abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:18:21 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686877
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:15 schreef MeNicole het volgende:
Zo doet iedere moeder wel iets wat een andere moeder slecht vind
Ik bedenk me opeens dat ouderschap net zoiets als programmeren is. Een andere programmeur vind altijd iets in je code dat hij anders of veeeeel beter zou doen
pi_51686879
Oh, hoi Swets.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_51686884
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor. . Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
Nouja, als de moeder zegt dat ze geen BV wil geven, dan kan vaders moeilijk het kind aan mama's borst gaan leggen toch?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:19:37 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51686888
quote:

[..]

Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor. . Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.
Heb het er overigens wel met hem over gehad. Als hij heel graag had gewild dat ik bv zou geven zou ik het uiteraard overwogen hebben. Dat is namelijk de enige, in mijn ogen, die mij mag aanspreken op mijn keuze/voorkeur.
Gelukkig deed hij dat niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:19:41 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686889
quote:
Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:20:23 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686893
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Jarno het volgende:
Oh, hoi Swets.
Het zal nu wel snel ontsporen J.
pi_51686909
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"
Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_51686915
Maar om even heel eerlijk te zijn, ik heb het niet eens overlegd met mijn man of ik wel of niet borstvoeding ga geven? Ik zou niet weten of hij misschien de voorkeur aan flesvoeding geeft. Ik ben er vanuit gegaan dat hij het wel eens zou zijn met mijn beslissing. Hij was er overigens wel bij toen ik het kenbaar maakte aan de gynacoloog en of er ook informatieavonden waren (en toen bleek dat we een een op een afspraak met een lactatiedeskundige zouden krijgen )
  Jubileum moderator zaterdag 21 juli 2007 @ 09:24:13 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51686923
Verdorie, potentieel reltopic en ik moet weg vandaag

Even ontopic, ik vind de veroordelingen best pittig naar KV moeders toe. Alsof BV het enige goede is, en als je ergens anders voor kiest je je moet verantwoorden. Belachelijk!
Laat ieder fijn zijn eigen keuze maken, en waarom moet je perse gegronde redenen (in de ogen van anderen dan) hebben om voor kv te kiezen? Waarom een waardeoordeel hangen aan de reden waarom iemand voor kv kiest?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:24:40 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686924
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.
Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:25:24 #61
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51686935
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Vooral ook omdat ook ik te horen heb gekregen 'waarom probeer je het niet gewoon even, je kan toch altijd nog overstappen?'.
Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.

En nu trek ik me terug uit de discussie, krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:25:31 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686936
He... dat is BA... *kijkt boos* "you fool"
pi_51686938
effe denken, hoor....

mijn kinderen zijn beide veel te vroeg geboren dus lagen de eerste weken in de couveuse.
mijzelf was bij/vlak na kind 1 ziek en opgenomen.
last but not least mijn borsten zijn voor mij veel te erotisch geladen, ik krijg er de 'verkeerde vibes' van, ben ik bang (nu, weet ik wel zeker ).

heb sowieso niet dat 'gevoel' wat anderen hebben met bv, niet dat "zo intiem, zo ultiem, zo moeder".
en wetende dat je een kind niets tekort doet met kv heb ik me ook geen seconde schuldig gevoeld over mijn keuze
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51686942
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:24 schreef Lois het volgende:

Laat ieder fijn zijn eigen keuze maken
Dat sowieso hoor. Maar er is niks mis met een portie voorlichting over iets wat zo overduidelijk het beste is voor je kind (de wetenschappelijke bewijzen zijn er gewoon) - en ja kv is ook prima de luxe! .
pi_51686953
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.
"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"

Zoiets? .
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:27:33 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51686954
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.
Heb het er overigens wel met hem over gehad. Als hij heel graag had gewild dat ik bv zou geven zou ik het uiteraard overwogen hebben. Dat is namelijk de enige, in mijn ogen, die mij mag aanspreken op mijn keuze/voorkeur.
Gelukkig deed hij dat niet.
Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is. Maar ik leer er sinds een tijdje bij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51686957
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:

Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie.
Oneens.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:29:15 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51686964
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:25 schreef Leah het volgende:

[..]

Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.

En nu trek ik me terug uit de discussie, krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond.
Ik had dat deel net weg gehaald.

Maar snap je dat dan niet? Het is serieus een keuze die ik amper hardop durf te noemen, IRL en online omdat je gelijk van allerlei kanten een spotlight op je gericht krijgt met 'Ga jij het niet eens proberen dan? Waarom niet? Wat een onzin, het is toch goedkoop en makkelijk en weetikveelwat'.

Wat is dat toch dat mensen denken dat ze daar het recht toe hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:29:36 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686967
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"

Zoiets? .
. Maar ik hoor hier zojuist dat ik NIET ben meegeweest. Ik was mee naar wat algemeners... Kraammarkt. Nou ja, what ever ik zag eendebekken, borstpompen, anatomische verantwoorde bevallingsposteres... Ik vond dat ik mijn bijdrage wel geleverd had.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:30:04 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51686973
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is. Maar ik leer er sinds een tijdje bij.
Ja, die ja...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:33:01 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51686997
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:

Om dezelfde redenen waarom mensen andere ouders denken te kunnen beoordelen mbt roken, keuze van kinderstoeltjes, schoolkeuze, etc. Omdat ze (wellicht oprecht) vinden het op dat terrein beter te weten. Vaak realiseer je je niet dat de 'ontvangende kant' daar helemaal niet op zit te wachten.

En daarnaast wordt het hier natuurlijk nog eens verschrikkelijk uitvergroot ook.
pi_51687001
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had dat deel net weg gehaald.

Maar snap je dat dan niet? Het is serieus een keuze die ik amper hardop durf te noemen, IRL en online omdat je gelijk van allerlei kanten een spotlight op je gericht krijgt met 'Ga jij het niet eens proberen dan? Waarom niet? Wat een onzin, het is toch goedkoop en makkelijk en weetikveelwat'.

BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak. . Maar mensen reageren nu eenmaal makkelijker (en harder) online.

IRL hebben we eigenlijk alleen de omgekeerde ervaring: waarom 'we' eigenlijk nog steeds bv gaven! Dat kan dus ook.
pi_51687014
Jarno, ik denk niet dat het alleen online is hoor. De maffia zit overal
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:36:05 #74
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51687022
Ik vind zelfs dat voortdurende schermen met "overduidelijk het beste voor het kind" behoorlijk stom. Want waarom dan niet ook zo fel zijn over bijvoorbeeld potjesvoeding (slecht!), niet elke dag naar buiten gaan (wat?!), te weinig lichaamsbeweging, je kind nauwelijks stimuleren in ontwikkeling.... Nergens zie je mensen zo verbeten over.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:36:34 #75
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51687028
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak. . Maar mensen reageren nu eenmaal makkelijker (en harder) online.

IRL hebben we eigenlijk alleen de omgekeerde ervaring: waarom 'we' eigenlijk nog steeds bv gaven! Dat kan dus ook.
Ja, maar dat laatste bedoel ik ook. Als ik soms zie hoe de reacties daarop zijn, de vragen waarom iemand nog steeds bv geeft, dan snap ik niet dat diezelfde mensen andersom dus wel vragen stellen. En nee, niet letterlijk diezelfde mensen, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.

En we dwalen echt enorm van OP af. Excuses B-M.
pi_51687053
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:36 schreef Sugar het volgende:
Ik vind zelfs dat voortdurende schermen met "overduidelijk het beste voor het kind" behoorlijk stom. Want waarom dan niet ook zo fel zijn over bijvoorbeeld potjesvoeding (slecht!), niet elke dag naar buiten gaan (wat?!), te weinig lichaamsbeweging, je kind nauwelijks stimuleren in ontwikkeling.... Nergens zie je mensen zo verbeten over.
idd, er wordt vaak meteen gezegd/gevraagd "want je wil toch het beste voor je kind of niet" alsof je je kind tekort doet met kv
er wordt je op die manier een egoisme verweten cq aangepraat wat er gewoon niet is, niet in die zin dat je je kind moedwillig tekort doet omdat het jou beter uitkomt zo.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:39:33 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51687055
En nu taai ik ook af uit deze discussie, ben hier net even te fel over en aangezien ik graag nog door 1 deur wil blijven kunnen met iedereen lijkt me dit handiger.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 09:40:25 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687065
Nou ja, zoals ik het zie heb je als ouders een enorm pakket keuzes mbt de opvoeding van je kind op alle mogelijke (fysieke en psychische) vlakken. Niémand haalt uit dit pakket 100%; Op sommige punten gebruik je een pret pakket.

Dus iedereen kan ergens op aangesproken worden. Het gewicht van de 'overtredingen' zijn meer sociaal maatschappelijk (bij normale ouders) en verschillen dus per decennia. Ik ben er van overtuigt dat iedereen het beste voor heeft met zijn kinderen, maar op basis van je karakter zal je zwaarder tillen aan de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn

[ Bericht 19% gewijzigd door Swetsenegger op 21-07-2007 10:06:04 ]
pi_51687069
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
En nu taai ik ook af uit deze discussie, ben hier net even te fel over en aangezien ik graag nog door 1 deur wil blijven kunnen met iedereen lijkt me dit handiger.
nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?
kom op, als het zo gevoelig ligt dat je vanwege je mening in deze niet meer door 1 deur zou kunnen , zou je niet eens meer door 1 deur moeten wíllen met die dames, als die er al zijn dan.

doe eens niet zo gek
pi_51687094
Ja, maar wie geeft een ander het recht om iemand aan te spreken op wat dan ook van de opvoeding. En dan zeker om zoiets. Als je kind compleet ontspoort en voor de rechter staat en de rechter zegt er wat van, ja, dan heeft ie waarschijnlijk wel een punt, maar wel of geen borstvoeding, nee, sorry, waar bemoeien ze zich mee? En net wat Sugar ook zegt: waarom dan niet zo'n gezeik als er iemand potjes wil geven in plaats van raplyen of wat straks weer de nieuwste hype is. Straks krijg je de hele draagdoekenmaffia over je heen als je je kind in een kinderwagen vervoerd in plaats van in een draagdoek. Iedereen maakt voor zichzelf en het kind de keuze en dat is een keuze die ze doen naar aanleiding van wat zij denken wat het beste is voor het kind. En daar heeft niemand wat mee te maken.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:44:22 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51687098
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?
kom op, als het zo gevoelig ligt dat je vanwege je mening in deze niet meer door 1 deur zou kunnen , zou je niet eens meer door 1 deur moeten wíllen met die dames, als die er al zijn dan.

doe eens niet zo gek
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf... Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
pi_51687126
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf... Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
dat komt door die idiote kritiek die je van sommigen krijgt, dat je je kind te kort zou doen, natuurlijk raakt je dat, zeker als je net of nog net niet moeder bent, je bent dan ms nog onzeker daarover.

kv doe je je kind niets te kort mee, en dat is argument genoeg om er voor te kiezen wmb.
de persoonlijke redenen zou je niet eens moeten hoeven noemen, en eigenlijk ook niet moeten willen noemen, gaat feitelijk niemand wat aan, en aangezien de rest jou niet is, kunnen ze ook nooit precies voelen wat jij voelt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:52:51 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687174
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bortsvoeding gezond voor een kind is vanwege het krijgen van afweerstoffen enz. Maar het geven van borstvoeding is een ander verhaal. Op je werk en in het openbare leven zijn er vaak geen voorzieningen voor. Dus de manier waarop we er tegen aan kijken is dus cultureel bepaald. En een kind die zijn of haar bortsvoeding krijgt in een openbare omgeving kijken we raar tegen aan. Maar er zijn andere culturen die daar wat minder ongemakelijk mee omgaan weet ik. En de manier waarop we er hier tegen dit soort zaken aankijken is erg westers. Kinderen krijgen en voeden is iets volkomen natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 21-07-2007 09:59:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:55:48 #84
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51687194
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Jojogirl het volgende:
Redenen om het niet te den die ik heb gehoord zijn: teveel gedoe, geen zin aan dat gelebber aan m'n lijf, hangborsten, de zorg/voedingen samen met partner willen delen, niet willen kolven en al snel weer willen/moeten werken.
Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?
Ik wil,als ik een kindje zou krijgen, ook geen borstvoeding gaan geven, en heb geeneens redenen ervoor, ja,gewoon omdat ik het niet wil!

Is een ieder toch heel goed recht?
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:00:42 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687238
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?
Ik wil,als ik een kindje zou krijgen, ook geen borstvoeding gaan geven, en heb geeneens redenen ervoor, ja,gewoon omdat ik het niet wil!

Is een ieder toch heel goed recht?
Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:02:34 #86
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51687253
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51687263
let de kolder begin
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:05:26 #88
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_51687283
hmm ja weet ik dus niet, misschien toch ook wel egoistisch gedacht dan, maar mn borsten zijn van mij, en daar hoeft niemand anders aan te zitten.
Ik WEET gewoon dat ik het niet wil, dus er zou ook niemand in zn hoofd moeten halen om te vragen of we het niet kunnen proberen oid.

@Neuk: Nee, daar ben ik het niet mee eens, WAAROM heeft MIJN kind daar recht op?!! Het is verdorie mijn eigen kind!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:07:27 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687304
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:08:12 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687315
quote:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, zoals ik het zie heb je als ouders een enorm pakket keuzes mbt de opvoeding van je kind op alle mogelijke (fysieke en psychische) vlakken. Niémand haalt uit dit pakket 100%; Op sommige punten gebruik je een pret pakket.

Dus iedereen kan ergens op aangesproken worden. Het gewicht van de 'overtredingen' zijn meer sociaal maatschappelijk (bij normale ouders) en verschillen dus per decennia. Ik ben er van overtuigt dat iedereen het beste voor heeft met zijn kinderen, maar op basis van je karakter zal je zwaarder tillen aan de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn
Of doe jij alles 100% goed?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:11:30 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687350
God wat ben ik toch middle of the road en begripvol tegenwoordig
pi_51687354
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.
oh dus enkel medische redenen zijn valide?

doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
dus de redenen om voor KV te kiezen zijn eigenlijk niet ter zake doende, je kind vaart er prima bij, loopt geen risico's, krijgt er geen nare aandoeningen van, komt niet in ademnood, komt geen liefde tekort, niets van dat al.

dus wat doet het er toe waarom je er voor kiest, en wie ben "jij" om te stellen wat valide redenen zijn?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:12:40 #93
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_51687367
quote:
Ik zie het eerder als een voorrecht, geen recht. Ik ben zelf van plan borstvoeding te gaan geven, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het om verschillende redenen niet wilt geven.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_51687373
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:
God wat ben ik toch middle of the road en begripvol tegenwoordig
ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zo
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:14:29 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687383
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:

[..]

oh dus enkel medische redenen zijn valide?

doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
dus de redenen om voor KV te kiezen zijn eigenlijk niet ter zake doende, je kind vaart er prima bij, loopt geen risico's, krijgt er geen nare aandoeningen van, komt niet in ademnood, komt geen liefde tekort, niets van dat al.

dus wat doet het er toe waarom je er voor kiest, en wie ben "jij" om te stellen wat valide redenen zijn?
Lees eens goed ik zeg eigenlijk dat er buiten medische redenen er veel andere factoren zijn om het niet te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:14:46 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687386
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:13 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zo
Ja.. en die hebben godzijdank borstvoeding gekregen.
pi_51687387
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten

Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.

Shoot me
Screw them.
We're going home.
pi_51687401
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
hmm ja weet ik dus niet, misschien toch ook wel egoistisch gedacht dan, maar mn borsten zijn van mij
Als je straks (of ooit) een kind hebt is helemaal niks meer van jou hoor. .
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:16:23 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687408
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten

Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.

Shoot me
OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:17:34 #100
16245 CarOnline
met lange O
pi_51687425
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!

Dan gaan ze maar aan de Diane pil ofzo, kan dat al vanaf 8 jaar?
Screw them.
We're going home.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')