Naar mijn mening inspireert de Islam dit soort jongeren tot haat tegenover andersgelovigen, waardoor misdaden tegen de zogenaamd zondige Nederlandse samenleving geoorloofd zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:50 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Niemand houdt je toch tegen om die figuren aan te pakken? Hebben we het nou over cultuur of religie/traditie? Of over verveelde / verwende / verpestte jongeren? Etc.
Tuurlijk. De VVD weet niet wat het moet doen en hobbelt maar een beetje achter Wilders aan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:53 schreef Pony-Lover het volgende:
De VVD is inmiddels, net als Wilders, van mening dat Vogelaar haar bek had moeten houden.
Maat dat zijn allemaal slechts 'incidenten' joh!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:54 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De dingen die ik vooral zie zijn haatprekende imams, blijf-van-mijn-lijf huizen vol islamitische vrouwen, een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger die moet onderduiken in Amerika, scholen waar de Tweede Wereldoorlog uit de geschiedenisles is gehaald vanwege vijandige reacties, een filmmaker die wordt afgeslacht vanwege de inhoud van een film, magazines van kranten die in bepaalde wijken niet bezorgd werden omdat er een koran op stond afgebeeld, een leraar die wordt doodgeschoten omdat hij een islamitische leerling durfde te corrigeren, eerwraak in onze steden, speciale wetgeving die vrouwenbesnijdenis moet tegengaan, dodenherdenkingen die worden verstoord, enz. enz.
Hoeveel 'leuke kanten' moeten er dan wel niet zijn wil een Nederlandse minister graag zien dat de islam hier "wortelschiet".?
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland. Of aan al die politici en columnisten die bloot staan aan bedreigingen voor het uiten van hun mening aangaande de islam.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:58 schreef R@b het volgende:
Minister Vogelaar moet maar eens aan de nabestaanden van Theo van Gogh vragen wat de islamitische cultuur zoals toevoegd aan Nederland.
Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat moeten doen ? Ze constateert slechts, ze geeft geen waardeoordeel.
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Haar persoonlijke constatering. Niks wetenschappelijks aan.![]()
Waar precies ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat doet ze wel, ze geeft namelijk aan dat de culturele verandering gestimuleerd en gesubsidieerd moet worden.
Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Heeft ze ongelijk dan ? Met bijna 1 miljoen moslims is de islam onderdeel van de Nederlandse traditie geworden. Dat kun je ontkennen of je tegen verzetten maar dan ontbreekt het je een beetje aan realiteitszin.
Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Van de islamitische nederlandse traditie. Ik (en velen met mij) hebben er geen zak mee en dus ook geen onderdeel van de nederlandse traditie. Nu niet, nooit.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 14:16 schreef Viking84 het volgende:
ik wil helemaal geen islamitische traditie hier.
quote:
http://www.nos.nl/nosjour(...)140707_vogelaar.htmlquote:Hoewel zij zegt niet af te willen van de verplichting tot inburgeren en het leren van de Nederlandse taal, spreekt zijn ook nadrukkelijk van een wederzijds proces waarbij culturen elkaar beïnvloeden en stimuleren.
Financiële steun
Daarom is zij ook voorstander van financiële steun van de overheid aan religieuze instellingen van nieuwe Nederlanders: "Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan."
Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:07 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je kunt je er beter tegen verzetten dan het te stimuleren. Ik weet zeker dat Nederland een stuk beter af is zonder die moslims. Ik zal er geen traan om laten als ze allemaal uit ons land vertrekken.
Dat roept ze in dat stuk in Trouwquote:
Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Net als destijds met de joden, waar we nu kennelijk zoveel mee hebben ?
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)140707_vogelaar.html
quote:Zolang je sociaal-maatschappelijke doelen subsidieert, en geen religieuze activitetien, anders zou je een grens overgaan
Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met de joodse of christelijke traditie. Neemt niet weg dat dat wel een onderdeel van Nederland is.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat jij nu suggereert dat ik die gasten naar de gaskamers wil laten afvoeren, vind ik een beetje triest van je eigenlijk, vooral omdat ik dat ook helemaal niet zo zei.
Het gaat erom dat er gesubsideerd wordt om een nieuwe inferieure cultuur te integreren.quote:
Kan zijn, maar ze geeft dus aan culturele verandering te willen subsidieren, wel een waardeoordeel dus.quote:
Sneue opmerking van je.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je je er niet tegen zou verzetten. Zoals zoveel Nederlanders destijds.
Natuurlijk niet, maar dat stelt ze toch ook niet ? Als je het jodendom als kenmerkend wil zien als onderdeel van onze cultuur, dan is de islam dat zeker gezien het jodendom nogal een marginale invloed heeft (gehad).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daarom is het ook maar marginaal geblaat van Vogelaar. De nederlandse traditie wordt niet volledig bepaald door religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |