abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51705679
Diepe zucht!
Dit was dus de allerlaatste Potter, maar wat vonden jullie ervan?

Deel hier jullie gedachtes over The Deathly Hallows.
pi_51707600
ik vond het een geweldige actie hoe die iedereen immuun maakte voor voldemorts aanvallen, en ook hoe, eigenlijk toevallig, harry eigenaar van de elder wand werd, dat waren voor mij toch wel een paar van de leukste dingen denk ik, alhoewel op de rug van een draak goudgrijp uitvliegen ook meesterlijk was

ow, en ook sneep z'n uiteindelijke motieven bevielen me erg goed

trouwens, OP hoort toch te beginnen?

favoriete quote:
quote:
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth would that mean it is not real?
Nogmaals, MEESTERLIJK

[ Bericht 57% gewijzigd door Nachtrog op 22-07-2007 00:23:50 ]
  zondag 22 juli 2007 @ 01:02:54 #3
16389 Marinus
Paper! Snow! A ghost!!
pi_51708558
Geweldig einde van de serie niks om over te klagen, alle eindjes mooi afgerond!
pi_51708634
Ik wist absoluut niet wat ik moest verwachten... Toen snape werd gedood kwam als eerste de gedachte op, eindelijk gerechtigdheid.. gelukkig bleek snape toch niet zo slecht te zijn en echt aan de kant van dumbledore te staan.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik me nu moet voelen. Het boek was uiteraard fantastisch en naar mijn mening het meest spannende boek van de serie. Al waren alle boeken natuurlijk belangrijk, anders hadden we niet deze bekroning kunnen lezen..
Misschien weet een van de kinderen van J.K. hun moeder wel om te praten om nog een boek te schrijven... misschien over de 19 jaar die we nu missen..........
pi_51708825
Ik vond het niet in stijl met de andere delen.
De andere delen was in het begin rustig opbouwend, meestal met een mysterie dat helemaal aan het einde wordt uitgelegd. Dit keer was het alleen de vraag "wie was de verrader".

Het begin was dan ook veel te snel en slordig in elkaar gezet IMO, om gevolgd te worden door een langdradige "on-the-run" stuk. Deze gaf me weer zo'n "huh, tis nu al winter?"-feeling. Dus, ze zijn al maanden bezig met het zitten in hun huisje, en elke dag de krant stelen...

Het einde was gewoon geschreven voor een actiefilm. LOTR (all out war) meets Matrix (veel macho talk; voldemort/harry bullettime) meets Transformers (supersterke baas in een flits kaduuk; lovey dovey aan het eind)

Al met al een leuke achtbaanrit en leuke afsluiter, alhoewel er veel vragen onbeantwoord bleven en ik toch vind dat er een paar plotholes in zitten.
Leuk om gelezen te hebben, geen spijt om er een flinke tijd aan besteed te hebben. En zal het nog wel een keer lezen, omdat ik wel wat delen had gemist omdat ik het in 1 ruk uit las.

snape heeft wel een heel klein rolletje hier. Kwam nauwelijks in beeld. Ik vraag me dus af hoe die acteur in de film moet komen.

Grote kans dat ze de HBP en DH tegelijkertijd moeten filmen.
pi_51710137
Ik vind het een beetje raar dat het ik het boek nu uit heb. Dat het is afgelopen. En ik zit eigenlijk ook nog wel met vragen.
Hoe het nu verder is gegaan met George en de winkel enzo. En de anderen natuurlijk.
Sommige dingen vond ik een beetje 'makkelijk', dan was het wel heel toevallig dat precies dat gebeurde, zoals dat ze dat gesprek in dat bos afluisterden met belangrijke informatie.

En af toe had ik dat idee van 'ja jongens, kom op, gaan we nu nog een keer iets dóen in plaats van er over zitten te praten?'. Vooral bij dat binnengaan van het Ministerie, alsof ze daar een maand observeren voor nodig zouden hebben. En heel de tijd in dat bos niks zitten te doen.
Maar ja, ze moest gewoon rekken natuurlijk, zodat het einde pas weer eind van het schooljaar zou komen.
Ik had ook wel veel meer over Hogwarth's willen weten, wat er daar nu precies aan de gang was.

En het beroep van Lily en James zou toch nog zo belangrijk zijn en dat zouden we nog te weten komen? Daar is helemaal niets over teruggekomen.
En heeft Harry alsnog zijn school afgemaakt? En wat is hij daarna gaan doen? Dat wil ik weten!

Maar ik heb er op zich verder een tevreden gevoel over. Het maakte wel emotie bij me los met de dood van Dobby, en ook van Fred wel. Lupin en Tonks was zo een beetje van 'oh ja die gingen ook nog dood'.
Ik vond het ook heel erg mooi dat ze die zoon Albus Severus genoemd hebben.

Verder eigenlijk wel jammer dat ik al zoveel 'wist', door alle speculaties op forums. Dat Snape vroeger verliefd was op Lily, dat de dood van Perkamentus een vooropgezet plan was, dat de locket een horcrux was, en de tiara, en Harry zelf. En de beker van Huffelpuf en dat ze die in Gringott's te pakken moesten krijgen (de voorkant van de child's edition.) Ook dat de barman van Hogs Head de broer van Dumbledore was, dat RAB de broer van Sirius was. Dat kwam allemaal niet meer als een verrassing.

De laatste 100 pagina's heb ik een beetje snel gelezen, omdat ik wilde weten hoe het afliep. Dus die doe ik morgen nog maar een keer over denk ik.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 22 juli 2007 @ 03:57:53 #7
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_51710617
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:58 schreef Biancavia het volgende:
Verder eigenlijk wel jammer dat ik al zoveel 'wist', door alle speculaties op forums.
Als ik jouw post zo lees ben ik blij dat ik de afgelopen twee maanden alles wat met HP te maken had angstvallig heb vermeden. En ik heb genoten van het boek!!! Ik wist namelijk nog helemaal niets!!!

Het enige wat me tegenviel waren de '19 years later'
Dat was overbodig.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_51710720
quote:
Op zondag 22 juli 2007 03:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik jouw post zo lees ben ik blij dat ik de afgelopen twee maanden alles wat met HP te maken had angstvallig heb vermeden. En ik heb genoten van het boek!!! Ik wist namelijk nog helemaal niets!!!

Het enige wat me tegenviel waren de '19 years later'
Dat was overbodig.
Ik heb me het laatste jaar wel vermaakt met discussies, theorieën en de boeken herlezen op zoek naar verborgen hints!

Die epiloog, die had van mij uitgebreider gemogen, of anders helemaal weggelaten. Nu Voldemort uit de weg is snappen we zelf ook wel dat Harry en Ginny blij met elkaar worden en Ron en Hermelien.
Wel mooi dat blijkt dat Harry Snape helemaal vergeeft uit het feit dat hij zijn kind Albus Severus noemt, maar dat hadden we anders ook wel begrepen.
Ik had willen weten hoe de tovenaarswereld er weer uit had gezien na dat gevecht. Zo een paar maanden later, hoe iedereen zijn gewone leven weer op moet gaan pakken nadat bijna iedereen wel een geliefde heeft die vermoord is in de strijd.
En dat Anderling weer op haar plek zit als Headmaster, met de tevreden geschilderde glimlach van Dumbledore als Harry zijn diploma haalt. Zoiets!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_51711776
Ik denk dat ik eigenlijk niks meer hoef te typen, alles wat Biancavia getypt heeft is heel erg herkenbaar. Ook het feit dat je specifiek George en de winkel uitlicht Toch stiekem Fred en George Nee, de dood van Fred vond ik echt niet leuk....
En ik ben ook benieuwd wat er met kleine Teddy gebeurd is.... Wie hem nu op gaat voeden (Harry, op zijn 17e???).
I had a signature once. It was awful.
pi_51712266
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik denk dat ik eigenlijk niks meer hoef te typen, alles wat Biancavia getypt heeft is heel erg herkenbaar. Ook het feit dat je specifiek George en de winkel uitlicht Toch stiekem Fred en George Nee, de dood van Fred vond ik echt niet leuk....
En ik ben ook benieuwd wat er met kleine Teddy gebeurd is.... Wie hem nu op gaat voeden (Harry, op zijn 17e???).
Ik denk dat dat Andromeda was want Teddy komt in het epiloog ook voor. Daar hebben ze het erover dat hij niet bij Harry woont maar wel vaak langskomt.
pi_51716210
Sluit me bij Biancavia aan.
Paar dingen vond ik idd wel jammer, dat je niet wist hoe het verder ging.
Bijv: de Dursleys, hebben ze het nou overleefd of niet?

Ik vind het ook wel grappig, dat iedereen speculeerde dat ze naar Egypte en Roemenie zouden gaan, terwijl alles gewoon in Engeland afspeelde.

Ik heb vast nog wel vragen over, maar ik vind het toch knap hoe Rowling het heeft weten af te ronden.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:47:19 #12
88233 Steve
Still the best.
pi_51716260
Is dit niet gewoon hetzelfde als !! Harry Potter 7 SPOILER- topic #2! PAS OP SPOILERS !!!
Ik heb wat ik ervan vond daar iig geplaatst.

En Biancavia heeft het wel goed verwoord.

Dat Harry wordt geavada kedavraad, heeft gesprekje met Dumbledore en is springlevend is zoooo jammer. Ik zat helemaal mee te leven met z'n dood, is-ie helemaal niet dood....
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 22 juli 2007 @ 14:14:13 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51717182
Ik ben hevig teleurgesteld.

Biancavia verwoord het goed. Er is een massale vechtpartij aan de gang in de school, en we krijgen af en toe een flits mee. Met ruim 50 doden, en harry kent er maar 4 bij naam....
Vooral gezien dat het alleen maar volwassenen (of bijna alleen) waren, is dit niet echt geloofwaardig.

Verder was de epiloog treurig slecht en overbodig. Juist dingen die leuk zijn om te weten worden niet verteld, maar wel dat Teddy loopt te zoenen met Victoire(moeten we die kennen?).

En ook jammer dat Snape niet echt een duel aanging met Voldemort. Daar zat ik toch wel stiekem op te wachten. Hele jammere dood.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_51717294
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:14 schreef Kaneelstokje het volgende:
Verder was de epiloog treurig slecht en overbodig. Juist dingen die leuk zijn om te weten worden niet verteld, maar wel dat Teddy loopt te zoenen met Victoire(moeten we die kennen?).
Victoire zal, gezien de franse naam, een dochter van Bill en fleur zijn.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 22 juli 2007 @ 14:34:17 #15
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_51717867
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:17 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Victoire zal, gezien de franse naam, een dochter van Bill en fleur zijn.
Ja, James zei dat het hun nichtje was. Dus dat zit er dik in.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_51728700
Ik moet 'm nog lezen maar ben al wel erg benieuwd naar de mening van HP-fans..
(TVP dus)
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_51729377
Pfff ik heb m echt net uit... ben het er ook mee eens dat het '19 jaar later' stuk uitgebreider had gekund, of juist weggelaten had kunnen worden... verder vond ik het een heel vet boek! Waren wel een paar dingen waarvan ik dacht dat kan toch niet.. maar moet het boek nog een keer lezen om dat weer naar boven te krijgen.. maar bijvoorbeeld met de Invisibility Cloak, dat daar geen spreuk tegenop kan, hoe kunnen ze zichzelf dan wel zien op de Maraunders Map? Zo.. kan ik ook eindelijk weer vrij en zonder angst internetten
  zondag 22 juli 2007 @ 23:01:59 #18
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_51733425
Is allemaal al een beetje gezegd; er zijn geen losse eindjes maar het eind had iets uitgebreider gemogen. Ik vond dat er een paar te grote logica-sprongen in zaten.
Jammer dat het is afgelopen. Aan de andere kant gaan series die te lang doorgaan toch wel vroeger of later onderuit, en dat was hier niet het geval.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_51734192

Meesterlijk serieus heb echt momente gehad waar ik keihard moest huilen
EN ik wist het dat snape goed was

Ik vond het boek echt manjefiek. Ik ga het denk ik over een week ofzo nog eens langzaam lezen en daarna zet ik hem in de boekenkast en zet ik hem opzij voor een aantal jaren...

Het meest ontroerende stukje vond ik in de pensive van Snape, echt wat moet die gast een kut leven hebben gehad en daarna het stukje dat Harry de snitch in zijn mond doet en zegt 'I am about to die' toen had ik echt zo van

wat sommige hier zeggen dat de stijl heel anders was dan normaal kan ik me voorstellen ikzelf had er helemaal geen moeite mee maar had wel ook dat gevoel... maar ik denk dat dat ook komt dat Harry 'zeg maar' niet op school was maar in de buitenwereld te overleven... En zoals andere zeggen ikzelf had ook toch wel wat meer info verwacht bij het hoofstuk na 19 jaar... een nieuw avontuur misschien
quote:
Biancavia
En wat is hij daarna gaan doen? Dat wil ik weten!

Ik had willen weten hoe de tovenaarswereld er weer uit had gezien na dat gevecht. Zo een paar maanden later, hoe iedereen zijn gewone leven weer op moet gaan pakken nadat bijna iedereen wel een geliefde heeft die vermoord is in de strijd.
geef ik je gelijk in...
quote:
Kaneelstokje
Dat Harry wordt geavada kedavraad, heeft gesprekje met Dumbledore en is springlevend is zoooo jammer. Ik zat helemaal mee te leven met z'n dood, is-ie helemaal niet dood....
muah opzich vond ik dat niet erg... eerst had ik zo toen harry dood was en bij dumbledore op king cross stond en daarna had ik zo van zeg maar

Verder Rowling bedankt voor die 10 jaar

[ Bericht 4% gewijzigd door Wouser op 22-07-2007 23:32:14 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 09:18:46 #20
103793 kozakken
Living the life
pi_51739809
Ik vond het een fijn boek. Maar gevoelsmatig wel erg toegeschreven naar een film

Ik had er trouwens wel erg de pest in dat Lupin en Tonks allebei dood gingen. Weer zo'n zielig weesje.
(Die trouwens wel vier keer in de week bij Harry en Ginny meeat, begreep ik )

[ Bericht 2% gewijzigd door kozakken op 23-07-2007 12:17:57 (met dank voor de correctie :)) ]
pi_51739939
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:18 schreef kozakken het volgende:
Ik vond het een fijn boek. Maar gevoelsmatig wel erg toegeschreven naar een film

Ik had er trouwens wel erg de pest in dat Lucius en Tonks allebei dood gingen. Weer zo'n zielig weesje.
(Die trouwens wel vier keer in de week bij Harry en Ginny meeat, begreep ik )
Harry was z'n godfather he en ps. je bedoelt Lupin i.p.v. Lucius
  maandag 23 juli 2007 @ 11:03:48 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_51741599
Even een TVP'tje hier. Ik heb het boek gisterenavond laat ook eindelijk uitgelezen. Wat een zware opgave. Dit is echt geen kinderboek meer. Dat ik het zwaar lezen vond kwam ook gewoon doordat het een soort race tegen mezelf was geworden om dat boek zo snel mogelijk uit te hebben, ik moest gewoon weten wat er zou gebeuren.

Ik mag van mezelf niet meer meediscussieren hier, heb morgen en de rest van deze en volgende week tentamens. Ik zie jullie over een tijdje weer.

Oh, wel strakke acite van Mrs. Weasley trouwens. Ze durfde gewoon bitch te zeggen
Spoilers!
  maandag 23 juli 2007 @ 11:12:52 #23
35623 PPL
#control
pi_51741814
Wat is het verschil eigenlijk tussen dit en het andere spoiler topic
Burnt to the core but not broken
pi_51742037
dat dit eignelijk het topic is om je mening te geven van 't boek terwijl het andere eigenlijk een soort discussie is...
pi_51742760
quote:
Op maandag 23 juli 2007 11:12 schreef PPL het volgende:
Wat is het verschil eigenlijk tussen dit en het andere spoiler topic
Ik had deze gemaakt omdat het 1e andere Spoilertopic bijna vol was.
En ik vond dat dat andere topic een verzameling was van posts met of stukjes uit de fanfic, of uit uitgelekte versies en dat vond ik een beetje rommelig, maar toen opende Sunchaser daarna toch deel 2.

En ik vond dat er nog geen topic was om echt te kunnen zeggen wat je van het boek vind, dat eerste topic was meer een verzameling van spoilers.
  maandag 23 juli 2007 @ 11:48:27 #26
35623 PPL
#control
pi_51742762
Aha, nou dan deze ook maar in de gaten houden voor het geval zaken in elkaar overlopen.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:38:20 #27
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_51749906
Ik vond het een heerlijk boek om te lezen. Ik ben niet teleurgesteld.
Al zit ik ook met de vragen waar meer mensen mee zitten.

-Wat gebeurde er met de winkel nu Fred dood is?
- Hoe is de magische wereld weer opgebouwd?
- Hoe is het met Hagrid,de leraren de rest van de Weasleys enz verder gegaan?
- Hebben Harry Ron en Hermione hun school nog afgemaakt? En wat voor een werk zijn ze gaan doen?

Waar ik wel teleurgesteld in ben is dat er met geen woord over de begravenissen van Tonks,Lupin en Fred is gesproken. Dat vind ik er toch wel bij horen. Ze hebben zoveel voor Harry gedaan maar werden eigenlijk aan de kant geschoven omdat het boek af moest. Ik denk dat niemand een kort extra hoofdstuk als afsluiting erg had gevonden als er verteld werd hoe iedereen zn dagelijks leven weer op pakte, en die periode van hun leven afsloot door begravenissen, werk enz.

Het duel tussen Bellatrix en Mrs Weasley vond ik brilliant. Mijn favorite quote uit het boek komt ook uit dat stuk.
quote:
NOT MY DAUGHTER YOU BITCH!
De dood van Bellatrix vond ik ook erg passend, vergelijkbaar met die van Sirius alleen zonder the veil.
  maandag 23 juli 2007 @ 16:07:05 #28
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_51751030
Overigens denk ik dat ze beter Samuel L. Jackson gevraagd hadden om Kingsley te spelen in de films.... "Imperio, Modda Fokka!"
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_51758711
Alle lof voor de schrijfster; ik vind het heel knap hoe ze telkens elementen uit de eerdere boeken gebruikte voor deze ontknoping. Dat had ik niet verwacht.

Wat me nu voor 't eerst dwars zit, zijn die pratende schilderijen. Hoezo, Dumbledore dood? Hij zit gewoon in z'n schilderijlijst en kan overal tekst en uitleg over geven als je 't 'm vraagt. In 't begin had je alleen de dikke dame die praten kon, en ik dacht dat dat gewoon een extra'tje was van 't bewegende schilderij, maar het werd steeds erger. Nigellus die heen en weer wandelt tussen zijn schilderijen op Hogwarts en in Sirius' huis (c.q. de tas van Hermione), en Ariana die eventjes Neville gaat halen, die vervolgens ook op 't schilderij te zien is. Dat is gewoon niet logisch meer.
  maandag 23 juli 2007 @ 20:20:33 #30
158745 Mooby
Clerks II
pi_51759268
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:07 schreef Agrippina het volgende:
Alle lof voor de schrijfster; ik vind het heel knap hoe ze telkens elementen uit de eerdere boeken gebruikte voor deze ontknoping. Dat had ik niet verwacht.

Wat me nu voor 't eerst dwars zit, zijn die pratende schilderijen. Hoezo, Dumbledore dood? Hij zit gewoon in z'n schilderijlijst en kan overal tekst en uitleg over geven als je 't 'm vraagt. In 't begin had je alleen de dikke dame die praten kon, en ik dacht dat dat gewoon een extra'tje was van 't bewegende schilderij, maar het werd steeds erger. Nigellus die heen en weer wandelt tussen zijn schilderijen op Hogwarts en in Sirius' huis (c.q. de tas van Hermione), en Ariana die eventjes Neville gaat halen, die vervolgens ook op 't schilderij te zien is. Dat is gewoon niet logisch meer.
En waar is het schilderij van oud-headmaster Snape...?

Van Dumbledore hing er ook meteen na z'n dood in HBP een schilderij. Waarop 'ie lag te snurken...

Ik vond sowieso dat Snape er wat bekaaid vanaf kwam in dit boek. Inderdaad, niet eens een duel met Voldemort op het eind!
The disappointment of the Clerks...
pi_51759366
Ik vond het een geweldig boek.Heb van het begin tot het eind genoten van het verhaal en meegeleeft met de personages. Wat ik wel erg jammer vind ik dat het Een-na-laatste hoofdstuk op deze manier werd afgekapt. Het zou mooier zijn geweest om nog mee te maken wat er door Harry's hoofd ging de weken nadat voldemort is gestorven (begrafenis Lupin en Tonks, het opbouwen van alles, misschien zelfs school afmaken?). Ook het laatste hoofdstuk bevatte veel te weinig informatie (misschien is dit express gedaan en heeft Rowling vanaf het begin in gedachte gehad nog een boek te schrijven over de periode tussen de 2 laatste hoofdstukken).

Vind het wel jammer dat het nu over is. Het enige om nog naar uit te kijken zijn de 2 laatste films en de nederlandse versie van boek 7.
I've seen your flag on the marble arch. Love is not a victory march. It's a cold and it's a broken Hallelujah...
pi_51759796
Sneep , wel jammer dat hij niet strijdend ten onder ging.

Aniway ik ben wel tevreden met de epiloog, ik ben blij dat ze niet alles heeft verklapt. Sommige dingen moet je gewoon aan je fantasie overlaten.

[ Bericht 56% gewijzigd door Roi op 23-07-2007 21:45:00 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_51764667
In wat voor tijd speelt het volgens jullie af ? Volgens Wikipedia "Story timeline Mid 1997 – mid 1998 and September 2017 in the epilogue". Maar in het boek hebben ze het er over dat Grindewald al na de 'volgende generatie' al niet meer de meest gevreesde tovenaar was..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:20:46 #34
88233 Steve
Still the best.
pi_51764873
Tijdlijn

Harry begon met Hogwarts in 1991.

Grindelwald is in 1945 verslagen.
Dumbledore is in 1844 geboren.
pi_51766592
Ach, Rowling heeft altijd al toegegeven dat ze geen ster was in rekenen dus op verhouding tussen de jaartallen moet je niet zo letten. Ik schrijf zelf ook kleine verhalen en dan merk ik ook dat de leeftijden en jaartallen niet allemaal kloppen.

Ik vond het boek over het algemeen prettig om te lezen, behalve dat gereis met die tent. Daarvoor en daarna las ik er lekker doorheen. Wat me verder opviel was dat het boek een compleet andere stijl had nu Harry niet meer naar Hogwarts ging. Ik vond het daarom heel fijn dat we uiteindelijk toch nog terugkeerden naar Hogwarts.

Over de epiloog sluit ik me aan bij de rest. Die had of weggelaten moeten worden of veel meer informatie hadden moeten bevatten. Dit was zo onbevredigend einde: ik had er geen problemen mee gehad als Rowling was gestopt bij de scene in de kamer van Dumbledure.

Wat me ook opviel, was dat het boek op veel punten verdomd veel op de fanfiction leek. Hij/Zij had alle Horcruxes goed, had dezelfde eindeloze rondreis in de tent, liet Harry op het laatst ook een gesprek met Dumbledore hebben en zo waren er nog wel overeenkomsten die mij opvielen.

Tenslotte vond ik het echt jammer dat Fred dood ging. Dit kan gewoon niet! Of je maakt Fred en George dood of geen van beide, maar niet één van hen. Ze liet ook niet Lupin òf Tonks, Harry òf Ginny en Hermione òf Ron dood laat gaan: die overleefden het ook allemaal als koppel. Ik had dan liever gehad dat Hagrid of een van de leren was gesneuveld in de strijd ipv Fred.
"Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
  dinsdag 24 juli 2007 @ 03:29:46 #36
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_51772843
Net uit! Over het algemeen er zeer tevreden mee . Wellicht nog op een wat geschikter tijdstip op nog wat dingen dieper ingaan hier .
pi_51785360
Ik heb trouwens 2 keer gedacht dat Hagrid dood was
pi_51785576
Leuk vond ik 'em en mensen die er te serieus op in gaan zijn gewoon debiel
pi_51785987
Mijn man ergert zich nu al tijdens het lezen aan bepaalde dingen
Ik heb hem al een paar keer gezegd dat het maar een boek is, maar hij vindt ook dat bepaalde dingen maar gewoon moeten kloppen Mannen
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:18:00 #40
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51786490
De meeste dingen zijn al gezegd eigenlijk.

Ik vond het een goed boek, en het einde 'klopte' ook allemaal vond ik. Alleen dat 19 jaar later had van mij ook weg gelaten mogen worden. De dingen die daarin verteld werden hadden we zelf ook wel kunnen bedenken, Harry en Ginny samen en Ron en Hermione. Ik had ook liever geweten of ze hun school nog af hebben gemaakt, wat ze voor werk zijn gaan doen, hoe het verder is gegaan met de Weasly's. De namen van die kinderen van Harry vond ik wat overdreven trouwens Misschien wel logisch na alles, en ergens ook wel mooi, maar ik vond het ook wat klef.

Eén ding waar ik nog steeds lichtelijk geshockeerd door ben : Toen Hagrid erachter kwam dat Hedwig dood was en alleen maar zei "Never mind. She had a great old life." Dat vond ik zó niet Hagrid! Hagrid die een begafenis voor Aragog wilde, en hun nakomelingen wilde redden. Hij had toch op z'n minst "I'm sorry to hear that, Harry" kunnen zeggen?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51786574
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:02 schreef leonieke het volgende:
Mijn man ergert zich nu al tijdens het lezen aan bepaalde dingen
Ik heb hem al een paar keer gezegd dat het maar een boek is, maar hij vindt ook dat bepaalde dingen maar gewoon moeten kloppen Mannen
Haha, bij een boek als Harry Potter, moeten er idd wat dingen kloppen. Ik "ergerde" me aan het feit dat Ron en Hermione in no time door the Chamber of Secrets waren! Dat had nog wel een leuke scene opgeleverd. En Ron die opeens Parseltongue kon! WTF?! Dat kan toch niet zomaar!
Over het algemeen vond ik dat Rowling er op het laatst heel snel doorheen ging, terwijl ze over die rondreis (voor mijn gevoel) eindeloos deed, maar misschien was dat juist de bedoeling, om te laten zien dat het lang duurde.
pi_51786714
Ik vond Hermione opeens ook héél erg slim geworden. Iets té slim misschien naar mijn gevoel: geheugen veranderen, geheugenslot, spreuken die gebruikt worden door DD en het ministerie om plaatsen onzichtbaar te maken, ... Oké ze was slim Maar het ging opeens wel allemaal voor niets. En dan kon zij iets niet wat Goyle (of was het de andere?) wel kon in het room of requirement Of misschien was dat om nog eens aan te duiden dat zij echt goed is en zich niet specialiseert in Dark Arts (maar dat wisten we al allemaal).

Harry kon ook opeens zonder veel moeite Crucio en Imperio gebruiken
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:26:26 #43
35623 PPL
#control
pi_51786756
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:25 schreef leonieke het volgende:
Zoals Bellatrix al zei:
Je moet het echt menen om die spreuken te kunnen gebruiken.
pi_51786770
quote:
Ik vond Hermione opeens ook héél erg slim geworden. Iets té slim misschien naar mijn gevoel: geheugen veranderen, geheugenslot, spreuken die gebruikt worden door DD en het ministerie om plaatsen onzichtbaar te maken, ... Oké ze was slim Maar het ging opeens wel allemaal voor niets. En dan kon zij iets niet wat Goyle (of was het de andere?) wel kon in het room of requirement Of misschien was dat om nog eens aan te duiden dat zij echt goed is en zich niet specialiseert in Dark Arts (maar dat wisten we al allemaal).

Jah, ik vond sommige dingen idd ook iets te vanzelfsprekend. Ik vond die Trace op Voldemort's naam ook zoiets raars...
pi_51786791
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:20 schreef Ecthelion het volgende:

[..]
Over het algemeen vond ik dat Rowling er op het laatst heel snel doorheen ging, terwijl ze over die rondreis (voor mijn gevoel) eindeloos deed, maar misschien was dat juist de bedoeling, om te laten zien dat het lang duurde.
Na dat stuk over de eindeloze rondreis heb ik hier gezegd dat het boek opeens is "stilgevallen" Een paar rare blikken kreeg ik wel te zien, maar na de paar vlug opeenvolgende sterfgevallen gebeurde er opeens bijna niets meer. Ik denk dat ze maar na pagina 300 echt aan de horcruxen zijn begonnen.

Live reactie van mijn man (die niet weet dat ik dit hier typ): "het gaat niet vooruit he, zoveel dat ze nog moeten doen of al hadden moeten doen en het gaat niet vooruit gewoon".
pi_51786842
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:26 schreef PPL het volgende:

[..]

Zoals Bellatrix al zei:
Je moet het echt menen om die spreuken te kunnen gebruiken.
Jaja, ik weet het wel. Maar nadat hij had gezien dat Bella Sirius had vermoord, kon hij het niet. Ook al meende hij het volgens mij toen wel want hij wou haar doden. Nadat hij Snape DD had zien vermoorden, kon hij het nog niet.
En nu opeens meent hij het zo gemakkelijk.
pi_51786978
Maar ik wil nu niet overkomen als iemand die het boek vol ergernissen heeft gelezen hoor Ik heb zelfs al een pdf gezocht om het op pc te lezen en ben er al opnieuw aan begonnen Maar gewoon, een aantal dingen die als deus ex machina heel handig uit de lucht kwamen vallen (maar dat had ik wel een beetje verwacht aangezien ze het in de andere boeken ook al had gebruikt).
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:33:36 #48
88233 Steve
Still the best.
pi_51787011
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:26 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Jah, ik vond sommige dingen idd ook iets te vanzelfsprekend. Ik vond die Trace op Voldemort's naam ook zoiets raars...
Vond ik juist tof!
Zoiets heb ik ooit in een eerder verhaal gelezen, maar ik kan er niet meer opkomen wat dat nou was.
quote:
En dan kon zij iets niet wat Goyle (of was het de andere?) wel kon in het room of requirement Of misschien was dat om nog eens aan te duiden dat zij echt goed is en zich niet specialiseert in Dark Arts (maar dat wisten we al allemaal).
Volgens mij durfde ze niet vanwege het risico?

Maar inderdaad, er werd goed met moeilijke spreuken rondgestrooid. Al vond ik het ook wel leuk om bv. Wingardium Leviosa weer terug te zien.

En het leek bij Ron alsof je met een beetje gesis de Room open kon doen. Nou ja, Ron zal wel goed zijn in het naäpen. En Ginny kon het ook toen Riddle haar commandeerde.
pi_51787012
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:27 schreef leonieke het volgende:

[..]
Live reactie van mijn man (die niet weet dat ik dit hier typ): "het gaat niet vooruit he, zoveel dat ze nog moeten doen of al hadden moeten doen en het gaat niet vooruit gewoon".
Dat vond Ron ook Ik vond het qua verhaal wel mooi dat Ron ff pleite was, maar de manier waarop vond ik wat minder. Hij kwam heel naïef over en dat vond ik niet kloppen: Hermione en Ron wisten dat Harry weinig wist van de andere Horcruxes en dat het geen peulenschil is om dingen te stelen van een van de grootste tovenaars.. Als Ron nou was vertrokken, omdat hij jaloers was of zo omdat Harry en Hermione zo nauw aan het samenwerken waren, dan had ik dat realistischer gevonden. En In plaats van die saai rondreis zou het mooier zijn geweest als de spullen die Dumbledore ze had achtergelaten aanwijzingen waren voor meer informatie of zo. Ik dacht echt dat the Snitch hen naar een Horcruxes of naar meer informatie zou leiden.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:37:20 #50
35623 PPL
#control
pi_51787123
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Ecthelion het volgende:

[..]

Ik dacht echt dat the Snitch naar een Horcruxes of zo zou leiden.
Neh Neh.
Gefopt door JKR.
pi_51787219
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Vond ik juist tof!
Zoiets heb ik ooit in een eerder verhaal gelezen, maar ik kan er niet meer opkomen wat dat nou was.
[..]
Ik vond het ook wel stoer, maar ik vond het op een of andere manier wel raar. Opeens was het er. Had ze wel wat meer mogen uitleggen en zo.
pi_51787268
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef alwaysthebest het volgende:

Volgens mij durfde ze niet vanwege het risico?
Dat stuk zou ik nog eens opnieuw moeten lezen om zeker te zijn Maar is goed mogelijk dat dat de reden was. Het zou alleszins raar zijn als ze het niet zou kunnen.
quote:
Maar inderdaad, er werd goed met moeilijke spreuken rondgestrooid. Al vond ik het ook wel leuk om bv. Wingardium Leviosa weer terug te zien.
Ik moest direct terug aan die trol denken
quote:
En het leek bij Ron alsof je met een beetje gesis de Room open kon doen. Nou ja, Ron zal wel goed zijn in het naäpen. En Ginny kon het ook toen Riddle haar commandeerde.
De situatie met Ginny was nog net iets anders dan door het dagboek. Maar

Btw, weet iemand van jullie hoe die diadeem van Ravenclaw is vernietigd geweest? Harry had die toch rond zijn pols ofzo?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:45:01 #53
35623 PPL
#control
pi_51787369
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Btw, weet iemand van jullie hoe die diadeem van Ravenclaw is vernietigd geweest? Harry had die toch rond zijn pols ofzo?
Hellevuur van een van Malfoy's goons (welke ook alweer)
pi_51787427
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef leonieke het volgende:

Door het Fiendfyre.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:47:09 #55
88233 Steve
Still the best.
pi_51787435
Zo staat het op Wikipedia:
(Fiendfyre)

Pronunciation: Unknown
Description: Fiendfyre is seemingly unstoppable cursed fire, whose flames take the shape of a fantastic variety of creatures that appear to stalk those caught in its path. It has the capability to destroy Horcruxes.
Seen/Mentioned: Used in Harry Potter and the Deathly Hallows when Crabbe, Goyle and Draco Malfoy corner Harry in the Room of Hidden Things (part of the Room of Requirement) while Harry tries to retrieve Rowena Ravenclaw's lost Diadem. Crabbe casts Fiendfyre which then takes the form of flaming beasts that pursue Harry, Ron and Hermione and gleefully devour all of the objects within the Room, along with Crabbe himself.
Etymology: 'Fiend' is a cruel or wicked person, or a demon. 'Fyre' is a reference to fire.
Notes: The caster must learn to control Fiendfyre, or it can spread indefinitely. The fire can't be put out by traditional means of water, or fire stopping spells. It is possible that the flames created by this spell have some independent consciousness of their own.
pi_51787501
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:47 schreef alwaysthebest het volgende:
(Fiendfyre)

Pronunciation: Unknown
Description: Fiendfyre is seemingly unstoppable cursed fire, whose flames take the shape of a fantastic variety of creatures that appear to stalk those caught in its path. It has the capability to destroy Horcruxes.
Seen/Mentioned: Used in Harry Potter and the Deathly Hallows when Crabbe, Goyle and Draco Malfoy corner Harry in the Room of Hidden Things (part of the Room of Requirement) while Harry tries to retrieve Rowena Ravenclaw's lost Diadem. Crabbe casts Fiendfyre which then takes the form of flaming beasts that pursue Harry, Ron and Hermione and gleefully devour all of the objects within the Room, along with Crabbe himself.
Etymology: 'Fiend' is a cruel or wicked person, or a demon. 'Fyre' is a reference to fire.
Notes: The caster must learn to control Fiendfyre, or it can spread indefinitely. The fire can't be put out by traditional means of water, or fire stopping spells. It is possible that the flames created by this spell have some independent consciousness of their own.
Boek is maar een paar dagen uit en dan hebben ze dit al! Geweldig!
pi_51787544
Ah, het is er dan toch ingevallen? Ik dacht dat hij het rond zijn pols had als hij de room verliet Met niet genoeg aandacht gelezen dus.

Btw:
“You can’t do it if I don’t cooperate, you need me to give you some hair.”
“Well, that’s that plan scuppered,” said George. “Obviously there’s no chance at all of us getting a bit of your hair unless you cooperate.”
“Yeah, thirteen of us against one bloke who’s not allowed to use magic: we’ve got no chance,” said Fred.

Hier moest ik eigenlijk ook wel om lachen. Zalige Fred en George-uitspraak
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:09 #58
35623 PPL
#control
pi_51787721
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:47 schreef alwaysthebest het volgende:
(Fiendfyre)

.
Dan vind ik mijn vertaling toch nog aardig gevonden.
Kijken of Buddingh het inpikt
pi_51787817
Ik vond die 7 Potters ook echt geweldig!
En Fred en George natuurljk:
Wow - we're identical!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:03:30 #60
35623 PPL
#control
pi_51787885
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:00 schreef IedeK. het volgende:
En Fred en George natuurljk:
Wow - we're identical!
I'm a Saint!
Holey... you get it?

dinsdag 24 juli 2007 @ 17:15:16 #62
35623 PPL
#control
pi_51788227
'ear 'ear
pi_51788509
Ik heb weer echt in een deuk gelegen om Fred & George. Eigenlijk is het maar goed ook dat dit het laatste boek is anders zouden we het volgende boek zonder Fred moeten doen!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:26:59 #64
35623 PPL
#control
pi_51788538
Liever nog een boek zonder Fred dan geen boek.
En dan iets beter afwerking van de tijd tussen het laatste gevecht en "19 years after" graag.
pi_51792187
Iets wat me net weer opviel:
Harry en Hagrid crashen met de motor in de tuin van de ouders van Tonks.
Daarbij breekt Harry wat ribben, hij had een tand die al kapot was, maar dan valt hij flauw.
Als hij wakker wordt verteld Ted Tonks (Dora's pappa) dat hij Harry's ribben en tand weer gefixt heeft.
Maar Ted Tonks is toch een muggle? Hoe heeft hij dat gedaan dan?
pi_51793353
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:19 schreef IedeK. het volgende:
Iets wat me net weer opviel:
Harry en Hagrid crashen met de motor in de tuin van de ouders van Tonks.
Daarbij breekt Harry wat ribben, hij had een tand die al kapot was, maar dan valt hij flauw.
Als hij wakker wordt verteld Ted Tonks (Dora's pappa) dat hij Harry's ribben en tand weer gefixt heeft.
Maar Ted Tonks is toch een muggle? Hoe heeft hij dat gedaan dan?
Ted Tonks is een Muggle-Born en heeft dus Muggle ouders. Zelf is hij gewoon een tovenaar. Zit dus in hetzelfde schuitje als Hermione.
pi_51793468
Vorig topic gevuld, hier fijn doorgaan met het boek verpesten. En bespreken.
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Wel leuk ook trouwens dat in dit boek zowel Snape (met zijn Lilly crush) als Dumbledore mens zijn geworden. Eigenlijk zijn alleen Bellatrix en Voldemort volkomen eenzijdig gebleven.
pi_51793532
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:52 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Alan Rickman en Emma Watson zijn al sinds film 1 de onbetwiste sterren.
Eensch.

* Alexxxxx heeft het boek nog steeds niet gelezen, en bespaart door deze reeks nog steeds 18 eruo
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:03:51 #69
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51793829
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ze het echt goed had willen maken, had ze hem niet op zo'n lullige manier laten sterven Ik geloof dat ik daar nog het meest van baal. Zonder Snape was Harry allang dood geweest, en dan wordt ie door een slang doodgebeten vanwege een toverstokje
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar Snape was Voldemorts trouwste dienaar (in Voldemorts ogen althans), had je verwacht dat hij in een duel zou sneuvelen? Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar het was lulliger geweest als hij bijvoorbeeld een heldhaftig duel met MacGonnagal niet zou overleven als later blijkt dat hij de enige was die in Dumbledores masterplan betrokken was...

Wat ik trouwens vreemd vond is dat er verder weinig aandacht besteed werd aan het feit dat Dumbledores dood Harry voor een dodelijke vloek behoed heeft (Dumbledore wilde Harry over de Deathly Hallows vertellen, of het hem iig zelf uit laten zoeken, het was onvermijdelijk dat hij, na al die mensen die hij verloren heeft, ooit die ring zou gebruiken)

Ik vond het trouwens heel vaag dat Draco's wand opeens de Elder Wand was. Ookal was Draco daarvan de rechtmatige eigenaar (hij had blijkbaar Dumbledore ontwapend in HBP, dat wist ik niet meer) dan nog had Voldemort de materiele staf. Zoals het nu in het boek stond had Voldemort de échte staf, die lang geleden gemaakt was, terwijl Harry de rechtmatige eigenaar daarvan was, maar die had toch echt Draco's staf in zijn hand...

@hierboven: ik vind Lupin al vanaf boek 3 een prachtig personage en zijn vertolking in de film vind ik ook erg mooi, jammer dat hij doodging en zeker dat het verder niet beschreven werd...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:14:24 #70
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51794226
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Molluck het volgende:

[..]

die hij verloren heeft, ooit die ring zou gebruiken)

Ik vond het trouwens heel vaag dat Draco's wand opeens de Elder Wand was. Ookal was Draco daarvan de rechtmatige eigenaar (hij had blijkbaar Dumbledore ontwapend in HBP, dat wist ik niet meer) dan nog had Voldemort de materiele staf. Zoals het nu in het boek stond had Voldemort de échte staf, die lang geleden gemaakt was, terwijl Harry de rechtmatige eigenaar daarvan was, maar die had toch echt Draco's staf in zijn hand...
Gaat het er niet om dat Harry Draco ontwapend had (in de Room of Requirements), en ookal was dat niet met de echte opperwand (die had Voldie immers), maar Draco verloor een duel en misschien werd daardoor het rechtmatig eigenschap naar Harry overgeleverd.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:18:23 #71
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_51794401
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Gaat het er niet om dat Harry Draco ontwapend had (in de Room of Requirements), en ookal was dat niet met de echte opperwand (die had Voldie immers), maar Draco verloor een duel en misschien werd daardoor het rechtmatig eigenschap naar Harry overgeleverd.
Ja dat weet ik wel, het was overigens niet in de Room of Requirements, maar al in Malfoy Manor dat hij Draco's wand had 'opgeëist', maar technisch gezien was hij daarmee de eigenaar van de staf die Voldemort in zijn hand had...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_51794466
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:50 schreef leonieke het volgende:
Ah, het is er dan toch ingevallen? Ik dacht dat hij het rond zijn pols had als hij de room verliet Met niet genoeg aandacht gelezen dus.
Nee hij had hem inderdaad om zijn arm toen hij de room verliet. Toen pakte hij hem beet, lekte er wat goor spul uit en viel het ding verkoold uit elkaar want "fiendfyre kan horcruxen vernietigen" ofzo (dat had Hermione natuurlijk ergens in een van die duistere boeken gelezen). Ik vond het een beetje te makkelijk eigenlijk.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:33:09 #73
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51795005
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:19 schreef AltTab het volgende:

[..]

Nee hij had hem inderdaad om zijn arm toen hij de room verliet. Toen pakte hij hem beet, lekte er wat goor spul uit en viel het ding verkoold uit elkaar want "fiendfyre kan horcruxen vernietigen" ofzo (dat had Hermione natuurlijk ergens in een van die duistere boeken gelezen). Ik vond het een beetje te makkelijk eigenlijk.
Ja, dat kwam toevallig wel erg goed uit opeens .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:36:37 #74
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51795138
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, dat kwam toevallig wel erg goed uit opeens .
Zoals wel meer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:39:14 #75
71919 wonderer
pi_51795249
quote:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar Snape was Voldemorts trouwste dienaar (in Voldemorts ogen althans), had je verwacht dat hij in een duel zou sneuvelen? Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt maar het was lulliger geweest als hij bijvoorbeeld een heldhaftig duel met MacGonnagal niet zou overleven als later blijkt dat hij de enige was die in Dumbledores masterplan betrokken was...

Wat ik trouwens vreemd vond is dat er verder weinig aandacht besteed werd aan het feit dat Dumbledores dood Harry voor een dodelijke vloek behoed heeft (Dumbledore wilde Harry over de Deathly Hallows vertellen, of het hem iig zelf uit laten zoeken, het was onvermijdelijk dat hij, na al die mensen die hij verloren heeft, ooit die ring zou gebruiken)

@hierboven: ik vind Lupin al vanaf boek 3 een prachtig personage en zijn vertolking in de film vind ik ook erg mooi, jammer dat hij doodging en zeker dat het verder niet beschreven werd...
Ik had verwacht cq gehoopt dat Snape Voldemort zou aanvallen of op een andere manier Harry zou proberen te helpen. Een laatste daad dat zijn alliance zou laten zien. Niet dit "tussen-neus-en-lippen-door" gedoe waarbij Harry heeeeeel toevallig ook nog eens getuige is zodat hij even die herinnering in een flesje dat uit thin air op komt dagen kan kijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_51796102
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:00 schreef IedeK. het volgende:
Toen ik de titel van at hoofdstuk zag dacht ik meteen dat we heel veel Potter-familie geschiedenis kregen
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:00:54 #77
35623 PPL
#control
pi_51796104
quote:

Zoals door Ollivander gezegd in het huisje van Bill en Fleur is Wandlore heel gecompliceerd.
Inderdaad wel makkelijk van JKR om zich zo te verschuilen, maar toch...
pi_51796793
wat ik grappig vond van de 7 potters was dat ze, nadat ze in harry waren veranderd, ze zich vlak voor hem begonnen uit te kleden

He felt like asking them to show a little more respect for his privacy as they all began stripping off with impunity, clearly much more at ease with displaying his bod than they would have been with their own

Oh en Fleur, nadat ze in Harry is veranderd:

'Bah,' said Fleur, checking herself in the microwave door, 'Bill, don't look at me - I'm 'ideous'
In life you achieve what you thínk you deserve
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:27:18 #79
88233 Steve
Still the best.
pi_51797214
Draco's wand was toch helemaal niet de Elder Wand? Draco was de eigenaar ervan, maar had hem niet in het bezit. Draco's normale wand staat daar los van.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:43 #80
71919 wonderer
pi_51797282
Wel een leuke manier om te zien hoe je er aan de achterkant uitziet
pi_51797776
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

Zoals wel meer
Idd, sommige dingen komen wel echt heel gemakkelijk natuurlijk
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:00 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Toen ik de titel van at hoofdstuk zag dacht ik meteen dat we heel veel Potter-familie geschiedenis kregen
En DAT dacht ik ook Maar teleurstellend vond ik het hoofdstuk niet
pi_51797955
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:27 schreef alwaysthebest het volgende:
Draco's wand was toch helemaal niet de Elder Wand? Draco was de eigenaar ervan, maar had hem niet in het bezit. Draco's normale wand staat daar los van.
Klopt. dat toverstafjes ingewikkeld in elkaar zitten wisten we al sinds boek 1, en zeker sinds 4 met priori incantatem. Vond dat stuk behoorlijk ingenieus en geloofwaardig. Sterker: Als ze het niet had gedaan hadden wij er nu over zitten zeuren.
pi_51798010
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef wonderer het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een Time-Turner gebruiken
quote:
Does my hair look really that bad from behind?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:46:37 #84
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51798012
En de spanning zat er tijdens die achtervolging meteen al goed in. Wat ik me wel afvraag is waarom Ron niet blij wasom met Tonks samen te moeten, zelijkt me juist heel tof .
Hoogachtend,
Erik.
pi_51798084
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:46 schreef Tha_Erik het volgende:
En de spanning zat er tijdens die achtervolging meteen al goed in. Wat ik me wel afvraag is waarom Ron niet blij wasom met Tonks samen te moeten, zelijkt me juist heel tof .
Maar als het om me eigen veiligheid zou gaan, zou ik persoonlijk liever kiezen voor Mad-Eye, Kingsley of Lupin. Hoewel achteraf bleek dat Voldemort juist voor die doelwitten ging.
pi_51798091
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef wonderer het volgende:
ja of te zien hoe iemand waar je een oogje op hebt er in geboortekostuum uit ziet
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:51:18 #87
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51798198
doordat draco expelliarmus op Dumbledore had gedaan was hij idd de rechtmatige eigenaar. alleen heeft draco de elder wand nooit gehad. Deze lag in het graf van Dumbledore. Voldie heeft deze gejat en daarna kwam hij bij harry uit en hij was wel de echte eigenaar omdat hij in het huis van de malfoys drace ge-disarmd heeft.

Ik vond het een mooi boek , maar ik zit met nog veel vragen....
en die 19 years later was wel leuk om te lezen maar voegde weinig toe aan het verhaal... ik krijg steeds meer het gevoel dat ze het gehaast heeft en daardoor dingen vergeten is of weggelaten heeft...

Of ze komt toch nog met een 8e boek
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_51798244
quote:
!
pi_51798309
quote:
misschien omdat tonks een vrouw is, en ron liever niet beschermd wil worden door een girllll
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:54:23 #90
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51798319
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:52 schreef tonks het volgende:

[..]

!
Hihi .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:57:28 #91
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_51798458
Maar op het eind vertelt Harry tegen Dumbledore datde superwand nu van hem is tenzij hji vermoord wordt. Als hij een natuurlijke dood sterft dan sterft met hem de kracht van de toverstaf. Maar hij hoeft dan toch alleen maar ontwapend te worden, net als Dumbledore en Draco?
Hoogachtend,
Erik.
pi_51798624
quote:

[..]
Ik vind het ook allemaal een beetje vaag. Maar het is niet omdat je de staf in jouw handen hebt dat je er eigenaar van bent. Maw de staf zal niet naar behoren werken als je er geen echte eigenaar van bent. Daarom dat de toverstaf van Draco beter werkte voor Harry omdat hij die afgenomen had.

En aangezien Draco DD had ontwapend zou de Elder Wand aan hem toebehoren en dus nu aan Harry omdat Harry Draco zijn staf had afgenomen. (denk ik als ik het een beetje begrepen heb, ik vind het allemaal nog een beetje vaag)

En ook veel te laat trouwens met mijn uitleg
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:06:39 #93
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51798853
ik zo de lijst niet vinden met dingen die JK zelf bevestigd heeft wat duidelijk zou worden.
maar ik weet wel dat ik er een aantal van mis

wie nooit magie heeft bedreven en dat nu ineens wel deed
over harry's ogen

enzo....
pi_51799202
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:06 schreef kruimel_20 het volgende:

over harry's ogen
Er ontbreken een aantal zaken, maar die ogen zijn toch wel duidelijk dacht ik
Snape verliefd op Lily, Harry heeft Lily's ogen, Snape wou dat Lily overleefde en probeert Harry nu ook in leven te houden omdat hij nog steeds van Lily houdt.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:17:11 #95
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51799359
het gaat mij om de hele lijst... dan kan ik kijken wat er nu wel of niet duidelijk is geworden...

(dat van zijn ogen dat had ik al gesnapt snape is toch best wel lief)
pi_51799362
quote:
Snape vermoordde Dumbledore, dus de macht van de Elder Wand lag eigenlijk bij Snape, zoals Dumbledore ook wilde. Maar, Voldemort steelt de staf uit het graf van Dumbledore, maar de staf zal minder goed naar hem luisteren omdat hij 'm niet veroverd heeft volgens de regels. Harry's staf, daarentegen, heeft ie gekregen omdat Harry Malfoy heeft ontwapend, dus de staf van Malfoy luistert wel naar Harry.

Volgens mij heeft het feit dat Harry van Voldemort wint niks te maken met Harry's relatie met de Elder Wand, die is er namelijk niet. Harry wint omdat hij wel de echte overgeerfde eigenaar is van de staf die hij gebruikt, maar Voldemort niet. En omdat Voldemort niet de echte eigenaar was van de Elder Wand werkten de krachten van de staf niet optimaal.

Harry versloeg vervolgens Voldemort, waardoor hij TOEN de rechtmatige eigenaar van de Elder Wand werd. Dat was hij imho nog niet toen hij Voldemort duelleerde.

[ Bericht 4% gewijzigd door AudreyHepburn op 24-07-2007 22:23:54 ]
It's my party and I'll cry if I want to.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:18:14 #97
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51799411
malfoy heeft DD niet vermoord...
pi_51799577
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:57 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar op het eind vertelt Harry tegen Dumbledore datde superwand nu van hem is tenzij hji vermoord wordt. Als hij een natuurlijke dood sterft dan sterft met hem de kracht van de toverstaf. Maar hij hoeft dan toch alleen maar ontwapend te worden, net als Dumbledore en Draco?
Volgens mij telt dat alleen als Harry op dat moment tovert met de Elder Wand. Maar Harry zal de Elder Wand niet meer gebruiken omdat ie 'm weer bij Dumbledore in de tombe legt. Dus kan iemand niet de staf van Harry afpakken, omdat hij er niet mee tovert.

Tenminste, zo zie ik het. Harry blijft de eigenaar, maar gebruikt 'm niet. En zolang ie 'm niet gebruikt kan niemand 'm Harry afnemen en de nieuwe eigenaar worden. Iemand kan 'm hoogstens weer uitgraven uit Dumbledores tombe, maar dan krijg je dezelfde situatie als bij Voldemort, dat de staf niet optimaal te gebruiken is omdat die persoon niet de rechtmatige eigenaar is. Bovendien, wie weten er nu helemaal dat Dumbledore toverde met de Elder Wand ? Bijzonder weinig mensen, lijkt me. Dus opnieuw zoeken in DD's tombe zal ook wel meevallen, lijkt me.
pi_51799612
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:18 schreef kruimel_20 het volgende:
malfoy heeft DD niet vermoord...
Oh crap, ik lul. !

Wacht even, ik ga even verder nadenken. Het klopt namelijk wel.

--

Aangepast. Nu klopt het wel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 22:21:55 #100
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_51799619
ik heb em gevonden http://www.mugglenet.com/books/futurebooks/book7/confirmed.shtml

Each of these points have been confirmed by an official JK Rowling source.

Character Information

* We will find out something "incredibly important" about Lily Potter.
* R.A.B's identity will be revealed.
* We will discover more about Dumbledore's past.
* We will learn with whom Snape's loyalties lie.
* Something will be revealed about Petunia Dursley, although we already know that she is not a Squib.
* Viktor Krum will return (World Book Day, 2004 interview).
* We will see a reappearance of Dolores Umbridge: "It's too much fun to torture her not to have another little bit more before I finish." (MuggleNet/Leaky Interview)
* JKR has said "There is a character who does manage, in desperate circumstances, to do magic quite late in life, but that is very rare..."

Plot Information

* Harry will face Voldemort for the final time.
* Harry will be attempting to find and destroy Voldemort’s remaining Horcruxes.
* Harry will return to the Dursleys' during the school vacation, but the magical protection Dumbledore arranged will expire when Harry comes of age on his 17th birthday.
* Harry will go to Godric's Hollow.
* The two-way mirror will make a reappearance.
* Fleur and Bill's wedding will occur
* The fact that Harry "has his mother's eyes" will prove to be an important plot point.
* At least one character will die.

Other

* The last word is expected to be "scar," but may change.
* We will learn the exact reason why some people become ghosts when they die and others do not.
* The final chapter, which has already been written, will detail what happens to the surviving characters.
* There will be no more Quidditch matches

Dit ga je niet menen :
* The final chapter, which has already been written, will detail what happens to the surviving characters.

En dat heeft ze al jaren in een kluis liggen , en is zo belangrijk geweest... ik mag hopen dat dat ook nog het hoofdstuk van het gevecht is want als het alleen die 19 jaar later is die ze al geschreven heeft dan is het maar bar weinig....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')