abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51570798
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:28 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Omdat 'ie af en toe een vogel vangt ?
Omdat ik 'm meer geef
pi_51570864
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het simpelste antwoord zou zijn: je haalt de legitimatie onder het handelen weg.
Wanneer beschouw je iets als legitiem?
pi_51570878
quote:
Wat Rachel Carson had moeten doen, is zeggen: fantastisch, dat DDT zo goed werkt tegen malaria, maar kan het niet een onsje minder?

In plaats daarvan schreeuwde ze moord en brand. Help de wereld vergaat!
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
quote:
No responsible person contends that insect-borne disease should be ignored. The question that has now urgently presented itself is whether it is either wise or responsible to attack the problem by methods that are rapidly making it worse. The world has heard much of the triumphant war against disease through the control of insect vectors of infection, but it has heard little of the other side of the story—the defeats, the short-lived triumphs that now strongly support the alarming view that the insect enemy has been made actually stronger by our efforts. Even worse, we may have destroyed our very means of fighting. ... What is the measure of this setback? The list of resistant species now includes practically all of the insect groups of medical importance. ... Malaria programmes are threatened by resistance among mosquitoes. ... Practical advice should be 'Spray as little as you possibly can' rather than 'Spray to the limit of your capacity' ..., Pressure on the pest population should always be as slight as possible.
http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Spring#Criticism

pi_51570919
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Omdat ik 'm meer geef
Je discrimineert de poezen. Katers kunnen beter voor eigen voeding zorgen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 20:39:48 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51571020
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom zou discriminatie per definitie negatief zijn
Het is niet negatief of positief. Discriminatie zit diep in de mens geworteld en is een natuurlijk iets. Iedereen maakt keuzes met wie hij/zij wat wil doen op basis van allerlei aspecten die met en rondom die persoon te maken hebben.

Positieve discriminatie is iemand dwingen tot het ingaan tegen die natuurlijkheid.
Carpe Libertatem
pi_51571061
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:37 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je discrimineert de poezen. Katers kunnen beter voor eigen voeding zorgen.
Dat zeg ik! Positieve discrimanatie Overigens is het niet wetenschappelijk vastgesteld dat katers beter vangen. Meting onder de katten van mijn ouders wijst uit dat ze even goed zijn. Bij ons zijn ze ook even goed: ze vangen alleen maar vliegen
pi_51571065
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wanneer beschouw je iets als legitiem?
Wanneer handelen wordt uitgevoerd in een positie die te danken is aan positieve kwalificaties. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wanneer iemand die door negatieve kwalificatie aan een baan is gekomen een fout veroorzaakt, ligt de fout ook bij de baas. Die heeft lichtzinnig gehandeld en is toerekenbaar tekortgeschoten door een ongekwalificeerd persoon aan te stellen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51571118
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wanneer handelen wordt uitgevoerd in een positie die te danken is aan positieve kwalificaties. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit, maar wanneer iemand die door negatieve kwalificatie aan een baan is gekomen een fout veroorzaakt, ligt de fout ook bij de baas. Die heeft lichtzinnig gehandeld en is toerekenbaar tekortgeschoten door een ongekwalificeerd persoon aan te stellen.
Je bent je er van bewust dat positieve discriminatie in principe alleen wordt toegepast bij gelijke geschiktheid (ergo gekwalificeerd)?
pi_51571126
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:34 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen vast zitten in een cirkeltje, en daar niet buiten kunnen denken
Ik discrimineer dagelijks hier mensen. Positief en negatief.

Hoort discriminatie eigenlijk niet gewoon bij het leven? Ik maak immers dagelijks onderscheid. Mensen die ik aardig vind of niet, mensen die ik leuk vind of juist helemaal niet, mensen die er goed uit zien of niet, mensen die ik dom vind of niet...

Op grond daarvan handel ik. Ook hier

Het hoort toch eigenlijk gewoon bij het hele cognitieve gebeuren, de motor achter onze motivatie. Je bent er niet van bewust en toch gebeurt.....

Goed, weer voldoende onderwijs voor vandaag.
pi_51571151
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:40 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat zeg ik! Positieve discrimanatie Overigens is het niet wetenschappelijk vastgesteld dat katers beter vangen. Meting onder de katten van mijn ouders wijst uit dat ze even goed zijn. Bij ons zijn ze ook even goed: ze vangen alleen maar vliegen
Een indoor kat zeker. Ik ken het, m'n ouders hebben een Blauwe Rus. Die is bang voor de kippen en durft niet buiten te komen.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 20:43:49 #111
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51571177
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoort discriminatie eigenlijk niet gewoon bij het leven? Ik maak immers dagelijks onderscheid. Mensen die ik aardig vind of niet, mensen die ik leuk vind of juist helemaal niet, mensen die er goed uit zien of niet, mensen die ik dom vind of niet...

Het hoort toch eigenlijk gewoon bij het hele cognitieve gebeuren, de motor achter onze motivatie. Je bent er niet van bewust en toch gebeurt.....
OH JOUW GOD.

Je maakt een valide punt

ik had hem al gemaakt, maar dat maakt niet uit

Carpe Libertatem
pi_51571206
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik discrimineer dagelijks hier mensen. Positief en negatief.

Goed, weer voldoende onderwijs voor vandaag.
Is keuze op basis van eigenschappen per definitie discriminatie?
pi_51571224
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:43 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Een indoor kat zeker. Ik ken het, m'n ouders hebben een Blauwe Rus. Die is bang voor de kippen en durft niet buiten te komen.
Nee, hij speelt aardig wat uurtjes buiten elke dag
pi_51571235
Discriminatie is het maken van onderscheid. Als zaken niet gelijk zijn zijn ze onderscheidbaar = discrimineerbaar en als ze gelijk zijn er moet gekozen worden scheid je ze ook. Is ook discriminatie, er wordt gescheiden, punt is dan dat het waarop onbenoembaar is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51571255
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

De keuze is geen discriminatie, het toekennen van mate van 'eigenschap' is dat.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 20:46:39 #116
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51571275
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
Discriminatie is het maken van onderscheid. Als zaken niet gelijk zijn zijn ze onderscheidbaar = discrimineerbaar en als ze gelijk zijn er moet gekozen worden scheid je ze ook. Is ook discriminatie, er wordt gescheiden, punt is dan dat het waarop onbenoembaar is.
Als dat punt wel benoembaar is (huidskleur, geslacht, leeftijd) maakt het dan opeens wel uit?
Carpe Libertatem
pi_51571305
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:46 schreef sigme het volgende:

[..]

De keuze is geen discriminatie, het toekennen van mate van 'eigenschap' is dat.
Mate van eigenschap?
pi_51571373
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:41 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je gebruikt hier weer de kwalificaties positief en negatief. Beide zijn iha nogal subjectief. Immers wie bepaald wat positief of negatief is? Dat is nu precies de uitkomst van het proces van het ontstaan van cognities.

Feitelijkheden worden waargenomen-------->cognities-------->handelen (beslissen e.d.)

Die cognities zijn het resultaat van een denkproces. Aangezien dat dat proces nogal beïnvloedbaar is, blijf ik stellen dat positief een negatief eigenlijk geen feitelijkheden kunnen zijn. Ze hangen af van de waarnemer die vanuit een bepaalde context iets waarneemt.
pi_51571453
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:47 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Mate van eigenschap?
Het benoemen van een eigenschap is het benoemen van de discriminatiegrond; het maken van onderscheid (de discriminatie) op basis van die grond is een weging van de mate waarin de eigenschap aanwezig is.

Stel: je selecteert op opleiding. Discriminatiegrond is dan opleiding. De discriminatie vindt plaats op de mate waarin de een 'opleiding' heeft in vergelijk met de mate waarin een ander dat heeft.
pi_51571527
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:44 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Antwoord: ja.

Je maakt immers onderscheid.

Vb: auto kiezen. Het selectieproces vindt plaats op basis van eigenschappen als vermogen , type , kleur, max. snelheid etc......

In die zin is discriminatie een onderdeel van het selectieproces.
pi_51571559
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Het benoemen van een eigenschap is het benoemen van de discriminatiegrond; het maken van onderscheid (de discriminatie) op basis van die grond is een weging van de mate waarin de eigenschap aanwezig is.

Stel: je selecteert op opleiding. Discriminatiegrond is dan opleiding. De discriminatie vindt plaats op de mate waarin de een 'opleiding' heeft in vergelijk met de mate waarin een ander dat heeft.
Dat is dus alleen als je het benoemt? Als je het onbewust doet, dan is er geen mate van eigenschap toegekend?
pi_51571605
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Antwoord: ja.

Je maakt immers onderscheid.

Vb: auto kiezen. Het selectieproces vindt plaats op basis van eigenschappen als vermogen , type , kleur, max. snelheid etc......

In die zin is discriminatie een onderdeel van het selectieproces.
Ok, dan hebben we het dus over de letterlijke betekenis, en niet de maatschappelijke
pi_51571631
Heb mijn dag niet
pi_51571658
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:56 schreef Fastmatti het volgende:
Heb mijn dag niet
Blondje

Waarom niet?
pi_51571681
De accu van de auto ging nogal op een knullige manier leeg
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:58:38 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51571695
Zijn we klaar met de suffe discriminatie van de bevolkingsgroep met de meest sexy haarkleur?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_51571779
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef PJORourke het volgende:
Zijn we klaar met de suffe discriminatie van de bevolkingsgroep met de meest sexy haarkleur?
Idd. Blond is leuk

Eigenlijk lieg ik hier nu keihard
pi_51571780
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:56 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ok, dan hebben we het dus over de letterlijke betekenis, en niet de maatschappelijke
Je kan idd onderscheid maken op basis van eigenschappen, feitelijkheden maar vooral ook op meningen

Enne: maatschappelijke onderwerpen zijn gebaseerd op feitelijkheden, eigenschappen (bijvoorbeeld het dynamisch gedrag van een sociaal-economisch systeem ) en op meningen (hoe een bestel eruit moet zien enzo).
pi_51571811
quote:
Waren we mensen met bruin haar aan het discrimineren?
pi_51571828
Discriminatie zou eigenlijk gewoon moeten mogen. Alleen de overheid en de rechtspraak mogen hier niet aan doen.
pi_51571863
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:55 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat is dus alleen als je het benoemt? Als je het onbewust doet, dan is er geen mate van eigenschap toegekend?
Dat raakte ik volgens mij hier ook al:
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:45 schreef sigme het volgende:
Als zaken (of mensen, of katten) gelijk zijn is het onderscheid onbenoembaar, en dan vinden we het snel discriminatie (want onbenoembaar dus onverdedigbaar). In mijn ogen wordt dit voornamelijk gecreeerd door de notie dat de zaken (mensen, katten) gelijk zouden zijn. Dat is, in ware werkelijkheid, klinkklare onzin. Twee mensen zijn nóóit gelijk. Voor de keuze ertussen is dus altijd grond.
Maar door het wijdverbreide en werkelijk beleefde en geloofde idee van gelijkheid kunnen mensen het tot op grote hoogte zelfs voor zichzelf niet benoemen, dát ze verschil bemerken (en dus ook niet wát het verschil is).

Heb je ooit dat discriminatie-experiment bij Oprah gezien?
pi_51571869
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan idd onderscheid maken op basis van eigenschappen, feitelijkheden maar vooral ook op meningen

Enne: maatschappelijke onderwerpen zijn gebaseerd op feitelijkheden, eigenschappen (bijvoorbeeld het dynamisch gedrag van een sociaal-economisch systeem ) en op meningen (hoe een bestel eruit moet zien enzo).
Nou nee, eerder: letterlijke discriminatie is onderscheid maken. Maatschappelijke discriminatie is mensen benadelen op grond van bepaalde eigenschappen. Elementair verschil, en ergens is de discussie van maatschappelijke naar letterlijke discriminatie geslopen
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:03:36 #133
66825 Reya
Fier Wallon
pi_51571880
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef Fastmatti het volgende:
Lampen aan laten staan?
pi_51571906
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef sigme het volgende:

-knip-

Nee, vertel?
pi_51571924
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:58 schreef Fastmatti het volgende:
Heb je iets blonts gedaan?
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 21:05:33 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51571953
quote:
Toch niet dat experiment met de blauwe ogen van die supergefrustreerde muts die het tegendeel bepleit van wat ze wil laten zien?
Carpe Libertatem
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:06:15 #137
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51571982
quote:
Oprah
Sigme!
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2007 @ 21:06:18 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51571986
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef Elseetje het volgende:
Nou nee, eerder: letterlijke discriminatie is onderscheid maken. Maatschappelijke discriminatie is mensen benadelen op grond van bepaalde eigenschappen. Elementair verschil, en ergens is de discussie van maatschappelijke naar letterlijke discriminatie geslopen
Nee, er is helemaal geen verschil.
Carpe Libertatem
pi_51572020
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:03 schreef Reya het volgende:

[..]

Lampen aan laten staan?
Nee. Was de auto aan het wassen, dus muziekje aan en even het ventilatiesysteem even door laten waaien. Toen de auto even op zijn plek zetten. Kreng, startte dus niet. Uiteraard stond de kofferbak zo'n beetje in de heg dus de andere auto kon er niet bij. Dus duwend de auto moeten draaien om de accu's een beetje bij elkaar te kunnen krijgen

Vervolgens een ritje maken en uiteraard staande gehoudne worden. Gelukkig een waarschuwing, want ze konden geen snelheid meten
pi_51572024
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:02 schreef Fastmatti het volgende:
Discriminatie zou eigenlijk gewoon moeten mogen. Alleen de overheid en de rechtspraak mogen hier niet aan doen.
Juist de overheid als wetgever en de rechtspraak weten zich redelijk ingedekt omdat formele wetten niet aan de Grondwet mogen worden getoetst. Ik vind het toch echt meer iets voor personen onderling. De CGB heeft onderzocht dat initiatieven vanuit de overheid ook nauwelijks helpen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:07:39 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51572032
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:01 schreef Elseetje het volgende:
Waren we mensen met bruin haar aan het discrimineren?
Ja, keihard. Zelfs rood is weer helemaal hip.
pi_51572090
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, keihard. Zelfs rood is weer helemaal hip.
Rood is altijd hip geweest (bij (mooie) vrouwen dan)
pi_51572111
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:09 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Vrouwen met een 'hip' kapsel
pi_51572128
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vrouwen met een 'hip' kapsel
Kapsels
pi_51572141
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Kapsels
Kale vrouwen vind ik dan ook weer niks
pi_51572155
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Kale vrouwen vind ik dan ook weer niks
Geen kapsel betekent niet perse geen haar
pi_51572173
quote:
Vrouwen vallen op zwart haar

Ik val nog binnen 20%
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:11:24 #148
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_51572181
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:09 schreef Elseetje het volgende:

pi_51572219
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[afbeelding]

M-o-o-i-e
pi_51572225
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:10 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Geen kapsel betekent niet perse geen haar
kap·sel (het ~, ~s)
1 wijze waarop het haar in model is gebracht => coiffure, frisuur, haardracht, haarsnit, haartooi
2 zak- of beursvormig omhulsel
3 [biol.] bepaalde doosvrucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')