abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51637684
Dit topic is bedoeld om rotstreken, steken onder water en dat soort ongein door of aan je collega's op schrift te stellen

TS begint:

Op een vakantiebaan van mij waren twee mede-vrouwmensen die elkaar het licht in de ogen niet gunden, en dit zo "subtiel" en "vrouwelijk" botvieren dat het zelfs mij met mn botte kop opviel. Kreeg je dus gedoe van cc-tjes aan de baas van emailtjes ("Lieverd, het is weer niet helemaal goed gegaan en de klant was een beetje boos hihi. Bij deze het protocol nog een keertje, lijkt me we zo makkelijk, kuskus doeoeoei!").

Uiteindelijk wist mevrouw X mevrouw Y zelfs ontslagen te krijgen. Mevrouw Y was gedetacheerd. Mevrouw Y meldde zich op een zekere dag ziek. Mevrouw X vroeg aan een collega of Y er ook was. "Nee, die heeft gemaild dat ze ziek was" luidde het antwoord. Hoorde ik X even later het detacheringsbureau bellen. "Goh, ik kan Y niet vinden hihi, wat is eigenlijk het protocol bij jullie bureau? Nee, ze heeft niet gebeld, maar ik moet echt weten of ze komt hoor, want er is vanmiddag een vergadering, kunnen jullie haar even bellen thuis?"
Y vloog er dus uit omdat ze zogenaamd zonder bericht weg was gebleven van het werk.

En X dan achteraf de vermoorde onschuld spelen. "Ik belde alleen om te weten of ze erg ziek was..."

Overigens ben ik nog met de chef gaan praten hoe het gelopen was, maar de chef was banger voor mevrouw X dan voor mij (ik was overigens een jaar of 15 toen dus val niet allemaal over me heen nu)

Op dezelfde vakantiebaan liep een kreng rond dat parttime uren had, terwijl ze fulltime wilde. Dat loste ze als volgt op: de consulente van het uitzendbureau kwam langs voor de planning van de volgende maand, en dan was de feeks wel even zo aardig om precies uit te leggen wie er wanneer op vakantie was. En dan kwam het toevallig zo uit dat alleen zij fulltime beschikbaar was de komende weken heus waar
En tegen de tijd dat jij dan aan kwam lopen, dan waren de uren al vergeven. Trouwens, je ging toch op vakantie?
Verhaal halen: oeps, sorry, verkeerd begrepen, ongelukje, heus waar.

Volgens mij kan het nog veel erger, dus brandt los aub
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51638106
Ik ben blij dat ik nooit dit soort dingen meegemaakt heb
Volgens mij gebeurt dit ook alleen maar met van die gefrustreerde wijven ofzo
pi_51638325
Wauw !!
Wiesdebaas ..
pi_51638451
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:38 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben blij dat ik nooit dit soort dingen meegemaakt heb
Volgens mij gebeurt dit ook alleen maar met van die gefrustreerde wijven ofzo
Um...wat dacht je van twee mannen die elkaar niet zo mochten zacht gezegd, en dat de één dan promotie krijgt en als eerste wapenfeit de ander meteen voor de keus stelt "100 km verderop gaan werken of toedeloe"?
Ook best vals, no?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:50:25 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51638544
Ìk heb een paar jaar terug een heuze bitch fight gezien op mn vakantie werk.
Met bloed, haren en kapote nagels...

Hoelang het al bezig was met opbouwen tot deze explosie heb ik niet megekregen in die 2 week ( ene maand ziek thuis(gezicht herstellen en emotioneel) andere ontslagen en op uitkering)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_51638555
Ik denk dat dat een uitzondering is eerlijk gezegd
Maar ik zit (gelukkig) ook niet in zo'n prestatiecultuurtje ofzo...
pi_51638564
kinky
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51638583
Ik was ziek. De baas had gebeld, of ik toch kon komen, want niemand kon het overnemen. Ik zei dus dat ik dacht het de volgende dag wel te gaan redden.
Halverwege de dag had ik rode konen van de koorst. Het viel een aantal collega's op en die vroegen waarom ik op het werk was, dus ik legde het uit. Daarop zei een collega dat hij mijn werk zou overnemen en dat ik lekker thuis moest gaan uitzieken. Een ander zei dat het een schande was dat de baas had durven vragen om te komen werken.
Ik zei dat ik zelf ook dacht dat ik het makkelijk zou redden, maar dat het gewoon een beetje tegen viel, maar dat ik de resterende twee uur ook wel vol kon maken.
Aan het eind van de middag belt mijn baas op, met de vraag waarom ik heb gezegd dat ik gedwongen aan het werk was en waarom ik naar huis was gegaan. Kutstreek!
Ik kon toen uit gaan leggen hoe het werkelijk was gegaan.
uit een aspergernest
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:51:30 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51638588
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Um...wat dacht je van twee mannen die elkaar niet zo mochten zacht gezegd, en dat de één dan promotie krijgt en als eerste wapenfeit de ander meteen voor de keus stelt "100 km verderop gaan werken of toedeloe"?
Ook best vals, no?
Bij vrouwen was dat daarvoor al gebeurt
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_51638601
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Xcalibur het volgende:
Ik denk dat dat een uitzondering is eerlijk gezegd
Maar ik zit (gelukkig) ook niet in zo'n prestatiecultuurtje ofzo...
Oh, 2 van de 3 verhalen gingen over ambtenaren
pi_51638625
Vrouwen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51638650
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:51 schreef wendytje het volgende:
Ik was ziek. De baas had gebeld, of ik toch kon komen, want niemand kon het overnemen. Ik zei dus dat ik dacht het de volgende dag wel te gaan redden.
Halverwege de dag had ik rode konen van de koorst. Het viel een aantal collega's op en die vroegen waarom ik op het werk was, dus ik legde het uit. Daarop zei een collega dat hij mijn werk zou overnemen en dat ik lekker thuis moest gaan uitzieken. Een ander zei dat het een schande was dat de baas had durven vragen om te komen werken.
Ik zei dat ik zelf ook dacht dat ik het makkelijk zou redden, maar dat het gewoon een beetje tegen viel, maar dat ik de resterende twee uur ook wel vol kon maken.
Aan het eind van de middag belt mijn baas op, met de vraag waarom ik heb gezegd dat ik gedwongen aan het werk was en waarom ik naar huis was gegaan. Kutstreek!
Ik kon toen uit gaan leggen hoe het werkelijk was gegaan.
Kijijijk, dit zijn de verhalen waar ik op doelde.
Kutstreek idd.
pi_51639067
Daarom werk ik gelukkig nu met haast alleen maar mannen
Daarvoor werkte ik alleen maar met vrouwen en damn... wat een secreten kunnen het toch zijn
Vrouwen zijn wat dat betreft veeeeeel erger dan mannen
Noot noot.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:36:12 #14
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51640144
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
Daarom werk ik gelukkig nu met haast alleen maar mannen
Daarvoor werkte ik alleen maar met vrouwen en damn... wat een secreten kunnen het toch zijn
Vrouwen zijn wat dat betreft veeeeeel erger dan mannen
Eensh

ik heb nu proefgelopen bij een bedrijf waar ik hopelijk word aangenomen. Van de 20 werknemers zijn er geloof ik maar twee vrouwen, waar ik eigenlijk toch wel blij mee ben. Omgaan met mijn eigen sekse is gezellig, maar op de werkvloer vind ik het over het algemeen toch net iets prettiger werken met mannelijke collega's
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:01:46 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641171
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:36 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Eensh

ik heb nu proefgelopen bij een bedrijf waar ik hopelijk word aangenomen. Van de 20 werknemers zijn er geloof ik maar twee vrouwen, waar ik eigenlijk toch wel blij mee ben. Omgaan met mijn eigen sekse is gezellig, maar op de werkvloer vind ik het over het algemeen toch net iets prettiger werken met mannelijke collega's
Uit een recent onderzoek blijkt dat vrouwen die in een voornamelijk mannelijke omgeving werken minder ziekteverzuim vertonen dan vrouwen die in een voornamelijk vrouwelijke omgeving werken.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:03:46 #16
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51641261
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uit een recent onderzoek blijkt dat vrouwen die in een voornamelijk mannelijke omgeving werken minder ziekteverzuim vertonen dan vrouwen die in een voornamelijk vrouwelijke omgeving werken.
verbaast me niets
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:05:18 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641332
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:03 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

verbaast me niets
In het algemeen verbaast het me niet nee, vrouwen kunnen erg vals zijn. Aan de andere kant wordt mijn werkomgeving steeds vrouwelijker en is dat tot nu toe alleen maar gezellig.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:09:47 #18
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_51641518
Ik werk momenteel alleen maar met vrouwen (en 1 man die zijn kantoor nooit uitkomt ). Volgens mij is het maar goed dat ik geen hol van dat Fins begrijp, want als ik ze soms hoor smoezen kan dat nooit over veel goeds gaan
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_51641540
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

In het algemeen verbaast het me niet nee, vrouwen kunnen erg vals zijn. Aan de andere kant wordt mijn werkomgeving steeds vrouwelijker en is dat tot nu toe alleen maar gezellig.
Maar heeft een werkgever wel iets aan gezelligheid, als de "produktie" daarmee tot het nulpunt zakt kan de omgeving beter iets minder vrouwelijker
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:12:02 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641608
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef frederik het volgende:

[..]

Maar heeft een werkgever wel iets aan gezelligheid, als de "produktie" daarmee tot het nulpunt zakt kan de omgeving beter iets minder vrouwelijker
De werkgever heeft er iets aan, want een goede werksfeer zorgt voor meer produktie en commitment. Al maakt die natuurlijk wel regelmatig opmerkingen over kippenhokken, theekransjes enzo.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:13:17 #21
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51641647
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef frederik het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je ook niet veel aan zeven gastjes die constant elkaars desktop versieren met 'lekkere wijven' en bureaustoel races houden op vrijdagmiddag
pi_51645271
Ja wel meegemaakt ja. Ik had een collega die het leuk vond om gedeeltes van mijn werk over te nemen, omdat we een overlappende klantengroep hadden. Die hoorden dus zowel bij mij, als bij haar. Maar omdat het wat hogere mensen betrof, was het eigenlijk mijn verantwoordelijkheid. Iets wat haar duidelijk niet goed beviel, want ik werkte er net een jaar, en een jaartje of 15. Dat moest natuurlijk wel een keer mis gaan. Zo vertelde ze mij dat ze iets geregeld had voor me (ongevraagd uiteraard weer en ook onnodig). En toen bleek achteraf toch het een en ander te missen. Belt mevrouw even een hoge manager op dat ik vergeten was dit en dat te doen, maar dat zij "het allemaal wel even had opgelost hoor."

Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan ook, het was mijn verantwoordelijkheid, dus ik had het gewoon moeten checken, maar ja, de tien keer daarvoor was het steeds goed gegaan... Het opbellen van een hoge manager vond ik toch wel erg oncollegiaal.

Daarna heeft ze me nog eens beschuldigd van iets te hebben verneukt in het systeem waar ik niet eens bij kon. Dat heeft ze toen lekker over de hele afdeling geschreeuwd. Ze viel natuurlijk wel een beetje door de mand toen. Maar verder heb ik er niets op gezegd, behalve dat ik dat dus niet kon zijn geweest. Vervolgens stuurde ze een mailtje naar een andere collega die ze liet weten dat ze me wel kon vermoorden. Ze stond er alleen even niet bij stil dat we alle mailboxen op dat moment deelden, en ik dus dat mailtje las. Ik heb daar nooit iets mee durven doen.

Ik ben toen naar mijn manager gegaan om te eisen dat alleen ik mijn eigen klanten mocht helpen.
Hij heeft toen een mailtje rondgestuurd, maar ze bleef het gewoon doen. Toen heb ik een andere klantengroep gevraagd, gekregen, en nooit anders meer dan lof gehoord.

Toen ik ontslag nam, kwam ze zeggen dat ze het zo jammer vond dat ik wegging, waarop ik alleen maar een droog "O ja?" heb uitgebracht met opgetrokken wenkbrauwen. Dat was een fijne collega
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:24:34 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51646671
Vrouwen zijn tuig.

Overigens valt 't me wel op dat 'n offensieve strategie nog best succesvol kan zijn op korte termijn.

(Komend weekend post ik nog wel een paar smeuiige verhalen)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:32:27 #24
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51646921
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:24 schreef gronk het volgende:
Vrouwen zijn tuig.
pi_51650529
Hmmm... ik kan wel wat verhalen verzinnen, maar aangezien ik ook bij die baas werk en Fok! al en toe best een klein wereldje kan zijn houd ik het vooralsnog bij meelezen.

Game on!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:03:04 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51651069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Cat22 het volgende:
Hmmm... ik kan wel wat verhalen verzinnen, maar aangezien ik ook bij die baas werk en Fok! al en toe best een klein wereldje kan zijn houd ik het vooralsnog bij meelezen.

Game on!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:22:12 #27
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_51663242
leuk topic
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_51671439
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou ook kunnen dat dat komt omdat vrouwen die in een mannenomgeving werken het gevoel hebben net zo goed te moeten presteren als de mannen. Dus ook op het gebied van ziekmeldingen willen ze niet onderdoen voor de mannen. En het is een feit dat het ziekteverzuim onder mannen lager is dan onder vrouwen.
pi_51671922
Ik heb trouwens meer dan eens meegemaakt dat collega's (v) werden gewipt door hun leidinggevenden (v) op een vuile manier.

Edit: too much info.

[ Bericht 76% gewijzigd door cinnamongirl op 20-07-2007 22:21:42 ]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:17:07 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51672934
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zou ook kunnen dat dat komt omdat vrouwen die in een mannenomgeving werken het gevoel hebben net zo goed te moeten presteren als de mannen. Dus ook op het gebied van ziekmeldingen willen ze niet onderdoen voor de mannen. En het is een feit dat het ziekteverzuim onder mannen lager is dan onder vrouwen.
Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe. Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.

Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden, ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:36:37 #31
124403 UZN
Hello world!
pi_51673525
Ik heb een keer gewerkt bij een heel leuk bedrijf. Later kwam er een of ander sletje die vanuit een callcenter gepromoveerd was op onze afdeling. In het begin was ze wel aardig. Op een gegeven moment zei ze dat ze het werk wat ik deed wel erg leuk werk vondt. Ze zij ook dat mijn baan haar was aangeboden maar dat ze dit had afgeslagen omdat het haar toen niet leuk leek.

Vervolgens heeft ze aan alle kanten gepropeerd mij eruit te pesten. De eerste keer moest ik bij de directeur komen omdat ik haar 'neerbeugend' behandeld zou hebben. Ze wist niet meer precies wat ik gezegt had maar wel dat het neerbuigend was. Ze was op dat moment ook men een collega aan het rondneuken en die bevestigde natuurlijk alles. Maar goed ik op mijn flikker en iedereen boos op mij dus ik heel erg verdrietig.

Vervolgens liep ze iedere keer als mijn collega's weg waren bij mij de afdeling op, maakte ruzie, stapte naar mijn baas. Ik weer op mijn flikker natuurlijk. Uiteindelijk kwam mijn baas een keer vroeg op mijn werk. En promt komt ze binnenstampen om weer tegen me tekeer te gaan. Baas alles gehoord. Een te slap pikkie om er iets mee te doen maar hij stond inmiddels wel aan mijn kant. Ook mijn collega's begonnen mij steeds beter te leren kennen en haar ook dus die hadden op een gegeven moment een bloedhekel aan haar.

Uiteindelijk begon ze zo tegen meer mensen te doen totdat ze een keer echt een hoge pief afbekte. Maarja, ze had wel een contract. Oplossing: Verzin een functie, geef haar die en bezuinig haar weg.

Ik geloof dat we toen allemaal even het glas geheven hebben. Echt die was gewoon niet goed bij d'r hoofd. Achteraf blij dat ik me toen niet heb laten wegpesten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:42:18 #32
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51673680
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe. Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.

Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden, ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
waarschijnlijk doen bedrijven met zowel mannen als vrouwen het daarom beter dan hun eenzijdige concurrenten. Ze houden elkaar in balans: vrouwen letten op de regels en geven hun mannelijke collega's af en toe een schop onder hun hol, terwijl mannen het doel voor ogen houden en zorgen dat er niet al te veel druk op de ketel ontstaat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:56:22 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51676009
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Vrouwen zijn wat gevoeliger voor sommige dingen, dat is een feit. Of jouw theorie juist is weet ik niet, ik werk in een te kleinschalige werkomgeving om er iets zinnigs over te kunnen zeggen..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:00:45 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51676154
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe.
Dat zou ook wel eens zo kunnen zijn. Het maakt in ieder geval een heel prettige sfeer.
quote:
Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.
Niet echt ervaring mee op die manier eigenlijk.. Maar ik werk dan ook alleen met leuke seksegenootjes.
quote:
Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden,
Aan de andere kant zijn ze vaak wel sociaal weer iets minder actief.
quote:
ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
Die vrouwen zijn wel vervelend jaj.
pi_51682062
Op de afdeling waar ik werkte totdat er door reorganisatie mensen moesten verdwijnen was vroeger ook alles pais en vree,door een aantal reorganisatie's zijn er nog maar weinig mensen op de oude afdeling overgebleven,waarvan er waarschijnlijk nog een aantal op de schopstoel zitten als gevolg daarvan slaande ruzie op de afdeling die zelfs door de klanten aan de telefoon gehoord werd.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:50:28 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682177
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit topic is bedoeld om rotstreken, steken onder water en dat soort ongein door of aan je collega's op schrift te stellen
net meegemaakt dat een behoorlijke kerel zich heeft gedragen als een mietje. daardoor ben ik flink in de problemen gekomen. laffe typhus hond.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:59:20 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51682476
Smeuige details willen we!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:05:15 #38
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51682649
Vertel
pi_51682733
En laatst nog iets stoms gehad.

Iemand waarmee ik samenwerkte ging naar een andere afdeling, en werd vervangen door een ander. Die zei dat hij het allemaal wel beter zou doen dan zijn voorganger. Vond ik al niet zo netjes, maar okee. Ik vroeg die andere om wat informatie, waarop hij een mailtje stuurde naar zijn voorganger, met mij in de cc, waarin hij aangaf dat zijn voorganger daar nog mee bezig was geweest. Deze stuurde toen weer een mailtje terug, waarin hij zei dat hij die info niet had. Waarop zijn vervanger weer een mailtje met attachment terugstuurde aan ons beiden, waarin de voorganger de info aan hem had doorgegeven, anderhalve maand geleden. Beetje zielig haantjes gedrag dus.

Waarop ik een mailtje terugstuurde, waarin ik liet weten dat de informatie zelf wel had volstaan... Ik geloof dat dat niet helemaal de bedoeling was

Maar ja, die onzin vechten ze dan maar lekker met zijn tweetjes uit.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 08:51:35 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51686625
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 01:07 schreef djenneke het volgende:
En laatst nog iets stoms gehad.

Iemand waarmee ik samenwerkte ging naar een andere afdeling, en werd vervangen door een ander. Die zei dat hij het allemaal wel beter zou doen dan zijn voorganger. Vond ik al niet zo netjes, maar okee. Ik vroeg die andere om wat informatie, waarop hij een mailtje stuurde naar zijn voorganger, met mij in de cc, waarin hij aangaf dat zijn voorganger daar nog mee bezig was geweest. Deze stuurde toen weer een mailtje terug, waarin hij zei dat hij die info niet had. Waarop zijn vervanger weer een mailtje met attachment terugstuurde aan ons beiden, waarin de voorganger de info aan hem had doorgegeven, anderhalve maand geleden. Beetje zielig haantjes gedrag dus.

Waarop ik een mailtje terugstuurde, waarin ik liet weten dat de informatie zelf wel had volstaan... Ik geloof dat dat niet helemaal de bedoeling was

Maar ja, die onzin vechten ze dan maar lekker met zijn tweetjes uit.
Iemand die op voorhand al zegt dat die het allemaal even beter gaat doen dan zijn/haar voorganger zou ik al ernstige twijfels bij hebben. Denk dat zo iemand er ook snel uit zou liggen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:04:07 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51686747
Wij hebben een vreselijk atechnische doos op de afdeling. Ze kwam 4 weken na mij in dienst. Dat is ong. 6-7 maanden geleden. Waar ik alle werkzaamheden en systemen beheers en 100% ben ingepland en meedraai, kan zij nog niets met onze voornaamste applicatie. Niks! We krijgen continu demonstraties en handleidingen, maar ze kijkt er nooit in. Stelt nooit vragen. Haar excuus: 'ik ben niet ingewerkt'. Nou, ik ook niet, ik heb het door gezond verstand, inzicht en zelfstudie onder de knie gekregen. Sterker nog, aan niemand zijn zoveel inwerkuren besteed als aan haar. Uren heb ik naast haar bureau gezeten. Uren die niet in mijn planning zaten. Nu zijn we erachter gekomen dat ze tegen onze leidinggevende heeft gezegd (die had een gesprek met haar n.a.v .niet-functioneren) dat wij haar niet hebben ingewerkt en ook dat wij een kliek zouden vormen. Verder heeft ze baas wijsgemaakt dat ze 'gaat voor kwaliteit ipv kwantiteit'. Dat vind mijn baas kennelijk plausibel, vandaar dat het nu geaccepteerd wordt dat wij ong. 20 keer zoveel meer werk verzetten dan zij. Ik snap niet dat ze nou niet gewoon heeft toegegeven dat ze niet kan meekomen! Dan kan ze misschien nog een cursus krijgen. Nee hoor, anderen beschuldigen is makkelijker. Nu is het te laat, ik zal haar nooit meer helpen als ze vragen heeft en dat geldt ook voor mijn collega's. Ze wilde een kliek, nou ze kan het krijgen. Ze kan de pot op. Niet fraai van ons, maar ze heeft het er gewoon naar gemaakt. Beetje anderen zwart maken en liegen over je inwerkperiode, die is lekker!
pi_51686813
tvp
pi_51688093
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:04 schreef Aventura het volgende:
heel verhaal over anderen de schuld geven
Jaaah zo'n muts hadden wij er ook tussen. Te stom om dr eigen kont af te vegen, tientallen manuren aan verspild en dan nog niets NIETS NADAAAAH kunnen om haar dan keer op keer te betrappen op uitspraken als "dat heeft Beppie mij niet goed uitgelegd" "dat heeft Jantje mij zo uitgelegd" "ja dat moest van Pietje". En dan echt over dingen als hoe je een telefoon doorschakelt he (EEN fokking knopje!!!). Ze heeft ooit eens een hele ochtend gedaan over het uitprinten van een stickervelletje. Uiteraard lag dit niet aan haar, het Word-sjabloon was natuurlijk verkeerd uitgelegd
Magoed, die hele afdeling was nogal zwakbegaafd, met name de chef. In de loop der jaren heeft hij de kneusjes zoals deze, Melkertmateriaal en sociale-werkplaatsrijpen behouden onder het mom van "van deze mensen twijfel ik of ze ergens anders een baan kunnen vinden" en de rest laten gaan. Echt een giller.
Het gemiddelde niveau daar ligt nu onder VMBO en het is een publieke dienst waar duizenden mensen van afhankelijk zijn qua inkomen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:16:49 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51688188
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jaaah zo'n muts hadden wij er ook tussen. Te stom om dr eigen kont af te vegen, tientallen manuren aan verspild en dan nog niets NIETS NADAAAAH kunnen om haar dan keer op keer te betrappen op uitspraken als "dat heeft Beppie mij niet goed uitgelegd" "dat heeft Jantje mij zo uitgelegd" "ja dat moest van Pietje". En dan echt over dingen als hoe je een telefoon doorschakelt he (EEN fokking knopje!!!). Ze heeft ooit eens een hele ochtend gedaan over het uitprinten van een stickervelletje. Uiteraard lag dit niet aan haar, het Word-sjabloon was natuurlijk verkeerd uitgelegd
Magoed, die hele afdeling was nogal zwakbegaafd, met name de chef. In de loop der jaren heeft hij de kneusjes zoals deze, Melkertmateriaal en sociale-werkplaatsrijpen behouden onder het mom van "van deze mensen twijfel ik of ze ergens anders een baan kunnen vinden" en de rest laten gaan. Echt een giller.
Het gemiddelde niveau daar ligt nu onder VMBO en het is een publieke dienst waar duizenden mensen van afhankelijk zijn qua inkomen
Ja, ik noem de afdeling soms ook de sociale werkplaats aka de Jostiband. Ik heb nog wel wat voorbeelden. Zo zei ik dat ze de inlogurls even moest bookmarken, en deed er eentje voor. Weken later zie ik dat ze de inlog-urls steeds uit een mailtje copy-paste. Nou ja, op dat niveau dus.
Ze heeft ook een keer een halve dag niets gedaan, omdat er een bepaald scherm in beeld was 'dat niet wegging'. Call aangemaakt, functioneel beheer er achteraan. Wat bleek. Had ze een scherm gemaximaliseerd, en wist niet hoe te minimaliseren. Nou sorry, maar dat is basale pc-kennis. Als je die nu nog niet hebt, wat DOE je dan in een professionele omgeving?
Ik snap niet dat ze aangenomen is. We zitten op een afdeling genaamd interactive design... Ik denk via een werkverschaffingproject ofzo?
Het enge is dat ik dit soort dingen al eerder heb gezien, niet alleen bij veertigers maar ook bij 25-jarige WO-afgestudeerden!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:30:18 #45
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51688400
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, ik noem de afdeling soms ook de sociale werkplaats aka de Jostiband. Ik heb nog wel wat voorbeelden. Zo zei ik dat ze de inlogurls even moest bookmarken, en deed er eentje voor. Weken later zie ik dat ze de inlog-urls steeds uit een mailtje copy-paste. Nou ja, op dat niveau dus.
Ze heeft ook een keer een halve dag niets gedaan, omdat er een bepaald scherm in beeld was 'dat niet wegging'. Call aangemaakt, functioneel beheer er achteraan. Wat bleek. Had ze een scherm gemaximaliseerd, en wist niet hoe te minimaliseren. Nou sorry, maar dat is basale pc-kennis. Als je die nu nog niet hebt, wat DOE je dan in een professionele omgeving?
Ik snap niet dat ze aangenomen is. We zitten op een afdeling genaamd interactive design... Ik denk via een werkverschaffingproject ofzo?
Het enge is dat ik dit soort dingen al eerder heb gezien, niet alleen bij veertigers maar ook bij 25-jarige WO-afgestudeerden!
Nu weet ik dus waarom mij steeds wordt gevraagd om ergens een dag proef te lopen als ik solliciteer.... allemachtig, wat een doos
pi_51688829
't Is toch godverdomme geen basisschool, daar lijkt het wel op als ik het zo hoor.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:55:27 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51688837
Woest word je ervan. Ik heb geen tijd of zin om nieuwe mensen een cursus 'computeren voor Dummies' te geven. Zeker van mensen met een HBO- of hoger opleidingsniveau verwacht ik dat ze het stadium van 'wat is een url?' al zijn ontstegen. Ik heb het mezelf allemaal aangeleerd, dus is het excuus?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:06:56 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51689059
Ik wil best wel basale dingen uitleggen, maar mijn enthousiasme daarvoor zakt wel beneden nul als ik merk dat ik iets tien keer moet voordoen, omdat meneer of mevrouw het gewoon prettiger vindt als jij het werk doet, of te laf is om de verantwoordelijkheid te nemen voor dingen die gewoon onder z'n takenpakket vallen. kun je merken dat ik bij de overheid werk?

Wat betreft 'te lam zijn om de documentatie te lezen', wat ook vaak voorkomt; daar ben ik wat milder in, omdat ik dat wel herken bij mezelf. D'r zijn pakketten die komen met ontzettende boekwerken, die dan ook nog eens ontzettend warrig zijn opgezet (microsoft: hele oeuvre), en zeker als je een simpele vraag hebt kan dat doorploegen een te grote investering zijn.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:12:00 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51689154
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef gronk het volgende:

Wat betreft 'te lam zijn om de documentatie te lezen', wat ook vaak voorkomt; daar ben ik wat milder in, omdat ik dat wel herken bij mezelf. D'r zijn pakketten die komen met ontzettende boekwerken, die dan ook nog eens ontzettend warrig zijn opgezet (microsoft: hele oeuvre), en zeker als je een simpele vraag hebt kan dat doorploegen een te grote investering zijn.
Iets vragen aan een collega omdat die bepaald werk vaker doet of er meer in gespecialiseerd is, lijkt mij helemaal niets mis mee. Er niets van opsteken en het tientallen keren vragen en vervolgens voor de eigen lamlendigheid de schuld aan een ander geven (wat ik hier nogal lees) lijkt mij wel voldoende mis mee..
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:24:04 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51689449
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iets vragen aan een collega omdat die bepaald werk vaker doet of er meer in gespecialiseerd is, lijkt mij helemaal niets mis mee. Er niets van opsteken en het tientallen keren vragen en vervolgens voor de eigen lamlendigheid de schuld aan een ander geven (wat ik hier nogal lees) lijkt mij wel voldoende mis mee..
In dit kader ook een leuke: collega die, altijd als je iets aan 'm vraagt het volgende doet:
1) gaat eerst z'n hoofd fronzen, herhaalt je vraag, en doet alsof-ie hard nadenkt.
2a) geeft een antwoord op een hele andere vraag.
2b) geeft een antwoord waar je niets aan hebt, omdat het geen oplossing is ('ja, dat is moeilijk, en dus doen we dat niet'')
2c) begint een zwamverhaal over iets totaal ongerelateerds.
2d) (heel soms) zegt dat-ie het niet weet.

Vreselijk. Op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met dingen aan 'm te vragen, omdat 't alleen maar ergernis opwekte bij me. Hoewel ik soms wel de neiging kreeg om iets te zeggen als 'weet jij...ach, nee laat maar, dat weet je niet.'
pi_51689512
Ik heb hele schreeuwpartijen meegemaakt, dan ging ik maar weg want ik weigerde hoe dan ook partij te kiezen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51691380
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 08:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand die op voorhand al zegt dat die het allemaal even beter gaat doen dan zijn/haar voorganger zou ik al ernstige twijfels bij hebben. Denk dat zo iemand er ook snel uit zou liggen.
Hij heeft een contract voor onbepaalde tijd, komt zelf ook van een andere functie af, dus dat wordt een beetje lastig...
pi_51691576
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:24 schreef gronk het volgende:

[..]

In dit kader ook een leuke: collega die, altijd als je iets aan 'm vraagt het volgende doet:
1) gaat eerst z'n hoofd fronzen, herhaalt je vraag, en doet alsof-ie hard nadenkt.
2a) geeft een antwoord op een hele andere vraag.
2b) geeft een antwoord waar je niets aan hebt, omdat het geen oplossing is ('ja, dat is moeilijk, en dus doen we dat niet'')
2c) begint een zwamverhaal over iets totaal ongerelateerds.
2d) (heel soms) zegt dat-ie het niet weet.

Vreselijk. Op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met dingen aan 'm te vragen, omdat 't alleen maar ergernis opwekte bij me. Hoewel ik soms wel de neiging kreeg om iets te zeggen als 'weet jij...ach, nee laat maar, dat weet je niet.'
Mijn ouwe kamergenoot was type 2c, ALTIJD AAAAH
Zelfs van een simpele ja-nee-vraag wist hij nog een leuterverhaal van 25 minuten te maken waarvan 15 minuten stopwoorden als "dâ majj bes weet'n" en "moejj s luister'n".
En hij vertelde altijd dezelfde verhalen ook nog eens, en legde dingen uit aan mij alsof ik een kleuter was zonder dat het überhaupt nodig was ("moejj s luister'n, buitenspel da giet dus zoooo")
Altijd de mond vol over collega's die niets uit zouden voeren, terwijl hij toch echt de enige was die ik regelmatig betrapte als hij zich letterlijk urenlang in het archief verstopt had

Ook een keer met diezelfde man: hij moest mij ondersteunen met materiaal van en naar het archief brengen enzo.
Dag 1: Kun je die (16) dozen straks weghalen?
-Tuu'k, doek morgen
Dag 2: Kun je die (32) dozen straks weghalen
-Ja, als ik tijd heb (*neuspeuter*)
Dag 3: Kunnen die (48) dozen nu weg?
-Ik kom om drie uur bij je (*kontkrab*)
Dag 4: Kunnen die (64) dozen nu eens weggehaald worden
-JAAAH DAT GA IK ECHT NIET IMME EENTJE DOEN ZIE DAN HOEVEEL!!! KRIJS!!!
(*stampt naar de chef dat ik hem teveel belast en dat ik het werk niet aankan, want kijk maar wat een troep het is in mijn kantoor*)

(Chef: "Ik zal ernaar kijken..." (*kontkrab*) )
pi_51691998
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:

knip
! !
Noot noot.
pi_51692300
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:55 schreef Koploperkopper het volgende:
't Is toch godverdomme geen basisschool, daar lijkt het wel op als ik het zo hoor.
Daar zijn anders ook de nodige verhalen over te vertellen en dan doel ik op volwassen onderwijskrachten, niet op kinderen.

Over kippenhokken gesproken
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:33:52 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51692412
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:27 schreef r_one het volgende:

Daar zijn anders ook de nodige verhalen over te vertellen en dan doel ik op volwassen onderwijskrachten, niet op kinderen.
Maak ons nou niet lekker...
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:46:57 #57
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51692668
quote:

(Chef: "Ik zal ernaar kijken..." (*kontkrab*) )
Ik vraag me trouwens af waarom chefs in dit soort gevallen altijd de makkelijkste uitweg kiezen. Gebeurt het ook wel eens dat 'n chef zo'n figuur op het matje roept?
pi_51692821
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:46 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vraag me trouwens af waarom chefs in dit soort gevallen altijd de makkelijkste uitweg kiezen. Gebeurt het ook wel eens dat 'n chef zo'n figuur op het matje roept?
Daar iig niet. Deze chef blonk zelf ook uit in het niets doen maar doen alsof etc.
Naaistreek van hem: er werd een werkneemster wegens compleet wanfunctioneren (internetverslavinkje, die zat gewoon de hele dag te daten etc online ) naar een andere afdeling verplaatst. Vrijdag hoorden we dat, maandag zou het ingaan. Het werd via de mail bekend gemaakt, waar in stond dat "degenen die haar in moest gaan werken dit uiteraard lang vantevoren wist". Niet dus. Desalniettemin moest dat meisje haar vakantie verplaatsen omdat het inwerken anders niet kon. De chef erboven nam het woord van de lagere chef aan boven het hare dat ze van niets wist
pi_51692927
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:27 schreef r_one het volgende:
Klopt helemaal
Noot noot.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 15:22:13 #60
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51693439
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:55 schreef Mwanatabu het volgende:

De chef erboven nam het woord van de lagere chef aan boven het hare dat ze van niets wist
Ja, da's ook altijd een gouwe ouwe. Ik heb zo wel eens gezien dat mijn toenmalige chef door een ICT'er (die daar met zijn baas zat) werd afgewimpeld. Dan kreeg je echt het soort discussies als

'wij willen dat X gefixed wordt'.
'Kan niet, duurt te lang, zijn we minstens een week mee bezig'
'Da's in vijf minuten gedaan, en ik heb het zelf al op een testsysteem gedaan'
'Hoorde je ons niet?'
pi_51694732
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 15:22 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, da's ook altijd een gouwe ouwe. Ik heb zo wel eens gezien dat mijn toenmalige chef door een ICT'er (die daar met zijn baas zat) werd afgewimpeld. Dan kreeg je echt het soort discussies als

'wij willen dat X gefixed wordt'.
'Kan niet, duurt te lang, zijn we minstens een week mee bezig'
'Da's in vijf minuten gedaan, en ik heb het zelf al op een testsysteem gedaan'
'Hoorde je ons niet?'
En nog ergerlijker is het wanneer je als ICT'er met je baas bij die toenmalige chef zit, en die baas kiest partij voor de toenmalige chef.
Waarbij blijkt dat.
1. die testbak vele malen kleiner was dan de hoofdbak
2. het fixen op de testbak nog steeds fouten overliet die door afwezigheid van testen niet opgemerkt werden (maar waarbij een ICT'er bij de echte bak als nawerk mag komen opdraven omdat die dat probleem wel zal oplossen).
3 de indruk bij de toenmalige chef bestaat dat al het ICT werk voor een ICT'er een makkelijk klusje is (waar ik een dag over doe zou jij in 10 minuten moeten kunnen doen, jij bent toch niet voor niets ICT'er)
4 je als ict'er weet uit ervaring dat problemen nogal afgezwakt worden door sommigen, waardoor 5 minuten bij velen eigenlijk 5 dagen zouden moeten zijn.

Dan denk ik dat zo'n 'hoorde je ons niet' richting ICT'er (door baas en toenmalige chef) helemaal een slechte sfeer geeft tussen de twee ICT personen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:34:49 #62
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51695184
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:17 schreef frederik het volgende:

En nog ergerlijker is het wanneer je als ICT'er met je baas bij die toenmalige chef zit, en die baas kiest partij voor de toenmalige chef.
De situatie waar ik over spreek is er een waarbij ICT'ers oppermachtig zijn, *en* incompetent (want gewurgd door allerlei fantastische bureaucratische regelingen (versiebeheersystemen die dat niet doen, complete scheiding tussen productie en testmachines waarbij alles door een DBA moet worden overgezet die daar pas aan begint 'als-ie daar eens een keer zin in heeft'). De capabale ICT'ers hebben zoiets al snel gehad, en wat overblijft is niet veel soeps.)

Maar inderdaad, chefs die overal actief ja opzeggen en de ellende doorschuiven naar hun personeel zijn minstens net zo irritant als chefs die zich keer op keer laten afpoeieren met een lulsmoes.

[ Bericht 2% gewijzigd door gronk op 21-07-2007 16:42:30 ]
pi_51695917
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:34 schreef gronk het volgende:
een lulsmoes.
Juist dat beeld wat leeft bij een leek, en ook voor kan komen bij een chef die helemaal niet weet wat er speelt op de werkvloer, kan ertoe leiden dat een geldige reden toch ervaren wordt als een lulsmoes.
Ik merk het zelf bij mij op het werk ook wel, dan heb je een halve dag met het zweet op je hoofd gewerkt (ik heb een uitvoerende baan, met maar relatief weinig administratie/pc gebruik), en als je dan kijkt wat je gedaan hebt komt bij mij ook wel eens de gedachte op "als ik niet wist hoe druk ik geweest ben zou het me bar tegenvallen", dingen die kortom van een afstandje altijd veel sneller moeten kunnen dan het in de werkelijkheid ook elke dag kan.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 17:06:12 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51696126
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:59 schreef frederik het volgende:

Juist dat beeld wat leeft bij een leek
Zou je dit geneuzel in een ander topic kunnen doen? Ik wil het hier graag leuk houden.

[ Bericht 11% gewijzigd door gronk op 21-07-2007 17:13:33 ]
pi_51702186
CC'ers zijn het ergste. Iederen kent ze wel, slappe figuren
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:52:55 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51702274
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:49 schreef Rapaille het volgende:
CC'ers zijn het ergste. Iederen kent ze wel, slappe figuren
Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand weer eens last had van CC-diarree, waarna iemand bovenin het CC-lijstje terugmailde 'waarom krijg ik dit?' (cc iedereen).
  zaterdag 21 juli 2007 @ 20:56:36 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51702372
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens meegemaakt dat iemand weer eens last had van CC-diarree, waarna iemand bovenin het CC-lijstje terugmailde 'waarom krijg ik dit?' (cc iedereen).
Die onthoud ik
Ik heb ooit weleens teruggemaild (met een cc naar iedereen, dus eigenlijk ben ik net o erg): 'mag ik de samenvatting?'
pi_51702692
Ik bedoelde meer van die interne CC'ers die zodra er iets misgaat of als ze iets gedaan willen krijgen gelijk allemaal mensen gaat CC die er niet tot doen.

Is zoiets van: het kassameisjes bij de Albert Heijn maakt een foutje en jij mailt erover... maar niet alleen naar haar maar ook naar filaalmanager, financieel directeur van albert heijn, financieel directeur van ahold, de marketingafdeling, operationeel directeur van Albert Heijn en wie dan ook.

Terwijl iedereen zoiets heeft van , los gewoon zelf je problemen op en wat doe je moeilijk over die 2 cent.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 21:12:56 #69
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51702851
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:07 schreef Rapaille het volgende:
Ik bedoelde meer van die interne CC'ers die zodra er iets misgaat of als ze iets gedaan willen krijgen gelijk allemaal mensen gaat CC die er niet tot doen.
Ja, die bedoel ik ook. Mensen van een andere afdeling, die een simpele vraag stellen, of die met een bepaald type bestanden willen werken. Waarna degene die antwoord geeft met zo'n CC-keten terugblaft. En soms dus teruggepakt wordt.

Ook zo een uit dezelfde categorie: mensen op je eigen afdeling, van vergelijkbaar niveau, aan wie je een korte vraag wilt stellen, en die dan iets zeggen als 'daar heb ik nu geen tijd voor, doe maar een vergaderverzoek'.
pi_51702977
Nog een stapje erger zijn de BCC'ers
pi_51703144
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 21:17 schreef djenneke het volgende:
Nog een stapje erger zijn de BCC'ers
Of eigenlijk de mensen die BCC nou net niet doen zodat iedereen andermans e-mail-adres krijgt.

Nu is dat binnen een bedrijf niet erg, maar hoeren mailinglisters zijn wel erg.
pi_51703724
ontopic maar weer? vond het tot aan deze post erg vermakelijk
  zondag 22 juli 2007 @ 00:26:41 #73
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51707799
quote:

[..]

Mijn ouwe kamergenoot was type 2c, ALTIJD AAAAH
Zelfs van een simpele ja-nee-vraag wist hij nog een leuterverhaal van 25 minuten te maken waarvan 15 minuten stopwoorden als "dâ majj bes weet'n" en "moejj s luister'n".
En hij vertelde altijd dezelfde verhalen ook nog eens, en legde dingen uit aan mij alsof ik een kleuter was zonder dat het überhaupt nodig was ("moejj s luister'n, buitenspel da giet dus zoooo")
Altijd de mond vol over collega's die niets uit zouden voeren, terwijl hij toch echt de enige was die ik regelmatig betrapte als hij zich letterlijk urenlang in het archief verstopt had
heel herkenbaar

op mijn vorige werkplek werkte er ook zo'n gast die voor het gemak maar even aannam dat ik compleet achterlijk was. Roepen dat ik wel mijn monitor aan moest zetten anders zou ik niets zien... no shit, einstein! En als je nou es effe kijkt voordat je gilt, zul je zien dat dat ding überhaupt niet eens uit stond En bij het minste beetje commentaar ("*zucht* nee, ik kan niet die afbeelding voor je bewerken, want net zoals de vorige 13528 keer heeft dit kreng van een computer nog minder RAM geheugen dan een hamster") meteen op tilt slaan en pochen over een paar vage cursussen die 'ie heeft gevolgd (terwijl ik zowel de opleiding Grafisch als Multimedia Vormgeven heb gedaan, plus een avond training voor "Apple Certified Helpdesk Specialist" ). Maar net zoals jij zei, ook hij kon gewoon niet met één woord antwoorden.

Ik: "Bob, wat is het wachtwoord voor die-en-die server?"

*'SuperBob' vliegt van zijn stoel en grijpt tot mijn grote ergernis de muis*

Bob: ''Nou, kijk Lente_Ninja: je gaat eerst naar de chooser, en dan ga je naar die icoontjes daar... zie je ze? Let je wel op? Die pictogrammetjes in de linker... "

Ik: "Ik wilde alleen maar..."
  zondag 22 juli 2007 @ 10:09:12 #74
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51712101
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:34 schreef gronk het volgende:

Maar inderdaad, chefs die overal actief ja opzeggen en de ellende doorschuiven naar hun personeel zijn minstens net zo irritant als chefs die zich keer op keer laten afpoeieren met een lulsmoes.
Verkopers die overal ja op zeggen zijn ook niet altijd even handig.
pi_51712236
quote:
Op zondag 22 juli 2007 00:26 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

heel herkenbaar

op mijn vorige werkplek werkte er ook zo'n gast die voor het gemak maar even aannam dat ik compleet achterlijk was. Roepen dat ik wel mijn monitor aan moest zetten anders zou ik niets zien... no shit, einstein! En als je nou es effe kijkt voordat je gilt, zul je zien dat dat ding überhaupt niet eens uit stond En bij het minste beetje commentaar ("*zucht* nee, ik kan niet die afbeelding voor je bewerken, want net zoals de vorige 13528 keer heeft dit kreng van een computer nog minder RAM geheugen dan een hamster") meteen op tilt slaan en pochen over een paar vage cursussen die 'ie heeft gevolgd (terwijl ik zowel de opleiding Grafisch als Multimedia Vormgeven heb gedaan, plus een avond training voor "Apple Certified Helpdesk Specialist" ). Maar net zoals jij zei, ook hij kon gewoon niet met één woord antwoorden.

Ik: "Bob, wat is het wachtwoord voor die-en-die server?"

*'SuperBob' vliegt van zijn stoel en grijpt tot mijn grote ergernis de muis*

Bob: ''Nou, kijk Lente_Ninja: je gaat eerst naar de chooser, en dan ga je naar die icoontjes daar... zie je ze? Let je wel op? Die pictogrammetjes in de linker... "

Ik: "Ik wilde alleen maar..."
Idd, je wordt daar op den duur zó gefrustreerd van
Ik liep op een gegeven moment telkens demonstratief weg als ie weer begon te emmeren op een simpele vraag. Niet netjes maja...
  zondag 22 juli 2007 @ 11:18:35 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51712930
quote:
Op zondag 22 juli 2007 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd, je wordt daar op den duur zó gefrustreerd van
Ik liep op een gegeven moment telkens demonstratief weg als ie weer begon te emmeren op een simpele vraag. Niet netjes maja...
Ook leuk : Een collega die vraagt hoe iets gedaan moet worden of hoe iets werkt. Vervolgens leg je het aan hem uit en daarna gaat hij met je in discussie dat het volgens hem toch net wat anders is. Als je het zelf dan zo goed weet, vraag het dan niet.
pi_51732250
Meer sappige verhalen
Noot noot.
pi_51732410
Ik heb een vrouwelijke collega op het werk die heeft met iedere vrouw ruzie.
Zonder ze ooit eerder gezien te hebben.
Staat ik samen met haar in de lift, komt er een andere vrouw bij en kijken ze elkaar aan en de HAAT vliegt heen en weer.
Ongelofelijk nooit een woord met elkaar gesproken en het is haat op het eerste gezicht, Ha Ha.
Gaat ze de lift uit en wij gaan verder, zegt ze vuile Bitch. Ha Ha

Iedere vrouw is een absolute VIJAND.

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 24-07-2007 14:24:46 ]
pi_51732590
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:32 schreef henkway het volgende:
Ik heb een collega op het werk die heeft met iedere vrouw ruzie.
Zonder ze ooit eerder gezien te hebben.
Staat ik samen met haar in de lift, komt er een andere vrouw bij en kijken ze elkaar aan en de HAAT vliegt heen en weer.
Ongelofelijk nooit een woord met elkaar gesproken en het is haat op het eerste gezicht, Ha Ha.
Gaat ze de lift uit en wij gaan verder, zegt ze vuile Bitch. Ha Ha

Iedere vrouw is een absolute VIJAND.
Geil.
pi_51746399
Een manager die op de een of andere manier grappig denkt te zijn door dingen te verdraaien. Voorbeeldje: Hij wilde mij en een collega en onze teamleidster graag spreken. Op een dag dat we alle 4 aanwezig waren belde ik hem op om te vragen of we dat gesprek die dag zouden houden. Waarop hij met mijn teamleidster naar mijn collega en mij toe komt en zegt: "Waarom zeg jij dat je teamleidster er niet is?" Ik: Hij: "Jij zei dat je teamleidster er niet was en dus laat het maar zitten" Collega, teamleidster en ik: Waarop ik nogmaals letterlijk herhaal wat ik aan de telefoon heb gezegd en waarop mijn collega al mijn verhaal bevestigd.

Ik heb het hier later nog met mijn teamleidster over gehad en die deed het af als een grapje. Ik vind het geen humor om dingen zo te verdraaien.

Dezelfde manager heeft het ooit gepresteerd om achter collega x te gaan staan zodat hij bijna tegen haar aanstond. Zij voelde iets en voelde met haar hand .... ja bijna in zijn kruis ja!
Collega x heeft hem toen duidelijk gemaakt dat hij dat nooit meer hoeft te flikken. En terecht!

Een andere collega beschouwt ons allemaal als vriendinnetjes Ze ondertekent ieder persoonlijk berichtje aan ons met: xxx jullie vriendinnetje
Ze is 45 en heeft een "vriendje" en ze spreekt af met "vriendinnetjes" en als ze iets van je nodig heeft noemt ze je nooit bij je naam maar "kind" of "schat".

[ Bericht 15% gewijzigd door Cyan op 23-07-2007 14:03:36 ]
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_51746946
Ach, vrouwen op de werkvloer.

Bij mijn vorige baan had ik er eentje die echt alles deed om mij onderuit te halen (was haar enige concurrent daar). Dit omvatte ondermeer haar fouten afschuiven op mij en hierover zelf vergaderingen met de directeur belegde. Dan kon ze het nog lekker even inwrijven. Blij dat ik er weg ben. Heb vlak voor vertrek haar nog wel een hak kunnen zetten. Fout spotten in haar project en niks zeggen tot het te laat is.
pi_51747653
Waarom zijn (de meeste) vrouwen zo...
Noot noot.
pi_51748232
Omdat het vrouwen zijn.
pi_51750917
Ik heb op het werk nu vier vrouwelijke collega's, waarvan er twee onlangs bij zijn gekomen, die twee roken, dus gaan ze naar buiten om te roken, (zes keer per dag een kwartier)./

De ene oudere rookt niet, maar gaat nu ook mee naar buiten.
Ja, je snapt het al, die is heel terecht bang dat erover haar geroddeld wordt.

Dus gaat het hele gezelschap zes keer per dag wandelen, om te roken, gang door, lift in, naar buiten, en maar ouwe hoeren en roddelen.
En als ze terug zijn gaan ze koffie drinken, tot half twaalf, dan mail lezen, bellen en dan in optocht naar de kantine.
Verder roddelen, vrouwen , tis wat .........

[ Bericht 15% gewijzigd door henkway op 23-07-2007 16:08:45 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 16:14:03 #85
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_51751289
Sowieso. De eerste hardwerkende vrouw op kantoor moet ik nog tegenkomen. Kippen zijn het. Allemaal.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 23 juli 2007 @ 16:19:56 #86
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51751491
Hardwerkende vrouwen zijn er wel, maar voor iedere hardwerkende vrouw staat ook een vrouw die, bij iedere klus die je aan ze vraagt, in huilen uitbarst, waarop jij zegt, 'ok ok, laat maar, ik kijk wel wat ik kan doen'. En dan doe je het dus zelf, waarna de leidinggevende van die vrouw (toevallig ook een vrouw) gaat klagen dat je het niet goed hebt gedaan.
pi_51752767
tvp
  maandag 23 juli 2007 @ 17:41:50 #88
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_51754265
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:51 schreef Cyan het volgende:
Een manager die op de een of andere manier grappig denkt te zijn door dingen te verdraaien. Voorbeeldje: Hij wilde mij en een collega en onze teamleidster graag spreken. Op een dag dat we alle 4 aanwezig waren belde ik hem op om te vragen of we dat gesprek die dag zouden houden. Waarop hij met mijn teamleidster naar mijn collega en mij toe komt en zegt: "Waarom zeg jij dat je teamleidster er niet is?" Ik: Hij: "Jij zei dat je teamleidster er niet was en dus laat het maar zitten" Collega, teamleidster en ik: Waarop ik nogmaals letterlijk herhaal wat ik aan de telefoon heb gezegd en waarop mijn collega al mijn verhaal bevestigd.

Ik heb het hier later nog met mijn teamleidster over gehad en die deed het af als een grapje. Ik vind het geen humor om dingen zo te verdraaien.

Dezelfde manager heeft het ooit gepresteerd om achter collega x te gaan staan zodat hij bijna tegen haar aanstond. Zij voelde iets en voelde met haar hand .... ja bijna in zijn kruis ja!
Collega x heeft hem toen duidelijk gemaakt dat hij dat nooit meer hoeft te flikken. En terecht!

Een andere collega beschouwt ons allemaal als vriendinnetjes Ze ondertekent ieder persoonlijk berichtje aan ons met: xxx jullie vriendinnetje
Ze is 45 en heeft een "vriendje" en ze spreekt af met "vriendinnetjes" en als ze iets van je nodig heeft noemt ze je nooit bij je naam maar "kind" of "schat".
wat voor soort bedrijf is dit?
reach out and touch faith
pi_51754528
Ik was werkzaam bij een middel en klein bedrijf. Mijn taak was het om de productieautomatisering op een hoger niveau te tillen. Ik had voor het bedrijfbureau al een geautomatiseerd systeem wat ze ooit gekocht hadden uitgezocht en geimplementeerd binnen dat bedrijf. Een 3d cad pakket op de tekenkamer geintroduceerd. Mijn volgende taak was het om ook met dit pakket het programeren te gaan doen(cnc freesmachine programma's te maken).

Om dit te doen werd ik als technische ondersteuning bij de freesgroep geplaats. De voorman van de frezers was een dikke lompe boer. Uit zijn mond kweam eigenlijk allen maar de zin "dat doen we al jaren zo en dat gaat zo goed. Daarin had hij ook gelijk ware het niet dat het mij zonder enige noemenswaardige ervaring in 1/3 van de tijd lukte door gestructureerd te werken, alleen was de bewandelde weg voor hem dan niet meer logsich.

Einde van het jaar ik heb een beoordelingsgesprek met de directeur :" je doet je werk wel geod maar de doelstellingen voor de freesgroep heb je niet gehaald." Ik nog in verweer dat ik al vaak genoeg aangeven had dat het moelijk samenwerken was met die voorman. Maar nee dat maakte niets uit ik kreeg maar 50% van de afgesproken loonsverhoging.

In mei of zo had de freesgroep weer eens een vergadering en voor de technische aspecten zat ik daar weer bij. Als het over afdelings geneuzel ging, dan kon ik mijn tijd wel weer beter gebruiken dus was ik weer weg. In die vergadering heeft die voorman van die frezers wat heel lompe woorden over mij gezegd. Iemand anders van de freesgroep maakte het verslag wat de volgende ochtend met die uitspraken op mijn bureau lag.

De directeur komt binnen, ik spreek hem meteen aan of hij dat verslag ook al gelezen had? Nee nog niet, nou zeg ik doet dat maar eens even snel, want vanaf heden weiger ik nog samen te werken met die voorman van de frezers. Die voorman van de frezers heeft een hele ochtend een gesprek gehad met de directeur.Uit dat gesprek was naar voren gekomen dat die voormaner gewoon niet tegen kon dat een broekie maar even zou vertellen hoe het anders zou kunnen/ moeten. En de loonsverhoging werd alsnog met terugwerkende kracht doorgevoerd
  maandag 23 juli 2007 @ 18:19:24 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51755163
..

[ Bericht 99% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:44:34 ]
pi_51755258
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ik was werkzaam bij een middel en klein bedrijf. Mijn taak was het om de productieautomatisering op een hoger niveau te tillen. Ik had voor het bedrijfbureau al een geautomatiseerd systeem wat ze ooit gekocht hadden uitgezocht en geimplementeerd binnen dat bedrijf. Een 3d cad pakket op de tekenkamer geintroduceerd. Mijn volgende taak was het om ook met dit pakket het programeren te gaan doen(cnc freesmachine programma's te maken).

Om dit te doen werd ik als technische ondersteuning bij de freesgroep geplaats. De voorman van de frezers was een dikke lompe boer. Uit zijn mond kweam eigenlijk allen maar de zin "dat doen we al jaren zo en dat gaat zo goed. Daarin had hij ook gelijk ware het niet dat het mij zonder enige noemenswaardige ervaring in 1/3 van de tijd lukte door gestructureerd te werken, alleen was de bewandelde weg voor hem dan niet meer logsich.

Einde van het jaar ik heb een beoordelingsgesprek met de directeur :" je doet je werk wel geod maar de doelstellingen voor de freesgroep heb je niet gehaald." Ik nog in verweer dat ik al vaak genoeg aangeven had dat het moelijk samenwerken was met die voorman. Maar nee dat maakte niets uit ik kreeg maar 50% van de afgesproken loonsverhoging.

In mei of zo had de freesgroep weer eens een vergadering en voor de technische aspecten zat ik daar weer bij. Als het over afdelings geneuzel ging, dan kon ik mijn tijd wel weer beter gebruiken dus was ik weer weg. In die vergadering heeft die voorman van die frezers wat heel lompe woorden over mij gezegd. Iemand anders van de freesgroep maakte het verslag wat de volgende ochtend met die uitspraken op mijn bureau lag.

De directeur komt binnen, ik spreek hem meteen aan of hij dat verslag ook al gelezen had? Nee nog niet, nou zeg ik doet dat maar eens even snel, want vanaf heden weiger ik nog samen te werken met die voorman van de frezers. Die voorman van de frezers heeft een hele ochtend een gesprek gehad met de directeur.Uit dat gesprek was naar voren gekomen dat die voormaner gewoon niet tegen kon dat een broekie maar even zou vertellen hoe het anders zou kunnen/ moeten. En de loonsverhoging werd alsnog met terugwerkende kracht doorgevoerd
Ja, ik had ook eens een bevordering gekregen als groepsleider, en dat was tegen de zin van het clubje inmekontenuitmekont en toen had men het voor elkaar gekregen bij de manager, de toezegging dat een meisje die baan zou krijgen als ik er een andere baan kreeg.
Ja dat moet je nooooit toezeggen, want toen was het zaak om mij weg te pesten.
Mij toenmalige collega's gingen zelfs zover om mij aantemelden bij recruitingbureaus.
Zodat ik gebeld werd door recruiters met de mededeling, bedankt voor je CV.
Inmiddels ben ik alweer twee bevorderingen verder dan dat clubje, maar er wordt wat afgeouwehoeheethet

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 23-07-2007 18:47:52 ]
pi_51755478
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef gronk het volgende:

In your dreams.
Gelukkig toen niet
quote:
Tot nog toe is 't bij ieder bedrijf waar ik heb gewerkt zo geweest dat degene die d'r het langste zat de meest het hand boven het hoofd werd gehouden. Onder andere omdat het een stuk goedkoper is om een broekie te ontslaan dan om iemand te ontslaan die er al twintig jaar zit.
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.

Waarom zou ik of die andere vent toendertijd onslagen moeten worden we deden beiden ons werk waarvoor we aangenomen waren?
pi_51755949
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig toen niet
[..]
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.
Waarom zou ik of die andere vent toendertijd onslagen moeten worden we deden beiden ons werk waarvoor we aangenomen waren?
Ja, managers kiezen vaak voor eerst voor een mooie oplossing en als er problemen komen voor een easy way out, het moet niet bekend worden dat hij of zij problemen heeft met de afdeling, erger nog als een medewerker hogerop gaat met een terechte klacht.
pi_51756444
Oh er schiet me nog iets te binnen. We hadden een nieuwe collega die van de hooguit 2 maanden dat ze in dienst was, misschien een week in totaal heeft gewerkt vanwege ziekte, haar kindje en opvang en what ever.

Ze kwam na een week ziek zijn weer werken en stond niet meer op de nieuwe planning. Tja ... wij hadden al zo'n vaag vermoeden dat ze niet door haar proeftijd zou komen maar na het zien van die planning was het voor ons al duidelijk.

Onze teamleidster was er die dag niet maar die collega wilde toch graag weten waarom ze niet meer op de planning stond. Tja, is het aan ons om dat uit te leggen? Nee, dus wij hielden ons van de domme. We hebben wel de manager ingelicht over het feit dat zij de teamleidster wilde bellen met de vraag waarom ze niet meer op de planning stond.

Uiteindelijk moesten wij ons van de manager in allerlei bochten wringen om die collega ervan te weerhouden om de teamleidster te bellen want die collega zou smiddags na de lunchpauze ontslagen worden.

Wij wilden hier natuurlijk niet aan meewerken. Dus werd ze nog voor de lunchpauze vriendelijk verzocht om haar spullen te pakken en niet meer terug te komen. De manager heeft haar naar de receptie begeleid. En dat was het einde van de korte samenwerking.
pi_51758075
Heerlijk dit soort verhalen

Ik kreeg een baan aangeboden op de sales afdeling van het bedrijf waar ik toen werkte, En ik moest mijn vervangster inwerken (boekhouding) Die griet was overigens nog te stom om uit haar ogen te kijken, maar dat terzijde.

Die griet had na twee weken tegen iedereen lopen verkondigen dat ik die baan wel gekregen zou hebben omdat ik met de baas t nest ingedoken zou zijn
Vervolgens vond ze het gek dat ze door iedereen uitgekotst werd

En het mooiste was, dat ze zelf WEL met een manager het bed gedeeld heeft, (om hogerop te komen) daar helemaal blind verliefd op is geworden, hij niets van haar moest weten. En ze waar iedereen bij was haar liefde verklaard heeft. Toen vond de directeur t weletjes en heeft haar gevraagd te vertrekken (En dat binnen 2 maanden proeftijd )
  maandag 23 juli 2007 @ 20:16:37 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51759117

[ Bericht 100% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:42:32 ]
pi_51763281
Ze hadden je moeten ontslaan. Een beetje met je fikken aan andermans spullen komen!
pi_51763708
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:47 schreef PDOA het volgende:
Ze hadden je moeten ontslaan. Een beetje met je fikken aan andermans spullen komen!
Dat vind ik ook ja.
Dat moeten ze mij niet flikken, want dan was je nog niet jarig, zeker als iemand netjes is op zijn apparatuur.
Ik haat mensen die aan andermans spullen ziiten, zeker om dat vaak de grootste viespeuken zijn.
Ik had je niet geslagen, maar je wel vet uitgescholden.
  maandag 23 juli 2007 @ 21:59:51 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51763851
..

[ Bericht 71% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:44:14 ]
pi_51764211
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:16 schreef gronk het volgende:
waarop-ie me en public, voor de ogen van de baas, een klap in m'n gezicht gaf.
Ik had je geschopt
Noot noot.
pi_51764350
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:59 schreef gronk het volgende:

[..]
Joh.
[..]
En in dat geval had ik je terechtgewezen door te zeggen dat 't prima is als je je ontfermt over bepaalde apparatuur, maar dat je dat nog geen eigendomsrecht geeft. Datzelfde geldt voor zo'n PC: die is niet 'van jou', die is eigendom van het bedrijf, die hem aan jou ter beschikking stelt. Da's even een nuanceverschil.
Als iemand netjes is op spullen van de baas en er met beleid mee omgaat, dan heb jij er met je gore tengels af te blijven, omdat die zaken niet aan jouw zijn toevertrouwd
  maandag 23 juli 2007 @ 22:17:46 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51764711
..

[ Bericht 51% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:49 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 22:18:06 #103
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51764728
..

[ Bericht 99% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:36 ]
pi_51765046
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:18 schreef gronk het volgende:

[..]

Als het gaat om gemeenschappelijke spullen, waar ook andere mensen op een fatsoenlijke manier mee werken, dan heb je niet te drammen dat het 'jouw spullen' zijn, en dan moet je niet iedere keer als iemand iets wil doen met 'jouw' apparaat mensen in hun nek gaan staan hijgen. Sim-pel.
Als ik iemand met me apparaat in de nek gaat hijgen, dat is voor mij iets anders, dat zal jij niet zijn
  maandag 23 juli 2007 @ 22:25:00 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51765076
..

[ Bericht 99% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:20 ]
pi_51765926
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Prima. Dat hele gedoe was mij voor aanleiding om wat aan zelfverdedigingsporten te gaan doen. Mocht ik nu nog eens zo'n hufter tegenkomen, en die zou schoppen in plaats van slaan, dan zou ik je aan je been vastpakken, je uit balans trekken en terwijl je naar de vlakte gaat een elleboog tegen je gezicht zetten.
Oh jeetje... wat klinkt dat eng
Noot noot.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:42:56 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51765942
..
pi_51766080
Heeft die alles ge-edit !
Noot noot.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:53:46 #109
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_51766413
Alleen jammer dat ze nog in 'quote' staan

Zo fijn verder met vervelende collega streekjes!
pi_51766973
Nu nog uitzoeken waar-die werkt en dan z'n baas opbellen.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 07:10:07 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51773612
Wat ik heel interessant vind bij het verder lezen van deze thread : Zijn er eigenlijk ook ratten aanwezig hier?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 07:23:53 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_51773684
kutbaantje bij de v&d ... chef zegt: " Rnej, er hangen in t magazijn jassen, gele, hang ze op in de winkel, daar"

dus Rnej komt in t magazijn en ziet van dezelfde soort ook blauwe en rode jassen hangen, geprijsd en beveiligd, dus klaar om de winkel in te gaan, dus rnej denkt: ik toon iniatief en hang die jassen ook in de winkel...."

komt die chef: " jaaaa nee, ik zei GELE jassen!! "

aantal weken later: " rnej, er hangen blauwe jassen achter, hang ze ns in de winkel"

Rnej loopt naar achteren en ziet blauwe en groene en paarse jassen hangen maar hangt alleen de blauwe maar op omdat hij zich vorig incident herinnert..

komt de chef: " Je snapt zelf toch ook wel dat jassen die in t magazijn hangen niet verkocht kunnen worden? ... beetje dom he Rnej?"

toen heeft rnej maar ontslag aangevraagd want dit was allesbehalve het eerste incident daar en ik kon mn tijd beter besteden voor 3 euro per uur
pi_51773981
tvp, interessant topiq. Nog geen rare dingen hier meegemaakt, alhoewel 1 collega het wel voor elkaar heeft gekregen om binnen 2.5 maanden eruit geschopt te worden door ondere andere mijn verhaal.
pi_51774244
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:23 schreef Rnej het volgende:
kutbaantje bij de v&d ... chef zegt: " Rnej, er hangen in t magazijn jassen, gele, hang ze op in de winkel, daar"

dus Rnej komt in t magazijn en ziet van dezelfde soort ook blauwe en rode jassen hangen, geprijsd en beveiligd, dus klaar om de winkel in te gaan, dus rnej denkt: ik toon iniatief en hang die jassen ook in de winkel...."

komt die chef: " jaaaa nee, ik zei GELE jassen!! "

aantal weken later: " rnej, er hangen blauwe jassen achter, hang ze ns in de winkel"

Rnej loopt naar achteren en ziet blauwe en groene en paarse jassen hangen maar hangt alleen de blauwe maar op omdat hij zich vorig incident herinnert..

komt de chef: " Je snapt zelf toch ook wel dat jassen die in t magazijn hangen niet verkocht kunnen worden? ... beetje dom he Rnej?"

toen heeft rnej maar ontslag aangevraagd want dit was allesbehalve het eerste incident daar en ik kon mn tijd beter besteden voor 3 euro per uur
En wat heeft dit te maken met de TT?
pi_51774265
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:24 schreef Scorpie het volgende:
tvp, interessant topiq. Nog geen rare dingen hier meegemaakt, alhoewel 1 collega het wel voor elkaar heeft gekregen om binnen 2.5 maanden eruit geschopt te worden door ondere andere mijn verhaal.
Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
pi_51774468
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
True, alhoewel ze bij ons behoorlijk respectvol met elkaar omgaan (moet ook wel, zijn slechts 4 internen waaronder ik, en rond de 25 externen!).
Maar het probleem met die gozer was dat hij als senior was aangenomen, maar niks kon, en dan bedoel ik echt niks. Ik ben junior/medior en had echt zoiets van WTF? bij bepaalde vragen.
pi_51774993
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:

[..]

voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaakt
pi_51775134
Maar vrouwen zIjn vaak ratten, voorbeeld: via de secretaresse een formulier op de site laten zetten en tegen haar zeggen dat het in overleg met mij is, en expres een hele domme fout erin en dan de volgende dag een mail naar mij sturen met een CC tje naar de directie of ik even die upload wil verbeteren omdat zij daar een taalfout heeft geconstateerd.
En een mail terug met een CC kan niet want de directie heeft toch gezegd dat jij verantwoordelijk bent voor de content.
En jij moet de secretaresse aansturen
pi_51775180
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:43 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaakt
Juist, die tellen ieder uurtje, en denken val toch dood met een big smile.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:56 #120
71115 Rnej
I walk the line
pi_51775525
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:50 schreef PDOA het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met de TT?
misschien wat meer uitleg.

zoiets gebeurde elke week wel, en dat was puur om mij te zieken, want blijkbaar kon hij wel normaal doen tegen mn collega's

hij wilde me op een gegeven moment ontslaan maar ik heb ontslag genomen toen hij er niet was, bleek hij later boos om te zijn dat ik dat achter zn rug om had gedaan

knurft
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:17:27 #121
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51775756
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:49 schreef henkway het volgende:

En jij moet de secretaresse aansturen
Dat kun je dus niet, dus eerst maar eens een stevig functioneringsgesprek, zodat je ontslag wat makkelijker wordt.
pi_51776063
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat kun je dus niet, dus eerst maar eens een stevig functioneringsgesprek, zodat je ontslag wat makkelijker wordt.
Ja maar je weet hoe dat gebracht wordt, twee vrouwen onder elkaar, vaag gepraat.
Je kunt die secretaresse niets kwalijk nemen die handelt ter goeder trouw. Weet zij veel.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 12:00:32 #123
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51778660
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 10:29 schreef henkway het volgende:

Ja maar je weet hoe dat gebracht wordt, twee vrouwen onder elkaar, vaag gepraat.
Nee, dat weet ik niet. Bij ons functioneren mensen wel goed.
pi_51778731
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou, dat waag ik te betwijfelen
pi_51780348
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:51 schreef henkway het volgende:

[..]

Juist, die tellen ieder uurtje, en denken val toch dood met een big smile.
idd (zelf dit wordt doorberekend)
pi_51782147
leuk topic. mss dat ik nog wat leuks post.
pi_51782404
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 12:00 schreef gronk het volgende:
Vandaar ook al je edits he
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:26:42 #128
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51783081
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:03 schreef r_one het volgende:

Vandaar ook al je edits he
Dat verhaal ging over een vorige werkplek, schat
pi_51784341
Kunnen we niet gewoon verder gaan met verhalen over haat en nijd op de werkvloer ipv dit haantjesgedrag?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:50:35 #131
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51785626
Blijkbaar zijn de mensen hier meer geinteresseerd in lekker bashen, dan in smeuiige verhalen over werkvloerdrama's. Da's ook een keuze.
pi_51785704
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:50 schreef gronk het volgende:
Blijkbaar zijn de mensen hier meer geinteresseerd in lekker bashen, dan in smeuiige verhalen over werkvloerdrama's. Da's ook een keuze.
En waar die verhalen er al stonden, worden ze door de poster gauw geëdit. Da's ook een keuze.
.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:56:08 #133
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51785801
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:53 schreef r_one het volgende:

En waar die verhalen er al stonden, worden ze door de poster gauw geëdit. Da's ook een keuze.
Moet je bij je 'volwassen' medefok!-kertjes zijn.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:56:22 #134
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51785810
Ik heb jaaaren geleden samengewerkt met ons aller modje Mukie. Dat was nog in haar blonde periode

En ik druk me heel diplomatiek uit als ik zeg dat dat op meer dan een manier blond was
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:31:10 #135
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51788657
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:10 schreef Alicey het volgende:
Wat ik heel interessant vind bij het verder lezen van deze thread : Zijn er eigenlijk ook ratten aanwezig hier?
Ik heb wel het boek Heel herkenbaar. Ik zet mijn meest herkenbare situaties tussen streepjes.

============

Zo was er een "collega" die altijd een pispaal nodig heeft om zichzelf zodoende beter te voelen. Andere mensen publiekelijk in de zeik zetten om dan zelf als "held" gezien te worden. Deed hij bij diverse mensen, zo ook bij mij. Mag je best doen, ik kan wel wat hebben. Moet alleen niet te lang duren.

Dus toen hij weer met dezelfde uitgekauwde flauwe grappen bezig was deed ik wat iedereen eigennlijk een keer zou moeten doen. Hij had zijn brood in zijn lade gelegd (zeker bang dat iemand er aan zou komen), en ik kon het niet laten om daar een mooie plastic spin op te leggen

Dus hij tussen de middag, trekt zijn la open zonder te kijken, gaat op de tsat naar zijn boterhammen, kijkt en hij schrikt zich toch verrot... Man, wat hebben we gelachen

Of toen hij een keer met een tray vol met koffie kwam aanlopen bij de lift "wacht even, hou die deur open". En net voordat hij in de lift wil stappen druk ik zo op sluiten en komt hij zo met een klap klem te zitten tussen de liftdeuren Al die koffie over hem heen.

Gemeen, maar dat had hij ook wel verdiend.

============

Vrouwen van bedenkelijk niveau op hogere posities is het allerergste. Zeker als ze van zichzelf al vol zitten met rancune en afgunstig zijn op het succes van anderen.

Zo was er een wijf met een vierkantige rotkop die het niet kon uitstaan dat iedereen intelligenter was dan zij. Dus die paardekut greep elke kans aan om haar collega's door de zeik te trekken bij de directie. Zelf een enorme bruine arm, en enorm incompetent. Een emotionele tijdbom. Zixhzelf de makkelijke klusje toeeigenen en de rest afschuiven naar haar collega's. Wat was ik blij dat ik er weg was.

Mijn vertrek daar ging ongeveer zo:
"zeg mijn contract loopt over een maand af, hoe zit dat met de beloofde vaste aanstelling en salarisverhoging?"
"moeilijk, weer tijdelijk contract, en geen salarisverhoging want paardekut heeft over je geklaagd"
"okee, dan deel ik bij deze mee dat ik naar de concurrent stap en tevens mijn verlof opneem. Na volgende week ben ik er niet meer."
"ja maar... ja maar!"
"Dag."
Na een kwartier komt die directeur (zielige vent) de afdeling opgelopen. Zei hij zo tegen mij, zodat de heel afdeling het kon horen: "wij van kutbedrijf hebben besloten om je contract niet te verlengen!" Terwijl ik net een kwartier van tevoren zelf had aangegeven weg te gaan Triest.

============

Ik werkte redelijk prettig in een bedrijf, totdat de vrouw van de directeur daar ook een functie kreeg. Eerst was ze twee maanden telefoniste, toen heeft ze een weekje op de administratie gewerkt en toen was ze ineens mede-directeur Man, wat een koe van een wijf. Ze leek nog het meest op een op de verkeerde manier opgemaakt vet varken. Totaal geen kennis van zaken, volslagen incompetent en uitzonderlijk lomp. Maar ja, wel de "directeur". Ze is dan ook in korte tijd al haar draagvlak verloren bij het personeel.

De particuliere aanragen kwamen bij haar terecht (want simpel werk).
Er belt een klant: "dag, kunt u mij zeggen wanneer ik de prijsopgave krijg?"
"Ik ga voor het even voor u navragen" en ik loop zo naar zeekoe toe.
"Zeekoe, kan je me vertellen wanneer meneer X en X zijn prijsopgave krijgt?"
Zeekoe, zuchtend naast een enorme stapel aanvragen: "heb je gezegd dat we het heel erg druk hebben?"
"Dat vraag ik niet. Ik vraag wanneer die meneer zijn prijsopgave krijgt."
"eh, nou, eh... mi mi mi... eh... eh... over drie weken!"
Ik: Goed zo! dat was toch niet zo moeilijk, he?"
Zeekoe: "Nee, dat is niet moeilijk, dat is..." nog voordat ze uitgesproken is draai ik om en loop ik weg. Incompetente kankerbitch

============

Hetzelfde kankerwijf zat ongeveer vier pakjes sigaretten per dag te verstoken. De hele afdeling stonk er naar. En praten met haar was ook geen pretje, het was net of er een riool openbarstte als ze wat tegen je zei.

Een jongen op onze afdeling had last van astma en dus heel veel last van de rook. Hij zette dan ook regelmatig een raam achter zijn bureau open. Maar altijd als hij van zijn plek weg was voor zijn werk, stond zij op en deed het raam dicht. "ik heb last van de kou" Ja duh, midden in de zomer met 28 graden!

Pure pesterij. En er iets van zeggen kon je niet, want als je aan haar kwam dan kwam je aan de directeur.

============

Ik heb er drie en een half jaar gewerkt. In die tijd is van de 30 man op kantoor 20 man vervangen, veelal omdat de mensen het na een half jaar wel gezien hadden. Sommige functies in die periode zijn zelfs vier keer vervangen in die periode.

Het was ook een echt boerenlullenbedrijf. Klein begonnen in een koeiestal, en toen het bedrijf groter werd is de directie mentaal nog in de koiestal gebleven

De dag dat ik ontslag nam, was werkelijk een topdag uit mijn leven. Ik heb nog nooit een volwassen vent zo kinderachtig zien reageren. Net een klein kind. Een klein kind dat ze zijn speelgoed hebben afgepakt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51789814
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb jaaaren geleden samengewerkt met ons aller modje Mukie. Dat was nog in haar blonde periode

En ik druk me heel diplomatiek uit als ik zeg dat dat op meer dan een manier blond was
Zo maar jij bent ook geen liefje.
Je doet de TT duidelijk eer aan.

Namens de directie van Kutbedrijf.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 18:11:51 #137
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51789935
Joh, ga ergens anders lopen zieken.
pi_51790117
gronk fuck aub op

Gaat hij mij allemaal klote PM's sturen en daarna sluit hij zelf zn eigen inbox zodat ik er niet op kan reageren...

Noot noot.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:17:43 #139
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51792132
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 18:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Zo maar jij bent ook geen liefje.
Je doet de TT duidelijk eer aan.

Namens de directie van Kutbedrijf.
Oh, maar ik zeg ook niet dat ik lief ben Ik kots alleen op politiek en jezelf omhoog neuken op de werkvloer

En Gronk, flikker aub op met je kutreacties. Je bijdragen zijn net zo nuttig als een lollie met lulsmaak.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:18:46 #140
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51792167
Joh, val dood.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:22:55 #141
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51792285
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:18 schreef gronk het volgende:
Joh, val dood.
Ah, doodsverwensing Puik bezig man.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:24:02 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51792330
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

dinsdag 24 juli 2007 @ 19:24:47 #143
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51792356
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is toegestaan volgens de policy
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:26:35 #144
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51792425
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:24 schreef gronk het volgende:

[..]

Is toegestaan volgens de policy
Welke? De ik-ben-net-zo-nuttig-als-een-lollie-met-lulsmaak policy?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:29:05 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51792510
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

maak je geen zorgen, be relaxed.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:30:37 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51792563
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou ja zeg, een beetje in WGR posten en niet weten wat de policy is.

Overigens begint dit dit topic meer te lijken op 'haat en nijd op fok!' dan op 'haat en nijd op de werkvloer'. Of lopen d'r hier beroepsfok!kers rond?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:34:57 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51792708
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:30 schreef gronk het volgende:

[..]

Nou ja zeg, een beetje in WGR posten en niet weten wat de policy is.

Overigens begint dit dit topic meer te lijken op 'haat en nijd op fok!' dan op 'haat en nijd op de werkvloer'. Of lopen d'r hier beroepsfok!kers rond?
ik heb aardig wat aan fok! verdiend. jij?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:39:06 #148
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51792880
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

ik heb aardig wat aan fok! verdiend. jij?
D'r zijn buiten danny nog meer mensen die geld verdienen aan fok!?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:40:22 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51792928
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:39 schreef gronk het volgende:

[..]

D'r zijn buiten danny nog meer mensen die geld verdienen aan fok!?
wat denk jij dan. lurken levert geld op.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:46:53 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51793183
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat denk jij dan. lurken levert geld op.
Vertel!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:08:53 #151
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_51798035
Puick
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')