quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:25 schreef Lekiamh het volgende:
Beste allianceleden!
Onze alliantie is vandaag spectaculair gegroeid, en misschien dat het nog een dag zo doorgaat!
Nu willen we natuurlijk erg graag dat iedere nieuwe speler Cn (en vooral onze alliantie) zo leuk gaat vinden, dat hij/zij blijft hangen.
Om de nieuwe rekruten te helpen in het relatief saaie begin van het spel, zal er gul gegeven worden door de Top naties van de FOK Alliantie!
Dus, als je AID wil versturen, meld je hier aan:
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/viewtopic.php?f=2&t=1176&hilit=
Voor het in aanmerking komen van de AID, komen de nieuwe rekruten natuurlijk als eerste in aanmerking. Mocht de opkomst tegenvallen, dan zijn we natuurlijk niet kinderachtig, en gaat de rest van de AID gewoon naar de menesn die actief zijn op dit forum. Kortom, meld je gewoon in dit topic als je graag AID ontvangt:
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/viewtopic.php?f=2&t=1206&hilit=
Onze dank gaat uit naar Appelvla van Vlatherlands, voor het beschikbaar stellen van 6 miljoen!!
Op Appelvla, op FOK, op AID!!![]()
het is dus de bedoeling dat nieuwe leden zich inschrijven op ons eigen CN forum, op deze manier kun je je laten inschrijven voor het ontvangen van AID, een donatie aan jouw landje! Meld je dus nu aan op ons CN forum!!
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/index.php
dankje, hoef ik mezelf niet te quotenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:39 schreef Terecht het volgende:
Ik denk dat we een nieuwe OP nodig hebben met 300+ leden, anders zijn de eerste 4 posts nodig voor de OP
verder belangrijk nieuws:
[..]
dus als ik nieuw ben, moet ik me dan wel of niet inschrijven c.q. aanmelden?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:39 schreef Terecht het volgende:
Ik denk dat we een nieuwe OP nodig hebben met 300+ leden, anders zijn de eerste 4 posts nodig voor de OP
verder belangrijk nieuws:
[..]
Heb je je aangemeld op het forum van de alliantie?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:54 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dus als ik nieuw ben, moet ik me dan wel of niet inschrijven c.q. aanmelden?
Vanwege een FP-bericht.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:53 schreef Niek. het volgende:
Ik heb 2 vraagjes:)
Waar komen al die nieuwe leden vandaan?
Ik zit nu in Noorwegen, op vakantie en kan dus vanaf hier mn cybernation bijhouden, mag dit wel aangezien ik hier natuurlijk op een ander ip-adres zit...
Ja, bij Edit My Nation.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:00 schreef Richardfun het volgende:
Ik ging voor een goddeloze maatschappij maar mijn burgers willen Allah en de Quran volgen.
Is er een manier om de religion te veranderen, kan dat so far iig niet vinden.
kom ons dus eens een bezoekje brengen!!quote:[...]
het is dus de bedoeling dat nieuwe leden zich inschrijven op ons eigen CN forum, op deze manier kun je je laten inschrijven voor het ontvangen van AID, een donatie aan jouw landje! Meld je dus nu aan op ons CN forum!!
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/index.php
==> edit my nation....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:00 schreef Richardfun het volgende:
Ik ging voor een goddeloze maatschappij maar mijn burgers willen Allah en de Quran volgen.
Is er een manier om de religion te veranderen, kan dat so far iig niet vinden.
-Edit-
Never mind, al gevonden
goed gezien jaquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:01 schreef Webcrowler het volgende:
Ik heb op het forum gevraagd om trades met iemand.
Het lijkt mij beter om de trades zoveel mogelijk binnen de alliance te houden? Of zie ik dat verkeerd?
Ikzelf heb Lumber en Rubber en ben nog op zoek naar van alles behalve Wheat, Silver en Furs.
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/viewtopic.php?f=2&t=17&hilit=&start=120
we hebben op ons forum een guide waarin precies staat bij welke tekst, welke religie hoort.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:02 schreef Richardfun het volgende:
Damnit, mn bevolking blijft very unhappy...
elke resource heeft zijn eigen voordeel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:03 schreef Richardfun het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de resources nog niet zo heel goed snap. Ik heb Gold en aluminium, is dat hendig in het begin of juist niet?
Mijn volk wilde Joods zijn, dus heb ze maar een joods geloof gegeven en nu is mijn volk van very unhappy naar unhappy gegaan! Het wordt er beter op...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:04 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
we hebben op ons forum een guide waarin precies staat bij welke tekst, welke religie hoort.
ik doe altijd wat ze willen, vidn ik het wel best
Heb je wel genoeg land en soldaten? Als dat te weinig is, kunnen ze je ook wel wat aan doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:06 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Mijn volk wilde Joods zijn, dus heb ze maar een joods geloof gegeven en nu is mijn volk van very unhappy naar unhappy gegaan! Het wordt er beter op...
Ja, dat kan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:15 schreef Kremers het volgende:
Ik hou het op noneAlleen bouddhisme kan ik mee leven (ja, ik ben atheïst
).
Ik heb nu 20 soldaten en nu is mijn volk Happy!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:08 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je wel genoeg land en soldaten? Als dat te weinig is, kunnen ze je ook wel wat aan doen.
Welk type overheid past hier het beste bij? had al gezocht op google en op die wiki page maar kon niets vindenquote:They desire a government that supports common ownership of all national possessions.
Commiesquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:17 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ik heb nu 20 soldaten en nu is mijn volk Happy!
[..]
Welk type overheid past hier het beste bij? had al gezocht op google en op die wiki page maar kon niets vinden
Deze regel geldt:quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:17 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ik heb nu 20 soldaten en nu is mijn volk Happy!
Fine, ik word dus dictator van Texel. Eeeeexcellentquote:Your people approve of this form of government but the majority of your people would prefer something else. They desire a government that exercises total control over its subjects.
Geschiedenis, wij hadden een leraar die helemaal gek was van de tweede wereld oorlog en alleen maar over de slag om Arnhem praatte enzo... Heb ook nooit examen gedaan voor dat vak, zat er bij mij niet meer inquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:19 schreef Richardfun het volgende:
k heb genoeg soldaten, de religie die ze willen. Alleen is het nog steeds vrij druk, maar ik heb geen geld om extra land te kopen
Oh en Webcrowler, heb je wel opgelet tijdens geschiedenis op school. Wat dacht je van communisme
Hoe zet je jezelf in de rij voor aid dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:22 schreef Richardfun het volgende:
Ah, ik sta in de rij voor Aid nu, maar sta wel op plek 10 dus moet wachten tot nrs 1-9 het geld ontvangen en doorsturen.
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl//viewtopic.php?t=1206quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoe zet je jezelf in de rij voor aid dan?
Bagger, dacht dat ze dictatorship bedoelden, moet nu paar dagen wachten om dat te kunnen veranderen. Ik ben weer eens ongeduldig geweest...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:24 schreef piemelpap het volgende:
Totalitarian State
They desire a government that exercises total control over its subjects.
Bonuses - +.6 happiness, +5% land area
Vreemde bevolking heb jij zegquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:26 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Bagger, dacht dat ze dictatorship bedoelden, moet nu paar dagen wachten om dat te kunnen veranderen. Ik ben weer eens ongeduldig geweest...
Oe bedankt, vriendelijke-gebruiker-met-de-vieze-naamquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:26 schreef piemelpap het volgende:
[..]
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl//viewtopic.php?t=1206
jepquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je je aangemeld op het forum van de alliantie?
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/viewtopic.php?f=16&t=74
Ok, dan ben je netjes aangemeld.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:33 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
jep
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl/viewtopic.php?f=16&t=1212
dat scheelt idd. maakt het veel uit als je zo nu en dan een dag mist?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Ok, dan ben je netjes aangemeld.
Nou even die beginnersguide doornemen die Sitethief in je topic postte.
Qua tijd kan het van 2 minuten per dag zijn tot zoveel uur als je maar wil.
Nee, combi is niet belangrijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maakt de combinatie van religie en bestuur nog wat uit? Ik bedoel, als de bevolking niet echt christelijk wil zijn en je hebt een democratie dan zijn ze misschien eerder geneigd zich te uiten. Als ik nu een totalitair bewind heb, laten ze 't misschien wel uit hun hoofd om te zeiken. Maar dat even terzijde.
Mijn namaak-China begrijpt gelukkig dat ze gewoon de irl-religie+bewind moeten aanvaarden.![]()
Nee hoor, zolang je maar niet 20 dagen wegblijft, want dan wordt je land gedelete.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:44 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dat scheelt idd. maakt het veel uit als je zo nu en dan een dag mist?
Zolang je nog niet helemaal weet wat de resources doen, kun je het beste elke trade aannemen, zolang diegene spullen heeft die jij niet hebt. Later kun je ze altijd weer verwijderen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:03 schreef Richardfun het volgende:
Iemand wil een trade agreement met mij aangaan: ik heb goud en aliminium en de ander biedt olie en lumber Is dat een goede ruil?
Ik heb lumber en spice in de aanbiedingquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:03 schreef Richardfun het volgende:
Iemand wil een trade agreement met mij aangaan: ik heb goud en aliminium en de ander biedt olie en lumber Is dat een goede ruil?
Tech hoef je je nog even niet mee bezig te houden...infra, infra, infra is het als je klein bent.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:36 schreef Webcrowler het volgende:
De Aid Chain is bezig! Heb net mijn 300k ontvangen en ben nu bezig mijn landje te verbeteren! Mijn volk is nog steeds happy met mij
Als ik Tech wil kopen? Hoe kan ik dat dan het beste doen? Denk dat ik daarvoor maar ff de guide door ga bladeren!
http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=155486
Belasting betalen aan mij!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:53 schreef Niek. het volgende:
Ik heb 2 vraagjes:)
Waar komen al die nieuwe leden vandaan?
Ik zit nu in Noorwegen, op vakantie en kan dus vanaf hier mn cybernation bijhouden, mag dit wel aangezien ik hier natuurlijk op een ander ip-adres zit...
Ok, Maar wat is dan het beste, om me suf te kopen aan infra om groot en sterk te worden en vanaf dat moment verder te bouwen aan tech?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:46 schreef Mike het volgende:
[..]
Tech hoef je je nog even niet mee bezig te houden...infra, infra, infra is het als je klein bent.
Eerst suf kopen aan infra. En ondertussen het forum in de gaten houden. Als je klein bent is tech namelijk heel goedkoop en dan bieden grote landen, voor wie tech heel duur is, veel geld als je het voor ze koopt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:51 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Ok, Maar wat is dan het beste, om me suf te kopen aan infra om groot en sterk te worden en vanaf dat moment verder te bouwen aan tech?
Nu heb ik in de guide al gelezen dat ik het beste tech kan traden omdat dat beter is.. Het is toch best moeilijk...
Je land-infra ratio moet ongeveer 1:2 zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:53 schreef Richardfun het volgende:
Mike, moet je niet ook land kopen als je nog klein bent?
Okay, dat snap ik! Ik zit nu aan de 50 infra dus komt wel in orde allemaal!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:56 schreef Mike het volgende:
[..]
Eerst suf kopen aan infra. En ondertussen het forum in de gaten houden. Als je klein bent is tech namelijk heel goedkoop en dan bieden grote landen, voor wie tech heel duur is, veel geld als je het voor ze koopt.
Trusten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:58 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Okay, dat snap ik! Ik zit nu aan de 50 infra dus komt wel in orde allemaal!
Zal wel ff op het forum schrijven morgen dat ik mij aanbied om tech te kopen voor een mooi bedragIk tief nu mn bedje in, morgen weer vroeg op!!
truste
Ja, precies.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:19 schreef GasTurbine het volgende:
Dus als ik het goed begrijp:
Ik maak tech
Die tech kan ik dan verkopen aan een groot land
Die geeft veel geld.
Toch?
Als ik genoeg geld heb ga ik daar maar eens mee expirimenterenquote:Op zondag 22 juli 2007 00:20 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, precies.Grote landen zijn daar erg blij mee.
Blijven dat er maar 4, want sommigen hebben er 6.quote:You have 2 out of 4 Trade Slots Available
Daar hoef je zelfs geen geld voor te hebben.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:23 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als ik genoeg geld heb ga ik daar maar eens mee expirimenteren
Bedankt.
Maximum is 5.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:26 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Blijven dat er maar 4, want sommigen hebben er 6.
Wat is daar het maximum van?
Ik snap het al, de 6e zijn de resources van hemzelfquote:Op zondag 22 juli 2007 00:27 schreef Mike het volgende:
[..]
Maximum is 5.
Ook als je iemand een aanbod doet (dus je trade is nog niet eens echt rond) vindt CN dat er een slot vol is.
ah dan wilde jij traden zekerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:16 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb lumber en spice in de aanbiedingMijn land heet Kremers Land
![]()
Je laatste slot krijg je pas na aankoop van een haven.quote:Op zondag 22 juli 2007 00:47 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Ik snap het al, de 6e zijn de resources van hemzelf
Maar waarom is het bij mij 2 van de 4, ligt dat eraan dat ik nog n00b ben?
Ik heb Uranium en Zilver, met mij handelen kan natuurlijk ookquote:
okquote:Op zondag 22 juli 2007 00:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Je laatste slot krijg je pas na aankoop van een haven.
hij heeft nooit bij FOK gezeten?quote:Op zondag 22 juli 2007 01:25 schreef GasTurbine het volgende:
p3x 423 hoort trouwens niet meer bij FOK!
Hij staat in de lijst hierboven in de OPquote:Op zondag 22 juli 2007 01:35 schreef piemelpap het volgende:
[..]
hij heeft nooit bij FOK gezeten?
17 dagen inactief, roze team en zn AA is wolfpack.
maareh wie is dat dan? had je een trade agreement met hem ofzo?![]()
*meldt*quote:Op zondag 22 juli 2007 02:25 schreef Double-Helix het volgende:
morgen geef ik 600k weg,ik heb drie landjes nodig.
goed,haal jezelf uit peace mode,zodat je 400k door kan sturen.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:28 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
*meldt*
Land: Gasville
Ik: GasTurbine
Gedaanquote:Op zondag 22 juli 2007 02:33 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
goed,haal jezelf uit peace mode,zodat je 400k door kan sturen.
je houd zelf 200k.
oke zodra 2 andere landen zich aanmelden begin ik de chainquote:
kom ook uit peace mode zodat je het geld kan door sturenquote:Op zondag 22 juli 2007 02:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
*meldt ook*
Land: Zhongguo
Ruler: Harregarre
![]()
Gedaan.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:43 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
kom ook uit peace mode zodat je het geld kan door sturen![]()
nog 1 land nodig.
Harregarre, traden?quote:
als ik tech nodig heb zal je de eerste zijn waar ik aan denkquote:Op zondag 22 juli 2007 02:51 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben ook trouwens altijd in voor een potje tech dealen
quote:Op zondag 22 juli 2007 02:53 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
als ik tech nodig heb zal je de eerste zijn waar ik aan denk![]()
als niemand voor 12 uur morrgen zich meld dan krijgen jullie 300k each
Je kunt ook zelf handelspartners opzoeken...bv via http://www.cybernations.net/search_advanced_trades.aspquote:Op zondag 22 juli 2007 09:06 schreef Webcrowler het volgende:
Morguh!
Net ff wat infra gekocht, heb nu 1019 working citizens en mijn volk Adores me [afbeelding]
En nu is het afwachten denk ik? Weet nu niet echt meer wat ik moet doen... ja, wachten tot iemand met mij wil Dealen toch?
Bummer, heb nog maar 198Kquote:Op zondag 22 juli 2007 09:09 schreef Mike het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf handelspartners opzoeken...bv via http://www.cybernations.net/search_advanced_trades.asp
Als je 1000 inwoners hebt, kun je je eerste improvement bouwen.De eerste die je nodig hebt, is een haven. Kost alleen wel 200K.
Het mooie is dat je vrijwel alles wat je doet ook weer ongedaan kan maken. Trades zijn op ieder moment op te zeggen en dan ga je op zoek naar nieuwe.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:14 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Bummer, heb nog maar 198Kmaar ik gaat ff uitdokteren hoe dat gaat met die handelspartners zoeken. het liefst houd ik het nu nog bij de Alliance, omdat ik nog niet echt weet hoe het gaat... Maar dat komt wel goed!
Altijd infra...daar groeit je bevolking mee.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:42 schreef Richardfun het volgende:
Heb pas 132 inwoners. Wat is belangrijker om te groeien: infra of land?
Infra is het beste volgens mij, je moet wel je volk tevreden houden. En daarom moet je dus ook land bij kopen en Leger. Je land : Infra verhouding moet 1 : 2 zijn !quote:Op zondag 22 juli 2007 09:42 schreef Richardfun het volgende:
Heb pas 132 inwoners. Wat is belangrijker om te groeien: infra of land?
Goedzoquote:
Dus ik zit helemaal goed met 2.008 mile diameter land en 4.41 infra (naja, 1:2.2 zal toch ook wel OK zijn?)quote:Op zondag 22 juli 2007 09:46 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Je land : Infra verhouding moet 1 : 2 zijn !
they outnumber usquote:Op zondag 22 juli 2007 10:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
welkom nieuwe fokkertjes
Jullie zijn met veel
Ja, omdat je niet geregistreerd bent, kost een minuutje en dan heb je ook watquote:Op zondag 22 juli 2007 11:26 schreef SnIpY het volgende:
ik heb me zonet geregistreerd op het fok alliance forum, en klikte op de link om aid te ontvangen... dit krijg ik: "Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen"
Even tussendoor,: trades waarbij iemand jou betaalt heeft, kan je wel op elk moment afzeggen, maar ik denk dat de betalende klant daar niet blij mee zal zijnquote:Op zondag 22 juli 2007 09:15 schreef Mike het volgende:
[..]
Het mooie is dat je vrijwel alles wat je doet ook weer ongedaan kan maken. Trades zijn op ieder moment op te zeggen en dan ga je op zoek naar nieuwe.
quote:Op zondag 22 juli 2007 12:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik stop ermee, ben nu al 5 of 6 keer aangevallen door die Darth Vader. M'n economie is naar de klote, heb nagenoeg geen infra meer en kan dat weer kopen tegen prijzen waar ik het geld niet voor heb. Have fun guys.
Hij heeft immers WMDquote:Op zondag 22 juli 2007 13:32 schreef Kremers het volgende:
Wie is die Darth Vader? En waarom wordt ie niet plat gebombardeerd?
Ik heb iets van 120 inwoners die nog niet eens durven te denken aan een wiel laat staan buskruitquote:
Lobby zequote:Is hij lid van een aliantie? Dan kunnen de overige leden van Fok de schade toch wel vergoeden, als de oorlog voorbij is?
Waar is de minister van defensie? 48uur is voor pussy's
quote:Op zondag 22 juli 2007 13:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb iets van 120 inwoners die nog niet eens durven te denken aan een wiel laat staan buskruit![]()
[..]
Lobby ze![]()
Oeh klinkt roughneckquote:Op zondag 22 juli 2007 13:54 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik zat te denken: Kan je niet een soort van roque alliantie opzetten? Die in het geheim steun van de fok aliantie krijgt? Als er dan stront aan de knikker is met een lid van een machtige aliantie, dan kan je die roque alliantie gebruiken als aanvalsbasis. Na de oorlog krijgt die roque aliantie dan heimelijk steun van fok voor wederopbouw
Of kan dat niet? Heimelijk steun geven aan een land/aliantie?
Nou nee, iedereen afwijzen dusquote:Op zondag 22 juli 2007 14:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oeh klinkt roughneck![]()
The Guns for Hire Alliance (en dan stiekem iedereen afwijzen behalve FOK)
http://forum.fok.nl/topic/1051276quote:Op zondag 22 juli 2007 14:13 schreef Chinless het volgende:
Waar is deel 31 eigenlijk ?
Dude, je hebt de verkeerde kleur gekozenquote:Op zondag 22 juli 2007 14:20 schreef koffiegast het volgende:
ik wil best techdealen, vraag is alleen of ik dat kan met slechts 5k op me bankrekening...ik heb amper geld (krijg zon ~400 aan taxes en heb een leuke ramp gekregen met 'watersnood' waardoor me inkomsten nog leuker kelderen...)
Kortom ik heb dikke geldnood en als het door blijft gaan met zulke rampen is de inkomen van mijn inwoners wel erg laag... (hij staat nu op zon 19 per citizen..keb ~100 citizens overigens..)
http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=155441
ik heb al wat trades uit de deur, is het dan wel handig om? (2 ervan zijn al done zeg maar, de andere 2 kan ik wel zoeken?)quote:Op zondag 22 juli 2007 14:22 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dude, je hebt de verkeerde kleur gekozenJe staat op aqua, je moet oranje kiezen
Dat moet wel lukken inderdaad. Met zoveel leden worden we gewoon een factor van belang in orange.quote:Op zondag 22 juli 2007 14:55 schreef Emimich het volgende:
Jullie zullen met die nieuwe influx wel minstens 1 team senator krijgen toch?
Heb je geldquote:Op zondag 22 juli 2007 15:53 schreef DiviFilius het volgende:
Damn wat gaan we hard
Mocht iemand overigens hulp nodig hebben mogen ze mij altijd een PM sturen
Nou, maar hopen at die andere twee even opschieten, heb ik mijn geld ook weerquote:Op zondag 22 juli 2007 15:57 schreef koffiegast het volgende:
keb de volgned ein de lijst de stuffie aid gestuurd ;x
Oké... ik zit in blijde verwachting te wachten, zeg maar.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:46 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben er weer, ik had al aangegeven dat ik iets later online zou komen, ik stuur de 400k zsm naar je toe!
Hij heeft het voor iets anders gebruikt en stuurt het over 1 a 2 dagenquote:Op zondag 22 juli 2007 17:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Oké... ik zit in blijde verwachting te wachten, zeg maar.![]()
quote:Op zondag 22 juli 2007 17:38 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Hij heeft het voor iets anders gebruikt en stuurt het over 1 a 2 dagen![]()
![]()
Ik redelijk voorin, maar ik ontvang maar niksquote:Op zondag 22 juli 2007 17:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
![]()
Ik sta helaas ook helemaal achteraan in de andere aid-chains.
![]()
Als ik wat sterker ben, kapot maken die Darth Vaderquote:Op zondag 22 juli 2007 18:32 schreef Dubbeldrank het volgende:
OK, ik stop niet. Ik zit nu in een AID chain, daarmee kan ik de schade wel herstellen
Iddquote:Op zondag 22 juli 2007 18:40 schreef Kremers het volgende:
[..]
Als ik wat sterker ben, kapot maken die Darth Vader![]()
Staatsinrichting voor beginners, FOK! stylequote:Op zondag 22 juli 2007 18:49 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Kan iemand een link geven naar het bericht wat is gepost in de FP, ik kan het niet vinden en zou het wel erg graag willen lezen.
Er zijn genoeg strategieën te bedenken. Je kunt militair of economisch sterk worden, investeren in een leger of in goede infrastructuur. Je kunt veel handelen of veel aiden, je kunt veel oorlogen voeren of juist zo vredevol mogelijk proberen te bestaan. Verder zijn er ook binnen de alliantie rollen die je kunt vervullen, regeringslid, adviseur, diplomaat etc etc.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:59 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb me ook aangemeld. Maar nu is het dus een beetje een land op bouwen door middel van belastingen ophalen enzo. Maar zitten er ook nog leuke andere spel elementen in? Of wat is uberhaubt het doel van het spel?
Staatsinrichting voor beginners, FOK! stylequote:Op zondag 22 juli 2007 18:49 schreef OnbeschrevenBlad het volgende:
Kan iemand een link geven naar het bericht wat is gepost in de FP, ik kan het niet vinden en zou het wel erg graag willen lezen.
quote:It is a backwards nation when it comes to technology and many refer to it unkindly as a 'Third World Nation
OORLOG!quote:Op zondag 22 juli 2007 18:59 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb me ook aangemeld. Maar nu is het dus een beetje een land op bouwen door middel van belastingen ophalen enzo. Maar zitten er ook nog leuke andere spel elementen in? Of wat is uberhaubt het doel van het spel?
Dat blijf je ook wel even helaas. Morgen weet ik wat mijn nieuwe netto inkomsten zijn en dan ga ik ook eens wat aiden.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef captain.lefteye het volgende:
Ik zou op zich, als het kan eventueel wel in aanmerking willen komen voor wat foreign aid... Ik ben nu blut
Is 150k genoeg ?quote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef captain.lefteye het volgende:
Ik zou op zich, als het kan eventueel wel in aanmerking willen komen voor wat foreign aid... Ik ben nu blut
Waarom helpt niemnd mijquote:Op zondag 22 juli 2007 19:07 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Is 150k genoeg ?
Want dan help ik je wel![]()
Een democratie komt toch het dichtst bij hun wensen in de buurt? En dat van die monarchie slaat al helemaal nergens op...quote:Your people approve of this form of government but the majority of your people would prefer something else. They wish to be ruled by the people themselvesand more specifically do not want to be ruled by a royal family.
republicquote:Op zondag 22 juli 2007 19:13 schreef captain.lefteye het volgende:
Trouwens... Mijn Government type is democracy, maar de mensen zijn niet helemaal tevreden:
[..]
Een democratie komt toch het dichtst bij hun wensen in de buurt? En dat van die monarchie slaat al helemaal nergens op...
Ah kijk, bedanktquote:Op zondag 22 juli 2007 19:03 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Er zijn genoeg strategieën te bedenken. Je kunt militair of economisch sterk worden, investeren in een leger of in goede infrastructuur. Je kunt veel handelen of veel aiden, je kunt veel oorlogen voeren of juist zo vredevol mogelijk proberen te bestaan. Verder zijn er ook binnen de alliantie rollen die je kunt vervullen, regeringslid, adviseur, diplomaat etc etc.
Er is niet echt een concreet doel waarmee je het spel kunt winnen. De algemene kracht van je natie wordt opgeteld in tot je totale Nation Strenght ( NS ). Deze NS wordt geleidelijk hoger, waardoor je meer dingen aan kunt schaffen. Uiteindelijk is het doel een zo hoog mogelijke NS te verwerven en zo het machtigst te worden. Ons doel als alliantie is natuurlijk de sterkste alliantie te worden.
![]()
Het probleem is dat ik het hele overzicht kwijt ben, en dus niet weet wie aid krijgt en wie niet, dus pak ik er maar willekeurig eentje tussenuitquote:
Ik heb nog geen AID gekregenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:19 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het hele overzicht kwijt ben, en dus niet weet wie aid krijgt en wie niet, dus pak ik er maar willekeurig eentje tussenuit![]()
Tja het kost even tijd om dit goed te organiseren en geld bij elkaar te krijgen.quote:
Dat is er ( in beperkte vorm ) wel, maar met 150 / 200 nieuwe landen in een paar dagen is dat natuurlijk lastigquote:Op zondag 22 juli 2007 19:23 schreef GasTurbine het volgende:
Waarom doen we dit niet in een vorm als: Adopteer een land/2 landen.
Elk geld is welkom!quote:Op zondag 22 juli 2007 19:26 schreef DiviFilius het volgende:
Ik kan het ook zo doen als iedereen dit genoeg vind :
50k voor Gas
50k voor Beer
50k voor Wombat
Niet enorm veel geld, maar een kleine natie kan zich hier wel even mee vermaken.
En zeker als je deelneemt aan die grote aid-train van de komende dagen groei je snel genoeg.
Helaas heb ik al mijn belastingontvangsten van vandaag alweer uitgedeeld.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=155455
Hebben we geen bedel-smiley?
Ik beloof plechtig bij enige stabiliteit en grandeur dit te delen
Is goed.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:54 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ontvangen en verstuurd
Gas, wat je trade betreft, ik heb hem geaccept maar ben wel aan het proberen in een mooie trade cirkel te komen, als dat zover is dan moet ik misschien onze trade cancellen.
quote:Your Populaition Is in Love with you
Dat is nicequote:Op zondag 22 juli 2007 20:01 schreef GasTurbine het volgende:
Door jouw producten is mijn population happiness naar 20 gegaan,
[..]
Vertel maarquote:Op zondag 22 juli 2007 20:20 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
hallo groentjes
zal ik eens een verhaaltje vertellen?
of 150k genoeg is??? mijn uitgaven tot nu toe zijn 794.67quote:Op zondag 22 juli 2007 19:07 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Is 150k genoeg ?
Want dan help ik je wel![]()
En ik vond 5000 al veelquote:Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
Infra duur. Ik betaal nu 12,619.44 per level en dat gaat alleen maar meer worden.
Geen probleem, met een beetje geluk kan ik je morgen alsnog die 150k sturen.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:09 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
of 150k genoeg is??? mijn uitgaven tot nu toe zijn 794.67dus ik denk dat dat wel een ja is! BVD
edit: ow, iets te laat...
geen wonder met al die resources lolquote:Op zondag 22 juli 2007 21:39 schreef GasTurbine het volgende:
Wow, ik heb preciesde goede handelsspullen te pakken.
Mijn volk is qua happiness 23,50 en ze zijn verliefd op me (terwijl het geloof en de staatsvorm verkeerd staan) en het inkomen is:
Avg. Gross Income Per Individual Per Day: $90.15
En dat in 2 dagen
Aanbid mij
Dat betekent dat je het goed doetquote:Op zondag 22 juli 2007 21:55 schreef captain.lefteye het volgende:
Eh... waar kan ik de population happiness trouwens aflezen? Want ik zien alleen maar zo'n domme smile die handkusjes uitdeelt. En als ik dan met mijn muisaanwijzer daarover heen ga staat er : "your population is in love with you"
Mag ik trouwens mijn dank uitspreken voor uw enorme bedrag aan foreign aid die ik vandaag ontvange hebquote:Op zondag 22 juli 2007 21:58 schreef koffiegast het volgende:
[..]
geen wonder met al die resources lol
je hebt een vrij klein land ook nog
dat had ik doorquote:
witte letters? wat ontzettend handig!quote:Achter die smile staat een getal in witte letters, net als bij Invironment, als je bijvb CTRL+A doet zie je het staan.
quote:in ruil hiervoor verwacht ik wel 10k hé
Niet vergeten door te sturen hequote:Op zondag 22 juli 2007 22:02 schreef The_Agency het volgende:
[..]
Mag ik trouwens mijn dank uitspreken voor uw enorme bedrag aan foreign aid die ik vandaag ontvange heb![]()
Mijn onderdanen zijn in hun nopjes
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:02 schreef The_Agency het volgende:
[..]
Mag ik trouwens mijn dank uitspreken voor uw enorme bedrag aan foreign aid die ik vandaag ontvange heb![]()
Mijn onderdanen zijn in hun nopjes
iddquote:Op zondag 22 juli 2007 22:21 schreef Kremers het volgende:
[..]
Niet vergeten door te sturen heIk sta 7e op de lijst.
Al geregistreerd op ons eigen FOK-Allliantie forum ?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:55 schreef Logician het volgende:
ook maar eens een account aangemaakt, snap er alleen nog erg weinig van
quote:Op maandag 23 juli 2007 00:27 schreef GasTurbine het volgende:
Is er trouwens nog een leuke oorlog?
Buddism heb ik al geprobeerd, weet iemand toevallig wat ik dan moet kiezen?? Hinduism oid.quote:Your people approve of this national religion but the majority of your people would prefer something else. They desire a Far Eastern philosophical religion emphasizing love for humanity, high value given to learning and to devotion to family and ancestors, peace, justice, and respect for traditional culture.
Federal nogwat en Republic heb ik al geprobeerdquote:Your people approve of this form of government but the majority of your people would prefer something else. They do not desire a permanent government but instead prefer something more temporary.
Transitional denk ik danquote:Op maandag 23 juli 2007 01:09 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Buddism heb ik al geprobeerd, weet iemand toevallig wat ik dan moet kiezen?? Hinduism oid.
En:
[..]
Federal nogwat en Republic heb ik al geprobeerd
ja sorry jongensquote:Op zondag 22 juli 2007 17:49 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Ik redelijk voorin, maar ik ontvang maar niks
En de belasting van 800 euro is ook nou niet echt veel
ik betaal 18k voor 1 levelquote:Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
Infra duur. Ik betaal nu 12,619.44 per level en dat gaat alleen maar meer worden.
whehe, ik meerquote:
Dan ben ik weg.quote:
ik ookquote:
ik ben terug gegaan naar 999 infra,1050 infra is veels te veelgedoe met bills,ik ga eerst landen helpen en daarna pas zelf groeienquote:Op maandag 23 juli 2007 03:20 schreef Sitethief het volgende:
[..]
whehe, ik meer.
Infrastructure Costs Per Level: $20,439.25
Daily Infrastructure Cost to Maintain: $193.04
Je kunt het beste meteen zoveel mogelijk infra kopen, tech komt later wel een keerquote:Op maandag 23 juli 2007 07:21 schreef Richardfun het volgende:
Heb gisteren m'n 300k donatie ontvangen v/d FOK! alliance, en grotendeels uitgegeven. Meteen maar 10 lvls tech genomen naast veel infra, military en wat land. Maar jezus, tech is nu echt duur, 1 lvl kost ruim 14k.
Ik zou zeggen van wel maar laat het echte advies ff over aan de specialistquote:Op maandag 23 juli 2007 12:26 schreef Misanthropist het volgende:
hmmm... als recources heb ik furs en uranium, is het verstandig om opnieuw te beginnen?
Ik denk dat dat zo'n beetje de minste combi is in het spel, dus als je er zin in hebt, zou je opnieuw kunnen beginnen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:26 schreef Misanthropist het volgende:
hmmm... als recources heb ik furs en uranium, is het verstandig om opnieuw te beginnen?
dat vernam ik dus ook uit de tutorialquote:Op maandag 23 juli 2007 12:37 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zo'n beetje de minste combi is in het spel, dus als je er zin in hebt, zou je opnieuw kunnen beginnen.
quote:Op maandag 23 juli 2007 09:09 schreef du_ke het volgende:
Ja een level of 10 aan tech is wel ahndig maar verder gewoon alles in infra pompen. Tech is wel te raiden wat later in het spel
Heb netto ook zeer veel overgehouden aan m´n raids hoor. Heb momenteel 260 tech waarvan ik er 7 ofzo gekocht heb. En een keer 50 en een keer 15 heb weggeven als herstelbetalingen. Risico van het vak. Maar ik ben nog altijd stukken groter dan velen die gelijk begonnen zijn ondanks dat ik al een tijdje niet groei door het 999 plan.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:48 schreef descendent1 het volgende:
[..]Moet je alleen wel de goeie naties uitzoeken om te raiden; maar daar kan DUke je alles over vertellen...
(Van mijn 275 tech levels heb ik er... mwoa; zo'n 15 gekocht denk ik...)
Stond dat in de guide? Ik weet nl. niet of dat waar is.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:42 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dat vernam ik dus ook uit de tutorialalleen hoe zit het met die vijf dagen? Als ik mijn natie ophef moet ik vijf dagen wachten voordat ik een nieuwe natie aan kan maken?
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl//viewtopic.php?f=10&t=190#p2114 alinea 2quote:Op maandag 23 juli 2007 12:55 schreef Mike het volgende:
[..]
Stond dat in de guide? Ik weet nl. niet of dat waar is.
Als je het geduld hebt om een nieuw land te beginnen zou ik het doen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:58 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
http://fokcnalliance.wielewaalmarathon.nl//viewtopic.php?f=10&t=190#p2114 alinea 2
Waarom nu tech?quote:Op maandag 23 juli 2007 07:21 schreef Richardfun het volgende:
Heb gisteren m'n 300k donatie ontvangen v/d FOK! alliance, en grotendeels uitgegeven. Meteen maar 10 lvls tech genomen naast veel infra, military en wat land. Maar jezus, tech is nu echt duur, 1 lvl kost ruim 14k.
Hé, ik ben afghanistan nietquote:Op maandag 23 juli 2007 13:12 schreef Madine het volgende:
[..]
Waarom nu tech?![]()
Jongens, als er aid wordt gegeven dan moet daar eigen wel bij gezegd worden waar ze het in moeten investeren.
Jep allemaal gedaan, volgens mij is iedereen happy in mijn landje en staat alels redelijk, alleen wat nu, afwachten tot er meer geld binnenkomt?quote:Op zondag 22 juli 2007 23:12 schreef DiviFilius het volgende:
Bewoners zijn afhankelijk van infrastructuur, niet van tax rate.
Eigenlijk is 28% altijd het beste. Je krijgt dan wel een berichtje te zien 'This high tax rate angers your citizens', maar het levert altijd het meeste geld op.
[..]
Al geregistreerd op ons eigen FOK-Allliantie forum ?
Daar is een handige beginnersguide
Verder kun je me altijd een PM sturen mocht je vragen hebben![]()
Heb je je aangemeld voor geldhulp? Zo ja, dan kun je binnenkort even wat aan je land bouwen.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:33 schreef Logician het volgende:
[..]
Jep allemaal gedaan, volgens mij is iedereen happy in mijn landje en staat alels redelijk, alleen wat nu, afwachten tot er meer geld binnenkomt?
Da's juist een slimmevraag, want anders zoek je je een ongeluk.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:37 schreef Logician het volgende:
Nee dat heb ik nog niet gedaan hoe en waar doe ik dat?![]()
en sorry als ik domme vragen stel, maar liever domme vragen dan dom spelen
Ik heb ff de topictitel aangepast want ik wil snel beginnen.quote:
Atheist Army heeft in plaats van 300.000, 400.000 voor zichzelf gehouden. Nu komt er dus aan het einde van de chain 100.000 tekort.quote:7/22/2007 1:27:53 PM
"Financial Assistance"
[Team: Orange]
AtheistArmy
Ruler: AtheistArmy
Alliance: FOK
[Team: Orange]
Nenzul
Ruler: Nenzul
Alliance: Fok
$2,300,000
0 Tech
0 Soldiers
klopt, ik heb hem één PM gestuurd toen deze AID offer nog op "pending" stond, en vanmiddag eentje nadat de AID geaccepteerd was.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er gaat trouwens wat mis in de 2e AID-chain.
[..]
Atheist Army heeft in plaats van 300.000, 400.000 voor zichzelf gehouden. Nu komt er dus aan het einde van de chain 100.000 tekort.![]()
Weet niet of Atheist meeleest maar hij kan beter aan het eind van de chain nog het geld sturen naar de laatste persoon, óf hij stuurt het nu vast naar mij zodat wanneer Roelland het doorstuurt ik gelijk 300.000 kan doorsturen in plaats van 200.000.
Edit: Ohja, Mike, heb dus bij jou gereageerd maar vanwege dit logistieke (?) probleem denk ik dat ik achteraan in de chain moet omdat het anders niet gaat lukken.
Ja, we geven bij aanmelding ook aan dat ze naar War mode moeten gaan.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:25 schreef K-Billy het volgende:
Waarom staan zoveel nieuwe landen in Peace Mode? Dat is toch vet nadelig voor ze?
Je moet proberen deze combi te krijgen:quote:
Voor jou zegt de guide:quote:Op maandag 23 juli 2007 15:49 schreef popolon het volgende:
Denk dat ik ook maar een re-roll doe, furs & pigs is niet optimaal voor trades.
Ik hoop dat je de moed niet opgeeft.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:56 schreef popolon het volgende:
Ja hoor, coal & furs.
je moet idd 5 dagen wachten voordat je een nieuwe natie mag verwijderen.
Kijk wel uit dat je niet met je IP 2 landen beheert, want dan word je geband.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:06 schreef popolon het volgende:
Nah, heb een nieuwe aangemaakt zonder de oude te verwijderen maar dat was niet zo'n succes.
Nee, wel je hoofdstad.quote:
Dus dan maar hopen dat als je op je werk zit (waar toch vaak honderden door hetzelfde IP gaan) er niet iemand anders zit die ook graag cybernations speelt?quote:Op maandag 23 juli 2007 16:13 schreef Mike het volgende:
Kijk wel uit dat je niet met je IP 2 landen beheert, want dan word je geband.
Tja... zit ik gisteren een uitgebreide documentaire te kijken op PBS over de Sioux, hoor ik dat ze zichzelf eigenlijk Lakota noemen, dus ik wilde mijn landje hernoemen van Sioux Nation naar Lakota Nation. Ik heb mijn hoofdstad dan maar Lakota City genoemd.quote:Op maandag 23 juli 2007 16:13 schreef Mike het volgende:
Nee, wel je hoofdstad.
Ik denk dat ze zo'n naamswijziging moeilijk zouden kunnen toestaan omdat het erg verwarrend wordt als iedereen telkens van naam wisselt.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... zit ik gisteren een uitgebreide documentaire te kijken op PBS over de Sioux, hoor ik dat ze zichzelf eigenlijk Lakota noemen, dus ik wilde mijn landje hernoemen van Sioux Nation naar Lakota Nation. Ik heb mijn hoofdstad dan maar Lakota City genoemd.
Makes perfect sense!quote:Op maandag 23 juli 2007 18:05 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat ze zo'n naamswijziging moeilijk zouden kunnen toestaan omdat het erg verwarrend wordt als iedereen telkens van naam wisselt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |