Tegen AZ?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:33 schreef BB-boy het volgende:
We hebben toch al een nieuwe klassieker volgens de media?
Binnenkort in het nieuws: Ook Az volgt verrichtingen van Pato Araujo?quote:7/7/2007 - 'Ajax volgt verrichtingen van Pato Araujo'
(Gepost door M)
BRON: Reforma
Ook buiten Europa is de geruchtenmachine weer in volle gang. Naast de Mexicaanse doelman Guillermo Ochoa zou Ajax ook nauwlettend de verrichtingen volgen van Pato Araujo, een 19-jarige verdediger van de Mexicaanse club Chivas de Guadalajara en aanvoerder van het Mexicaans elftal onder 20 jaar. Scouts van Ajax zouden het grote talent deze week volgen op het WK voor spelers onder 20 jaar in Canada. In de krant Reforma geeft de voorzitter van Chivas aan dat hij op de hoogte is dat Ajax Araujo volgt, maar dat de Amsterdammers zich nog niet officieel bij de club hebben gemeld. Araujo verlengde een half jaar geleden nog zijn contract bij Chivas. Naar verluidt zou de Mexicaanse club ongeveer 5 miljoen dollar verlangen. De verdediger liet in een reactie weten zeer gecharmeerd te zijn van de interesse van Ajax.
Eerlijk gezegd is er sinds die tijd nogal wat veranderd bij Ajaxquote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:39 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat 'ie met zich laat sollen door de club die eerst niet in 'm geloofde en nu met hangende pootjes alsnog daar naartoe gaat.
http://uk.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q&eurl=quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?
Nette keeper, halen als hij niet te duur is. Kunnen Heijblok en Gentenaar vertrekken.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
http://uk.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q&eurl=
Niet verkeerd zeg, wat een fantastisch reactievermogen heeft die jongen.
Misschien die van Arroyo.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:59 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wordt de hand van Van der Zee zichtbaar?
En nu z'n blunders nog.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:18 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze hebben 6 jonge spelers in een potje gegooid en de transferrechten van deze spelers van tevoren verkocht aan diverse investeerders voor totaal 6 miljoen. Ze moeten dus 24 miljoen opleveren om de investeerders compleet terug te kunnen betalen. Dat was een succes, ze herhalen dat met een tweede pot met 6 andere waailappen voor 5 miljoen euro.
Daarnaast verkopen ze certificaten van aandelen voor in totaal maximaal 26 miljoen euro. Hoeveel procent van de club dat is, is niet bekend, maar het is geen meerderheid. Dus vanaf nu hoeven we niet meer te rekenen op Feyenoorders die Ajax uitlachen om de beursgang en 'bedrijf zus en zo'.
Frappant is dat ze dit geld dus niet in de schulden van 17 miljoen euro steken, maar stoppen in transferkosten van spelers die nooit doorverkocht zullen worden en een gigantisch salaris vragen. Kortom, spelen ze de komende 3 jaar geen Champions League dan moeten we echt op zoek naar een nieuwe Klassieker.
Zo'n filmpje kun je ook van Stekelenburg maken. Waarschijnlijk zelfs twee keer zo lang.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:58 schreef Jaggunsu het volgende:
Ik snap het niet helemaal, waarom moeten ze minstens 24mln krijgen om de investeerders terug te kunnen betalen, als die 6 spelers voor in totaal 6mln 'gekocht' hebben? Dan zou je zeggen dat als ze bv 1 speler voor 6mln verkopen, ze daar de investeerders al mee terug kunnen betalen, en de rest dus winst is voor de aandeelhouders+club?
of krijgen de aandeelhouders slechts 25% van het transferbedrag? dan kom je wel op 24mln uit idd wat je nodig hebt als aandeelhouder om quitte te spelen, maar dan heeft de club wel 18mln voor zichzelf natuurlijk als dat gebeurt.
Steek blijft sowieso nog dit jaar en misschien het jaar erop ook nog wel onder de lat staan.quote:
ah, maar dan is dat toch een goede deal voor f.? Alleen als ze die 6 spelers gemiddeld voor meer dan 4mln per stuk verkopen, zouden ze minder geld overhouden dan zonder dat investeringsplan. Maar ik denk dat ze dan zoiezo niet zouden klagen haha...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:03 schreef Chivu het volgende:
[..]
De deal is "25% van het transferbedrag", dan kun je dat niet ondertussen maar even veranderen naar "het ingelegde geld" lijkt me, tenzij de investeerders daarmee akkoord gaan. Maar het woord "investeerder" zegt genoeg. Je neemt risico om er meer geld uit te krijgen dan je er in hebt gelegd.
Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:31 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Maar dan lijkt het me ook dat als ze geen 24 miljoen krijgen voor die 6 spelers maar bijvoorbeeld maar 18 miljoen, dat je de schuld ook weer opbouwt met 6 miljoen?Rare constructie en lijkt me iets tijdelijks. En ja als de schuld blijft dan kun je er van uitgaan dat je straks op zoek moet naar een nieuwe klassieker.
Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, want de mensen die belegd hebben in zo'n talent pool hebben geen garantie dat ze minimaal hun inleg terug krijgen. Oftewel, het is voor Feyenoord risicoloos, behalve dat ze 25% van een transfersom moeten afstaan.
Dat klopt. Maar er zouden ook geen investeerders volgen als dit hele plan niet opgezet was, dus het is sowieso een win-win situatie. Zeker als je kijkt welke spelers er gehaald zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:28 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze hebben geen garantie nee, maar er zullen ook geen investeerders volgen wanneer ze dik verlies gaan draaien.
Nou lijkt me wel lachen als je dan belegger bent. Weet je met huntelaar en sneijder al zeker dat je winst gaat makenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:36 schreef Chivu het volgende:
Dat is de tweede valkuil van het hele project. De meest waardevolle spelers zijn middenvelders en verdedigers, spelers die in de regel minder opbrengen dan aanvallers. En als hun plekken op het veld ook nog eens ingenomen gaan worden door 2 ervaren spelers en een talentvolle huurling, dan wordt er niet heel verstandig met het geld en het project omgegaan. Maar dat is mijn visie
Ik zou in ieder geval niet graag Ajax dezelfde constructie zien maken. Een kwart van de rechten op Huntelaar, Babel, Sneijder, Emanuelson, Heitinga en Sarpong in een pot voor 6 miljoen. Moet niet gekker worden.
Feyenoord kampioen, laat me niet lachenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:20 schreef Aanvoerder het volgende:
Poll: Wie wordt kampioen van de Eredivisie?PSV Ajax Feyenoord AZ Heerenveen Twente
Tussenstand:
[afbeelding]
Uit een ander topic. Die kakkerlakken hebben het al weer hoog zitten na een jaartje 9e.
Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:21 schreef BB-boy het volgende:
Lachen toch.
Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:23 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Jaar in jaar uit, altijd lachen met die gasten.
Angstigquote:Op zaterdag 7 juli 2007 16:24 schreef Fetai het volgende:
[..]
Welke gasten? Volgens mij zijn het vooral de Feyenoorders die er nuchter onder blijven en de Ajacieden die zo angstig beginnen te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |