abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51755258
quote:
Op maandag 23 juli 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ik was werkzaam bij een middel en klein bedrijf. Mijn taak was het om de productieautomatisering op een hoger niveau te tillen. Ik had voor het bedrijfbureau al een geautomatiseerd systeem wat ze ooit gekocht hadden uitgezocht en geimplementeerd binnen dat bedrijf. Een 3d cad pakket op de tekenkamer geintroduceerd. Mijn volgende taak was het om ook met dit pakket het programeren te gaan doen(cnc freesmachine programma's te maken).

Om dit te doen werd ik als technische ondersteuning bij de freesgroep geplaats. De voorman van de frezers was een dikke lompe boer. Uit zijn mond kweam eigenlijk allen maar de zin "dat doen we al jaren zo en dat gaat zo goed. Daarin had hij ook gelijk ware het niet dat het mij zonder enige noemenswaardige ervaring in 1/3 van de tijd lukte door gestructureerd te werken, alleen was de bewandelde weg voor hem dan niet meer logsich.

Einde van het jaar ik heb een beoordelingsgesprek met de directeur :" je doet je werk wel geod maar de doelstellingen voor de freesgroep heb je niet gehaald." Ik nog in verweer dat ik al vaak genoeg aangeven had dat het moelijk samenwerken was met die voorman. Maar nee dat maakte niets uit ik kreeg maar 50% van de afgesproken loonsverhoging.

In mei of zo had de freesgroep weer eens een vergadering en voor de technische aspecten zat ik daar weer bij. Als het over afdelings geneuzel ging, dan kon ik mijn tijd wel weer beter gebruiken dus was ik weer weg. In die vergadering heeft die voorman van die frezers wat heel lompe woorden over mij gezegd. Iemand anders van de freesgroep maakte het verslag wat de volgende ochtend met die uitspraken op mijn bureau lag.

De directeur komt binnen, ik spreek hem meteen aan of hij dat verslag ook al gelezen had? Nee nog niet, nou zeg ik doet dat maar eens even snel, want vanaf heden weiger ik nog samen te werken met die voorman van de frezers. Die voorman van de frezers heeft een hele ochtend een gesprek gehad met de directeur.Uit dat gesprek was naar voren gekomen dat die voormaner gewoon niet tegen kon dat een broekie maar even zou vertellen hoe het anders zou kunnen/ moeten. En de loonsverhoging werd alsnog met terugwerkende kracht doorgevoerd
Ja, ik had ook eens een bevordering gekregen als groepsleider, en dat was tegen de zin van het clubje inmekontenuitmekont en toen had men het voor elkaar gekregen bij de manager, de toezegging dat een meisje die baan zou krijgen als ik er een andere baan kreeg.
Ja dat moet je nooooit toezeggen, want toen was het zaak om mij weg te pesten.
Mij toenmalige collega's gingen zelfs zover om mij aantemelden bij recruitingbureaus.
Zodat ik gebeld werd door recruiters met de mededeling, bedankt voor je CV.
Inmiddels ben ik alweer twee bevorderingen verder dan dat clubje, maar er wordt wat afgeouwehoeheethet

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 23-07-2007 18:47:52 ]
pi_51755478
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:19 schreef gronk het volgende:

In your dreams.
Gelukkig toen niet
quote:
Tot nog toe is 't bij ieder bedrijf waar ik heb gewerkt zo geweest dat degene die d'r het langste zat de meest het hand boven het hoofd werd gehouden. Onder andere omdat het een stuk goedkoper is om een broekie te ontslaan dan om iemand te ontslaan die er al twintig jaar zit.
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.

Waarom zou ik of die andere vent toendertijd onslagen moeten worden we deden beiden ons werk waarvoor we aangenomen waren?
pi_51755949
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig toen niet
[..]
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.
Waarom zou ik of die andere vent toendertijd onslagen moeten worden we deden beiden ons werk waarvoor we aangenomen waren?
Ja, managers kiezen vaak voor eerst voor een mooie oplossing en als er problemen komen voor een easy way out, het moet niet bekend worden dat hij of zij problemen heeft met de afdeling, erger nog als een medewerker hogerop gaat met een terechte klacht.
pi_51756444
Oh er schiet me nog iets te binnen. We hadden een nieuwe collega die van de hooguit 2 maanden dat ze in dienst was, misschien een week in totaal heeft gewerkt vanwege ziekte, haar kindje en opvang en what ever.

Ze kwam na een week ziek zijn weer werken en stond niet meer op de nieuwe planning. Tja ... wij hadden al zo'n vaag vermoeden dat ze niet door haar proeftijd zou komen maar na het zien van die planning was het voor ons al duidelijk.

Onze teamleidster was er die dag niet maar die collega wilde toch graag weten waarom ze niet meer op de planning stond. Tja, is het aan ons om dat uit te leggen? Nee, dus wij hielden ons van de domme. We hebben wel de manager ingelicht over het feit dat zij de teamleidster wilde bellen met de vraag waarom ze niet meer op de planning stond.

Uiteindelijk moesten wij ons van de manager in allerlei bochten wringen om die collega ervan te weerhouden om de teamleidster te bellen want die collega zou smiddags na de lunchpauze ontslagen worden.

Wij wilden hier natuurlijk niet aan meewerken. Dus werd ze nog voor de lunchpauze vriendelijk verzocht om haar spullen te pakken en niet meer terug te komen. De manager heeft haar naar de receptie begeleid. En dat was het einde van de korte samenwerking.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_51758075
Heerlijk dit soort verhalen

Ik kreeg een baan aangeboden op de sales afdeling van het bedrijf waar ik toen werkte, En ik moest mijn vervangster inwerken (boekhouding) Die griet was overigens nog te stom om uit haar ogen te kijken, maar dat terzijde.

Die griet had na twee weken tegen iedereen lopen verkondigen dat ik die baan wel gekregen zou hebben omdat ik met de baas t nest ingedoken zou zijn
Vervolgens vond ze het gek dat ze door iedereen uitgekotst werd

En het mooiste was, dat ze zelf WEL met een manager het bed gedeeld heeft, (om hogerop te komen) daar helemaal blind verliefd op is geworden, hij niets van haar moest weten. En ze waar iedereen bij was haar liefde verklaard heeft. Toen vond de directeur t weletjes en heeft haar gevraagd te vertrekken (En dat binnen 2 maanden proeftijd )
  maandag 23 juli 2007 @ 20:16:37 #96
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51759117

[ Bericht 100% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:42:32 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51763281
Ze hadden je moeten ontslaan. Een beetje met je fikken aan andermans spullen komen!
pi_51763708
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:47 schreef PDOA het volgende:
Ze hadden je moeten ontslaan. Een beetje met je fikken aan andermans spullen komen!
Dat vind ik ook ja.
Dat moeten ze mij niet flikken, want dan was je nog niet jarig, zeker als iemand netjes is op zijn apparatuur.
Ik haat mensen die aan andermans spullen ziiten, zeker om dat vaak de grootste viespeuken zijn.
Ik had je niet geslagen, maar je wel vet uitgescholden.
  maandag 23 juli 2007 @ 21:59:51 #99
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51763851
..

[ Bericht 71% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:44:14 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_51764211
quote:
Op maandag 23 juli 2007 20:16 schreef gronk het volgende:
waarop-ie me en public, voor de ogen van de baas, een klap in m'n gezicht gaf.
Ik had je geschopt
Noot noot.
pi_51764350
quote:
Op maandag 23 juli 2007 21:59 schreef gronk het volgende:

[..]
Joh.
[..]
En in dat geval had ik je terechtgewezen door te zeggen dat 't prima is als je je ontfermt over bepaalde apparatuur, maar dat je dat nog geen eigendomsrecht geeft. Datzelfde geldt voor zo'n PC: die is niet 'van jou', die is eigendom van het bedrijf, die hem aan jou ter beschikking stelt. Da's even een nuanceverschil.
Als iemand netjes is op spullen van de baas en er met beleid mee omgaat, dan heb jij er met je gore tengels af te blijven, omdat die zaken niet aan jouw zijn toevertrouwd
  maandag 23 juli 2007 @ 22:17:46 #102
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51764711
..

[ Bericht 51% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:49 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 22:18:06 #103
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51764728
..

[ Bericht 99% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:36 ]
pi_51765046
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:18 schreef gronk het volgende:

[..]

Als het gaat om gemeenschappelijke spullen, waar ook andere mensen op een fatsoenlijke manier mee werken, dan heb je niet te drammen dat het 'jouw spullen' zijn, en dan moet je niet iedere keer als iemand iets wil doen met 'jouw' apparaat mensen in hun nek gaan staan hijgen. Sim-pel.
Als ik iemand met me apparaat in de nek gaat hijgen, dat is voor mij iets anders, dat zal jij niet zijn
  maandag 23 juli 2007 @ 22:25:00 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51765076
..

[ Bericht 99% gewijzigd door gronk op 23-07-2007 22:43:20 ]
pi_51765926
quote:
Op maandag 23 juli 2007 22:17 schreef gronk het volgende:

[..]

Prima. Dat hele gedoe was mij voor aanleiding om wat aan zelfverdedigingsporten te gaan doen. Mocht ik nu nog eens zo'n hufter tegenkomen, en die zou schoppen in plaats van slaan, dan zou ik je aan je been vastpakken, je uit balans trekken en terwijl je naar de vlakte gaat een elleboog tegen je gezicht zetten.
Oh jeetje... wat klinkt dat eng
Noot noot.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:42:56 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51765942
..
pi_51766080
Heeft die alles ge-edit !
Noot noot.
  maandag 23 juli 2007 @ 22:53:46 #109
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_51766413
Alleen jammer dat ze nog in 'quote' staan

Zo fijn verder met vervelende collega streekjes!
pi_51766973
Nu nog uitzoeken waar-die werkt en dan z'n baas opbellen.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 24 juli 2007 @ 07:10:07 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51773612
Wat ik heel interessant vind bij het verder lezen van deze thread : Zijn er eigenlijk ook ratten aanwezig hier?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 07:23:53 #112
71115 Rnej
I walk the line
pi_51773684
kutbaantje bij de v&d ... chef zegt: " Rnej, er hangen in t magazijn jassen, gele, hang ze op in de winkel, daar"

dus Rnej komt in t magazijn en ziet van dezelfde soort ook blauwe en rode jassen hangen, geprijsd en beveiligd, dus klaar om de winkel in te gaan, dus rnej denkt: ik toon iniatief en hang die jassen ook in de winkel...."

komt die chef: " jaaaa nee, ik zei GELE jassen!! "

aantal weken later: " rnej, er hangen blauwe jassen achter, hang ze ns in de winkel"

Rnej loopt naar achteren en ziet blauwe en groene en paarse jassen hangen maar hangt alleen de blauwe maar op omdat hij zich vorig incident herinnert..

komt de chef: " Je snapt zelf toch ook wel dat jassen die in t magazijn hangen niet verkocht kunnen worden? ... beetje dom he Rnej?"

toen heeft rnej maar ontslag aangevraagd want dit was allesbehalve het eerste incident daar en ik kon mn tijd beter besteden voor 3 euro per uur
pi_51773981
tvp, interessant topiq. Nog geen rare dingen hier meegemaakt, alhoewel 1 collega het wel voor elkaar heeft gekregen om binnen 2.5 maanden eruit geschopt te worden door ondere andere mijn verhaal.
pi_51774244
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:23 schreef Rnej het volgende:
kutbaantje bij de v&d ... chef zegt: " Rnej, er hangen in t magazijn jassen, gele, hang ze op in de winkel, daar"

dus Rnej komt in t magazijn en ziet van dezelfde soort ook blauwe en rode jassen hangen, geprijsd en beveiligd, dus klaar om de winkel in te gaan, dus rnej denkt: ik toon iniatief en hang die jassen ook in de winkel...."

komt die chef: " jaaaa nee, ik zei GELE jassen!! "

aantal weken later: " rnej, er hangen blauwe jassen achter, hang ze ns in de winkel"

Rnej loopt naar achteren en ziet blauwe en groene en paarse jassen hangen maar hangt alleen de blauwe maar op omdat hij zich vorig incident herinnert..

komt de chef: " Je snapt zelf toch ook wel dat jassen die in t magazijn hangen niet verkocht kunnen worden? ... beetje dom he Rnej?"

toen heeft rnej maar ontslag aangevraagd want dit was allesbehalve het eerste incident daar en ik kon mn tijd beter besteden voor 3 euro per uur
En wat heeft dit te maken met de TT?
pi_51774265
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:24 schreef Scorpie het volgende:
tvp, interessant topiq. Nog geen rare dingen hier meegemaakt, alhoewel 1 collega het wel voor elkaar heeft gekregen om binnen 2.5 maanden eruit geschopt te worden door ondere andere mijn verhaal.
Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
pi_51774468
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:

[..]

Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
True, alhoewel ze bij ons behoorlijk respectvol met elkaar omgaan (moet ook wel, zijn slechts 4 internen waaronder ik, en rond de 25 externen!).
Maar het probleem met die gozer was dat hij als senior was aangenomen, maar niks kon, en dan bedoel ik echt niks. Ik ben junior/medior en had echt zoiets van WTF? bij bepaalde vragen.
pi_51774993
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:

[..]

voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaakt
pi_51775134
Maar vrouwen zIjn vaak ratten, voorbeeld: via de secretaresse een formulier op de site laten zetten en tegen haar zeggen dat het in overleg met mij is, en expres een hele domme fout erin en dan de volgende dag een mail naar mij sturen met een CC tje naar de directie of ik even die upload wil verbeteren omdat zij daar een taalfout heeft geconstateerd.
En een mail terug met een CC kan niet want de directie heeft toch gezegd dat jij verantwoordelijk bent voor de content.
En jij moet de secretaresse aansturen
pi_51775180
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 09:43 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaakt
Juist, die tellen ieder uurtje, en denken val toch dood met een big smile.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 10:06:56 #120
71115 Rnej
I walk the line
pi_51775525
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:50 schreef PDOA het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met de TT?
misschien wat meer uitleg.

zoiets gebeurde elke week wel, en dat was puur om mij te zieken, want blijkbaar kon hij wel normaal doen tegen mn collega's

hij wilde me op een gegeven moment ontslaan maar ik heb ontslag genomen toen hij er niet was, bleek hij later boos om te zijn dat ik dat achter zn rug om had gedaan

knurft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')