.
Nopez, want de persoon die niet is moeten sterven is Mr Weasley. En hij moest eigenlijk in boek 5 sterven. Dus niet noodzakelijk over boek 7
pi_51803047
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nice
Klopt volledig op die manier
Oh, nog een kleine aanvulling: De Elder Wand verliest dus alleen zijn kracht als Harry op een natuurlijke wijze dood gaat, en niet overwonnen wordt in een duel....
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nopez, want de persoon die niet is moeten sterven is Mr Weasley. En hij moest eigenlijk in boek 5 sterven. Dus niet noodzakelijk over boek 7
Welke opmerking bedoel je dan? Heb geloof ik wat gemist...
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:53:01 #137
61183 leonieke
Dan toch?
pi_51803227
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:48 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Oh, nog een kleine aanvulling: De Elder Wand verliest dus alleen zijn kracht als Harry op een natuurlijke wijze dood gaat, en niet overwonnen wordt in een duel....
[..]

Welke opmerking bedoel je dan? Heb geloof ik wat gemist...
Wel ik dacht dat Rowling had gezegd dat er één personage niet heeft moeten sterven, maar dat twee andere dan wel moesten sterven.
Nu ging dat volgens mij over boek 7.

Maar in het bovenstaande artikel heeft ze bekend gemaakt wie er niet is gestorven terwijl dat wel gepland was en dat was vaderfiguur Arthur Weasley die in boek 5 moest sterven. Sirius is toen wel gestorven.

Volgens mij gingen bepaalde uitspraken dus niet enkel over boek 7 en de persoon die dus op latere leeftijd kon toveren, komt misschien ook niet in boek 7 voor, maar in één van de andere boeken.
Vaag, he?
pi_51803282
Alles wat me stoort is al geschreven. Dus dan maar even een domme vraag. Waarom mocht Harry aan niemand vertellen over de Horcruxes? Zodat het niet via via bij voldie terecht kwam? Zou dit wel gemogen hebben, dan zou het een veel geloofwaardiger boek hebben kunnen zijn denk ik. Ik heb me namelijk totdat ze naar Aberforth gingen een beetje verveeld. (minus het begin en het dobby-rescue intermezzo)
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:58:33 #139
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51803415
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:54 schreef poon het volgende:
Alles wat me stoort is al geschreven. Dus dan maar even een domme vraag. Waarom mocht Harry aan niemand vertellen over de Horcruxes? Zodat het niet via via bij voldie terecht kwam? Zou dit wel gemogen hebben, dan zou het een veel geloofwaardiger boek hebben kunnen zijn denk ik. Ik heb me namelijk totdat ze naar Aberforth gingen een beetje verveeld. (minus het begin en het dobby-rescue intermezzo)
Dat vond ik ook een groot nadeel ja, eigenlijk was werd het pas spannend toen ze Gringotts gingen beroven...

Maar als Voldemort zijn Horcruxen zou beschermen dan werd het helemaal een onmogelijke taak om ze te vernietigen...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_51803594
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:58 schreef Molluck het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een groot nadeel ja, eigenlijk was werd het pas spannend toen ze Gringotts gingen beroven...

Maar als Voldemort zijn Horcruxen zou beschermen dan werd het helemaal een onmogelijke taak om ze te vernietigen...
Beter houdt iedereen dan z'n bakkes dicht, want op deze manier was het kamperen, het op goed geluk een kluis binnen banjeren en bij toeval het elder wand verhaal te weten komen, wat het voor mij ongeloofwaardig maakte. Dit had ik bij de vorige delen niet, dus kom niet met "ja maar toen vlogen ze op een bezemsteel".
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:06:58 #141
71919 wonderer
pi_51803723
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:58 schreef Molluck het volgende:

[..]

Hij had het dumbledore beloofd toch? Dat was het hele punt. Van Dumbledore mocht ie het alleen aan Ron en Hermione vertellen, dus dat heeft ie gedaan.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:08:36 #142
88233 Steve
Still the best.
pi_51803770
'Het was allemaal Dumbledore's plan'.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:09:01 #143
71919 wonderer
pi_51803785
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:

Heeft Draco toen die wand ook meegenomen of niet? En waarom telt het expelliarmus van Harry tegen een andere wand dan de Elder wand dan wel als overwinning?
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:10:06 #144
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51803832
Ik vind wel dat de relatie tussen Ron en Hermione wat meer uitgewerkt had mogen worden. In boek 6 was er zo veel spanning, steeds die connectie, het niet toe willen geven, maar in dit boek eigenlijk alleen ruzie, neutraal en opeens zaten ze te zoenen op een moment dat er geen tijd voor was.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:10:21 #145
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_51803843
al met al, ik vond harry toch wel een sympathieke jongen
pi_51803881
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Wel ik dacht dat Rowling had gezegd dat er één personage niet heeft moeten sterven, maar dat twee andere dan wel moesten sterven.
Nu ging dat volgens mij over boek 7.

Maar in het bovenstaande artikel heeft ze bekend gemaakt wie er niet is gestorven terwijl dat wel gepland was en dat was vaderfiguur Arthur Weasley die in boek 5 moest sterven. Sirius is toen wel gestorven.

Volgens mij gingen bepaalde uitspraken dus niet enkel over boek 7 en de persoon die dus op latere leeftijd kon toveren, komt misschien ook niet in boek 7 voor, maar in één van de andere boeken.
Vaag, he?
Lijkt me voor het verhaal belangrijk geweest dat Sirius dood ging. Daar kan een Weasley meer of minder niks aan veranderen; alleen als Arthur toen was gestorven was Fred nu wel heel sneu geweest. Hij, Lupin Dora & Ted Tonks, en Mad Eye (en Hedwig!) horen bij de casualties die niet hadden gehoeven, denk ik.

Die geheimhouding vond ik ook ver gaan ja, zeker omdat Harry toch al een lijntje met Voldy had. Maar goed, typisch gevalletje four is a crowd denk ik. En vonden jullie de scene in Godric's Hollow dan niet spannend? Of in het ministerie? Typisch. Je kan veel zeuren over dit boek, maar absoluut niet dat er te weinig gebeurde - dan vond ik bijvoorbeeld de Order veel slomer.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:12:14 #147
88233 Steve
Still the best.
pi_51803906
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind wel dat de relatie tussen Ron en Hermione wat meer uitgewerkt had mogen worden. In boek 6 was er zo veel spanning, steeds die connectie, het niet toe willen geven, maar in dit boek eigenlijk alleen ruzie, neutraal en opeens zaten ze te zoenen op een moment dat er geen tijd voor was.
Hebben Ron en Hermione zitten zoenen? Dat heb ik gemist.
pi_51803911
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hij had het dumbledore beloofd toch? Dat was het hele punt. Van Dumbledore mocht ie het alleen aan Ron en Hermione vertellen, dus dat heeft ie gedaan.
Klopt, maar waarom in godsnaam? Wat mij betreft hadden ze vanaf The Burrow met de hele orde in het verzet gegaan en dan met z'n allen achter het elder wand verhaal gekomen. Veel geloofwaardiger. En één voor één de horcruxes gekilld. Daar was Voldie dan achter gekomen en dan dus een race naar de diadeem en de final battle, die me wel aanstond. Op deze manier heb je ook meer ruimte voor leuke intermezzo's die de vorige boeken zo leuk maakte. Voor mij dan. Tuurlijk het is oorlog dus het mag ook luguber. En nog iets persoonlijks; de romance tussen ron en hermione mag veel uitgebreider. De ontknoping dan. Daar zitten we 4 boeken al op te wachten, maar dit is denk ik persoonlijk.

PS verder heb ik me wel vermaakt hoor daar niet van.
pi_51803969
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heeft Draco toen die wand ook meegenomen of niet? En waarom telt het expelliarmus van Harry tegen een andere wand dan de Elder wand dan wel als overwinning?
Hij heeft hem verkregen tijdens het duel, that's it. Dat hij hem niet heeft meegenomen (overduidelijk, want hij kwam in DD's graf terecht) doet niet terzake. It is the wand that choses the wizard; de elder wand kiest een tovenaar uit die het duidelijk waard is om een onoverwinnelijke wand te dragen.
pi_51804056
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:12 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Hebben Ron en Hermione zitten zoenen? Dat heb ik gemist.
Hallo..... pagina 502-503.
En trouwens, Ron zat al vanaf het begin van het boek Hermy te charmeren, en ze sliepen al ergens bijna handje in handje... speelde echt het hele boek door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')