Wattes?quote:
Solid-state betekent gewoon zonder buizen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:57 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb het over een solid-state (als je daarmee zo'n digitaal onding bedoelt). Is 30 watt dan overkill voor thuisgebruik?
Sommige digitale versterkers kunnen verschillende 'echte' versterkers nadoen oftewel modelleren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:14 schreef Sloggi het volgende:
Wat zijn models?
Je bedoelt presets als British Modern, UK 80's etc.?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Sommige digitale versterkers kunnen verschillende 'echte' versterkers nadoen oftewel modelleren.
Maar als je 'm te zacht zet gaat het geluid er ook op achteruit, is mij verteld?quote:En ja, 30 watt solid state is prima om mee te oefenen, sowieso hoef je ss eigenlijk zelden voluit te zetten om een mooi geluid te bereiken (sterker nog, dan gaat hij met een beetje pech digitaal clippen).
Yup.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je bedoelt presets als British Modern, UK 80's etc.?
Mjah, wel iets, maar een buizenamp "leeft" pas echt als je hem begint te oversturen. Transistoramps hebben dat veel minder (en gaan zelfs ronduit lelijk klinken als je ze echt overstuurt (tenzij ze natuurlijk een buizenamp simuleren, dan is daar rekening mee gehouden)).quote:Maar als je 'm te zacht zet gaat het geluid er ook op achteruit, is mij verteld?
Mooi prijsje, en lichter dan de vorige versterker die ik uit Utrecht heb weggesjouwdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:41 schreef Sloggi het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=2267306020
Misschien is iemand geïnteresseerd in een nieuwe versterker. Utrecht is mij te ver weg.
Nee. Een Vox AD60VT.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:07 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt ook zo'n Fender gekocht?
Leuke koop, helaas wel weer in een rijkelijk gevuld segment (Roland Cube, Vox)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:41 schreef Sloggi het volgende:
http://feedback.nl/?id=55&b=2267306020
Misschien is iemand geïnteresseerd in een nieuwe versterker. Utrecht is mij te ver weg.
Ik wil een Vox AC15, schitterende amps!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Een Vox AD60VT.
Deze Fender krijgt trouwens wel het commentaar dat hij niet luid genoeg is voor iets anders dan thuis oefenen, dus dat zou maar zo perfect voor je kunnen zijn.
Ja, maar ik twijfel nog steedsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Een Vox AD60VT.
Deze Fender krijgt trouwens wel het commentaar dat hij niet luid genoeg is voor iets anders dan thuis oefenen, dus dat zou maar zo perfect voor je kunnen zijn.
Dat is ideaal. Het merendeel van de tijd speel ik op de 1W instelling en dan nog klinkt hij uitstekend (en hard genoeg voor mijn burenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:19 schreef Sloggi het volgende:
Zo'n versterker waarmee je kunt switchen tussen 10 en 50+ watt zou ideaal zijn, maar dan moet ik vanavond nog even afwachten.
Yup. Uitstekend geluid, heel gedetailleerde versterkermodellen (behoorlijk in te stellen zodat hij gevoelig is voor subtiele aanslagverschillen) en een handleiding goedgekeurd door Nigel Tufnelquote:Bevalt die Vox? Hij is natuurlijk een stuk veelzijdiger dan die Fender...
Kan dat met die AD60 dan? Of heb je het nu over een andere versterker.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is ideaal. Het merendeel van de tijd speel ik op de 1W instelling en dan nog klinkt hij uitstekend (en hard genoeg voor mijn buren).
Erg belangrijk natuurlijkquote:door Nigel Tufnel.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:43 schreef jeweetsch het volgende:
Omggg ik had nog een youtube filmpje van een tijdje geleden!
En die moet ik hier natuurlijk wel posten.
http://youtube.com/watch?v=uxVkkxaAlxU
Ik heb het ook rechtshandig geleerd terwijl ik links ben.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
gewoon rechtshandig leren, dat heeft mijn tweelingbroer ook gedaan en dat ging echt super. Je hebt dan ook meer keuze uit je gear en kan altijd ff met andere mensen meespelen zondar dat je je eigen gitaar nodig hebt!
linkshandige gitaren zijn vaak tussen de 10 en 20% duuder.
maar jij bent dan zeker ook rechtshandigquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:59 schreef Deansensitized het volgende:
Ik heb juist een langzame linkerhand. MoP spelen gaat me kwa rechterhandsnelheid wel goed af, maar de 'frethand' wil vaak niet snel genoeg
Frontman 25R is erg oke, erg luid, maar ultraclean. Distortion kanaal doet mij te niet zo veel, iets te veel naar mijn zin, niet subtiel genoeg. Klinkt erg leuk met pedalen!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:47 schreef Sloggi het volgende:
Ben bij de gitaarboer geweest, en mij werd zo'n Vox afgeraden vanwege mijn muzieksmaak (Hendrix, Pink Floyd; veel overdrive en clean dus).
Morgen op een Marshall MG15 spelen, ze bestellen een Fender Frontman 25R voor me, zodat ik die kan testen.
Jep. Oefenenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:11 schreef Gertdh het volgende:
[..]
maar jij bent dan zeker ook rechtshandig
Ik vind het iig vrij kut
Luid als in te luid voor de buren?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:53 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Frontman 25R is erg oke, erg luid, maar ultraclean. Distortion kanaal doet mij te niet zo veel, iets te veel naar mijn zin, niet subtiel genoeg. Klinkt erg leuk met pedalen!
Luid als in, standje 1-1,5 is genoeg voor thuis, 5 is al gruwelijk hard voor thuis. Ik bedoel eigenlijk gewoon dat het gainkanaal mij niets doet. Erg emotieloos/strak, ik heb liever een klein randje dan een bak herrie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Luid als in te luid voor de buren?
Ik ben ook niet op zoek naar distortion, ik wil overdrive. Maar dat valt zelf te regelen op dat ding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |