Zo zie ik het ook. Als Harry dood is, kan niemand de wand meer afpakken, om zo macht te krijgen over de wand. Ook al wordt de wand opgegraven, dan moet er nog eerst met Harry worden geduelleerd. En bijna niemand weet dat de wand van Harry is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Volgens mij telt dat alleen als Harry op dat moment tovert met de Elder Wand. Maar Harry zal de Elder Wand niet meer gebruiken omdat ie 'm weer bij Dumbledore in de tombe legt. Dus kan iemand niet de staf van Harry afpakken, omdat hij er niet mee tovert.
Tenminste, zo zie ik het. Harry blijft de eigenaar, maar gebruikt 'm niet. En zolang ie 'm niet gebruikt kan niemand 'm Harry afnemen en de nieuwe eigenaar worden. Iemand kan 'm hoogstens weer uitgraven uit Dumbledores tombe, maar dan krijg je dezelfde situatie als bij Voldemort, dat de staf niet optimaal te gebruiken is omdat die persoon niet de rechtmatige eigenaar is. Bovendien, wie weten er nu helemaal dat Dumbledore toverde met de Elder Wand ? Bijzonder weinig mensen, lijkt me. Dus opnieuw zoeken in DD's tombe zal ook wel meevallen, lijkt me.
Deze zijn voor mij niet duidelijk geworden...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef kruimel_20 het volgende:
* We will find out something "incredibly important" about Lily Potter.
* JKR has said "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
* We will learn the exact reason why some people become ghosts when they die and others do not.
Hmzquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Snape vermoordde Dumbledore, dus de macht van de Elder Wand lag eigenlijk bij Snape, zoals Dumbledore ook wilde. Maar, Voldemort steelt de staf uit het graf van Dumbledore, maar de staf zal minder goed naar hem luisteren omdat hij 'm niet veroverd heeft volgens de regels. Harry's staf, daarentegen, heeft ie gekregen omdat Harry Malfoy heeft ontwapend, dus de staf van Malfoy luistert wel naar Harry.
Volgens mij heeft het feit dat Harry van Voldemort wint niks te maken met Harry's relatie met de Elder Wand, die is er namelijk niet. Harry wint omdat hij wel de echte overgeerfde eigenaar is van de staf die hij gebruikt, maar Voldemort niet. En omdat Voldemort niet de echte eigenaar was van de Elder Wand werkten de krachten van de staf niet optimaal.
Harry versloeg vervolgens Voldemort, waardoor hij TOEN de rechtmatige eigenaar van de Elder Wand werd. Dat was hij imho nog niet toen hij Voldemort duelleerde.
Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Ik snap nog steeds niet wrm Lily uiteindelijk tot op James is gevallen. Daar had best een leuke scene in gezeten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:25 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Even uit luiheid:
http://dewereldenik.blogspot.com/2007/07/joanne-nepper.html
Kan dat niet Narcissa Malfoy zijn die de liefde heeft leren kennen ? Dat ze aan het einde meer houdt van haar zoon Draco en dat het haar daarom niet meer uitmaakt dat Voldemort al dan niet wint ? Of is dat te makkelijk ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:21 schreef kruimel_20 het volgende:
* JKR has said "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."
Dumbledore legt dat ergens uit, ik dacht dat het in Kings Cross was, maar ik kan het niet vinden.quote:* We will learn the exact reason why some people become ghosts when they die and others do not.
In boek 5 wordt door Nick in ieder geval veel uitgelegd over waarom sommige doden wel en sommige geen spook worden als Harry naar Sirius vraagt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik ga hier nog even over nadenken.
[..]
Dumbledore legt dat ergens uit, ik dacht dat het in Kings Cross was, maar ik kan het niet vinden..
Ik heb het idee dat daar Hagrid mee bedoeld wordt (in het begin). Maar dat klopt niet want hij heeft eerder magie gebruikt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:29 schreef alwaysthebest het volgende:
Van die geesten is al voldoende uitgelegd in Order of the Phoenix vind ik. Lily's ogen is in Deathly Hallows naar voren gekomen (Snape en Lily). Alleen dat iemand nog magie kan doen heb ik niet kunnen vinden.
Ah, dat zal het wezen. Misschien was het ook wel in deel 6, want die heb ik vorige week ook nog herlezen. Maar, dat wordt in elk geval wel * ERGENS * duidelijk uitgelegd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
In boek 5 wordt door Nick in ieder geval veel uitgelegd over waarom sommige doden wel en sommige geen spook worden als Harry naar Sirius vraagt.
Hagrid zou ik ook niet kiezenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat daar Hagrid mee bedoeld wordt (in het begin). Maar dat klopt niet want hij heeft eerder magie gebruikt.
Om Snape te pesten?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:32 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. Ik snap nog steeds niet wrm Lily uiteindelijk tot op James is gevallen. Daar had best een leuke scene in gezeten.
Nee, meer een romatische scene, zoals bijvoorbeeld het moment dat Harry Ginny voor het eerst zoende. Zoiets. Maar als jij Snape wilt pesten, ga je gangquote:
Nee, ik bedoel dat ze James heeft gekozen om Snape te pesten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:49 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Nee, meer een romatische scene, zoals bijvoorbeeld het moment dat Harry Ginny voor het eerst zoende. Zoiets. Maar als jij Snape wilt pesten, ga je gang![]()
"Na een aantal jaren"... ze kregen Harry op hun 20ste (alle acteurs zijn veel te oudquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:12 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij heeft Lupin in OOTP iets gezegd over waarom Lily en James toch bij elkaar kwamen.![]()
Even gewiki'd.Ze begonnen niet zo geweldig, maar na een aantal jaren was James wat volwassener en begonnen ze te daten. Is zijdelings vermeld in OOTP.
Nopezquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:18 schreef thijsdetweede het volgende:
Ted Tonks was toch de Muggle die later tovenaar werd? Eens even opzoeken.
Ik dacht daarnet even aan de zus van DD die door het schilderij wandelde, maar zij heeft ook getoverdquote:'Andromeda's sisters are still here because they made lovely, respectable pure-blood marriages, but Andromeda married a Muggle-born, Ted Tonks, so — '
(uit boek 5 waar Sirius uitleg geeft over de stamboom)
Molly is nooit per se een slechte heks geweest toch? En als je dan wanhopig bent, kan je ook Bella aan. klinkt redelijk. Neville had zn dappere momenten al in boek 1, ook tijdens de DA en was altijd goed in Charms. Harry kreeg na de moord op Dumbledore al sympathie voor Draco, en kan het sowieso niet over zijn hard verkrijgen om mensen te vermoorden als niet nodig. Crabbe is wel een verrassing ja.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:48 schreef AudreyHepburn het volgende:
Er zijn zoveel mensen die iets bijzonders doen. Molly legt zo even Bellatrix neer. Neville wordt opeens de hoofd van het verzet op Hogwards. Narcissa leert de liefde kennen. Harry redt Draco terwijl die een kankerhekel aan hem heeft. Crabbe tovert opeens een gigantisch ingewikkeld magisch vuur. Enz, enz.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:21 schreef wonderer het volgende:
"Na een aantal jaren"... ze kregen Harry op hun 20ste (alle acteurs zijn veel te oud), dus dat kan hooguit twee jaar geweest zijn.
Ik ook eerstquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:27 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik had muggle in mijn hoofd zitten.
SPOILER: Degene die toch niet dood is gegaan is:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
Sirius was al dood, het ging om dit boek toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:34 schreef leonieke het volgende:
Maar welke twee personages zijn dan extra moeten sterven? Sirius en...?
Ik heb nog zoveel vragen
Nicequote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Over de Elder Wand: Het gaat om het winnen van een duel, niet perse om het vermoorden.
Toen Malfoy in HP6 binnen kwam rennen schreeuwde hij Expeliarmus tegen Dumbledore, en DD's wand (niet perse de elder wand) vloog richting Draco. Op dat moment werd Draco de eigenaar van de Wand. Dat Snape later DD vermoordde deed niet meer ter zake.
Nopez, want de persoon die niet is moeten sterven is Mr Weasley. En hij moest eigenlijk in boek 5 sterven. Dus niet noodzakelijk over boek 7quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Sirius was al dood, het ging om dit boek toch?
Snape moet in de planning hebben gezeten, dus ik denk dat ze Lupin en Fred bedoelde. Maar Mad Eye telt ook wel qua main characters. Denk trouwens dat ze daar gewoon puur aan het bluffen was; dan ging ze teveel verklappen.
Oh, nog een kleine aanvulling: De Elder Wand verliest dus alleen zijn kracht als Harry op een natuurlijke wijze dood gaat, en niet overwonnen wordt in een duel....quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nopez, want de persoon die niet is moeten sterven is Mr Weasley. En hij moest eigenlijk in boek 5 sterven. Dus niet noodzakelijk over boek 7
Wel ik dacht dat Rowling had gezegd dat er één personage niet heeft moeten sterven, maar dat twee andere dan wel moesten sterven.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:48 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Oh, nog een kleine aanvulling: De Elder Wand verliest dus alleen zijn kracht als Harry op een natuurlijke wijze dood gaat, en niet overwonnen wordt in een duel....
[..]
Welke opmerking bedoel je dan? Heb geloof ik wat gemist...
Dat vond ik ook een groot nadeel ja, eigenlijk was werd het pas spannend toen ze Gringotts gingen beroven...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:54 schreef poon het volgende:
Alles wat me stoort is al geschreven. Dus dan maar even een domme vraag. Waarom mocht Harry aan niemand vertellen over de Horcruxes? Zodat het niet via via bij voldie terecht kwam? Zou dit wel gemogen hebben, dan zou het een veel geloofwaardiger boek hebben kunnen zijn denk ik. Ik heb me namelijk totdat ze naar Aberforth gingen een beetje verveeld. (minus het begin en het dobby-rescue intermezzo)
Beter houdt iedereen dan z'n bakkes dicht, want op deze manier was het kamperen, het op goed geluk een kluis binnen banjeren en bij toeval het elder wand verhaal te weten komen, wat het voor mij ongeloofwaardig maakte. Dit had ik bij de vorige delen niet, dus kom niet met "ja maar toen vlogen ze op een bezemsteel".quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat vond ik ook een groot nadeel ja, eigenlijk was werd het pas spannend toen ze Gringotts gingen beroven...
Maar als Voldemort zijn Horcruxen zou beschermen dan werd het helemaal een onmogelijke taak om ze te vernietigen...
Hij had het dumbledore beloofd toch? Dat was het hele punt. Van Dumbledore mocht ie het alleen aan Ron en Hermione vertellen, dus dat heeft ie gedaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:58 schreef Molluck het volgende:
[..]
Dat vond ik ook een groot nadeel ja, eigenlijk was werd het pas spannend toen ze Gringotts gingen beroven...
Maar als Voldemort zijn Horcruxen zou beschermen dan werd het helemaal een onmogelijke taak om ze te vernietigen...
Heeft Draco toen die wand ook meegenomen of niet? En waarom telt het expelliarmus van Harry tegen een andere wand dan de Elder wand dan wel als overwinning?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Over de Elder Wand: Het gaat om het winnen van een duel, niet perse om het vermoorden.
Toen Malfoy in HP6 binnen kwam rennen schreeuwde hij Expeliarmus tegen Dumbledore, en DD's wand (niet perse de elder wand) vloog richting Draco. Op dat moment werd Draco de eigenaar van de Wand. Dat Snape later DD vermoordde deed niet meer ter zake.
Lijkt me voor het verhaal belangrijk geweest dat Sirius dood ging. Daar kan een Weasley meer of minder niks aan veranderen; alleen als Arthur toen was gestorven was Fred nu wel heel sneu geweest. Hij, Lupin Dora & Ted Tonks, en Mad Eye (en Hedwig!) horen bij de casualties die niet hadden gehoeven, denk ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wel ik dacht dat Rowling had gezegd dat er één personage niet heeft moeten sterven, maar dat twee andere dan wel moesten sterven.
Nu ging dat volgens mij over boek 7.
Maar in het bovenstaande artikel heeft ze bekend gemaakt wie er niet is gestorven terwijl dat wel gepland was en dat was vaderfiguur Arthur Weasley die in boek 5 moest sterven. Sirius is toen wel gestorven.
Volgens mij gingen bepaalde uitspraken dus niet enkel over boek 7 en de persoon die dus op latere leeftijd kon toveren, komt misschien ook niet in boek 7 voor, maar in één van de andere boeken.
Vaag, he?
Hebben Ron en Hermione zitten zoenen?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:10 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind wel dat de relatie tussen Ron en Hermione wat meer uitgewerkt had mogen worden. In boek 6 was er zo veel spanning, steeds die connectie, het niet toe willen geven, maar in dit boek eigenlijk alleen ruzie, neutraal en opeens zaten ze te zoenen op een moment dat er geen tijd voor was.
Klopt, maar waarom in godsnaam? Wat mij betreft hadden ze vanaf The Burrow met de hele orde in het verzet gegaan en dan met z'n allen achter het elder wand verhaal gekomen. Veel geloofwaardiger. En één voor één de horcruxes gekilld. Daar was Voldie dan achter gekomen en dan dus een race naar de diadeem en de final battle, die me wel aanstond. Op deze manier heb je ook meer ruimte voor leuke intermezzo's die de vorige boeken zo leuk maakte. Voor mij dan. Tuurlijk het is oorlog dus het mag ook luguber. En nog iets persoonlijks; de romance tussen ron en hermione mag veel uitgebreider. De ontknoping dan. Daar zitten we 4 boeken al op te wachten, maar dit is denk ik persoonlijk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hij had het dumbledore beloofd toch? Dat was het hele punt. Van Dumbledore mocht ie het alleen aan Ron en Hermione vertellen, dus dat heeft ie gedaan.
Hij heeft hem verkregen tijdens het duel, that's it. Dat hij hem niet heeft meegenomen (overduidelijk, want hij kwam in DD's graf terecht) doet niet terzake. It is the wand that choses the wizard; de elder wand kiest een tovenaar uit die het duidelijk waard is om een onoverwinnelijke wand te dragen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Heeft Draco toen die wand ook meegenomen of niet? En waarom telt het expelliarmus van Harry tegen een andere wand dan de Elder wand dan wel als overwinning?
Hallo..... pagina 502-503.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:12 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Hebben Ron en Hermione zitten zoenen?![]()
Dat heb ik gemist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |