Winkels op zondag dicht, feestdagen e.d.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
Matzes op paasochtend?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Lijkt me ook nogal onrealistisch aangezien meer dan de helft wel een geloof aanhangt. Toch blijf ik me afvragen waar die joodse invloed nu uit blijkt.
bijv:quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef Igen het volgende:
Welke elementen in onze cultuur komen dan voort uit de joods-christelijke traditie?
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Elke religieuze traditie de kop indrukken? Hoe wilde je dat in de praktijk gaan vormgeven, Jernau.Morat.Gurgeh? Onze cultuur is zó verwrongen met de joods-chr traditie. Gaat niet lukken, lijkt me.
Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Denk je zelf dat ze de sharia of andere ongewenste elementen bedoelt ?
Waarom ook niet gewoon de wet nu al toepassen? De grondwet wordt op vele vlakken overtreden door den fanatieke moslim.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Om te beginnen eens stoppen met die ridicule kleinzerigheid en afgedwongen respect wat rondom religie hangt. Bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst ondergeschikt maken aan reguliere wetten die voor iedereen gelden. En de hele wetgeving rondom godslastering schrappen. Het is m.i. van de zotte dat anno 2007 denkbeeldige vriendjes van een groep volwassenen een dergelijke rechtsbescherming genieten.
Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je danquote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geen idee. Ze is ubervaag. Je kunt hooguit speculeren en dat doen we dan maar.
Precies. Als er IETS is dat de laatste honderd jaar een stempel op onze samenleving heeft gedrukt is het (goddank...) wel de NIET-religie. Als het aan de SGP lag, worden vrouwen nog steeds als minderwaardig gezien. Zo denken moslims er ook over.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:50 schreef Igen het volgende:
Allemaal totaal onbelangrijke punten dus.
Vrijheid van meningsuiting, emancipatie van de vrouw, dat soort dingen komen vooral daaruit voort dat we het geloof niet meer zo letterlijk en serieus opvatten.
Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:35 schreef Sora het volgende:
Nederland is sinds jaren '60-'70 de invloed van religie steeds meer aan het terugdringen en mvr vogelaar vind dus dat we dat nu maar weer even om moeten draaien en een religie moeten accepteren die ver achterloopt? Cabaret over de islam leid tot stevige protesten, zodra er iemand wat plaatjes van Mo in elkaar flanst staan de heren op hun achterste hoefjes, zoiets hoeft niet in de kernwaarden van de maatschappij. Ja moslims gaan hier niet meer weg, prima, geen enkel probleem. Maar dat houd niet in dat de rest van Nederland zich aan de moslims moet aanpassen, maar juist andersom.
klopt, SGP'rs, CU en ook de mensen die achter wilders aanlopen zitten nogal ver van het idealbeeld af, zullen er bij elkaar zo'n 1,2 miljoen zijn. neem die miljoen moslims erbij, dan heb je zo'n 2,2 miljoen mensen die nogal aan de buitenkant van de samenleving zitten. Mw vogelaar zegt nu dus dat de overige 14 miljoen nederlanders zich daaraan moeten aanpassen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 16:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Juist. Maar de SGP'ers moeten zich net zo hard aanpassen, vind ik!
Daarom zou je alles wat wij nu zo belangrijk vinden (zoals vrouwenemancipatie en vrijheid van meningsuiting) in een wet moeten vastleggen, en tegelijk moeten voorkomen dat de godsdienstvrijheid de geldigheid van deze wet inperkt.
Zoals Jernau.Morat.Gurgeh al schreef dus.
Dat ze niet bedoeld waar je voor kunt vrezen als je aan islamitische tradities denkt.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar als je zegmaar gewoon je gezonde verstand gebruikt, wat denk je dan
Verkeerde knopje?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Je hebt gelijk. Groenlinks en de PvdA daarentegenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat de SP dr meteen had geroyeerd
Vogelaar is een culturele sell-out.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 17:53 schreef gelly het volgende:
Fijn voor je. Verder nog iets te melden in de discussie ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |