Tuurlijk. De VVD weet niet wat het moet doen en hobbelt maar een beetje achter Wilders aan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:53 schreef Pony-Lover het volgende:
De VVD is inmiddels, net als Wilders, van mening dat Vogelaar haar bek had moeten houden.
Maat dat zijn allemaal slechts 'incidenten' joh!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De dingen die ik vooral zie zijn haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.
Hoeveel 'leuke kanten' moeten er dan wel niet zijn wil een Nederlandse minister graag zien dat de islam hier "wortelschiet".?
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland. Of aan al die politici en columnisten die bloot staan aan bedreigingen voor het uiten van hun mening aangaande de islam.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland.
Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.![]()
Waar precies ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.
Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
ik wil helemaal geen islamitische traditie hier.
quote:
http://www.nos.nl/nosjour(...)140707_vogelaar.htmlquote:Hoewel zij zegt niet af te willen van de verplichting tot inburgeren en het leren van de Nederlandse taal, spreekt zijn ook nadrukkelijk van een wederzijds proces waarbij culturen elkaar beïnvloeden en stimuleren.
Financiële steun
Daarom is zij ook voorstander van financiële steun van de overheid aan religieuze instellingen van nieuwe Nederlanders: "Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan."
Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:07 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.
Dat roept ze in dat stuk in Trouwquote:
Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)140707_vogelaar.html
quote:Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan
Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.
Het gaat erom dat er gesubsideerd wordt om een nieuwe inferieure cultuur te integreren.quote:
Kan zijn, maar ze geeft dus aan culturele verandering te willen subsidieren, wel een waardeoordeel dus.quote:
Sneue opmerking van je.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
Natuurlijk niet, maar dat stelt ze toch ook niet ? Als je het jodendom als kenmerkend wil zien als onderdeel van onze cultuur, dan is de islam dat zeker gezien het jodendom nogal een marginale invloed heeft (gehad).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.
Kun je ook nog inhoudelijk reageren?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef Megumi het volgende:
Denk om je bloeddruk!
Dat staat helemaal niet los van elkaar, hoe kom je erbij? Geloven hangt één op één samen met bepaalde opvattingen, waarden en gedragingen. Ik ageer er heel FEL tegen dat Nederland stempels krijgt opgedrukt die volstrekt misplaatst zijn. En belangijker: ik eis gewoon erkenning voor het toenemende aantal niet-gelovigen in dit land en HUN invloed op de cultuur. Waarom moeten die paar procent moslims WEL tot onze traditie worden gerekend en wordt een vele malen grotere groep niet-gelovigen (die hier al honderden jaren langer zijn) gewoon genegeerd?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:37 schreef teamlead het volgende:
zucht.. de invloed van de Islam op de cultuur staat los van het al dan niet geloven. Net zo goed als de christelijke invloeden los staan van het wel of niet gelovig zijn
Mee eens (hoewel ik Verdonk NIET mis). Ze is verdomme minister van integratie. Wie moet er hier nu integreren? Gaan moslims zich eindelijk eens aan ONZE cultuur en traditie aanpassen, of wordt het omgekeerde verwacht? Nederland heeft geen moslim-traditie en krijgt deze ook nooit. Nederland is geen islamitsch land en wordt dat ook nooit. Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:15 schreef Tikorev het volgende:
Wat mis ik Verdonk...![]()
In plaats dat de minister zich sterk maakt voor het behoud van onze cultuur en juist de strijd aangaat met de langzaam verspreidende islamitische cultuur lijkt deze minister er haast plezier aan te beleven om te zonder enig verzet te capituleren voor de achterlijke middeleeuwse culturen van vaak simpele woestijnvolken...![]()
Ik stam af van een romein...quote:
Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.quote:
En het christen- en jodendom staan dat niet ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.
Welnee. Die moslims wonen in Nederland meer niet. Net zoals er Hindoes en Boeddhisten wonen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou... hoe anders...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:
De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.
Want hoe kun je anders voorstander zijn van een joods-christelijk-islamitische traditie in Nederland ????
Nu zeg je dat ik dat soort methodes voorsta ? Beter lezen Aaaahhh... Tijdens de jodenvervolging vonden veel Nederlanders ook dat je joden beter kwijt dan rijk kon zijn, dat wil niet zeggen dat men vond dat ze dan maar vernietigd moesten worden. Het kon ze gewoon niet zoveel schelen, als ze maar weg waren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.
als het zou gebeuren zou ik me er ook niet tegen verzettenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:
[..]
De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.
Nee. Onze samenleving is in belangrijke mate door het christendom gevormd. Kijk naar onze kalender van nationale feestdagen, kijk naar de kerken die in elk klein gat staan. Nederland is van oudsher een christelijk land, al honderden jaren lang. De opvattingen van christenen zijn ook veel gematigder.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef gelly het volgende:
En het christen- en jodendom staan dat niet ?
Om zo maar even 2 absurde zaken te noemen van hun domme cultuurtje: enorme ongelijkheid van man en vrouw en ernstige beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef Igen het volgende:
Welke elementen van de Islam gaan tegen onze normen en waarden in?
waarom?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mening is duidelijk, je kan weer gaan.
Vertel jij dan even hoe je een joods-christelijk-islamitische traditie ziet, zonder punten op te noemen die de islam al gelijk heeft met het christen- en jodendom.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?
Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat ik in een discussie liever mensen zie die wat toevoegen.
Op welke manier hebben het jodendom en christendom hun stempel dan gezet ? Is het verboden om varkensvlees te eten, verboden om kledij van meer dan 2 stoffen te dragen, moeten in de horeca keukens kosjer zijn, de 10 geboden zijn in de wet opgenomen, vertel eens ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:32 schreef R@b het volgende:
[..]
Je kunt pas spreken van een islamitische traditie als de islam zijn stempel gaat zetten op bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld een totaal verbod op homofilie. Lijfstraffen, veelwijverij, hoofddoekgeboden, etc. Noem ze maar op die geweldige zaken uit de sharia en de islamitische cultuur in het MO.
Fijn, ga dan nu maar weer aan de sherry.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!
NEE dus..
dus heeft hij een punt!
Ik snap hem wel.
Als de minister het heeft over het uitgaan van oa islamitische tradities lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze die punten eventueel bedoeld. Het blijft gissen wat ze nou daadwerkelijk onder die tradities verstaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef Hallulama het volgende:
Yep, maar die gaan we natuurlijk never nooit niet overnemen, het is geen natuurlijke staat van zijn, en de Nederlandse cultuur zal dit nooit over zich heen laten komen. Trouwens, betekent dat dat de Islam op dit moment net zo ver is gevorderd als het Christendom pakweg 100 tot 200 jaar geleden? M.a.w. hebben we te maken met een cultuur die 200 jaar achterloopt op de onze?
ik zal wat toevoegen danquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat ik in een discussie liever mensen zie die wat toevoegen.
wtf raar geitewollensokken wijf!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Fijn, ga dan nu maar weer aan de sherry.
En in het Christendom zijn man en vrouw zeker wel gelijk hè?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Om zo maar even 2 absurde zaken te noemen van hun domme cultuurtje: enorme ongelijkheid van man en vrouw en ernstige beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
ik laat wel de baas over me spelen, maar niet door een moslimquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Jaren terug in kanaal eiland utrecht waren er kindertjes die al zeiden:
Wacht maar over een paar jaar zijn wij hier allemaal de baas in jullie land!
Daarom verafschuw ik de vrouwe die dit ook zomaar gaat promoten terwijl ze in de politiek zit!
Die kids hadden dus al gelijk..![]()
Moslims mogen homo's inelkaar slaan ? Potenrammen was trouwens al een traditie voor de komst van moslims.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ik zal wat toevoegen dan
als ik me aanpas aan de moslims, mag ik dan homo's in elkaar slaan? ik ben zelf geen moslims dus zal ik onderdrukt worden, maarja, dat is de christen-joods-moslims tradie hier. top
!
Misschien moet je eens wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een andere mening hebben dan de jouwe? Iemand die anti-moslim is heeft net zo veel recht van spreken als jij. Sterker nog: je maakt je schuldig aan hetzelfde soort 'negeren' dat ook Vogelaar doet: voor de ene bevolkingsgroep WEL oog en erkenning hebben, voor de ander niet. Dat is precies het kwalijke.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef gelly het volgende:
Fijn, ga dan nu maar weer aan de sherry.
Sja, bedenk eens wat. Suikerfeest. Wat is er zoal uit het christen- of jodendom ingeburgerd ? Voornamelijk feestdagen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat is typisch islamitisch dat aan de nederlandse traditie gaat worden toegevoegd?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?
homo zijn is verboden volgens de islam (ook volgens het christendom, maar die tolereren homo's nu) en je hoort steeds vaker dat homo's in elkaar worden geslagen door allochtonen. en btw; mijn opa en oma (en die van jullie waarschijnlijk ook!!) hebben NL na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd, en dat kan Ali/Hassan/Mohammed/Allah niet zeggenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Moslims mogen homo's inelkaar slaan ? Potenrammen was trouwens al een traditie voor de komst van moslims.
En dat is typisch voor de nederlandse traditie?quote:
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Je ziet me hier toch normaal antwoorden tegen mensen met een andere mening ? Als je die op een normale manier brengt heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is immers een discussieforum en niet een prikbord waar je je loze mening kan neerplempen. Dan kan je beter op de frontpage gaan posten.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een andere mening hebben dan de jouwe? Iemand die anti-moslim is heeft net zo veel recht van spreken als jij. Sterker nog: je maakt je schuldig aan hetzelfde soort 'negeren' dat ook Vogelaar doet: voor de ene bevolkingsgroep WEL oog en erkenning hebben, voor de ander niet. Dat is precies het kwalijke.
De invloed van de islam zal ook triviaal zijn. Dus het is zeker relevant.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:41 schreef MrX1982 het volgende:
Gelly je zoekt naar triviale zaken. Leuk maar amper relevant.
Afbreken is ook een kunst.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
homo zijn is verboden volgens de islam (ook volgens het christendom, maar die tolereren homo's nu) en je hoort steeds vaker dat homo's in elkaar worden geslagen door allochtonen. en btw; mijn opa en oma (en die van jullie waarschijnlijk ook!!) hebben NL na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd, en dat kan Ali/Hassan/Mohammed/Allah niet zeggen
ik heb m'n mening uitgelegd, anderen ook, en als je gedist wordt dan make je sneue opmerkingen...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet me hier toch normaal antwoorden tegen mensen met een andere mening ? Als je die op een normale manier brengt heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is immers een discussieforum en niet een prikbord waar je je loze mening kan neerplempen. Dan kan je beter op de frontpage gaan posten.
Nou ik vind het niet normaal zoals je reageerde en dan krijg je dito reactie terug.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ziet me hier toch normaal antwoorden tegen mensen met een andere mening ? Als je die op een normale manier brengt heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is immers een discussieforum en niet een prikbord waar je je loze mening kan neerplempen. Dan kan je beter op de frontpage gaan posten.
Dat lijkt me een puik plan nummer 1.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik stel voor dat we om elke religie maar gelijk te behandelen, elke religieuze invloed maar eens de kop in gaan drukken.
"Ga jij maar weer aan de sherry" vind ik geen normaal antwoord. Als jij zo reageert op mensen, kun je zelf ook beter verkassen naar de frontpage, in plaats van anderen verwijten te maken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef gelly het volgende:
Het is maar net op welke tradities de minister doelt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:44 schreef gelly het volgende:
[..]
De invloed van de islam zal ook triviaal zijn. Dus het is zeker relevant.
Denk je zelf dat ze de sharia of andere ongewenste elementen bedoelt ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is maar net op welke tradities de minister doelt.
Lijkt me ook nogal onrealistisch aangezien meer dan de helft wel een geloof aanhangt. Toch blijf ik me afvragen waar die joodse invloed nu uit blijkt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Elke religieuze traditie de kop indrukken? Hoe wilde je dat in de praktijk gaan vormgeven, Jernau.Morat.Gurgeh? Onze cultuur is zó verwrongen met de joods-chr traditie. Gaat niet lukken, lijkt me.
Winkels op zondag dicht, feestdagen e.d.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
Matzes op paasochtend?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Lijkt me ook nogal onrealistisch aangezien meer dan de helft wel een geloof aanhangt. Toch blijf ik me afvragen waar die joodse invloed nu uit blijkt.
bijv:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Elke religieuze traditie de kop indrukken? Hoe wilde je dat in de praktijk gaan vormgeven, Jernau.Morat.Gurgeh? Onze cultuur is zó verwrongen met de joods-chr traditie. Gaat niet lukken, lijkt me.
Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je zelf dat ze de sharia of andere ongewenste elementen bedoelt ?
Waarom ook niet gewoon de wet nu al toepassen? De grondwet wordt op vele vlakken overtreden door den fanatieke moslim.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je danquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.
Precies. Als er IETS is dat de laatste honderd jaar een stempel op onze samenleving heeft gedrukt is het (goddank...) wel de NIET-religie. Als het aan de SGP lag, worden vrouwen nog steeds als minderwaardig gezien. Zo denken moslims er ook over.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:50 schreef Igen het volgende:
Allemaal totaal onbelangrijke punten dus.
Vrijheid van meningsuiting, emancipatie van de vrouw, dat soort dingen komen vooral daaruit voort dat we het geloof niet meer zo letterlijk en serieus opvatten.
Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:35 schreef Sora het volgende:
Nederland is sinds jaren '60-'70 de invloed van religie steeds meer aan het terugdringen en mvr vogelaar vind dus dat we dat nu maar weer even om moeten draaien en een religie moeten accepteren die ver achterloopt? Cabaret over de islam leid tot stevige protesten, zodra er iemand wat plaatjes van Mo in elkaar flanst staan de heren op hun achterste hoefjes, zoiets hoeft niet in de kernwaarden van de maatschappij. Ja moslims gaan hier niet meer weg, prima, geen enkel probleem. Maar dat houd niet in dat de rest van Nederland zich aan de moslims moet aanpassen, maar juist andersom.
klopt, SGP'rs, CU en ook de mensen die achter wilders aanlopen zitten nogal ver van het idealbeeld af, zullen er bij elkaar zo'n 1,2 miljoen zijn. neem die miljoen moslims erbij, dan heb je zo'n 2,2 miljoen mensen die nogal aan de buitenkant van de samenleving zitten. Mw vogelaar zegt nu dus dat de overige 14 miljoen nederlanders zich daaraan moeten aanpassen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!
Daarom zou je alles wat wij nu zo belangrijk vinden (zoals vrouwenemancipatie en vrijheid van meningsuiting) in een wet moeten vastleggen, en tegelijk moeten voorkomen dat de godsdienstvrijheid de geldigheid van deze wet inperkt.
Zoals Jernau.Morat.Gurgeh al schreef dus.
Dat ze niet bedoeld waar je voor kunt vrezen als je aan islamitische tradities denkt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je dan
Verkeerde knopje?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Je hebt gelijk. Groenlinks en de PvdA daarentegenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de SP dr meteen had geroyeerd
Vogelaar is een culturele sell-out.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:53 schreef gelly het volgende:
Fijn voor je. Verder nog iets te melden in de discussie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |