quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 07:10 schreef Alicey het volgende:Wat ik heel interessant vind bij het verder lezen van deze thread : Zijn er eigenlijk ook ratten aanwezig hier?
Ik heb wel het boek
![]()
Heel herkenbaar. Ik zet mijn meest herkenbare situaties tussen streepjes.
============
Zo was er een "collega" die altijd een pispaal nodig heeft om zichzelf zodoende beter te voelen. Andere mensen publiekelijk in de zeik zetten om dan zelf als "held" gezien te worden. Deed hij bij diverse mensen, zo ook bij mij. Mag je best doen, ik kan wel wat hebben. Moet alleen niet te lang duren.
Dus toen hij weer met dezelfde uitgekauwde flauwe grappen bezig was deed ik wat iedereen eigennlijk een keer zou moeten doen. Hij had zijn brood in zijn lade gelegd (zeker bang dat iemand er aan zou komen), en ik kon het niet laten om daar een mooie plastic spin op te leggen
Dus hij tussen de middag, trekt zijn la open zonder te kijken, gaat op de tsat naar zijn boterhammen, kijkt en hij schrikt zich toch verrot... Man, wat hebben we gelachen
Of toen hij een keer met een tray vol met koffie kwam aanlopen bij de lift "wacht even, hou die deur open". En net voordat hij in de lift wil stappen druk ik zo op sluiten en komt hij zo met een klap klem te zitten tussen de liftdeuren
![]()
Al die koffie over hem heen.
Gemeen, maar dat had hij ook wel verdiend.
============
Vrouwen van bedenkelijk niveau op hogere posities is het allerergste. Zeker als ze van zichzelf al vol zitten met rancune en afgunstig zijn op het succes van anderen.
Zo was er een wijf met een vierkantige rotkop die het niet kon uitstaan dat iedereen intelligenter was dan zij. Dus die paardekut greep elke kans aan om haar collega's door de zeik te trekken bij de directie. Zelf een enorme bruine arm, en enorm incompetent. Een emotionele tijdbom. Zixhzelf de makkelijke klusje toeeigenen en de rest afschuiven naar haar collega's. Wat was ik blij dat ik er weg was.
Mijn vertrek daar ging ongeveer zo:
"zeg mijn contract loopt over een maand af, hoe zit dat met de beloofde vaste aanstelling en salarisverhoging?"
"moeilijk, weer tijdelijk contract, en geen salarisverhoging want paardekut heeft over je geklaagd"
"okee, dan deel ik bij deze mee dat ik naar de concurrent stap en tevens mijn verlof opneem. Na volgende week ben ik er niet meer."
"ja maar... ja maar!"
"Dag."
Na een kwartier komt die directeur (zielige vent) de afdeling opgelopen. Zei hij zo tegen mij, zodat de heel afdeling het kon horen: "wij van kutbedrijf hebben besloten om je contract niet te verlengen!" Terwijl ik net een kwartier van tevoren zelf had aangegeven weg te gaan
![]()
Triest.
============
Ik werkte redelijk prettig in een bedrijf, totdat de vrouw van de directeur daar ook een functie kreeg. Eerst was ze twee maanden telefoniste, toen heeft ze een weekje op de administratie gewerkt en toen was ze ineens mede-directeur
![]()
Man, wat een koe van een wijf. Ze leek nog het meest op een op de verkeerde manier opgemaakt vet varken. Totaal geen kennis van zaken, volslagen incompetent en uitzonderlijk lomp. Maar ja, wel de "directeur". Ze is dan ook in korte tijd al haar draagvlak verloren bij het personeel.
De particuliere aanragen kwamen bij haar terecht (want simpel werk).
Er belt een klant: "dag, kunt u mij zeggen wanneer ik de prijsopgave krijg?"
"Ik ga voor het even voor u navragen" en ik loop zo naar zeekoe toe.
"Zeekoe, kan je me vertellen wanneer meneer X en X zijn prijsopgave krijgt?"
Zeekoe, zuchtend naast een enorme stapel aanvragen: "heb je gezegd dat we het heel erg druk hebben?"
"Dat vraag ik niet. Ik vraag wanneer die meneer zijn prijsopgave krijgt."
"eh, nou, eh... mi mi mi... eh... eh... over drie weken!"
Ik:
![]()
Goed zo! dat was toch niet zo moeilijk, he?"
Zeekoe: "Nee, dat is niet moeilijk, dat is..." nog voordat ze uitgesproken is draai ik om en loop ik weg. Incompetente kankerbitch
![]()
============
Hetzelfde kankerwijf zat ongeveer vier pakjes sigaretten per dag te verstoken. De hele afdeling stonk er naar. En praten met haar was ook geen pretje, het was net of er een riool openbarstte als ze wat tegen je zei.
Een jongen op onze afdeling had last van astma en dus heel veel last van de rook. Hij zette dan ook regelmatig een raam achter zijn bureau open. Maar altijd als hij van zijn plek weg was voor zijn werk, stond zij op en deed het raam dicht. "ik heb last van de kou" Ja duh, midden in de zomer met 28 graden!
Pure pesterij. En er iets van zeggen kon je niet, want als je aan haar kwam dan kwam je aan de directeur.
============
Ik heb er drie en een half jaar gewerkt. In die tijd is van de 30 man op kantoor 20 man vervangen, veelal omdat de mensen het na een half jaar wel gezien hadden. Sommige functies in die periode zijn zelfs vier keer vervangen in die periode.
Het was ook een echt boerenlullenbedrijf. Klein begonnen in een koeiestal, en toen het bedrijf groter werd is de directie mentaal nog in de koiestal gebleven
![]()
De dag dat ik ontslag nam, was werkelijk een topdag uit mijn leven. Ik heb nog nooit een volwassen vent zo kinderachtig zien reageren. Net een klein kind. Een klein kind dat ze zijn speelgoed hebben afgepakt.