Dat ze wat aan het vozen waren in het boek had ik wel in de gaten, maar die specifieke zoen had ik gemist.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:17 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Hallo..... pagina 502-503.
En trouwens, Ron zat al vanaf het begin van het boek Hermy te charmeren, en ze sliepen al ergens bijna handje in handje... speelde echt het hele boek door.
En toch is dat raar. De fysieke stok ligt in Dumbledore's graf, en Draco is daar de meester van. Harry wint een duel met Draco's gewone toverstok (een duel dat dus niet het voordeel van de Elder Wand heeft) en wordt daardoor meester van de Elder Wand?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:14 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Hij heeft hem verkregen tijdens het duel, that's it. Dat hij hem niet heeft meegenomen (overduidelijk, want hij kwam in DD's graf terecht) doet niet terzake. It is the wand that choses the wizard; de elder wand kiest een tovenaar uit die het duidelijk waard is om een onoverwinnelijke wand te dragen.
Redeneer even met mij mee:quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
En toch is dat raar. De fysieke stok ligt in Dumbledore's graf, en Draco is daar de meester van. Harry wint een duel met Draco's gewone toverstok (een duel dat dus niet het voordeel van de Elder Wand heeft) en wordt daardoor meester van de Elder Wand?
Het enige logische dat ik dan kan bedenken is dat de Elder Wand niet een bepaalde stok is, maar welke stok dan ook, zolang het van de huidige meester is afgepakt. Een "idee", een "kracht".
Volgens mij geldt dat eigenaar worden van alleen voor de Elder Wand. Je kunt iemand anders' toverstok sowieso wel gebruiken, maar hij moet je wel liggen, onafhankelijk van hoe je hem te pakken hebt gekregen. Harry gebruikt Hermione's wand tenslotte, en zij geeft hem gewoon, en dat gaat best lekker, hoewel niet zo goed als zijn oude wand. Daarna krijgt hij die blackthorne en daar kan ie helemaal niet mee overweg. Daarna die van Draco en dat gaat volgens mij weer beter.quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:06 schreef AudreyHepburn het volgende:
En los daarvan, of er nou een redenatiefout is gemaakt door J.K. Rowling of niet, dat hele eigenaarsverhaal is sowieso een chaos. Bijvoorbeeld: in de Room of Requirement vlak voor dat behekste vuur wordt Goyle ontwapend door Harry. Redenerend volgens J.K. Rowling zou Harry op dat moment de eigenaar zijn van Goyles toverstaf. Ja, toch ?
Maar in het hele boek worden mensen de godganse tijd ontwapend. Bijvoorbeeld de duelleerlessen in Chamber of Secrets, of de oefeningen van de D.A., die toverstaffen zouden toch bijkans schizofreen worden omdat iedereen elkaar zit te ontwapenen bij het leven ? Ik vind het maar raar, dat het eigenaarschap van een toverstaf kan wisselen puur en alleen door een ontwapening..
Ik vind het maar fishy..
Ik ook. ZEKER omdat het zeg maar het beslissende plotpunt isquote:Op woensdag 25 juli 2007 02:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vind het jammer dat het niet logisch klopt..
Dat vind ik de meest logische verklaring.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Over de Elder Wand: Het gaat om het winnen van een duel, niet perse om het vermoorden.
Toen Malfoy in HP6 binnen kwam rennen schreeuwde hij Expeliarmus tegen Dumbledore, en DD's wand (niet perse de elder wand) vloog richting Draco. Op dat moment werd Draco de eigenaar van de Wand. Dat Snape later DD vermoordde deed niet meer ter zake.
Nou, op zich vind ik het knap dat ze al jaren wist dat een kind van Harry en Ginny "Albus Severus" ging heten...quote:En dat heeft ze al jaren in een kluis liggen , en is zo belangrijk geweest... ik mag hopen dat dat ook nog het hoofdstuk van het gevecht is want als het alleen die 19 jaar later is die ze al geschreven heeft dan is het maar bar weinig....
DIt is iets voor....quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:16 schreef alwaysthebest het volgende:
Wat een goederenrechttaferelen hier. Eigenaar, bezitter, houder.... lastige materie.
Dit klinkt wel veelbelovend.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:29 schreef alwaysthebest het volgende:
[...]
J.K. Rowling told TODAYs Meredith Vieira she will most likely publish a Potter encyclopedia, promising many more details about her beloved characters and the fate of the wizarding world beyond the few clues provided in the seventh book's epilogue.
[...]
Niet als je bedenkt dat ze het hele plot al vantevoren uitgedacht heeft.quote:Op woensdag 25 juli 2007 08:28 schreef Koningin het volgende:
[..]
Nou, op zich vind ik het knap dat ze al jaren wist dat een kind van Harry en Ginny "Albus Severus" ging heten...
De Malfoys zijn niet dood, want na het Voldemortgevecht zitten ze nog ergensaan een tafel in de Great Hall om elkaar te geven, en in het epiloog komt draco met zijn kindjes nog terug op het station waar Ron zijn kind instrueert om niet bevriend te raken met het kind van Draco (quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef BettyR het volgende:
En ook ik vind de epiloog een gevalletje jammer. Ik had zo graag willen weten wat er vlak Harry's overwinning op Voldemort was gebeurd. Met Hogwarts, met het Ministerie, met de Dursleys, met de Malfoys (zijn Lucius, Narcissa en Draco dood?) en met de Weasley's....
Oh okee, dat is ook zo.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
De Malfoys zijn niet dood, want na het Voldemortgevecht zitten ze nog ergensaan een tafel in de Great Hall om elkaar te geven, en in het epiloog komt draco met zijn kindjes nog terug op het station waar Ron zijn kind instrueert om niet bevriend te raken met het kind van Draco ().
Ik ben sowieso al jaren groot fan van Alan Rickman! Die stem......... wauw!!!! RRRRRRquote:Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Inderdaad een heel raar zijspoor.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef BettyR het volgende:
En wat ik me ook nog afvraag; waarom zijn die Elder Wand, die steen en de Cloak nu zo belangrijk? Zijn die nu essentieel voor het verslaan van Voldemort? Was het Harry zonder die eigenschappen te bezitten niet gelukt? Het lijkt van niet, omdat Harry Voldemort niet met de Elder Wand verslagen heeft, maar Voldemort zichzelf verslagen lijkt te hebben. De Cloak was natuurlijk wel belangrijk gedurende het boek, maar hoe zit t met de steen? Ik heb een beetje het gevoel dat de Hallows een soort van afleidingsmanoevre waren om het ingewikkelder te maken.
Ja.quote:
De steen was er voor mijn gevoel gewoon om ma en pa Potter en Sirius en Tonks en Lupin niet zomaar te laten verdwijnen. Door tijdelijk terug te komen konden ze Harry de kracht geven om zichzelf op te offeren. Daarnaast wordt nu duidelijk waarom DD z'n hand dood is. Hij heeft de steen zelf immers proberen te gebruiken om z'n zusje en ouders terug te halen, wat z'n grote zwakte was. Daardoor is hij geïnfecteerd geraakt met de Curse die op de steen zat en zou hij toch al dood gaan, wat het voor Snape makkelijker maakte om 'm af te maken.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef BettyR het volgende:
En wat ik me ook nog afvraag; waarom zijn die Elder Wand, die steen en de Cloak nu zo belangrijk? Zijn die nu essentieel voor het verslaan van Voldemort? Was het Harry zonder die eigenschappen te bezitten niet gelukt? Het lijkt van niet, omdat Harry Voldemort niet met de Elder Wand verslagen heeft, maar Voldemort zichzelf verslagen lijkt te hebben. De Cloak was natuurlijk wel belangrijk gedurende het boek, maar hoe zit t met de steen? Ik heb een beetje het gevoel dat de Hallows een soort van afleidingsmanoevre waren om het ingewikkelder te maken.
Volgens mij maakte onze verwachtingen de schok van alle actie in dat hoofdstuk alleen maar groterquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:40 schreef leonieke het volgende:
En DAT dacht ik ookMaar teleurstellend vond ik het hoofdstuk niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allemaal van http://today.msnbc.msn.com/id/19935372/If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al jaren groot fan van Alan Rickman! Die stem......... wauw!!!! RRRRRR
"If velvet had a voice, it would be Alan Rickman's..."quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:29 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al jaren groot fan van Alan Rickman! Die stem......... wauw!!!! RRRRRR
Maar die stond niet bij My Active Topicsquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef alwaysthebest het volgende:
Daar ging het andere topic ook al over.![]()
![]()
Dat miste ik ook heel erg. Kamperen in een tent in de middle of nowhere is toch minder leukquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:17 schreef BettyR het volgende:
Heb hem hier ook uitgelezen nu. Mooi, razendspannend boek maar heel anders dan de andere 6! Dat komt natuurlijk omdat ze dit jaar niet op Hogwarts zaten natuurlijk, en eerlijk gezegd miste in die Hogwarts-tafereeltjes wel een beetje.
Ik had eigenlijk gedacht, nadat Lupin er vrede mee had dat ie een vrouw en kind had als weerwolf, dat ie wel zou blijven leven. Vind het echt jammer dat beiden gestorven zijn!quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond Dobby zo ontzettend zielig trouwens. Geweldig dat Ron daarvan onder de indruk raakte en dat de reden was voor Hermione om 'm op z'n bek te pakken. Erg leuke scene, zo met Harry ernaast die op oorlogspad is
.
Erg leuk om te zien dat Kreacher compleet veranderde en ze zelfs hielp.
Toen Tonks en Lupin een zoon kregen en Harry peetvader maakten werd voor mij al duidelijk dat ze hem niet zou laten sterven trouwens.
quote:The encyclopedia would include back stories of characters she has already written but had to cut for the sake of narrative arc (“I've said before that Dean Thomas had a much more interesting history than ever appeared in the books”), as well as details about the characters who survive “Deathly Hallows,” characters who continue to live on in Rowling’s mind in a clearly defined magical world. Bron:Mugglenet
quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:55 schreef leonieke het volgende:
Er is bijna niets van Ginny teruggekomen in het boekVind ik echt heel jammer... Ik had haar echt een grote rol beurt gegund...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |