Ik vond het ook wel stoer, maar ik vond het op een of andere manier wel raar. Opeens was het er. Had ze wel wat meer mogen uitleggen en zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Vond ik juist tof!
Zoiets heb ik ooit in een eerder verhaal gelezen, maar ik kan er niet meer opkomen wat dat nou was.
[..]
Dat stuk zou ik nog eens opnieuw moeten lezen om zeker te zijnquote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Volgens mij durfde ze niet vanwege het risico?
Ik moest direct terug aan die trol denkenquote:Maar inderdaad, er werd goed met moeilijke spreuken rondgestrooid.Al vond ik het ook wel leuk om bv. Wingardium Leviosa weer terug te zien.
De situatie met Ginny was nog net iets anders dan door het dagboek. Maarquote:En het leek bij Ron alsof je met een beetje gesis de Room open kon doen. Nou ja, Ron zal wel goed zijn in het naäpen. En Ginny kon het ook toen Riddle haar commandeerde.
Hellevuur van een van Malfoy's goons (welke ook alweer)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef leonieke het volgende:
[..]
Btw, weet iemand van jullie hoe die diadeem van Ravenclaw is vernietigd geweest? Harry had die toch rond zijn pols ofzo?
Door het Fiendfyre.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef leonieke het volgende:
Btw, weet iemand van jullie hoe die diadeem van Ravenclaw is vernietigd geweest? Harry had die toch rond zijn pols ofzo?
Boek is maar een paar dagen uit en dan hebben ze dit al! Geweldig!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo staat het op Wikipedia:
(Fiendfyre)
Pronunciation: Unknown
Description: Fiendfyre is seemingly unstoppable cursed fire, whose flames take the shape of a fantastic variety of creatures that appear to stalk those caught in its path. It has the capability to destroy Horcruxes.
Seen/Mentioned: Used in Harry Potter and the Deathly Hallows when Crabbe, Goyle and Draco Malfoy corner Harry in the Room of Hidden Things (part of the Room of Requirement) while Harry tries to retrieve Rowena Ravenclaw's lost Diadem. Crabbe casts Fiendfyre which then takes the form of flaming beasts that pursue Harry, Ron and Hermione and gleefully devour all of the objects within the Room, along with Crabbe himself.
Etymology: 'Fiend' is a cruel or wicked person, or a demon. 'Fyre' is a reference to fire.
Notes: The caster must learn to control Fiendfyre, or it can spread indefinitely. The fire can't be put out by traditional means of water, or fire stopping spells. It is possible that the flames created by this spell have some independent consciousness of their own.
Dan vind ik mijn vertaling toch nog aardig gevonden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:47 schreef alwaysthebest het volgende:
Zo staat het op Wikipedia:
(Fiendfyre)
.
Etymology: 'Fiend' is a cruel or wicked person, or a demon. 'Fyre' is a reference to fire.
I'm a Saint!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:00 schreef IedeK. het volgende:
Ik vond die 7 Potters ook echt geweldig!
En Fred en George natuurljk:
Wow - we're identical!
Ted Tonks is een Muggle-Born en heeft dus Muggle ouders. Zelf is hij gewoon een tovenaar. Zit dus in hetzelfde schuitje als Hermione.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:19 schreef IedeK. het volgende:
Iets wat me net weer opviel:
Harry en Hagrid crashen met de motor in de tuin van de ouders van Tonks.
Daarbij breekt Harry wat ribben, hij had een tand die al kapot was, maar dan valt hij flauw.
Als hij wakker wordt verteld Ted Tonks (Dora's pappa) dat hij Harry's ribben en tand weer gefixt heeft.
Maar Ted Tonks is toch een muggle? Hoe heeft hij dat gedaan dan?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Wel leuk ook trouwens dat in dit boek zowel Snape (met zijn Lilly crush) als Dumbledore mens zijn geworden. Eigenlijk zijn alleen Bellatrix en Voldemort volkomen eenzijdig gebleven.
Eensch.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar Snape was Voldemorts trouwste dienaar (in Voldemorts ogen althans), had je verwacht dat hij in een duel zou sneuvelen? Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar het was lulliger geweest als hij bijvoorbeeld een heldhaftig duel met MacGonnagal niet zou overleven als later blijkt dat hij de enige was die in Dumbledores masterplan betrokken was...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten stervenIk geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
Gaat het er niet om dat Harry Draco ontwapend had (in de Room of Requirements), en ookal was dat niet met de echte opperwand (die had Voldie immers), maar Draco verloor een duel en misschien werd daardoor het rechtmatig eigenschap naar Harry overgeleverd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:
[..]
die hij verloren heeft, ooit die ring zou gebruiken)
Ik vond het trouwens heel vaag dat Draco's wand opeens de Elder Wand was. Ookal was Draco daarvan de rechtmatige eigenaar (hij had blijkbaar Dumbledore ontwapend in HBP, dat wist ik niet meer) dan nog had Voldemort de materiele staf. Zoals het nu in het boek stond had Voldemort de échte staf, die lang geleden gemaakt was, terwijl Harry de rechtmatige eigenaar daarvan was, maar die had toch echt Draco's staf in zijn hand...
Ja dat weet ik wel, het was overigens niet in de Room of Requirements, maar al in Malfoy Manor dat hij Draco's wand had 'opgeëist', maar technisch gezien was hij daarmee de eigenaar van de staf die Voldemort in zijn hand had...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Gaat het er niet om dat Harry Draco ontwapend had (in de Room of Requirements), en ookal was dat niet met de echte opperwand (die had Voldie immers), maar Draco verloor een duel en misschien werd daardoor het rechtmatig eigenschap naar Harry overgeleverd.
Nee hij had hem inderdaad om zijn arm toen hij de room verliet. Toen pakte hij hem beet, lekte er wat goor spul uit en viel het ding verkoold uit elkaar want "fiendfyre kan horcruxen vernietigen" ofzo (dat had Hermione natuurlijk ergens in een van die duistere boeken gelezen). Ik vond het een beetje te makkelijk eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:50 schreef leonieke het volgende:
Ah, het is er dan toch ingevallen? Ik dacht dat hij het rond zijn pols had als hij de room verlietMet niet genoeg aandacht gelezen dus.
Ja, dat kwam toevallig wel erg goed uit opeensquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:19 schreef AltTab het volgende:
[..]
Nee hij had hem inderdaad om zijn arm toen hij de room verliet. Toen pakte hij hem beet, lekte er wat goor spul uit en viel het ding verkoold uit elkaar want "fiendfyre kan horcruxen vernietigen" ofzo (dat had Hermione natuurlijk ergens in een van die duistere boeken gelezen). Ik vond het een beetje te makkelijk eigenlijk.
Zoals wel meerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, dat kwam toevallig wel erg goed uit opeens.
Ik had verwacht cq gehoopt dat Snape Voldemort zou aanvallen of op een andere manier Harry zou proberen te helpen. Een laatste daad dat zijn alliance zou laten zien. Niet dit "tussen-neus-en-lippen-door" gedoe waarbij Harry heeeeeel toevallig ook nog eens getuige is zodat hij even die herinnering in een flesje dat uit thin air op komt dagen kan kijken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar Snape was Voldemorts trouwste dienaar (in Voldemorts ogen althans), had je verwacht dat hij in een duel zou sneuvelen? Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar het was lulliger geweest als hij bijvoorbeeld een heldhaftig duel met MacGonnagal niet zou overleven als later blijkt dat hij de enige was die in Dumbledores masterplan betrokken was...
Wat ik trouwens vreemd vond is dat er verder weinig aandacht besteed werd aan het feit dat Dumbledores dood Harry voor een dodelijke vloek behoed heeft (Dumbledore wilde Harry over de Deathly Hallows vertellen, of het hem iig zelf uit laten zoeken, het was onvermijdelijk dat hij, na al die mensen die hij verloren heeft, ooit die ring zou gebruiken)
Ik vond het trouwens heel vaag dat Draco's wand opeens de Elder Wand was. Ookal was Draco daarvan de rechtmatige eigenaar (hij had blijkbaar Dumbledore ontwapend in HBP, dat wist ik niet meer) dan nog had Voldemort de materiele staf. Zoals het nu in het boek stond had Voldemort de échte staf, die lang geleden gemaakt was, terwijl Harry de rechtmatige eigenaar daarvan was, maar die had toch echt Draco's staf in zijn hand...
@hierboven: ik vind Lupin al vanaf boek 3 een prachtig personage en zijn vertolking in de film vind ik ook erg mooi, jammer dat hij doodging en zeker dat het verder niet beschreven werd...
Toen ik de titel van at hoofdstuk zag dacht ik meteen dat we heel veel Potter-familie geschiedenis kregenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:00 schreef IedeK. het volgende:
Ik vond die 7 Potters ook echt geweldig!
Zoals door Ollivander gezegd in het huisje van Bill en Fleur is Wandlore heel gecompliceerd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:
Idd, sommige dingen komen wel echt heel gemakkelijk natuurlijkquote:
En DAT dacht ik ookquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:00 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Toen ik de titel van at hoofdstuk zag dacht ik meteen dat we heel veel Potter-familie geschiedenis kregen
Klopt. dat toverstafjes ingewikkeld in elkaar zitten wisten we al sinds boek 1, en zeker sinds 4 met priori incantatem. Vond dat stuk behoorlijk ingenieus en geloofwaardig. Sterker: Als ze het niet had gedaan hadden wij er nu over zitten zeuren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Draco's wand was toch helemaal niet de Elder Wand?Draco was de eigenaar ervan, maar had hem niet in het bezit. Draco's normale wand staat daar los van.
Je kunt natuurlijk ook een Time-Turner gebruikenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef wonderer het volgende:
Wel een leuke manier om te zien hoe je er aan de achterkant uitziet
quote:Does my hair look really that bad from behind?
Maar als het om me eigen veiligheid zou gaan, zou ik persoonlijk liever kiezen voor Mad-Eye, Kingsley of Lupin. Hoewel achteraf bleek dat Voldemort juist voor die doelwitten ging.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef Tha_Erik het volgende:
En de spanning zat er tijdens die achtervolging meteen al goed in. Wat ik me wel afvraag is waarom Ron niet blij wasom met Tonks samen te moeten, zelijkt me juist heel tof.
ja of te zien hoe iemand waar je een oogje op hebt er in geboortekostuum uit zietquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef wonderer het volgende:
Wel een leuke manier om te zien hoe je er aan de achterkant uitziet
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef Tha_Erik het volgende:
En de spanning zat er tijdens die achtervolging meteen al goed in. Wat ik me wel afvraag is waarom Ron niet blij wasom met Tonks samen te moeten, zelijkt me juist heel tof.
misschien omdat tonks een vrouw is, en ron liever niet beschermd wil worden door een girllllquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind het ook allemaal een beetje vaag. Maar het is niet omdat je de staf in jouw handen hebt dat je er eigenaar van bent. Maw de staf zal niet naar behoren werken als je er geen echte eigenaar van bent. Daarom dat de toverstaf van Draco beter werkte voor Harry omdat hij die afgenomen had.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:
[..]
Er ontbreken een aantal zaken, maar die ogen zijn toch wel duidelijk dacht ikquote:
Snape vermoordde Dumbledore, dus de macht van de Elder Wand lag eigenlijk bij Snape, zoals Dumbledore ook wilde. Maar, Voldemort steelt de staf uit het graf van Dumbledore, maar de staf zal minder goed naar hem luisteren omdat hij 'm niet veroverd heeft volgens de regels. Harry's staf, daarentegen, heeft ie gekregen omdat Harry Malfoy heeft ontwapend, dus de staf van Malfoy luistert wel naar Harry.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:
Volgens mij telt dat alleen als Harry op dat moment tovert met de Elder Wand. Maar Harry zal de Elder Wand niet meer gebruiken omdat ie 'm weer bij Dumbledore in de tombe legt. Dus kan iemand niet de staf van Harry afpakken, omdat hij er niet mee tovert.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar op het eind vertelt Harry tegen Dumbledore datde superwand nu van hem is tenzij hji vermoord wordt. Als hij een natuurlijke dood sterft dan sterft met hem de kracht van de toverstaf. Maar hij hoeft dan toch alleen maar ontwapend te worden, net als Dumbledore en Draco?
Oh crap, ik lul.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 22:18 schreef kruimel_20 het volgende:
malfoy heeft DD niet vermoord...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |