abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51637684
Dit topic is bedoeld om rotstreken, steken onder water en dat soort ongein door of aan je collega's op schrift te stellen

TS begint:

Op een vakantiebaan van mij waren twee mede-vrouwmensen die elkaar het licht in de ogen niet gunden, en dit zo "subtiel" en "vrouwelijk" botvieren dat het zelfs mij met mn botte kop opviel. Kreeg je dus gedoe van cc-tjes aan de baas van emailtjes ("Lieverd, het is weer niet helemaal goed gegaan en de klant was een beetje boos hihi. Bij deze het protocol nog een keertje, lijkt me we zo makkelijk, kuskus doeoeoei!").

Uiteindelijk wist mevrouw X mevrouw Y zelfs ontslagen te krijgen. Mevrouw Y was gedetacheerd. Mevrouw Y meldde zich op een zekere dag ziek. Mevrouw X vroeg aan een collega of Y er ook was. "Nee, die heeft gemaild dat ze ziek was" luidde het antwoord. Hoorde ik X even later het detacheringsbureau bellen. "Goh, ik kan Y niet vinden hihi, wat is eigenlijk het protocol bij jullie bureau? Nee, ze heeft niet gebeld, maar ik moet echt weten of ze komt hoor, want er is vanmiddag een vergadering, kunnen jullie haar even bellen thuis?"
Y vloog er dus uit omdat ze zogenaamd zonder bericht weg was gebleven van het werk.

En X dan achteraf de vermoorde onschuld spelen. "Ik belde alleen om te weten of ze erg ziek was..."

Overigens ben ik nog met de chef gaan praten hoe het gelopen was, maar de chef was banger voor mevrouw X dan voor mij (ik was overigens een jaar of 15 toen dus val niet allemaal over me heen nu)

Op dezelfde vakantiebaan liep een kreng rond dat parttime uren had, terwijl ze fulltime wilde. Dat loste ze als volgt op: de consulente van het uitzendbureau kwam langs voor de planning van de volgende maand, en dan was de feeks wel even zo aardig om precies uit te leggen wie er wanneer op vakantie was. En dan kwam het toevallig zo uit dat alleen zij fulltime beschikbaar was de komende weken heus waar
En tegen de tijd dat jij dan aan kwam lopen, dan waren de uren al vergeven. Trouwens, je ging toch op vakantie?
Verhaal halen: oeps, sorry, verkeerd begrepen, ongelukje, heus waar.

Volgens mij kan het nog veel erger, dus brandt los aub
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_51638106
Ik ben blij dat ik nooit dit soort dingen meegemaakt heb
Volgens mij gebeurt dit ook alleen maar met van die gefrustreerde wijven ofzo
pi_51638325
Wauw !!
Wiesdebaas ..
pi_51638451
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:38 schreef Xcalibur het volgende:
Ik ben blij dat ik nooit dit soort dingen meegemaakt heb
Volgens mij gebeurt dit ook alleen maar met van die gefrustreerde wijven ofzo
Um...wat dacht je van twee mannen die elkaar niet zo mochten zacht gezegd, en dat de één dan promotie krijgt en als eerste wapenfeit de ander meteen voor de keus stelt "100 km verderop gaan werken of toedeloe"?
Ook best vals, no?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:50:25 #5
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51638544
Ìk heb een paar jaar terug een heuze bitch fight gezien op mn vakantie werk.
Met bloed, haren en kapote nagels...

Hoelang het al bezig was met opbouwen tot deze explosie heb ik niet megekregen in die 2 week ( ene maand ziek thuis(gezicht herstellen en emotioneel) andere ontslagen en op uitkering)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_51638555
Ik denk dat dat een uitzondering is eerlijk gezegd
Maar ik zit (gelukkig) ook niet in zo'n prestatiecultuurtje ofzo...
pi_51638564
kinky
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51638583
Ik was ziek. De baas had gebeld, of ik toch kon komen, want niemand kon het overnemen. Ik zei dus dat ik dacht het de volgende dag wel te gaan redden.
Halverwege de dag had ik rode konen van de koorst. Het viel een aantal collega's op en die vroegen waarom ik op het werk was, dus ik legde het uit. Daarop zei een collega dat hij mijn werk zou overnemen en dat ik lekker thuis moest gaan uitzieken. Een ander zei dat het een schande was dat de baas had durven vragen om te komen werken.
Ik zei dat ik zelf ook dacht dat ik het makkelijk zou redden, maar dat het gewoon een beetje tegen viel, maar dat ik de resterende twee uur ook wel vol kon maken.
Aan het eind van de middag belt mijn baas op, met de vraag waarom ik heb gezegd dat ik gedwongen aan het werk was en waarom ik naar huis was gegaan. Kutstreek!
Ik kon toen uit gaan leggen hoe het werkelijk was gegaan.
uit een aspergernest
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:51:30 #9
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_51638588
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Um...wat dacht je van twee mannen die elkaar niet zo mochten zacht gezegd, en dat de één dan promotie krijgt en als eerste wapenfeit de ander meteen voor de keus stelt "100 km verderop gaan werken of toedeloe"?
Ook best vals, no?
Bij vrouwen was dat daarvoor al gebeurt
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_51638601
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:50 schreef Xcalibur het volgende:
Ik denk dat dat een uitzondering is eerlijk gezegd
Maar ik zit (gelukkig) ook niet in zo'n prestatiecultuurtje ofzo...
Oh, 2 van de 3 verhalen gingen over ambtenaren
pi_51638625
Vrouwen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_51638650
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:51 schreef wendytje het volgende:
Ik was ziek. De baas had gebeld, of ik toch kon komen, want niemand kon het overnemen. Ik zei dus dat ik dacht het de volgende dag wel te gaan redden.
Halverwege de dag had ik rode konen van de koorst. Het viel een aantal collega's op en die vroegen waarom ik op het werk was, dus ik legde het uit. Daarop zei een collega dat hij mijn werk zou overnemen en dat ik lekker thuis moest gaan uitzieken. Een ander zei dat het een schande was dat de baas had durven vragen om te komen werken.
Ik zei dat ik zelf ook dacht dat ik het makkelijk zou redden, maar dat het gewoon een beetje tegen viel, maar dat ik de resterende twee uur ook wel vol kon maken.
Aan het eind van de middag belt mijn baas op, met de vraag waarom ik heb gezegd dat ik gedwongen aan het werk was en waarom ik naar huis was gegaan. Kutstreek!
Ik kon toen uit gaan leggen hoe het werkelijk was gegaan.
Kijijijk, dit zijn de verhalen waar ik op doelde.
Kutstreek idd.
pi_51639067
Daarom werk ik gelukkig nu met haast alleen maar mannen
Daarvoor werkte ik alleen maar met vrouwen en damn... wat een secreten kunnen het toch zijn
Vrouwen zijn wat dat betreft veeeeeel erger dan mannen
Noot noot.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:36:12 #14
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51640144
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:05 schreef Jojoortje het volgende:
Daarom werk ik gelukkig nu met haast alleen maar mannen
Daarvoor werkte ik alleen maar met vrouwen en damn... wat een secreten kunnen het toch zijn
Vrouwen zijn wat dat betreft veeeeeel erger dan mannen
Eensh

ik heb nu proefgelopen bij een bedrijf waar ik hopelijk word aangenomen. Van de 20 werknemers zijn er geloof ik maar twee vrouwen, waar ik eigenlijk toch wel blij mee ben. Omgaan met mijn eigen sekse is gezellig, maar op de werkvloer vind ik het over het algemeen toch net iets prettiger werken met mannelijke collega's
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:01:46 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641171
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:36 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Eensh

ik heb nu proefgelopen bij een bedrijf waar ik hopelijk word aangenomen. Van de 20 werknemers zijn er geloof ik maar twee vrouwen, waar ik eigenlijk toch wel blij mee ben. Omgaan met mijn eigen sekse is gezellig, maar op de werkvloer vind ik het over het algemeen toch net iets prettiger werken met mannelijke collega's
Uit een recent onderzoek blijkt dat vrouwen die in een voornamelijk mannelijke omgeving werken minder ziekteverzuim vertonen dan vrouwen die in een voornamelijk vrouwelijke omgeving werken.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:03:46 #16
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51641261
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uit een recent onderzoek blijkt dat vrouwen die in een voornamelijk mannelijke omgeving werken minder ziekteverzuim vertonen dan vrouwen die in een voornamelijk vrouwelijke omgeving werken.
verbaast me niets
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:05:18 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641332
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:03 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

verbaast me niets
In het algemeen verbaast het me niet nee, vrouwen kunnen erg vals zijn. Aan de andere kant wordt mijn werkomgeving steeds vrouwelijker en is dat tot nu toe alleen maar gezellig.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:09:47 #18
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_51641518
Ik werk momenteel alleen maar met vrouwen (en 1 man die zijn kantoor nooit uitkomt ). Volgens mij is het maar goed dat ik geen hol van dat Fins begrijp, want als ik ze soms hoor smoezen kan dat nooit over veel goeds gaan
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_51641540
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

In het algemeen verbaast het me niet nee, vrouwen kunnen erg vals zijn. Aan de andere kant wordt mijn werkomgeving steeds vrouwelijker en is dat tot nu toe alleen maar gezellig.
Maar heeft een werkgever wel iets aan gezelligheid, als de "produktie" daarmee tot het nulpunt zakt kan de omgeving beter iets minder vrouwelijker
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:12:02 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51641608
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef frederik het volgende:

[..]

Maar heeft een werkgever wel iets aan gezelligheid, als de "produktie" daarmee tot het nulpunt zakt kan de omgeving beter iets minder vrouwelijker
De werkgever heeft er iets aan, want een goede werksfeer zorgt voor meer produktie en commitment. Al maakt die natuurlijk wel regelmatig opmerkingen over kippenhokken, theekransjes enzo.
  donderdag 19 juli 2007 @ 22:13:17 #21
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51641647
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:10 schreef frederik het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je ook niet veel aan zeven gastjes die constant elkaars desktop versieren met 'lekkere wijven' en bureaustoel races houden op vrijdagmiddag
pi_51645271
Ja wel meegemaakt ja. Ik had een collega die het leuk vond om gedeeltes van mijn werk over te nemen, omdat we een overlappende klantengroep hadden. Die hoorden dus zowel bij mij, als bij haar. Maar omdat het wat hogere mensen betrof, was het eigenlijk mijn verantwoordelijkheid. Iets wat haar duidelijk niet goed beviel, want ik werkte er net een jaar, en een jaartje of 15. Dat moest natuurlijk wel een keer mis gaan. Zo vertelde ze mij dat ze iets geregeld had voor me (ongevraagd uiteraard weer en ook onnodig). En toen bleek achteraf toch het een en ander te missen. Belt mevrouw even een hoge manager op dat ik vergeten was dit en dat te doen, maar dat zij "het allemaal wel even had opgelost hoor."

Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan ook, het was mijn verantwoordelijkheid, dus ik had het gewoon moeten checken, maar ja, de tien keer daarvoor was het steeds goed gegaan... Het opbellen van een hoge manager vond ik toch wel erg oncollegiaal.

Daarna heeft ze me nog eens beschuldigd van iets te hebben verneukt in het systeem waar ik niet eens bij kon. Dat heeft ze toen lekker over de hele afdeling geschreeuwd. Ze viel natuurlijk wel een beetje door de mand toen. Maar verder heb ik er niets op gezegd, behalve dat ik dat dus niet kon zijn geweest. Vervolgens stuurde ze een mailtje naar een andere collega die ze liet weten dat ze me wel kon vermoorden. Ze stond er alleen even niet bij stil dat we alle mailboxen op dat moment deelden, en ik dus dat mailtje las. Ik heb daar nooit iets mee durven doen.

Ik ben toen naar mijn manager gegaan om te eisen dat alleen ik mijn eigen klanten mocht helpen.
Hij heeft toen een mailtje rondgestuurd, maar ze bleef het gewoon doen. Toen heb ik een andere klantengroep gevraagd, gekregen, en nooit anders meer dan lof gehoord.

Toen ik ontslag nam, kwam ze zeggen dat ze het zo jammer vond dat ik wegging, waarop ik alleen maar een droog "O ja?" heb uitgebracht met opgetrokken wenkbrauwen. Dat was een fijne collega
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:24:34 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51646671
Vrouwen zijn tuig.

Overigens valt 't me wel op dat 'n offensieve strategie nog best succesvol kan zijn op korte termijn.

(Komend weekend post ik nog wel een paar smeuiige verhalen)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:32:27 #24
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51646921
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:24 schreef gronk het volgende:
Vrouwen zijn tuig.
pi_51650529
Hmmm... ik kan wel wat verhalen verzinnen, maar aangezien ik ook bij die baas werk en Fok! al en toe best een klein wereldje kan zijn houd ik het vooralsnog bij meelezen.

Game on!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:03:04 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51651069
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 08:24 schreef Cat22 het volgende:
Hmmm... ik kan wel wat verhalen verzinnen, maar aangezien ik ook bij die baas werk en Fok! al en toe best een klein wereldje kan zijn houd ik het vooralsnog bij meelezen.

Game on!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:22:12 #27
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_51663242
leuk topic
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_51671439
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 22:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zou ook kunnen dat dat komt omdat vrouwen die in een mannenomgeving werken het gevoel hebben net zo goed te moeten presteren als de mannen. Dus ook op het gebied van ziekmeldingen willen ze niet onderdoen voor de mannen. En het is een feit dat het ziekteverzuim onder mannen lager is dan onder vrouwen.
pi_51671922
Ik heb trouwens meer dan eens meegemaakt dat collega's (v) werden gewipt door hun leidinggevenden (v) op een vuile manier.

Edit: too much info.

[ Bericht 76% gewijzigd door cinnamongirl op 20-07-2007 22:21:42 ]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:17:07 #30
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51672934
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Zou ook kunnen dat dat komt omdat vrouwen die in een mannenomgeving werken het gevoel hebben net zo goed te moeten presteren als de mannen. Dus ook op het gebied van ziekmeldingen willen ze niet onderdoen voor de mannen. En het is een feit dat het ziekteverzuim onder mannen lager is dan onder vrouwen.
Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe. Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.

Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden, ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:36:37 #31
124403 UZN
Hello world!
pi_51673525
Ik heb een keer gewerkt bij een heel leuk bedrijf. Later kwam er een of ander sletje die vanuit een callcenter gepromoveerd was op onze afdeling. In het begin was ze wel aardig. Op een gegeven moment zei ze dat ze het werk wat ik deed wel erg leuk werk vondt. Ze zij ook dat mijn baan haar was aangeboden maar dat ze dit had afgeslagen omdat het haar toen niet leuk leek.

Vervolgens heeft ze aan alle kanten gepropeerd mij eruit te pesten. De eerste keer moest ik bij de directeur komen omdat ik haar 'neerbeugend' behandeld zou hebben. Ze wist niet meer precies wat ik gezegt had maar wel dat het neerbuigend was. Ze was op dat moment ook men een collega aan het rondneuken en die bevestigde natuurlijk alles. Maar goed ik op mijn flikker en iedereen boos op mij dus ik heel erg verdrietig.

Vervolgens liep ze iedere keer als mijn collega's weg waren bij mij de afdeling op, maakte ruzie, stapte naar mijn baas. Ik weer op mijn flikker natuurlijk. Uiteindelijk kwam mijn baas een keer vroeg op mijn werk. En promt komt ze binnenstampen om weer tegen me tekeer te gaan. Baas alles gehoord. Een te slap pikkie om er iets mee te doen maar hij stond inmiddels wel aan mijn kant. Ook mijn collega's begonnen mij steeds beter te leren kennen en haar ook dus die hadden op een gegeven moment een bloedhekel aan haar.

Uiteindelijk begon ze zo tegen meer mensen te doen totdat ze een keer echt een hoge pief afbekte. Maarja, ze had wel een contract. Oplossing: Verzin een functie, geef haar die en bezuinig haar weg.

Ik geloof dat we toen allemaal even het glas geheven hebben. Echt die was gewoon niet goed bij d'r hoofd. Achteraf blij dat ik me toen niet heb laten wegpesten.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:42:18 #32
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51673680
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe. Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.

Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden, ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
waarschijnlijk doen bedrijven met zowel mannen als vrouwen het daarom beter dan hun eenzijdige concurrenten. Ze houden elkaar in balans: vrouwen letten op de regels en geven hun mannelijke collega's af en toe een schop onder hun hol, terwijl mannen het doel voor ogen houden en zorgen dat er niet al te veel druk op de ketel ontstaat.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:56:22 #33
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51676009
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Vrouwen zijn wat gevoeliger voor sommige dingen, dat is een feit. Of jouw theorie juist is weet ik niet, ik werk in een te kleinschalige werkomgeving om er iets zinnigs over te kunnen zeggen..
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:00:45 #34
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51676154
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb zelf 't idee dat zowel mannen als vrouwen beter functioneren als ze waardering krijgen van de andere sexe.
Dat zou ook wel eens zo kunnen zijn. Het maakt in ieder geval een heel prettige sfeer.
quote:
Nee, je wordt niet meteen besprongen, maar 'n complimentje of 'n waarderende blik van 'n man lijkt me toch een stuk prettiger dan zo'n typisch compliment-maar-tegelijkertijd-steek-onder-water waar vrouwen in excelleren.
Niet echt ervaring mee op die manier eigenlijk.. Maar ik werk dan ook alleen met leuke seksegenootjes.
quote:
Plus dat ik mannen vaak relaxter zijn, en meer letten op 'rust in de tent', en of de resultaten wel gehaald worden,
Aan de andere kant zijn ze vaak wel sociaal weer iets minder actief.
quote:
ipv de 'kreeftenmand' en de perfectionistische regels-zijn-regels-insteek die ik bij veel vrouwen nog wel eens zie.
Die vrouwen zijn wel vervelend jaj.
pi_51682062
Op de afdeling waar ik werkte totdat er door reorganisatie mensen moesten verdwijnen was vroeger ook alles pais en vree,door een aantal reorganisatie's zijn er nog maar weinig mensen op de oude afdeling overgebleven,waarvan er waarschijnlijk nog een aantal op de schopstoel zitten als gevolg daarvan slaande ruzie op de afdeling die zelfs door de klanten aan de telefoon gehoord werd.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:50:28 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_51682177
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
Dit topic is bedoeld om rotstreken, steken onder water en dat soort ongein door of aan je collega's op schrift te stellen
net meegemaakt dat een behoorlijke kerel zich heeft gedragen als een mietje. daardoor ben ik flink in de problemen gekomen. laffe typhus hond.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:59:20 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51682476
Smeuige details willen we!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 01:05:15 #38
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51682649
Vertel
pi_51682733
En laatst nog iets stoms gehad.

Iemand waarmee ik samenwerkte ging naar een andere afdeling, en werd vervangen door een ander. Die zei dat hij het allemaal wel beter zou doen dan zijn voorganger. Vond ik al niet zo netjes, maar okee. Ik vroeg die andere om wat informatie, waarop hij een mailtje stuurde naar zijn voorganger, met mij in de cc, waarin hij aangaf dat zijn voorganger daar nog mee bezig was geweest. Deze stuurde toen weer een mailtje terug, waarin hij zei dat hij die info niet had. Waarop zijn vervanger weer een mailtje met attachment terugstuurde aan ons beiden, waarin de voorganger de info aan hem had doorgegeven, anderhalve maand geleden. Beetje zielig haantjes gedrag dus.

Waarop ik een mailtje terugstuurde, waarin ik liet weten dat de informatie zelf wel had volstaan... Ik geloof dat dat niet helemaal de bedoeling was

Maar ja, die onzin vechten ze dan maar lekker met zijn tweetjes uit.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 21 juli 2007 @ 08:51:35 #40
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51686625
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 01:07 schreef djenneke het volgende:
En laatst nog iets stoms gehad.

Iemand waarmee ik samenwerkte ging naar een andere afdeling, en werd vervangen door een ander. Die zei dat hij het allemaal wel beter zou doen dan zijn voorganger. Vond ik al niet zo netjes, maar okee. Ik vroeg die andere om wat informatie, waarop hij een mailtje stuurde naar zijn voorganger, met mij in de cc, waarin hij aangaf dat zijn voorganger daar nog mee bezig was geweest. Deze stuurde toen weer een mailtje terug, waarin hij zei dat hij die info niet had. Waarop zijn vervanger weer een mailtje met attachment terugstuurde aan ons beiden, waarin de voorganger de info aan hem had doorgegeven, anderhalve maand geleden. Beetje zielig haantjes gedrag dus.

Waarop ik een mailtje terugstuurde, waarin ik liet weten dat de informatie zelf wel had volstaan... Ik geloof dat dat niet helemaal de bedoeling was

Maar ja, die onzin vechten ze dan maar lekker met zijn tweetjes uit.
Iemand die op voorhand al zegt dat die het allemaal even beter gaat doen dan zijn/haar voorganger zou ik al ernstige twijfels bij hebben. Denk dat zo iemand er ook snel uit zou liggen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:04:07 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51686747
Wij hebben een vreselijk atechnische doos op de afdeling. Ze kwam 4 weken na mij in dienst. Dat is ong. 6-7 maanden geleden. Waar ik alle werkzaamheden en systemen beheers en 100% ben ingepland en meedraai, kan zij nog niets met onze voornaamste applicatie. Niks! We krijgen continu demonstraties en handleidingen, maar ze kijkt er nooit in. Stelt nooit vragen. Haar excuus: 'ik ben niet ingewerkt'. Nou, ik ook niet, ik heb het door gezond verstand, inzicht en zelfstudie onder de knie gekregen. Sterker nog, aan niemand zijn zoveel inwerkuren besteed als aan haar. Uren heb ik naast haar bureau gezeten. Uren die niet in mijn planning zaten. Nu zijn we erachter gekomen dat ze tegen onze leidinggevende heeft gezegd (die had een gesprek met haar n.a.v .niet-functioneren) dat wij haar niet hebben ingewerkt en ook dat wij een kliek zouden vormen. Verder heeft ze baas wijsgemaakt dat ze 'gaat voor kwaliteit ipv kwantiteit'. Dat vind mijn baas kennelijk plausibel, vandaar dat het nu geaccepteerd wordt dat wij ong. 20 keer zoveel meer werk verzetten dan zij. Ik snap niet dat ze nou niet gewoon heeft toegegeven dat ze niet kan meekomen! Dan kan ze misschien nog een cursus krijgen. Nee hoor, anderen beschuldigen is makkelijker. Nu is het te laat, ik zal haar nooit meer helpen als ze vragen heeft en dat geldt ook voor mijn collega's. Ze wilde een kliek, nou ze kan het krijgen. Ze kan de pot op. Niet fraai van ons, maar ze heeft het er gewoon naar gemaakt. Beetje anderen zwart maken en liegen over je inwerkperiode, die is lekker!
pi_51686813
tvp
pi_51688093
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 09:04 schreef Aventura het volgende:
heel verhaal over anderen de schuld geven
Jaaah zo'n muts hadden wij er ook tussen. Te stom om dr eigen kont af te vegen, tientallen manuren aan verspild en dan nog niets NIETS NADAAAAH kunnen om haar dan keer op keer te betrappen op uitspraken als "dat heeft Beppie mij niet goed uitgelegd" "dat heeft Jantje mij zo uitgelegd" "ja dat moest van Pietje". En dan echt over dingen als hoe je een telefoon doorschakelt he (EEN fokking knopje!!!). Ze heeft ooit eens een hele ochtend gedaan over het uitprinten van een stickervelletje. Uiteraard lag dit niet aan haar, het Word-sjabloon was natuurlijk verkeerd uitgelegd
Magoed, die hele afdeling was nogal zwakbegaafd, met name de chef. In de loop der jaren heeft hij de kneusjes zoals deze, Melkertmateriaal en sociale-werkplaatsrijpen behouden onder het mom van "van deze mensen twijfel ik of ze ergens anders een baan kunnen vinden" en de rest laten gaan. Echt een giller.
Het gemiddelde niveau daar ligt nu onder VMBO en het is een publieke dienst waar duizenden mensen van afhankelijk zijn qua inkomen
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:16:49 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51688188
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jaaah zo'n muts hadden wij er ook tussen. Te stom om dr eigen kont af te vegen, tientallen manuren aan verspild en dan nog niets NIETS NADAAAAH kunnen om haar dan keer op keer te betrappen op uitspraken als "dat heeft Beppie mij niet goed uitgelegd" "dat heeft Jantje mij zo uitgelegd" "ja dat moest van Pietje". En dan echt over dingen als hoe je een telefoon doorschakelt he (EEN fokking knopje!!!). Ze heeft ooit eens een hele ochtend gedaan over het uitprinten van een stickervelletje. Uiteraard lag dit niet aan haar, het Word-sjabloon was natuurlijk verkeerd uitgelegd
Magoed, die hele afdeling was nogal zwakbegaafd, met name de chef. In de loop der jaren heeft hij de kneusjes zoals deze, Melkertmateriaal en sociale-werkplaatsrijpen behouden onder het mom van "van deze mensen twijfel ik of ze ergens anders een baan kunnen vinden" en de rest laten gaan. Echt een giller.
Het gemiddelde niveau daar ligt nu onder VMBO en het is een publieke dienst waar duizenden mensen van afhankelijk zijn qua inkomen
Ja, ik noem de afdeling soms ook de sociale werkplaats aka de Jostiband. Ik heb nog wel wat voorbeelden. Zo zei ik dat ze de inlogurls even moest bookmarken, en deed er eentje voor. Weken later zie ik dat ze de inlog-urls steeds uit een mailtje copy-paste. Nou ja, op dat niveau dus.
Ze heeft ook een keer een halve dag niets gedaan, omdat er een bepaald scherm in beeld was 'dat niet wegging'. Call aangemaakt, functioneel beheer er achteraan. Wat bleek. Had ze een scherm gemaximaliseerd, en wist niet hoe te minimaliseren. Nou sorry, maar dat is basale pc-kennis. Als je die nu nog niet hebt, wat DOE je dan in een professionele omgeving?
Ik snap niet dat ze aangenomen is. We zitten op een afdeling genaamd interactive design... Ik denk via een werkverschaffingproject ofzo?
Het enge is dat ik dit soort dingen al eerder heb gezien, niet alleen bij veertigers maar ook bij 25-jarige WO-afgestudeerden!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:30:18 #45
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51688400
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:16 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, ik noem de afdeling soms ook de sociale werkplaats aka de Jostiband. Ik heb nog wel wat voorbeelden. Zo zei ik dat ze de inlogurls even moest bookmarken, en deed er eentje voor. Weken later zie ik dat ze de inlog-urls steeds uit een mailtje copy-paste. Nou ja, op dat niveau dus.
Ze heeft ook een keer een halve dag niets gedaan, omdat er een bepaald scherm in beeld was 'dat niet wegging'. Call aangemaakt, functioneel beheer er achteraan. Wat bleek. Had ze een scherm gemaximaliseerd, en wist niet hoe te minimaliseren. Nou sorry, maar dat is basale pc-kennis. Als je die nu nog niet hebt, wat DOE je dan in een professionele omgeving?
Ik snap niet dat ze aangenomen is. We zitten op een afdeling genaamd interactive design... Ik denk via een werkverschaffingproject ofzo?
Het enge is dat ik dit soort dingen al eerder heb gezien, niet alleen bij veertigers maar ook bij 25-jarige WO-afgestudeerden!
Nu weet ik dus waarom mij steeds wordt gevraagd om ergens een dag proef te lopen als ik solliciteer.... allemachtig, wat een doos
pi_51688829
't Is toch godverdomme geen basisschool, daar lijkt het wel op als ik het zo hoor.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:55:27 #47
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_51688837
Woest word je ervan. Ik heb geen tijd of zin om nieuwe mensen een cursus 'computeren voor Dummies' te geven. Zeker van mensen met een HBO- of hoger opleidingsniveau verwacht ik dat ze het stadium van 'wat is een url?' al zijn ontstegen. Ik heb het mezelf allemaal aangeleerd, dus is het excuus?
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:06:56 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51689059
Ik wil best wel basale dingen uitleggen, maar mijn enthousiasme daarvoor zakt wel beneden nul als ik merk dat ik iets tien keer moet voordoen, omdat meneer of mevrouw het gewoon prettiger vindt als jij het werk doet, of te laf is om de verantwoordelijkheid te nemen voor dingen die gewoon onder z'n takenpakket vallen. kun je merken dat ik bij de overheid werk?

Wat betreft 'te lam zijn om de documentatie te lezen', wat ook vaak voorkomt; daar ben ik wat milder in, omdat ik dat wel herken bij mezelf. D'r zijn pakketten die komen met ontzettende boekwerken, die dan ook nog eens ontzettend warrig zijn opgezet (microsoft: hele oeuvre), en zeker als je een simpele vraag hebt kan dat doorploegen een te grote investering zijn.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:12:00 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51689154
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:06 schreef gronk het volgende:

Wat betreft 'te lam zijn om de documentatie te lezen', wat ook vaak voorkomt; daar ben ik wat milder in, omdat ik dat wel herken bij mezelf. D'r zijn pakketten die komen met ontzettende boekwerken, die dan ook nog eens ontzettend warrig zijn opgezet (microsoft: hele oeuvre), en zeker als je een simpele vraag hebt kan dat doorploegen een te grote investering zijn.
Iets vragen aan een collega omdat die bepaald werk vaker doet of er meer in gespecialiseerd is, lijkt mij helemaal niets mis mee. Er niets van opsteken en het tientallen keren vragen en vervolgens voor de eigen lamlendigheid de schuld aan een ander geven (wat ik hier nogal lees) lijkt mij wel voldoende mis mee..
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:24:04 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51689449
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iets vragen aan een collega omdat die bepaald werk vaker doet of er meer in gespecialiseerd is, lijkt mij helemaal niets mis mee. Er niets van opsteken en het tientallen keren vragen en vervolgens voor de eigen lamlendigheid de schuld aan een ander geven (wat ik hier nogal lees) lijkt mij wel voldoende mis mee..
In dit kader ook een leuke: collega die, altijd als je iets aan 'm vraagt het volgende doet:
1) gaat eerst z'n hoofd fronzen, herhaalt je vraag, en doet alsof-ie hard nadenkt.
2a) geeft een antwoord op een hele andere vraag.
2b) geeft een antwoord waar je niets aan hebt, omdat het geen oplossing is ('ja, dat is moeilijk, en dus doen we dat niet'')
2c) begint een zwamverhaal over iets totaal ongerelateerds.
2d) (heel soms) zegt dat-ie het niet weet.

Vreselijk. Op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met dingen aan 'm te vragen, omdat 't alleen maar ergernis opwekte bij me. Hoewel ik soms wel de neiging kreeg om iets te zeggen als 'weet jij...ach, nee laat maar, dat weet je niet.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')