Ja, ik had ook eens een bevordering gekregen als groepsleider, en dat was tegen de zin van het clubje inmekontenuitmekont en toen had men het voor elkaar gekregen bij de manager, de toezegging dat een meisje die baan zou krijgen als ik er een andere baan kreeg.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ik was werkzaam bij een middel en klein bedrijf. Mijn taak was het om de productieautomatisering op een hoger niveau te tillen. Ik had voor het bedrijfbureau al een geautomatiseerd systeem wat ze ooit gekocht hadden uitgezocht en geimplementeerd binnen dat bedrijf. Een 3d cad pakket op de tekenkamer geintroduceerd. Mijn volgende taak was het om ook met dit pakket het programeren te gaan doen(cnc freesmachine programma's te maken).
Om dit te doen werd ik als technische ondersteuning bij de freesgroep geplaats. De voorman van de frezers was een dikke lompe boer. Uit zijn mond kweam eigenlijk allen maar de zin "dat doen we al jaren zo en dat gaat zo goed. Daarin had hij ook gelijk ware het niet dat het mij zonder enige noemenswaardige ervaring in 1/3 van de tijd lukte door gestructureerd te werken, alleen was de bewandelde weg voor hem dan niet meer logsich.
Einde van het jaar ik heb een beoordelingsgesprek met de directeur :" je doet je werk wel geod maar de doelstellingen voor de freesgroep heb je niet gehaald." Ik nog in verweer dat ik al vaak genoeg aangeven had dat het moelijk samenwerken was met die voorman. Maar nee dat maakte niets uit ik kreeg maar 50% van de afgesproken loonsverhoging.
In mei of zo had de freesgroep weer eens een vergadering en voor de technische aspecten zat ik daar weer bij. Als het over afdelings geneuzel ging, dan kon ik mijn tijd wel weer beter gebruiken dus was ik weer weg. In die vergadering heeft die voorman van die frezers wat heel lompe woorden over mij gezegd. Iemand anders van de freesgroep maakte het verslag wat de volgende ochtend met die uitspraken op mijn bureau lag.
De directeur komt binnen, ik spreek hem meteen aan of hij dat verslag ook al gelezen had? Nee nog niet, nou zeg ik doet dat maar eens even snel, want vanaf heden weiger ik nog samen te werken met die voorman van de frezers. Die voorman van de frezers heeft een hele ochtend een gesprek gehad met de directeur.Uit dat gesprek was naar voren gekomen dat die voormaner gewoon niet tegen kon dat een broekie maar even zou vertellen hoe het anders zou kunnen/ moeten. En de loonsverhoging werd alsnog met terugwerkende kracht doorgevoerd
Gelukkig toen nietquote:
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.quote:Tot nog toe is 't bij ieder bedrijf waar ik heb gewerkt zo geweest dat degene die d'r het langste zat de meest het hand boven het hoofd werd gehouden. Onder andere omdat het een stuk goedkoper is om een broekie te ontslaan dan om iemand te ontslaan die er al twintig jaar zit.
Ja, managers kiezen vaak voor eerst voor een mooie oplossing en als er problemen komen voor een easy way out, het moet niet bekend worden dat hij of zij problemen heeft met de afdeling, erger nog als een medewerker hogerop gaat met een terechte klacht.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig toen niet
[..]
Dan heb je bij nog grotere klote bedrijven als mij gewerkt.![]()
Waarom zou ik of die andere vent toendertijd onslagen moeten worden we deden beiden ons werk waarvoor we aangenomen waren?
Dat vind ik ook ja.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:47 schreef PDOA het volgende:
Ze hadden je moeten ontslaan. Een beetje met je fikken aan andermans spullen komen!
Ik had je geschoptquote:Op maandag 23 juli 2007 20:16 schreef gronk het volgende:
waarop-ie me en public, voor de ogen van de baas, een klap in m'n gezicht gaf.![]()
Als iemand netjes is op spullen van de baas en er met beleid mee omgaat, dan heb jij er met je gore tengels af te blijven, omdat die zaken niet aan jouw zijn toevertrouwdquote:Op maandag 23 juli 2007 21:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Joh.
[..]
En in dat geval had ik je terechtgewezen door te zeggen dat 't prima is als je je ontfermt over bepaalde apparatuur, maar dat je dat nog geen eigendomsrecht geeft. Datzelfde geldt voor zo'n PC: die is niet 'van jou', die is eigendom van het bedrijf, die hem aan jou ter beschikking stelt. Da's even een nuanceverschil.
Als ik iemand met me apparaat in de nek gaat hijgen, dat is voor mij iets anders, dat zal jij niet zijnquote:Op maandag 23 juli 2007 22:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Als het gaat om gemeenschappelijke spullen, waar ook andere mensen op een fatsoenlijke manier mee werken, dan heb je niet te drammen dat het 'jouw spullen' zijn, en dan moet je niet iedere keer als iemand iets wil doen met 'jouw' apparaat mensen in hun nek gaan staan hijgen. Sim-pel.
Oh jeetje... wat klinkt dat engquote:Op maandag 23 juli 2007 22:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Prima. Dat hele gedoe was mij voor aanleiding om wat aan zelfverdedigingsporten te gaan doen. Mocht ik nu nog eens zo'n hufter tegenkomen, en die zou schoppen in plaats van slaan, dan zou ik je aan je been vastpakken, je uit balans trekken en terwijl je naar de vlakte gaat een elleboog tegen je gezicht zetten.
En wat heeft dit te maken met de TT?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 07:23 schreef Rnej het volgende:
kutbaantje bij de v&d ... chef zegt: " Rnej, er hangen in t magazijn jassen, gele, hang ze op in de winkel, daar"
dus Rnej komt in t magazijn en ziet van dezelfde soort ook blauwe en rode jassen hangen, geprijsd en beveiligd, dus klaar om de winkel in te gaan, dus rnej denkt: ik toon iniatief en hang die jassen ook in de winkel...."
komt die chef: " jaaaa nee, ik zei GELE jassen!!"
aantal weken later: " rnej, er hangen blauwe jassen achter, hang ze ns in de winkel"
Rnej loopt naar achteren en ziet blauwe en groene en paarse jassen hangen maar hangt alleen de blauwe maar op omdat hij zich vorig incident herinnert..
komt de chef: " Je snapt zelf toch ook wel dat jassen die in t magazijn hangen niet verkocht kunnen worden? ... beetje dom he Rnej?"
toen heeft rnej maar ontslag aangevraagd want dit was allesbehalve het eerste incident daar en ik kon mn tijd beter besteden voor 3 euro per uur
Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:24 schreef Scorpie het volgende:
tvp, interessant topiq. Nog geen rare dingen hier meegemaakt, alhoewel 1 collega het wel voor elkaar heeft gekregen om binnen 2.5 maanden eruit geschopt te worden door ondere andere mijn verhaal.
True, alhoewel ze bij ons behoorlijk respectvol met elkaar omgaan (moet ook wel, zijn slechts 4 internen waaronder ik, en rond de 25 externen!).quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaaktquote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Wat ik wel vind dat ingehuurde krachten vaak geschoffeerd worden door qulitatief minder geschoold vast personeel, ik zou niet graag een tijdelijke ingehuurde consultant zijn.
Juist, die tellen ieder uurtje, en denken val toch dood met een big smile.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:43 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
voor een consultant betalen ze zoveel geld dat het de consultant niks uitmaakt![]()
misschien wat meer uitleg.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |