Ze worden wel lichter, maar of ze ooit blank worden?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me nou al een poos iets af:
Er zijn gekleurde mensen die kinderen krijgen met blanke mensen -> je krijgt gekleurde kinderen (meestal)
dus zwart + wit = bruin + zwart ofzo en dan dat weer bij elkaar = ook ongeveer zwart/bruin..
Oftewel op den duur zullen er nauwelijks meer blanken mensen zijn want alle kinderen zijn bruin/zwart .
Klopt deze stelling of niet? Of worden gekleurde mensen steeds blanker wanneer ze in een land als bijv Nederland wonen?
ps: dit is dus een serieuze vraag...
Want als dit dus met alle "rassen" gebeurt dan zouden we toch over een paar honderd jaar een volkje moeten zijn zoals in southpark ?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:53 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ze worden wel lichter, maar of ze ooit blank worden?
Er zullen altijd blanke mensen met mekaar gaan.
Maar we zullen in de jaren wel gekleurder worden.
uhu?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:07 schreef Knoflook het volgende:
Mn zusjes zijn allebij blonder dan blond. En hun pa is rood en de moeder indo
Zwart + wit = bruinigquote:
Ach, gelukkig klitten we bij elkaar.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
In 1960 was een vierde van de wereldbevolking blank, nu is dat nog maar een zesde. In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
Waarom?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
(...)In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
Ja. Het meest zal gemengd zijn. Maar.... gemengd + gemengd levert wel meestal de donkere variant op.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:28 schreef Spacehamster het volgende:
Dus als we goed mengen hebben we nog maar heel weinig blank en heel weinig zwart.
Het is nit zo dat blank + zwart = zwart (maar het kan eventueel)
Wij zijn ariërs en zijn suprieur!quote:
quote:
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:18 schreef MichielPH het volgende:
Het lijkt me niet dat vroeger veel zwarten (mag dit woord nou?) seks hadden met blanken. Met de slavernij und so..
Ik weet het ja. Ben er een voorbeeld vanquote:Op zondag 8 juli 2007 23:35 schreef Golradir het volgende:
@nokwanda
Klopt wel aardig wat je schrijft. De Amerikaanse zwarte is voor een flink deel (uit mijn hoofd 20%) blank. Atavisme komt voor, denk bijvoorbeeld aan de Zuid-Afrikaanse Sandra Laing. Vroeger was rassenvermenging inderdaad vaak tussen blanke mannen en zwarte vrouwen, tegenwoordig ook vaak andersom.
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?
Dan kreeg je halfbloedjes die noemde men toch mulatten?
ik heb best veel halfbloedjes gezien waarbij het kind toch vrij licht haar kreeg terwijl dat niet dominant is over donker haar zeg maar..
Denk daar zelf maar eens over na.quote:
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:33 schreef nokwanda het volgende:In dergelijke gemengde samenlevingen worden die nuances wel aangebracht in het dagelijks taalgebruik.
Vaak klopt dat. Men werd heel erg lang opgevoed met het idee: hoe witter hoe beter. Als je voor blank door kon gaan had je meer kansen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:38 schreef Golradir het volgende:
[..]
Denk daar zelf maar eens over na.
[..]
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.
Da's niet zo moeilijk, die had nu niet echt een blond snorretje en blauwe ogen.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:37 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dat kind van Piere van Hooydonk is nog ariër dan Hitler.
Je zult het me toch echt even uit moeten leggen, ik vind het nogal vermoeiend om me te verplaatsen in de denkwereld van de zoveelste anonieme internetracist.quote:
dat kind was toch albino?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:26 schreef boyv het volgende:
nee, laatst was op discovery een blank kind uit negerouders gekomen
Zolang er nog steeds rascisten blijven bestaan zal er van volledige vermeningen nooit sprake zijn. En zelfs zonder rascime lijkt het mij zo, want onderzoek wijst uit dat de meerderheid van de mensen binnen hun eigen bevolkingsgroep relaties opbouwen. Dat geldt dus niet alleen voor blank/zwart maar ook voor veel sociale groepen.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Oftewel op den duur zullen er nauwelijks meer blanken mensen zijn want alle kinderen zijn bruin/zwart .
Echt nietquote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
En 2/3e van de bevolking is al zwart... Dat komt allemaal door die vrouwen die vallen op foute zwarte mannen!![]()
Eerst was de opvatting dat het onnatuurlijk was aangezien de kinderen die eruit voor zouden komen een zebrahuid zouden krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:36 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat denk je dat die blanke eigenaren geen nummertje maakten met hun negerinslavin?
Dan kreeg je halfbloedjes die noemde men toch mulatten?
ik heb best veel halfbloedjes gezien waarbij het kind toch vrij licht haar kreeg terwijl dat niet dominant is over donker haar zeg maar..
Ja klopt, maar met rascisme heeft het niks te maken.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:35 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds rascisten blijven bestaan zal er van volledige vermeningen nooit sprake zijn. En zelfs zonder rascime lijkt het mij zo, want onderzoek wijst uit dat de meerderheid van de mensen binnen hun eigen bevolkingsgroep relaties opbouwen. Dat geldt dus niet alleen voor blank/zwart maar ook voor veel sociale groepen.
Het is 1 van de manieren om sociale vermenging te voorkomen.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar met rascisme heeft het niks te maken.
Dat hoeft toch niet zo te zijn, aangezien de kinderen van racisten niet dezelfde denkbeelden kunnen hebben?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:25 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het is 1 van de manieren om sociale vermenging te voorkomen.
They took our jobs!quote:Op zondag 8 juli 2007 21:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Want als dit dus met alle "rassen" gebeurt dan zouden we toch over een paar honderd jaar een volkje moeten zijn zoals in southpark ?(wanneer van die gasten uit de toekomst komen)
Juistem..!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou erg graag willen dat mensen voor eens het verschil tussen discriminatie en racisme zouden begrijpen. Al dat gezeik hier weer over racisme.
Ben je een racist omdat je blanke/japanse/groene/zwarte/bruine/paarse vrouwen aantrekkelijker vind?
Ben je een racist omdat je graag wilt zien dat het westerse/germaanse/aziatische/arabische ras blijft bestaan?
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
En ja, ik weet dat qua DNA rassen niet zoveel verschillen, maar je hebt altijd nog zoiets als subsoorten.
Punt is, het woord racisme impliceert een negatieve houding tegenover andere volkeren. En dat is, slecht, sí. Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed.
Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:47 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Je zult het me toch echt even uit moeten leggen, ik vind het nogal vermoeiend om me te verplaatsen in de denkwereld van de zoveelste anonieme internetracist.
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
In 1960 was een vierde van de wereldbevolking blank, nu is dat nog maar een zesde. In 2050 maken de blanken nog maar een tiende uit van de wereldbevolking. Angstaanjagende vooruitzichten.
9/10e is overdreven, sterk overdreven zelfs. Om even met hele landen te spreken: China hoef je nu al echt niet te helpen, Z-O Azie hoef nu al je echt niet te helpen, India zal in de toekomst echt geen Westerse hulp nodig hebben. Japan en Zuid Korea zijn rijker dan menig "blank" land. Dan heb je het over meer dan de helft van de wereldbevolking.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.
[..]
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 04:15 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat jij volledig onnatuurlijke gedachten hebt, is jouw probleem.
[..]
En wie mag die 9/10e gaan onderhouden? Ik weet het wel. Tot op het eind zal alle ellende zogenaamd onze schuld zijn.
Niet zo juist geformuleerd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik zou erg graag willen dat mensen voor eens het verschil tussen discriminatie en racisme zouden begrijpen. Al dat gezeik hier weer over racisme.
Ben je een racist omdat je blanke/japanse/groene/zwarte/bruine/paarse vrouwen aantrekkelijker vind?
Ben je een racist omdat je graag wilt zien dat het westerse/germaanse/aziatische/arabische ras blijft bestaan?
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
En ja, ik weet dat qua DNA rassen niet zoveel verschillen, maar je hebt altijd nog zoiets als subsoorten.
Punt is, het woord racisme impliceert een negatieve houding tegenover andere volkeren. En dat is, slecht, sí. Verscheidenheid van culturen, een kostbaar goed.
Heb je daar onderbouwing voor?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:51 schreef DrDarwin het volgende:
OT...
Als je een compleet zwart dorp uit donker Afrika plukt en ze dumpt in een Hollandse polder en er vindt geen vermenging met andere rassen plaats, dan nog zul je na een paar generaties zien dat de kindskinderen blanker geworden zijn.
Na verloop van tijd past de huiddskleur zich aan, aan het klimaat.
Volgens mij heb je niet echt door hoelang zoiets duurt. Een paar generaties? Probeer het nog eens met duizend generatiesquote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:51 schreef DrDarwin het volgende:
OT...
Als je een compleet zwart dorp uit donker Afrika plukt en ze dumpt in een Hollandse polder en er vindt geen vermenging met andere rassen plaats, dan nog zul je na een paar generaties zien dat de kindskinderen blanker geworden zijn.
Na verloop van tijd past de huiddskleur zich aan, aan het klimaat.
Dat komt omdat ze 100den jaren zijn onderdrukt door blanken. Die haat is dan ook nog enigszins begrijpelijk.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:38 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de Zuid-Afrikaanse kleurlingen racistischer zijn dan de gemiddelde blanke.
Binnen tien generaties zijn ze net zo blank als de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet echt door hoelang zoiets duurt. Een paar generaties? Probeer het nog eens met duizend generaties
En toen wilden een paar pipos dat we ze onafhankelijk maakten en zie hier het resultaat!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze 100den jaren zijn onderdrukt door blanken. Die haat is dan ook nog enigszins begrijpelijk.
Nou, neequote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:50 schreef nokwanda het volgende:
3. JAAA, je hangt een waardeoordeel aan een andere soort.
Bovendien wordt de mens als soort daardoor niet zwakker. Deze gedachte is een excuus voor mensen die bang zijn om een ontwikkeling mee te maken, die liever hebben dat alles bij het oude blijft.
Een soort op deze manier in stand houden zonder daarbij rekening te houden met wensen van een individu dat misschien wel anders zou kunnen vinden omdat deze anders door de groep als minder en slecht zou kunnen worden gezien is het toppunt van racisme.
discriminatie betekend niets anders dan onderscheid maken,quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Een ander minder in waarde vinden omdat ze een huidskleurtje hebben, dát is racistisch.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:54 schreef gias het volgende:
Discrimineren op grond van huidskleur noemen we racisme, en dat is dus niet zo liev.
discrimineren op gronds van religie of afkomst ook niet natuurlijk.
Ja, klopt. En dat is heel wat anders dan racisme.quote:discriminatie betekend niets anders dan onderscheid maken,
kinderen maken daar ook schoenen (misschien te combineren?)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 05:03 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
9/10e is overdreven, sterk overdreven zelfs. Om even met hele landen te spreken: China hoef je nu al echt niet te helpen, Z-O Azie hoef nu al je echt niet te helpen, India zal in de toekomst echt geen Westerse hulp nodig hebben. Japan en Zuid Korea zijn rijker dan menig "blank" land. Dan heb je het over meer dan de helft van de wereldbevolking.
Dan heb je nog het feit dat delen van Zuid Amerika zich super sterk ontwikkelen (Brazilie bijvoorbeeld), die hoeven ook geen uitleg hoe je bedrijven opzet en onderhoudt.
Kijk ja, Afrika is een groot probleem. Maar misschien moeten we eens kijken of ze het probleem zelf kunnen oplossen. Ik bedoel we springen maar steeds bij met allerlei goed bedoelde hulp maar als je een kind constant in de kinderwagen houdt, leert het natuurlijk nooit zelf lopen. Niet dat Afrikanen kinderen zijn, maar je kunt niet ontkennen dat de landen in de kinderschoenen staan (nou ja staan, ze hebben kinderschoenen aan)
weet je wat ik altijd dacht; een mens is toch een mens, ongeacht de buitenkant?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nou, nee. De mens is echt niet zo anders dan andere diersoorten dat vermenging niet leidt tot verzwakking van soorten. Ik heb genoeg soorten (spinnen/slangen) gekruiskweekt zien worden door amateurhobbyisten. Dat ging ook gewoon om dezelfde soort gekweekt met variëteiten. Het resultaat is dat sommige soorten niet meer puur te krijgen zijn, nageslacht minder lang leeft, enorm giftig of ziekelijk agressief wordt of gewoon onvruchtbaar wordt. Los daarvan vind ik er nog steeds niets racistisch aan (zelfs al is het onwaar dat vermening van soorten tot mogelijke verzwakking leidt).
Ik zeg niet dat blanken niet met japanners of wie-dan-ook-ers mogen voortplanten omdat die andere soort slechter of minder is, maar ik zeg dat er mogelijk zwakker nageslacht zal zijn. Het mes snijd namelijk aan twee kanten, iets wat je goed moet beseffen.
Ergo, jij bent precies het type mens wat het woord racisme in stand houdt. Discriminatie met racisme verwisselen, alleen maar om je eigen mening door te drukken.
Ik dacht dat het hier juist meer was....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:17 schreef Fides het volgende:
Ik geloof dat in de VS ook maar een op de 25 kinderen ouders met een verschillende huidskleur heeft. Hier in Nederland is het volgens mij nog minder.
Jij bent dus het soort mens dat geen racist genoemd wil worden maar er wel een is en het wil verdedigen door het te verkopen als discriminatie. Dat is zoiets als een hoop stront verkopen voor een lekker bord boerenkool.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nou, nee. De mens is echt niet zo anders dan andere diersoorten dat vermenging niet leidt tot verzwakking van soorten. Ik heb genoeg soorten (spinnen/slangen) gekruiskweekt zien worden door amateurhobbyisten. Dat ging ook gewoon om dezelfde soort gekweekt met variëteiten. Het resultaat is dat sommige soorten niet meer puur te krijgen zijn, nageslacht minder lang leeft, enorm giftig of ziekelijk agressief wordt of gewoon onvruchtbaar wordt. Los daarvan vind ik er nog steeds niets racistisch aan (zelfs al is het onwaar dat vermening van soorten tot mogelijke verzwakking leidt).
Ik zeg niet dat blanken niet met japanners of wie-dan-ook-ers mogen voortplanten omdat die andere soort slechter of minder is, maar ik zeg dat er mogelijk zwakker nageslacht zal zijn. Het mes snijd namelijk aan twee kanten, iets wat je goed moet beseffen.
Ergo, jij bent precies het type mens wat het woord racisme in stand houdt. Discriminatie met racisme verwisselen, alleen maar om je eigen mening door te drukken.
Correctquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:15 schreef boyv het volgende:
[..]
weet je wat ik altijd dacht; een mens is toch een mens, ongeacht de buitenkant?
Gebasseerd op die "zwakker-nageslacht-theorie" zou je in principe net zo goed niet kunnen voortplanten, want niemand is zuiver.
Het is natuurlijk waar dat jij minder immuun bent voor bepaalde bacteriën in Afrika en andersom, maar een zwakker nageslacht? Kom op zeg. Dat krijg je als je echt verschillende soorten met elkaar gaat mengen, dus bijvoorbeeld als je de mens (Homo Sapiens) met de Floresmens (Homo Floresiensis) zou mengen. In de tijd waar wij nu leven bestaan echter alleen wij, de homo sapiens, één soort. Er zijn wel erfelijke eigenschappen, ziektes en aandoeningen die het kind kan krijgen van de ouders, maar dat is verschillend per individu en heeft helemaal niks met de huidskleur of afkomst te maken.
De (huidige) mensheid bestaat uit één soort en volgens veel mensen (wetenschappers) ook maar één ras.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:51 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Een beetje raar, want ieder mens heeft genen enz en daarin zitten meestal ook erfelijke ziekten... die, lijkt me, bij een indiase vaker kunnen voorkomen, omdat de gezondheid daar niet altijd even goed is...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:29 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De (huidige) mensheid bestaat uit één soort en volgens veel mensen (wetenschappers) ook maar één ras.
Dus je hoeft niet bang te zijn voor zwakke kindjes als je met een indiaanse neukt.
Maar als je zo kijkt, krijg je wel héél veel rassen. Iemand met rood haar verbrandt sneller in de zon, is het dan een speciaal rood-harigen ras?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een beetje raar, want ieder mens heeft genen enz en daarin zitten meestal ook erfelijke ziekten... die, lijkt me, bij een indiase vaker kunnen voorkomen, omdat de gezondheid daar niet altijd even goed is...
Dan heb je eigenlijk gemiddeld gezien een zwakker ras.
Het lijkt me niet dat het zo simpel is. Slechte gezondheid heeft niet per se met genetische ziektes te maken. Eerder met slechte hygiëne. In India hebben mensel geloof ik vooral cholera, diarree enzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:43 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een beetje raar, want ieder mens heeft genen enz en daarin zitten meestal ook erfelijke ziekten... die, lijkt me, bij een indiase vaker kunnen voorkomen, omdat de gezondheid daar niet altijd even goed is...
Dan heb je eigenlijk gemiddeld gezien een zwakker ras.
Ja maar als je het dus mengt dan krijgt dat kind wel dat slechte gen ook mee waardoor je dus niet meer kan mengen met nog iemand met een slecht gen anders is er een 50/50 % kans dat het kind de ziekte krijgt ....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:55 schreef alors het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat het zo simpel is. Slechte gezondheid heeft niet per se met genetische ziektes te maken. Eerder met slechte hygiëne. In India hebben mensel geloof ik vooral cholera, diarree enzo.
Sikkelcelziekte bv komt veel vaker voor bij donkere mensen voornamelijk uit Afrika, maar ook India en het Midden Oosten. Echter, een kind krijgt dit alleen als beide ouders drager zijn van het gen, als je mengt met een Europeaan dus nietEn als je drager van het sikkelcel gen bent, kun je ook nog een beter tegen malaria
![]()
maar dat zegt natuurlijk niet dat iemand die daarvandaan komt, dat ook daadwerkelijk heeft. Bovendien beperken zulke aandoeningen zich niet tot landgrenzen, dus het betreft altijd een gebied waar die ziekte meer voorkomt dan 'normaal', maar dat maakt de mensen niet minder normaal.quote:Dragers van SCZ en thalassemie zijn vaak mensen die oorspronkelijk uit Afrika, Azië en het Middellandse Zee gebied afkomstig zijn.
http://www.sikkelcel.nl/sikkelcel/index.php?page=erfe
@edit dat heb ik toch niet gezegd? ( ik vind afrikaanse vrouwen wel totaal niet aantrekkelijk maja)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:06 schreef boyv het volgende:
daar heb je wel een punt trouwens
sommige aandoeningen komen inderdaad door de leefomgeving
[..]
maar dat zegt natuurlijk niet dat iemand die daarvandaan komt, dat ook daadwerkelijk heeft. Bovendien beperken zulke aandoeningen zich niet tot landgrenzen, dus het betreft altijd een gebied waar die ziekte meer voorkomt dan 'normaal', maar dat maakt de mensen niet minder normaal.
edit: beide ouders moeten overigens drager zijn
en dan nog vind ik het niet kunnen om te zeggen dat je niet met een Afrikaan neukt, om mogelijk slecht nageslacht te voorkomen. Zeg dan op z'n minst dat je het niet doet met iemand die de gezondheid van jouw toekomstige kind op het spel kan zetten. Het kan namelijk net zo goed iemand uit de buurt zijn die een erfelijke ziekte met zich meedraagt.
Alsjeblieft hoor, wat een onzin. Natuurlijk zijn er wel verschillende rassen onder de mens, dat ze samen kinderen kunnen krijgen maakt niks uit. Dit kan bijvoorbeeld bij honden ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:27 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jij bent dus het soort mens dat geen racist genoemd wil worden maar er wel een is en het wil verdedigen door het te verkopen als discriminatie. Dat is zoiets als een hoop stront verkopen voor een lekker bord boerenkool.
Er is maar een menselijk ras. Dat is ook aangetoond. Er is onderzoek geweest naar de verschillen tussen "rassen". Die zijn er dus niet.
Een blanke uit de kaukasus kan meer overeenkomst hebben met een Indiaanse native danmet een andere willekeurige kaukasus bewoner.
Ja ik vraag me dus ook af waar ze naar hebben gekeken bij dat onderzoek, want bepaalde groepen mensen ( aziaten afrikanen blanken) hebben toch gewoon in die groep veel dezelfde genen waardoor je dus van aparte groepen/rassen kan spreken....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:49 schreef Fetai het volgende:
[..]
Alsjeblieft hoor, wat een onzin. Natuurlijk zijn er wel verschillende rassen onder de mens, dat ze samen kinderen kunnen krijgen maakt niks uit. Dit kan bijvoorbeeld bij honden ook.
Ook aan het skelet kan worden gezien van welk ras iemand is, het zit 'm dus niet alleen aan de huidskleur.
Ik ben benieuwd naar je onderzoek, laat eens zien dan![]()
Dat blijkt dus niet zo te zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:53 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja ik vraag me dus ook af waar ze naar hebben gekeken bij dat onderzoek, want bepaalde groepen mensen ( aziaten afrikanen blanken) hebben toch gewoon in die groep veel dezelfde genen waardoor je dus van aparte groepen/rassen kan spreken....
Dus jullie nemen Mengele onderzoek als uitgangspunt en ik mag nu dit onderzoek gaan zoeken?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:49 schreef Fetai het volgende:
[..]
Alsjeblieft hoor, wat een onzin. Natuurlijk zijn er wel verschillende rassen onder de mens, dat ze samen kinderen kunnen krijgen maakt niks uit. Dit kan bijvoorbeeld bij honden ook.
Ook aan het skelet kan worden gezien van welk ras iemand is, het zit 'm dus niet alleen aan de huidskleur.
Ik ben benieuwd naar je onderzoek, laat eens zien dan![]()
ja tuurlijk wel, alle aziaten hebben toch een gen waardoor ze spleetogen krijgen en niet zo groot worden ?quote:
oke er is onderzoek naar gedaan en het is niet zo punt... beetje hetzelfde alsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:28 schreef nokwanda het volgende:
er IS onderzoek naar gedaan dat heeft aangetoond dat het niet zo is. punt.
Zoek in plaats van Mendel dingen aan te nemen die zwaar outdated zijn en uit een tijdperk stammen dat men het liefst achter zich laat. En er zijn hier wel mensen die er een waardeoordeel aan hechten. en ja... die mogen racist heten.
Jij zegt dat je een onderzoek gelezen hebt, maar je kunt het bestaan van dit onderzoek niet aantonen en nu vraag je ons om het zelf op te zoeken. Hoe kan ik jou nou nog serieus nemen, debiel?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dus jullie nemen Mengele onderzoek als uitgangspunt en ik mag nu dit onderzoek gaan zoeken?![]()
![]()
Zoek het zelf, stelletje debielen
nee was bedoeld voor degene die dat zeiquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:35 schreef MouzurX het volgende:
[..]
@edit dat heb ik toch niet gezegd? ( ik vind afrikaanse vrouwen wel totaal niet aantrekkelijk maja)
Precies. Genetisch kun je net zoveel lijken op je buren als op iemand uit Australie, mensen lijken veel meer op elkaar dan bijvoorbeeld honden. Bij mensen zijn er meer verschillen binnen de groepen dan ertussen. Als je bijvoorbeeld heel intelligent bent kun je het waarschijnlijk beter vinden met een intelligente Japanner dan met je zwakbegaafde buurman.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:45 schreef alors het volgende:
Mensen in rassen opdelen is bijna onmogelijk. Je kunt wel zeggen bv. Aziaten, indianen, blanken en zwarten. Maar er zijn nog zat volken die afgelopen eeuwen nauwelijk gekruist zijn met andere rassen, maar die er toch een soort van tussen zweven.
En Aboriginals zijn bv genetisch helemaal niet nauw verwant aan Afrikanen, overeenkomst is weer dat ze beide een donkere huid hebben.
Afrikanen kunnen heel donker zijn, met brede neus en dikke lippen. Maar dat hoeft niet. In Ethiopië heb je veel mensen met een lichtere huid, smallere neus en dunnere lippen. Ook beharingJa dat is tenslotte bij dieren ook van belang, is niet gelijk per 'ras'. Als Pakistanen Aziaten zijn, zou harigheid
een kenmerk kunnen zijn van het Aziatische ras. Chinezen zijn ook Aziaten (volgens de algemene opvatting) maar zij zijn niet harig. En er zijn donkere mensen met kroeshaar, maar ook met gewone krullen of stijl haar.
Over dat genetisch dicht bijelkaar zitten van rassen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ras_(mensheid) en nog meer over genen en waarom er geen rassen te definiëren zijn: http://academic.udayton.edu/race/01race/race.htm
Dat zijn uiterlijke kenmerken, die over duizenden jaren (toen men nog generaties lang in hetzelfde gebied bleef wonen) zijn gevormd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel, alle aziaten hebben toch een gen waardoor ze spleetogen krijgen en niet zo groot worden ?
Afrikanen hebben een gen waardoor ze zwart worden, lange lul hebben, goed ritme hebben etc....
Tuurlijk er zijn uitzonderingen maar dan zou je toch nog gemiddeld gezien kunnen zeggen dat afrikanen en aziaten die eigenschappen hebben?
Dus ook naast uiterlijke eigenschappen kunnen ze ook erfelijke ziektes meedragen waardoor je zou kunnen zeggen dan er een verhoogde kans is op ziekte 1 wanneer 1 van de ouders blank is verhoogde kans op ziekte 2 wanneer 1 van de ouders zwart is etc ...
of niet?
edit: sommige mensen voelen zich meteen weer aangevallen he, je kan toch wel van een qua ziektes zwakker geslacht spreken maar dan hoeft dat "ras" toch niet slechter te zijn?
Meer hoeft niet maar misschien bepaalde ziektes wel want... ziektes ontstaan door mutaties in het dna .... als dat dus gebeurt bij iemand en die krijgt kinderen die die ziekte ook hebben dan heb je na een lange tijd heel veel mensen in hetzelfde gebied ( vroeger verhuisden mensen niet ver/vaak) die een bepaalde ziekte meedragen, oftewel je zou kunnen zeggen dat mensen uit een bepaald gebied meer kans hebben die bepaalde ziekte met zich mee te dragen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:06 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat zijn uiterlijke kenmerken, die over duizenden jaren (toen men nog generaties lang in hetzelfde gebied bleef wonen) zijn gevormd.
En wie zegt er dat iemand die niet uit Europa, komt, of zwart is, meer erfelijke ziektes met zich meedraagt?
Dat ontken ik toch ook niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:23 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Meer hoeft niet maar misschien bepaalde ziektes wel want... ziektes ontstaan door mutaties in het dna .... als dat dus gebeurt bij iemand en die krijgt kinderen die die ziekte ook hebben dan heb je na een lange tijd heel veel mensen in hetzelfde gebied ( vroeger verhuisden mensen niet ver/vaak) die een bepaalde ziekte meedragen, oftewel je zou kunnen zeggen dat mensen uit een bepaald gebied meer kans hebben die bepaalde ziekte met zich mee te dragen.
Omdat de gezondheid daar nou niet echt geweldig is en slechte hygiene... hierdoor kunnen er ( lijkt me) meer mutaties ontstaan in het dna.... Ook is het daar veel warmer/meer zon en de zon zorgt o.a. voor die mutaties (toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:33 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook niet.
Ik vraag waarom zwarte mensen nou ineens zo heel veel meer ziektes met zich meedragen dan bijvoorbeeld jij, of een andere willekeurige (blanke) persoon?
wat is daar mis mee dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 04:36 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat er in de niet al te lange toekomst er inderdaad een versmelting van volkeren zal plaats vinden. Het zal onontkoombaar zijn. Los van wat mensen als StefanP vinden.
Nou als we dan als die gastjes in Southparkeruit zien no tyquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:50 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
wat is daar mis mee dan?
Nostradamus voorspelde dit ook dat de mensheid op den duur een gele huidskleur zou hebben..
so?
Is alleen maar gezond, al dat inteelt is slecht voor de gezondheid van de menschen toch zekers?
Het is al ronduit achterlijk om te stellen wat er gesteld wordt als je eventjes een beetje naar de wereldgeschiedenis kijkt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:47 schreef Fetai het volgende:
[..]
Jij zegt dat je een onderzoek gelezen hebt, maar je kunt het bestaan van dit onderzoek niet aantonen en nu vraag je ons om het zelf op te zoeken. Hoe kan ik jou nou nog serieus nemen, debiel?
ANGSTAANJAGEND nog wel, poe poe.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Golradir het volgende:
joh tegen die tijd is dat helemaal in de mode dat maken wij niet meer mee hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nou als we dan als die gastjes in Southparkeruit zien no ty![]()
klopt we zijn onstaan vanuit een aantal oermoeders dus we zijn allemaal incestfigurenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:13 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het is al ronduit achterlijk om te stellen wat er gesteld wordt als je eventjes een beetje naar de wereldgeschiedenis kijkt.
Dan zie je namelijk al dat het grootste deel van de wereld reeds uit mengvolkeren bestaan en dat mensen die als volkeren gezien worden al mengvolkeren zijn.
Daar is al geen eenheid in te ontdekken als zijnde een losstaand ras.
Het lijkt me dat dat niet eens linkjes behoeft. Maar je kunt natuurl;ijk ook verder niet willen nadenken.
Blanke mensen krijgen bv huidkanker als ze te veel zonnen/verbrand zijn. Donkere mensen nauwelijks, want die verbranden nauwelijks door hun pigment. Dat is de 'zwakte' van blanke mensen, die verdwijnt door te mengen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat de gezondheid daar nou niet echt geweldig is en slechte hygiene... hierdoor kunnen er ( lijkt me) meer mutaties ontstaan in het dna.... Ook is het daar veel warmer/meer zon en de zon zorgt o.a. voor die mutaties (toch?)
Maar dit zou je dan eigenlijk moeten opdelen in gebieden en niet blank/zwart/aziaat etc
edit: je zou het ook goed kunnen opvatten, want door al die ziektes zijn de sterksten overgebleven beetje hetzelfde als met de pest, heel veel mensen zijn er hier toen doodgegaan en de sterksten bleven over, waardoor als de pest nu zou uitbreken de meeste mensen hier niet dood aan zouden gaan.
Toen bestond de mens nog lang niet. Dan praat je over de tijd van de dinosaurus.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:42 schreef MouzurX het volgende:
Ja maar toen zaten de continenten nog aan elkaar vast toch ? of was dat nog eerder?
Hoe zijn ze dan van afrika naar andere continenten gegaan ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toen bestond de mens nog lang niet. Dan praat je over de tijd van de dinosaurus.
met het vliegtuigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hoe zijn ze dan van afrika naar andere continenten gegaan ?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
klopt we zijn onstaan vanuit een aantal oermoeders dus we zijn allemaal incestfiguren
en in feite gewoon gezellig allemaal familie van elkaar..
Ik denk dat ik maar ff ga eten bij de buurman het ruikt daar zo lekker en aangezien we in feite toch familie zijn
moet ie nie zeike!
![]()
Domme hippie. Je achterlijkheid openbaart zich al met je derde zin. Zodra iemand zegt dat het volledig natuurlijk is om met je eigen soort om te gaan, is hij een 'meelopertje van heeeel enge menskens.'quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
you're such a sorry petty excuse for a human
![]()
Echt... hoe KRIJG je dit soort achtrerlijkheid bedacht. Welke baarmoeder heeft DIT poephoofd, dat dit niet eens bedenkt maar dat enkel een meelopertje is van heeeel enge menskens, uitgepoept. Ik heb medelijden.
Indonesiërs behoren dan ook tot het Kaukasisch ras, die z'n oorsprong in India vindt. Ook de Indiërs zijn van Kaukasische afkomst. Heel Europa, en Noord-Amerika behoren ook tot de Kaukasische ras. En dat geldt ook voor de Marokkanen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Overgrootvader was een volledige indonesiër. Ik ben volledig blank, donkerblond en heb felblauwe ogen. Mensen staren mij ongelovig aan als ik zeg dat ook ik een allochtoon ben. Simplistische rassentheoriën worden daarmee gediskwalificeerd.
Juist die 2,4 * 1012 heeft dat veroorzaakt. Les 1 in 'hoe help ik een economie om zeep' gaat over donaties.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:39 schreef -Hahahah- het volgende:
[..]
Edit -
ondanks in de afgelopen 30 jaar bijna 2,4 biljoen euro aan directe donaties van het Westen te mogen ontvangen, zegt op zich al genoeg.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Juist die 2,4 * 1012 heeft dat veroorzaakt. Les 1 in 'hoe help ik een economie om zeep' gaat over donaties.![]()
Da's best jammer. Redheads are cutequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:51 schreef B_BOY het volgende:
het blanke volk sterft inderdaad uit, net als roodharige en blonde mensen
over 200 jaar zijn er waarschijnlijk al geen red heads meer :S
Het valt mij op dat altijd alleen blanke mensen voor rascist uit worden gemaakt en ook heel snel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Nee hoor. Ik ken helaas ook zwarte mensen/ gekleurde mensen/ indische mensen die dat doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat altijd alleen blanke mensen voor rascist uit worden gemaakt en ook heel snel.
Ja ik ken er ook genoeg helaas, maar rascistisch worden ze nooit genoemd dan hoort het ineens bij hun cultuur ofzo.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:43 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ken helaas ook zwarte mensen/ gekleurde mensen/ indische mensen die dat doen.
Denk dat die vrouw ook een medewerker hadquote:Op zondag 8 juli 2007 22:13 schreef GlazenKaak het volgende:
Hehe dit vroeg ik me dus ook vandaag af. Mijn medewerker is blank, zijn vrouw zwart, en hun kindje is gewoon zwart, ietsjes lichter dan z'n moeder misschien en hij heeft geen afrohaar, maar "normaal" zwart krullend haar.
Wat een bullshit. Al ver daarvoor waren de 'rassen' gekruisd en het is nog eeuwen doorgegaan, dus je kunt echt niet zeggen dat een persoon van een bepaald ras is.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:41 schreef -Hahahah- het volgende:
[..]
Indonesiërs behoren dan ook tot het Kaukasisch ras, die z'n oorsprong in India vindt. Ook de Indiërs zijn van Kaukasische afkomst. Heel Europa, en Noord-Amerika behoren ook tot de Kaukasische ras. En dat geldt ook voor de Marokkanen.
Dat ze niet aangetast waren, is omdat voor negroïden de Sahara te zwaar was om te oversteken.
Je kunt het in 3 rassen verdelen:
Kaukasiërs (blanken). Dat Indiërs toch in armoede leven, komt voornamelijk door hun cultuur en hun kastensysteem.
Negroïden (negers): veelal een sterke fysieke bouw.
Mongoliërs (Aziaten) Over het algemeen de slimsten van het trio. Maar beschikken wel over een niet zo sterke constitutie.
En dan heb je ook nog de indianen, waarvan de aboriginals ook de afstammelingen zijn. Maar ze zijn bijna uitgestorven.
Turkquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Overgrootvader was een volledige indonesiër. Ik ben volledig blank, donkerblond en heb felblauwe ogen. Mensen staren mij ongelovig aan als ik zeg dat ook ik een allochtoon ben. Simplistische rassentheoriën worden daarmee gediskwalificeerd.
Kom op we gaan vandaag al onze buren lastig vallen!!!!!!!!quote:
quote:Op donderdag 12 juli 2007 01:47 schreef RickoKun het volgende:
Maakt niet uit,
als een gast 1/18de indonesisch is, en in NL woont, zal ie zelf zeggen dat hij indonesisch is.
Want dat hoort zo in NL, je bent VET STOOOOEEERRRRR COOL EN MAAAASTERLIJK als je allochtoon bent.
Nee, gemixte ouders kunnen samen juist wel lichte kinderen krijgen, omdat ze ook allebei recessieve genen door kunnen geven. En als een kind 2 recessieve genen heeft komt die eigenschap alsnog naar voren.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:00 schreef covie het volgende:
Chromosomen bevatten verschillende genen die o.a. bepalen wat bijv. jou huidskleur wordt.
Genen kunnen dominant zijn. Het donkere gen is vrijwel altijd dominant over het licht gen.
Daarom krijg je altijd een donker kindje bij gemixte ouders.
Nooit bij biologie gehad?
Nee ik ken wel gasten die bijv echt maar 10% iets zijn en dan meteen denken dat ze volbloed zijnquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:54 schreef alors het volgende:
[..]
Is je vriendin er vandoor gegaan met een allochtoon?
Neeeee, geen blonde mensen meer.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:51 schreef B_BOY het volgende:
het blanke volk sterft inderdaad uit, net als roodharige en blonde mensen
over 200 jaar zijn er waarschijnlijk al geen red heads meer :S
halfbloedjes zijn vaak cheil!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Neeeee, geen blonde mensen meer.![]()
Als ik nou 200 jaar later had geleefd was ik nog origineel geweest.![]()
Btw, ik ken een Indiase die met een Nederlander 2 kinderen heeft, en dat zijn ook echt hele mooie kinderen. Beetje getint, donker haar, en blauwe/grijze/groene ogen.![]()
Uhh pinoquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nah, ik vind vaak dat ze of erg knap zijn, of helemaal niet.quote:
Wat denk je dat er met de vrouwelijke slaven gebeurde?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:18 schreef MichielPH het volgende:
Het lijkt me niet dat vroeger veel zwarten (mag dit woord nou?) seks hadden met blanken. Met de slavernij und so..
Dat is dus niet altijd zoquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:00 schreef covie het volgende:
Chromosomen bevatten verschillende genen die o.a. bepalen wat bijv. jou huidskleur wordt.
Genen kunnen dominant zijn. Het donkere gen is vrijwel altijd dominant over het licht gen.
Daarom krijg je altijd een donker kindje bij gemixte ouders.
Nooit bij biologie gehad?
De achterliggende gedachte lijkt mij dat, wanneer mensen lang genoeg (enkele generaties) worden blootgesteld aan een ziekte, de ziekte met de tijd een ernstigere vorm aanneemt, of dat het lichaam in sommige gevallen, zoals nu, zich aanpast en de ziekte effectief bestrijdt. Dat bevestigd tenminste alvast dat blanke mensen niet per se beter zijn (in het geval van hiv dan)... even voor de nazi-Nederlanders hier.quote:Prostituees zijn hiv-resistent
De onderzoekers achter de doorbraak, Walker en Sekaly, bestuderen een groep seropositieven, zogenaamde 'elitecontrollers', van wie er steeds meer worden ontdekt. Het zijn mensen die hiv in hun lichaam hebben zonder ziek te worden. Naar schatting gaat het om 1 op de 300 hiv-geïnfecteerden. Niemand weet hoe ze gezond blijven, maar de onderzoekers vermoeden dat hun killerT-cellen geen grote hoeveelheden PD1 produceren als ze aan hiv worden bloodgesteld. Sekaly bevestigde deze theorie met een voorstudie onder 12 elitecontrollers, die een veel lager niveau van het PD1-eiwit bleken te hebben dan andere hiv-patiënten. De onderzoekers hebben nog een andere groep op het oog die schijnbaar immuun voor hiv is, onder wie prostituees in Kenia, die het virus - ondanks de enorm hoge kans op besmetting - niet in hun bloed hebben.
Zelfde als met de pest ... toen overleefden er ook een paar op de 100.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:55 schreef boyv het volgende:
Er is trouwens een nieuw tijdschrift Wetenschap in Beeld, waarin een artikel staat over prostituees die imuun zijn geworden voor hiv.
[..]
De achterliggende gedachte lijkt mij dat, wanneer mensen lang genoeg (enkele generaties) worden blootgesteld aan een ziekte, de ziekte met de tijd een ernstigere vorm aanneemt, of dat het lichaam in sommige gevallen, zoals nu, zich aanpast en de ziekte effectief bestrijdt. Dat bevestigd tenminste alvast dat blanke mensen niet per se beter zijn (in het geval van hiv dan)... even voor de nazi-Nederlanders hier.
om het topic maar weer even een schop te geven
Die slechte hygiene lijkt me juist eerder voor een sterker ras te zorgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat de gezondheid daar nou niet echt geweldig is en slechte hygiene... hierdoor kunnen er ( lijkt me) meer mutaties ontstaan in het dna.... Ook is het daar veel warmer/meer zon en de zon zorgt o.a. voor die mutaties (toch?)
Maar dit zou je dan eigenlijk moeten opdelen in gebieden en niet blank/zwart/aziaat etc
edit: je zou het ook goed kunnen opvatten, want door al die ziektes zijn de sterksten overgebleven beetje hetzelfde als met de pest, heel veel mensen zijn er hier toen doodgegaan en de sterksten bleven over, waardoor als de pest nu zou uitbreken de meeste mensen hier niet dood aan zouden gaan.
Ik heb er niet echt verstand van hoor, maar is het niet zo van 50% kans op een halfbloedjekleurachtig kindje, 25% kans op een donker kindje en 25% kans op een blank kindje?quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:09 schreef covie het volgende:
[..]
Niet altijd nee, tuurlijk zijn er uitzonderingen maar 90% van de keren wel.
quote:“But whether Ghana or Brazil wins, either way it should be our victory -- the Brazilians are the prodigal sons of Africa.”
"[...] We were discussing the origins of humans from the evolutionary perspective and then one priest said " Well, what it means is that we are all ... and then I completed the sentence "Africans in disguise". If we take it from that angle, we're actually playing the African cup of nations, no?"
Preciesquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:21 schreef alors het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt verstand van hoor, maar is het niet zo van 50% kans op een halfbloedjekleurachtig kindje, 25% kans op een donker kindje en 25% kans op een blank kindje?
Dat foute kun je wel weglaten, want dat zou betekenen dat er ook goede zwarte mannen zijn en volgens South Park is dat niet zoquote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
En 2/3e van de bevolking is al zwart... Dat komt allemaal door die vrouwen die vallen op foute zwarte mannen!![]()
2/3 van de wereldbevolking is zwart omdat ze daar in afrika 10 kinderen krijgen per gezin terwijl ze het al zo slecht hebben ....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 05:07 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Dat foute kun je wel weglaten, want dat zou betekenen dat er ook goede zwarte mannen zijn en volgens South Park is dat niet zo
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:20 schreef nokwanda het volgende:
Vrijwel niemand, ook hier in europa, is zuiver blank.
Ik ben erg benieuwd hoe die twee bikkels bij elkaar kinderen gaan maken. Wie zou het vrouwtje zijn?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:36 schreef alors het volgende:
Halfbloedjes met blank kan weer wel gewoon blanke kinderen krijgen, ook gekleurde. Bv Pierre van Hooijdonk en Ruud Gullit, hun kinderen uiteraard
Tjonge, ja. Als die Afrikanen het toch allemaal eens zo goed doorhadden als jij...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
2/3 van de wereldbevolking is zwart omdat ze daar in afrika 10 kinderen krijgen per gezin terwijl ze het al zo slecht hebben ....
Van die 10 kinderen sterven er een paar en de rest wordt uiteindelijk een jaar of 40. Dus hoe slechter ze het hebben hoe meer kinderen ze moeten makenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
2/3 van de wereldbevolking is zwart omdat ze daar in afrika 10 kinderen krijgen per gezin terwijl ze het al zo slecht hebben ....
Beetje hard he... veel kinderen maken die het dan kut gaan krijgen en dood gaan met veel pijn waardoor er een paar overleven zodat jij oud kan worden....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:29 schreef cikolata het volgende:
[..]
Van die 10 kinderen sterven er een paar en de rest wordt uiteindelijk een jaar of 40. Dus hoe slechter ze het hebben hoe meer kinderen ze moeten maken
Dat is evolutiequote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Beetje hard he... veel kinderen maken die het dan kut gaan krijgen en dood gaan met veel pijn waardoor er een paar overleven zodat jij oud kan worden....
Flikker toch op man.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Beetje hard he... veel kinderen maken die het dan kut gaan krijgen en dood gaan met veel pijn waardoor er een paar overleven zodat jij oud kan worden....
Ik zeg alleen maar wat we op school leren hoor.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:43 schreef Hik het volgende:
[..]
Flikker toch op man.
Ga je gewoon eerst een keer in iets verdiepen voordat je zulke ongelooflijk domme uitspraken doet.
Kleuter.
Precies racisten zijn gewoon jaloersquote:Op maandag 15 september 2008 22:52 schreef Chrisende het volgende:
Ach wat maakt het allemaal toch uit. Je krijgt wel mooie kindertjes met een mooie huidskleur..niet te blank, niet te donker
Klopt, dat heet dan een blanke neger.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:18 schreef Aufruhr het volgende:
Goh, met biologie hebben wij ooit iets geleerd over zaadjes en kenmerken. Het kan toch zijn dat 2 zwarte mensen toch een blank kind kunnen krijgen.
Meer weet ik hier niet meer van. Is nogal lang geleden
Nee, ik wil dat mijn eigen kleur gewoon behouden blijftquote:Op dinsdag 16 september 2008 00:08 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Precies racisten zijn gewoon jaloers
Ach, alle mensen met blauwe ogen schijnen ook van 1 iemand af te stammen. Dus al zijn je genen zo recessief als het maar zijn kan, er blijven vast wel blonde/blanke/blauwogige mensen opduiken.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:41 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Nee, ik wil dat mijn eigen kleur gewoon behouden blijft. Ik ben vrij wit en blauwe ogen. En ik geloof dat de toekomst voor ons er niet goed uitziet als we allemaal even een koffiemix gaan maken. Overigens vertrek ik in de toekomst mischien naar Zuid-Afrika, dus ikzelf zou denk ik ook niet al te goed bijdragen aan de overleving, want daar word een witte als ik ook al gauw een stukke donkerder
.
Dat is toch een andere kleur, half-bloedjes hebben ook meestal een soort glanzende huid.quote:Op woensdag 17 september 2008 13:42 schreef Chrisende het volgende:
Hoeveel blanke mensen zitten massaal op het strand en onder de zonnebank om een bruin kleurtje te krijgen, het zelfde kleurtje wat de meeste halfbloedjes al hebben..allemaal jaloers
hoeft niet hoor. Mijn huidskleur is precies hetzelfde als die van een zongebruind iemand.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is toch een andere kleur, half-bloedjes hebben ook meestal een soort glanzende huid.
xenwolf maakt volgens mij een grapjequote:Op dinsdag 16 september 2008 23:53 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ach, alle mensen met blauwe ogen schijnen ook van 1 iemand af te stammen. Dus al zijn je genen zo recessief als het maar zijn kan, er blijven vast wel blonde/blanke/blauwogige mensen opduiken.
Persoonlijk vind ik zo'n koffiemix wel mooier.
In 1920 was dat wel anders:quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Rassen mengen is het creëren van bastaarden.
Waarom denk je dat een bastaard hond minder waard is.
Vuilnisbakkenras...
Wat maakt het de vuilnisbakkenraskat voor jou dan minder waard?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Vuilnisbakkenras...
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:50 schreef jaoka het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met de vrouwelijke slaven gebeurde?
De gemixte kinderen in die tijd in de VS kwamen wel voor meer dan 90% (denk wel meer dan 99% maar blijft een gok) van een blanke man en een zwarte vrouw. Omgekeerd konden ze namelijk rekenen op zeer hoge straffen.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
xenwolf maakt volgens mij een grapje
wel meende.quote:Nee, ik wil dat mijn eigen kleur gewoon behouden blijft. Ik ben vrij wit en blauwe ogen. En ik geloof dat de toekomst voor ons er niet goed uitziet als we allemaal even een koffiemix gaan maken.
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
3,5 miljoen is een beetje weinigquote:Op woensdag 17 september 2008 23:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).
Ja maar niet wit is automatisch zwart hequote:Op woensdag 17 september 2008 23:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).
Jammer dat de meeste rashonden genetische ziektes hebben door inteelt.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Vuilnisbakkenras...
nie blanker maar lichter. Ik ben afrikaans en tussen bruin/mokkabruin in ongeveer. Als ik daar me hele leven nog had gewoon was ik mischien wel echt heel donker geweest (pure chocolade) vind ik mooi trouwensquote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me nou al een poos iets af:
Er zijn gekleurde mensen die kinderen krijgen met blanke mensen -> je krijgt gekleurde kinderen (meestal)
dus zwart + wit = bruin + zwart ofzo en dan dat weer bij elkaar = ook ongeveer zwart/bruin..
Klopt deze stelling of niet? Of worden gekleurde mensen steeds blanker wanneer ze in een land als bijv Nederland wonen?
ps: dit is dus een serieuze vraag...
met nadruk op vaak.quote:Op donderdag 18 september 2008 09:40 schreef SolidArt het volgende:
Het verschil met het begrip ras zoals het bij dieren gebruikt wordt is essentieel: bij een menselijk ras is geen sprake van bewuste selectie om de raskenmerken te bewaren of te bewerken. Binnen een soort, in dit geval Homo sapiens, bestaan populaties die zich onderscheiden en die over de generaties als zodanig herkenbaar zijn.
Het kan in een aantal contexten wel degelijk zinvol zijn om aan te geven wat de etnische achtergrond van een persoon is:
* Medicijnen werken soms verschillend bij mensen van verschillende herkomst.
* Vele ziekten hebben een verschillende kans om voor te komen bij mensen van verschillende herkomst. (De resistentieontwikkeling bij mensen is een evolutionair proces waarbij aanraking met een ziekte, en dus de geografische locaties van de voorouders een grote rol spelen. Een goed voorbeeld in de geschiedenis is bijvoorbeeld de teloorgang van het Incarijk veelal door toedoen van epidemieën van ziekten die door Europeanen naar Zuid-Amerika werden gebracht.)
* Sommige erfelijke eigenschappen komen in de ene groep (NB: een groep kan een zeer variabele grootte hebben, van een geïsoleerde gemeenschap in Noord-Zweden tot heel het Incarijk) vaker voor dan in een andere.
* De culturele identiteit wordt vaak ook door een persoon zelf ontleend aan de etnische achtergrond.
* De vraag naar cosmetische producten hangt sterk af van huidskleur en haartype[5].
mwa, hij wil gewoon een reactie uitlokkenquote:Op woensdag 17 september 2008 23:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik hoop het.Ik dacht dat hij
[..]
wel meende.
Volgens mij staat er niet 'culturele achtergrond' maar 'culturele identiteit'quote:Op donderdag 18 september 2008 16:07 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
met nadruk op vaak.
wat wordt precies bedoeld met 'culturele achtergrond'?
ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 18 september 2008 16:26 schreef barthol het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niet 'culturele achtergrond' maar 'culturele identiteit'
Als mensen zich "hollander" voelen is dat naast een nationale- ook een cuturele indentiteit, Vooral als hetquote:Op donderdag 18 september 2008 19:58 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik
wat wordt er dan mee bedoeld?
In de VS heb ik 20 jaar geleden gelezen dat bij te vroeg geboren kinderen, een zwart meisje de grootste overlevingskans heeft, en een aziatisch jongentje de kleinste.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
kan wel, hangt er vanaf hoe de ouders eruit zien. Ik ken ook een halbloedje (surinaams/nederlands) waarvan je zou zeggen dat ze gewoon volboed surinaamse is. Zo heb je wel meer mensen (ook onder celebs) die iets ''anders'' hebben wat je niet verwacht.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Praktijkvoorbeeldje?
Ik ben voortgekomen uit een 100% Nederlandse vader en 100% Indonesische moeder. Mijn neven en nichten idemdito.
Die neven en nichten zijn een stuk ouder en hebben inmiddels zelf al kinderen rondlopen, allemaal met Nederlandse man/vrouw.
Bij hun kinderen is al vrijwel niks meer terug te vinden van het 'indo bloed'.
Binnen 2 generaties zijn die kenmerken dus eigenlijk helemaal verdwenen. Vond dat toch een vrij bizar gezicht.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:02 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik hoorde op Bali een mooi verhaal:
God zou deeg hebben gemaakt om daar het prototype mens mee te bakken.
De eerste keer bakte hij te kort. Dat werd de blanke mens.
Daarna te lang. Dat werd zwarte mens.
Daarna precies goed. Mooi goudgeel. Dat werd Balinees
Tsja... Waarbij ik moet aantekenen dat mijn voorkeur ook bij de gtinte mens licht (wat mijn vrouw dan ook is...)
alleen als je ze goed opvoedtquote:Op zaterdag 20 september 2008 15:48 schreef nokwanda het volgende:
Als jullie nou kindjes gaan maken krijg je dus goeie baksels
Zo is het!quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:11 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
alleen als je ze goed opvoedt
ja, meestal zijn ze mooie jah, omdat ze eigenlijk het beste van ´´both worlds´´ hebben ... maar mooie mensen heb je natuurlijk in ieder ras.quote:Op maandag 22 september 2008 14:34 schreef shinydiscoball het volgende:
Halfbloedjes zijn niet allemaal perse mooie mensen, maar ik vind ze vaak wel de mooiste kleurtjes hebben.
Al zeg ik het zelf.
Ik weet niet of je op mij reageerde, maar ik bedoelde hetzelfde hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 17:05 schreef bondgirl007 het volgende:
Dat vind ik echt compete onzin. Dat ze een mooi kleurtje hebben zal best, maar ik denk dat er net zoveel mooie donkere en blanke mensen zijn. Iedereen ziet bijvoorbeeld toch dat Kerry Washington (zwart)en Charlize Theron
(blank) beiden mooier zijn dan Mariah Carey (halfbloed)
carey![]()
![]()
![]()
![]()
Daarnaast is schoonheid -denk ík- vrij subjectief.
Wat is puur zwart? Zoals vele zwarte Amerikanen zal er wel ergens een witte schakel in de stamboom zitten, maar dat moet je ook niet overdrijven. In Afrika zijn ook genoeg echte Afrikanen die gewoon niet pikzwart zijn, zelfs niet donkerbruin. Plus dat donkere mensen in landen waar de zon niet elke dag schijnt ook lichter worden/zijn.quote:Op woensdag 24 september 2008 20:55 schreef nokwanda het volgende:
Dan krijg je nog de vraag: wat is zwart?
Is Kerry Washington puur zwart?Ik denk van niet. Ik denk dat die ook even gemengd is als Mariah Carey. (idd)
Ik zie verschillende afbeeldingen van haar
Hier lijkt ze pure chocolate
[ afbeelding ]
En hier heeft ze dezefde kleur als mijn zoon. En die heeft kleinere krullen ook, maar dat kan natuurlijk bij haar een curly zijn (wss)
[ afbeelding ]
als je echt heel ver terug gaat kan bijna 90% van de bevolking (wereld) meerdere rassen in zichzelf hebben. Afrikanen waren natuurlijk als eerst dus ja iedereen is echt heel ver terug een beetje afrikaansquote:
khoisan is een stam? ...quote:Op woensdag 24 september 2008 21:54 schreef nokwanda het volgende:
Klopt. De meeste afrikanen zijn niet zo heel zwart. Mijn zoon is half Zuidafrikaans. Zijn vader is puur afrikaans, maar ook niet zo heel donker. De familie heeft blijkbaar vrij veel Khoisan bloed. Zeg maar, een kleur als Nelson Mandela. Wel met ene heel strakke peperkorrelkroes trouwens. Mijn zoon wordt in de zomer donkerder dan sommige andere mensen in Zuid afrika die wel puur afrikaans zijn. In de winter is hij lichter, zoals op de tweede foto van miss Washington. En dan heb ik het echt alleen over puur afrikaans. Daar is het zo lang strikt gescheiden gehouden dat er dan ook niet echt twijfel over bestaat of dat het anders in de familie bekend is.
Maar zo is dat in heel veel landen. Het ene volk kan veel lichter zijn terwijl het buurvolk twee tinten donkerder is.
Ik hou niet zo van al dat extentiongedoe. Ik heb ze lang zelf gezet bij anderen, maar mooi vinden doe ik het niet.quote:Op vrijdag 26 september 2008 17:13 schreef aychelle het volgende:
[..]
als je echt heel ver terug gaat kan bijna 90% van de bevolking (wereld) meerdere rassen in zichzelf hebben. Afrikanen waren natuurlijk als eerst dus ja iedereen is echt heel ver terug een beetje afrikaansAl zie je dat natuurlijk niet meer terug. En inderdaad nokwanda wat jij zei is dat ze in afrika ook verschillende tinten hebben, en niet alleen maar ''puur'' donker.
net als iedere afro-amerikaan is kerry washington een beetje gemixt. maar ook dat soort topmodellen als naoimi cambell (deels aziatish) en tyra banks, ach ja ..... ik kan ook wel ergens gemixt zijn maar vind het niet heel interesant om te weten.
ik vind jessica white nog mooier![]()
[ afbeelding ]
Ze worden nooit blank, want daarmee bedoelen we een ras. Als een blanke een kind maakt met een neger, dan is dat kind een lichtgekleurde neger, krijgt die een kind met een blanke, dan is dat een nog lichter gekleurde neger etc... Op een gegeven moment heb je iemand die blank lijkt, maar waar nog steeds bijvoorbeeld 1/128e neger in zit, m.a.w. het is geen blanke.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:53 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Ze worden wel lichter, maar of ze ooit blank worden?
Er zullen altijd blanke mensen met mekaar gaan.
Maar we zullen in de jaren wel gekleurder worden.
Dat vind ik onzin.quote:Op zaterdag 27 september 2008 07:37 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Ze worden nooit blank, want daarmee bedoelen we een ras. Als een blanke een kind maakt met een neger, dan is dat kind een lichtgekleurde neger, krijgt die een kind met een blanke, dan is dat een nog lichter gekleurde neger etc... Op een gegeven moment heb je iemand die blank lijkt, maar waar nog steeds bijvoorbeeld 1/128e neger in zit, m.a.w. het is geen blanke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |