abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51461212
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:53 schreef Pony-Lover het volgende:
De VVD is inmiddels, net als Wilders, van mening dat Vogelaar haar bek had moeten houden.
Tuurlijk. De VVD weet niet wat het moet doen en hobbelt maar een beetje achter Wilders aan.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 14:58:35 #103
272 R@b
No-nonsens
pi_51461247
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland. Of aan al die politici en columnisten die bloot staan aan bedreigingen voor het uiten van hun mening aangaande de islam.

Moge God verhoede dat de specifieke normen en waarden van de islam zoals voorgeschreven door een pedofiele hopman uit de 7e Eeuw hier ooit de mores gaan bepalen.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Donald Duck held zaterdag 14 juli 2007 @ 15:00:32 #104
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51461291
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De dingen die ik vooral zie zijn haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.

Hoeveel 'leuke kanten' moeten er dan wel niet zijn wil een Nederlandse minister graag zien dat de islam hier "wortelschiet".?
Maat dat zijn allemaal slechts 'incidenten' joh!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51461311
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland. Of aan al die politici en columnisten die bloot staan aan bedreigingen voor het uiten van hun mening aangaande de islam.
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
pi_51461316
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland.
.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:02:49 #107
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51461340
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_51461360
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.
pi_51461372
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
pi_51461392
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:03 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.
Waar precies ?
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:06:30 #111
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51461427
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:07:24 #112
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_51461441
quote:

[..]

Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.
pi_51461459
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.
Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.
pi_51461465
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
ik wil helemaal geen islamitische traditie hier .
  Donald Duck held zaterdag 14 juli 2007 @ 15:09:11 #115
46149 __Saviour__
pi_51461485
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar precies ?
quote:
Hoewel zij zegt niet af te willen van de verplichting tot inburgeren en het leren van de Nederlandse taal, spreekt zijn ook nadrukkelijk van een wederzijds proces waarbij culturen elkaar beïnvloeden en stimuleren.

Financiële steun
Daarom is zij ook voorstander van financiële steun van de overheid aan religieuze instellingen van nieuwe Nederlanders: "Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan."
http://www.nos.nl/nosjour(...)140707_vogelaar.html
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_51461487
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:07 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.
Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?
pi_51461490
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Waar precies ?
Dat roept ze in dat stuk in Trouw (en dus niet in die samenvatting van nu.nl die hier in de OP staat).
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:10:09 #118
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_51461501
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?
Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.
pi_51461502
quote:
quote:
Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:10:44 #120
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51461516
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.
Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.
pi_51461524
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
  Donald Duck held zaterdag 14 juli 2007 @ 15:11:50 #122
46149 __Saviour__
pi_51461538
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]
Het gaat erom dat er gesubsideerd wordt om een nieuwe inferieure cultuur te integreren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_51461543
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]
Kan zijn, maar ze geeft dus aan culturele verandering te willen subsidieren, wel een waardeoordeel dus.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:12:25 #124
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51461551
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
Sneue opmerking van je.
pi_51461561
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.
Natuurlijk niet, maar dat stelt ze toch ook niet ? Als je het jodendom als kenmerkend wil zien als onderdeel van onze cultuur, dan is de islam dat zeker gezien het jodendom nogal een marginale invloed heeft (gehad).
pi_51461586
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Sneue opmerking van je.
Maar niet minder waar. Helaas.
pi_51461615
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef Megumi het volgende:
Denk om je bloeddruk!
Kun je ook nog inhoudelijk reageren?
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:37 schreef teamlead het volgende:
zucht.. de invloed van de Islam op de cultuur staat los van het al dan niet geloven. Net zo goed als de christelijke invloeden los staan van het wel of niet gelovig zijn
Dat staat helemaal niet los van elkaar, hoe kom je erbij? Geloven hangt één op één samen met bepaalde opvattingen, waarden en gedragingen. Ik ageer er heel FEL tegen dat Nederland stempels krijgt opgedrukt die volstrekt misplaatst zijn. En belangijker: ik eis gewoon erkenning voor het toenemende aantal niet-gelovigen in dit land en HUN invloed op de cultuur. Waarom moeten die paar procent moslims WEL tot onze traditie worden gerekend en wordt een vele malen grotere groep niet-gelovigen (die hier al honderden jaren langer zijn) gewoon genegeerd?
pi_51461706
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:15 schreef Tikorev het volgende:
Wat mis ik Verdonk...

In plaats dat de minister zich sterk maakt voor het behoud van onze cultuur en juist de strijd aangaat met de langzaam verspreidende islamitische cultuur lijkt deze minister er haast plezier aan te beleven om te zonder enig verzet te capituleren voor de achterlijke middeleeuwse culturen van vaak simpele woestijnvolken...
Mee eens (hoewel ik Verdonk NIET mis). Ze is verdomme minister van integratie. Wie moet er hier nu integreren? Gaan moslims zich eindelijk eens aan ONZE cultuur en traditie aanpassen, of wordt het omgekeerde verwacht? Nederland heeft geen moslim-traditie en krijgt deze ook nooit. Nederland is geen islamitsch land en wordt dat ook nooit. Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.
pi_51461756
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

De Romeinen hebben ons leren lezen.
Ik stam af van een romein...

wat een kutwijf is dat overigens, mag in haar plaats niet iemand anders, die wel capabel is om daar te werken? Of mag zij niet op een eilandje gedumpt worden?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:22:12 #130
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51461774
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar niet minder waar. Helaas.
Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.
pi_51461777
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.
En het christen- en jodendom staan dat niet ?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:22:17 #132
272 R@b
No-nonsens
pi_51461778
quote:

[..]

Welnee. Die moslims wonen in Nederland meer niet. Net zoals er Hindoes en Boeddhisten wonen.

Zeggen dat de islam wel eens even hier de traditie mede gaat bepalen en dat nog toejuichen ook is van de zotte. De islam heeft een aantal kernwaarden gelijk met de joods-christelijke cultuur, maar die hoeven niet meer worden toegevoegd. Vogelaar vindt het schijnbaar geen enkel probleem dat de islam eigen punten gaat toevoegen.

De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.

Want hoe kun je anders voorstander zijn van een joods-christelijk-islamitische traditie in Nederland ???? Of bedoelt Vogelaar dat we Suikerfeest fijn gaan samenvieren met z'n allen?? Of dat wel met z'n allen onverdoofd dieren de keel gaan doorsnijden op het Offerfeest?

Ik zie liever een joods-christelijk-ongelovige traditie. Daar waren we hard mee bezig sinds de jaren '50, maar de islam moet weer wat oude normen van Mohammed gaan toevoegen schijnbaar.
pi_51461799
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:

De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.

Want hoe kun je anders voorstander zijn van een joods-christelijk-islamitische traditie in Nederland ????
Nou... hoe anders...
pi_51461813
Ik stel voor dat we om elke religie maar gelijk te behandelen, elke religieuze invloed maar eens de kop in gaan drukken.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51461836
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.
Nu zeg je dat ik dat soort methodes voorsta ? Beter lezen Aaaahhh... Tijdens de jodenvervolging vonden veel Nederlanders ook dat je joden beter kwijt dan rijk kon zijn, dat wil niet zeggen dat men vond dat ze dan maar vernietigd moesten worden. Het kon ze gewoon niet zoveel schelen, als ze maar weg waren.
pi_51461848
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:

[..]

als het zou gebeuren zou ik me er ook niet tegen verzetten
ik heb in het verleden zoveel problemen met moslims gehad dat het me nix kan schelen wat er gebeurd, al worden ze allemaal opgeknoopt
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51461878
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?
pi_51461922
Welke elementen van de Islam gaan tegen onze normen en waarden in?
Komen deze elementen in het Christendom niet voor?
Wat heeft een ongelovig persoon met de joods-christelijke traditie te maken?
Waarom moet een minister zich in ons seculiere land bemoeien met religieuze zaken?
pi_51461930
En ik zal me nooit aan ze aanpassen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_51461944
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef bijdehand het volgende:
En ik zal me nooit aan ze aanpassen
Je mening is duidelijk, je kan weer gaan.
pi_51461984
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef gelly het volgende:
En het christen- en jodendom staan dat niet ?
Nee. Onze samenleving is in belangrijke mate door het christendom gevormd. Kijk naar onze kalender van nationale feestdagen, kijk naar de kerken die in elk klein gat staan. Nederland is van oudsher een christelijk land, al honderden jaren lang. De opvattingen van christenen zijn ook veel gematigder.

De islam is als religie veel conservatiever dan het christendom. Bovendien heeft de islam op geen enkele wijze bijgedragen aan de vorming van Nederland, noch is het een traditie. Islam is de religie van een groep migranten, die overigens voor een groot deel BUITEN de Nederlandse samenleving staan.

Maar voor de duidelijkheid: dat geneuzel over moslims zal me een rotzorg zijn, ik ben vele malen bozer over het negeren van de grote groep niet-gelovigen in dit land. Het wordt zo onderhand serieus tijd dat niet-gelovigen zich gaan verenigen in een (politieke) belangengroepering, om gelijke rechten op te eisen. Want uit de uitspraken van zo'n Vogelaar blijkt eens te meer dat gelovigen WEL de credits krijgen voor het opbouwen van de samenleving (lees: traditie) en dat niet-gelovigen worden genegeerd, alsof ze niet bestaan.

Nederland is waarschijnlijk één van de meest atheïstische landen ter wereld. En dan zou IK en miljoenen anderen me moeten herkennen in de uitspraak dat Nederland een "Christelijk-joods-islamitische traditie" kent? Ga toch weg.
  Donald Duck held zaterdag 14 juli 2007 @ 15:30:41 #142
46149 __Saviour__
pi_51462006
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef Igen het volgende:
Welke elementen van de Islam gaan tegen onze normen en waarden in?
Om zo maar even 2 absurde zaken te noemen van hun domme cultuurtje: enorme ongelijkheid van man en vrouw en ernstige beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_51462009
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Je mening is duidelijk, je kan weer gaan.
waarom?
Hij heeft ook gelijk!
Levensgevaarlijk om het moslim geloof hier in ons land als aanvaardbaar te gaan beschouwen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:32:00 #144
272 R@b
No-nonsens
pi_51462035
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Vertel jij dan even hoe je een joods-christelijk-islamitische traditie ziet, zonder punten op te noemen die de islam al gelijk heeft met het christen- en jodendom.

Je kunt pas spreken van een islamitische traditie als de islam zijn stempel gaat zetten op bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld een totaal verbod op homofilie. Lijfstraffen, veelwijverij, hoofddoekgeboden, etc. Noem ze maar op die geweldige zaken uit de sharia en de islamitische cultuur in het MO.
pi_51462060
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

waarom?
Omdat ik in een discussie liever mensen zie die wat toevoegen.
pi_51462093
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!
NEE dus..
dus heeft hij een punt!
Ik snap hem wel.
pi_51462104
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:32 schreef R@b het volgende:

[..]

Je kunt pas spreken van een islamitische traditie als de islam zijn stempel gaat zetten op bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld een totaal verbod op homofilie. Lijfstraffen, veelwijverij, hoofddoekgeboden, etc. Noem ze maar op die geweldige zaken uit de sharia en de islamitische cultuur in het MO.
Op welke manier hebben het jodendom en christendom hun stempel dan gezet ? Is het verboden om varkensvlees te eten, verboden om kledij van meer dan 2 stoffen te dragen, moeten in de horeca keukens kosjer zijn, de 10 geboden zijn in de wet opgenomen, vertel eens ?
pi_51462109
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:34 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!
NEE dus..
dus heeft hij een punt!
Ik snap hem wel.
Fijn, ga dan nu maar weer aan de sherry.
pi_51462110
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef Hallulama het volgende:
Yep, maar die gaan we natuurlijk never nooit niet overnemen, het is geen natuurlijke staat van zijn, en de Nederlandse cultuur zal dit nooit over zich heen laten komen. Trouwens, betekent dat dat de Islam op dit moment net zo ver is gevorderd als het Christendom pakweg 100 tot 200 jaar geleden? M.a.w. hebben we te maken met een cultuur die 200 jaar achterloopt op de onze?
Als de minister het heeft over het uitgaan van oa islamitische tradities lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze die punten eventueel bedoeld. Het blijft gissen wat ze nou daadwerkelijk onder die tradities verstaat.

Het lijkt me wel dat je kunt spreken dat de islam achterloopt op het Westen qua ontwikkelingen. Na de hoogtijdagen van de islam heeft het zich amper ontwikkeld (in positieve zin). Ik zou zeggen achterstand van een paar honderd jaar.
pi_51462120
Jaren terug in kanaal eiland utrecht waren er kindertjes die al zeiden:
Wacht maar over een paar jaar zijn wij hier allemaal de baas in jullie land!
Daarom verafschuw ik de vrouwe die dit ook zomaar gaat promoten terwijl ze in de politiek zit!
Die kids hadden dus al gelijk..
pi_51462130
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef gelly het volgende:

[..]

ik zal wat toevoegen dan

als ik me aanpas aan de moslims, mag ik dan homo's in elkaar slaan? ik ben zelf geen moslims dus zal ik onderdrukt worden, maarja, dat is de christen-joods-moslims tradie hier . top !
pi_51462163
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef gelly het volgende:

[..]

wtf raar geitewollensokken wijf!
Welke sherry idioot! Je hebt zelf zeker een fles naast je staan, met je stupide opmerkingen!
pffffffff
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:37:27 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51462169
Wat is typisch islamitisch dat aan de nederlandse traditie gaat worden toegevoegd?
pi_51462181
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:30 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Om zo maar even 2 absurde zaken te noemen van hun domme cultuurtje: enorme ongelijkheid van man en vrouw en ernstige beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.
En in het Christendom zijn man en vrouw zeker wel gelijk hè?

Nee, voor mij is het belangrijkste aspect van de Nederlandse cultuur dat het Christelijke geloof steeds minder serieus wordt genomen.
pi_51462185
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Jaren terug in kanaal eiland utrecht waren er kindertjes die al zeiden:
Wacht maar over een paar jaar zijn wij hier allemaal de baas in jullie land!
Daarom verafschuw ik de vrouwe die dit ook zomaar gaat promoten terwijl ze in de politiek zit!
Die kids hadden dus al gelijk..
ik laat wel de baas over me spelen, maar niet door een moslim
pi_51462193
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

ik zal wat toevoegen dan

als ik me aanpas aan de moslims, mag ik dan homo's in elkaar slaan? ik ben zelf geen moslims dus zal ik onderdrukt worden, maarja, dat is de christen-joods-moslims tradie hier . top !
Moslims mogen homo's inelkaar slaan ? Potenrammen was trouwens al een traditie voor de komst van moslims.
pi_51462229
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:35 schreef gelly het volgende:
Misschien moet je eens wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een andere mening hebben dan de jouwe? Iemand die anti-moslim is heeft net zo veel recht van spreken als jij. Sterker nog: je maakt je schuldig aan hetzelfde soort 'negeren' dat ook Vogelaar doet: voor de ene bevolkingsgroep WEL oog en erkenning hebben, voor de ander niet. Dat is precies het kwalijke.
pi_51462234
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Wat is typisch islamitisch dat aan de nederlandse traditie gaat worden toegevoegd?
Sja, bedenk eens wat. Suikerfeest. Wat is er zoal uit het christen- of jodendom ingeburgerd ? Voornamelijk feestdagen.
pi_51462263
Gelly je zoekt naar triviale zaken. Leuk maar amper relevant.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:42:24 #160
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51462280
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:26 schreef gelly het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_51462281
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Moslims mogen homo's inelkaar slaan ? Potenrammen was trouwens al een traditie voor de komst van moslims.
homo zijn is verboden volgens de islam (ook volgens het christendom, maar die tolereren homo's nu) en je hoort steeds vaker dat homo's in elkaar worden geslagen door allochtonen. en btw; mijn opa en oma (en die van jullie waarschijnlijk ook!!) hebben NL na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd, en dat kan Ali/Hassan/Mohammed/Allah niet zeggen
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:42:27 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51462283
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Sja, bedenk eens wat. Suikerfeest.
En dat is typisch voor de nederlandse traditie?

Zoals ik al zei, Vogelaar blaat wat over het deel van de "traditie" dat door religie wordt bepaald.
Ze gaat volledig voorbij aan de niet-religieuze traditie.
pi_51462293
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
pi_51462295
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat minder denigrerend doen tegenover mensen die een andere mening hebben dan de jouwe? Iemand die anti-moslim is heeft net zo veel recht van spreken als jij. Sterker nog: je maakt je schuldig aan hetzelfde soort 'negeren' dat ook Vogelaar doet: voor de ene bevolkingsgroep WEL oog en erkenning hebben, voor de ander niet. Dat is precies het kwalijke.
Je ziet me hier toch normaal antwoorden tegen mensen met een andere mening ? Als je die op een normale manier brengt heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is immers een discussieforum en niet een prikbord waar je je loze mening kan neerplempen. Dan kan je beter op de frontpage gaan posten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2007 15:43:15 ]
pi_51462322
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:41 schreef MrX1982 het volgende:
Gelly je zoekt naar triviale zaken. Leuk maar amper relevant.
De invloed van de islam zal ook triviaal zijn. Dus het is zeker relevant.
pi_51462324
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

homo zijn is verboden volgens de islam (ook volgens het christendom, maar die tolereren homo's nu) en je hoort steeds vaker dat homo's in elkaar worden geslagen door allochtonen. en btw; mijn opa en oma (en die van jullie waarschijnlijk ook!!) hebben NL na de Tweede Wereldoorlog opgebouwd, en dat kan Ali/Hassan/Mohammed/Allah niet zeggen
Afbreken is ook een kunst.
pi_51462345
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Je ziet me hier toch normaal antwoorden tegen mensen met een andere mening ? Als je die op een normale manier brengt heb ik daar geen enkel probleem mee. Het is immers een discussieforum en niet een prikbord waar je je loze mening kan neerplempen. Dan kan je beter op de frontpage gaan posten.
ik heb m'n mening uitgelegd, anderen ook, en als je gedist wordt dan make je sneue opmerkingen...
pi_51462350
quote:

[..]

Nou ik vind het niet normaal zoals je reageerde en dan krijg je dito reactie terug.
Trouwens zuipen overdag en door de week is zo not done!
Neem aan dat je dat wel weet, of toch niet?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:46:06 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51462369
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik stel voor dat we om elke religie maar gelijk te behandelen, elke religieuze invloed maar eens de kop in gaan drukken.
Dat lijkt me een puik plan nummer 1.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_51462373
quote:
"Ga jij maar weer aan de sherry" vind ik geen normaal antwoord. Als jij zo reageert op mensen, kun je zelf ook beter verkassen naar de frontpage, in plaats van anderen verwijten te maken.
pi_51462374
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:44 schreef gelly het volgende:

[..]

De invloed van de islam zal ook triviaal zijn. Dus het is zeker relevant.
Het is maar net op welke tradities de minister doelt.
pi_51462397
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is maar net op welke tradities de minister doelt.
Denk je zelf dat ze de sharia of andere ongewenste elementen bedoelt ?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:47:16 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51462402
Elke religieuze traditie de kop indrukken? Hoe wilde je dat in de praktijk gaan vormgeven, Jernau.Morat.Gurgeh? Onze cultuur is zó verwrongen met de joods-chr traditie. Gaat niet lukken, lijkt me.
Niet meer actief op Fok!
pi_51462444
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
pi_51462445
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Elke religieuze traditie de kop indrukken? Hoe wilde je dat in de praktijk gaan vormgeven, Jernau.Morat.Gurgeh? Onze cultuur is zó verwrongen met de joods-chr traditie. Gaat niet lukken, lijkt me.
Lijkt me ook nogal onrealistisch aangezien meer dan de helft wel een geloof aanhangt. Toch blijf ik me afvragen waar die joodse invloed nu uit blijkt.
pi_51462464
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
Winkels op zondag dicht, feestdagen e.d.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:49:56 #177
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51462475
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Lijkt me ook nogal onrealistisch aangezien meer dan de helft wel een geloof aanhangt. Toch blijf ik me afvragen waar die joodse invloed nu uit blijkt.
Matzes op paasochtend?
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:50:00 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51462477
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
bijv:

onze ideeën over normen en waarden (maar daar kun je over twisten ).
ons taalgebruik (hoeveel uitdrukkingen komen wel niet uit de Bijbel).
onze feestdagen.
Niet meer actief op Fok!
pi_51462496
Allemaal totaal onbelangrijke punten dus.

Vrijheid van meningsuiting, emancipatie van de vrouw, dat soort dingen komen vooral daaruit voort dat we het geloof niet meer zo letterlijk en serieus opvatten.

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2007 15:52:01 ]
pi_51462511
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51462528
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:49 schreef Ringo het volgende:

[..]

Matzes op paasochtend?
Dat is alles ?
pi_51462557
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Denk je zelf dat ze de sharia of andere ongewenste elementen bedoelt ?
Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 15:54:11 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_51462584
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
Waarom ook niet gewoon de wet nu al toepassen? De grondwet wordt op vele vlakken overtreden door den fanatieke moslim.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:54:56 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_51462606
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:52 schreef gelly het volgende:

Dat is alles ?
Waarschijnlijk wel.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 15:55:36 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51462624
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

.
Niet meer actief op Fok!
pi_51462651
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.
Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je dan
pi_51462892
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:50 schreef Igen het volgende:
Allemaal totaal onbelangrijke punten dus.

Vrijheid van meningsuiting, emancipatie van de vrouw, dat soort dingen komen vooral daaruit voort dat we het geloof niet meer zo letterlijk en serieus opvatten.
Precies. Als er IETS is dat de laatste honderd jaar een stempel op onze samenleving heeft gedrukt is het (goddank...) wel de NIET-religie. Als het aan de SGP lag, worden vrouwen nog steeds als minderwaardig gezien. Zo denken moslims er ook over.
pi_51463653
Nederland is sinds jaren '60-'70 de invloed van religie steeds meer aan het terugdringen en mvr vogelaar vind dus dat we dat nu maar weer even om moeten draaien en een religie moeten accepteren die ver achterloopt? Cabaret over de islam leid tot stevige protesten, zodra er iemand wat plaatjes van Mo in elkaar flanst staan de heren op hun achterste hoefjes, zoiets hoeft niet in de kernwaarden van de maatschappij. Ja moslims gaan hier niet meer weg, prima, geen enkel probleem. Maar dat houd niet in dat de rest van Nederland zich aan de moslims moet aanpassen, maar juist andersom.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 16:39:19 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51463776
Bijzonder onhandige uitspraken van mevrouw Vogelaar die een beetje is blijven hangen in het wegkijken van problemen en enkel een kant van de medaille wil zien. Daarmee gooit ze nog even wat extra oolie op het vuur van deze toch al zo gespannen discussie. Erg dom.

Beter had ze het kunnen spelen op een betere integratie waarbij hun eigen gewoonten echt niet compleet verkwanseld hoeven te worden maar waarbij men wel de rechten van het Nederlandse individu respecteerd. Sowieso kan de seculiere politiek beter streven naar het verder terugdringen van de invloed van religie.

Overigens heb ik haar wel eens een politiek cafe avondje ontmoet en ze kwam me niet al te snugger over. Heb er ook een hard hoofd in dat haar ministerschap een succes wordt.
pi_51464108
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:35 schreef Sora het volgende:
Nederland is sinds jaren '60-'70 de invloed van religie steeds meer aan het terugdringen en mvr vogelaar vind dus dat we dat nu maar weer even om moeten draaien en een religie moeten accepteren die ver achterloopt? Cabaret over de islam leid tot stevige protesten, zodra er iemand wat plaatjes van Mo in elkaar flanst staan de heren op hun achterste hoefjes, zoiets hoeft niet in de kernwaarden van de maatschappij. Ja moslims gaan hier niet meer weg, prima, geen enkel probleem. Maar dat houd niet in dat de rest van Nederland zich aan de moslims moet aanpassen, maar juist andersom.
Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!

Daarom zou je alles wat wij nu zo belangrijk vinden (zoals vrouwenemancipatie en vrijheid van meningsuiting) in een wet moeten vastleggen, en tegelijk moeten voorkomen dat de godsdienstvrijheid de geldigheid van deze wet inperkt.

Zoals Jernau.Morat.Gurgeh al schreef dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2007 16:51:40 ]
pi_51464310
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 16:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!

Daarom zou je alles wat wij nu zo belangrijk vinden (zoals vrouwenemancipatie en vrijheid van meningsuiting) in een wet moeten vastleggen, en tegelijk moeten voorkomen dat de godsdienstvrijheid de geldigheid van deze wet inperkt.

Zoals Jernau.Morat.Gurgeh al schreef dus.
klopt, SGP'rs, CU en ook de mensen die achter wilders aanlopen zitten nogal ver van het idealbeeld af, zullen er bij elkaar zo'n 1,2 miljoen zijn. neem die miljoen moslims erbij, dan heb je zo'n 2,2 miljoen mensen die nogal aan de buitenkant van de samenleving zitten. Mw vogelaar zegt nu dus dat de overige 14 miljoen nederlanders zich daaraan moeten aanpassen? is eigenlijk de enige toepasselijke reactie.
pi_51465102
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 15:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je dan
Dat ze niet bedoeld waar je voor kunt vrezen als je aan islamitische tradities denkt.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:30:57 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51465271
edit
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2007 @ 17:32:34 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51465315
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Verkeerde knopje?
Carpe Libertatem
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:35:52 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51465411
Ja wilde toevoegen dat ze geen Wilders houding hoeft aan te nemen maar hier de plank finaal misslaat
pi_51465757
Stem links
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:50:35 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_51465850
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:47 schreef cultheld het volgende:
Stem links
Ik denk dat de SP dr meteen had geroyeerd
pi_51465910
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk dat de SP dr meteen had geroyeerd
Je hebt gelijk. Groenlinks en de PvdA daarentegen . Die laffe CDA-kliek trekt uiteraard het smoelwerk niet open . Die Vogelaar gun ik echt een enkeltje Saudi-Arabië.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_51465936
Fijn voor je. Verder nog iets te melden in de discussie ?
pi_51465974
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 17:53 schreef gelly het volgende:
Fijn voor je. Verder nog iets te melden in de discussie ?
Vogelaar is een culturele sell-out.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 18:11:28 #201
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_51466372
Dit is een politiekspel, waarbij alle partijen invloed en weet van hebben. Het is een schijnvertoning, zodat de komende decennia het land gevrijwaard is van bi-culturele pluimage die het land willen overnemen. Het is een opzetje om het kamp van de PvdA te doen vergroten met bi-culturele stemmers, zodat er geen 'eigen' partij door diezelfde bi-culturele stemmers wordt opgericht. Hiermee voorkomt NL dat er een partij ontstaat met alleen aanhangers van bi-culturele afkomst. Die ons allen zullen gaan domineren, verplichtingen opleggen en NL naar eigen inzicht inrichten. Denk dat Ludo hier meer vanaf weet...

[ Bericht 2% gewijzigd door CrazyTaxi op 14-07-2007 18:42:23 ]
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_51466649
Het is toch geen keuze? Wel of Geen Islamitische invloeden in NL? Iedereen samen maakt het beeld, en ja - die miljoenen Islamieten ook.. en die groeien ook nog eerst 2x zo snel omdat Nederlandse vrouwen blijkbaar die kut cultuur hebben dat ze geen kinderen meer willen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')