De dood zelf maakt me niet zoveel uit, meer wat voor impact het op harry heeft. Alles bij elkaar genomen is ie toch nogal een stoicijns figuur.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik vind het niet eens zo erg dat ze maar wat zijdelings wordt vermeld (hey het is een gigantisch slagveld, wie weet wie er verder nog allemaal dood is), maar vooral de nasleep had ik persoonlijk interessant gevonden).
edit: editorial gelezen. Mooi over nagedacht.
Ik had de theorie ook meerdere malen gelezen maar was er niet van overtuigd, voor mij klopte het niet (heftige magie om een horcrux te maken en bij de laatste gaat het ineens niet alleen vanzelf, maar ook nog zo dat Voldie het niet eens merkt?). De uitleg was uiteindelijk wel min of meer genoeg, hoewel ik het nog steeds een vaag verhaal vind.quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:19 schreef s0k het volgende:
Dat harry zelf een horcrux was, was natuurlijk op je klompen aan te voelen. Dumby zei zelf al ergens in de eerdere boeken dat hij dacht dat Voldy een stukje van zichzelf had overgeplaatst in Harry met zn vloek.
Zodoende vond ik het zelfopofferings gebeuren helemaal geen spannende plottwistEn had ik dat King's Cross station gebeuren ookal min of meer in gedachten.
Tom had wel andere dingen aan zijn hoofd op dat moment!quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:02 schreef wonderer het volgende:
maar ook nog zo dat Voldie het niet eens merkt?).
Mooi!quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef bladibladibla het volgende:
Ik had eerst een slecht gevoel over de epiloog, maar toen las ik deze editorial op Mugglenet.
In deze review verwoord de schrijver wat ik denk over de dood van oa Lupin en Tonks:
True, en dat stuk vind ik ook best plausibel, dat zijn ziel fragmenteert zonder veel moeite. Alleen dat er dan zomaar een horcrux van gemaakt wordt, in de vorm van Harry, dat wil er bij mij nog niet helemaal in.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:01 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Tom had wel andere dingen aan zijn hoofd op dat moment!
Dus al tel je daar ong. 10 jaar bij op, betekent dat dat t eerste boek in 1991 zich afspeelde.. dus harry was in 1997 eigenlijk al 17quote:The story opens in 1981 with the unrestrained celebration of a normally secretive wizarding world which for many years had been terrorised by Lord Voldemort. The previous night (31 October 1981), Voldemort had discovered the refuge of the hidden Potter family, and killed Lily and James Potter.
misschien dacht je dat hij bij hufflepuf hoorde, omdat hij heel goed is in herbology, dat wordt gegeven door het hoofd van hufflepufquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:14 schreef Houtspeer het volgende:
Ja net even opgezocht![]()
Nu weet ik het weer, ik vond eerst altijd dat hij in Hufflepuff hoorde. De debiel, ik haat hem een beetje, komt ook door de films, daar is hij echt een rand.
En ik vind ook dat hij het spannende einde in deel 5 een beetje verneukt met zijn scheve mond, steeds dat gestotter lezen, dat haat ik. Ook als Harry soms zit te praten: I want to - er - find.. out where the - the - hallows are. Jezus man, praat normaal![]()
Ja, dat was ook een teleurstelling. Na alle tijd die we met ze door hebben gebracht, worden ze ergens heen gebracht, en wordt niks meer van vernomen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:35 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik vraag mij af wat er van Petunia, Vernon en zoon is geworden. Zij werden onder bescherming van tovenaars ergens heen gebracht, maar kwamen nergens meer terug. Terwijl zoonlief toch een soort berouw leek te tonen jegens Harry...
Vond ik ook erg jammer ja..quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een teleurstelling. Na alle tijd die we met ze door hebben gebracht, worden ze ergens heen gebracht, en wordt niks meer van vernomen.
Eerder al, want Albus Severus is niet de oudste telg van HP hequote:Op woensdag 25 juli 2007 22:40 schreef Ionesco het volgende:
Hmm, net op wiki gekeken, en er staat dat de nacht dat harry's ouders zijn vermoord in 1981 afspeelde. Dit heb ik nooit opgemerkt in t boek.
[..]
Dus al tel je daar ong. 10 jaar bij op, betekent dat dat t eerste boek in 1991 zich afspeelde.. dus harry was in 1997 eigenlijk al 17.
dus hij is nu 27als je nagaat dat 19 jaar na t einde van het verhaal Albus Severus 11 is.. betekende dat dat harry toen die 28 was vader is geworden
tja dat had ik ook, maar ik moet ook het stuk van fred 2 keer lezen voordat het tot me door drongquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Over Tonks en Lupin: ik had ook idd dat ik aan het lezen was zo * lalalalatonksenlupinzijndoodlalalala * WAT ? WAT LAS IK DAAR ? Tonks - en - Lupin - zijn - dood ? Pardon ? WTF ? Ik had er bijna overheengelezen !!
En. Neville.
. Die wordt echt per boek toffer.
Ja mij ook! echt vaag geschreven was dat.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:23 schreef Game_Error het volgende:
[..]
tja dat had ik ook, maar ik moet ook het stuk van fred 2 keer lezen voordat het tot me door drong![]()
Dat had ik ook een beetje. Dat moment dacht ik eigenlijk dat ze gewoon gewond waren. Later wordt ergens gezegd dat ze echt dood zijn. Was vreemd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 21:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
Over Tonks en Lupin: ik had ook idd dat ik aan het lezen was zo * lalalalatonksenlupinzijndoodlalalala * WAT ? WAT LAS IK DAAR ? Tonks - en - Lupin - zijn - dood ? Pardon ? WTF ? Ik had er bijna overheengelezen !!
En. Neville.
. Die wordt echt per boek toffer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |