quote:« VINO » CONTRÔLÉ POSITIF
Net wat we nu nodig hebbenquote:24/07/2007
Cyclisme - Dopage - Vinokourov positif
Info L'Equipe : Le Kazakh Alexandre Vinokourov, 33 ans, leader de l'équipe Astana, a été contrôlé positif aux transfusions homologues samedi 21 juillet à l'issue du contre-la-montre individuel du Tour de France qu'il a remporté à Albi. Le prélèvement sanguin opéré à l'arrivée a démontré, après analyse au sein du laboratoire de Châtenay-Malabry, la présence de deux populations distinctes de globules rouges dans l'échantillon A. Ce qui, en clair, signifie que Vinokourov a eu recours à une transfusion homologue très peu de temps avant l'étape, en utilisant le sang d'un donneur compatible (groupe sanguin et rhésus).
Le coureur d'Astana, vis-à-vis duquel l'Union Cycliste Internationale, par la voix de son président Pat McQuaid, avait manifesté sa défiance après qu'il avait avoué travailler avec le sulfureux docteur Michele Ferrari, a subi avant-hier lundi, en fin d'après-midi, un nouveau contrôle sanguin après sa deuxième victoire lors de la 15e étape à Loudenvielle-Le Louron. Ce nouveau prélèvement est actuellement en cours d'analyse à Châtenay-Malabry et devrait confirmer le premier résultat positif dès demain, puisque les deux populations de globules rouges seront encore observées.
Les transfusions homologues, à la différences des autologues (le propre sang de l'athlète lui est transfusé), sont détectables depuis les Jeux Olympiques d'Athènes, en 2004, par le biais d'une méthode mise au point par le laboratoire de Lausanne (LAD). L'Américain Tyler Hamilton a été le premier cycliste à être contrôlé positif de la sorte lors de la Vuelta 2004.
Philippe LE GARS et Damien RESSIOT
quote:TOUR*DE*FRANCE
Vinokoerov betrapt op bloeddoping
**Aleksandr Vinokoerov heeft positief
getest op het gebruik van bloeddoping.
(later meer)
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:40 schreef pfaf het volgende:
Ik zie overeenkomsten met de 'opstanding' van Landis vorig jaar.
Toen won ie de tijdrit... Geen verschil dusquote:
En die hele ploeg is om hem opgezet!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:43 schreef methodmich het volgende:
Daar gaat zijn jaarsalaris dus.... Hoeveel zou zo'n Vino in een jaar verdienen?
Voor de tour is het lekker
Hebben ze hem geen bloed bijgezet? Na al die hechtingen..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:42 schreef De_Ananas het volgende:
Op de Belgische teletekst staat meer.
Hij is betrapt na de tijdrit en had 2 verschillende soorten rode bloodlichaampjes en dat kan alleen met vreemd bloed.
Die doet het er ook maar om.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:47 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat we na het schrappen straks Wim Vansevenant als winnaar krijgen..... Dat is momenteel de enige renner die ik nog geloof.
net als met spieken op school, geen tien halen want dan valt het op...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:48 schreef Eduard37 het volgende:
Lijkt net of zijn leverancier de ene dag ziek is en de andere dag levert.
Zal wel van Landis geleerd hebben. Het moet niet opvallen natuurlijk.
Of wat er van over is..quote:
Lezen, hij is na de tijdrit betrapt, de dag NA de tijdrit was 'ie zo slecht.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:48 schreef Eduard37 het volgende:
Zei het gisteren al toen die de etappe had gewonnen. Het verbaasd mij niets. Kan bijna niet anders als je de ene dag zo slecht presteert als een dweil en de andere dag de beste bent.
Vino rare rijder, ene dag niets andere dag haalt die weer alles uit de kast.
Lijkt net of zijn leverancier de ene dag ziek is en de andere dag levert.
Zal wel van Landis geleerd hebben. Het moet niet opvallen natuurlijk.
quote:24/07/2007
Cyclisme - TDF - Dopage - Astana quitte le Tour
Suite au contrôle positif du Kazakh Alexandre Vinokourov, révélé par L'Equipe, la formation Astana dont il était le leader a décidé de quitter le Tour, mardi lors de la journée de repos.
die hechtingen waren eerder.., dan had hij eerder betrapt moeten wezen lijkt mij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Hebben ze hem geen bloed bijgezet? Na al die hechtingen..
Niet alleen de tour, het laatste greintje geloofwaardigheid dat "het nieuwe fietsen" had, is nu dus weg.quote:
Heftig!quote:
top3 tijdrit?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Heftig!
Dan zit er nog meer achter, geloof me maar.
Is hij eerder getest?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef WEST het volgende:
[..]
die hechtingen waren eerder.., dan had hij eerder betrapt moeten wezen lijkt mij.
tsjhomnge tsjiongequote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Astana verlaat de tour aldus radio TDF.
Gebruikt Wimmeke omgekeerde EPO? Wat doet dat OPE?quote:
quote:Aleksandr Vinokoerov is betrapt op
het gebruik van bloeddoping.Dat meldt
de Franse krant L'Equipe op zijn site.
Als gevolg van de positieve test heeft
de Astana-ploeg besloten om de Tour de
France te verlaten.
De Kazach zou na de individuele tijdrit
van zaterdag,die hij op indrukwekkende
wijze winnend afsloot,positief hebben
getest.Nadat Vinokoerov in de rit van
zondag door het ijs was gezakt,was de
renner maandag in de Pyreneeënrit weer
de sterkste.
Hij is de hele tour al slecht vanwege die hechtingen waar we elke dag 1000 keer mee geconfronteerd worden. Een normale renner stapt dan af.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:49 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lezen, hij is na de tijdrit betrapt, de dag NA de tijdrit was 'ie zo slecht.
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:49 schreef hooibaal het volgende:
Is een bloedtransfusie, er van uit gaande dat het 'schoon bloed' is, strafbaar?
Ik dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:45 schreef Godlike02 het volgende:
Zag niemand dat aankomen met zijn wisselvallige buien?![]()
Gister als speedy gonzalez de berg op en de dag er voor 30 min later binnen komen![]()
Ik een collega en ik zeiden gister al: Doping klantje.
Niet dat ik alle wijsheid heb maar merkwaardig was het wel.
http://teletekst.nos.nl/?863-01quote:Aleksandr Vinokoerov is betrapt op
het gebruik van bloeddoping.Dat meldt
de Franse krant L'Equipe op zijn site.
Als gevolg van de positieve test heeft
de Astana-ploeg besloten om de Tour de
France te verlaten.
De Kazach zou na de individuele tijdrit
van zaterdag,die hij op indrukwekkende
wijze winnend afsloot,positief hebben
getest.Nadat Vinokoerov in de rit van
zondag door het ijs was gezakt,was de
renner maandag in de Pyreneeënrit weer
de sterkste.
(later meer)
ja joh Rasmussen is clean!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef FredWielergek het volgende:
vino heeft vlak voor de start dit laten doen....
terwijl rond hem hevige oorlog woedt rondom rasmussen enzo, ligt hij lekker te dopen, hoe durft hij!
Sur-place op iedere berg vereist echte klasse, dat kan ook niet zonder doping.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gebruikt Wimmeke omgekeerde EPO? Wat doet dat OPE?
Vino reed altijd al zo wisselvallig.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:45 schreef Godlike02 het volgende:
Zag niemand dat aankomen met zijn wisselvallige buien?![]()
Gister als speedy gonzalez de berg op en de dag er voor 30 min later binnen komen![]()
Ik een collega en ik zeiden gister al: Doping klantje.
Niet dat ik alle wijsheid heb maar merkwaardig was het wel.
och, dat wordt altijd gezegd..... kennelijk zijn er toch altijd mensen die 'resten geloofwaardigheid' bijkweken...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Niet alleen de tour, het laatste greintje geloofwaardigheid dat "het nieuwe fietsen" had, is nu dus weg.![]()
Dat kost inderdaad ook een hoop kracht.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sur-place op iedere berg vereist echte klasse, dat kan ook niet zonder doping.
dat dacht ik van landis ook vorig jaar. Maar blikbaar is het het risico waard...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:54 schreef Bruce117 het volgende:
Ik kan het eigenlijk niet geloven.
Hoe stom kan je zijn.
Idd erg raar verhaal dat ze nu het hele team gaan terug trekken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:55 schreef Godlike02 het volgende:
Oh ja
ik hoop wel dat ze snel het hele team hebben getest
want ze geven mij iets te snel op![]()
Inderdaad, maar L 'Equipe is al jarenlang bezig de wielersport kapot te makenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:52 schreef Leatherface het volgende:
Het is wel L'equipe die het claimt.
Maar als het waar is, is het weer een zware klap voor de wielersport.
Netjes, wat een blamage voor het wielrennen weer en zeker voor de mensen die ik gisteren hoorde hoe geweldige vent die Vino wel niet is met zoveel charima etc etc............quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
Astana verlaat de tour aldus radio TDF.
Kloden deed toen nog aardig mee natuurlijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef FredWielergek het volgende:
misschien druk vanuit de ploegleiding en astana kazakstan, omdat vino tegenviel?
nee hoor, alleen als het st stijl werd haakte hi standaard af.quote:
zou jij nog durven in je astana-pakje de baan op gaan ? en je kopman is toch weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:55 schreef Godlike02 het volgende:
Oh ja
ik hoop wel dat ze snel het hele team hebben getest
want ze geven mij iets te snel op![]()
Zoiets zit ik ook aan te denken, want hoe lomp kun je nu nog zijn om dit te doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef FredWielergek het volgende:
misschien druk vanuit de ploegleiding en astana kazakstan, omdat vino tegenviel?
Omdat ze anders niet presteren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:57 schreef Eduard37 het volgende:
Begrijp ook niet dat mensen ondanks dat de oorlog verklaard is aan de dopingen binnen de Tour nog steeds het doen.........Stomkoppen. Ze maken hun eigen sport kapot!!!!!!!
L'Equipe zit natuurlijk wel dicht op het vuur.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:56 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Inderdaad, maar L 'Equipe is al jarenlang bezig de wielersport kapot te maken
Kutkrant
Op een persconferentie hebben ze eht toch zelf bekend gemaakt?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Same here.
Maar voorlopig maar even afwachten tot er meer informatie volgt.
Leuk, op zo'n manier een rit winnenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ritoverwinningen voor Evans en Kirchen.
Of controles te missen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Arth_NL het volgende:
Je moet echt wel oerstom zijn om nu nog doping te gebruiken, dus ergens heb ik moeite het te geloven.
Ik weet niet of de reële pakkans nou echt groot is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Arth_NL het volgende:
Je moet echt wel oerstom zijn om nu nog doping te gebruiken, dus ergens heb ik moeite het te geloven.
Winnaar wordt toch standaard gecontroleerd?quote:
idd super kansloos wie nou nog doping gebruiktquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Arth_NL het volgende:
Ik herinner me toch een hoopquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Leuk, op zo'n manier een rit winnen
Waar heb je die info dan van?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Op een persconferentie hebben ze eht toch zelf bekend gemaakt?
Stond er al evenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Leatherface het volgende:
NOS TT komt nu ook met het bericht dat Astana vertrekt.
nogmaals, vorig jaar was de oorlog tegen doping toch al even erg, en toch vond landis het nodig het ZO gemakkelijk opspoorbare testosteron te nemen. Bloeddoping is moeilijker opspoorbaarquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Arth_NL het volgende:
Joh het zijn allemaal eikels. De een gaat echter net wat meer over het randje als de ander.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef Ereinion het volgende:
Als het echt een wanhoopspoging was om op het laatst zijn ronde nog te redden, dan is Vino echt een gigantische eikel, dat hij dit in deze sowieso al heel moeilijke periode voor het wielrennen doet.
Prop je minderwaardigheidscomplex weer terug.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik herinner me toch een hoop's voor Menchov en de Vuelta.
Ow ja, de dubbele norm i.v.m. Rabo, mijn foutje.
Toen reed Menchov gewoon erg goed en was de 2e plek al goed voorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik herinner me toch een hoop's voor Menchov en de Vuelta.
Ow ja, de dubbele norm i.v.m. Rabo, mijn foutje.
NOS niet, de VRT welquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef FredWielergek het volgende:
het jorunaal zal nu vast openen mety hiermee, ik kijk eeffe naar het nieuws
NOS heeft ermee geopend.quote:
topman?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:58 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
zou jij nog durven in je astana-pakje de baan op gaan ? en je kopman is toch weg.
ik zou ook stoppen als ploegmaat![]()
ik denk dat 199 keer bij de start van de Tour, bij iedere renner die vertrekt ... ieder jaar weer en ieder jaar blijkt weer dat ik gelijk heb in een aantal en bij de overigen hebben ze gewoon niet goed genoeg getest, of die hebben zich op een slimmere manier laten preparereren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:59 schreef FredWielergek het volgende:
ik heb zaterdag wel 3 keer gedacht: dit is doping, toen ik zag kloden vino en kasjetksin
en ja hoor dat klopt dus
o.a. de link van de Pers die ik net in mn reactie plaatste.quote:
vast wel, anders ging de astana toch niet opstappen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ned1 net gemist, zat op 4. Is L'Equipe nu de enige die het zegt?!? Die zeggen wel meer
.
Dat beweerde het NOS Journaal ook.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ned1 net gemist, zat op 4. Is L'Equipe nu de enige die het zegt?!? Die zeggen wel meer
.
op het nieuws zeggen ze net dat L'equipe dat meldt maar het nog nergens bevestigt isquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:04 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
vast wel, anders ging de astana toch niet opstappen?
Ja!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:00 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Winnaar wordt toch standaard gecontroleerd?
Stond in dat nieuwsbericht van De Pers... is echter nu opeens weer aangepastquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat beweerde het NOS Journaal ook.
Dus daarom vraag ik me af hoe Zwansen er bij komt dat Astana dit op een persconferentie bevestigd heeft.
Het werd nog gevraagd, hij gooide het op z'n "fantastische herstellingsvermogen"quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goh, wat een verrassing dit. Ik had al zo'n gevoel toen ie 'ineens' de etappe won na de dag ervoor door het ijs te zijn gezakt. Beetje opvallend.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik geloof er eigenlijk geen drol van, maar goed.
De NOS opende er ook mee.
mmm, hoe hypocriet kan je zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef De_Ananas het volgende:
Op de Belse teletekst staat een stukje van David Millar:
''Dit maakt me zo triest. Ik heb de indruk dat de renners het nooti zullen begrijpen.'' Millar zelf werd twee jaar geschorst voor dopinggebruik!
Die kerel mag voor de rest van zijn leven geen mening meer hebben?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef De_Ananas het volgende:
''Dit maakt me zo triest. Ik heb de indruk dat de renners het nooti zullen begrijpen.'' Millar zelf werd twee jaar geschorst voor dopinggebruik!
Ik had dat in die link gelezen op Pers.nl die eerder in dit topic voorbij kwam. Alleen schijnt die nu al te zijn veranderd. Staat nu Bron Equipe.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat beweerde het NOS Journaal ook.
Dus daarom vraag ik me af hoe Zwansen er bij komt dat Astana dit op een persconferentie bevestigd heeft.
Ja, die Millar is ineens ook een engeltje. Ook al zo af te geven op Rasmussen...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef De_Ananas het volgende:
Millar is nadat hij alles bekend heeft, 1 van de grootste tegenstanders van doping.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef De_Ananas het volgende:
nogmaals, de positieve controle was van de rit daarvóór, na de tijdrit van zaterdag en voor zijn inzakking op zondag en opzienbarende overwinning/heropstanding op maandagquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Goh, wat een verrassing dit. Ik had al zo'n gevoel toen ie 'ineens' de etappe won na de dag ervoor door het ijs te zijn gezakt. Beetje opvallend.
die kerel rijdt in ieder geval clean want rijdt geen deuk meer in een pak boter, althans niet meer zoals voorheenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die kerel mag voor de rest van zijn leven geen mening meer hebben?
Hij moet z'n bakkes houden meneer doping lulquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die kerel mag voor de rest van zijn leven geen mening meer hebben?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:08 schreef xienix84 het volgende:
Het is toch bevestigd door Astana? Wel uit dit bericht iig...
Astana dus uit de tour gestapt, http://www.wielrensite.nl/nieuws/4572
Geloofwaardigheid weg.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
waarom gaat astana opstappen, dat deed de csc niet toen basso uitgesloten werd vorig jaar
Dat is (meestal) een formaliteit.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:08 schreef -Vaduz- het volgende:
Wacht de b-staal nog maar even af.
OK, wat jij wil, je weet duidelijk niet waarover je het hebt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij moet z'n bakkes houden meneer doping lul
Herbert met zn kastelenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef Lovecoma het volgende:
Huilerdehuil, zo blijft er niemand meer over in de tour, zitten we straks alleen nog maar naar mooie landschappen te kijken![]()
nee maar die werd voorafgaand aan de tour uit de tour gehouden en niet toen de tour al bezig wasquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
waarom gaat astana opstappen, dat deed de csc niet toen basso uitgesloten werd vorig jaar
Ik zou blijven kijken dan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef Lovecoma het volgende:
zitten we straks alleen nog maar naar mooie landschappen te kijken![]()
Andere renners ook gelijk extra verdachtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid weg.
En ik zou als merk ook meteen uit de Tour wegwillen overigens...
er bestaat nog zoiets als vrije meningsuitingquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef De_Ananas het volgende:
Hij moet z'n bakkes houden meneer doping lul
boohoo!!!!!!!! OMG!!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:10 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Herbert met zn kastelen
6 uur per dag
Ik denk dat ze bang zijn dat er een inval volgt in hun apotheek op wielen. Je kunt het proberen als solidariteit te verkopen, maar ik trap er niet in..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
Als jij het zegtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK, wat jij wil, je weet duidelijk niet waarover je het hebt.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
OK, wat jij wil, je weet duidelijk niet waarover je het hebt.
Zoals dammen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Wielrennen heeft nu definitief zijn geloofwaardigheid verloren, er is geen redden meer aan. Ik zou de NOS adviseren om de uitzendingen te staken en andere sporten de aandacht te geven waar wel eerlijk wordt gestreden.
Zoals?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zou de NOS adviseren om de uitzendingen te staken en andere sporten de aandacht te geven waar wel eerlijk wordt gestreden.
De Tour is bijna afgelopen en de druk op de resterende Astana renners gaat enorm worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
Het is nog maar de vraag hoeveel keus ze hebben. Er is tegenwoordig een nieuwe regel dat als je 2 dopinggevallen hebt in een periode van 12 maanden, die ploeg 8 dagen geschorst worden. Voor de Tour hadden we Kessler, nu Vino...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
Naja, staken heeft geen zin, vind ik ook zonde. Morgen wordt als t goed is een mooie rit. Plus dat krijg je hetzelfde als bij de Duitse tv, de media moet niet bepalen wat wij wel of niet mogen zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Wielrennen heeft nu definitief zijn geloofwaardigheid verloren, er is geen redden meer aan. Ik zou de NOS adviseren om de uitzendingen te staken en andere sporten de aandacht te geven waar wel eerlijk wordt gestreden.
Dan wel met het geluid uit zodat je Herbert's gezwets over kastelen niet hoeft te horenquote:
zetten ze die dames die nu enkel bij de prijsuitreiking staan op de fiets en filmen die gewoonquote:
Zeilen, honkbal, cricket...ik kan van alles bedenken.quote:
Waarom is wielrennen nu ongeloofwaardiger dan vorig jaar na Landis? Of na de dood van Simpson?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Asskicker14 het volgende:
Niet overdrijven. De goede mensen hoefen niet altijd de duppe te worden van de bad guys. Dat is pas onrechtvaardig. Het is goed dat de controles zo goed zijn zodat dit soort debielen gepakt kunnen worden........!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:11 schreef Asskicker14 het volgende:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:14 schreef -skippybal- het volgende:
Ze moeten gewoon eens met échte straffen komen. Cel kan natuurlijk niet zomaar, maar wie weet via de EU.
Maar gewoon eens komen met boetes van miljoenen euros. Dan neem je niet zo snel het riisico.
Wel weerquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:43 schreef FredWielergek het volgende:
Volgens de Franse krant L'Equipe heeft
de Kazak Aleksandr Vinokoerov (Astana)
positief getest na de tijdrit van za-
terdag. Vinokoerov zou net voor die rit
een bloedtransfusie hebben gekregen.
Het bloedstaal van Vinokoerov na de
tijdrit bevatte twee verschillende
soorten rode bloedcellen. Dit wijst
erop dat de Kazak niet lang daarvoor
bloed ingespoten heeft gekregen. Vino-
koerov had die tijdrit ook gewonnen.
Het laboratorium van Châtenay-Malabry
gaat nu het eerste staal van Vinokoerov
vergelijken met het bloedstaal dat werd
afgenomen na zijn tweede etappezege,
in de bergrit van maandag.
Idd.. Ik ben echt even met stomheid geslagen hierdoor. Áls het waar is, slaat het echt helemaal nergens op en mogen ze van mij Vino aan de hoogste bo... voor de rest van z'n leven uitsluiten!quote:
Astana heeft nog het geluk de Kazachstaanse hoofdstad te zijn. Die naam veel in het nieuws, positief, dan wel negatief, zorgt toch vooral voor veel naamsbekendheid. Ik denk niet dat 'toeristen' hierdoor niet meer naar Kazachstan zouden gaanquote:En ik zou als merk ook meteen uit de Tour wegwillen overigens...
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wel weerdat dit via de media naar buiten moet komen. Waarom moet er altijd gelekt worden?
![]()
Denk meer dat mensen vinden dat ze genept zijn, op bijna weer dezelfde wijze als met Landis. (eerst als een oude vrouw op een opoefiets naar boven en de volgende dag keihard knallen)quote:
niemand ?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef UtrechtSlim het volgende:
Wielrennen blijft heus wel bestaan, te beginnen met morgen.
Omdat niemand het zegt, zeg ik het maar alvast: De Tour wacht op.... Precies.
ze hebben juridisch geen poot om op te staan. Want veel van die middelen zijn bij de wet niet verboden alleen bij het WADA, UCI en andere sportbonden wel. Anders hadden ze dat allang gedaanquote:
Ja met Hans Kraaij juniorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef borisz het volgende:
Als de NOS stopt met uitzenden heb je RTL of SBS die het heel erg graag willen over nemen.
Hmm good point iemand anders bloed gebruiken zal wel niet neem ik aanquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef -skippybal- het volgende:
Maar uhm... Sinds wanneer kunnen ze bloedtransfusies opsporen? Hij zal toch niet zó dom zijn geweest om iemand anders bloed te gebruike?
RTL wilt toch al een Sportzender beginnen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef borisz het volgende:
Als de NOS stopt met uitzenden heb je RTL of SBS die het heel erg graag willen over nemen.
omdat men ieder jaar meer en meer de indruk geeft dat het bijna niet meer mogelijk is om zich te doperen, ... men wil steeds meer controleren, harder optreden, om ons zo terug te laten 'geloven', als dan toch weer blijkt dat er een niet cleane renner tussenzit .... ja, dan knal je weer harder neer.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:14 schreef pfaf het volgende:
Waarom is wielrennen nu ongeloofwaardiger dan vorig jaar na Landis? Of na de dood van Simpson?
Dramatisch gedoe hier.
't Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. Ook dat is sport. Ben ik nu zo realistisch of is de rest zo naief?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Denk meer dat mensen vinden dat ze genept zijn, op bijna weer dezelfde wijze als met Landis. (eerst als een oude vrouw op een opoefiets naar boven en de volgende dag keihard knallen)
History repeats itself...![]()
idd.. ik had het van velen wel kunnen verwachten, maar van hem niet...quote:
Misschien kan die schaamhaar gaan verkopen na zijn wielercarriere................quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Idd.. Ik ben echt even met stomheid geslagen hierdoor. Áls het waar is, slaat het echt helemaal nergens op en mogen ze van mij Vino aan de hoogste bo... voor de rest van z'n leven uitsluiten!
[..]
Astana heeft nog het geluk de Kazachstaanse hoofdstad te zijn. Die naam veel in het nieuws, positief, dan wel negatief, zorgt toch vooral voor veel naamsbekendheid. Ik denk niet dat 'toeristen' hierdoor niet meer naar Kazachstan zouden gaan
Hij is toch gepakt? Dat is toch ook de bedoeling?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
omdat men ieder jaar meer en meer de indruk geeft dat het bijna niet meer mogelijk is om zich te doperen, ... men wil steeds meer controleren, harder optreden, om ons zo terug te laten 'geloven', als dan toch weer blijkt dat er een niet cleane renner tussenzit .... ja, dan knal je weer harder neer.
Nuja Hamilton was de eerste oetlul die op boeddoping gepakt werd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef -skippybal- het volgende:
Maar uhm... Sinds wanneer kunnen ze bloedtransfusies opsporen? Hij zal toch niet zó dom zijn geweest om iemand anders bloed te gebruike?
waarom niet, het blijkt van wel...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
Hmm good point iemand anders bloed gebruiken zal wel niet neem ik aan
Ze vergelijken volgensmij het aantal rode bloedlichaampjes met eerder afgenomen bloed van de zelfde renner. Mocht het aantal rode bloedlichaampjes dan enorm omhoog zijn gegaan dan wordt je verdacht.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik las hier eerder dat hij 2 verschillende soorten bloedlichaampjes in zich had. Sowieso kunnen ze dat toch ook wel zien aan de hematocriet waarde die door het dak gaat? (ben geen expert ofzo)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ben het inmiddels met je eens, tot nu was ik nog aardig goedgelovig en positief, maar nu....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
omdat men ieder jaar meer en meer de indruk geeft dat het bijna niet meer mogelijk is om zich te doperen, ... men wil steeds meer controleren, harder optreden, om ons zo terug te laten 'geloven', als dan toch weer blijkt dat er een niet cleane renner tussenzit .... ja, dan knal je weer harder neer.
maar goed... nu weet ik echt wel beter.
Je moet niet elke wielrenner over één kam scheren. Als iemand gebruikt wordt het tegenwoordig snel duidelijk dus kun je ervan uitgaan dat de rest clean is................!!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
maar goed... nu weet ik echt wel beter.
Nee dat niet maar iedereen(ik ook) wil blijven geloven dat de tour 'schoon' is, ook nu dacht ik hoe naief ook dat niemand had gebruikt....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
't Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. Ook dat is sport. Ben ik nu zo realistisch of is de rest zo naief?
Daarom. Ze kunnen natuurlijk wel andere waardes vinden, maar ze kunnen nooit weten dat hij een transfusie heeft gedaan met z'n eigen bloed. Of hij moet het zelf zeggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:17 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
een beetej voorbarige romantisering:quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:13 schreef wimderon het volgende:
Millar bekende uit zichzelf hè, hij werd nooit betrapt. Hij kon er niet langer mee leven en bekende...
Hamilton heeft dat gedaan met andermans bloedquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
waarom niet, het blijkt van wel...
Ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Via een officieel UCI persbericht
volgens mij rijden daar nog tientallen renners rond die door de mazen van het net glippenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef pfaf het volgende:
Hij is toch gepakt? Dat is toch ook de bedoeling?
Tip: Niet geloven!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:20 schreef Remzz het volgende:
[..]
Nee dat niet maar iedereen(ik ook) wil blijven geloven dat de tour 'schoon' is, ook nu dacht ik hoe naief ook dat niemand had gebruikt....
Dat is inderdaad de enige manier waarop ze doping kunnen opsporen. Volgens L'Equipe ging het om een homologe bloedtransfusie: bloed van een ander.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef -skippybal- het volgende:
Ik denk juist dat dit alleen maar aangeeft hoe groot de kans is dat je niet gepakt wordt. Als hij voor de tijdrit een bloedtransfusie heeft ondergaan, vervolgens ook nog alles doet om die tijdrit te winnen (en dus gecontroleerd te wordt). Dan achtte hij de kans positief te testen kennelijk niet heel hoog. Of zijn er opeens andere methodes gebruikt bij de dopingcontrole?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:05 schreef marcb1974 het volgende:
Niet te geloven dit, hoe stom kan je zijn
De rest is zo naief. Kan me er ook over opwinden hoe overdreven sommigen reageren. Gelukkig zijn er meer mensen realistisch maar ze sterven uit ben ik bang voor..........quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
't Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn. Ook dat is sport. Ben ik nu zo realistisch of is de rest zo naief?
Hij heeft bekend al jaren doping te gebruiken, eveneens dat hij het kreeg van een ploegmaat en van zijn ploegleider.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:20 schreef RM-rf het volgende:
Millar heeft eigenlijk enkel het dopinggebruik rondom die periode bekent, verder geen uitspraken gedaan over hoe structureel het bv bij Cofidis plaatsvond (waar bv ook Vandenbroucke fietste, die aan de druk en het dopinggebruik ten onder ging)
Ik ben ook wel realistisch hoor, maar het is gewoon een beetje jammer, dat als je respect voor iemand zijn prestatie krijgt, dat er dan gelijk zo' n bericht overheen gaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het stomme is dat je, wil je dus wel echt aanpakken, het normale leven van renners bijna gaat bepalen, met het 24h per dag laten weten waar je bent etc. Constante observatie. Dat is dan toch bijna niet meer iets wat je voor je lol doet? Elke stap die je zet wordt 10x gewogen.....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:20 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
volgens mij rijden daar nog tientallen renners rond die door de mazen van het net glippen. blijkbaar zijn de maatregelen NOG NIET HARD genoeg, want men durft nog steeds. op preventief vlak faalt men, en dat schockeert me.
Bloeddoping is wat anders dan EPO dacht ik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik las hier eerder dat hij 2 verschillende soorten bloedlichaampjes in zich had. Sowieso kunnen ze dat toch ook wel zien aan de hematocriet waarde die door het dak gaat? (ben geen expert ofzo)
Volgens mij heeft hij enkele jaren in Frankrijk gewoond.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:22 schreef Lovecoma het volgende:
Hun Vino???
Ik wist die link niet, wel dat Astana gesponsert wordt door de Kazachse overheid, maar niet dat Astana de hoofdstad is. (Borat nog maar een keer kijkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:16 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Idd.. Ik ben echt even met stomheid geslagen hierdoor. Áls het waar is, slaat het echt helemaal nergens op en mogen ze van mij Vino aan de hoogste bo... voor de rest van z'n leven uitsluiten!
[..]
Astana heeft nog het geluk de Kazachstaanse hoofdstad te zijn. Die naam veel in het nieuws, positief, dan wel negatief, zorgt toch vooral voor veel naamsbekendheid. Ik denk niet dat 'toeristen' hierdoor niet meer naar Kazachstan zouden gaan
Hoe kk dom ben je danquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de enige manier waarop ze doping kunnen opsporen. Volgens L'Equipe ging het om een homologe bloedtransfusie: bloed van een ander.
Klopt. Het gaat meestal wel in combinatie met elkaar volgens mij.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bloeddoping is wat anders dan EPO dacht ik.
aha! Ja, dan is hij natuurlijk meteen Frans bezitquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:22 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij enkele jaren in Frankrijk gewoond.![]()
de fransen op hun bek???quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Wat gaan de franssen nu hard op hun bek, alleen maar roepen dat andere doping gebruiken, vooral rasmussen, en hun Vino doet zoiets niet, invallen, controles en maar bezig zijn, en mister vino die opeens een comeback maakt die gebruikt.
Ik heb dit in eedere topics over rasmussen voorspelt dat t niet klopte met vinoen ik heb me gelijk gekregen.
Mijn broertje zei dat je met meer rode bloedlichaampjes meer zuurstof in je longen kan opnemen (en dus minder snel verzuurd). Hij doet Geneeskunde...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hun Vino?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:21 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Wat gaan de franssen nu hard op hun bek, alleen maar roepen dat andere doping gebruiken, vooral rasmussen, en hun Vino doet zoiets niet, invallen, controles en maar bezig zijn, en mister vino die opeens een comeback maakt die gebruikt.
Precies, en een officieel bericht van Astana.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Via een officieel UCI persbericht
Eens... Vino staat wel met zn bek vol tanden na de uitspraken over Rasmussen.,...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef Godlike02 het volgende:
Als rasmussen gebruikt dan flikker ik de tv naar zijn kop![]()
Misschien bevooroordeeld maar please laat hem clean zijn en de tour nog beetje aanzien geven door hem zo te winnen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddopingquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Klopt. Het gaat meestal wel in combinatie met elkaar volgens mij.
ex-casino renner. Vast nog een deel van Rodolfo Massi zijn apotheek opgegraven ergensquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef Lovecoma het volgende:
[..]
aha! Ja, dan is hij natuurlijk meteen Frans bezit![]()
Onschuldig of schuldig, daar is het al te laat voor, hij zal altijd die ene blijven die normaal niet had mogen starten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef Godlike02 het volgende:
Misschien bevooroordeeld maar please laat hem clean zijn en de tour nog beetje aanzien geven door hem zo te winnen.
Als Rasmussen wordt betrapt dan vreet ik de vloer op!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef Godlike02 het volgende:
Inderdaad. Kan wel zijn dat het externe bloed met EPO "opgepept" is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden?quote:UCI-voorzitter: "Geen commentaar"
De Internationale Wielerunie (UCI) houdt de lippen voorlopig op elkaar. "Ik kan geen commentaar geven, tot ook het B-staal onderzocht is", zei voorzitter Pat McQuaid.
Dat klopt wel ongeveer.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijn broertje zei dat je met meer rode bloedlichaampjes meer zuurstof in je longen kan opnemen (en dus minder snel verzuurd). Hij doet Geneeskunde...
En met de hematocrietwaarde kunnen ze de rode bloedlichaampjes meten in je lichaam als ik me niet vergis, zal straks even verder met hem praten.
quote:Winokurow mit Fremdblut gedopt
Team Astana steigt aus der Tour de France aus
Radprofi Alexander Winokurow ist bei einer Dopingprobe während der laufenden Tour de France am 21. Juli Doping durch eine Fremdbluttransfusion nachgewiesen worden. Dies bestätigte Astana-Sprecherin Corinne Druey. Als Konsequenz hat sich Astana mit sofortiger Wirkung von der Tour zurückgezogen. Damit ist auch für Andreas Klöden die Tour de France beendet.
?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden?
Lekker hypocriet dan...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Renners in de krant over Rasmussen:
Alexander Vinokourov: "Onbegrijpelijk dat de UCI niet tijdig heeft ingegrepen. Één controle buiten competitie missen is erg, maar twee? Maar nu rijdt Rasmussen in de gele trui en wat doe je eraan? Ze hadden hem gewoon niet mogen laten starten."
Rode bloedlichaampjes zorgen dat het zuurstof sneller bij bloed komt. Snellere opname van het zuurstof en betere recuperatie lijkt mij dus het doel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijn broertje zei dat je met meer rode bloedlichaampjes meer zuurstof in je longen kan opnemen (en dus minder snel verzuurd). Hij doet Geneeskunde...
En met de hematocrietwaarde kunnen ze de rode bloedlichaampjes meten in je lichaam als ik me niet vergis, zal straks even verder met hem praten.
Maar dan vergeet hij alles wat van belang is voordat hij zich laat behandelen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:26 schreef Public_NME het volgende:
Vino kon de druk niet aan?
Meten met 2 maten, en McQuiad moet z'n bek houdenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En die Sidkewidz mocht wel gelijk veroordeeld worden?
Rasmussen is al een paar keer getest ook na zijn overwinnen maar tot nu toe zijn de tests NEGATIEF.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:23 schreef Godlike02 het volgende:
Je hebt het verder wel gevolgd?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Onschuldig of schuldig, daar is het al te laat voor, hij zal altijd die ene blijven die normaal niet had mogen starten.
Bij elke renner die het geel om zijn schouders mag hebben zoeken ze en zeiken ze.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Onschuldig of schuldig, daar is het al te laat voor, hij zal altijd die ene blijven die normaal niet had mogen starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |