Ik vind het een beetje raar dat het ik het boek nu uit heb. Dat het is afgelopen. En ik zit eigenlijk ook nog wel met vragen.
Hoe het nu verder is gegaan met George en de winkel enzo. En de anderen natuurlijk.
Sommige dingen vond ik een beetje 'makkelijk', dan was het wel heel toevallig dat precies dat gebeurde, zoals dat ze dat gesprek in dat bos afluisterden met belangrijke informatie.
![]()
En af toe had ik dat idee van 'ja jongens, kom op, gaan we nu nog een keer iets dóen in plaats van er over zitten te praten?'. Vooral bij dat binnengaan van het Ministerie, alsof ze daar een maand observeren voor nodig zouden hebben. En heel de tijd in dat bos niks zitten te doen.
![]()
Maar ja, ze moest gewoon rekken natuurlijk, zodat het einde pas weer eind van het schooljaar zou komen.
Ik had ook wel veel meer over Hogwarth's willen weten, wat er daar nu precies aan de gang was.
En het beroep van Lily en James zou toch nog zo belangrijk zijn en dat zouden we nog te weten komen? Daar is helemaal niets over teruggekomen.
En heeft Harry alsnog zijn school afgemaakt? En wat is hij daarna gaan doen? Dat wil ik weten!
Maar ik heb er op zich verder een tevreden gevoel over. Het maakte wel emotie bij me los met de dood van Dobby, en ook van Fred wel. Lupin en Tonks was zo een beetje van 'oh ja die gingen ook nog dood'.
Ik vond het ook heel erg mooi dat ze die zoon Albus Severus genoemd hebben.
![]()
Verder eigenlijk wel jammer dat ik al zoveel 'wist', door alle speculaties op forums. Dat Snape vroeger verliefd was op Lily, dat de dood van Perkamentus een vooropgezet plan was, dat de locket een horcrux was, en de tiara, en Harry zelf. En de beker van Huffelpuf en dat ze die in Gringott's te pakken moesten krijgen (de voorkant van de child's edition.) Ook dat de barman van Hogs Head de broer van Dumbledore was, dat RAB de broer van Sirius was. Dat kwam allemaal niet meer als een verrassing.
![]()
De laatste 100 pagina's heb ik een beetje snel gelezen, omdat ik wilde weten hoe het afliep. Dus die doe ik morgen nog maar een keer over denk ik.