xenwolf maakt volgens mij een grapjequote:Op dinsdag 16 september 2008 23:53 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ach, alle mensen met blauwe ogen schijnen ook van 1 iemand af te stammen. Dus al zijn je genen zo recessief als het maar zijn kan, er blijven vast wel blonde/blanke/blauwogige mensen opduiken.
Persoonlijk vind ik zo'n koffiemix wel mooier.
In 1920 was dat wel anders:quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
En 2/3e van de bevolking is al zwart... Dat komt allemaal door die vrouwen die vallen op foute zwarte mannen!![]()
quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Rassen mengen is het creëren van bastaarden.
Waarom denk je dat een bastaard hond minder waard is.
Vuilnisbakkenras...
Wat maakt het de vuilnisbakkenraskat voor jou dan minder waard?quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Vuilnisbakkenras...
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:50 schreef jaoka het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met de vrouwelijke slaven gebeurde?
De gemixte kinderen in die tijd in de VS kwamen wel voor meer dan 90% (denk wel meer dan 99% maar blijft een gok) van een blanke man en een zwarte vrouw. Omgekeerd konden ze namelijk rekenen op zeer hoge straffen.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
xenwolf maakt volgens mij een grapje
wel meende.quote:Nee, ik wil dat mijn eigen kleur gewoon behouden blijft. Ik ben vrij wit en blauwe ogen. En ik geloof dat de toekomst voor ons er niet goed uitziet als we allemaal even een koffiemix gaan maken.
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).quote:Op zondag 8 juli 2007 21:58 schreef BlackFrancis het volgende:
En 2/3e van de bevolking is al zwart... Dat komt allemaal door die vrouwen die vallen op foute zwarte mannen!![]()
3,5 miljoen is een beetje weinigquote:Op woensdag 17 september 2008 23:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).
Ja maar niet wit is automatisch zwart hequote:Op woensdag 17 september 2008 23:57 schreef Fides het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Als je bedenkt dat er meer dan 3,5 miljoen mensen in Azie wonen (die niet zwart zijn).
Jammer dat de meeste rashonden genetische ziektes hebben door inteelt.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:55 schreef SolidArt het volgende:
Vuilnisbakkenras...
nie blanker maar lichter. Ik ben afrikaans en tussen bruin/mokkabruin in ongeveer. Als ik daar me hele leven nog had gewoon was ik mischien wel echt heel donker geweest (pure chocolade) vind ik mooi trouwensquote:Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef MouzurX het volgende:
Ik vraag me nou al een poos iets af:
Er zijn gekleurde mensen die kinderen krijgen met blanke mensen -> je krijgt gekleurde kinderen (meestal)
dus zwart + wit = bruin + zwart ofzo en dan dat weer bij elkaar = ook ongeveer zwart/bruin..
Oftewel op den duur zullen er nauwelijks meer blanken mensen zijn want alle kinderen zijn bruin/zwart .
Klopt deze stelling of niet? Of worden gekleurde mensen steeds blanker wanneer ze in een land als bijv Nederland wonen?
ps: dit is dus een serieuze vraag...
met nadruk op vaak.quote:Op donderdag 18 september 2008 09:40 schreef SolidArt het volgende:
Het verschil met het begrip ras zoals het bij dieren gebruikt wordt is essentieel: bij een menselijk ras is geen sprake van bewuste selectie om de raskenmerken te bewaren of te bewerken. Binnen een soort, in dit geval Homo sapiens, bestaan populaties die zich onderscheiden en die over de generaties als zodanig herkenbaar zijn.
Het kan in een aantal contexten wel degelijk zinvol zijn om aan te geven wat de etnische achtergrond van een persoon is:
* Medicijnen werken soms verschillend bij mensen van verschillende herkomst.
* Vele ziekten hebben een verschillende kans om voor te komen bij mensen van verschillende herkomst. (De resistentieontwikkeling bij mensen is een evolutionair proces waarbij aanraking met een ziekte, en dus de geografische locaties van de voorouders een grote rol spelen. Een goed voorbeeld in de geschiedenis is bijvoorbeeld de teloorgang van het Incarijk veelal door toedoen van epidemieën van ziekten die door Europeanen naar Zuid-Amerika werden gebracht.)
* Sommige erfelijke eigenschappen komen in de ene groep (NB: een groep kan een zeer variabele grootte hebben, van een geïsoleerde gemeenschap in Noord-Zweden tot heel het Incarijk) vaker voor dan in een andere.
* De culturele identiteit wordt vaak ook door een persoon zelf ontleend aan de etnische achtergrond.
* De vraag naar cosmetische producten hangt sterk af van huidskleur en haartype[5].
mwa, hij wil gewoon een reactie uitlokkenquote:Op woensdag 17 september 2008 23:05 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik hoop het.Ik dacht dat hij
[..]
wel meende.
Volgens mij staat er niet 'culturele achtergrond' maar 'culturele identiteit'quote:Op donderdag 18 september 2008 16:07 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
met nadruk op vaak.
wat wordt precies bedoeld met 'culturele achtergrond'?
ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 18 september 2008 16:26 schreef barthol het volgende:
[..]
Volgens mij staat er niet 'culturele achtergrond' maar 'culturele identiteit'
Als mensen zich "hollander" voelen is dat naast een nationale- ook een cuturele indentiteit, Vooral als hetquote:Op donderdag 18 september 2008 19:58 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
ja dat bedoel ik
wat wordt er dan mee bedoeld?
In de VS heb ik 20 jaar geleden gelezen dat bij te vroeg geboren kinderen, een zwart meisje de grootste overlevingskans heeft, en een aziatisch jongentje de kleinste.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ben je een racist omdat je geen kinderen wilt met een ander ras omdat biologisch gezien de kans op zwak nageslacht groter is bij vermenging van soorten?
kan wel, hangt er vanaf hoe de ouders eruit zien. Ik ken ook een halbloedje (surinaams/nederlands) waarvan je zou zeggen dat ze gewoon volboed surinaamse is. Zo heb je wel meer mensen (ook onder celebs) die iets ''anders'' hebben wat je niet verwacht.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Praktijkvoorbeeldje?
Ik ben voortgekomen uit een 100% Nederlandse vader en 100% Indonesische moeder. Mijn neven en nichten idemdito.
Die neven en nichten zijn een stuk ouder en hebben inmiddels zelf al kinderen rondlopen, allemaal met Nederlandse man/vrouw.
Bij hun kinderen is al vrijwel niks meer terug te vinden van het 'indo bloed'.
Binnen 2 generaties zijn die kenmerken dus eigenlijk helemaal verdwenen. Vond dat toch een vrij bizar gezicht.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:02 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik hoorde op Bali een mooi verhaal:
God zou deeg hebben gemaakt om daar het prototype mens mee te bakken.
De eerste keer bakte hij te kort. Dat werd de blanke mens.
Daarna te lang. Dat werd zwarte mens.
Daarna precies goed. Mooi goudgeel. Dat werd Balinees
Tsja... Waarbij ik moet aantekenen dat mijn voorkeur ook bij de gtinte mens licht (wat mijn vrouw dan ook is...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |