jij hebt terror thembinkosi nog niet gezienquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:44 schreef PizzaSalami het volgende:
Froylán Ledezma kunnen we ook terughalen, die schiet tenminste met scherp.
Mocht Huntelaar vertrekken lijkt het me niet eens zo'n gek idee..quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:50 schreef Messenga het volgende:
Gudjohnson gaat niet naar Feyenoord, iets voor Ajax?
Hij is voor Ajax meer haalbaar dan Feyenoord. Maarja, Gudjohnson haal je niet voor de bank.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mocht Huntelaar vertrekken lijkt het me niet eens zo'n gek idee..
Maar ik denk dat hij er weining voor voelt om pinchitter te worden.. (is ie bij Barca ook al)
Ik vind er niks aan. Het liefst heb ik zo weinig mogelijk bullshit op het shirt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:54 schreef Roflbroek het volgende:
Wel vet die sterretjes boven het logo.
[afbeelding]
Rode broek?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:54 schreef Roflbroek het volgende:
[afbeelding]
Hij zal niet voor de bank komen nee.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:56 schreef Messenga het volgende:
[..]
Hij is voor Ajax meer haalbaar dan Feyenoord. Maarja, Gudjohnson haal je niet voor de bank.
Hahaquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:01 schreef Luco het volgende:
Mooi keeperstenue!
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:01 schreef Luco het volgende:
Mooi keeperstenue!
Heijblok van Haarlem.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:03 schreef PizzaSalami het volgende:
Wie is die keeper?
ja hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:50 schreef Messenga het volgende:
Gudjohnson gaat niet naar Feyenoord, iets voor Ajax?
Wat een pleurisshirt, dat van die keeper.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:54 schreef Roflbroek het volgende:
[afbeelding]
jaquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:33 schreef Pritt het volgende:
Dat rood, geel, wit matcht gewoon niet goed.
Waar is Baki trouwens? Nog vakantie?
Vanaf 9 juli beschikbaarquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:33 schreef Pritt het volgende:
Dat rood, geel, wit matcht gewoon niet goed.
Waar is Baki trouwens? Nog vakantie?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:29 schreef Fides het volgende:
Dat keepers shirt is er zo een waar we over 10 nog om lachen.
We hebben de beste ooit, als we Lindenbergh en Krohn-Dehli nog weten kwijt te raken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Stel dat we iedereen weten te behouden, dan is dit de beste transferperiode ooit.
Ja, grachten dicht en stoeltjes rood wit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:49 schreef jna het volgende:
Gaat de arena uitbreiden? Dat zegt Harry Been ivm het organiseren van het wk. Dat er al plannen zijn om de arena uit te breiden.
Vanmiddag luid toegezongen! Singing Eric HEIJBLOKquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:10 schreef PizzaSalami het volgende:
Ah, okay. Nooit van gehoord.
Shota natuurlijk! Nog een jaar, misschien 2 bij ZIJN club!quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ajax wil een nieuwe spits aantrekken? Wie zou dat kunnen zijn?
Jaquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Shota natuurlijk! Nog een jaar, misschien 2 bij ZIJN club!
Ikke wel.. Word gehaald als pinchitter, is daar te fit voor en beland met KJH in de spits met 4-4-2!quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Ja? Ik weet het niet hoor
.
quote:Stam vreest voor vertrek Sneijder 5 juli 2007
Jaap Stam is het niet eens met de kritiek dat Ajax zich onvoldoende zou hebben versterkt. De aanvoerder verklaarde dat vandaag aan Sportweek. Stam kijkt met vertrouwen vooruit naar het seizoen 2007-2008. "Als ik even snel nadenk is alleen Grygera weggegaan, maar ik zie niet in waarom Ajax nu nieuwe spelers zou moeten halen", aldus de routinier. "Elke versterking is welkom, maar we hebben al heel veel kwaliteit."
Met interesse heeft Stam gekeken naar de ontwikkelingen bij Feyenoord, dat zich de afgelopen weken flink roerde op de transfermarkt. "Ze vonden dat ze nieuwe spelers nodig hadden en die hebben ze gehaald. Voor hun is het te hopen dat het goed uitpakt. De nieuwe spelers hebben veel kwaliteiten en weten wat ze moeten doen, dat is natuurlijk heel belangrijk. Ik denk echter dat wij ons vooral op onszelf moeten richten."
Stam verwacht dat aan de huidige Ajax-selectie niet veel meer verandert. Zoals hij eerder al eens zei in het tv-programma Studio Voetbal, vreest hij nog wel het vertrek van Wesley Sneijder. "Ik zou het heel jammer vinden. Wesley is een fantastische voetballer en technisch gezien de beste in Nederland op die positie. Hij is vorig seizoen verschrikkelijk belangrijk geweest voor ons. Het is altijd jammer als zo'n speler weggaat, maar dat is inherent aan het Nederlandse voetbal. Als je er bovenuit steekt, komt de concurrentie."
Ik hoop dat hij ongelijk krijgt..quote:
Ik ook, als Sneijder niet weg is voor het seizoen begint vreet ik me vol aan pillen en zuip ik me de tering in! Dan ga ik feesten als een beest!quote:
dat kan ieder weekendquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:29 schreef Ordinair het volgende:
[..]
vol aan pillen en zuip ik me de tering in! Dan ga ik feesten als een beest!
quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:29 schreef Ordinair het volgende:
[..]
vreet ik me vol aan pillen en zuip ik me de tering in! Dan ga ik feesten als een beest!
Da's uit de duim gezogen, het is nergens binnen Ajax bevestigd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:03 schreef Blight het volgende:
Ik lees dat Ten Cate aangeeft dat Ajax al een centrumspits op het oog heeft. Dat gaat dus om Shota Arveladze? Ik heb het even gemist.
Kanu, Shota.. Veel maakt het niet uit.. maar zelf heb ik liever Shota terug, die hoort niet in Alkmaar! Hij hoort bij ons!quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
Gewoon een breekijzer a la Kanu
quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
Gewoon een breekijzer a la Kanu
Laat hem maar naar Heerenveen gaan..quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:38 schreef DouweEgbert het volgende:
Sterchele beslist na het weekend over nieuwe club
Gepubliceerd op 05-07-07 om 19:29 door Johan Kroon
François Sterchele (foto) heeft te kennen gegeven na het komende weekend een beslissing te nemen voor welke club hij het komende seizoen zal uitkomen. De aanvaller verlaat vrijwel zeker zijn club Germinal Beerschot Antwerpen en staat nadrukkelijk in de belangstelling van SC Heerenveen, Ajax en Standard Luik.
'We hebben hem het stadion laten zien en bijgepraat over de club. Ik heb hem gezegd dat het verstandig is om naar Heerenveen te komen. Overal in Europa lopen goede spitsen van Heerenveen rond. Bij ons kan hij zeker beter worden', aldus voorzitter Koos Formsma op de website van Heerenveen.
Heerenveen was de afgelopen dagen in gesprek met Sterchele, die het afgelopen seizoen topscorer werd in België. De 24-jarige international praatte ook al met Ajax, maar de Amsterdammers lijken minder geïnteresseerd te zijn geworden in de Belg. Ook Standard Luik zou Sterchele wel willen halen.
Wanneer, mede door Sneijder, Ajax een paar rondjes verder komt in de CL, heeft ie zijn geld opgebracht.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:41 schreef toma het volgende:
mooie praat. Maar zorg er maar voor dat ie over een paar jaar niet gratis de deur uit loopt.
Ach je ziet dat je het met een goed jaar CL aardig kan terugverdienen, nee laat hem maar lekker blijven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:41 schreef toma het volgende:
mooie praat. Maar zorg er maar voor dat ie over een paar jaar niet gratis de deur uit loopt.
Inderdaad. En van mij mag Sneijder over 2 jaar gratis de deur uitlopen. Hebben we toch nog twee jaar van hem kunnen genietenquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:44 schreef DouweEgbert het volgende:
[..]
Wanneer, mede door Sneijder, Ajax een paar rondjes verder komt in de CL, heeft ie zijn geld opgebracht.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Inderdaad. En van mij mag Sneijder over 2 1 jaar bijna gratis de deur uitlopen. Hebben we toch nog twee één jaar van hem kunnen genieten![]()
Vraag me af waarop je dat baseert. Vorig seizoen was nou niet bepaald succesvol, dat we nog enigzins in de race waren voor de titel kwam alleen door de gigantische dip van psv. Aangezien alle tegenstanders zichzelf nu nog eens versterkt hebben, lopen we alleen maar meer achter de feiten aan. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat er een ingespeeld team staat, maarja zonder versterkingen zie ik ons wéér geen kampioen worden.quote:Stel dat we iedereen weten te behouden, dan is dit de beste transferperiode ooit.
Sinds de komst van Edgar Davids zijn Gabri en Wesley Sneijder een klasse beter gaan voetballen, als we vana het begin van het seizoen zo'n goed team hebben, dan krijgen we echt niet zo'n dip als vorig jaar en worden we kampioen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:15 schreef devv05 het volgende:
[..]
Vraag me af waarop je dat baseert. Vorig seizoen was nou niet bepaald succesvol, dat we nog enigzins in de race waren voor de titel kwam alleen door de gigantische dip van psv. Aangezien alle tegenstanders zichzelf nu nog eens versterkt hebben, lopen we alleen maar meer achter de feiten aan. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat er een ingespeeld team staat, maarja zonder versterkingen zie ik ons wéér geen kampioen worden.
Dat weet ik, maar wanneer hij uberhaupt dit seizoen nog blijft, zal hij het seizoen daarop echt zijn vertrokken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:03 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Sneijder heeft een contract tot 2009.
Als ik (tenminste) één van mijn maten weet over te halen, denk ik wel dat ik daar heenga.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:31 schreef De_Brandweer het volgende:
Gaat er nog iemand naar de oefenwedstrijden tegen Glasgow Rangers en Falkirk?
Ehm PSV versterkt? Die zijn een stuk zwakker geworden zonder Alex en Cocu (en ja dat zeggen we elk jaar, maar dit jaar hebben ze Koemanquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:15 schreef devv05 het volgende:
[..]
Vraag me af waarop je dat baseert. Vorig seizoen was nou niet bepaald succesvol, dat we nog enigzins in de race waren voor de titel kwam alleen door de gigantische dip van psv. Aangezien alle tegenstanders zichzelf nu nog eens versterkt hebben, lopen we alleen maar meer achter de feiten aan. Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat er een ingespeeld team staat, maarja zonder versterkingen zie ik ons wéér geen kampioen worden.
quote:Stam: ‘Ik ga nog één seizoen door’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 5 juli om 22:43
Jaap Stam zal volgend jaar zomer een punt achter zijn imposante loopbaan zetten. De verdediger acht zich nog geschikt voor één, laatste seizoen op topniveau en hoopt met de kampioensschaal ascheid te nemen.
“De beslissing is al gevallen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen”, vertelde de oud-international donderdagmiddag na de eerste training. “Het is fantastisch om te voetballen, dat vind ik nog steeds. Maar het brengt ook allerlei verplichtingen met zich mee. Ik ben nu bijna 35, een moment om eens goed na te denken. Dan moet je voor jezelf kiezen.”
Technisch directeur Martin van Geel is op de hoogte van beslissing van Stam, maar weet nog niet of een poging zal worden gedaan om hem van gedachten te veranderen. ”Jaap heeft een aflopend contract, net als Edgar Davids overigens. Of wij nog met hen gaan praten, is nu moeilijk te zeggen. Zeker Jaap is stellig in zijn mening dat hij stopt. We gaan het volgen en als er een opening is en wij willen ook verder, dan zullen we zeker een poging wagen.’’
Stam stond eerder in zijn carrière onder contract bij FC Zwolle, Cambuur Leeuwarden en Willem II om het vervolgens bij PSV tot international te schoppen. Door een aanvaring met Sir Alex Ferguson verruilde de 67-voudig international noodgedwongen Manchester United voor Lazio. De Amsterdammers namen hem vorig jaar zomer over van AC Milan.
Ik hoop met je mee, maar uiteindelijk hebben we toch hele dure punten gemorst ook op het eind.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sinds de komst van Edgar Davids zijn Gabri en Wesley Sneijder een klasse beter gaan voetballen, als we vana het begin van het seizoen zo'n goed team hebben, dan krijgen we echt niet zo'n dip als vorig jaar en worden we kampioen.
Maar psv doet het altijd wel goed met een paar zuid-amerikanen waar je nog nooit eerder van gehoord hebt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:50 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ehm PSV versterkt? Die zijn een stuk zwakker geworden zonder Alex en Cocu (en ja dat zeggen we elk jaar, maar dit jaar hebben ze Koeman). De enige club die niet stil zit is Feye***rd maar die moesten wel. Ajax, PSV, AZ weinig tot geen transfer nieuws.... Dus "alle tegenstanders versterkt" is echt onzin imo.
RKC uitquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:59 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, maar uiteindelijk hebben we toch hele dure punten gemorst ook op het eind.
[..]
Afgelopen jaar waren dat toch de rotte appels in de mand? Als we de verhalen moeten geloven. En zit die scout nu niet bij ajax?quote:Maar psv doet het altijd wel goed met een paar zuid-amerikanen waar je nog nooit eerder van gehoord hebt.
Lijkt of Henk wil gaan vechten.quote:
De ze scouten via het netwerk van? Juist, Van der Zee.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:59 schreef devv05 het volgende:
Maar psv doet het altijd wel goed met een paar zuid-amerikanen waar je nog nooit eerder van gehoord hebt.
Volgend jaar stoppen Davids en Stam.quote:
Dan zou ik super blij zijn. Ben al vanaf het vorige jeugd EK gecharmeerd van hem, en tijdens de afgelope versie viel hij me weer op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:56 schreef Chivu het volgende:
AZ zit achter Graziano Pelle aan, zeggen de geruchten. Lijkt me ook wel een type speler die Ten Cate zou willen hebben, gebaseerd op wat ik van 'm heb gezien (wat niet heel veel is). Zal ook geen basisplaats opeisen.
ik hoop op nog een jaartje van Edgar.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef DouweEgbert het volgende:
[..]
Volgend jaar stoppen Davids en Stam.
Huntelaar en Sneijder waarschijnlijk ook weg.
Dus in de winterstop zullen er echt aankopen moeten gaan komen, anders zie ik het volgend seizoen zwaar in.
'AZ biedt zes miljoen euro op aanvaller Pellè'quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Dan zou ik super blij zijn. Ben al vanaf het vorige jeugd EK gecharmeerd van hem, en tijdens de afgelope versie viel hij me weer op.
Vrees alleen dat hij zwaar onhaalbaar is. Waar heb je dat gelezen?
ander topicquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:15 schreef DouweEgbert het volgende:
'AZ biedt zes miljoen euro op aanvaller Pellè'
Gepubliceerd op 05-07-07 om 22:14 door Joshua Keller
Graziano Pellè wordt mogelijk de nieuwste aanvallende versterking voor AZ. De Alkmaarse club houdt serieus rekening met een vertrek van spits Shota Arveladze en heeft naar verluidt al een bod van zes miljoen euro gedaan op de Italiaanse spits.
Pellè wordt overigens niet alleen met AZ in verband gebracht, want ook Palermo zou de 21-jarige aanvaller graag willen inlijven. Volgens Eurosport willen de Alkmaarders de concurrent aftroeven door hoger te bieden op Pellè. Palermo zou namelijk een bod van drie miljoen euro op de aanvaller van Lecce aan het voorbereiden zijn.
Pellè heeft AZ waarschijnlijk op het EK onder -21, waarbij de Italiaan met zijn vaderland in Nederland actief was, overtuigd van zijn kwaliteiten.
Voetbalcentraal![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:17 schreef BB-boy het volgende:
Wat moet az met Pelle?
[afbeelding]
Ze hebben Den Ouden al.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:17 schreef BB-boy het volgende:
Wat moet az met Pelle?
[afbeelding]
Ze hebben Den Ouden al.
hij houdt zijn conditie op peil daaro, ff jezelf beter informeren voortaan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:23 schreef toma het volgende:
[..]WHAHAHAHAHAHHAHAHA DEN OUDEN
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is echt de aller grootste miskoop die ze daar de afgelopen 10 jaar hebben gedaan!
wat is die gozer slecht. Ik kan nog beter voetballen die die debiel, hij kan beter scheidsrechter worden daar is ie misschien wel goed in. Maar AZ kapot maken lijkt me ook niet zo'n slecht idee.
ik vond het al zo vreemdquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:24 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
hij houdt zijn conditie op peil daaro, ff jezelf beter informeren voortaan.
Ze hebben hem niet gekocht hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:23 schreef toma het volgende:
[..]WHAHAHAHAHAHHAHAHA DEN OUDEN
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is echt de aller grootste miskoop die ze daar de afgelopen 10 jaar hebben gedaan!
wat is die gozer slecht. Ik kan nog beter voetballen die die debiel, hij kan beter scheidsrechter worden daar is ie misschien wel goed in. Maar AZ kapot maken lijkt me ook niet zo'n slecht idee.
Italianen gaan sowieso niet graag naar het buitenland. Zeker niet naar Nederland.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:23 schreef Chivu het volgende:
Nederland is en blijft vreemd gebied voor zo'n jonge gozer, en Palermo is niet de minste club in Italie.
voor veel geld misschien wel. maar ik zie ook niet snel italianen naar Nederland komen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:29 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Italianen gaan sowieso niet graag naar het buitenland. Zeker niet naar Nederland.
Wat is de laatste (goede) Italiaan die in Nederland gespeeld heeft?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:29 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Italianen gaan sowieso niet graag naar het buitenland. Zeker niet naar Nederland.
ik kan er geen één bedenkenquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Wie is de laatste (goede) Italiaan die in Nederland gespeeld heeft?
Pavarotti.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Wat is de laatste (goede) Italiaan die in Nederland gespeeld heeft?
Wie was de eerste dan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Luca Toni tijdens Nederland - Italië.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:30 schreef JeroenV het volgende:
[..]
nou.. ik wel hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:56 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou het op zich niet erg vinden als we dit seizoen kampioen worden.
Hij zit op een dood spoor bij de Spurs, misschien een optie voor Ajax?quote:Ahmed 'Mido' Hossam heeft het weer voor elkaar, de immer spraakmakende Egyptenaar heeft onlangs een interview aan Sportweek gegeven waarin hij bovenstaande uitspraak doet.
In hetzelfde interview weet Mido te melden dat Ronald Koeman enige tijd geleden een terugkeer bij Ajax wist tegen te houden ten faveure van Charisteas. (Koeman)
Maar Mido weet het zeker: "Ooit keer ik terug bij Ajax."
Nee denk dat er daardoor alleen maar gezeik komt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Hmm ja.. maar wilt hij die pinchitter rol wel?
Op zich heeft hij gelijk, als Ajax een vervanger haalt, kost deze ook de hoofdprijs. Men moet dus niet denken dat wij onze toppers voor een fooi laten gaan, overigens moeten onze spelers dat ook beseffen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef Roflbroek het volgende:
van Geel op de persconferentie over buitenlandse clubs:
"Er komen wat clubs en die doen dan biedingen, je denkt toch niet dat Ajax spelers voor dat soort bedragen laat gaan."
Kanu of Koller, of we vragen Van Basten weerquote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:39 schreef M0NTANA het volgende:
We zoeken een spits, een breekijzer, iemand die van de bank moet willen beginnen. Zou dus haast een ervaren kracht moeten zijn, die het wel heeft gezien in het buitenland, maar wie?
Zendenquote:'Zenden tekent vandaag in Marseille'
Volgens de Franse krant La Provence zal Boudewijn Zenden vandaag een contract ondertekenen in Marseille. Eerst staat er vanmorgen een medische keuring op het programma, alvorens hij een contract voor twee seizoenen kan ondertekenen. De 31-jarige middenvelder staat ook in de belangstelling van PSV.
Jan Koller lijkt me niet eens zo'n slecht idee, hij spreekt ook nog eens een beetje Nederlands!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:13 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kanu of Koller, of we vragen Van Basten weer
Wat had Bolo aan ons moeten toevoegen? En op welke positie? Blij dat hij niet komt.quote:
En Perez als pinchitterquote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:37 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mido zou ook een goed alternatief voor de spits positie zijn. Geniale voetballer. Alleen zijn gedrag is een struikelblok. Maar ik denk dat Ten Cate hem wel rustig kan houden. Voor in de CL is dat natuurlijk een prachtig spitsenduo: Mido en KJH. Met daarachter Sneijder
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:18 schreef Suijk het volgende:
Goed nieuws.
quote:'Sevilla komt alsnog voor De Mul'
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De kans bestaat dat Ajacied Tom de Mul alsnog naar het Spaanse Sevilla vertrekt.
Sevilla nam enige tijd een afwachtende houding aan, maar volgens betrouwbare Spaanse bronnen komt een delegatie van de club volgende week alsnog naar Amsterdam om de transfer af te ronden.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:43 schreef ericajax het volgende:
ik verdien echt een volle kogellading door mn hoofd, ik meen het.
Nog steeds in gesprek?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:45 schreef ericajax het volgende:
dit moet een grap zijn, hoe krijg ik het godverdomme voor elkaar
zekerquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:47 schreef patrickt37 het volgende:
Naast Ajax ook AZ in de markt voor Chakouri
Gepubliceerd op 06-07-07 om 09:30 door Tim Vogelpoel
Eerder deze week werd bekend dat Ajax de verrichtingen van Mohamed Chakouri nauwlettend in de gaten houdt. Volgens Ajax Netwerk zijn de Amsterdammers echter niet de enige gegadigde om de jeugdinternational in te lijven.
AZ Alkmaar volgt de 21-jarige verdediger van Montpellier ook op de voet. Beide clubs zouden de Franse club, uitkomend in de Lique 2, al hebben benaderd voor een eventuele transfer, die zo'n anderhalf á twee miljoen euro moet kosten.
Scheringa![]()
![]()
![]()
![]()
Mooi, zijn we van je gejammer af, hehe.quote:
Ja sorry, maar als je 7 uur (gister 6, vandaag 1) lang aant bellen ben naar een in gesprek toonquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:42 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Mooi, zijn we van je gejammer af, hehe.
quote:Aanvragen uitkaart 2007-2008
Huidige seizoenkaarthouders
Het is niet meer mogelijk een uitkaart aan te vragen. Iedere seizoenkaarthouder heeft vanaf begin mei t/m 9 juni jl. de mogelijkheid gehad om bij de balie een uitkaart te laten maken. Er worden hierop geen uitzonderingen gemaakt.
Zonder streepjescodequote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:54 schreef Pritt het volgende:
Ik vind Jaap hier trouwens sprekend op een hitman lijken.
[afbeelding]
Kan tot zaterdag voor nieuwe seizoenkaarthouders. Ik ben ook gisteren langs geweest aan de balie.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:47 schreef De_Brandweer het volgende:
Op de ajax site staat dit over uitkaarten aanvragen.
[..]
We hebben Anita en Sarpong nog die eindelijk hun belofte in mogen gaan beginnen te lossen. En ja, Stam is moeilijk te vervangen. Jammer genoeg lijkt er geen geld te zijn voor Boulahrouz, dat had de ideale opvolger geweest.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef MaxC het volgende:
Ik ben trouwens bang dat we na komend seizoen een enorm probleem krijgen. Stam stopt, Davids stopt (?) Sneijder weg, Babel weg, Huntelaar weg
Dus je wil eigenlijk zeggen dat je geen vertrouwen hebt in Van Geel en z'n beleid.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef MaxC het volgende:
Ik ben trouwens bang dat we na komend seizoen een enorm probleem krijgen. Stam stopt, Davids stopt (?) Sneijder weg, Babel weg, Huntelaar weg
Probleem is dat je als Nederlandse club neit kan blijven hangen in die top. Je kan een piekjaar hebben en bv in de CL een prijs pakken maar daarna is je hele elftal weg en begin je weer van voor af aan.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef Aanvoerder het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik Ajax nog niet eens Europese subtop, dat hebben we afgelopen seizoen toch duidelijk bewezen. De potentie hebben we en dit jaar moet het er dan toch echt uitkomen. En daarna langzaam groeien, terug naar de Europese top. Als dit weer een kutjaar wordt dan kan het wel weer eens heel lang gaan duren.
Het beste zou zijn om nu al versterkingen te halen die volgend jaar sterkhouders kunnen zijn maar daar is het geld niet voor. Ik ben wel benieuwd hoe Van Geel zou omgaan met het vervangen van topspelers. Hij is namelijk wel erg Nederland georiënteerd en lijkt weinig daarbuiten te kijken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef MaxC het volgende:
Met een goed beleid moet het te doen zijn. En als de MIckey Mouse competitie nou eens wat sterker wordt, dat werkt ook positief.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef Fathom het volgende:
[..]
Probleem is dat je als Nederlandse club neit kan blijven hangen in die top. Je kan een piekjaar hebben en bv in de CL een prijs pakken maar daarna is je hele elftal weg en begin je weer van voor af aan.
Je moet inderdaad nu al investeren in een opvolger voor Stam, op zijn minst. Verder hoop ik dat Sneijder en Davids intern kunnen worden opgevangen, eindelijk eens met een doorbraak van Anita en Sarpong. Want die jongens zijn ook al jaren een talent en moeten hun speeltijd maar eens gaan krijgen. Best schandalig hoe weinig er een beroep is gedaan op hen het afgelopen seizoen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:28 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Het beste zou zijn om nu al versterkingen te halen die volgend jaar sterkhouders kunnen zijn maar daar is het geld niet voor. Ik ben wel benieuwd hoe Van Geel zou omgaan met het vervangen van topspelers. Hij is namelijk wel erg Nederland georiënteerd en lijkt weinig daarbuiten te kijken.
Anita en Sarpong zijn nog pas 18/19. Die hebben de tijd nog wel. Ik zie Vertonghen als een goede opvolger van Davids maar Sneijder en Huntelaar zullen moeilijker op te vangeen zijn. Die zul je niet intern kunnen opvangen en dan is het maar de vraag op de scouting goede opvolgers voor ze heeft.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
Je moet inderdaad nu al investeren in een opvolger voor Stam, op zijn minst. Verder hoop ik dat Sneijder en Davids intern kunnen worden opgevangen, eindelijk eens met een doorbraak van Anita en Sarpong. Want die jongens zijn ook al jaren een talent en moeten hun speeltijd maar eens gaan krijgen. Best schandalig hoe weinig er een beroep is gedaan op hen het afgelopen seizoen.
Ja hoor en als ze te vroeg debuteren en een dip krijgen is het weer schandalig hoe vroeg ze zijn gebrachtquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef Chivu het volgende:
[..]
Best schandalig hoe weinig er een beroep is gedaan op hen het afgelopen seizoen.
Voordeel is wel dat in Nederland de tendens voortzet dat een grotere speler uit het buitenland, niet schroomt om hier te komen voetballen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef Fathom het volgende:
[..]
Probleem is dat je als Nederlandse club neit kan blijven hangen in die top. Je kan een piekjaar hebben en bv in de CL een prijs pakken maar daarna is je hele elftal weg en begin je weer van voor af aan.
Dat gaat aankomend seizoen gebeuren. Het diepste punt uit zijn dal is verleden tijd.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:19 schreef toma het volgende:
ik zou eerder eens willen zien dat Maduro zich ontpopt als een vaste waarde.
Spelers kunnen niet vroeg genoeg worden gebracht. Ze kunnen alleen te vroeg vertrekken. Wanneer Sarpong twee seizoenen geleden een handvol wedstrijden speelt, dan verwacht ik wel dat hij het seizoen erop meer wedstrijden mag proeven op het hoogste niveau, in plaats van 0.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:02 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja hoor en als ze te vroeg debuteren en een dip krijgen is het weer schandalig hoe vroeg ze zijn gebracht.
hoeveel euro is 1 pond?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:30 schreef El_Bassie het volgende:
Nog een vaag bericht, net of sneijder bij Ajax geen 1 miljoen pond per jaar verdient of kan verdienen.
Fiorentina in Ajax talks for Sneijder
tribalfootball.com - July 06, 2007
Fiorentina are in talks with Ajax for midfielder Wesley Sneijder.
The Holland international has already received a long-term contract offer from Fiorentina worth £1 million-a-year.
Ajax are demanding £10 million for Sneijder, who almost joined Valencia last month.
Engeland is te fysiek voor hem.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:40 schreef BobbyHill het volgende:
Ik zie hem eerder naar Engeland of Spanje gaan ja.
voor een speler zelf natuurlijk welquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:44 schreef BB-boy het volgende:
Boeit ook niet zoveel hoeveel salaris ze bieden.
Dat is heel erg naief.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:44 schreef BB-boy het volgende:
Boeit ook niet zoveel hoeveel salaris ze bieden.
schrijf daar Gabri maar bij als hij nog een goed seizoen draait. Verder weet je ook niet hoe Emanuelsson en Heitinga op het EK gaan presteren ...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef MaxC het volgende:
Gelukkig heeft Gabri verlengd tot 2011, dat scheelt iig alweer iets als hij komend seizoen goed blijft draaien.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:48 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
schrijf daar Gabri maar bij als hij nog een goed seizoen draait. Verder weet je ook niet hoe Emanuelsson en Heitinga op het EK gaan presteren ...
Ajax zou eens meer moeten focussen op de verdediging.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:53 schreef Chivu het volgende:
Laten we eerst maar eens een keer gewoon kampioen worden in 2007/2008 voordat we nadenken over 2008/2009.
hier betaalt hij volle pond aan belasting daar niet. Dus netto hou je bijna eht dubbele over. Onze oude voorzitten van Praag heeft wel eens verteld dat dit ook een probleem is ten opzichte van de buitenlandse clubs.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:30 schreef El_Bassie het volgende:
Nog een vaag bericht, net of sneijder bij Ajax geen 1 miljoen pond per jaar verdient of kan verdienen.
quote:'Huntelaar moet Forlán opvolgen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 6 juli om 18:05
Villarreal heeft tot op heden geen vervanger aan weten te trekken voor Diego Forlán. De trefzekere aanvaller werd bijna een week geleden aan Atlético Madrid overgedaan, maar de eenentwintig miljoen euro staan nog altijd netjes op de bankrekening van de nummer vijf van vorig seizoen.
Met aankopen als Forlán, Juan Román Riquelme, Robert Pires of Robert Ayala liet voorzitter Fernando Roig in het verleden al zien over een uitstekende koopmansgeest te beschikken en in de zoektocht naar een aanvaller zal hij opnieuw een groot aandeel hebben. Inmiddels deden de namen van Ricardo Oliveira (AC Milan), Diego Milito (Real Zaragoza) en Javier Saviola (zonder club) de ronde, maar volgens de lokale krant El Mediterraneo zijn de ogen nu op Klaas-Jan Huntelaar gericht.
Van de aanvaller van Ajax is door bestuurslid José Manuel Llaneza inmiddels een uitgebreid rapport geschreven, maar de Spanjaarden lijken net als bij Raúl Tamudo (Espanyol) op hetzelfde probleem te stuiten: de financiële kant van het verhaal. Het feit dat de Oranje-international zich nog in het begin van zijn carrière bevindt maakt het voor Roig & Co. in ieder geval wel een stuk gemakkelijker.
Villarreal wil opnieuw de Champions League in en Roig is daarvoor bereid om flink de portemonnee te trekken. Volgens het Spaanse medium wil de club een slordige veertien á vijftien miljoen euro op tafel leggen, maar blijft het afhankelijk van het bedrag wat de Amsterdammers vragen. Tevens wordt er melding gemaakt van de starrige houding van Ajax in de tijd van de transfer van Wesley Sneijder, waardoor het lijkt dat het blazoen van de Amsterdammers in Oost-Spanje de nodige schade heeft opgelopen.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:20 schreef BB-boy het volgende:
Kunnen die net niet clubjes niet gewoon oprotten...
volgens mij is Ajax vergelijken met de top-clubs van Europa voetballend gezien ook 'net-niet' ; Historisch gezien ligt dat natuurlijk anders.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:20 schreef BB-boy het volgende:
Kunnen die net niet clubjes niet gewoon oprotten...
Die was alleen leuk toen Harry het zeiquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:34 schreef kevin6188 het volgende:
Ze mogen z'n shirtje kopen in de fanshop
Harry Vermeegen? Niet meegekregen, sorry...quote:
ik sta wel met mn dikke kop in de volkskrant zag ikquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef Bullebak het volgende:
Stonden er nog mensen van hier op de voorpagina van de Metro? (regio Amsterdam)![]()
Flinke foto van toeschouwers met fakkels en al bij de eerste eerste training.
=edit: iets minder mag wel=quote:Delorge: "Gelukkig ben ik niet afgegaan"
06 juli 2007
Voor Laurent Delorge is de kop er af. De Belg trainde donderdag voor het eerst in het shirt van Ajax, zijn nieuwe club. Dat verliep prima, zegt hij in Het Laatste Nieuws. "Ik ben gelukkig ook niet afgegaan. Ik had wat getraind tijdens de vakantie."
De transfer van Delorge, van het gedegradeerde ADO Den Haag naar kampioenskandidaat Ajax, kwam voor veel mensen als een verrassing. "Sommigen denken: van ADO naar Ajax, die moet wel een goeie manager hebben? Maar deze transfer heb ik helemaal zelf verdiend. Met mijn uitstekende prestaties als infiltrerende middenvelder", geeft de 28-jarige Delorge zichzelf een schouderklopje.
Zodra er het woord "verdiend" staat, denken Rotterdammers met het IQ van een garnaal dat het om geld gaat.quote:
Jouw reactie is nog tien keer dommer.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:05 schreef Chivu het volgende:
[..]
Zodra er het woord "verdiend" staat, denken Rotterdammers met het IQ van een garnaal dat het om geld gaat.
Vind ik eigenlijk ook wel.quote:
villareal is geen grote club meer een familie clubje die het goed doet. Huntelaar moet naar een topclub over een paar jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook wel.
Maar daar denken ze hier anders over..![]()
Die was dan ook drama het laatste jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 20:56 schreef BB-boy het volgende:
Leuke club voor Lindenbergh mischien.
En niet lachen, want Roger komt er ook vandaan.
quote:6/7/2007 - 'Arveladze in beeld bij Ajax'
(Gepost door RvN)
Volgens Het Parool is Arveladze bij Ajax in beeld voor de rol van pinchhitter. Ten Cate wil er nog een spits bij, waarmee Ajax in de slotfase van tactiek zou kunnen veranderen. Volgens Het Parool is de Georgiër wel gevoelig voor interesse van Ajax. Hij zou echter ook naar Qatar kunnen. Het is de vraag of AZ hem zou willen laten gaan, als hij voor Ajax zou kiezen.
Ze zijn wel heel vlot daarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:22 schreef BB-boy het volgende:
http://www.transfermarkt.(...)r/transferdaten.html
Ontdek de nieuwe speler.
Speelt Pelle daar ook al bij AZ?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:22 schreef BB-boy het volgende:
http://www.transfermarkt.(...)r/transferdaten.html
Ontdek de nieuwe speler.
Wil hem er graag bij hebben maar Arveladze is niet echt een breekijzer. Wel een leuke vervanging mocht Perez weggaan.quote:
Hij is meer een "vervanger" voor Huntelaar dan een pinchhitter inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:52 schreef toma het volgende:
Als Huntelaar geblesseerd is kan Arveladze samen met Babel 4-4-2 spelen.
Kanu heeft er het laatste halfjaar bij Pompey ook niet heel veel van gebakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:54 schreef koningdavid het volgende:
Arveladze was doodop aan het einde van het seizoen, ook is hij geen breekijzer.
Alles op Kanu zetten. Of Terror![]()
Bij ons zal hij voornamelijk invallen dus heeft hij daar geen last van.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:54 schreef koningdavid het volgende:
Arveladze was doodop aan het einde van het seizoen, ook is hij geen breekijzer.
Denk niet dat Perez blijft, al hoop ik van wel.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:22 schreef toma het volgende:
Als Arveladze komt wordt Perez helemaal niet meer ingezet. Want hij werd dit seizoen altijd ingezet in de laatste 20 min. als een wedstrijd dood bloedde.
ach. Perez zal komend jaar totaal nutteloos worden als Huntelaar en Sneijder blijven en Shota komt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Denk niet dat Perez blijft, al hoop ik van wel.
Hebben zij even een groupie aan de haak geslagen zeg.quote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hebben zij even een groupie aan de haak geslagen zeg.![]()
Nee nog één jaar.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:00 schreef devv05 het volgende:
Arveladze is welkom. Was zn contract bij AZ niet afgelopen?
stap van PSV naar Ajax is idd nogal grootquote:Beerens: "Stap naar Ajax was te groot"
heitinga heeft ook de surinaamse nationaliteit?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 21:22 schreef BB-boy het volgende:
en Chakouri heeft al getekent bij Ajax?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:15 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
heitinga heeft ook de surinaamse nationaliteit?
net of ie daar wél potten kan breken. Achja een middenmoter in Duitsland is niet verkeerd voor hem.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:19 schreef Aanvoerder het volgende:
Van de schiettent in de havenstad naar de bekerwinnaar van Duitsland vind ik geen onaardige zet van Charisteas.
Nurnberg heeft de beker gewonnen, speelt Europees en ze zullen vast wel een positief doelsaldo hebben. Allemaal dingen die hij in R'dam ontbeerde.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:53 schreef toma het volgende:
[..]
net of ie daar wél potten kan breken. Achja een middenmoter in Duitsland is niet verkeerd voor hem.
Leuk voor iedereen danquote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:25 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nurnberg heeft de beker gewonnen, speelt Europees en ze zullen vast wel een positief doelsaldo hebben. Allemaal dingen die hij in R'dam ontbeerde.
Scherp. Vooral het vetgedrukte.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:25 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Nurnberg heeft de beker gewonnen, speelt Europees en ze zullen vast wel een positief doelsaldo hebben. Allemaal dingen die hij in R'dam ontbeerde.
Officiele eindstand is de negende plaats.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:50 schreef Aanvoerder het volgende:
+ 11 zie ik net. En ze zijn 6e (hoger dus) geeindigd. Fey. -11 en 7e. Bwehehehe...
zij is wel een goeie stewardquote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hebben zij even een groupie aan de haak geslagen zeg.![]()
quote:'Doorbraak in onderhandelingen over transfer De Mul'
De Telegraaf meldt dat de transfer van De Mul naar Sevilla aanstaande is. Beide clubs zouden gisteren een doorbraak hebben bereikt in de vastzittende onderhandelingen. Eerder sloot de UEFA-Cupwinnaar al een principeakkoord met de Belgische aanvaller.
quote:Van Gaal: Arveladze mag niet naar Ajax
Louis van Gaal gaf in De Telegraaf niets te weten van interesse van Ajax voor Arveladze. AZ zal hem in ieder geval niet naar een concurrent laten gaan. De trainer heeft er geen moeite mee als de Georgiër naar het buitenland (Qatar) vertrekt. „Maar hij mag niet naar een Nederlandse club.” Arveladze heeft nog altijd een zwak voor het geïnteresseerde Ajax. Van Gaal: „Die transfer is bij ons gesprek niet ter sprake gekomen... Twee jaar geleden wilde Ajax hem niet hebben. Het zou veel over Shota zeggen als hij er nu toch weer naartoe zou willen.”
Wat zou dat dan precies over hem zeggen?quote:Twee jaar geleden wilde Ajax hem niet hebben. Het zou veel over Shota zeggen als hij er nu toch weer naartoe zou willen.”
Vroeg ik me ook af. Het lijkt mij niet dat Van Gaal hem wil neerzetten als een echte Ajacied. Maar dat maak ik er wel van als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:03 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Wat zou dat dan precies over hem zeggen?
Ajax ziet het ook in De Mul, en terecht. Hij moet alleen weg omdat hij zijn contract niet verlengd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:05 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wat ziet Sevilla in De Mul wat Ajax niet ziet?
ajax kan volgens mij helemaal geen 6 miljoen euro uitgeven zonder dat er eerst spelers verkocht worden of plaatsing voor de CL zeker is.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:39 schreef Chivu het volgende:
En ik hoop dat Ajax gewoon Pelle wegrooft voor de neus van AZ
Het is een risico inderdaad, maar ik denk niet dat de situatie heel anders is dan bij PSV. Wanneer er een speler met een dusdanige dosis talent die precies in het plaatje past is, zullen beide clubs best ver kunnen gaan. Maar je hebt gelijk, Ajax is slim genoeg om niet te investeren zoals Feyenoord dat op dit moment doet met geld dat het eigenlijk nog moet verdienen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:07 schreef PyTh het volgende:
ajax kan volgens mij helemaal geen 6 miljoen euro uitgeven zonder dat er eerst spelers verkocht worden of plaatsing voor de CL zeker is.
Risico is te groot....
Bronquote:Ajax in Venezuela voor Mexicaanse keeper
De doelverdediger Guillermo Ochoa wordt gevolgd door Ajax, volgens de Mexicaanse media. Afgevaardigden van de Nederlandse topclub zouden bij de Copa América aanwezig zijn voor de 21-jarige.
Zelf zegt de doelman van het Mexicaanse elftal en America van niets te weten en zich te willen richten op het vervolg van de Copa América in Venezuela. Mexico komt daarin in de kwartfinale uit tegen Paraguay.
Vanwaar ineens deze interesse? Vreemd.quote:'MAN CITY AAST OP OGARARU'
7-07-2007 Bron:Europe soccer
Met oog op volgend seizoen wil Manchester City zich verzekeren van de diensten van George Ogararu.De Roemeens International beleefde een prima seizoen bij zijn werkgever Ajax en de kans lijkt dan ook klein dat hij naar Engeland vertrekt.
De zaakwaarnemer van George Ogararu, Pfillippe Michael, ontkent het feit dat Ogararu in de belangstelling staat.Niet alleen City ziet Ogararu graag komen, ook Everton en het Franse Olympique Marseille zouden op hem azen.
Dat 'ie dan AZ naait en geen echte AZ'er is ofzo?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook af. Het lijkt mij niet dat Van Gaal hem wil neerzetten als een echte Ajacied. Maar dat maak ik er wel van als ik het zo lees.
Dat 'ie met zich laat sollen door de club die eerst niet in 'm geloofde en nu met hangende pootjes alsnog daar naartoe gaat.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:38 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat 'ie dan AZ naait en geen echte AZ'er is ofzo?![]()
Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?quote:Mexicaanse keeper in verband gebracht met Ajax
De Mexicaanse keeper Guillermo Ochoa wordt in diverse
media in Mexico gelinkt met Ajax. Twee afgevaardigen
van de Amsterdamse club zouden bij de Copa America
in Venezuela aanwezig zijn voor de 21-jarige doelman van het nationale elftal van Mexico en van de Mexicaanse club America. Ochoa liet aan de Mexicaanse pers weten niet op de hoogte te zijn van eventuele interesse van Ajax. Ochoa gaf aan zich eerst te willen concentreren op de Copa America en nu niet bezig te willen zijn met eventuele interesse. Mexico speelt in de kwartfinale van de Copa America tegen Paraquay.
Dat was precies het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?
21 oud?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:04 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat was precies het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las.
Goede zaak, al vind ik 21 wel oud.
Ja, hoe zit dat eigenlijk precies met dat geldgesmijt van f. opeens, terwijl ze tot voor kort geen dubbeltje meer hadden om om te draaien? Ik las iets over een fan-investeringsplan in de f. jeugd, maar heb niet echt helemaal meegekregen wat... (na 5min in het f. topic moet ik echt eruit en even frisse lucht happenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:23 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ajax is slim genoeg om niet te investeren zoals Feyenoord dat op dit moment doet met geld dat het eigenlijk nog moet verdienen.
Ze hebben 6 jonge spelers in een potje gegooid en de transferrechten van deze spelers van tevoren verkocht aan diverse investeerders voor totaal 6 miljoen. Ze moeten dus 24 miljoen opleveren om de investeerders compleet terug te kunnen betalen. Dat was een succes, ze herhalen dat met een tweede pot met 6 andere waailappen voor 5 miljoen euro.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:13 schreef Jaggunsu het volgende:
[..]
Ja, hoe zit dat eigenlijk precies met dat geldgesmijt van f. opeens, terwijl ze tot voor kort geen dubbeltje meer hadden om om te draaien? Ik las iets over een fan-investeringsplan in de f. jeugd, maar heb niet echt helemaal meegekregen wat... (na 5min in het f. topic moet ik echt eruit en even frisse lucht happen)
is dit het ei van Columbus of drijven ze nu eerder op een zeepbel?
Is dit idee wellicht ook iets voor Ajax, dat fans in de Toekomst kunnen investeren?
Maar dan lijkt het me ook dat als ze geen 24 miljoen krijgen voor die 6 spelers maar bijvoorbeeld maar 18 miljoen, dat je de schuld ook weer opbouwt met 6 miljoen?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:18 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze hebben 6 jonge spelers in een potje gegooid en de transferrechten van deze spelers van tevoren verkocht aan diverse investeerders voor totaal 6 miljoen. Ze moeten dus 24 miljoen opleveren om de investeerders compleet terug te kunnen betalen. Dat was een succes, ze herhalen dat met een tweede pot met 6 andere waailappen voor 5 miljoen euro.
Daarnaast verkopen ze certificaten van aandelen voor in totaal maximaal 26 miljoen euro. Hoeveel procent van de club dat is, is niet bekend, maar het is geen meerderheid. Dus vanaf nu hoeven we niet meer te rekenen op Feyenoorders die Ajax uitlachen om de beursgang en 'bedrijf zus en zo'.
Frappant is dat ze dit geld dus niet in de schulden van 17 miljoen euro steken, maar stoppen in transferkosten van spelers die nooit doorverkocht zullen worden en een gigantisch salaris vragen. Kortom, spelen ze de komende 3 jaar geen Champions League dan moeten we echt op zoek naar een nieuwe Klassieker.
Tegen AZ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:33 schreef BB-boy het volgende:
We hebben toch al een nieuwe klassieker volgens de media?
Binnenkort in het nieuws: Ook Az volgt verrichtingen van Pato Araujo?quote:7/7/2007 - 'Ajax volgt verrichtingen van Pato Araujo'
(Gepost door M)
BRON: Reforma
Ook buiten Europa is de geruchtenmachine weer in volle gang. Naast de Mexicaanse doelman Guillermo Ochoa zou Ajax ook nauwlettend de verrichtingen volgen van Pato Araujo, een 19-jarige verdediger van de Mexicaanse club Chivas de Guadalajara en aanvoerder van het Mexicaans elftal onder 20 jaar. Scouts van Ajax zouden het grote talent deze week volgen op het WK voor spelers onder 20 jaar in Canada. In de krant Reforma geeft de voorzitter van Chivas aan dat hij op de hoogte is dat Ajax Araujo volgt, maar dat de Amsterdammers zich nog niet officieel bij de club hebben gemeld. Araujo verlengde een half jaar geleden nog zijn contract bij Chivas. Naar verluidt zou de Mexicaanse club ongeveer 5 miljoen dollar verlangen. De verdediger liet in een reactie weten zeer gecharmeerd te zijn van de interesse van Ajax.
Eerlijk gezegd is er sinds die tijd nogal wat veranderd bij Ajaxquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:39 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat 'ie met zich laat sollen door de club die eerst niet in 'm geloofde en nu met hangende pootjes alsnog daar naartoe gaat.
http://uk.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q&eurl=quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nette keeper, halen als hij niet te duur is. Kunnen Heijblok en Gentenaar vertrekken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
http://uk.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q&eurl=
Niet verkeerd zeg, wat een fantastisch reactievermogen heeft die jongen.
Misschien die van Arroyo.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
En nu z'n blunders nog.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:18 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze hebben 6 jonge spelers in een potje gegooid en de transferrechten van deze spelers van tevoren verkocht aan diverse investeerders voor totaal 6 miljoen. Ze moeten dus 24 miljoen opleveren om de investeerders compleet terug te kunnen betalen. Dat was een succes, ze herhalen dat met een tweede pot met 6 andere waailappen voor 5 miljoen euro.
Daarnaast verkopen ze certificaten van aandelen voor in totaal maximaal 26 miljoen euro. Hoeveel procent van de club dat is, is niet bekend, maar het is geen meerderheid. Dus vanaf nu hoeven we niet meer te rekenen op Feyenoorders die Ajax uitlachen om de beursgang en 'bedrijf zus en zo'.
Frappant is dat ze dit geld dus niet in de schulden van 17 miljoen euro steken, maar stoppen in transferkosten van spelers die nooit doorverkocht zullen worden en een gigantisch salaris vragen. Kortom, spelen ze de komende 3 jaar geen Champions League dan moeten we echt op zoek naar een nieuwe Klassieker.
Zo'n filmpje kun je ook van Stekelenburg maken. Waarschijnlijk zelfs twee keer zo lang.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:58 schreef Jaggunsu het volgende:
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?
of krijgen de aandeelhouders slechts 25% van het transferbedrag? dan kom je wel op 24mln uit idd wat je nodig hebt als aandeelhouder om quitte te spelen, maar dan heeft de club wel 18mln voor zichzelf natuurlijk als dat gebeurt.
Steek blijft sowieso nog dit jaar en misschien het jaar erop ook nog wel onder de lat staan.quote:
ah, maar dan is dat toch een goede deal voor f.? Alleen als ze die 6 spelers gemiddeld voor meer dan 4mln per stuk verkopen, zouden ze minder geld overhouden dan zonder dat investeringsplan. Maar ik denk dat ze dan zoiezo niet zouden klagen haha...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:03 schreef Chivu het volgende:
[..]
De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.
Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:31 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Maar dan lijkt het me ook dat als ze geen 24 miljoen krijgen voor die 6 spelers maar bijvoorbeeld maar 18 miljoen, dat je de schuld ook weer opbouwt met 6 miljoen?Rare constructie en lijkt me iets tijdelijks. En ja als de schuld blijft dan kun je er van uitgaan dat je straks op zoek moet naar een nieuwe klassieker.
Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.
Dat klopt. Maar er zouden ook geen investeerders volgen als dit hele plan niet opgezet was, dus het is sowieso een win-win situatie. Zeker als je kijkt welke spelers er gehaald zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:28 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.
Nou lijkt me wel lachen als je dan belegger bent. Weet je met huntelaar en sneijder al zeker dat je winst gaat makenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:36 schreef Chivu het volgende:
Dat is de tweede valkuil van het hele project. De meest waardevolle spelers zijn middenvelders en verdedigers, spelers die in de regel minder opbrengen dan aanvallers. En als hun plekken op het veld ook nog eens ingenomen gaan worden door 2 ervaren spelers en een talentvolle huurling, dan wordt er niet heel verstandig met het geld en het project omgegaan. Maar dat is mijn visie
Ik zou in ieder geval niet graag Ajax dezelfde constructie zien maken. Een kwart van de rechten op Huntelaar, Babel, Sneijder, Emanuelson, Heitinga en Sarpong in een pot voor 6 miljoen. Moet niet gekker worden.
Feyenoord kampioen, laat me niet lachenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Poll: Wie wordt kampioen van de Eredivisie?PSV Ajax Feyenoord AZ Heerenveen Twente
Tussenstand:
[afbeelding]
Uit een ander topic. Die kakkerlakken hebben het al weer hoog zitten na een jaartje 9e.
Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:21 schreef BB-boy het volgende:
Lachen toch.
Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:23 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.
Angstigquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |