Ik bedenk me opeens dat ouderschap net zoiets als programmeren is. Een andere programmeur vind altijd iets in je code dat hij anders of veeeeel beter zou doenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:15 schreef MeNicole het volgende:
Zo doet iedere moeder wel iets wat een andere moeder slecht vind![]()
Nouja, als de moeder zegt dat ze geen BV wil geven, dan kan vaders moeilijk het kind aan mama's borst gaan leggen toch?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor.. Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb anders aardig wat flesjes kunnen en mogen geven hoor.. Opa's en oma's incluis.
Sowieso, waar zijn de papa's in dit topic? Of is het altijd een keuze van de moeder, dit?
Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:17 schreef Jarno het volgende:
Het zal nu wel snel ontsporen J.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Jarno het volgende:
Oh, hoi Swets.
Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch haar lijf he... ik kan d'r moeilijk dwingen "Tap je tieten af! Trut!"
Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, maar ik neem toch aan dat het wel besproken is? Ik ben er van overtuigd dat bv de beste keus is, dus ik vind het fijn dat ze het geprobeerd heeft en dat het lukt. Ik had het denk ik wel jammer gevonden als we het totaal niet geprobeerd hadden. Daarnaast moeten beiden er wel achter staan denk ik. Als de moeder bv wil en de papa kv, schiet het ook niet echt op.
Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vooral ook omdat ook ik te horen heb gekregen 'waarom probeer je het niet gewoon even, je kan toch altijd nog overstappen?'.
Dat sowieso hoor. Maar er is niks mis met een portie voorlichting over iets wat zo overduidelijk het beste is voor je kind (de wetenschappelijke bewijzen zijn er gewoon) - en ja kv is ook prima de luxe!quote:
"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben zelfs mee geweest naar een voorlichtingsavond in het plaatselijke ziekenhuis. Borstvoeders Anonymous ofzo.
Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
MIjn as. papa heeft nog nooit een voet in OUD gezet.
Heb het er overigens wel met hem over gehad. Als hij heel graag had gewild dat ik bv zou geven zou ik het uiteraard overwogen hebben. Dat is namelijk de enige, in mijn ogen, die mij mag aanspreken op mijn keuze/voorkeur.
Gelukkig deed hij dat niet.
Oneens.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie.
Ik had dat deel net weg gehaald.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:25 schreef Leah het volgende:
[..]
Nou ja goed, dan ervaar jij dat zo. Van mijn kant geenzins (ik schreef het nl ook, maar dan meer in algemene zin)bedoeld als kwetsend, dan wel vingerwijzend, naar wie dan ook.
En nu trek ik me terug uit de discussie, krijg er een beetje een nare smaak van in mijn mond.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
"Hallo, ik ben Swets en ik ben gek op borsten, eh, dol op borstvoeding eh nee, pro borstvoeding!"
Zoiets?.
Ja, die ja...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de papa van je kind bedoeld. Ik vindt dat de manier waarop je met je kind en je lichaam omgaat puur voor de moeder is in die combinatie. Pa heeft daar slechts een ondersteunende taak in. Als dat al nodig mocht zijn. Want ik weet niet zo goed wat een vader is.Maar ik leer er sinds een tijdje bij.
Om dezelfde redenen waarom mensen andere ouders denken te kunnen beoordelen mbt roken, keuze van kinderstoeltjes, schoolkeuze, etc. Omdat ze (wellicht oprecht) vinden het op dat terrein beter te weten. Vaak realiseer je je niet dat de 'ontvangende kant' daar helemaal niet op zit te wachten.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is dat toch dat mensen denken dat ze daar het recht toe hebben?
BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik had dat deel net weg gehaald.
Maar snap je dat dan niet? Het is serieus een keuze die ik amper hardop durf te noemen, IRL en online omdat je gelijk van allerlei kanten een spotlight op je gericht krijgt met 'Ga jij het niet eens proberen dan? Waarom niet? Wat een onzin, het is toch goedkoop en makkelijk en weetikveelwat'.
Wat is dat toch dat mensen denken dat ze daar het recht toe hebben?
Ja, maar dat laatste bedoel ik ook. Als ik soms zie hoe de reacties daarop zijn, de vragen waarom iemand nog steeds bv geeft, dan snap ik niet dat diezelfde mensen andersom dus wel vragen stellen. En nee, niet letterlijk diezelfde mensen, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
BE, al prop je er Ongelood 95 in, dat is helemaal jouw zaak.. Maar mensen reageren nu eenmaal makkelijker (en harder) online.
IRL hebben we eigenlijk alleen de omgekeerde ervaring: waarom 'we' eigenlijk nog steeds bv gaven! Dat kan dus ook.
idd, er wordt vaak meteen gezegd/gevraagd "want je wil toch het beste voor je kind of niet" alsof je je kind tekort doet met kvquote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:36 schreef Sugar het volgende:
Ik vind zelfs dat voortdurende schermen met "overduidelijk het beste voor het kind" behoorlijk stom. Want waarom dan niet ook zo fel zijn over bijvoorbeeld potjesvoeding (slecht!), niet elke dag naar buiten gaan (wat?!), te weinig lichaamsbeweging, je kind nauwelijks stimuleren in ontwikkeling.... Nergens zie je mensen zo verbeten over.
nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
En nu taai ik ook af uit deze discussie, ben hier net even te fel over en aangezien ik graag nog door 1 deur wil blijven kunnen met iedereen lijkt me dit handiger.
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, zeg, hiermee geef je aan dat de BV dames dus niet voor rede vatbaar zouden zijn?
kom op, als het zo gevoelig ligt dat je vanwege je mening in deze niet meer door 1 deur zou kunnen , zou je niet eens meer door 1 deur moeten wíllen met die dames, als die er al zijn dan.
doe eens niet zo gek
dat komt door die idiote kritiek die je van sommigen krijgt, dat je je kind te kort zou doen, natuurlijk raakt je dat, zeker als je net of nog net niet moeder bent, je bent dan ms nog onzeker daarover.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bortsvoeding gezond voor een kind is vanwege het krijgen van afweerstoffen enz. Maar het geven van borstvoeding is een ander verhaal. Op je werk en in het openbare leven zijn er vaak geen voorzieningen voor. Dus de manier waarop we er tegen aan kijken is dus cultureel bepaald. En een kind die zijn of haar bortsvoeding krijgt in een openbare omgeving kijken we raar tegen aan. Maar er zijn andere culturen die daar wat minder ongemakelijk mee omgaan weet ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Neenee... niet die andere dames, maar ikzelf...Ik ben er te fel op/in/over en trek het me heel erg aan.
Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:28 schreef Jojogirl het volgende:
Redenen om het niet te den die ik heb gehoord zijn: teveel gedoe, geen zin aan dat gelebber aan m'n lijf, hangborsten, de zorg/voedingen samen met partner willen delen, niet willen kolven en al snel weer willen/moeten werken.
Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:55 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Waarom moet je daar redenen voor hebben dan?
Ik wil,als ik een kindje zou krijgen, ook geen borstvoeding gaan geven, en heb geeneens redenen ervoor, ja,gewoon omdat ik het niet wil!
Is een ieder toch heel goed recht?
Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Of doe jij alles 100% goed?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, zoals ik het zie heb je als ouders een enorm pakket keuzes mbt de opvoeding van je kind op alle mogelijke (fysieke en psychische) vlakken. Niémand haalt uit dit pakket 100%; Op sommige punten gebruik je een pret pakket.
Dus iedereen kan ergens op aangesproken worden. Het gewicht van de 'overtredingen' zijn meer sociaal maatschappelijk (bij normale ouders) en verschillen dus per decennia. Ik ben er van overtuigt dat iedereen het beste voor heeft met zijn kinderen, maar op basis van je karakter zal je zwaarder tillen aan de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn
oh dus enkel medische redenen zijn valide?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben dat niet met je eens er kunnen goede redenen zijn waarom een moeder geen BV kan geven. Ik zou het wel met je eens zijn als een moeder ongeacht plek en locatie haar kind de tiet zou kunnen geven. Daarnaast kunnen er medische redenen zijn om het niet te doen.
Ik zie het eerder als een voorrecht, geen recht. Ik ben zelf van plan borstvoeding te gaan geven, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het om verschillende redenen niet wilt geven.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zoquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:
God wat ben ik toch middle of the road en begripvol tegenwoordig
Lees eens goed ik zeg eigenlijk dat er buiten medische redenen er veel andere factoren zijn om het niet te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:
[..]
oh dus enkel medische redenen zijn valide?
doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
dus de redenen om voor KV te kiezen zijn eigenlijk niet ter zake doende, je kind vaart er prima bij, loopt geen risico's, krijgt er geen nare aandoeningen van, komt niet in ademnood, komt geen liefde tekort, niets van dat al.
dus wat doet het er toe waarom je er voor kiest, en wie ben "jij" om te stellen wat valide redenen zijn?
Ja.. en die hebben godzijdank borstvoeding gekregen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:13 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, gadver Swets, je hebt zeker kinderen of zo
Als je straks (of ooit) een kind hebt is helemaal niks meer van jou hoor.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:05 schreef MevrouwKoRn het volgende:
hmm ja weet ik dus niet, misschien toch ook wel egoistisch gedacht dan, maar mn borsten zijn van mij
OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten
Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.
Shoot me
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OMFG.. JE KINDEREN ZULLEN VOOR GALG EN RAD OPGROEIEN EN PUKKELS KRIJGEN!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |