Eigenlijk niet echt, want ik wou het niet hebben over wat het beste is, dat weten we nu al wel.quote:
quote:
Creatieve buurvrouw heb jij!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:26 schreef Strychnine het volgende:
En ook (buurvrouwtje van mij toen) omdat ze haar kind zo snel mogelijk 'zelfstandig' wilde krijgen.
Van een klein, tandloos wezentjequote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:33 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat is er nu erg aan gelebber aan je lijf...
Tja, sommige mensen vinden dat blijkbaar per definitie seksueel en dan is een lebberende baby dus niet leuk ofzo?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:33 schreef Bass-Miss het volgende:
Wat is er nu erg aan gelebber aan je lijf...
Vergis je niet, die van mij had met 4 maanden al tanden.quote:
Ik heb er ook geen moeite mee hoor, ze doen maar...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:42 schreef marlieske het volgende:
Ik heb trouwens niet zo'n moeite met de keuzes die anderen maken.... ik vind dat als je de reden voor jezelf kan verantwoorden dat voldoende is.
Dat heb ik trouwens ook wel eens met redenen pro-bv. "Dat is de enige manier om je kind goed te laten hechten"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen moeite mee hoor, ze doen maar...
Ik moet wel soms lachen om de redenen die gegeven worden.
Daarom raden ze ook aan om te doen alsof je de borst geeft, kindje heel dicht (naakt)tegen je aan houden...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:47 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dat heb ik trouwens ook wel eens met redenen pro-bv. "Dat is de enige manier om je kind goed te laten hechten"Kinderen kunnen dus nooit goed aan hun vaders gehecht zijn?
Ooh ik ook wel hoor daar hoor je me niet over.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:45 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ook hoor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef marlieske het volgende:
...... ben ik er te nuchter voor of?¿
Ik zou het vooral doen om het geld, want tjeeeee wat zijn die pakken nutrilon schandalig duur!!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
Ik doe het vooral uit gemakzucht en mooi meegenomen dat het goed is, he.
Hemels heb ik het nooit benoemd.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:50 schreef marlieske het volgende:
dat hemelse gevoel bij het voeden
Niet melig gaan doen he, Moonah!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hemels heb ik het nooit benoemd.
Maar wél heel erg bijzonder, close en op en top moeder. Het ultieme moedergevoel. Ik ben ontzettend blij dat ik het heb kunnen meemaken en het heeft me erg veel pijn gekost om het te moeten afbouwen na 6 maanden (ook ivm medicatie).
Kraanwater, kokenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:54 schreef marlieske het volgende:
oooh ja en ook omdat ik na een topic van 4 pagina's nog geen idee heb of ik nu kraanwater of flessenwater moet gebruiken![]()
Neuh, jij zorgt wel voor voldoende tegenwicht.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:05 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Weet ik, maar da's slecht voor de reputatie van borstvoeding.![]()
Ja, de keuze voor bv weet ik nu al!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:08 schreef Neuk het volgende:
En... minder kans op borstkanker.
Nou, ga puzzelen dan!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:10 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, de keuze voor bv weet ik nu al!
Nou, dat vind ik dus inderdaad wel jammer! Dat je toch eerst als een melkkoe aan de slag moet wil vaders dan kunnen voedenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, zal ik dan maar de eerste zijn die zonder (in de ogen van anderen) gegronde redenen van medicijnen of wat dan ook gewoon zegt dat ik KV wil geven omdat BV me gewoon helemaal niet trekt?
Ik wil het niet, het trekt me niet. Ik wil het flesje geven ook gewoon aan de vader over kunnen laten. Niet omdat ik het zelf niet zou willen doen, maar gewoon om hem ook de kans te geven lekker met zijn kind te trutten. Ja, dat kan ook op andere momenten, maar ik wil hem dit graag ook meegeven.
Evenals dat ik het gewoon leuk vind opa's, oma's en tantes ook gewoon een flesje kunnen geven.
KV dus, gewoon daarom.
Roken ben ik godzijdank al heel lang vanaf dus dat heeft er ook niks mee te maken.
Ik kan me er niet druk om maken. Ik heb KV gegeven en als anderen het slecht vinden is niet mijn pakkie aan. Zo doet iedere moeder wel iets wat een andere moeder slecht vindquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:07 schreef yvonne het volgende:
Lekker uitnodigend topic dit, de vraag begon goed, maar toch sluipt er hier en daar De Veroordeling cq belachelijk maken in, jammer.
Alsof een kv-er nu nog dúrft te reageren.
Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil het flesje geven ook gewoon aan de vader over kunnen laten.
Ik niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:10 schreef Leah het volgende:
Ik vind het nogal meevallen....
heb ik een deel van mijn overwegingen achterwege gelaten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:45 schreef Bass-Miss het volgende:
Ook dat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Sugar het volgende:
Wat kan dan in godesnaam géén gegronde reden zijn?
Ik bedenk me opeens dat ouderschap net zoiets als programmeren is. Een andere programmeur vind altijd iets in je code dat hij anders of veeeeel beter zou doenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:15 schreef MeNicole het volgende:
Zo doet iedere moeder wel iets wat een andere moeder slecht vind![]()
Nouja, als de moeder zegt dat ze geen BV wil geven, dan kan vaders moeilijk het kind aan mama's borst gaan leggen toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor.. Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor.. Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
Het zal nu wel snel ontsporen J.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Jarno het volgende:
Oh, hoi Swets.
Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"
Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.
Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vooral ook omdat ook ik te horen heb gekregen 'waarom probeer je het niet gewoon even, je kan toch altijd nog overstappen?'.
Dat sowieso hoor. Maar er is niks mis met een portie voorlichting over iets wat zo overduidelijk het beste is voor je kind (de wetenschappelijke bewijzen zijn er gewoon) - en ja kv is ook prima de luxe!quote:
"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.
Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.
Heb het er overigens wel met hem over gehad. Als hij heel graag had gewild dat ik bv zou geven zou ik het uiteraard overwogen hebben. Dat is namelijk de enige, in mijn ogen, die mij mag aanspreken op mijn keuze/voorkeur.
Gelukkig deed hij dat niet.
Oneens.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie.
Ik had dat deel net weg gehaald.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:25 schreef Leah het volgende:
[..]
Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.
En nu trek ik me terug uit de discussie, krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"
Zoiets?.
Ja, die ja...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is.Maar ik leer er sinds een tijdje bij.
Om dezelfde redenen waarom mensen andere ouders denken te kunnen beoordelen mbt roken, keuze van kinderstoeltjes, schoolkeuze, etc. Omdat ze (wellicht oprecht) vinden het op dat terrein beter te weten. Vaak realiseer je je niet dat de 'ontvangende kant' daar helemaal niet op zit te wachten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is dat toch dat mensen denken dat ze daar het recht toe hebben?
BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had dat deel net weg gehaald.
Maar snap je dat dan niet? Het is serieus een keuze die ik amper hardop durf te noemen, IRL en online omdat je gelijk van allerlei kanten een spotlight op je gericht krijgt met 'Ga jij het niet eens proberen dan? Waarom niet? Wat een onzin, het is toch goedkoop en makkelijk en weetikveelwat'.
Wat is dat toch dat mensen denken dat ze daar het recht toe hebben?
Ja, maar dat laatste bedoel ik ook. Als ik soms zie hoe de reacties daarop zijn, de vragen waarom iemand nog steeds bv geeft, dan snap ik niet dat diezelfde mensen andersom dus wel vragen stellen. En nee, niet letterlijk diezelfde mensen, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak.. Maar mensen reageren nu eenmaal makkelijker (en harder) online.
IRL hebben we eigenlijk alleen de omgekeerde ervaring: waarom 'we' eigenlijk nog steeds bv gaven! Dat kan dus ook.
idd, er wordt vaak meteen gezegd/gevraagd "want je wil toch het beste voor je kind of niet" alsof je je kind tekort doet met kvquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:36 schreef Sugar het volgende:
Ik vind zelfs dat voortdurende schermen met "overduidelijk het beste voor het kind" behoorlijk stom. Want waarom dan niet ook zo fel zijn over bijvoorbeeld potjesvoeding (slecht!), niet elke dag naar buiten gaan (wat?!), te weinig lichaamsbeweging, je kind nauwelijks stimuleren in ontwikkeling.... Nergens zie je mensen zo verbeten over.
nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
En nu taai ik ook af uit deze discussie, ben hier net even te fel over en aangezien ik graag nog door 1 deur wil blijven kunnen met iedereen lijkt me dit handiger.
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?
kom op, als het zo gevoelig ligt dat je vanwege je mening in deze niet meer door 1 deur zou kunnen , zou je niet eens meer door 1 deur moeten wíllen met die dames, als die er al zijn dan.
doe eens niet zo gek
dat komt door die idiote kritiek die je van sommigen krijgt, dat je je kind te kort zou doen, natuurlijk raakt je dat, zeker als je net of nog net niet moeder bent, je bent dan ms nog onzeker daarover.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bortsvoeding gezond voor een kind is vanwege het krijgen van afweerstoffen enz. Maar het geven van borstvoeding is een ander verhaal. Op je werk en in het openbare leven zijn er vaak geen voorzieningen voor. Dus de manier waarop we er tegen aan kijken is dus cultureel bepaald. En een kind die zijn of haar bortsvoeding krijgt in een openbare omgeving kijken we raar tegen aan. Maar er zijn andere culturen die daar wat minder ongemakelijk mee omgaan weet ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Jojogirl het volgende:
Redenen om het niet te den die ik heb gehoord zijn: teveel gedoe, geen zin aan dat gelebber aan m'n lijf, hangborsten, de zorg/voedingen samen met partner willen delen, niet willen kolven en al snel weer willen/moeten werken.
Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?
Ik wil,als ik een kindje zou krijgen, ook geen borstvoeding gaan geven, en heb geeneens redenen ervoor, ja,gewoon omdat ik het niet wil!
Is een ieder toch heel goed recht?
Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Of doe jij alles 100% goed?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, zoals ik het zie heb je als ouders een enorm pakket keuzes mbt de opvoeding van je kind op alle mogelijke (fysieke en psychische) vlakken. Niémand haalt uit dit pakket 100%; Op sommige punten gebruik je een pret pakket.
Dus iedereen kan ergens op aangesproken worden. Het gewicht van de 'overtredingen' zijn meer sociaal maatschappelijk (bij normale ouders) en verschillen dus per decennia. Ik ben er van overtuigt dat iedereen het beste voor heeft met zijn kinderen, maar op basis van je karakter zal je zwaarder tillen aan de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn
oh dus enkel medische redenen zijn valide?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.
Ik zie het eerder als een voorrecht, geen recht. Ik ben zelf van plan borstvoeding te gaan geven, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het om verschillende redenen niet wilt geven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zoquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:
God wat ben ik toch middle of the road en begripvol tegenwoordig
Lees eens goed ik zeg eigenlijk dat er buiten medische redenen er veel andere factoren zijn om het niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:
[..]
oh dus enkel medische redenen zijn valide?
doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
dus de redenen om voor KV te kiezen zijn eigenlijk niet ter zake doende, je kind vaart er prima bij, loopt geen risico's, krijgt er geen nare aandoeningen van, komt niet in ademnood, komt geen liefde tekort, niets van dat al.
dus wat doet het er toe waarom je er voor kiest, en wie ben "jij" om te stellen wat valide redenen zijn?
Ja.. en die hebben godzijdank borstvoeding gekregen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:13 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zo
Als je straks (of ooit) een kind hebt is helemaal niks meer van jou hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
hmm ja weet ik dus niet, misschien toch ook wel egoistisch gedacht dan, maar mn borsten zijn van mij
OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten
Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.
Shoot me
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:
[..]
oh dus enkel medische redenen zijn valide?
doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
Ah. Dus als jij het verafschuwt om je kind aan de borst te hebben zuigen, dan moet dat maar?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.
Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
Dat is ze opgelegd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Zelfs Nutricia en Friso adverteren ermee.
Welnee. BV geven als je er weerstand tegen hebt, da's pas erg! Want dat wordt enorm aanmodderen en daar wordt niemand in het gezin gelukkig van. KV is een goed alternatief.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten
Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.
Shoot me
Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
EN waarom is ze dat opgelegd?
Nee je zegt dat IEDEREEN dat VERPLICHT zijn. Het is de toon die de muziek maakt he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Ik zeg nergens dat er geen uitzonderingen zijn. Ik zeg ook nergens dat ik alles 100% goed doe. Ik geef alleen mijn mening en mijn mening is dat iedereen die zichzelf daartoe in staat acht het eigenlijk zou moeten proberen.
En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
Oh, nee hoor... Ik wilde er iets mee zeggen. Als ik net alsof doe plak ik wel een snorretje voorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.
disclaimer: HET IS EEN VOORBEELD!!!
Omdat op dit moment de overheersende gedachte is dat BV het beste is. Nu is dit een standpunt waaar ik me in kan vinden, maar toen saskia geboren werd moesten kindjes rugliggen tegen wiegedood en nog geen 3 jaar later is buikligging opeens prima...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
En waarom is ze dat opgelegd?
Da's gewoon lomp. Sorry. (Kut nu doe ik het ook).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op
Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!
Das dan weer een punt voor mij, toch?
Cool, ff denken wat ik nog meer wél goed heb gedaan!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.
degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeftquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.
Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook wetenschap is aan veranderende inzichten onderhevig.
ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.
Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.
Het hele verhaal over buikligging en rugligging is een wel een inzichtelijk verhaal: er zal uiteindelijk best een 'allerbeste' oplossing zijn, die we misschien nog geeneens kennen (zijligging?) maar hij is er wel.
mijn hemel zegquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:28 schreef milagro het volgende:
[..]
degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeft
Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.quote:nee, maar 'men' keert de redenatie maar al te graag om dus, of trket de redenatie verder door : bv is het beste en als je dat niet wil geven,
wil je dús niet het beste voor je kind, dús doe je je kind moedwillig te kort, dus ben je egoistisch.
Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.quote:als BV je om wat voor redenen dan ook compleet tegenstaat is je kind totaal niet gebaat bij een gestressde verkrampte tegen heug en meug bv gevende moeder, een kind voelt dat net zo goed immers
Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij.
Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.
een man kan je niet dwingen bv te geven, maar om nu een houding aan te meten "het zijn mijn borsten, het is mijn buik, dus bek jij!" lijkt me nu ook weer niet okay.
Wat heb jij een rare ideeën? Dus je broer is in feite ook overbodig voor zijn kind(eren)?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hebben ze al stromend water in Tjamolia?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.
Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokken
Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?
Mmmmmmmookay.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.
...hé...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef phileine het volgende:
een verbazend verstandige Swets
Uitzonderingen daargelaten Swetsenegger.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hebben ze al stromend water in Tjamolia?
Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.
> wetenschapquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mmmmmmmookay.
Sgopje TRU dan maar he..
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.
Tuurlijk, wetenschap an sich is vrij nutteloos. Maar goed, de vraag werd gesteld of je met KV je kind tekort doet. Het (vervelende) technische antwoord is ja, dat doe je. Maar of dat erg is en in welke mate moet iedereen lekker voor zich weten (!).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.
maar wat gaat dat je in vredesnaam aan? Misschien vinden ze het geen fijn gevoel als er aan hun borsten wordt gezeten, misschien willen ze de vader meer betrekken, misschien hebben ze zich al hun hele leven verheugd op de aanschaf van een flessenwarmer en een set flessen, misschien hebben ze onoverkomelijke bezwaren tegen voedingsbh's. Wat doet het er toe en wat gaat het jou aan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.
Omdat het erg prettig is om anderen te wijzen op dingen die ze fout doen zodat zij jouw fouten niet zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:51 schreef m@x het volgende:
Wat een verfrissend topic dit. Zoals ik eerder al schreef voorzag ik dat ik na de bevalling weer aan de medicatie zou willen en dat was een reden om geen BV te gaan geven en daarnaast wilde ik het op dat moment gewoon niet. Ik had geen zin in dat gelebber aan mijn lijf (en nee, dit heeft wat mij betreft geen seksuele ondertoon), ik wilde niet als een lopend buffet door het leven gaan. Ik wilde gewoon mijn lijf terug. Ook ik weet dat BV de beste keus is (hee, dat zal niemand hier en irl je doen laten vergeten) maar KV is niet slecht. Waarom is het voor veel mensen dan toch nodig om je ter verantwoording te roepen als je niet de heilige BV geeft?
Dat gaat voor mij wel op: de drie die BV hebben gehad hebben alledrie koemelk en soja-allergie, waarvan de jongste in mindere mate, maar zij had net als de andere twee (af en toe) eczeem.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:45 schreef phileine het volgende:
overigens is er een paar jaar terug een onderzoek gepubliceerd waaruit verrassend genoeg bleek dat er onder de borstgevoede kindjes meer allergieën voorkwamen dan onder de kunstgevoede kindjes. Dat betekent trouwens niet dat je dus van bv allergisch wordt, maar wel dat er dus andere factoren zijn (de verklaring voor het fenomeen werd gezocht in het feit dat in families waar veel allergieën voorkomen, er om die reden sneller en langer borstvoeding wordt gegeven, vandaar die vertekening)
het was ook niet als bewijs geopperd, hoor, meer als "de ironie!" .quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.
[..]
oh het maakt mij niet uit, het raakt me niet, ik heb twee gezonde boomlange jongens hier groot gebracht, zo gezond als een vis en echt vrijwel nooit ziek en nergens allergisch voor (en nee, geen bewijs wederom, gewoon om aan te geven dat in mijn geval er geen sprake is van "had ik maar, want"quote:Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.
[..]
Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.
Alleen al dat er hier in dit topic over gegronde en ongegronde redenen wordt gesproken of dat er met sommige redenen de draak wordt gestoken zegt mij al genoeg.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:56 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het allemaal wel heel erg meevallen met dat 'ter verantwoording roepen' hoor. Als je dat echt dagelijks overkomt moet je je toch eens afvragen of je wel de juiste vrienden hebt. En ze gewoon eens de waarheid zeggen. Ik ontken niet dat het gebeurt, maar het is nu net alsof er om elke hoek een lid van de bv-maffia staat en je van een preek voorziet.
--edit, los van het feit dat elke keer er 1 teveel is uiteraard. Maar het gebeurt beide kanten op (geloof me) en er is ook niks mis met een keer je schouders ophalen en ze lekker te laten lullen.
Met alle respect, maar nu zoek je het wel op ook natuurlijk, door zo'n topic te openen. Dat is wat anders dan dat jij bij het pakken van een bus Nutrilon in de supermarkt meewarig word aangekeken door een horde BV' ers.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:27 schreef m@x het volgende:
[..]
Alleen al dat er hier in dit topic over gegronde en ongegronde redenen wordt gesproken of dat er met sommige redenen de draak wordt gestoken zegt mij al genoeg.
Waarom lees je alleen maar wat je wilt lezen op wat ik schreef? Ik schrijf net iets meer dan dat jij aankaart en dan ga je wat ik schrijf zelf aankaartenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef phileine het volgende:
[..]Je wilt je kindje een zo goed mogelijke start geven, elk kind recht op BV, eigen belang ondergeschikt.
Dat zijn nou helaas die maffia-uitspraken waar pro-bv'ers zo'n slechte naam van krijgen en waar kv-ers zich -terecht- door aangevallen voelen
Weet je waar elk kind recht op heeft? Op een moeder die tevreden en comfortabel met haar kind omgaat, en niet vol schuldgevoel steeds die borsten moet aanbieden terwijl ze zich daar doodongelukkig over voelt. Daar doe je een kind veel meer mee tekort dan met wat dan ook.
Misschien lees je over de post heen dat Bass Miss aangeeft dat ze moet lachen om sommige redenen die opgegeven worden? Dat vind ik niet anders dan tegenspreken hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:57 schreef lcicle het volgende:
Ik ben halverwege pagina 2 afgehaakt met lezen, wat een triestigheid zeg! Bass Miss vraagt zich af wat de redenen kunnen zijn van moeders om niet aan borstvoeding te beginnen. Vervolgens lees ik daar (minstens) 3 eerlijke reacties op van Brighteyes, MeNicole en Milagro.
Super!
Maar dan.. gaat het ineens over het commentaar wat anderen daarop hebben, terwijl niemand er commentaar op geeft!? NIEMAND spreekt (tot halverwege pagina 2) je keuzes tegen! Stá gewoon voor je besluit, wat anderen ook zeggen..
Ik vind het oneerbiedig (is niet helemaal het juiste woord) om eerst de vrouwen te vragen naar wat hun beweegredenen zijn om vervolgens aan te geven dat je je rotlacht om de meeste van die redenen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:16 schreef lcicle het volgende:
Ik niet, hoor.
Lachen is tegenspreken? Nee, het is tegenspreken omdat -Bass Miss- het zegt.
Ze schrijft inderdaad lachen, maar vervolgens gaat ze verder dat het wel stom is om dure kunstvoeding te gaan kopen. Kortom, ze is al vanaf het begin bezig om een nare smaak in het topic te gooien (overigens was die er al met de tweede post in mijn ogen).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef lcicle het volgende:
Rot lachen? Uitlachen? Die woorden heb ik haar niet zien schrijven. Dat is wat jij (en men) er zo graag van maakt.
het gaat erom dat sommigen en dat is dus niet persé in dit topic, in feite stellen dat je als je het beste voor je kind wil je dús bv moet geven.... alsof het beste voor je kind valt of staat bij 1 ding, in dit geval dan dus bv.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:57 schreef lcicle het volgende:
Ik ben halverwege pagina 2 afgehaakt met lezen, wat een triestigheid zeg! Bass Miss vraagt zich af wat de redenen kunnen zijn van moeders om niet aan borstvoeding te beginnen. Vervolgens lees ik daar (minstens) 3 eerlijke reacties op van Brighteyes, MeNicole en Milagro.
Super!
Maar dan.. gaat het ineens over het commentaar wat anderen daarop hebben, terwijl niemand er commentaar op geeft!? NIEMAND spreekt (tot halverwege pagina 2) je keuzes tegen! Stá gewoon voor je besluit, wat anderen ook zeggen..
Je vraagt van mensen redenen waarom je voor FV kiest en geeft vervolgens aan dat je om sommige redenen moet lachen? Sorry, maar dat vind ik een heel rare gang van zaken als je een serieus topic wilt openen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:29 schreef Moonah het volgende:
Nou zeg, BM heeft het over lachen om FV.
Ik heb in ONZ wel eens een topic gelezen waar zeer ha(r)telijk werd gelachen om BV'ers.
Kunnen we daar niet overheen stappen?
Sowieso is het handig je niet in dit topic te begeven als je dat niet kan.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:29 schreef Moonah het volgende:
Maar is het niet een beetje gek dat je eerst vraagt naar beweegredenen en dan vervolgens, nog voor die gegeven worden, al zeggen dat je er soms wel om moet lachen? Dat vind ik wel even anders dan een ONZ topic ooit waarin bv'ers uitgelachen werden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:29 schreef Moonah het volgende:
Ik heb in ONZ wel eens een topic gelezen waar zeer ha(r)telijk werd gelachen om BV'ers.
dat topic stond dan ook in ONZ, hè.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:29 schreef Moonah het volgende:
Eens...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:35 schreef lcicle het volgende:
Ik vind het gewoon jammer dat deze discussie automatisch verdraaid wordt naar: waarom borstvoeding beter is dan kunstvoeding terwijl dat in mijn ogen helemaal niet de intentie is van de topicstarter.
Het heeft mij er iig wel van weerhouden bepaalde dingen op te noemen, omdat ik (uit eerdere discussies en opmerkingen in dit topic) wel weet welke redenen dat dan oa. zijn en wat het weerwoord daartegen is.quote:Jammer, want ook ík ben heel nieuwsgierig naar de beweegredenen om op voorhand géén borstvoeding te willen geven. Over bijna elke reden heb heb ik wel een mening, maar die is niet relevant voor de discussie in dit topic! Ik zou meer inzicht willen krijgen in bepaalde beweegredenen en ik vind het jammer dat kunstvoedsters zich nu belemmerd voelen om mij (ons?) daar meer inzicht in te geven.
de eerste die je om een reden (een valide reden uiteraardquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eens...
[..]
Het heeft mij er iig wel van weerhouden bepaalde dingen op te noemen, omdat ik (uit eerdere discussies en opmerkingen in dit topic) wel weet welke redenen dat dan oa. zijn en wat het weerwoord daartegen is.
Ik had geen zin in die herkauwde discussie en heb het dus gehouden bij 'omdat ik dat niet wil'.
Het komt iig overeen met wat CarOnline zei: 'ik voel het in mijn tenen, ik wil het niet' en als daar dan per sé redenen bij moeten kom ik uit op de (in de ogen van sommigen drog)redenen die hier en eerder ook al gegeven zijn.
Daar zou ik dan wel om moeten lachen hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:45 schreef milagro het volgende:
de eerste die je om een reden (een valide reden uiteraard) vraagt, moet je gewoon antwoorden : ik heb prachtige borsten, stevig, rond, vol, perfect gewoon en dat wil ik graag zo houden, iedereen weet wat bv met je borsten doet tenslotte, het is not a pretty sight
![]()
nu ja, als iemand je graag wegzet als "niet het beste voorhebbend met je kind, je eigen belang laten prevalerend" dan kan je hem krijgen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juli 2007 12:47 schreef lcicle het volgende:
[..]
Daar zou ik dan wel om moeten lachen hoor
There! She said it!
Dat schijnt trouwens van de zwangerschap an sich te komen en niet van borstvoeding geven. Dus die reden is helemaal niet validequote:
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dat schijnt trouwens van de zwangerschap an sich te komen en niet van borstvoeding geven. Dus die reden is helemaal niet valide![]()
![]()
Als jij dus borstvoeding had geven, had je ook nog steeds lekkere erotische tieten gehadquote:
Mijn tieten zijn anders nog niet veel veranderd na 37 weken zwangerschap.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dat schijnt trouwens van de zwangerschap an sich te komen en niet van borstvoeding geven. Dus die reden is helemaal niet valide![]()
![]()
Ze hoeven ook niet te veranderen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:25 schreef marlieske het volgende:
[..]
Mijn tieten zijn anders nog niet veel veranderd na 37 weken zwangerschap.
Even nuanceren hoor, wat ik bedoelde is dat ik zéker voeding een zaak vind van beide ouders. Een zaak die zoveel verder gaat dan welke box nemen we, welke kleur wordt die muur, etc, etc. De eerste maanden is dat namelijk alles wat ze nodig hebben, naast aandacht en verzorging natuurlijk. Dus ja, ik wil daar wel graag over meedenken en meebeslissen als vader ja, is dat raar of erg? Gewoon in goed overleg, alhoewel de uiteindelijke keuze bij de vrouw ligt uiteraard: het is haar lichaam.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef marlieske het volgende:
Tja mijn redenen om geen bv te geven zijn duidelijk, dat was ook echt mijn keuze en daar heeft mijn man totaal geen stem in gehad.
Ik zag eerder Jarno vertellen dat de vader daar wel wat in te zeggen had, en oke dat zal in jullie geval dan ook wel zo zijn maar ik denk dat vaak de vrouw de keuze maakt kv of bv. De man kan de vrouw namelijk niet vervangen in deze dus die zal het moeten doen met de keuze die zijn vrouw maakt, dwingen kan niet en zou je niet moeten willen. Zou wat zijn bij elke voeding ruzie..... das gezelli![]()
Het gaat om redenen waarom voor kunstvoeding te kiezen. Al dan niet erotische tieten behouden is 1 van die redenen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:27 schreef nikky het volgende:
Maar daar gaat dit topic volgens mij niet over mensen.
Hoe langer hoe beterquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:51 schreef m@x het volgende:
Wat een verfrissend topic dit.
maar maar ik heb prachtige borsten juist, dat is nu net mijn trotsquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:16 schreef beefcake het volgende:
[..]
Als jij dus borstvoeding had geven, had je ook nog steeds lekkere erotische tieten gehad![]()
je had toch hopelijk wel begrepen dat dat een grapje was, hèquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:32 schreef lcicle het volgende:
[..]
Het gaat om redenen waarom voor kunstvoeding te kiezen. Al dan niet erotische tieten behouden is 1 van die redenen.
Mijn tieten wáren al niet erotisch, dus ik had niets te verliezen![]()
Wel ja, en dat is bijvoorbeeld zo een argument waar ik om moet lachen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:44 schreef milagro het volgende:
al zullen er vast dames zijn die het laten (BV) uit borstbehoud
sommige borsten hebben er wel degelijk onder te lijden en dat merk je dan pas na het stoppen met bv, en dat is dan niet mijn mening, maar een klacht van de eigenaressen zelf "er is niets van over gebleven behalve lege theezakjes".quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:48 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Wel ja, en dat is bijvoorbeeld zo een argument waar ik om moet lachen.
Niet omdat ik het erg vind dat ze hun borsten boven hun kind verkiezen hoor, maar omdat het gewoon een fabeltje is.
Sowieso vraag ik me af of kinderen nemen lijftechnisch gezien wel de juiste move is, als je je zo enorm druk maakt om je (kennelijk) super-erotische lichaam.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
alsof vrouwen boven de 40 uberhaupt nog erotische tieten hebben zonder hulp van shumacher.
Ik ben er inderdaad behoorlijk van uit gezaktquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me af of kinderen nemen lijftechnisch gezien wel de juiste move is, als je je zo enorm druk maakt om je (kennelijk) super-erotische lichaam..
ja, godverdomme , Swetsquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
alsof vrouwen boven de 40 uberhaupt nog erotische tieten hebben zonder hulp van shumacher.
Ik heb wél vollere borsten gekregen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben er inderdaad behoorlijk van uit gezakt
nou, Jarno, er zijn ook dames die voor een keizersnee kiezen, uit sneebehoudquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sowieso vraag ik me af of kinderen nemen lijftechnisch gezien wel de juiste move is, als je je zo enorm druk maakt om je (kennelijk) super-erotische lichaam..
Voelen!!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, godverdomme , Swets
kom maar langs, kun je mijn fabuleuze Grand Prix borsten zien en voelen , verdomme
of bedoelde je die Schumacher niet![]()
-Van borstvoeding geven, krijg je hangborstenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:55 schreef milagro het volgende:
[..]
sommige borsten hebben er wel degelijk onder te lijden en dat merk je dan pas na het stoppen met bv, en dat is dan niet mijn mening, maar een klacht van de eigenaressen zelf "er is niets van over gebleven behalve lege theezakjes".
bij een volgende zwangerschap doen de borsten dan weer even leuk mee, om na het stoppen met de bv opnieuw flauw te doen
ms was dat zonder bv ook wel gebeurd, is natuurlijk niet te controleren, maar aangezien flinke gewichtstoename en afname in korte periode voor menig lijf ook nadelig uitpakt (slappe buik, "los vel" ) is dezelfde aanname inzake borsten niet geheel onlogisch.
maar goed, noem eens voor jou 'lachwekkende redenen", ben wel benieuwd![]()
1. borstbehoud![]()
2. het kietelt zo
3. ben er allergisch voor tandeloze mondjes
4. ......
bij mij zijn het dus geen fysieke redenen, op de medicatie na dan, maar puur emotionele redenen, ik heb er niets mee, het staat me tegen, ik voel wel wat, maar ongepaste, out of context, gevoelens dus, zeg maar.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:02 schreef Bass-Miss het volgende:
En naar de rest van de redenen was ik juist benieuwd, daarom dus dit topic.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
bij mij zijn het dus geen fysieke redenen, op de medicatie na dan, maar puur emotionele redenen, ik heb er niets mee, het staat me tegen, ik voel wel wat, maar ongepaste, out of context, gevoelens dus, zeg maar.
Je wordt er geil van en voelt je dan een pedofiel?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
bij mij zijn het dus geen fysieke redenen, op de medicatie na dan, maar puur emotionele redenen, ik heb er niets mee, het staat me tegen, ik voel wel wat, maar ongepaste, out of context, gevoelens dus, zeg maar.
sickoquote:
nee, ik word er niet geil van, mijn lijf echter wel, sort of, ik kan het niet goed uitleggen zonder het risico te lopen dat jij allerlei rare mental pictures erbij krijgt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Je wordt er geil van en voelt je dan een pedofiel?
Ik heb er ook niet echt iets emotioneel mee , eerlijk gezegd. Krijg zelfs kriebels als ze zo beginnen.
Ik vind het vooral erg gemakkelijk.
dat bedoel ik nou, je maakt er iets ranzigs van nu, beetje flauw, BMquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:11 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik heb dat niet, ik vind mijn lief in zijn blote kont ook veel spannender dan mijn kindje in zijn blote kont...
hoeft ook niet, als ik het maar kan, hèquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Sorry.![]()
Ik kan me daar gewoon niks bij voorstellen.
Okquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:17 schreef milagro het volgende:
[..]
hoeft ook niet, als ik het maar kan, hè
Ook in het geval van weer een zwaar allergisch kind?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
WIj hebben direct KV gegeven omdat ik doodsbang was, BV is in mijn optiek iets heel intiems, niet erotisch intiem, maar wel iets waarbij je jouw lichaam open moet stellen voor je kindje .
Iets wat ik destijds nog niet kon door allerlei gebeurtenissen. nare ervaring.
Spijt heb ik er van dat mijn verloskundigen zeiden, om eerst normale KV te geven ipv hypoallergeen, zodat ze kon aantonen of ze allergisc was.
Heb met 3 maanden veel onderzocht over relactatie, hypoallergeen dieet etc.
Maar in overleg met kinderarts/diietiste besloten dat het onverstandig zou zijn voor mij omdat het teveel weglaten zou zijn. En ik bepaalde voedingsmiddelen nodig heb ivm. eigen darmproblematiek.
In dit geval was BV niet de beste keuze meer.
Mocht er een broertje of zusje komen ga ik alels op alles zetten om BV te geven, waarom:"omdat ik vertrouwen in mijn lijf heb gekregen, vertrouwen in mijzelf. Weet dat ik aan veel mensen steun ga krijgen, hulp ga krijgen. En omdat ik denk dat BV beter is. Niet het beste maar beter.
Omdat je zei dat bv toen niet de beste keuze was omdat je zelf tekorten ging krijgen door de dingen die je moest weglaten?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:29 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe bedoel he bass-miss?
En als nou fv beter was dan bv? Wat had je dan gedaan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik ook hoor.
Ik doe het vooral uit gemakzucht en mooi meegenomen dat het goed is, he.
het is niet ontkracht, en ook niet bewezen, sommige borsten lijden eronder, sommige borsten niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:25 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil hier verder geen oordeel vellen hoor. Ik vraag het me gewoon af.
En dat je er bijvoorbeeld hangborsten van zou krijgen is al ontkracht, dus moeten er nog andere redenen zijn.
Eerlijk gezegd, ik weet het niet. Ik denk dat de kans er idd inzat dat ik dan ook voor bv zou gekozen hebben. (Tenzij het echt slecht was natuurlijk.)quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:31 schreef CarOnline het volgende:
[..]
En als nou fv beter was dan bv? Wat had je dan gedaan?
Ga je dan nog voor t gemak, of koos je dan voor de fles?
Want het punt in deze discussie is natuurlijk: je kiest voor bv omdat dat het beste is voor je kind. Maar als ik het zo lees koos je voor bv omdat het zo makkelijk en goedkoop is? En mooi meegenomen dat het goed is.
Niet dat daar wat mis mee is, hoor. Maar dat vroeg ik me dus af
Tja, men zegt dan ook wel eens dat juist geen borstvoeding geven een risico op hangborsten geeft. Juist door het uitrekken en de stuwing, waar dan niks mee gedaan wordt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:33 schreef milagro het volgende:
[..]
het is niet ontkracht, en ook niet bewezen, sommige borsten lijden eronder, sommige borsten niet.
het is gewoon de aanleg, de ene huid rekt makkelijker mee, en valt weer leuker terug op zijn plek dan de ander.
de ene vrouw houdt een slappe buik over aan zwangerschap, de ander niet, de een krijgt striae, de ander niet, de een komt blijvend aan, de ander niet.
het is ms niet zozeer het voeden zelf, maar wel het langdurig opgerekt zijn, zeg maar, vd borsten, wat sommige borsten er niet leuker op doet worden als het bv gestopt is, en de normale omvang terug is.
of je lijf te lijden heeft onder zwangerschap of bv (het langdurig 'groot houden' van je borsten) is dus afhankelijk van het lijf zelf en aangezien ieder lijf anders is.... maar sommige vrouwen nemen dat riisco blijkbaar bij voorbaat liever niet... al zijn dat er volgens mij maar weinig, hoor, die echt om puur esthetische redenen er van af zien.
Ah ja, en daar zijn we dan op het punt beland waar het bij mij allemaal om ging: ik koos fv voor 't gemakquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:33 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik weet het niet. Ik denk dat de kans er idd inzat dat ik dan ook voor bv zou gekozen hebben. (Tenzij het echt slecht was natuurlijk.)
mwoah, dat was bij mij een kwestie van zo'n 5 dagen jetsers en toen nam het al af, hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Tja, men zegt dan ook wel eens dat juist geen borstvoeding geven een risico op hangborsten geeft. Juist door het uitrekken en de stuwing, waar dan niks mee gedaan wordt.
Maar WELK gemak dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:39 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ah ja, en daar zijn we dan op het punt beland waar het bij mij allemaal om ging: ik koos fv voor 't gemak
Want het was niet echt slecht natuurlijk
Dat had ik dus bijna niet, kind dronk wel alles meteen weg...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:39 schreef milagro het volgende:
[..]
mwoah, dat was bij mij een kwestie van zo'n 5 dagen jetsers en toen nam het al af, hoor
je weet dan toch niet beter, BMquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:42 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar WELK gemak dan?
Ik heb eens een baby te logeren gehad en was blij dat het maar voor twee nachten was...
Zo een ellende van 'snachts opstaan, tijd rekken tot het tijd is voor de fles, kind wil maar halve fles, de rest erin proberen proppen want anders is er weer niet genoeg tijd tussen tot de volgende fles...
Ik ben een rugtas vol kwijt om alles mee te slepen, maar ja valt dan weer onder de uitzonderingquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:45 schreef milagro het volgende:
[..]
je weet dan toch niet beter, BM
bovendien al weet je dat wel, het went, en echt, het ongemak valt zo mee, voeding maak je vooruit, je hoeft het dus enkel op te warmen, dus of je nu uit je bed gaat om je kind te halen en weer terug in je bedje ermee gaat, om je maakt een korte detour langs de microwave.. bovendien compenseert het kunnen overlaten aan de vader af en toe, als je eens wil doorslapen/uitslapen, het eventuele ongemak ruimschoots.
het is echt niet zo'gedoe allemaal als jij denkt, de flesjes, en het voeden zelf, de hoeveelheid, ik heb er echt nooit enige moeite , gedoe, gepieker, of zorgen om gehad, het wijst zich vanzelf... uitzonderingen daargelaten.
hoe bedoel je? wat had je bijna niet? dat je ineens grotere borsten had?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:43 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat had ik dus bijna niet, kind dronk wel alles meteen weg...
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef fok2007 het volgende:
brostvoeding is gezonder
als het niet kan vanwege medicijnen lijkt flesvoeding me een logische keuze
maar anders ben je gewoon een slechte ouder
[/stelling]
Ik heb de eerste dagen een paar keer harde borsten gehad toen Fons ineens lang sliep, maar verder niks.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:48 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe bedoel je? wat had je bijna niet? dat je ineens grotere borsten had?
de jouwe zijn ms al groter gegroeid tijdens de zwangerschap of niet?
sommige vrouwen krijgen ook grotere borsten door de pil, ook dat heb ik dus niet, hè
ja, dat denk ik wel, maar al was het regel, zo'n volle rugtas, als je er niet mee zit, dan is het dus geen gedoe, is ook weer een kwestie van wennen aan, niet beter weten of het gewoon geen moeite vinden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:47 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik ben een rugtas vol kwijt om alles mee te slepen, maar ja valt dan weer onder de uitzondering![]()
Ik zou het wel hebben, ben een beetje lui...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:45 schreef milagro het volgende:
het is echt niet zo'gedoe allemaal als jij denkt, de flesjes, en het voeden zelf, de hoeveelheid, ik heb er echt nooit enige moeite , gedoe, gepieker, of zorgen om gehad, het wijst zich vanzelf... uitzonderingen daargelaten.
ah zo, en ja ms idd gelukkig in jouw geval, je was/bent al niet rottig bedeeldquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik heb de eerste dagen een paar keer harde borsten gehad toen Fons ineens lang sliep, maar verder niks.
Ze zijn gelukkig :p tijdens de zwangerschap ook niet groter geworden, heb nooit zwangerschapsondergoed gekocht, ook wel uit principe...![]()
Oke als ik mijn kind nu BV zou geven (slik immers geen medicijnen) heb ik een kind dat er letterlijk en figuurlijk doodziek van wordt, ben ik dus een goede ouderquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:50 schreef fok2007 het volgende:
brostvoeding is gezonder
als het niet kan vanwege medicijnen lijkt flesvoeding me een logische keuze
maar anders ben je gewoon een slechte ouder
[/stelling]
mijn schoonzus moest dus iedere keer naar het kdv op en neerquote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:55 schreef _evenstar_ het volgende:
Milagro ik denk dat dat ook verdome moeilijk is.
Ik vind het in die zin lastig met weg gaan: je bent zo afhankelijk van, er is geen alternatief.
In dit geval ik kan neit even bij een nachtapotheker een vervangende voeding vinden..
Maar kwetsie van goed opletten![]()
Bestonden er toen nog geen kolven ofzo?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:59 schreef milagro het volgende:
[..]
mijn schoonzus moest dus iedere keer naar het kdv op en neer
met zakenreizen moest kotert mee
winkelen alleen, dan werd er na een uur al gebeld door een wanhopige echtgenoot, want kind in alle staten.
en dat ging zo met alle kinderen, en ik zal maar niet zeggen hoeveel ze er hebben
dat 'eenkennige' op het hysterische af, ligt natuurlijk, vind ik dan, aan de moeder, niet aan het bv an sich.
jawel, lees nog maar eens terug, dan weet je waarom kolven geen zin had.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bestonden er toen nog geen kolven ofzo?.
nou, als je een kantoorbaan hebt is het lastig, hoorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:05 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het juist leuk, kind overal mee. En ach, dat éénkennige gaat ook wel weer over.
Voor ik het weet vindt hij me een oude zeur en wil alleen op pad.
Een kantoorbaan is dus ook niks voor mij. Niet om de bv hoor voor ik weer een fanatiekeling lijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:08 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, als je een kantoorbaan hebt is het lastig, hoor
Persoonlijk heb ik gekozen voor borstvoeding omdat dat het meest natuurlijke was. Dat het ook het beste schijnt te zijn wist ik toen nog niet. Althans, ik had me er toen nog niet zo in verdiept, in het fenomeen borstvoeden.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 14:31 schreef CarOnline het volgende:
Want het punt in deze discussie is natuurlijk: je kiest voor bv omdat dat het beste is voor je kind.
Ikkuh welquote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:44 schreef milagro het volgende:
je had toch hopelijk wel begrepen dat dat een grapje was, hè
Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:09 schreef Belana het volgende:
Ik heb bv geprobeerd,...
Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:04 schreef milagro het volgende:
en gemak is geen valide reden als het kv betreft?
tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 17:34 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik kan er heus wel inkomen dat het een opluchting is en als makkelijker wordt ervaren als je met die problemen zat.
Daarom dat ik juist benieuwd was naar de redenen van mensen die niet weten hoe het is.
stel nu dat je het probeert, maar het lukt niet echt en stel nu dat je geen zin hebt aan geklooi, lactatiedeskundigen, gestress omdat het enkel met kunst en vliegwerk lukt en dan nog niet echt lekker, wat nu als je dan zegt, geen zin an dat gedoe, kv it is, geen gestress, voor mij veel makkelijker, weet ik ook zeker dat ze binnen krijgt wat ze moet binnenkrijgen , is er dan nog steeds reden om boos te worden omdat je het niet echt geprobeerd hebt? je niet goed genoeg hebt laten voorlichten?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:10 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Het is enkel gemakkelijker als je serieus problemen hebt met borstvoeding, en dat weet je eigenlijk maar als je het gedaan hebt, he.
Ik ben er ook gewoon aan begonnen omdat het er was..., niet met het gedacht van ik ga heeel hard mijn best doen en me enorm voorbereiden en kost wat kost proberen....
Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:23 schreef Belana het volgende:
[..]
tja, hoe interessant is dat dan? dat vraag ik me af?
ik moet namelijk er ook bij vertellen dat ik me best "gedwongen" voelde om het te proberen.
en dat terwijl het voor mij nogal dubbel voelt. ik weet dat het het beste is en wilde het wel, maar ik ervaarde het ook als gedoe aan mijn lijf. een lijf wat ik graag terug wilde voor mezelf. en dan ging het dus nog eens moeilijk ook. dat alles bij elkaar maakte dat ik er snel mee stopte.
ik denk wel eens, ik had beter meteen voor flesvoeding kunnen kiezen, dat had me vreselijk veel stress gescheeld (en Ezra en Liam ook)
lastig uit te leggen, want tegelijkertijd kon ik het heel mooi vinden. maar dat intieme gevoel waar veel mensen het over hebben bijvoorbeeld, dat ervaarde ik niet zo. ze moesten eten hebben.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:30 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Als je borstvoeding gaf had je het gevoel dat iemand aan je lijf zat waarvan je het niet wou?
het is niet gemeen, er wordt geen kind mishandelt of zoquote:Op zaterdag 21 juli 2007 18:29 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik ben er niet boos om hoor.
Misschien gemeen, maar het is mijn kind niet he, wat kan mij het schelen.
Ik ben het met Jelief eens dat dat toch eigenlijk best raar is. Dat BV niet 'gewoon' is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er tijdens mijn zwangerschap nooit over had nagedacht dat je ook KV kunt geven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef marit1978 het volgende:
Borstvoeding is een natuurlijk iets, heel gezond, maar is níet meer gewoon tegenwoordig!
hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:14 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik vind het ook 'gewoon'. En kunstvoeding als een redmiddel. Net zoals ze een babytijgertje bij een hond gaan aanleggen of zo...
Maar ik heb ook niet dat hele gevoel van mooi, vrouwelijk en intiem erbij.
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:31 schreef marlieske het volgende:
[..]
hmmm nu word kv wel erg belachelijk gemaakt.
Ik ben dus de tijgermam's die een goede vervangende hond zoekt![]()
Sorry maar al had ik voor jou minder "gegronde" reden als medicijn gebruik, dan had ik hierop hetzelfde gereageerd. Vind dit weinig respectvol naar de dames die kv geven, of hebben gegeven.
Ik noem een bv gevende moeder toch ook geen melkkoe?![]()
Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Alleen is het bij dieren bij noodgevallen en bij mensen om andere redenen.
Zucht.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:39 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou ik wil best een kindje corticosteroïden melk gaan geven, als jij dat geen noodgeval meer noemt?
Vind je reactie dus erg kort door de bocht en voel me lichtelijk belachelijk gemaakt.
Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:46 schreef Neuk het volgende:
marlieske, misschien moet je dingen eens in het grote verband zien ipv het op jezelf te betrekken? Iedereen vat altijd alles zo persoonlijk op. Ja, er zijn uitzonderingen. Ja, mensen hebben daar begrip voor.
Neen, dat zei ik niet. Herlees eens...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:52 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tuurlijk betrek ik het ook op mezelf omdat B-M duidelijk aangeeft dat er alleen in het dierenrijk noodgevallen kunnen bestaan waarom je uit zou wijken. En omdat dan op die manier te vergelijken sorry erg respectloos!
Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:35 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Euhm, nee, ik geef maar aan dat dat gedaan wordt in het dierenrijk. En ook bij mensen, kunstvoeding is koemelk...
Alleen is het bij dieren bij noodgevallen en bij mensen om andere redenen.
Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Als ik het herlees lees ik nog steeds dat je hier stelt dat het bij dieren bij noodgevallen is en bij mensen om andere redenen (dus geen noodgevallen).
Als je dat niet bedoelt, dan heb je het in ieder geval ongelukkig geformuleerd, want ik las er hetzelfde uit als Marlieske.
Ja sorry, ik maak een vergelijking uit het dierenrijk en mevrouw voelt zich uitgemaakt voor tijger...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:11 schreef Nijna het volgende:
Nou BM, ik moet zeggen dat ik het gevoel van marlieske wel voor kan stellen... je reacties komen wat sarcastisch over...
Het is ook onnatuurlijk, wat niet wil zeggen dat het een prima oplossing kan zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:12 schreef _evenstar_ het volgende:
BM in feitte benoem je dat het onnatuurlijk is dat kleine kindjes koemelk krijgen.
Maar waarom eet je/drink je hetzelf ook? is dat dan niet even min zo onnatuurlijk? Via BV krijgen ze ook koemelk binnen. Tenzij op dieet en dan ook echt alles sporenvrij etc.
Nu weet ik dat het via BV in veel kleinere vlokjes verdeelt wordt en je met BV antistoffen mee geeft.
Maar vind het wel vreemd dat KV koemelk als onnatuurlijk gezien wordt en moedermelk die ook koemelkbevat want je krijgt immers producten met koemelk binnen dan natuurlijk is.
Misschien een beetje vage redenatie/bewoording maar soit.![]()
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk ook in noodgevallen, logisch.
Maar ook om andere redenen.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:15 schreef _evenstar_ het volgende:
ja maar waarom is het dan wel natuurlijk om het via je BV en via KV onnatuurlijk?
Ik zei toch al eerder dat we in sommige gevallen blij mogen zijn dat er zoiets is als kunstvoeding.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:19 schreef livelink het volgende:
Ok, dat is dan wel duidelijk. Ik was namelijk ook getriggerd door jouw opmerking en had al een hele reactie geschreven over het feit dat mijn kinderen de 1e week op uitdrukkelijk bevel van de kinderarts bijgevoed zijn met kv, maar Neuk heeft natuurlijk gelijk dat we het niet allemaal persoonlijk op moeten vatten en op onszelf moeten betrekken.
Op wie reageer je nu?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Waar staat dat ik dat niet zou accepteren?
Ik heb ook nooit gezegd dat het niet mag, he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef phileine het volgende:
Ja hallo, er zijn wel meer dingen die dieren doen en wij niet. Dieren slepen hun kind mee aan hun nekvel, die kopen geen dure Quinny, dat betekent toch ook niet dat het beter is voor ons om het ook op die manier te doen? (waar komt trouwens dat idee vandaan dat het heilige Natuurlijk altijd béter is?)
Wie zegt dat jij dat niet zou accepteren?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:24 schreef Bass-Miss het volgende:
Waar staat dat ik dat niet zou accepteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |