Nee, dat is het nietquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:00 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mild, beschaafd, open-minded, kritisch en geen volger.
Zeker weten van wel hoor.quote:
Ik moet je toch echt overrulen.quote:
Gaat je niet lukkenquote:
Dat mag je mij wel vertellen, want ik ken haar eik niet zo goed.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:22 schreef Elseetje het volgende:
Gaat je niet lukkenJe kan me best vertellen wat je van jezelf vindt, maar je kan met niet vertellen waarom ik Tori Amos bij je vind passen
Niet eens? Beter je best doenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat mag je mij wel vertellen, want ik ken haar eik niet zo goed.![]()
Dat kan. Ze is toch schizo, geloof ik?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:27 schreef Elseetje het volgende:
Niet eens? Beter je best doenMisschien vindt ze je wel heel lief
Net als de broekrok.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef Elseetje het volgende:
Leggings zouden landelijk verboden moeten worden
Wat vindt jouw grote roerganger Wilders hier nou van?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onrust in Apeldoorn: Leggingverbod op Apeldoornse school
Geen flauw idee, ik ken 'r nietquote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat kan. Ze is toch schizo, geloof ik?
Waarom past ze dan bij mij?quote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
Onrust in Apeldoorn: Leggingverbod op Apeldoornse school
quote:Alle verschillen verdwijnen, en daarom zie je in deze tijd allerlei gekke dingen. Dat mensen zich qua sekse laten ombouwen. Zo slaan we verkeerde wegen in.
Dan zeg ik dat je uit je nek lult.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
Je houdt het wel lang vol
Wat nou als ik zeg dat Pink Floyd bij je past?
Je hoort soms gekke dingen hier. Bij de lokale CDJA, waar ondergetekende ook aan verbonden is, heeft er iemand problemen gekregen met zijn kerkgemeente en zijn ouders omdat hij bij het CDJA ging. Zijn ouders en zijn kerkgemeente vinden het CDA te liberaal en de jongerenafdeling al helemaal.quote:
Nog steeds op, PJO?quote:
Nooit.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Lees jij je OP's voordat je op invoeren drukt?
Vanmiddag even niet. Het lukte mij om 10 minuten (!!) naar de Tour te kijkenquote:
Grappig, op een berg?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vanmiddag even niet. Het lukte mij om 10 minuten (!!) naar de Tour te kijken. Achteraf realiseerde ik mij wel waarom. Een wielrenner kwam een hond tegen
![]()
Ja volgens mij wel. Ik was ook verbaasd. De meeste deden de slaom om dat beest. Die ene niet.quote:
Ik baal dat ik niets gezien heb. Weer een leuke winnaar vandaag en boeiende ontwikkelingen in het klassement.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vanmiddag even niet. Het lukte mij om 10 minuten (!!) naar de Tour te kijken. Achteraf realiseerde ik mij wel waarom. Een wielrenner kwam een hond tegen
![]()
Ik vind het zo saai geworden door dat ploegenregime. Vroeger kwam het voor dat een sprinter een bergetappe won. Nu is alles zo uitgekookt.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik baal dat ik niets gezien heb. Weer een leuke winnaar vandaag en boeiende ontwikkelingen in het klassement.
Je bent gewoon een moralistische grefo die vrouwen minacht en graag een dikke auto wil om z'n kleine pikkie te compenseren. Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben niet anders dan dat. Vraag het Du_Ke maar. Die kan het weten.![]()
Dat laatste heb ik dan weer niet gezien. Maar kijk vanavond naar het sportjournaal. Wordt vast herhaald.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik baal dat ik niets gezien heb. Weer een leuke winnaar vandaag en boeiende ontwikkelingen in het klassement.
Och vorige week nog een typische tijdrijder die een sprintetappe won. Zaterdag een Duitse nobody die de rit, wit en het geel pakt. Dit is de afwisselendste tour in jaren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik vind het zo saai geworden door dat ploegenregime. Vroeger kwam het voor dat een sprinter een bergetappe won. Nu is alles zo uitgekookt.
Denk dat het kromme wiel van Burghardt meer aandacht krijgtquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik dan weer niet gezien. Maar kijk vanavond naar het sportjournaal. Wordt vast herhaald.
en die hond......die wordt beroemd. Staat morgen overal in de krant. Reken maar. Het beest keek een beetje verbouwereerd. En alsof het dier besefte dat het fout zat.
Nee, Dr.Nikitaquote:
Sowieso totale onzin: ten eerste laten mensen zich juist ombouwen omdat er een dergelijke kloof bestaat tussen de verschillende seksen, waardoor er een onlosmakelijke spagaat ontstaat tussen de fysieke geslachtsidentiteit en de geestelijke geslachtsidentiteit. Ten tweede zijn geslachtsoperaties niet iets van deze tijd; ze worden in provisorische vorm al een jaar of tweeduizend uitgevoerd.quote:
Daarom ben ik ook fan van Van Agtquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je bent gewoon een moralistische grefo die vrouwen minacht
Du_Ke, geloof me op een ding: grote of kleine pik: dit is echt,echt heel leuk :quote:en graag een dikke auto wil om z'n kleine pikkie te compenseren. Bedoel je dat?
Klein pikkie dusquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook fan van Van AgtIn mijn geouwehoer lijk ik er zelfs op.
[..]
Du_Ke, geloof me op een ding: grote of kleine pik: dit is echt,echt heel leuk :
http://www.youtube.com/watch?v=ROvC2G8TdRA
![]()
Volgens mij wil du_ke je niet zo van dienst zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben niet anders dan dat. Vraag het Du_Ke maar. Die kan het weten.![]()
Uurtje of zeven geslapen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nog steeds op, PJO?
Da's te doen. Ik probeer na een nacht doorhalen altijd pas 's avonds weer te gaan slapen. Twee keer slapen op een dag is een crime voor je lichaam.quote:
Daar heb ik geen probleem, erg verfrissend zelfs. Alleen gaat slapen dan wel je leven beheersen als je dat te vaak gaat doen. In mijn tijd van vroege en nachtdiensten deed ik het vaak, maar uiteindelijk leek ik wel op een andere planeet te leven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
Da's te doen. Ik probeer na een nacht doorhalen altijd pas 's avonds weer te gaan slapen. Twee keer slapen op een dag is een crime voor je lichaam.
Een echte Retrieveractie.quote:
Ey! Wil je wel de blondjes van de Retrievers scheiden?quote:
Ik was daarbij, toen ik erover las op internet.quote:
Blaming is namingquote:
Noem ze.quote:
Witte vloed, blijkbaar oververtegenwoordigd in POLSC. Moeten we misschien eens tegen gaan optreden. Registratie, quotum, opdat we een redelijke vertegenwoordiging samenstellen van de oorspronkelijke cultuur. Eventueel is geleidelijke verblonding niet geheel te vermijden, maar dan wel ingebed, aangepast, gecontroleerd & voldoende geintegreerd. Dunkt me.quote:
Vrijstelling voor vrouwen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Witte vloed, blijkbaar oververtegenwoordigd in POLSC. Moeten we misschien eens tegen gaan optreden. Registratie, quotum, opdat we een redelijke vertegenwoordiging samenstellen van de oorspronkelijke cultuur. Eventueel is geleidelijke verblonding niet geheel te vermijden, maar dan wel ingebed, aangepast, gecontroleerd & voldoende geintegreerd. Dunkt me.
Da's geen antwoord. De zon is trouwens weg.quote:
Serieus?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:00 schreef PJORourke het volgende:
"Spullen voor bom in pand GroenLinks"HalsemaQaida?
Vanwege verregaande ondervertegenwoordiging van vrouwen, lijkt me dat onontkoombaar.quote:
Ik wist niet dat je een antwoord kon geven op een bevelquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:01 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Da's geen antwoord. De zon is trouwens weg.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Vanwege verregaande ondervertegenwoordiging van vrouwen, lijkt me dat onontkoombaar.
Positieve discriminatie, hoe GroenLinks van je.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
Vanwege verregaande ondervertegenwoordiging van vrouwen, lijkt me dat onontkoombaar.
Jammer maar helaas, onontkoombaar. Blijkbaar gaat het niet vanzelf, en dan dient hogerhand, voor het heil van allen, op te treden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Positieve discriminatie, hoe GroenLinks van je.
Achter een bevel staat nooit een vraagteken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je een antwoord kon geven op een bevel
Hier schijnt de zon nog
In elke keuken bij elke inwoner in Nederland zijn spullen gevonden om een bom van te maken, de AIVD zit met de handen in het haar over het nijpende cellentekortquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bij de jongerenvereniging Dwars van GroenLinks in Utrecht zijn spullen voor het maken van een bom gevonden. In een rommelkast stond een koffertje met ontstekers en twee buisjes met poeder. De vondst werd gedaan bij het opruimen van de kast.
Hmmm, niets spectaculairs iig.
Misschien had je dan een vraagteken moeten toevoegenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Achter een bevel staat nooit een vraagteken.
Er moet wel eerst een commissie worden ingesteld - liefst bestaande uit uitgerangeerde moderators - die hierover advies geeft.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Witte vloed, blijkbaar oververtegenwoordigd in POLSC. Moeten we misschien eens tegen gaan optreden. Registratie, quotum, opdat we een redelijke vertegenwoordiging samenstellen van de oorspronkelijke cultuur. Eventueel is geleidelijke verblonding niet geheel te vermijden, maar dan wel ingebed, aangepast, gecontroleerd & voldoende geintegreerd. Dunkt me.
Misschien vergeten door wat CPN'ers indertijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bij de jongerenvereniging Dwars van GroenLinks in Utrecht zijn spullen voor het maken van een bom gevonden. In een rommelkast stond een koffertje met ontstekers en twee buisjes met poeder. De vondst werd gedaan bij het opruimen van de kast.
Hmmm, niets spectaculairs iig.
Boze_Appel speelt graag alleen met jongetjesquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Jammer maar helaas, onontkoombaar. Blijkbaar gaat het niet vanzelf, en dan dient hogerhand, voor het heil van allen, op te treden.
Als het niet vanzelf gaat was het niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:05 schreef sigme het volgende:
Jammer maar helaas, onontkoombaar. Blijkbaar gaat het niet vanzelf, en dan dient hogerhand, voor het heil van allen, op te treden.
Je bedoelt twee vraagtekens?? Dat maakt nog steeds geen verschil.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Misschien had je dan een vraagteken moeten toevoegen
De jongerenafdeling van de CPN is niet opgegaan in DWARSquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Misschien vergeten door wat CPN'ers indertijd.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In elke keuken bij elke inwoner in Nederland zijn spullen gevonden om een bom van te maken, de AIVD zit met de handen in het haar over het nijpende cellentekort
Het brede padquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als het niet vanzelf gaat was het niet de bedoeling.
We kunnen ook van elke woning een ambassade maken, dan geniet elke bewoner van een woning diplomatieke onschendbaarheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:08 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oplossing bleek te liggen in het omzetten van privewoningen tot onder staatstoezicht staande 'cellen'. Een verrassend geringe politiemacht/cipierscorps blijkt in staat gericht toezicht te houden en controle te kunnen garanderen.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je bedoelt twee vraagtekens?? Dat maakt nog steeds geen verschil.
quote:
Doe 's toevoegen?quote:
Onze Politici zijn onze Ambassadeurs.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:09 schreef Reya het volgende:
[..]
We kunnen ook van elke woning een ambassade maken, dan geniet elke bewoner van een woning diplomatieke onschendbaarheid.
Zijn er complottheorieen boven water gedoken omtrend de hond?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
De eigenaar van dat beest zal 't vast zijn.![]()
Nee.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Als iemand er is heeft die het recht tot spreken, maar als iemand niet spreekt heeft diegene het recht tot zijn?
Niet af te leiden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Als iemand er is heeft die het recht tot spreken, maar als iemand niet spreekt heeft diegene het recht tot zijn?
Lidmaatschap terroristische organisatie misschien?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zijn er complottheorieen boven water gedoken omtrend de hond?
Dat hangt er van af. Welke (rand)voorwaarden stel je nl aan het "niet spreken". Dat blijkt nl niet uit deze zin.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:13 schreef Boze_Appel het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:24 schreef Elseetje het volgende:
Positieve driscriminatieMijn katertje krijgt meer eten dan de 2 poezen
't Is jouw beurt. Ik was trouwens aan het eten.quote:
Omdat 'ie af en toe een vogel vangtquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:24 schreef Elseetje het volgende:
Positieve driscriminatieMijn katertje krijgt meer eten dan de 2 poezen
Positieve discriminatie is net als positief geweld, positief verkrachten, zero-positief, positief ghb in je koffie doen of positieve vrouwenbesnijdenis.quote:
Waarom zou discriminatie per definitie negatief zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Positieve discriminatie is net als positief geweld, positief verkrachten, zero-positief, positief ghb in je koffie doen of positieve vrouwenbesnijdenis.
Niets positefs aan dus.
Wat fijn voor jequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
't Is jouw beurt. Ik was trouwens aan het eten.
Het simpelste antwoord zou zijn: je haalt de legitimatie onder het handelen weg.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom zou discriminatie per definitie negatief zijn![]()
Omdat sommige mensen vast zitten in een cirkeltje, en daar niet buiten kunnen denkenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat ik 'm meer geefquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Omdat 'ie af en toe een vogel vangt?
Wanneer beschouw je iets als legitiem?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het simpelste antwoord zou zijn: je haalt de legitimatie onder het handelen weg.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:Wat Rachel Carson had moeten doen, is zeggen: fantastisch, dat DDT zo goed werkt tegen malaria, maar kan het niet een onsje minder?
In plaats daarvan schreeuwde ze moord en brand. Help de wereld vergaat!
http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Spring#Criticismquote:No responsible person contends that insect-borne disease should be ignored. The question that has now urgently presented itself is whether it is either wise or responsible to attack the problem by methods that are rapidly making it worse. The world has heard much of the triumphant war against disease through the control of insect vectors of infection, but it has heard little of the other side of the story—the defeats, the short-lived triumphs that now strongly support the alarming view that the insect enemy has been made actually stronger by our efforts. Even worse, we may have destroyed our very means of fighting. ... What is the measure of this setback? The list of resistant species now includes practically all of the insect groups of medical importance. ... Malaria programmes are threatened by resistance among mosquitoes. ... Practical advice should be 'Spray as little as you possibly can' rather than 'Spray to the limit of your capacity' ..., Pressure on the pest population should always be as slight as possible.
Je discrimineert de poezen. Katers kunnen beter voor eigen voeding zorgen.quote:
Het is niet negatief of positief. Discriminatie zit diep in de mens geworteld en is een natuurlijk iets. Iedereen maakt keuzes met wie hij/zij wat wil doen op basis van allerlei aspecten die met en rondom die persoon te maken hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zeg ik! Positieve discrimanatiequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je discrimineert de poezen. Katers kunnen beter voor eigen voeding zorgen.
Wanneer handelen wordt uitgevoerd in een positie die te danken is aan positieve kwalificaties. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wanneer iemand die door negatieve kwalificatie aan een baan is gekomen een fout veroorzaakt, ligt de fout ook bij de baas. Die heeft lichtzinnig gehandeld en is toerekenbaar tekortgeschoten door een ongekwalificeerd persoon aan te stellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wanneer beschouw je iets als legitiem?
Je bent je er van bewust dat positieve discriminatie in principe alleen wordt toegepast bij gelijke geschiktheid (ergo gekwalificeerd)?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wanneer handelen wordt uitgevoerd in een positie die te danken is aan positieve kwalificaties. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wanneer iemand die door negatieve kwalificatie aan een baan is gekomen een fout veroorzaakt, ligt de fout ook bij de baas. Die heeft lichtzinnig gehandeld en is toerekenbaar tekortgeschoten door een ongekwalificeerd persoon aan te stellen.
Ik discrimineer dagelijks hier mensen. Positief en negatief.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen vast zitten in een cirkeltje, en daar niet buiten kunnen denken
Een indoor kat zeker.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat zeg ik! Positieve discrimanatieOverigens is het niet wetenschappelijk vastgesteld dat katers beter vangen. Meting onder de katten van mijn ouders wijst uit dat ze even goed zijn. Bij ons zijn ze ook even goed: ze vangen alleen maar vliegen
OH JOUW GOD.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoort discriminatie eigenlijk niet gewoon bij het leven? Ik maak immers dagelijks onderscheid. Mensen die ik aardig vind of niet, mensen die ik leuk vind of juist helemaal niet, mensen die er goed uit zien of niet, mensen die ik dom vind of niet...
Op grond daarvan handel ik. Ook hier![]()
Het hoort toch eigenlijk gewoon bij het hele cognitieve gebeuren, de motor achter onze motivatie. Je bent er niet van bewust en toch gebeurt.....
Is keuze op basis van eigenschappen per definitie discriminatie?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik discrimineer dagelijks hier mensen. Positief en negatief.
Hoort discriminatie eigenlijk niet gewoon bij het leven? Ik maak immers dagelijks onderscheid. Mensen die ik aardig vind of niet, mensen die ik leuk vind of juist helemaal niet, mensen die er goed uit zien of niet, mensen die ik dom vind of niet...
Op grond daarvan handel ik. Ook hier![]()
Het hoort toch eigenlijk gewoon bij het hele cognitieve gebeuren, de motor achter onze motivatie. Je bent er niet van bewust en toch gebeurt.....
Goed, weer voldoende onderwijs voor vandaag.![]()
Nee, hij speelt aardig wat uurtjes buiten elke dagquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Een indoor kat zeker.Ik ken het, m'n ouders hebben een Blauwe Rus. Die is bang voor de kippen en durft niet buiten te komen.
De keuze is geen discriminatie, het toekennen van mate van 'eigenschap' is dat.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Is keuze op basis van eigenschappen per definitie discriminatie?
Als dat punt wel benoembaar is (huidskleur, geslacht, leeftijd) maakt het dan opeens wel uit?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
Discriminatie is het maken van onderscheid. Als zaken niet gelijk zijn zijn ze onderscheidbaar = discrimineerbaar en als ze gelijk zijn er moet gekozen worden scheid je ze ook. Is ook discriminatie, er wordt gescheiden, punt is dan dat het waarop onbenoembaar is.
Mate van eigenschap?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:46 schreef sigme het volgende:
[..]
De keuze is geen discriminatie, het toekennen van mate van 'eigenschap' is dat.
Je gebruikt hier weer de kwalificaties positief en negatief. Beide zijn iha nogal subjectief. Immers wie bepaald wat positief of negatief is? Dat is nu precies de uitkomst van het proces van het ontstaan van cognities.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wanneer handelen wordt uitgevoerd in een positie die te danken is aan positieve kwalificaties. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wanneer iemand die door negatieve kwalificatie aan een baan is gekomen een fout veroorzaakt, ligt de fout ook bij de baas. Die heeft lichtzinnig gehandeld en is toerekenbaar tekortgeschoten door een ongekwalificeerd persoon aan te stellen.
Het benoemen van een eigenschap is het benoemen van de discriminatiegrond; het maken van onderscheid (de discriminatie) op basis van die grond is een weging van de mate waarin de eigenschap aanwezig is.quote:
Antwoord: ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Is keuze op basis van eigenschappen per definitie discriminatie?
Dat is dus alleen als je het benoemt? Als je het onbewust doet, dan is er geen mate van eigenschap toegekend?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Het benoemen van een eigenschap is het benoemen van de discriminatiegrond; het maken van onderscheid (de discriminatie) op basis van die grond is een weging van de mate waarin de eigenschap aanwezig is.
Stel: je selecteert op opleiding. Discriminatiegrond is dan opleiding. De discriminatie vindt plaats op de mate waarin de een 'opleiding' heeft in vergelijk met de mate waarin een ander dat heeft.
Ok, dan hebben we het dus over de letterlijke betekenis, en niet de maatschappelijkequote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Antwoord: ja.
Je maakt immers onderscheid.
Vb: auto kiezen. Het selectieproces vindt plaats op basis van eigenschappen als vermogen , type , kleur, max. snelheid etc......
In die zin is discriminatie een onderdeel van het selectieproces.
Idd. Blond is leukquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
Zijn we klaar met de suffe discriminatie van de bevolkingsgroep met de meest sexy haarkleur?
Je kan idd onderscheid maken op basis van eigenschappen, feitelijkheden maar vooral ook op meningenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:56 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ok, dan hebben we het dus over de letterlijke betekenis, en niet de maatschappelijke
Waren we mensen met bruin haar aan het discrimineren?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
Zijn we klaar met de suffe discriminatie van de bevolkingsgroep met de meest sexy haarkleur?
Dat raakte ik volgens mij hier ook al:quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat is dus alleen als je het benoemt? Als je het onbewust doet, dan is er geen mate van eigenschap toegekend?
Als zaken (of mensen, of katten) gelijk zijn is het onderscheid onbenoembaar, en dan vinden we het snel discriminatie (want onbenoembaar dus onverdedigbaar). In mijn ogen wordt dit voornamelijk gecreeerd door de notie dat de zaken (mensen, katten) gelijk zouden zijn. Dat is, in ware werkelijkheid, klinkklare onzin. Twee mensen zijn nóóit gelijk. Voor de keuze ertussen is dus altijd grond.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
Discriminatie is het maken van onderscheid. Als zaken niet gelijk zijn zijn ze onderscheidbaar = discrimineerbaar en als ze gelijk zijn er moet gekozen worden scheid je ze ook. Is ook discriminatie, er wordt gescheiden, punt is dan dat het waarop onbenoembaar is.
Nou nee, eerder: letterlijke discriminatie is onderscheid maken. Maatschappelijke discriminatie is mensen benadelen op grond van bepaalde eigenschappen. Elementair verschil, en ergens is de discussie van maatschappelijke naar letterlijke discriminatie geslopenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan idd onderscheid maken op basis van eigenschappen, feitelijkheden maar vooral ook op meningen![]()
Enne: maatschappelijke onderwerpen zijn gebaseerd op feitelijkheden, eigenschappen (bijvoorbeeld het dynamisch gedrag van een sociaal-economisch systeem ) en op meningen (hoe een bestel eruit moet zien enzo).
Lampen aan laten staan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef Fastmatti het volgende:
De accu van de auto ging nogal op een knullige manier leeg![]()
Nee, vertel?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
-knip-
Heb je ooit dat discriminatie-experiment bij Oprah gezien?
Heb je iets blonts gedaan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef Fastmatti het volgende:
De accu van de auto ging nogal op een knullige manier leeg![]()
Toch niet dat experiment met de blauwe ogen van die supergefrustreerde muts die het tegendeel bepleit van wat ze wil laten zien?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Heb je ooit dat discriminatie-experiment bij Oprah gezien?
Sigme!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef sigme het volgende:
Oprah
Nee, er is helemaal geen verschil.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef Elseetje het volgende:
Nou nee, eerder: letterlijke discriminatie is onderscheid maken. Maatschappelijke discriminatie is mensen benadelen op grond van bepaalde eigenschappen. Elementair verschil, en ergens is de discussie van maatschappelijke naar letterlijke discriminatie geslopen
Nee. Was de auto aan het wassen, dus muziekje aan en even het ventilatiesysteem even door laten waaien. Toen de auto even op zijn plek zetten. Kreng, startte dus niet. Uiteraard stond de kofferbak zo'n beetje in de heg dus de andere auto kon er niet bij. Dus duwend de auto moeten draaien om de accu's een beetje bij elkaar te kunnen krijgenquote:
Juist de overheid als wetgever en de rechtspraak weten zich redelijk ingedekt omdat formele wetten niet aan de Grondwet mogen worden getoetst. Ik vind het toch echt meer iets voor personen onderling. De CGB heeft onderzocht dat initiatieven vanuit de overheid ook nauwelijks helpen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:02 schreef Fastmatti het volgende:
Discriminatie zou eigenlijk gewoon moeten mogen. Alleen de overheid en de rechtspraak mogen hier niet aan doen.
Ja, keihard. Zelfs rood is weer helemaal hip.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:01 schreef Elseetje het volgende:
Waren we mensen met bruin haar aan het discrimineren?
Rood is altijd hip geweest (bij (mooie) vrouwen dan)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, keihard. Zelfs rood is weer helemaal hip.
Vrouwen met een 'hip' kapselquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Rood is altijd hip geweest (bij (mooie) vrouwen dan)
Geen kapsel betekent niet perse geen haarquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kale vrouwen vind ik dan ook weer niks![]()
Vrouwen vallen op zwart haarquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:09 schreef Elseetje het volgende:
Rood is altijd hip geweest (bij (mooie) vrouwen dan)
kap·sel (het ~, ~s)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Geen kapsel betekent niet perse geen haar
Deze mevrouw en haar experiment:quote:
Ja, dus? Je hebt dus ook haar zonder kapselquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
kap·sel (het ~, ~s)
1 wijze waarop het haar in model is gebracht => coiffure, frisuur, haardracht, haarsnit, haartooi
2 zak- of beursvormig omhulsel
3 [biol.] bepaalde doosvrucht![]()
Volgens dit onderzoek ben ik geen manquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vrouwen vallen op zwart haar
Ik val nog binnen 20% [afbeelding]
Iets zegt mij dat ik verder niet op linkjes moet klikkenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Deze mevrouw en haar experiment:
http://www.janeelliott.com/
Misschien niet de allermooiste, maar wel heel aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:12 schreef Elseetje het volgende:
M-o-o-i-e
Groot verschil tussen mooi en aantrekkelijkquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien niet de allermooiste, maar wel heel aantrekkelijk.
Vroeger, toen Oprah nog nieuw was voor Nederland, en commerciele tv ook trouwens.quote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat ik verder niet op linkjes moet klikken
quote:![]()
Jane Elliott, internationally known teacher, lecturer, diversity trainer, and recipient of the National Mental Health Association Award for Excellence in Education, exposes prejudice and bigotry for what it is, an irrational class system based upon purely arbitrary factors. And if you think this does not apply to you. . . you are in for a rude awakening.
In response to the assassination of Martin Luther King, Jr. over thirty years ago, Jane Elliott devised the controversial and startling, "Blue Eyes/Brown Eyes" exercise. This, now famous, exercise labels participants as inferior or superior based solely upon the color of their eyes and exposes them to the experience of being a minority. Everyone who is exposed to Jane Elliott's work, be it through a lecture, workshop, or video, is dramatically affected by it.
Mijn haar is kapselresistent.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, dus? Je hebt dus ook haar zonder kapselAls het niet in model is gebracht
Feitelijk is een kapsel gewoon haar dat gekapt is
Oh, zo. Eens. Ik ook niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gelezen, en daarna durfde ik niks verder aan te klikken
Natuurlijk. Genetisch. Afwijking.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het blijft natuurlijk een genetische afwijking, rood haar.
Ik had al veel moed nodig om de achterkant te lezenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, zo. Eens. Ik ook niet.
Beetje net als die 'Mannen van Mars, Vrouwen van Venus'. Als handvat is de titel nog wel bruikbaar, maar vooral het boek niet eens openslaan.
Het is een beetje als pulken aan een nog echt vastzittend korstje. Huiveringwekkend en toch lokt het.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik had al veel moed nodig om de achterkant te lezen
Dus jij hebt het gelezen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een beetje als pulken aan een nog echt vastzittend korstje. Huiveringwekkend en toch lokt het.
Het was wel een exemplarisch hilarisch boek.
Stiekum valt iedereen toch op blond?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:18 schreef sigme het volgende:
Nou ja, en ik val op blond. Vergoedt dat wat?
Ja. Het gen dat rood haar geeft is altijd recessief. Pigmenten worden door genen gevormd.quote:
Misschien, als je het vaak genoeg zegt, wordt het waarquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Stiekum valt iedereen toch op blond?
Blond is ook recessief. Ik dacht dat rood ontstaat door mutaties?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja. Het gen dat rood haar geeft is altijd recessief. Pigmeneten worden door genen gevormd.
Goeie oude tijd, toen rookte ik nog, en paste op mijn babynichtje. In de gang -waar gerookt mocht worden- lag die Mars/Venus. Dus nee; ik kon het niet niet lezen, maar eveneens nee, ik heb het niet gelezen. Ik heb erin gelezen. Overigens heel leerzaam: drogredeneren, zelfbevestigen, en herhalen herhalen herhalen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dus jij hebt het gelezen?
Kan jij als leesverslaafde eigenlijk wel een boek níet lezen?
Klinkt gezelligquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Goeie oude tijd, toen rookte ik nog, en paste op mijn babynichtje. In de gang -waar gerookt mocht worden- lag die Mars/Venus. Dus nee; ik kon het niet niet lezen, maar eveneens nee, ik heb het niet gelezen. Ik heb erin gelezen. Overigens heel leerzaam: drogredeneren, zelfbevestigen, en herhalen herhalen herhalen.
Dat maakt het geen afwijking. Uiteraard is het natuurlijk, en 'genen' zijn een verklaring van de orde van god.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:30 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja. Het gen dat rood haar geeft is altijd recessief. Pigmeneten worden door genen gevormd.
Fokquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:35 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Klinkt gezellig
Heeft er recent nog iets leuks op je nachtkastje gelegen?
ies al bezetquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger, toen Oprah nog nieuw was voor Nederland, en commerciele tv ook trouwens.
Nou ja, en ik val op blond. Vergoedt dat wat?
Nee hoor, stiekum valt iedereen op een mooie bos krullenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Stiekum valt iedereen toch op blond?
Krullen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:40 schreef sigme het volgende:
Nee hoor, stiekum valt iedereen op een mooie bos krullen.
Even crosspost uit het aangewezen topic hiervoorquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Fok?
Laatst gelezen was denk ik 'het cijfer zeven' van Chaim Potok. Herlezen, eigenlijk.
Nu liggen hier (nog niet in begonnen) 'Onafhankelijke mensen' van Halldór Laxness en 'De boekhandelaar van Kaboel' van Asne (met rondje op de A) Seierstad.
En jij? Nog aanraders?
Wel eens wat van Peter Hoeg (met streepje door de o) gelezen?
Esther Verhoef raad ik niet aanquote:Op maandag 9 juli 2007 08:51 schreef Elseetje het volgende:
Net uit:
[afbeelding]
Mohsin Hamid, De val van een fundamentalist. Prachtig boek, heel bijzonder, een must voor iedereen die dweept met de vliegeraar
Nu bezig in Close-Up van Esther Verhoef, bevalt best, maar wat een schril contrast met bovenstaand boek
Ik wil ook weer krullenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat verklaart je reactiequote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Krullen.![]()
Net gemuteerd schaamhaar.
Jij bent een sloopkogel van het libido.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:31 schreef Elseetje het volgende:
Misschien, als je het vaak genoeg zegt, wordt het waar
Ja, dat heb ik al bevestigd ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:40 schreef sigme het volgende:
Kan dat kapot dan?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij bent een sloopkogel van het libido.![]()
Ik zal er even een terugvindpost plaatsenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:43 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Even crosspost uit het aangewezen topic hiervoor
[..]
Ja, vind ik wel. Realistisch met absurde elementen, wat mij vaak aanspreekt. Smilla's gevoel voor sneeuw vind ik het minst aan te raden, het beste 'Grensgevallen'.quote:Esther Verhoef raad ik niet aan
Nee, geen Peter Høeg gelezen, wel veel over gehoord. Is het wat?
doe eerst maar eens wat aan die fat assquote:
Misschien moesten wij maar eens niet meeten.quote:
Dat heb ik meer gehoord, dat Smilla's gevoel voor sneeuw niet erg leesbaar is. Ik ga maar 's iets opsnorren in de biebquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zal er even een terugvindpost plaatsen.
[..]
Ja, vind ik wel. Realistisch met absurde elementen, wat mij vaak aanspreekt. Smilla's gevoel voor sneeuw vind ik het minst aan te raden, het beste 'Grensgevallen'.
Doe eerst maar 's een goed plaatje postenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:50 schreef Napalm het volgende:
[..]
doe eerst maar eens wat aan die fat ass
[afbeelding]
Het is gebrek aan kennis van genetica die je hier opbreekt. Pigmenten van rood haar kunnen alleen gevormd worden door 2 recessieve alellen. Dat is een afwijking. En genen aan God toeschrijvenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat maakt het geen afwijking. Uiteraard is het natuurlijk, en 'genen' zijn een verklaring van de orde van god.
Te gevaarlijk?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:51 schreef sigme het volgende:
Misschien moesten wij maar eens niet meeten.
Oh, ik vond het wel goed leesbaar, leest als een trein eigenlijk, maar het absurde of magische of hoe je het wil noemen komt slecht uit de verf.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:51 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat heb ik meer gehoord, dat Smilla's gevoel voor sneeuw niet erg leesbaar is. Ik ga maar 's iets opsnorren in de bieb
Deceptie of orgie.quote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
En genen aan God toeschrijven. Darwin zou zich omdraaien in z'n graf.
Ok, wel leesbaar dusquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel goed leesbaar, leest als een trein eigenlijk, maar het absurde of magische of hoe je het wil noemen komt slecht uit de verf.
Dus God heeft niet zelf zijn eigen orde geschapen?quote:
Welke kontquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb die kont nog niet gezien...
it blocks the sunquote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
Ik heb die kont nog niet gezien...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zet gewoon je browser reffering uit..quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Doe eerst maar 's een goed plaatje postenYou're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
Dan zou 'ie tussen de zon en de maan in moeten staan en niet tussen de maan en de aardequote:
Van dezelfde orde als 'god' aanduiden als verklaring/oorzaak.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dus God heeft niet zelf zijn eigen orde geschapen?
Oef. Daar kan ik wel mee omgaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
Deceptie of orgie.
Deceptie is sowieso de enige optiequote:
Gelukkig. Relaties zijn m'n zwaktepunt. De rest kan ik wel aan.quote:
Sinds De Komst van Joachim Stiller komt elk boek met magische of absurdistische pretenties slecht uit de verf.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik vond het wel goed leesbaar, leest als een trein eigenlijk, maar het absurde of magische of hoe je het wil noemen komt slecht uit de verf.
Je inbreng was weer heftigquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:09 schreef Sidekick het volgende:
Sletjes, tot morgen. Morgen weer een dag vol vermaak.
Sidekick, topicverneuker van beroep, tot uw dienst.quote:
Vind je? Ik ben 20 jaar geleden daarmee begonnen (en heel Lampo verslonden). Ik moest er ook aan denken toen ik dat typtequote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Sinds De Komst van Joachim Stiller komt elk boek met magische of absurdistische pretenties slecht uit de verf.
Heb je je vegetarische nog wel?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gelukkig. Relaties zijn m'n zwaktepunt. De rest kan ik wel aan.
Top, zou je vaker moeten doenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Sidekick, topicverneuker van beroep, tot uw dienst.
Gedenk sizzler, inderdaad. Hij ging heen, en werd ambtenaar.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:14 schreef Monidique het volgende:
Vergeet Sidekicks sidekick niet.
Ik denk niet dat ik het met je eens ben. Natuurlijk zijn er conservatieve wetenschappers die The Origin altijd zullen verdedigen, maar de theorie zelf bevat al uitdagingen om haar zelf onderuit te halen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Van dezelfde orde als 'god' aanduiden als verklaring/oorzaak.
Nee. Die is exit. En ik moet nog steeds een barbecue organiseren om de terugkomst van normaal eten te vieren. En bier! Veel bier.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:13 schreef sigme het volgende:
Heb je je vegetarische nog wel?
Mogelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:18 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding].
En pornoverslaafd. Toeval?
Zoiets meende ik al begrepen te hebben. Gecondoleerd / feliciteerd (naar keuze/doorhalen wat niet van toepassing is).quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. Die is exit. En ik moet nog steeds een barbecue organiseren om de terugkomst van normaal eten te vieren. En bier! Veel bier.
Nee, jij doet me aan haar denken.quote:
Felicitaties zijn op z'n plaats. Ze zit trouwens al in Thailand met een ander. Ik hoop voor Rock dat hij het niet is. En niet omdat ik jaloers zou zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:22 schreef sigme het volgende:
Zoiets meende ik al begrepen te hebben. Gecondoleerd / feliciteerd (naar keuze/doorhalen wat niet van toepassing is).
It's a "date".quote:Ik heb nog een complete lamspoot liggen die nog een barbecue verdient. Maar het ontbreekt steeds aan tijd & weer. En van de herfst moet de diepvries leeg zijn..
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Felicitaties zijn op z'n plaats. Ze zit trouwens al in Thailand met een ander. Ik hoop voor Rock dat hij het niet is. En niet omdat ik jaloers zou zijn.
[..]
It's a "date".![]()
Hoe onderdrukt is die vent van je, trouwens?quote:
Slaap ze.quote:
Wat voor meetlat heb je?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hoe onderdrukt is die vent van je, trouwens?
quote:Weerom is het ons West-Fries, weer ik altoid voor kies,
bin 't de woorde die zo bekend klinke?
Is 't de kleur van de taal, zo ampart, zo speciaal,
weer m'n diepste gedachte in dinke?
Oh, ik hou van die toôn, zo bekend, zo gewoôn,
van de warmte die loit in die woorde,
en al klinke ze oud, ze binn' moin zó vertrouwd,
omdat ik ze van kind of an hoorde.
Och ik weet: onze taal is niet roik, niet riaal,
maar je kin d'r zo heêl veul in zegge,
en hai klinkt ok zo echt, as je eerlijk, oprecht,
je gevoel en je hart er in legge.
Maar ik weet dat ik 't West-Fries, lenigan toch verlies,
want de toid is niet teugen te houwen.
Het is gien eerlijke stroid, dat we rake het kwoit,
't kost me moeite om dat te verdouwen.
Want ik zou toch zo graag, nag heêl lang nei vandaag,
ja het liefst tot in lengte van jare,
deuze taal van dut land, deuze zuivere briljant,
as een roikdom, een erfdeêl, beware.
En ik staan niet allien want ik weet en ik zien
zo nág duizende manne en vrouwe.
Déérom is het ons West-Fries, weer ik altoid voor kies.
En ik hoop dat nag lang zo te houwen
want? Dan gaan de andere schaapies naar de slacht...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:22 schreef sigme het volgende:
En van de herfst moet de diepvries leeg zijn..
Nee da's waar, er loopt hier niet zoveel rond... Ik weet niet hoe het nou met het blondpercentage zit hier...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je moet toch wat. Er is niemand anders![]()
Eigenlijk ga ik voor zwart haar, maar er zijn van die momenten dat je het eisenpakket een beetje moet bijstellenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:45 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee da's waar, er loopt hier niet zoveel rond... Ik weet niet hoe het nou met het blondpercentage zit hier...
Chunky Monkey is wel lekker.quote:
Ik weet al helemaal niet hoeveel zwartharigen hier rondlopenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik voor zwart haar, maar er zijn van die momenten dat je het eisenpakket een beetje moet bijstellen![]()
In Zweden.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Eigenlijk ga ik voor zwart haar, maar er zijn van die momenten dat je het eisenpakket een beetje moet bijstellen![]()
Er is echt helemaal NIETS mis met Zweedse vrouwen. Tenzij je naar Stockholm gaat, daar spoort niemand.quote:
Vertel me echt helemaal niks over Zweedsenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is echt helemaal NIETS mis met Zweedse vrouwen. Tenzij je naar Stockholm gaat, daar spoort niemand.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
Vertel me echt helemaal niks over ZweedsenVooral niet over import uit zweden
Sindsdien val ik ook niet meer op blond
![]()
Ik ben er ook niet kapot van. Blonde vrouwen zijn niet echt spannend, vooral als ze platinablond en zonnebankbruin zijn en een te kleine blouse aanhebben. Het is net of je je tentamenuitslag al weet voordat je het gemaakt hebt. Waarom zou je dan nog gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vertel me echt helemaal niks over ZweedsenVooral niet over import uit zweden
Sindsdien val ik ook niet meer op blond
![]()
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:05 schreef Fastmatti het volgende:
Wees blij. Blijft er meer voor jou over![]()
Ik ga wel mee. Kijken of er toch iets rondloopt wat me over mijn trauma heen kan helpenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar bedankt voor het herinneren, moet mijn vlucht nog boeken.![]()
Loopt genoeg rond voor traumaverwerking.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:08 schreef Fastmatti het volgende:
Ik ga wel mee. Kijken of er toch iets rondloopt wat me over mijn trauma heen kan helpen![]()
Ik woon er niet en zou er ook nooit willen wonen, de helft van mijn familie woont er, kan ik verder ook weinig aan doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:30 schreef PJORourke het volgende:
Libertarier in Zweden?
De vrouwen zijn er vrij liberaal. Schijntquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:30 schreef PJORourke het volgende:
Libertarier in Zweden?
Jammer jongenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Criminele allochtonen veel harder straffen dan autochtonen#2
()
Goeiemorgenquote:
quote:Dat is jouw opvatting dan, het is wel degelijk een geloof volgens mij. Een rotsvaste overtuiging in het bestaan van niets.
Nee, pauze houden in de zon.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:51 schreef Elseetje het volgende:
Pffft, is iedereen aan het werk / aan het snurken ofzo?
Ze zien je aankomenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Criminele allochtonen veel harder straffen dan autochtonen#2
Ongewelvallig----->sencuur![]()
Ik vind het zo jammer.
Nog ff en ik bekeer mij tot het liberalisme.
Wat jammer ?quote:
Bekeerlingen zijn altijd veel fanatieker. Kijk maar es naar Verdonk (ex-CPN) en Hans Hoogervorst (ex-PvdA) . Ze moeten met mij harstikke blij zijn bij de VVD als ik lid wordt.quote:
quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Met zulke vrienden heb ik geen vijanden meer nodig![]()
Dus: jammerquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat jammer ?
Het is zo ongeveer het enige topic dat nog loopt..
Of liever gezegd liep, toen ons Sigme het vond.![]()
Inderdaad, zo te zien vertegenwoordig je de meerderheid der Nederlanders.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
]Ze moeten met mij harstikke blij zijn bij de VVD als ik lid wordt.
Ik krijg het er maar niet uitgemept bij 'mquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad, zo te zien vertegenwoordig je de meerderheid der Nederlanders.
Ik wist het al. Ik wordt lid van de VVD en ga voor het premierschapquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad, zo te zien vertegenwoordig je de meerderheid der Nederlanders.
Vastberadenheid hoort bij leiderschapquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik krijg het er maar niet uitgemept bij 'm
Nee, die illusie had ik eerlijk gezegd ook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:14 schreef Elseetje het volgende:
[..]
![]()
Je dacht toch niet dat ik al klaar was met straffen?
Het is treuriger dat z'n docenten het euvel niet weten uit te roeien.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik krijg het er maar niet uitgemept bij 'm
Docentenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het is treuriger dat z'n docenten het euvel niet weten uit te roeien.
Ik blijf ook vastberaden doorgaan met meppenquote:Op woensdag 18 juli 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vastberadenheid hoort bij leiderschap![]()
quote:
quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik blijf ook vastberaden doorgaan met meppen
Oh, neuh. Die goede ouwe tijd is voorbij.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]Daar is hij al lang klaar mee
(of mocht ik dat niet zeggen, EG?
)
Succesquote:Ik ga naar m'n andere baan, dagdag
Zo het was weer lekker.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ok, nog even snel.
Jij hield niet van SMZie je wel
Nee, ik heb elektrotechniek gestudeerd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:32 schreef Apropos het volgende:
Deed jij dezelfde studie als pmb_rug?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |