een muziek winkel in de buurt heeft hier een blauwe paisly tele hangenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:18 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, ik kom maar weer 'even' kijken en ik heb gelijk de laatste post... handig!
Anyways, lullig voor je Neidropje, had een leuke gitaar geweest!![]()
Troost:
[afbeelding]
Ja, voor de volledigheid mis ik die eigenlijk nog... Maar ja, teles zijn kutgitaren... dus we doen het maar niet...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:48 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
een muziek winkel in de buurt heeft hier een blauwe paisly tele hangen
Zo ongeveer, de Elitists komen uit Japan, wat mij betreft betere bouwers dan Amerikanen. En van die gitaren is idd alle hardware USA of hetzelfde als wat ze in de USA gebruiken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:32 schreef Bafnek het volgende:
Ik had gehoord dat bv een Epiphone Les Paul Custom Elitist, dezelfde hardware heeft als de Gibson Les Paul Custom alleen in een fabriek gemaakt (china).
Klop dit?
Tussen de bloemenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 10:18 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, ik kom maar weer 'even' kijken en ik heb gelijk de laatste post... handig!
Anyways, lullig voor je Neidropje, had een leuke gitaar geweest!![]()
Troost:
Mooi setje Dribbel_quote:Op zaterdag 7 juli 2007 09:58 schreef Dribbel_ het volgende:
zohet duurde ff
maar dan heb je ook wat
Flower power hequote:
Ja ben helemaal tevredenquote:
Heb deze voor 175 gekocht, maar zaten wat beschadegingen op, scheur in het speakerdoek (boeiend zit nu toch een plaat voor, en hij had het doek ook nog eens geverft, nouja boeiend ziet er allemaal nog goed uitquote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:57 schreef guitarist.nl het volgende:
Is dat een 2x12" speaker kast? Wat kost zoiets?
Is dat gekke metalding niks geworden?quote:
Van je fender met fender, naar gibson met marshall ? Heb je je hoofd gestoten ? Wat is er aan de hand ? Gaat het wel helemaal goed ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Netjes. Ik zit stiekem ook nog naar zoiets te kijken. En dan met een Marshall 50 watt Plexi ofzo.
Zal de pubertijd wel zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Van je fender met fender, naar gibson met marshall ? Heb je je hoofd gestoten ? Wat is er aan de hand ? Gaat het wel helemaal goed ?
Nee, gelijk heb je, jij hebt toch die schitterende 61'er met Maestro?quote:
jups!.......quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:10 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, gelijk heb je, jij hebt toch die schitterende 61'er met Maestro?
Tering, daar zou ik mijn ziel voor verkopen!![]()
Ziel+nier... damn, wat een mooi gitaartje...quote:
Gaat prima hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Van je fender met fender, naar gibson met marshall ? Heb je je hoofd gestoten ? Wat is er aan de hand ? Gaat het wel helemaal goed ?
Sg is ook geen Gibson, is gewoon een opgevoerde tele, superscherp, mooie cleane toon en fijn humbuckerkarakter overstuurd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:19 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Gaat prima hoor.
Maar, een SG komt d'r sowieso. Marshall moet ik nog even zien.
Ehuh, en samen met de ES335 de enige Gibson die ik fijn vind.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:21 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Sg is ook geen Gibson, is gewoon een opgevoerde tele, superscherp, mooie cleane toon en fijn humbuckerkarakter overstuurd.
Enige humbuckergitaar die al die tijd is gebleven...![]()
ja, dat is wel een mooie. jammer dat ik altijd sg gitaren verbindt met lompe boerenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:20 schreef guitarist.nl het volgende:
Dit vind ik wel wat opzich:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:51 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ja, dat is wel een mooie. jammer dat ik altijd sg gitaren verbindt met lompe boeren
op marktplaats staat nog een 8222 voor 200 geloof ik.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Netjes. Ik zit stiekem ook nog naar zoiets te kijken. En dan met een Marshall 50 watt Plexi ofzo.
Yep, ESje is ook leuk... en onbetaalbaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:38 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ehuh, en samen met de ES335 de enige Gibson die ik fijn vind.
Ik vind hem wel beter spelen dan een Tele, vooral wat hoger.
Samen met: http://www.marktplaats.nl(...)lexi-super-lead.htmlquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:55 schreef Cynic het volgende:
[..]
op marktplaats staat nog een 8222 voor 200 geloof ik.
ook een 2x12 stereo cab
Hoe schakel je met zoiets tussen kanalen en kan je alles een beetje goed instellenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Samen met: http://www.marktplaats.nl(...)lexi-super-lead.html
Zo'n plexi heeft toch geen kanalen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe schakel je met zoiets tussen kanalen en kan je alles een beetje goed instellenzie wel heel weinig knopje ook op zo'n jcm800 kast heb ik dat nooit gesnapt
ik heb net toch echt meer bier en chips gehaald omdat ik less niet more vond...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:32 schreef TeleluvR het volgende:
Less=More...
Ja, maar dat hoef jij niet, want jij hebt een moederneukende Twin!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:10 schreef Jorikjet het volgende:
ja, en je kunt de 'kanalen' door lussen. maar als ik een marshall zou kopen, dan zou ik voor een Vintage Modern gaandoet ongeveer het zelfde als een plexi, maar dan met alle nieuwe dingen zoals effecten loop en een master volume
kloptquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar dat hoef jij niet, want jij hebt een moederneukende Twin!![]()
moooooi, ik wilquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ziel+nier... damn, wat een mooi gitaartje...
Haal mijn hele romp maar leeg, ingewanden zijn toch overrated:
[afbeelding]
oja? wat is het verschil dan? silver face's zijn van toen en beginnen nu iets wat gebrekkig te worden?quote:Op zondag 8 juli 2007 10:37 schreef Jorikjet het volgende:
and that is a good thing
Ja, maar het verschil van 500+ en 2000+ is helaas ook weer zo groot...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:03 schreef Cynic het volgende:
Die SE's zijn alleen wel een behoorlijk stuk minder dan 'echte' PRS gitaren
mmm fototje? specs? Ik heb opzich nog een ibanez ms10 metal charger bijv. te ruilquote:Op zondag 8 juli 2007 14:30 schreef Jorikjet het volgende:
hujjj nieuw pedaaltje erbij; visual sound h2o chorus/delay
iemand hier trouwens geintereseerd in een Morley switchless wah? 60 euro ofzoiets, ook te ruilen tegen iets anders leuks
digitech rp50?quote:Op zondag 8 juli 2007 15:56 schreef Jorikjet het volgende:
hm nee dat is niks voor mij... misschien een phaser of iets anders qua modulatie
Ja ik ben eigenlijk wel ge interesseerd daarinquote:Op zondag 8 juli 2007 14:30 schreef Jorikjet het volgende:
hujjj nieuw pedaaltje erbij; visual sound h2o chorus/delay
iemand hier trouwens geintereseerd in een Morley switchless wah? 60 euro ofzoiets, ook te ruilen tegen iets anders leuks
Uitverkochtquote:Op zondag 8 juli 2007 07:02 schreef -Menn0- het volgende:
Niet?! Okay dan ga ik zo mn MacBook ophalen![]()
Pwndquote:
Da's geen normale stratquote:Op zondag 8 juli 2007 10:29 schreef Jorikjet het volgende:
zoiets lijkt mij wel een coole gitaar voor erbij (er gaat niks boven een normale strat)
http://img49.imageshack.us/my.php?image=fenderwc1.jpg
Als die gast morgen op een coole Stagg gaat spelen, wil ook de halve fanclub die gitaar kopen!quote:Op zondag 8 juli 2007 17:04 schreef -Menn0- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet gewoon die gitaar hebben![]()
ik vindt hem te weinig bass hebben, maar nu lees ik zelf iets op het internet om dat iets aan te passen... ik check nog evenquote:Op zondag 8 juli 2007 16:57 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja ik ben eigenlijk wel ge interesseerd daarin
Heb je een type nummer ofzo of plaatje ervan ?
Waarom doe je hem eigenlijk weg
Is die nog helemaal goed
En klinkt ie een beetje lekker ?
Dat zonder dat je em eerst aan moet zetten is wel relax lijkt mequote:Op zondag 8 juli 2007 17:28 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik vindt hem te weinig bass hebben, maar nu lees ik zelf iets op het internet om dat iets aan te passen... ik check nog even
Ja die is übertof!quote:Op zondag 8 juli 2007 17:04 schreef -Menn0- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet gewoon die gitaar hebben![]()
Die is wel heel goedkoopquote:Op zondag 8 juli 2007 17:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik dacht eerst dat hij hem verkeerd beet had
"waarom zitten er elementen in die headstock"
maar dat was dus de body![]()
ja dat is wel uber chill vind ikquote:Op zondag 8 juli 2007 17:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat zonder dat je em eerst aan moet zetten is wel relax lijkt me
Kan best maar toch vind ik die explorer rete geil.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als die gast morgen op een coole Stagg gaat spelen, wil ook de halve fanclub die gitaar kopen!![]()
Die is weer zo extreem puntigquote:Op zondag 8 juli 2007 17:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Ja die is übertof!
ESP heeft er een die erop lijkt, maar die van jaymz is uiteraard custom![]()
[afbeelding]
ik wil ook draadloosquote:Op zondag 8 juli 2007 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
145
Owja en nu ik toch bezig ben wil ik ook nog een draadloze set erbij![]()
vallenquote:Op zondag 8 juli 2007 19:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik wil ook draadloos
blijf over me draden heen vallen, das niks
ben je zo'n podium beest dan? (filmpje!!)quote:Op zondag 8 juli 2007 19:38 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik wil ook draadloos
blijf over me draden heen vallen, das niks
ik gebruik alleen maar kabels van minimaal 6 meterquote:Op zondag 8 juli 2007 21:24 schreef Cynic het volgende:
beetje lange kabel kopen dus. metertje of 6 kom je al een heel eind mee
sowieso vind ik kabels onzin. altijd dat gekloot met kabels en alles.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
zowiezo vind ik draadloos onzin. altijd dat gekloot met batterijen en alles.
Jij was snellerquote:Op zondag 8 juli 2007 22:18 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
sowieso vind ik kabels onzin. altijd dat gekloot met kabels en alles.
mwoa, mijn zender doet het 24 uur op een 9 volt blokjequote:Op zondag 8 juli 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
zowiezo vind ik draadloos onzin. altijd dat gekloot met batterijen en alles.
niet als je 25 uur aan één stuk wil spelen...quote:Op zondag 8 juli 2007 22:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
mwoa, mijn zender doet het 24 uur op een 9 volt blokje
genoeg dacht ik
daar had ik nog niet aan gedacht inderdaadquote:Op zondag 8 juli 2007 22:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet als je 25 uur aan één stuk wil spelen...![]()
Dat moet een ieder doen op z'n gitaargoddelijkheid te bewijzen. Een test.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:05 schreef Aresdreams het volgende:
25 uur aan 1 stuk spelen... wie wil dat nu doen? of ja, anders gesteld: wie overleefd zoiets?
Je bent er nog niet klaar voor, misschien ooit.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:26 schreef Aresdreams het volgende:
ik denk dat ik na 4 uurtjes geen vnigers meer over heb, en na 12 uurtjes aan slaap toe ben
Misschien heb je daar een punt.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:14 schreef Cynic het volgende:
een proeve van bekwaamheid
en tevens laat het zien dat je op alle andere vlakken volkomen kansloos bent omdat je 25 uur lang niets anders te doen hebt
Ja voor thuis nutteloos jaquote:Op zondag 8 juli 2007 22:09 schreef Jorikjet het volgende:
beetje zinloos om voor thuis draadloos te kopen lijkt me zo...
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:02 schreef Falcon4ever het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)plate-blink-182.html
brian waar is de rest van de gitaar?![]()
dat ding kan toch ook zachter man.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:08 schreef ibaneX het volgende:
De 2e gitarist heeft zo'n nieuwe Randall buizencombo, Gaar ding kan je niet eens clean uit halenals je hem hard zet stinkt ie en er komt meer lawaai uit dan mijn amp
Klacht:
Gitaristen die de rest van de band overstemmen (Ik (gitaarsch) bass drum en zang!)
Die stond er een tijdje terug al opquote:Op maandag 9 juli 2007 00:23 schreef guitarist.nl het volgende:
Nieuw liedje online: "Holiday"
http://www.myspace.com/iissedcharles
nou geef 'm dan ;p moet ik soms raden welke letters ik moet weghalenquote:Op maandag 9 juli 2007 00:44 schreef Dribbel_ het volgende:
En de goeie link typen naar je myspace is handig hoor![]()
1 toevoegenquote:Op maandag 9 juli 2007 00:52 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
nou geef 'm dan ;p moet ik soms raden welke letters ik moet weghalen
Klinkt weer lekker met dat keyboardjequote:Op maandag 9 juli 2007 01:04 schreef guitarist.nl het volgende:
http://www.myspace.com/ikissedcharles
Iemand zonder smaak.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:06 schreef Deansensitized het volgende:
Ik vind het persoonlijk nog steeds niks
Maar ja, ik heb dan ook geen smaak, dus wie ben ik
gewoon rechtshandig leren, dat heeft mijn tweelingbroer ook gedaan en dat ging echt super. Je hebt dan ook meer keuze uit je gear en kan altijd ff met andere mensen meespelen zondar dat je je eigen gitaar nodig hebt!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:46 schreef Thealexfiles het volgende:
Zo even een vraagje aan de gitaarexperts op Fok![]()
Ik wil binnenkort beginnen met elektrische gitaarles, maar ik ben linkshandig. Ik weet niet of er linkshandige gitaristen op fok zitten, maar kleven er nou nadelen aan? Ik weet dat je een linkshandige gitaar moet hebben, maar volgens mij zijn die even duur als rechtshandige. Is het ook mogelijk om het gewoon rechts aan te leren of zit je dan te forceren? En is het kut voor de gitaarleraar om het een linkshandige aan te leren (ervan uitgaande dat hij rechts is)?
Alvast bedankt!
Ben ook links en speel met rechts. Voordeel is dat je zo veel meer keus hebt uit tweedehands spullen. Probeer maar eens een linkshandige versterker te vindenquote:Op maandag 9 juli 2007 15:46 schreef Thealexfiles het volgende:
Ik wil binnenkort beginnen met elektrische gitaarles, maar ik ben linkshandig. Ik weet niet of er linkshandige gitaristen op fok zitten, maar kleven er nou nadelen aan? Ik weet dat je een linkshandige gitaar moet hebben, maar volgens mij zijn die even duur als rechtshandige. Is het ook mogelijk om het gewoon rechts aan te leren of zit je dan te forceren? En is het kut voor de gitaarleraar om het een linkshandige aan te leren (ervan uitgaande dat hij rechts is)?
Alvast bedankt!
Solid state of buis? Dat maakt aanzienlijk verschil.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:31 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk het maximum watt voor thuisgebruik?
ik heb een 150watt amp en die doet het prima voor thuisquote:Op maandag 9 juli 2007 16:31 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk het maximum watt voor thuisgebruik? Ik heb een mooie 30-watt versterker op het oog, maar ik ben bang dat ik hem wel erg hard moet zetten om er mooi geluid uit te krijgen.
Ik ben linkshandig, en dat maakt helemaal niks uit. En daarnaast is het een ramp om linkshandige gitaren te vinden. En voor je gitaarleraal is dat ook kut, want dat is allemaal precies verkeerd omquote:Op maandag 9 juli 2007 15:46 schreef Thealexfiles het volgende:
Alvast bedankt!
kheb een 75W head.. die hoeft niet heul hardquote:Op maandag 9 juli 2007 16:31 schreef Sloggi het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk het maximum watt voor thuisgebruik? Ik heb een mooie 30-watt versterker op het oog, maar ik ben bang dat ik hem wel erg hard moet zetten om er mooi geluid uit te krijgen.
Boek? ik zou internet pakkenquote:Op maandag 9 juli 2007 17:22 schreef Hansch het volgende:
Zo ik ga ook een elektrisch gitaar aanschaffenen flink oefenen uiteraard
Ik kan een Ibanez RG2120X overkopen van een maat van me
[afbeelding]
En daarbij ga ik een Roland Cube30X kopen.
Wat is een goed beginnersboek voor elektrisch gitaar te leren?
Metallica - Master of Puppetsquote:Op maandag 9 juli 2007 17:22 schreef Hansch het volgende:
Wat is een goed beginnersboek voor elektrisch gitaar te leren?
Guitar Pro heb ikquote:Op maandag 9 juli 2007 17:26 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Boek? ik zou internet pakken![]()
Er staan filmpjes op youtube, genoeg websites met tabs en tips en van alles. Een boek kan handig zijn voor wat basisakkoorden, en saai gelul. Maar als je Guitar Pro download, kun je ook alle grepen van akkoorden zien, horen hoe ze klinken, je gitaar ermee stemmen... alles eigenlijk![]()
dus: Youtube, Guitar Pro, Paar websites .. dan moet je al een eind op weg zijn![]()
Tof setje trouwens, prima gitaar, prima versterkertje.
het gaat om het aantal decibel (Y)quote:Op maandag 9 juli 2007 16:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Maximum aantal Watt = Aantal Watt wat de buren nog accepteren voordat ze de politie bellen.
Ja ik speel nu een heel klein beetje acoustischquote:
Ik heb wel eens een linkshandige versterker gezien, linkshandige snaren daarintegen nog nooit..quote:Op maandag 9 juli 2007 16:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ben ook links en speel met rechts. Voordeel is dat je zo veel meer keus hebt uit tweedehands spullen. Probeer maar eens een linkshandige versterker te vinden.
denk maar aan de linkshandige plectrums, linkshandige pickups (snaren zitten andersom, moet hele pickup anders worden afgesteld) en ga zo maar door. echt geen pretje.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een linkshandige versterker gezien, linkshandige snaren daarintegen nog nooit..
Het verschild wat per versterker. Veel buizenamps zijn op 1,5 volume eigelijk al te luid. Ik heb van t weekend op een Mesa/Boogie .22+ gespeeld (echt zo'n amp waar ik echt helemaal níéts mee kan, vééééélste veel gain), en die was bij 2 ongeveer even hard als mijn amp op 6quote:Op maandag 9 juli 2007 16:31 schreef Sloggi het volgende:
Kom jij m'n buren overtuigenquote:Op maandag 9 juli 2007 19:22 schreef Aresdreams het volgende:
Goed hard testen van versterkers is fun
je bent gewoon jaloers omdat jij zelf er niet inzitquote:Op maandag 9 juli 2007 22:31 schreef imported_sphinx het volgende:
Het toppunt van gayness, een schande onder de gitaristen, de ondergang van de wereld:
Een compilatie van meer dan 40 lui die Canon Rock spelen.
http://youtube.com/watch?v=dMWl_5NujBw_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
Ja.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:36 schreef Elmo1608 het volgende:
Was dat niet Jimi (Third Stone From The Sun)
nee, ik vindt het zelfs gewoon een vies lelijk stukje.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:00 schreef Falcon4ever het volgende:
[..]
je bent gewoon jaloers omdat jij zelf er niet inzit![]()
![]()
toch niet zn Iaxe gitaar ?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:59 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een MacBook
![]()
Apple
![]()
Gitaar-plug-ding wat ik nu ga bestellen voor in garage band
![]()
Wattes?quote:
Solid-state betekent gewoon zonder buizen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:57 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb het over een solid-state (als je daarmee zo'n digitaal onding bedoelt). Is 30 watt dan overkill voor thuisgebruik?
Sommige digitale versterkers kunnen verschillende 'echte' versterkers nadoen oftewel modelleren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:14 schreef Sloggi het volgende:
Wat zijn models?
Je bedoelt presets als British Modern, UK 80's etc.?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sommige digitale versterkers kunnen verschillende 'echte' versterkers nadoen oftewel modelleren.
Maar als je 'm te zacht zet gaat het geluid er ook op achteruit, is mij verteld?quote:En ja, 30 watt solid state is prima om mee te oefenen, sowieso hoef je ss eigenlijk zelden voluit te zetten om een mooi geluid te bereiken (sterker nog, dan gaat hij met een beetje pech digitaal clippen).
Yup.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt presets als British Modern, UK 80's etc.?
Mjah, wel iets, maar een buizenamp "leeft" pas echt als je hem begint te oversturen. Transistoramps hebben dat veel minder (en gaan zelfs ronduit lelijk klinken als je ze echt overstuurt (tenzij ze natuurlijk een buizenamp simuleren, dan is daar rekening mee gehouden)).quote:Maar als je 'm te zacht zet gaat het geluid er ook op achteruit, is mij verteld?
Mooi prijsje, en lichter dan de vorige versterker die ik uit Utrecht heb weggesjouwdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:41 schreef Sloggi het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=2267306020
Misschien is iemand geïnteresseerd in een nieuwe versterker. Utrecht is mij te ver weg.
Nee. Een Vox AD60VT.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:07 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt ook zo'n Fender gekocht?
Leuke koop, helaas wel weer in een rijkelijk gevuld segment (Roland Cube, Vox)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:41 schreef Sloggi het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=2267306020
Misschien is iemand geïnteresseerd in een nieuwe versterker. Utrecht is mij te ver weg.
Ik wil een Vox AC15, schitterende amps!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Een Vox AD60VT.
Deze Fender krijgt trouwens wel het commentaar dat hij niet luid genoeg is voor iets anders dan thuis oefenen, dus dat zou maar zo perfect voor je kunnen zijn.
Ja, maar ik twijfel nog steedsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Een Vox AD60VT.
Deze Fender krijgt trouwens wel het commentaar dat hij niet luid genoeg is voor iets anders dan thuis oefenen, dus dat zou maar zo perfect voor je kunnen zijn.
Dat is ideaal. Het merendeel van de tijd speel ik op de 1W instelling en dan nog klinkt hij uitstekend (en hard genoeg voor mijn burenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:19 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n versterker waarmee je kunt switchen tussen 10 en 50+ watt zou ideaal zijn, maar dan moet ik vanavond nog even afwachten.
Yup. Uitstekend geluid, heel gedetailleerde versterkermodellen (behoorlijk in te stellen zodat hij gevoelig is voor subtiele aanslagverschillen) en een handleiding goedgekeurd door Nigel Tufnelquote:Bevalt die Vox? Hij is natuurlijk een stuk veelzijdiger dan die Fender...
Kan dat met die AD60 dan? Of heb je het nu over een andere versterker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is ideaal. Het merendeel van de tijd speel ik op de 1W instelling en dan nog klinkt hij uitstekend (en hard genoeg voor mijn buren).
Erg belangrijk natuurlijkquote:door Nigel Tufnel.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:43 schreef jeweetsch het volgende:
Omggg ik had nog een youtube filmpje van een tijdje geleden!
En die moet ik hier natuurlijk wel posten.
http://youtube.com/watch?v=uxVkkxaAlxU
Ik heb het ook rechtshandig geleerd terwijl ik links ben.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
gewoon rechtshandig leren, dat heeft mijn tweelingbroer ook gedaan en dat ging echt super. Je hebt dan ook meer keuze uit je gear en kan altijd ff met andere mensen meespelen zondar dat je je eigen gitaar nodig hebt!
linkshandige gitaren zijn vaak tussen de 10 en 20% duuder.
maar jij bent dan zeker ook rechtshandigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef Deansensitized het volgende:
Ik heb juist een langzame linkerhand. MoP spelen gaat me kwa rechterhandsnelheid wel goed af, maar de 'frethand' wil vaak niet snel genoeg
Frontman 25R is erg oke, erg luid, maar ultraclean. Distortion kanaal doet mij te niet zo veel, iets te veel naar mijn zin, niet subtiel genoeg. Klinkt erg leuk met pedalen!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:47 schreef Sloggi het volgende:
Ben bij de gitaarboer geweest, en mij werd zo'n Vox afgeraden vanwege mijn muzieksmaak (Hendrix, Pink Floyd; veel overdrive en clean dus).
Morgen op een Marshall MG15 spelen, ze bestellen een Fender Frontman 25R voor me, zodat ik die kan testen.
Jep. Oefenenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:11 schreef Gertdh het volgende:
[..]
maar jij bent dan zeker ook rechtshandig
Ik vind het iig vrij kut
Luid als in te luid voor de buren?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Frontman 25R is erg oke, erg luid, maar ultraclean. Distortion kanaal doet mij te niet zo veel, iets te veel naar mijn zin, niet subtiel genoeg. Klinkt erg leuk met pedalen!
Luid als in, standje 1-1,5 is genoeg voor thuis, 5 is al gruwelijk hard voor thuis. Ik bedoel eigenlijk gewoon dat het gainkanaal mij niets doet. Erg emotieloos/strak, ik heb liever een klein randje dan een bak herrie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Luid als in te luid voor de buren?
Ik ben ook niet op zoek naar distortion, ik wil overdrive. Maar dat valt zelf te regelen op dat ding.
Ik ben iig al 80x sneller als dan ik eerst was.quote:
+/- 160 euro.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Luid als in, standje 1-1,5 is genoeg voor thuis, 5 is al gruwelijk hard voor thuis. Ik bedoel eigenlijk gewoon dat het gainkanaal mij niets doet. Erg emotieloos/strak, ik heb liever een klein randje dan een bak herrie.
Wat kost dat ding trouwens tegen woordig nieuw?
Ja, je rechterhand is idd trager dan je linkerhand. Je kunt hier echter wel veel oefeningen voor doen en dan gaat het stukken beter. Een goede oefening vond hij zelf master of puppets, dus je bent al goed op wegquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:53 schreef Gertdh het volgende:
[..]
Ik heb het ook rechtshandig geleerd terwijl ik links ben.
Wat vrij super gaat, maar ik mis snelheid in mn rechterhand (master of puppets en bijvoorbeeld)
Iemand hier bekend mee?
!SPAM!quote:
Je woont in Leiden. Weet je wel hoe ver dat isquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
!SPAM!
Mocht het zijn wat je zoekt, dan mag je de mijne ook overnemen voor 100 euro. Ik doe er toch zelf vrij weinig mee sinds ik een buizenversterker heb...
!SPAM!
Geen idee hoe ver dat is, dan moet je je profiel invullenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je woont in Leiden. Weet je wel hoe ver dat is.
Hoe oud is 'ie?
Hier bestellen: http://www.newtone-online.nl/quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:31 schreef mberg86 het volgende:
Het lijkt mij wel lachen om zelf een pedaaltje te bouwen, omdat ik nog niet zo heel ervaren ben met het bouwen van pedaaltjes lijkt het mij handig om zo'n kant-en-klaar kitje te kopen. Ik ben van plan deze te bestellen, een replica van de tubescreamer dus. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn dergelijke kitjes ook in NL te bestellen?
Heerlijk makkelijk bouwpakketje. Ik zou het doenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:31 schreef mberg86 het volgende:
Het lijkt mij wel lachen om zelf een pedaaltje te bouwen, omdat ik nog niet zo heel ervaren ben met het bouwen van pedaaltjes lijkt het mij handig om zo'n kant-en-klaar kitje te kopen. Ik ben van plan deze te bestellen, een replica van de tubescreamer dus. Heeft iemand hier ervaring mee? En zijn dergelijke kitjes ook in NL te bestellen?
Ik heb eventueel nog wel een mg15 in de aanbieding mocht je die Marshall tof vinden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:47 schreef Sloggi het volgende:
Ben bij de gitaarboer geweest, en mij werd zo'n Vox afgeraden vanwege mijn muzieksmaak (Hendrix, Pink Floyd; veel overdrive en clean dus).
Morgen op een Marshall MG15 spelen, ze bestellen een Fender Frontman 25R voor me, zodat ik die kan testen.
Wat mag dat kosten?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:06 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog wel een mg15 in de aanbieding mocht je die Marshall tof vinden.![]()
en niet duur 2ehands... ik heb een VOX V8xx pedaaltje liggen hier, heeft veel weg van de overdrive van een VOX AC (brain may, en vriend van me heeft een vox ac30)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik wil een Vox AC15, schitterende amps!
ik heb samen met me vader (lees: me vader heeft het gemaakt, ik bij elkaar gezocht) een fuzz factory nagemaaktquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:52 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hier bestellen: http://www.newtone-online.nl/
Goede winkel, leuk en behulpzaam forum, aanrader. Mijn broer heeft een toffe Fuzz en big muff kopie gemaakt voor een schijntje (tientjeswerk!)
Het is een Marshall MG15cd, dus niet de FX versie. Doet 105 euro op Thomann.de. 75 euro is wel een mooie prijs lijkt mijquote:
Gêinig dingetje, ben nu de onderdelen bij elkaar aan't zoeken bij Newtone, ik zie er alleen een beetje tegenop om een printplaatje te maken. Ga daar ook maar wat extra voor spul bestellen, je weet maar nooitquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:53 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik heb samen met me vader (lees: me vader heeft het gemaakt, ik bij elkaar gezocht) een fuzz factory nagemaakt
Wat is het verschil eigenlijk tussen die DFX en die CDR-versie?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Het is een Marshall MG15cd, dus niet de FX versie. Doet 105 euro op Thomann.de. 75 euro is wel een mooie prijs lijkt mij.
Ik woon in Hoorn (Noordholland)
ik zeg toch ook dat het mooi is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:26 schreef punkjunk het volgende:
is toch niets mis mee? een andere opgang helpen?
dan is het goedquote:
De DFX heeft allerlei (onnuttige) effecten aanboord, welke precie weet ik niet. Dat CD is dat je een cdspeler op je amp aan kan sluiten, harstikke hendig, niet dusquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is het verschil eigenlijk tussen die DFX en die CDR-versie?
Volgens de website zijn het de beste in de hele werled, dus tjaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:18 schreef punkjunk het volgende:
Heeft iemand ervaring met pedaaltjes van Toadworks? De John Bull Jr en de gewone John Bull lijken me wel wat. Heb er echter nog nooit van gehoord, ziet er wel redelijk solide uit.
woei jij kickt ass in spelenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pic dan maaren ik ben benieuwd hoe zoiets nou klinkt
Oh, dan maak ik *nu* me geld overquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:47 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Volgens de website zijn het de beste in de hele werled, dus tja![]()
vage nep strat + slechte foto =quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:02 schreef Jimbo het volgende:
hmmmz cam is leeg doe t wel met mn telefoon :
[afbeelding]
geef me een jaartje okquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:17 schreef Dribbel_ het volgende:
Het is zo'n usbdingeen vage nepstrat ja
ben wel benieuwd hoe die klinkt
dus ga ff snel leren spelen
Jammer, want ik ben eigenlijk op zoek naar een goede overdrive. Weet iemand of die Fender Frontman 25R een beetje overdrive in huis heeft? Of kan ik gewoon beter een mooie Boss-pedaaltje kopen?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
dan is het goed![]()
[..]
De DFX heeft allerlei (onnuttige) effecten aanboord, welke precie weet ik niet. Dat CD is dat je een cdspeler op je amp aan kan sluiten, harstikke hendig, niet dus.
Het is gewoon een simpel solid state ampje met een redelijke clean en een distortion die goed te gebruiken is voor het betere scheur en rag werk. Kom echter niet voor een ovedrive, dat krijg je er simpelweg niet uit.
Hij ziet er nog goed uit trouwens, de moderne Marshall stijl, gewoon harstikke zwart met wat goud dus. In een bandje komt ie nét aan mee, het lukte mij tenminste met een bassist en drummer, lang niet optimaal maar het was wel te doen. Hoe het tegen een vollere band is weet ik niet, lijkt me dat ie dan weg valt.
Tonebone buizenoverdrive pedaal kopenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jammer, want ik ben eigenlijk op zoek naar een goede overdrive. Weet iemand of die Fender Frontman 25R een beetje overdrive in huis heeft? Of kan ik gewoon beter een mooie Boss-pedaaltje kopen?
quote:Op maandag 9 juli 2007 00:38 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat ding kan toch ook zachter man.
Betaal jij?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tonebone buizenoverdrive pedaal kopen![]()
Mja dan heb je ook wel iets echts goeds natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:36 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Betaal jij?
Ik dacht meer aan een Boss Blues Driver, de OD of de SD.
Maar voor meer geld welquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:09 schreef Sloggi het volgende:
Tja, maar voor hetzelfde geld heb je geen betere OD dan die Boss, of wel?
iddquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Maar voor meer geld welDat is juist het probleem!
Gitaar leren kan je perfect zelfquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:27 schreef Jimbo het volgende:
hey heeft iemand youtube filmpjes oid over hoe je gitaarspelen leren kan ect
had dr net 3 en die hielpen echt super
en nee ik ga niet naar zn gitaar leraar oid , veel te duur xD
ja maar ik zoek echt goede , niet van die nerds die half spaans half engels pratenquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:28 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gitaar leren kan je perfect zelfgewoon op guitar lesson zoeken dan vind je er 100000
doet t nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:31 schreef Zyggie het volgende:
www.guitarpractisemadeeasyomgwemakeyouthebestofthewordlyourock.com
nee hoor, die heb je in allerlei wattagesquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:43 schreef Sloggi het volgende:
Die Valvestates zijn zeker allemaal 100 watt.
Analoge reverb is natuurlijk altijd beter dan digitale (denk ik), maar op die DFX heb je net wat meer mogelijkheden. Straks zo'n MG eens testen.
Je hebt ook geboden?quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:58 schreef Jorikjet het volgende:
Spam, voor dribbel:
http://muziek.marktplaats(...)5d88e19249cab81#bids
Thnxquote:Op woensdag 11 juli 2007 12:58 schreef Jorikjet het volgende:
Spam, voor dribbel:
http://muziek.marktplaats(...)5d88e19249cab81#bids
Ik denk dat je op de solid state versterkers alleen maar distortions heb je die ook heel licht kan zetten, een overdrive ben ik iig nog nooit tegen gekomen op een solid state.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jammer, want ik ben eigenlijk op zoek naar een goede overdrive. Weet iemand of die Fender Frontman 25R een beetje overdrive in huis heeft? Of kan ik gewoon beter een mooie Boss-pedaaltje kopen?
Volgens mij hebben ze die bij de guitarbox wel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef Dribbel_ het volgende:
Weet iemand een zaak hier ind e buurt waar ik een footswitch voor m'n valveking kan halen, feedback heeft ze ook nog steeds niet binnen (! ) Bestellen is ook okay
En heb je ook perse zo'n footswicht nodig is heb je ook een universele ofzo
Dat is die zaak waar jij werkt hequote:Op woensdag 11 juli 2007 13:45 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze die bij de guitarbox wel.
Even gebelt voor je, maar d'r zit standaard een footswitch bij dus hij verkoopt ze niet los. Misschien even met de Feedback bellen waar je footswitch blijft?quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat is die zaak waar jij werkt hezou je dat ff kunnen navragen als je er weer bent ?
Niet bij feedback besteld, en op de peavey site staat ook dat er standaard geen footswitch bijzit, en bij een stuk of 4 andere zaken waar ik had gekeken stond hetzelfdequote:Op woensdag 11 juli 2007 13:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Even gebelt voor je, maar d'r zit standaard een footswitch bij dus hij verkoopt ze niet los. Misschien even met de Feedback bellen waar je footswitch blijft?
gaat om de connector dinges.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:54 schreef Cynic het volgende:
volgens mij moet dat met een andere footswicht ook wel lukken, zitten gewoon 2 knopjes op dat ding zo te zien
ja line6 wel inderdaad, maar de meeste analoge versterkers hebben gewoon een jackaansluitingquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gaat om de connector dinges.
mijn line-6 heeft ook 2 knopjes, maar die stekker is zo raar dat ie alleen op line-6 troep past.
Ik denk dat die fender fm65r best een goed ding voor jou isquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:34 schreef Sloggi het volgende:
Net die Marshall MG getest. Clean klonk goed, geluid was alleen was zwaar en donker. Ik vond 'm niet superhelder klinken. De overdrive was inderdaad niet bijzonder (distortion trouwens ook niet).
De Fender duurt nog 3 weken.
Dat inderdaad dus, maarja moet het wel een goeie schakeling zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:36 schreef Cynic het volgende:
[..]
ja line6 wel inderdaad, maar de meeste analoge versterkers hebben gewoon een jackaansluiting
Trutquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik denk dat die fender fm65r best een goed ding voor jou is
Inderdaadquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:03 schreef Deansensitized het volgende:
Ik had er een standaard bij mijn Marshall
Gaar dat zoiets er niet standaard bij zit
Dat overdrive kanaal is als distortion kanaal anders best te doen. Je kan er veel verschillende geluiden uithalen en een hele ligt distortion kon ik er ook wel uit krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:04 schreef Sloggi het volgende:
Bij die Marshall is het toch niet de moeite waard om te switchen naar het od-kanaal.
ja want Marshall staat bekend om zijn slechte distortionquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:04 schreef Sloggi het volgende:
Bij die Marshall is het toch niet de moeite waard om te switchen naar het od-kanaal.
Zeker wel! Knopje op OD2, gain op driekwart, Dean in je handen... gaanquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:04 schreef Sloggi het volgende:
Vast wel, maar als er distortion uit komt moet je geen overdrive op die knop zettenquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Dat overdrive kanaal is als distortion kanaal anders best te doen. Je kan er veel verschillende geluiden uithalen en een hele ligt distortion kon ik er ook wel uit krijgen.Misschien ligt het ook aan de gitaar die je gebruik, en de kabel natuurlijk.
GLX is 4x35 = 140quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:48 schreef Zyggie het volgende:
Hoeveel geld zit er nou in dat koffertje?
ja, maar ik las dat er wel mods voor zijn, schijnt iets van een dingetje om solderen... maar ik ben niet echt een wah persoon (me derde al...), en dit was een impuls aankoopquote:Op woensdag 11 juli 2007 13:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Thnxmaar wat vond jij er nou niet goed aan, beetje weinig bas ?
nog lang niet genoegquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:27 schreef Jorikjet het volgende:
ja hoeveel heeft iedereen hier al aan gitaarspul uitgegeven?
ik denk iets van rond de 2000 euro ofzo
pff ik wil het niet wetenquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:27 schreef Jorikjet het volgende:
ja hoeveel heeft iedereen hier al aan gitaarspul uitgegeven?
ik denk iets van rond de 2000 euro ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |