abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51688123
Er werd al gesproken over gegronde redenen om geen bv te geven. Zijn er ongegronde redenen dan?
Wat mij betreft niet dus. Wat een onzin.
Elke reden die je aandraagt om geen bv te geven is voor jou een reden dus voor jou van belang dus punt.
En zelfs al heb je geen reden, maar alleen een gevoel.

Zelf heb ik wel bv gegeven, 6 maanden. Ik begon er aan met de instelling; ik zie wel hoe het loopt en lukt het niet dan lekker over op de kv, ben ik zelf (zonder allergieen) ook gezond van opgegroeid.

Het was uiteindelijk nog best emotioneel om af te bouwen, want ik vond het erg speciaal.
Maar aan de andere kant zoooooo heerlijk om er vanaf te zijn. Want wat vond ik dat kolven verschrikkelijk. En het niet doorslapen ook trouwens. En steeds die bh aan in bed of van de viezige antilek-pads in je bh.

Dat dwingende vind ik vreselijk. Ik vind voorlichting wel erg belangrijk en als een vrouw bv wil geven en het lukt niet dan is het fantastisch dat er lactatiedeskundigen zijn om je te helpen.
Maar ik ben eens op een bv-voorlichtingsavond geweest. Wat een eng mens was dat zeg! Een vrouw met een drieling moest het maar proberen. Dat ze zelf uiitrekende dat ze dan geen tijd meer had om te slapen maakte niet veel uit.

Dit soort discussies heb je blijkbaar met sommige onderwerpen. Net zoals met wel of geen pijnbestrijding, ook een goeie!
  Milf zaterdag 21 juli 2007 @ 11:22:24 #152
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_51688268
Ik heb BV gegeven en wilde dit gelijk al. Waarom? Tja weet ik veel. Leuk, gezellig, altijd direct klaar . Dat laatste was ideaal dat het goedkoper was dan die schandalige dure KV ook. Maar nadelen; Je moet altijd zelf eten geven.. ook al heb jij er pas drie uur slaap opzitten , geklooi met pijnlijke tepels, stuwing, opgezwolle tieten, etc, etc.

Mijn vriendin heeft een maand BV gegeven en ging toen over op fles. Dat gekut zei ze. Prima toch als zij zich daar lekker bij voelt. Mijn andere vriendin gaf BV tot ze weer aan het werk ging en toen stapte ze ook over op KV, teveel gedoe op het werk en heb ik geen zin in. Ook prima.

Wie is een ander om te bewoordelen wat jij als versgebakken moeder MOET geven aan je kindje? . Respecteer ieder zijn of haar keuze eens zonder de ander te veroordelen.
Ik vind BV geven leuk maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat mensen de keuze maken KV te geven.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:27:01 #153
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51688344
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:56 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het allemaal wel heel erg meevallen met dat 'ter verantwoording roepen' hoor. Als je dat echt dagelijks overkomt moet je je toch eens afvragen of je wel de juiste vrienden hebt. En ze gewoon eens de waarheid zeggen. Ik ontken niet dat het gebeurt, maar het is nu net alsof er om elke hoek een lid van de bv-maffia staat en je van een preek voorziet.

--edit, los van het feit dat elke keer er 1 teveel is uiteraard. Maar het gebeurt beide kanten op (geloof me) en er is ook niks mis met een keer je schouders ophalen en ze lekker te laten lullen.
Alleen al dat er hier in dit topic over gegronde en ongegronde redenen wordt gesproken of dat er met sommige redenen de draak wordt gestoken zegt mij al genoeg.

Dat het bij moeders die lang BV geven hetzelfde verhaal is weet ik en ook dat vind ik onzin. Laat iedereen lekker in zijn waarde.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51688491
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:27 schreef m@x het volgende:

[..]

Alleen al dat er hier in dit topic over gegronde en ongegronde redenen wordt gesproken of dat er met sommige redenen de draak wordt gestoken zegt mij al genoeg.
Met alle respect, maar nu zoek je het wel op ook natuurlijk, door zo'n topic te openen. Dat is wat anders dan dat jij bij het pakken van een bus Nutrilon in de supermarkt meewarig word aangekeken door een horde BV' ers.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:36:14 #155
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51688500
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef phileine het volgende:

[..]

• Je wilt je kindje een zo goed mogelijke start geven,
  • elk kind recht op BV,
  • eigen belang ondergeschikt.

Dat zijn nou helaas die maffia-uitspraken waar pro-bv'ers zo'n slechte naam van krijgen en waar kv-ers zich -terecht- door aangevallen voelen

Weet je waar elk kind recht op heeft? Op een moeder die tevreden en comfortabel met haar kind omgaat, en niet vol schuldgevoel steeds die borsten moet aanbieden terwijl ze zich daar doodongelukkig over voelt. Daar doe je een kind veel meer mee tekort dan met wat dan ook.
  • Waarom lees je alleen maar wat je wilt lezen op wat ik schreef? Ik schrijf net iets meer dan dat jij aankaart en dan ga je wat ik schrijf zelf aankaarten
    Nee, dat schiet lekker op. Ik krijg zo het gevoel dat ik geen mening mag hebben. Iedereen moet doen wat hij/zij het beste acht voor het kind.
    Iedere golf van de zee,
    Die wild op het strand wordt gesmeten,
    Brengt wel iets moois voor je mee.
    Wat heb jij van de zee gekregen?
    pi_51688874
    Ik ben halverwege pagina 2 afgehaakt met lezen, wat een triestigheid zeg! Bass Miss vraagt zich af wat de redenen kunnen zijn van moeders om niet aan borstvoeding te beginnen. Vervolgens lees ik daar (minstens) 3 eerlijke reacties op van Brighteyes, MeNicole en Milagro.
    Super!

Maar dan.. gaat het ineens over het commentaar wat anderen daarop hebben, terwijl niemand er commentaar op geeft!? NIEMAND spreekt (tot halverwege pagina 2) je keuzes tegen! Stá gewoon voor je besluit, wat anderen ook zeggen..
    ♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:01:04 #157
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_51688935
    Okee, even in het kort.

Bij Noa en Emma (oudste twee) moest ik stoppen met de BV omdat het zichzelf afbouwde, ik was namelijk zwanger van de tweede, en daarna derde. Ik heb echt helemaal niets tegen op KV, behalve dat ik het een stuk lastiger vind dan BV qua flesjes-gedoe, uitkoken, spenen proberen, weer een andere speen, andere fles etc. Maar verder ben ik behoorlijk blij dat het bestaat!

Julia ging na 4 maanden zelf de borstvoeding weigeren, geen idee precies waarom. Maar sindsdien KV gegeven en op een gegeven moment wilde ze die ook niet meer, ging het compleet weigeren. We weten nog steeds niet waarom, nu begint ze weer langzamerhand te eten (rijstepap) en het drinken van melk is nog steeds een probleem. Dus ze krijgt nu gewoon borden pap, ook goed.

Oh ja, vóór ik kinderen had had ik trouwens wel vooroordelen t.o.v. mensen (bijv. een vriendin van mij) die geen bv gaven en zeiden 'het was op' of een andere (in mijn ogen) onduidelijke reden gaven. Nu heb ik zoiets van: who cares? Dat is hun keuze!
    Ook ben ik erachtergekomen dat een vriendin van mij elke keer problemen had met de borstvoeding, waarschijnlijk doordat haar kinderen niet gelijk na de geboorte bij haar gelegd werden om aan te leggen. Bij één kind heeft dat zelfs een dag geduurd! Geen wonder dat het dan 'mislukt'....

[ Bericht 92% gewijzigd door Suzanna op 21-07-2007 12:12:41 ]
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:07:48 #158
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_51689077
    Heb altijd al geweten dat ik geen BV zou gaan geven, nou wilde het toeval dat ik aan de medicatie zat en het dus verstandiger was om het niet te doen. Later bleek ook dat ik geen druppel had om ooit bv te kunnen geven.

Heb het gewoon altijd geweten dat ik direct kv aan mijn kind zou geven waarom ten eerste daarom ik hoef er geen reden voor te vinden, ten tweede omdat ik baal van mijn borsten al vele jaren.

Zo bleek er dus ook het gemak van kv ik kon hele nachten doorslapen want vaders deed de nachten, ik kon gewoon de deur uit stappen wanneer ik dat wilde (wilde wel niet maar das een tweede) en over het feit dat je het altijd bij je hebt ach kv neemt ook zoveel plek in als je het meeneemt

Bij een tweede mocht die er ooit komen denk ik er nog steeds hetzelfde over en ook hij/zij zal gewoon kv gaan krijgen.

Heb respect voor beide partijen kv-voeders of bv-voeders ieder zijn meuk.
    pi_51689221
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 11:57 schreef lcicle het volgende:
    Ik ben halverwege pagina 2 afgehaakt met lezen, wat een triestigheid zeg! Bass Miss vraagt zich af wat de redenen kunnen zijn van moeders om niet aan borstvoeding te beginnen. Vervolgens lees ik daar (minstens) 3 eerlijke reacties op van Brighteyes, MeNicole en Milagro.
    Super!

Maar dan.. gaat het ineens over het commentaar wat anderen daarop hebben, terwijl niemand er commentaar op geeft!? NIEMAND spreekt (tot halverwege pagina 2) je keuzes tegen! Stá gewoon voor je besluit, wat anderen ook zeggen..
    Misschien lees je over de post heen dat Bass Miss aangeeft dat ze moet lachen om sommige redenen die opgegeven worden? Dat vind ik niet anders dan tegenspreken hoor.
    pi_51689259
    Ik niet, hoor.

Lachen is tegenspreken? Nee, het is tegenspreken omdat -Bass Miss- het zegt.
    pi_51689352
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:16 schreef lcicle het volgende:
    Ik niet, hoor.

Lachen is tegenspreken? Nee, het is tegenspreken omdat -Bass Miss- het zegt.
    Ik vind het oneerbiedig (is niet helemaal het juiste woord) om eerst de vrouwen te vragen naar wat hun beweegredenen zijn om vervolgens aan te geven dat je je rotlacht om de meeste van die redenen.
    En het maakt mij niet uit wie er zo over doet, ik vind het gewoon een onprettig iets dat het hier blijkbaar de gewoonste zaak is om iemand uit te lachen om een keuze die weloverwogen gemaakt wordt.
    pi_51689412
    Rot lachen? Uitlachen? Die woorden heb ik haar niet zien schrijven. Dat is wat jij (en men) er zo graag van maakt.
    pi_51689498
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:22 schreef lcicle het volgende:
    Rot lachen? Uitlachen? Die woorden heb ik haar niet zien schrijven. Dat is wat jij (en men) er zo graag van maakt.
    Ze schrijft inderdaad lachen, maar vervolgens gaat ze verder dat het wel stom is om dure kunstvoeding te gaan kopen. Kortom, ze is al vanaf het begin bezig om een nare smaak in het topic te gooien (overigens was die er al met de tweede post in mijn ogen).

owja en misschien ligt het inderdaad wel aan mij dat ik het gevoel heb dat Bass-Miss het topic hier juist om geopend heeft, maar ach, misschien lees ik nog net niet lang genoeg mee als lurker. Ik vind het jammer dat hier geen serieus topic over mogelijk is, wat mij betreft is dit topic rijp voor een slotje
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:26:03 #164
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_51689503
    Ik vind het opvallend dat BV-moeders hier overwegend als (negatieve) groep worden neergezet. Het gedrag dat hen wordt verweten lees ik eerlijk gezegd in deze discussie meer van FV'ers: aanvallend, soms venijnig, redenen aanvoerend waarom FV gezond is, soms wat badinerend over BV'ers.
    Respect hebben voor ieders keuze houdt imo ook in respect hebben voor BV- ers. Ik lees hier nauwelijks die-hard BVmaffia-opmerkingen.

Ik blijf nog steeds benieuwd naar redenen om bij voorbaat niet te kiezen voor BV. Gaat me dat niet aan? Er wordt toch ook gesproken over andere keuzes in de opvoeding. Wil je er geen antwoord op geven prima, wil je het wel, leuk.

Borsten zijn voor jou erotisch geladen, gaf jij aan Milagro. Maar ze zijn toch in eerste instantie, evolutionair gezien, bedoeld als middel om te voeden? Ik snap dat niet zo goed. Dat dat erotische aspect dan blijkbaar overheerst.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_51689519
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 11:57 schreef lcicle het volgende:
    Super!

het gaat erom dat sommigen en dat is dus niet persé in dit topic, in feite stellen dat je als je het beste voor je kind wil je dús bv moet geven.... alsof het beste voor je kind valt of staat bij 1 ding, in dit geval dan dus bv.

het is niet zo dat je door daarop te reageren je je eigen keuzes verdedigt, maar meer het gewoon wel eens gespecificeerd willen zien, waarom zij menen dat kiezen voor kv je kind te kort doen is.
    dus zoals Bass Miss nieuwsgierig is naar het waarom van ons, ben ik nieuwsgierig naar het daarom van hun, en ja, als er dus imo kromme argumenten komen, dan ga je daar op in , het is tenslotte een discussieforum.

kan me wel voorstellen dat met name kersverse of bijna moeders huiverig zijn hun waaroms te delen met ons, als er meteen al gesproken wordt over "lachwekkende argumenten", al weet ik wel dat er geen verwijt in zit, het kan wel zo overkomen, zo a priori gezegd en zonder te weten wát die lachwekkende argumenten dan zijn
    [i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:29:07 #166
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_51689573
    Nou zeg, BM heeft het over lachen om FV.
    Ik heb in ONZ wel eens een topic gelezen waar zeer ha(r)telijk werd gelachen om BV'ers.

Kunnen we daar niet overheen stappen?
    pi_51689608
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:29 schreef Moonah het volgende:
    Ik heb in ONZ wel eens een topic gelezen waar zeer ha(r)telijk werd gelachen om BV'ers.

Je vraagt van mensen redenen waarom je voor FV kiest en geeft vervolgens aan dat je om sommige redenen moet lachen? Sorry, maar dat vind ik een heel rare gang van zaken als je een serieus topic wilt openen.

En daar zit je dan als iemand die BV wilt geven, je te ergeren aan mensen die zo laagdunkend over FV doen (en daar bedoel ik niet iedereen mee).
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 12:31:41 #168
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51689620
    quote:
    Sowieso is het handig je niet in dit topic te begeven als je dat niet kan.
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:33:30 #169
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51689649
    quote:

Maar is het niet een beetje gek dat je eerst vraagt naar beweegredenen en dan vervolgens, nog voor die gegeven worden, al zeggen dat je er soms wel om moet lachen? Dat vind ik wel even anders dan een ONZ topic ooit waarin bv'ers uitgelachen werden.
    Dan kan je toch daarna niet echt meer verwachten dat mensen nog open en eerlijk antwoord gaan geven?

Overigens is dit een 'never ending' heen-en-weertje, kv'ers voelen zich hier in dit topic blijkbaar aangevallen, bv'ers voelen zich hier blijkbaar aangevallen, vrij nutteloos gebeuren dus lijkt me. Ik geloof niet dat men ooit zo ver komt om echt te leven en te laten leven. Vooral hier niet omdat het hier toch makkelijker is om commentaar te leveren dan irl.
    pi_51689691
    Ik vind het gewoon jammer dat deze discussie automatisch verdraaid wordt naar: waarom borstvoeding beter is dan kunstvoeding terwijl dat in mijn ogen helemaal niet de intentie is van de topicstarter.

Jammer, want ook ík ben heel nieuwsgierig naar de beweegredenen om op voorhand géén borstvoeding te willen geven. Over bijna elke reden heb heb ik wel een mening, maar die is niet relevant voor de discussie in dit topic! Ik zou meer inzicht willen krijgen in bepaalde beweegredenen en ik vind het jammer dat kunstvoedsters zich nu belemmerd voelen om mij (ons?) daar meer inzicht in te geven door één enkele uitspraak.
    pi_51689742
    quote:

dat topic stond dan ook in ONZ, hè.

maar open ik een topic in OUD en begin dan meteen met "sommige moeders geven hun kind de borst tot ze naar groep 1 gaan, en hebben daar argumenten voor waar ik soms zo smakelijk om moet lachen... verras me eens met valide argumenten "

BM bedoelde het niet als verwijt, en sommige argumenten zijn ms ook idd 'curieus' maar ik kan me voorstellen dat iemand dan huiverig is te reageren, juist omdat er niet verteld werd wát die lachwekkende argumenten dan waren....

het is handiger voor een objectieve OP om dat ene zinnetje weg te laten, lijkt me toch niet zo raar
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:38:25 #172
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_51689754
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:35 schreef lcicle het volgende:
    Ik vind het gewoon jammer dat deze discussie automatisch verdraaid wordt naar: waarom borstvoeding beter is dan kunstvoeding terwijl dat in mijn ogen helemaal niet de intentie is van de topicstarter.
    Eens...
    quote:
    Jammer, want ook ík ben heel nieuwsgierig naar de beweegredenen om op voorhand géén borstvoeding te willen geven. Over bijna elke reden heb heb ik wel een mening, maar die is niet relevant voor de discussie in dit topic! Ik zou meer inzicht willen krijgen in bepaalde beweegredenen en ik vind het jammer dat kunstvoedsters zich nu belemmerd voelen om mij (ons?) daar meer inzicht in te geven.
    Het heeft mij er iig wel van weerhouden bepaalde dingen op te noemen, omdat ik (uit eerdere discussies en opmerkingen in dit topic) wel weet welke redenen dat dan oa. zijn en wat het weerwoord daartegen is.
    Ik had geen zin in die herkauwde discussie en heb het dus gehouden bij 'omdat ik dat niet wil'.
    Het komt iig overeen met wat CarOnline zei: 'ik voel het in mijn tenen, ik wil het niet' en als daar dan per sé redenen bij moeten kom ik uit op de (in de ogen van sommigen drog)redenen die hier en eerder ook al gegeven zijn.
      zaterdag 21 juli 2007 @ 12:38:41 #173
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_51689762
    Nee, het niet handig van BM om zich daar op die manier over uit te laten.
    Maar er zijn inmiddels meer mensen hier die oprecht belangstellend zijn naar beweegredenen, zonder die te willen veroordelen.
    pi_51689916
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eens...
    [..]

Het heeft mij er iig wel van weerhouden bepaalde dingen op te noemen, omdat ik (uit eerdere discussies en opmerkingen in dit topic) wel weet welke redenen dat dan oa. zijn en wat het weerwoord daartegen is.
    Ik had geen zin in die herkauwde discussie en heb het dus gehouden bij 'omdat ik dat niet wil'.
    Het komt iig overeen met wat CarOnline zei: 'ik voel het in mijn tenen, ik wil het niet' en als daar dan per sé redenen bij moeten kom ik uit op de (in de ogen van sommigen drog)redenen die hier en eerder ook al gegeven zijn.
    de eerste die je om een reden (een valide reden uiteraard ) vraagt, moet je gewoon antwoorden : ik heb prachtige borsten, stevig, rond, vol, perfect gewoon en dat wil ik graag zo houden, iedereen weet wat bv met je borsten doet tenslotte, het is not a pretty sight

dan heb je ze stotterend en rood aangelopen van verontwaardiging compleet op de kast , en daar moet je ze lekker laten zitten dan.

ben jij gek, jij wordt de leukste en liefste en goeiste mama, alsof dat valt of staat bij bv enkel.
    pi_51689971
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:45 schreef milagro het volgende:
    de eerste die je om een reden (een valide reden uiteraard ) vraagt, moet je gewoon antwoorden : ik heb prachtige borsten, stevig, rond, vol, perfect gewoon en dat wil ik graag zo houden, iedereen weet wat bv met je borsten doet tenslotte, het is not a pretty sight
    Daar zou ik dan wel om moeten lachen hoor
    There! She said it!
    pi_51690017
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:47 schreef lcicle het volgende:

[..]

Daar zou ik dan wel om moeten lachen hoor
    There! She said it!
    nu ja, als iemand je graag wegzet als "niet het beste voorhebbend met je kind, je eigen belang laten prevalerend" dan kan je hem krijgen natuurlijk
    pi_51690548
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 12:45 schreef milagro het volgende:
    het is not a pretty sight
    Dat schijnt trouwens van de zwangerschap an sich te komen en niet van borstvoeding geven. Dus die reden is helemaal niet valide
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_51690577
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dat schijnt trouwens van de zwangerschap an sich te komen en niet van borstvoeding geven. Dus die reden is helemaal niet valide
    pi_51690639
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Als jij dus borstvoeding had geven, had je ook nog steeds lekkere erotische tieten gehad
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      zaterdag 21 juli 2007 @ 13:23:39 #180
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_51690788
    Tja mijn redenen om geen bv te geven zijn duidelijk, dat was ook echt mijn keuze en daar heeft mijn man totaal geen stem in gehad.
    Ik zag eerder Jarno vertellen dat de vader daar wel wat in te zeggen had, en oke dat zal in jullie geval dan ook wel zo zijn maar ik denk dat vaak de vrouw de keuze maakt kv of bv. De man kan de vrouw namelijk niet vervangen in deze dus die zal het moeten doen met de keuze die zijn vrouw maakt, dwingen kan niet en zou je niet moeten willen. Zou wat zijn bij elke voeding ruzie..... das gezelli

Overigens kan ik me vinden in BE's reactie's mbt : je moet je overal en altijd verantwoorden als je de vraag gesteld word welke voeding je gaat geven, dat merk ik namelijk ook.

Ik zal een voorbeeld opnoemen, afgelopen donderdag de laatste puf-les, de dame die de les geeft stelt de volgende vraag: Wie gaat er straks bv geven..... braaf steekt praktisch iedereen de hand omhoog op mijn buurvrouw en ik na.
    Meteen word je door 15 dames strak aangekeken met vragende ogen, en dan gaat de dame verder met vertellen dat de borstvoedende dames stuwing kunnen gaan krijgen........
    En ik dan en mijn buurvrouw wij kunnen toch ook stuwing krijgen?, onderbreek ik haar. En toen was het stil in de ruimte. Er werd gewoon over heen geluld, alsof ons lijf anders zal reageren de eerste dagen als dat van een borstvoedende dame. Heb hier na de puf-les wel even een reactie over gegeven, dat ik het niet echt pas vond van haar.

Ik weet dat de meeste bv dames hier op dit forum niet zo zijn Thank God, ik heb uit de meeste reactie's gezien dat de keuzes van anderen wel gerespecteerd werden, en daar ook niet lacherig over werd gedaan.

En wat een "valide" reden is om geen bv te geven..... nou als jij het niet wilt is dat genoeg lijkt me.
    Mama van Isa en Ties
      zaterdag 21 juli 2007 @ 13:25:06 #181
    124696 marlieske
    Isa en Ties
    pi_51690817
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:12 schreef beefcake het volgende:

[..]

Mijn tieten zijn anders nog niet veel veranderd na 37 weken zwangerschap.
    Mama van Isa en Ties
      Milf zaterdag 21 juli 2007 @ 13:27:08 #182
    16000 nikky
    Paars is het nieuwe rood!
    pi_51690864
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:25 schreef marlieske het volgende:

[..]

Mijn tieten zijn anders nog niet veel veranderd na 37 weken zwangerschap.
    Ze hoeven ook niet te veranderen.

Maar daar gaat dit topic volgens mij niet over mensen .
    👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
    Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
    Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
    pi_51690956
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:23 schreef marlieske het volgende:
    Tja mijn redenen om geen bv te geven zijn duidelijk, dat was ook echt mijn keuze en daar heeft mijn man totaal geen stem in gehad.
    Ik zag eerder Jarno vertellen dat de vader daar wel wat in te zeggen had, en oke dat zal in jullie geval dan ook wel zo zijn maar ik denk dat vaak de vrouw de keuze maakt kv of bv. De man kan de vrouw namelijk niet vervangen in deze dus die zal het moeten doen met de keuze die zijn vrouw maakt, dwingen kan niet en zou je niet moeten willen. Zou wat zijn bij elke voeding ruzie..... das gezelli
    Even nuanceren hoor, wat ik bedoelde is dat ik zéker voeding een zaak vind van beide ouders. Een zaak die zoveel verder gaat dan welke box nemen we, welke kleur wordt die muur, etc, etc. De eerste maanden is dat namelijk alles wat ze nodig hebben, naast aandacht en verzorging natuurlijk. Dus ja, ik wil daar wel graag over meedenken en meebeslissen als vader ja, is dat raar of erg? Gewoon in goed overleg, alhoewel de uiteindelijke keuze bij de vrouw ligt uiteraard: het is haar lichaam.
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    pi_51690984
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:27 schreef nikky het volgende:
    Maar daar gaat dit topic volgens mij niet over mensen .
    Het gaat om redenen waarom voor kunstvoeding te kiezen. Al dan niet erotische tieten behouden is 1 van die redenen.

Mijn tieten wáren al niet erotisch, dus ik had niets te verliezen
      zaterdag 21 juli 2007 @ 13:39:15 #185
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_51691130
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:51 schreef m@x het volgende:
    Wat een verfrissend topic dit.
    Hoe langer hoe beter

Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik ben het helemaal eens met de stelling dat iedereen zijn eigen keus maakt (haar eigen keus meestal dus).
    Dat vind ik in alles en dus ook met bv. Dus al kies je voor fv omdat je het zo leuk vind dat er zulke mooie bloemetjes op het flesje staan, prima!
    Ik veroordeel dat niet, maar ik vind er wel wat van en ik vind sommige redenen voor MIJ geen valide reden. Maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander niet zo is. Je kiest voor iets op grond van wat het waard is voor je. De nadelen neem je daarbij voor lief. Als dat voor jou klopt, kies je dat. Prima!

Ik blijf er overigens bij dat de voorlichting vanuit professionals vaak tekort schiet. Zou dat beter zijn, denk ik dat her en der wel wat redenen aangepast zouden worden. Maar dat is offtopic.
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_51691208
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:16 schreef beefcake het volgende:

[..]

Als jij dus borstvoeding had geven, had je ook nog steeds lekkere erotische tieten gehad
    maar maar ik heb prachtige borsten juist, dat is nu net mijn trots
    naast mijn strakke striemloze buik, en ronde stevige edoch niet dikke billen, en smalle taille, slanke putjesvrije dijen en ranke lange armen, en dan heb ik het nog niet over mijn lange krullende haar (nee, niet enkel daar!) en mijn opgeruimde karakter en dat allemaal dankzij KV!!!

maar ontopic weer.
    mensen mogen best om argumenten vragen , uit nieuwsgierigheid, belangstelling, om meningen tegen elkaar af te zetten, maar wat mij enkel tegen staat is dat sommigen er een "je wil toch het beste voor je kind, tenslotte" achter aan plakken, wat toch iets heeft van 'jij doet je kind dus te kort', dat valt toch niet te ontkennen die lading, het heeft iets 'smugs' ...

net zo irritant als collega moeders die konstant vragen "praat de jouwe al, nog niet? goh, de mijne wel, en ze zijn toch even oud...."
    pi_51691250
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:32 schreef lcicle het volgende:

[..]

Het gaat om redenen waarom voor kunstvoeding te kiezen. Al dan niet erotische tieten behouden is 1 van die redenen.

Mijn tieten wáren al niet erotisch, dus ik had niets te verliezen
    je had toch hopelijk wel begrepen dat dat een grapje was, hè

al zullen er vast dames zijn die het laten (BV) uit borstbehoud
    pi_51691368
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:44 schreef milagro het volgende:

al zullen er vast dames zijn die het laten (BV) uit borstbehoud
    Wel ja, en dat is bijvoorbeeld zo een argument waar ik om moet lachen.
    Niet omdat ik het erg vind dat ze hun borsten boven hun kind verkiezen hoor, maar omdat het gewoon een fabeltje is.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 13:49:49 #189
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51691391
    alsof vrouwen boven de 40 uberhaupt nog erotische tieten hebben zonder hulp van shumacher.
    pi_51691549
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Wel ja, en dat is bijvoorbeeld zo een argument waar ik om moet lachen.
    Niet omdat ik het erg vind dat ze hun borsten boven hun kind verkiezen hoor, maar omdat het gewoon een fabeltje is.
    sommige borsten hebben er wel degelijk onder te lijden en dat merk je dan pas na het stoppen met bv, en dat is dan niet mijn mening, maar een klacht van de eigenaressen zelf "er is niets van over gebleven behalve lege theezakjes".
    bij een volgende zwangerschap doen de borsten dan weer even leuk mee, om na het stoppen met de bv opnieuw flauw te doen

ms was dat zonder bv ook wel gebeurd, is natuurlijk niet te controleren, maar aangezien flinke gewichtstoename en afname in korte periode voor menig lijf ook nadelig uitpakt (slappe buik, "los vel" ) is dezelfde aanname inzake borsten niet geheel onlogisch.

maar goed, noem eens voor jou 'lachwekkende redenen", ben wel benieuwd
    1. borstbehoud
    2. het kietelt zo
    3. ben er allergisch voor tandeloze mondjes
    4. ......
    pi_51691593
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
    alsof vrouwen boven de 40 uberhaupt nog erotische tieten hebben zonder hulp van shumacher.
    Sowieso vraag ik me af of kinderen nemen lijftechnisch gezien wel de juiste move is, als je je zo enorm druk maakt om je (kennelijk) super-erotische lichaam. .
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 13:58:29 #192
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51691618
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sowieso vraag ik me af of kinderen nemen lijftechnisch gezien wel de juiste move is, als je je zo enorm druk maakt om je (kennelijk) super-erotische lichaam. .
    Ik ben er inderdaad behoorlijk van uit gezakt
    pi_51691631
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
    ja, godverdomme , Swets
    kom maar langs, kun je mijn fabuleuze Grand Prix borsten zien en voelen , verdomme
    of bedoelde je die Schumacher niet
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 14:00:17 #194
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51691652
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben er inderdaad behoorlijk van uit gezakt
    Ik heb wél vollere borsten gekregen!
    pi_51691665
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:

[..]

nou, Jarno, er zijn ook dames die voor een keizersnee kiezen, uit sneebehoud

en de hele strenge in de leer adopteren er 1, om alles uit te sluiten
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 14:00:48 #196
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51691673
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:59 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, godverdomme , Swets
    kom maar langs, kun je mijn fabuleuze Grand Prix borsten zien en voelen , verdomme
    of bedoelde je die Schumacher niet
    Voelen!!
    pi_51691676
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 13:55 schreef milagro het volgende:

[..]

sommige borsten hebben er wel degelijk onder te lijden en dat merk je dan pas na het stoppen met bv, en dat is dan niet mijn mening, maar een klacht van de eigenaressen zelf "er is niets van over gebleven behalve lege theezakjes".
    bij een volgende zwangerschap doen de borsten dan weer even leuk mee, om na het stoppen met de bv opnieuw flauw te doen

ms was dat zonder bv ook wel gebeurd, is natuurlijk niet te controleren, maar aangezien flinke gewichtstoename en afname in korte periode voor menig lijf ook nadelig uitpakt (slappe buik, "los vel" ) is dezelfde aanname inzake borsten niet geheel onlogisch.

maar goed, noem eens voor jou 'lachwekkende redenen", ben wel benieuwd
    1. borstbehoud
    2. het kietelt zo
    3. ben er allergisch voor tandeloze mondjes
    4. ......
    -Van borstvoeding geven, krijg je hangborsten
    ''Na de zwangerschap en bevalling worden borsten vaak wat slapper. Dat heeft te maken met het doormaken van een zwangerschap. Tijdens de zwangerschap groeit het klierweefsel in de borst, waardoor de borsten er groter en voller uit gaan zien. Na de borstvoedingsperiode komt het klierweefsel weer in een rustfase en neemt het vetweefsel toe. Bij sommige vrouwen worden de borsten dan kleiner, bij andere blijven ze wat groter en weer andere krijgen hun ‘oude’ borsten terug. Het maakt geen verschil of wel of geen borstvoeding wordt gegeven. Wel is het zo dat natuurlijk herstel het beste is en dat de veranderingen geleidelijker gaan als er borstvoeding wordt gegeven.''

Nem, dus juist van geen borstvoeding geven krijg je hangtieten...
    pi_51691703
    En naar de rest van de redenen was ik juist benieuwd, daarom dus dit topic.
    pi_51691704
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voelen!!
    ja, gun me dat nou
    pi_51691732
    Alles voor de wetenschap, Swets. Kom op!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')