Hij is 6, ik denk dat ie zich daar te groot voor voeltquote:
Enig idee in welk programma? Misschien kan ik het nog terugkijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:07 schreef sanger het volgende:
Vuurtoren, visnetten en schelpen indd.
Laatsts was er ook een uitzending op tv waarin een zee-kamer werd gemaakt. Was best leuk indd.
Of een echte onderkant van een boot, als je hem kan vindenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:14 schreef Marsepein het volgende:
Schilder de onderkant van een roeiboot op het plafond, en hang een ketting met anker naar beneden.
Volgens mij van die vrouwen die een huis gingen opknappen van een gezin die het moeilijk had....quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Enig idee in welk programma? Misschien kan ik het nog terugkijken.
Bij Eijffinger heb je onwijs leuk fotobehang. Kost wel wat (100 tot 200 euro), maar dan heb je ook iets goeds. Voorbeeldje:quote:Op maandag 16 juli 2007 23:27 schreef Rewimo het volgende:
Uiteraard moet er geschilderd worden, blauw voor de zeeDan wil ik er vissen en dergelijke op maken, hetzij schilderen (maar helaas heeft onze zoon een mama zonder schildertalent) hetzij met stickers. Dat laatste zal dus wel het mooiste effect geven
Budget is er niet echt, in die zin dat iets wat het helemaal superduperonwijsgaafcoolmooi is best wat mag kosten
Wie weet er nog wat leuks?
Ja, ook, maar er was er echt aan het begin van K&W ook eentje.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:57 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij bij truttebosje, inclusief schat en skelet etc.
Was dat die hele blauwe kamer?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, ook, maar er was er echt aan het begin van K&W ook eentje.
Ik had hem al gevonden en toegevoegd aan de post boven je: [kinderkamer] schip ahoy maatjesquote:
Ik vrees dat we daar te weinig muuroppervlak voor hebbenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:07 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Bij Eijffinger heb je onwijs leuk fotobehang. Kost wel wat (100 tot 200 euro), maar dan heb je ook iets goeds. Voorbeeldje:
[afbeelding]
Alleen het er op plakken is millimeterwerk. De meeste exemplaren komen in acht stukken die je heel secuur moet behandelen.
Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Van A0 tot 10 bij 7 meter. Gewoon bij de plaatseljke behangspeciaalzaak een hoop boeken van Eiffinger bekijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:29 schreef Rewimo het volgende:
Ik vrees dat we daar te weinig muuroppervlak voor hebben
Ik vrees dat Christan zich daar al te groot voor voeltquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:35 schreef bixister het volgende:
rewimo, bij www.altijdleuk.nl heb ik net ook muurstickers in dit thema besteld:
[afbeelding]
Dank je!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:38 schreef coolbabe het volgende:
you rang?
Ik heb hier nog wel een overzichtfoto, om je een idee te geven
[afbeelding]
ik heb het met behang gedaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:33 schreef Rewimo het volgende:
Jammer dat de foto's in dat topic het niet meer doen... Maar ik zie hierboven allemaal gave ideeënIk denk dat ik ga beginnen met de hele kamer een effen achtergrondkleur te geven in helder maar niet te fel blauw.
Die reling is een erg leuk idee, heb je dat met plakplastic gedaan of zoiets, truttebosje? Jouw jongenskamer is erg gaaf geworden, misschien dat ik dat vissenbehang dat jij hebt (met die onderzeeërramen) wel kwijt kan op de achtermuur
Zeker, die visfuik is heel erg leuk! Dat is in Christans kamer makkelijk te doen met dat schuine plafondquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef bixister het volgende:
hier foto's van JD's kamer. ook te kinderachtig voor christan denk ik maar sommige onderdelen zijn misschien toch bruikbaar als idee?
of houtskool, dat werkt ook primaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
weet je wat handig en goedkoop is rewimo?
zoek uit een leuk kleurboek mooie plaatjes van zeedingesen die je op de muur zou willen schilderen.
kopieér ze en vergroot ze naar de gewenste maat.
zet het kopietje dan achterstevoren tegen het raam, met de bedrukte kant naar buiten.
dan kun je mooi met een potlood (liefst beetje stomp) de afbeelding 'overttrekken'
als je 'm daarna tegen de muur zet met de overgetrokken zijde tegen de muur, en dan nogmaals overtrekt, maar nu op het origineel, dan wordt de afbeelding op de muur gezet
dan kun je schilderen enzo, gewoon lijntjes overtrekken
Kan ik jou niet lenen om wat leuke dingen te schilderen?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:16 schreef lady-wrb het volgende:
is freeze frame behang al genoemd?
als je nou hier in de straat had gewoond, had het niet zo'n probleem geweest, maar duitsland is een beetje ver fietsen en er gaat met schilderen toch wel een tijdje overheen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:25 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kan ik jou niet lenen om wat leuke dingen te schilderen?
quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Als ie voorzichtig doet redt hij het misschien nog wel een extra jaartje
Dies stoerquote:Op donderdag 19 juli 2007 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag in mijn mailbox, binnenkort bij de Plus in Duitsland:
[afbeelding]
Erg grappig!
Leuk, zeg; en als ie erg prijzig is, is dit vrij goed zelf te maken.quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:49 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag in mijn mailbox, binnenkort bij de Plus in Duitsland:
[afbeelding]
Erg grappig!
Iets dergelijks hebben ze nu bij de kruidvat, 2,50 voor een doosje!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:03 schreef Adfundum het volgende:
glow in the dark schelpen en vissen.
en dat anker is dan een schommelquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:14 schreef Marsepein het volgende:
Schilder de onderkant van een roeiboot op het plafond, en hang een ketting met anker naar beneden.
Als je iets in de vide neerzet valt het naar beneden, je moet het op de overloop zettenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:17 schreef Rewimo het volgende:
Gelukkig hebben we een grote vide waar het meeste speelgoed komt te staan. Zijn slaapkamer kan dan enigszins netjes blijven (ijdele hoop natuurlijk)
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Als je iets in de vide neerzet valt het naar beneden, je moet het op de overloop zetten
Uiteraard. Anders zou ik het niet tegen een taalpurist zeggen, dat krijg je drievoudig terugquote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:52 schreef qltel het volgende:
[..]Je hebt nog gelijk ook.. En ik zie 't voor me.. (en ik zit er nu onder ook nog.. )
Leuk!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:13 schreef truttebosje het volgende:
nog iets leuks tegen gekomen
http://www.muursticker.nl/
bij patrijspoorten staat wel iets voor je kamer.
hartstikke leuk Bix!!!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:17 schreef bixister het volgende:
karin ik heb je muur een beetje nageaapt.alleen heb ik 'm bovenaan niet laten golven. en nog niet alle stickers zitten er hier op, dat gaan piet & ik straks samen doen als we zeker weten waar we z'n nieuwe kast neerzetten. de verf is trouwens van de hema, kleuren 'sky' en 'wet sand'.
[afbeelding]
[afbeelding]
Omdat je daarvoor een vergunning moet aanvragen. Meestal wordt zoiets afgewezen door de welstandscommissie omdat het het straatbeeld verstoord of e.d.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
waarom mag dat niet? wat gek, niemand heeft er toch last van?
Tja, mag inderdaad niet van de gemeente. We mogen aan beide zijden een dakkapel plaatsen maar die mag een raam van 1,35 bevatten en meer niet. Dit schijnt zo te zijn omdat we in een landelijk gebied wonen. Wel mogen we gewone dakramen bijplaatsen. Dat gaan we vermoedelijk wel doen op enkele strategische plekken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef lady-wrb het volgende:
waarom mag dat niet? wat gek, niemand heeft er toch last van?
Dat is echt belachelijk. Mijn ouders nieuwe huis was eerst ook afgekeurd vanwege de daklijn van het huis.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat je daarvoor een vergunning moet aanvragen. Meestal wordt zoiets afgewezen door de welstandscommissie omdat het het straatbeeld verstoord of e.d.
Is dat niet ontzettend moeilijk om netjes op de muur te krijgen? Ik vind fotobehang echt super maar ik ben bang dat ik 't er niet netjes op krijgquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:06 schreef Lambiek12 het volgende:
Dit is misschien weer iets voor wat ouderen...
Maar dit heb ik paar dagen geleden op de wand gesmeerd..
[afbeelding]
Er zijn vaak ook gewoon al regels opgesteld. Zo mogen huizen niet hoger zijn dan zo hoog, mogen de dakgoten niet hoger zijn dan zohoog, mag de hoek van het dak maximaal zoveel zijn.quote:
Mererpaal van maken? Onderkant bruin, zittende meeuw er op schilderen en een touw er omheen binden.quote:Op zondag 27 juli 2008 12:19 schreef Rewimo het volgende:
Wat we met deze paal aanmoeten weten we nog niet, als iemand een leuk idee heeft? nee, hij mag er niet uit
[ afbeelding ]
waterscooterhobbelding?????quote:Op maandag 16 juli 2007 23:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij is 6, ik denk dat ie zich daar te groot voor voeltMama vindt het een leuk idee, dat wel
met schroothout bekleden en er schelpen, zeepokken en alg op maken? en natuurlijk een stuk touw waarmee de onderkant van die boot vastligt natuurlijkquote:Op zondag 27 juli 2008 15:07 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Mererpaal van maken? Onderkant bruin, zittende meeuw er op schilderen en een touw er omheen binden.
Of je bindt er een hangmat aan vast.
Érg gaaf.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:11 schreef tinkerbell_supersonic het volgende:
Nee, mijn vriend voor zijn neefjes. Kids waren er ook erg blij mee!
Nou nee hoor. Er zit alleen dak boven en we hebben 3 van die dingen op de bovenverdiepingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:14 schreef Adfundum het volgende:
Ik denk dat die paal de standleiding van de riolering is. Kijk eens waar hij beneden uitkomt, waarschijnlijk in de badkamer.
Gelukkig wil ie nog steeds een zeekamerquote:Op zaterdag 18 december 2010 23:42 schreef bixister het volgende:
tjsonge, is die kamer nou nog niet klaar.![]()
en Christan vind 't nog steeds een leuk thema?
![]()
maar: het wordt wel heel mooi zo te zien!
wil hij geen sneeuwkamer? ik heb hier genoeg liggen, we zitten ingesneeuwdquote:Op zondag 19 december 2010 08:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gelukkig wil ie nog steeds een zeekamerSchilder is niet geweest helaas, hopelijk komt ie snel weer (stomme sneeuw) dan kunnen we gaan decoreren en inrichten.
Inmiddels heb ik een visnet op de kop getikt, dat komt om die witte paal heen, met wat zeesterren en schelpen om erin te hangen. Plus een drie meter lange slinger met zeesterren en kleine schelpjes. Daar zoeken we nog wel een plekje voor
Het lijkt misschien druk zo, maar het zijn maar 2 muren, dus in de praktijk valt het meequote:Op donderdag 6 januari 2011 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Onwijs druk, maar wel leuk hoor![]()
Ik neem aan dat ie ook een leuk aquarium krijgt om het af te maken?
Dat was het lastigste onderdeel, die ketting goed op de muur krijgen. Want die moet je in één keer plakken omdat je anders niet goed uitkomt beneden. En hoe vaak die onderdelen niet losraakten...quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:56 schreef Brighteyes het volgende:
Erg leuk geworden!
Ik vind vooral dat bootje met dat anker zo tof!
Als ik dit aan F. laat zien wil hij ook!
Fanatiek duiker.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat was het lastigste onderdeel, die ketting goed op de muur krijgen. Want die moet je in één keer plakken omdat je anders niet goed uitkomt beneden. En hoe vaak die onderdelen niet losraakten...
Is F. ook van de vissen?
magneten kan je natuurlijk ook gewoon zelf makenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga nu nog op zoek naar een bakje voor de krijtjes. Een magneetbord hebben we al, eens kijken of ik nog wat toepasselijke magneten kan vinden. Stiften hebben we ook, misschien handig om ook daar een bakje voor op te hangen.
En eens kijken voor beddegoed wat erbij past. We hebben geloof ik wel een Nemo-set maar ik denk niet dat die nog op zijn bed mag
Vandaag hebben we trouwens nog een bureaustoel gekocht voor op zijn kamer. Daar moet trouwens nog een onderlegger komen zodat het laminaat niet beschadigt als Christan heen en weer rolt
Hup hup een beetje opschieten....moet wel snel klaar zijnquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:20 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels is de tussenmuur klaar en is qltel bezig met het leggen van de rest van het laminaatHet ziet ernaar uit dat we binnenkort de kamer helemaal af kunnen maken. Kunnen we ook weer gasten ontvangen, want Christan slaapt tijdelijk in de logeerkamer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |