Kun je ook nog inhoudelijk reageren?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:36 schreef Megumi het volgende:
Denk om je bloeddruk!
Dat staat helemaal niet los van elkaar, hoe kom je erbij? Geloven hangt één op één samen met bepaalde opvattingen, waarden en gedragingen. Ik ageer er heel FEL tegen dat Nederland stempels krijgt opgedrukt die volstrekt misplaatst zijn. En belangijker: ik eis gewoon erkenning voor het toenemende aantal niet-gelovigen in dit land en HUN invloed op de cultuur. Waarom moeten die paar procent moslims WEL tot onze traditie worden gerekend en wordt een vele malen grotere groep niet-gelovigen (die hier al honderden jaren langer zijn) gewoon genegeerd?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:37 schreef teamlead het volgende:
zucht.. de invloed van de Islam op de cultuur staat los van het al dan niet geloven. Net zo goed als de christelijke invloeden los staan van het wel of niet gelovig zijn
Mee eens (hoewel ik Verdonk NIET mis). Ze is verdomme minister van integratie. Wie moet er hier nu integreren? Gaan moslims zich eindelijk eens aan ONZE cultuur en traditie aanpassen, of wordt het omgekeerde verwacht? Nederland heeft geen moslim-traditie en krijgt deze ook nooit. Nederland is geen islamitsch land en wordt dat ook nooit. Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:15 schreef Tikorev het volgende:
Wat mis ik Verdonk...![]()
In plaats dat de minister zich sterk maakt voor het behoud van onze cultuur en juist de strijd aangaat met de langzaam verspreidende islamitische cultuur lijkt deze minister er haast plezier aan te beleven om te zonder enig verzet te capituleren voor de achterlijke middeleeuwse culturen van vaak simpele woestijnvolken...![]()
Ik stam af van een romein...quote:
Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.quote:
En het christen- en jodendom staan dat niet ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet in de laatste plaats omdat de islam een religie is met elementen die 180 graden haaks op de westerse samenleving staan, met ONZE waarden en normen.
Welnee. Die moslims wonen in Nederland meer niet. Net zoals er Hindoes en Boeddhisten wonen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Nou... hoe anders...quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:
De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.
Want hoe kun je anders voorstander zijn van een joods-christelijk-islamitische traditie in Nederland ????
Nu zeg je dat ik dat soort methodes voorsta ? Beter lezen Aaaahhh... Tijdens de jodenvervolging vonden veel Nederlanders ook dat je joden beter kwijt dan rijk kon zijn, dat wil niet zeggen dat men vond dat ze dan maar vernietigd moesten worden. Het kon ze gewoon niet zoveel schelen, als ze maar weg waren.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Onzin. Islam weg willen hebben is nog wat anders dan jouw methodes. We leven in ene beschaafde wereld.
als het zou gebeuren zou ik me er ook niet tegen verzettenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef R@b het volgende:
[..]
De sharia Dus. De islamitische wetgeving. Die zal dus hier de dienst mede moeten gaan uitmaken kennelijk.
Nee. Onze samenleving is in belangrijke mate door het christendom gevormd. Kijk naar onze kalender van nationale feestdagen, kijk naar de kerken die in elk klein gat staan. Nederland is van oudsher een christelijk land, al honderden jaren lang. De opvattingen van christenen zijn ook veel gematigder.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:22 schreef gelly het volgende:
En het christen- en jodendom staan dat niet ?
Om zo maar even 2 absurde zaken te noemen van hun domme cultuurtje: enorme ongelijkheid van man en vrouw en ernstige beperkingen op de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef Igen het volgende:
Welke elementen van de Islam gaan tegen onze normen en waarden in?
waarom?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Je mening is duidelijk, je kan weer gaan.
Vertel jij dan even hoe je een joods-christelijk-islamitische traditie ziet, zonder punten op te noemen die de islam al gelijk heeft met het christen- en jodendom.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Is dat een speciale gave, dingen lezen die nergens staan ?
Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat ik in een discussie liever mensen zie die wat toevoegen.
Op welke manier hebben het jodendom en christendom hun stempel dan gezet ? Is het verboden om varkensvlees te eten, verboden om kledij van meer dan 2 stoffen te dragen, moeten in de horeca keukens kosjer zijn, de 10 geboden zijn in de wet opgenomen, vertel eens ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:32 schreef R@b het volgende:
[..]
Je kunt pas spreken van een islamitische traditie als de islam zijn stempel gaat zetten op bepaalde zaken. Zoals bijvoorbeeld een totaal verbod op homofilie. Lijfstraffen, veelwijverij, hoofddoekgeboden, etc. Noem ze maar op die geweldige zaken uit de sharia en de islamitische cultuur in het MO.
Fijn, ga dan nu maar weer aan de sherry.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:34 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hij voegt iets toe, hij zei dat hij genoeg ervaringen heeft gehad in het verleden met moslims, en wel zo erg dat hij maar een antwoord heeft!
NEE dus..
dus heeft hij een punt!
Ik snap hem wel.
Als de minister het heeft over het uitgaan van oa islamitische tradities lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze die punten eventueel bedoeld. Het blijft gissen wat ze nou daadwerkelijk onder die tradities verstaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef Hallulama het volgende:
Yep, maar die gaan we natuurlijk never nooit niet overnemen, het is geen natuurlijke staat van zijn, en de Nederlandse cultuur zal dit nooit over zich heen laten komen. Trouwens, betekent dat dat de Islam op dit moment net zo ver is gevorderd als het Christendom pakweg 100 tot 200 jaar geleden? M.a.w. hebben we te maken met een cultuur die 200 jaar achterloopt op de onze?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |