abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51229507
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:33 schreef BB-boy het volgende:
We hebben toch al een nieuwe klassieker volgens de media?
Tegen AZ?
pi_51229559
quote:
7/7/2007 - 'Ajax volgt verrichtingen van Pato Araujo'
(Gepost door M)

BRON: Reforma

Ook buiten Europa is de geruchtenmachine weer in volle gang. Naast de Mexicaanse doelman Guillermo Ochoa zou Ajax ook nauwlettend de verrichtingen volgen van Pato Araujo, een 19-jarige verdediger van de Mexicaanse club Chivas de Guadalajara en aanvoerder van het Mexicaans elftal onder 20 jaar. Scouts van Ajax zouden het grote talent deze week volgen op het WK voor spelers onder 20 jaar in Canada. In de krant Reforma geeft de voorzitter van Chivas aan dat hij op de hoogte is dat Ajax Araujo volgt, maar dat de Amsterdammers zich nog niet officieel bij de club hebben gemeld. Araujo verlengde een half jaar geleden nog zijn contract bij Chivas. Naar verluidt zou de Mexicaanse club ongeveer 5 miljoen dollar verlangen. De verdediger liet in een reactie weten zeer gecharmeerd te zijn van de interesse van Ajax.
Binnenkort in het nieuws: Ook Az volgt verrichtingen van Pato Araujo?

On Topic: Nog nooit van deze speler gehoord maar ook hierin lijkt de hand van Van der Zee zichtbaar. Talent in de verdediging is altijd welkom als deze een meerwaarde is.
pi_51229603
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:33 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Tegen AZ?
Ja
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_51229622
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:39 schreef Chivu het volgende:

[..]

Dat 'ie met zich laat sollen door de club die eerst niet in 'm geloofde en nu met hangende pootjes alsnog daar naartoe gaat.
Eerlijk gezegd is er sinds die tijd nogal wat veranderd bij Ajax
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:51:02 #280
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51229898
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?
http://uk.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q&eurl=

Niet verkeerd zeg, wat een fantastisch reactievermogen heeft die jongen .
-
pi_51229972
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nette keeper, halen als hij niet te duur is. Kunnen Heijblok en Gentenaar vertrekken.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:54:33 #282
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_51230008
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?
Misschien die van Arroyo.

Maar het lijkt me sterk dat er een keeper gehaald wordt. Tenzij Stekelenburg verkocht word.
Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_51230099
quote:

[..]

En nu z'n blunders nog.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:58:35 #284
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_51230116
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:18 schreef Chivu het volgende:

[..]

Ze hebben 6 jonge spelers in een potje gegooid en de transferrechten van deze spelers van tevoren verkocht aan diverse investeerders voor totaal 6 miljoen. Ze moeten dus 24 miljoen opleveren om de investeerders compleet terug te kunnen betalen. Dat was een succes, ze herhalen dat met een tweede pot met 6 andere waailappen voor 5 miljoen euro.

Daarnaast verkopen ze certificaten van aandelen voor in totaal maximaal 26 miljoen euro. Hoeveel procent van de club dat is, is niet bekend, maar het is geen meerderheid. Dus vanaf nu hoeven we niet meer te rekenen op Feyenoorders die Ajax uitlachen om de beursgang en 'bedrijf zus en zo'.

Frappant is dat ze dit geld dus niet in de schulden van 17 miljoen euro steken, maar stoppen in transferkosten van spelers die nooit doorverkocht zullen worden en een gigantisch salaris vragen. Kortom, spelen ze de komende 3 jaar geen Champions League dan moeten we echt op zoek naar een nieuwe Klassieker.
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?
of krijgen de aandeelhouders slechts 25% van het transferbedrag? dan kom je wel op 24mln uit idd wat je nodig hebt als aandeelhouder om quitte te spelen, maar dan heeft de club wel 18mln voor zichzelf natuurlijk als dat gebeurt.
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:01:37 #285
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51230208
quote:

[..]

Zo'n filmpje kun je ook van Stekelenburg maken. Waarschijnlijk zelfs twee keer zo lang.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:03:04 #286
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51230248
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:58 schreef Jaggunsu het volgende:
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?
of krijgen de aandeelhouders slechts 25% van het transferbedrag? dan kom je wel op 24mln uit idd wat je nodig hebt als aandeelhouder om quitte te spelen, maar dan heeft de club wel 18mln voor zichzelf natuurlijk als dat gebeurt.
De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:28:12 #287
51286 w00h00
Digital man!
pi_51230840
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:07 schreef BadRabbit het volgende:

[..]

21 oud?
Steek blijft sowieso nog dit jaar en misschien het jaar erop ook nog wel onder de lat staan.

Hij mag dan twee jaar lang op de bank gaan plaats nemen?

Als hij 17 of 18 was, dan kon hij nog in jong Ajax rijpen, maar deze keeper wil de stap maken naar een vaste plek in het eerste elftal van een grote club neem ik aan.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:04:38 #288
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_51231621
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:03 schreef Chivu het volgende:

[..]

De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.
ah, maar dan is dat toch een goede deal voor f.? Alleen als ze die 6 spelers gemiddeld voor meer dan 4mln per stuk verkopen, zouden ze minder geld overhouden dan zonder dat investeringsplan. Maar ik denk dat ze dan zoiezo niet zouden klagen haha...

vind het best wel een grappig idee, iig een stuk persoonlijker dan een normaal club-aandeel zoals dat van Ajax. Is toch leuk om een aandeel in bv Sarpong/Anita/Vd Wiel etc te hebben en hopen dat ze het goed doen bij Ajax zodat ze later voor veel pieken verkocht kunnen worden? Bv om de 2 jaar een aandeel uitgeven voor de 4 grootste talenten uit de A1 ofzo...
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:25:16 #289
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51232167
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:31 schreef amsterdammertje113 het volgende:

[..]

Maar dan lijkt het me ook dat als ze geen 24 miljoen krijgen voor die 6 spelers maar bijvoorbeeld maar 18 miljoen, dat je de schuld ook weer opbouwt met 6 miljoen? Rare constructie en lijkt me iets tijdelijks. En ja als de schuld blijft dan kun je er van uitgaan dat je straks op zoek moet naar een nieuwe klassieker.
Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:28:38 #290
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51232252
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.
Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:30:56 #291
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51232333
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:28 schreef Chivu het volgende:

[..]

Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.
Dat klopt. Maar er zouden ook geen investeerders volgen als dit hele plan niet opgezet was, dus het is sowieso een win-win situatie. Zeker als je kijkt welke spelers er gehaald zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:36:23 #292
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51232447
Dat is de tweede valkuil van het hele project. De meest waardevolle spelers zijn middenvelders en verdedigers, spelers die in de regel minder opbrengen dan aanvallers. En als hun plekken op het veld ook nog eens ingenomen gaan worden door 2 ervaren spelers en een talentvolle huurling, dan wordt er niet heel verstandig met het geld en het project omgegaan. Maar dat is mijn visie

Ik zou in ieder geval niet graag Ajax dezelfde constructie zien maken. Een kwart van de rechten op Huntelaar, Babel, Sneijder, Emanuelson, Heitinga en Sarpong in een pot voor 6 miljoen. Moet niet gekker worden.
pi_51232741
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 15:36 schreef Chivu het volgende:
Dat is de tweede valkuil van het hele project. De meest waardevolle spelers zijn middenvelders en verdedigers, spelers die in de regel minder opbrengen dan aanvallers. En als hun plekken op het veld ook nog eens ingenomen gaan worden door 2 ervaren spelers en een talentvolle huurling, dan wordt er niet heel verstandig met het geld en het project omgegaan. Maar dat is mijn visie

Ik zou in ieder geval niet graag Ajax dezelfde constructie zien maken. Een kwart van de rechten op Huntelaar, Babel, Sneijder, Emanuelson, Heitinga en Sarpong in een pot voor 6 miljoen. Moet niet gekker worden.
Nou lijkt me wel lachen als je dan belegger bent. Weet je met huntelaar en sneijder al zeker dat je winst gaat maken
  zaterdag 7 juli 2007 @ 16:20:33 #294
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51233622
Poll: Wie wordt kampioen van de Eredivisie?
  • PSV
  • Ajax
  • Feyenoord
  • AZ
  • Heerenveen
  • Twente
    Tussenstand:

Uit een ander topic. Die kakkerlakken hebben het al weer hoog zitten na een jaartje 9e.
  • AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
    pi_51233650
    Lachen toch.
    pi_51233657
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 16:20 schreef Aanvoerder het volgende:
    Poll: Wie wordt kampioen van de Eredivisie?
  • PSV
  • Ajax
  • Feyenoord
  • AZ
  • Heerenveen
  • Twente
    Tussenstand:
    [afbeelding]

Uit een ander topic. Die kakkerlakken hebben het al weer hoog zitten na een jaartje 9e.
  • Feyenoord kampioen, laat me niet lachen
    Ik support gevallen topclubs!
      zaterdag 7 juli 2007 @ 16:23:17 #297
    165720 Aanvoerder
    Fascist Jew!
    pi_51233698
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 16:21 schreef BB-boy het volgende:
    Lachen toch.
    Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.
    AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
    "Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
      zaterdag 7 juli 2007 @ 16:23:56 #298
    51286 w00h00
    Digital man!
    pi_51233715
    Colin: "Anders dan in Engeland"

Jürgen Colin hoopt in de komende weken een contract af te dwingen bij Ajax, waar hij op proef is. De verdediger van Norwich City wordt door Henk ten Cate gezien als een welkome versterking voor de positie van rechtsback.

De oud-speler van PSV en NAC had wel wat tijd nodig om te wennen aan de speelstijl, zo zegt hij op de clubsite van Ajax. "Als je hier net bent gestart is het natuurlijk wel effe wennen. Bij Ajax wordt toch heel anders gespeeld dan in Engeland. Maar ik heb drie weken de tijd om te wennen en de speelwijze door te krijgen. Als ik fit blijf moet dat lukken."

De eerste training van Ajax maakte indruk op de 26-jarige verdediger. "Man, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Persoonlijk vind ik het erg leuk om voor zoveel mensen te trainen. En eigenlijk had ik het ook wel een beetje verwacht bij deze club. Nu waren er bijna tweeduizend mensen, hoorde ik. Als het weer beter was geweest, waren dat er waarschijnlijk nog veel meer geweest. Kun je nagaan…"

Eén van de sterke punten van Colin is dat hij op meerdere plaatsen inzetbaar is. Zo kan hij behalve als rechtsback ook centraal in de defensie goed uit de voeten. "En als het moet speel ik linksback. Ik ben redelijk snel en kan ook aardig koppen. Uiteindelijk mag de trainer me overal inzetten waar hij me kan gebruiken", sluit de gretige mandekker af.

Ik ben wel benieuwd naar zijn eerste wedstrijd voor Ajax en vooral naar zijn verdedigende kwaliteiten.

Goede zaak van Henk om hem de kans te geven.
    pi_51233737
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 16:23 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.
    Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.
    Ik support gevallen topclubs!
      zaterdag 7 juli 2007 @ 16:25:17 #300
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_51233750
    quote:
    Op zaterdag 7 juli 2007 16:24 schreef Fetai het volgende:

[..]

Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.
    Angstig !
    Waarvoor precies? .
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')