Expres niet in de tt anders lijkt het zo ergquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:13 schreef Grulez het volgende:
Ik mis [DAM] in de tt.
Probeer dan op z'n minst je mening over de stelling te zeggenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:17 schreef SoupNazi het volgende:
tvp
Ach ik gun het hem wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:14 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Expres niet in de tt anders lijkt het zo erg
BVB laat hem daarom natuurlijk gaan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:57 schreef ericajax het volgende:
Toch mooi dat een talent als Sahin hier komt rijpen ipv in de Bundesliga..
Hij is niet verkocht maar verhuurd!!quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
BVB laat hem daarom natuurlijk gaan?
Uit de toon van je post bleek weinig waardering voor de kwaliteiten van Sahin en indirect het aantrekken door Feyenoord. Natuurlijk hoef je het met deze 'transfer' niet eens te zijn, als jij bijvoorbeeld de andere spelers uit de Feyenoord-selectie beter vind, akkoord, ieder z'n eigen.. Jouw reactie is echter dusdanig denigrerend dat ik me af vraag of je überhaupt de speler wel kent..quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zei ook niet dat hij verkocht is. Alleen dat BVB hem daarom naar Rotterdam laten gaan.
Als ze voor hem een basisplaats in gedachte hebben lieten ze hem natuurlijk nooit gaan. Feyenoord is dus aan het vissen bij de 2e rangs spelers van een middenmoter in Duitsland
Maar dat is in elk geval nog beter dan Ajax dat aan het vissen is in de Championship
Dat is het probleem met DAM: hij argumenteert niet duidelijk, hij luistert niet naar anderen en houdt als een blind paard vast aan zijn mening; Je zou bijna gaan denken dat hij Geert Wilders is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Geeft op zich niet, maar het zou je sieren wanneer je wilt onderbouwen waarom Nuri Sahin in jouw opinie niet goed genoeg is voor Feyenoord, respectievelijk BVB of de Bundesliga..
Omdat hij op huurbasis van BVB naar Feyenoord gaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:36 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Uit de toon van je post bleek weinig waardering voor de kwaliteiten van Sahin en indirect het aantrekken door Feyenoord. Natuurlijk hoef je het met deze 'transfer' niet eens te zijn, als jij bijvoorbeeld de andere spelers uit de Feyenoord-selectie beter vind, akkoord, ieder z'n eigen.. Jouw reactie is echter dusdanig denigrerend dat ik me af vraag of je überhaupt de speler wel kent..
De reactie die je vervolgens op mijn post geeft bevestigd dat nogmaals. Geeft op zich niet, maar het zou je sieren wanneer je wilt onderbouwen waarom Nuri Sahin in jouw opinie niet goed genoeg is voor Feyenoord, respectievelijk BVB of de Bundesliga..
De door mij hierboven aangehaalde statistieken geven volgens mij duidelijk genoeg aan dat het hier een zeer talentvolle speler betreft
Dit is gewoon een geval van de voorkeur van een trainer. Onder Van Marwijk speelde hij alles, alleen de nieuwe trainer heeft geen vertrouwen in hem. Wie heeft er dan gelijk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat hij op huurbasis van BVB naar Feyenoord gaat.
Maar dat heb ik allemaal al geschreven maar je kan of niet lezen of je wil het niet
Ik mis nog steeds de argumenten. Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat een Duitse subtopper één van haar grootste talenten die in de eigen ploeg niet genoeg speelmogelijkheden krijgt, een seizoen lang elders ritme en ervaring op laat doen. Voor mij is dat niet meteen reden een speler af te schrijven..quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat hij op huurbasis van BVB naar Feyenoord gaat.
Wat ik las was respectievelijkquote:Maar dat heb ik allemaal al geschreven maar je kan of niet lezen of je wil het niet
enquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:48 schreef Kadoc het volgende:
Worden Sahin en Guardado als versterkingen voor de Eredivisie gezien?
Vanwaar de ommekeer??quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze zouden komen wel.
DAM kan balansen interpreterenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:44 schreef Grulez het volgende:
Je gaat toch niet aan de deskundigheid van DAM tornen.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:43 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds de argumenten. Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat een Duitse subtopper één van haar grootste talenten die in de eigen ploeg niet genoeg speelmogelijkheden krijgt, een seizoen lang elders ritme en ervaring op laat doen. Voor mij is dat niet meteen reden een speler af te schrijven..
[..]
Waar zei ik dat?
Wat ik las was respectievelijk
[..]
en
[..]
Vanwaar de ommekeer??
Welke ommekeer?
Eerst zei dat Sahin een versterking zou zijn als hij daadwerkelijk zou komen en toen bekend werd dat hij daadwerkelijk komt begon je ineens op hem af te geven.quote:
Dat zal volgend seizoen blijken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dit is gewoon een geval van de voorkeur van een trainer. Onder Van Marwijk speelde hij alles, alleen de nieuwe trainer heeft geen vertrouwen in hem. Wie heeft er dan gelijk.
Waar heb ik op hem afgegeven?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eerst zei dat Sahin een versterking zou zijn als hij daadwerkelijk zou komen en toen bekend werd dat hij daadwerkelijk komt begon je ineens op hem af te geven.![]()
Je noemt hem net 2de rangs spelerquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar heb ik op hem afgegeven?
Pffffffffffffffffffffffffffffffffff wat een non argument. En als Ajax een basisspeler van Milan haalt, is Ajax opeens wel een europese topclub?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zal volgend seizoen blijken.
Maar dan nog blijft het een feit dat Feyenoord aan het vissen is bij 2e rangs spelers van een Duitse middenmotor
Bayern München heeft een speler van een Duitse degradant aangetrokken (Jan Schlaudraff van Alemannia Aachen).quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar dan nog blijft het een feit dat Feyenoord aan het vissen is bij 2e rangs spelers van een Duitse middenmotor
Hij is ook gewwoon een 2e rangs speler van een Duitse middenmotor. Anders zou hij gewoon niet naar Feyenoord komenquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je noemt hem net 2de rangs speler
Maar Nederland gaat het goed doen als ze stadions gaan uitbreiden voor het mogelijke WK 2018![]()
En Tevez ook want anders zou die nooit naar Man City gaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij is ook gewwoon een 2e rangs speler van een Duitse middenmotor. Anders zou hij gewoon niet naar Feyenoord komen
Ik heb je even gequote in het Feyenoord topic. Vind je vast niet erg.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij is ook gewwoon een 2e rangs speler van een Duitse middenmotor. Anders zou hij gewoon niet naar Feyenoord komen
Aan jou?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, moet je wel effe de link geven
Een Kreidler of zoquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die moet een pose zijn want zo erg kan het Nederlandse onderwijs systeem niet zuigenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:02 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En Tevez ook want anders zou die nooit naar Man City gaan![]()
Ik heb echt zelden een grotere debiel dan jij gezien.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat lul je nou weer slap manquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die moet een pose zijn want zo erg kan het Nederlandse onderwijs systeem niet zuigen
Is dit een retorische vraag?quote:
Zo en daarmee basta.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die speelt voor de 25e keer op rij CL en wordt vaker kampioen idan Feyenoord en Ajax samen
quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die speelt voor de 25e keer op rij CL en wordt vaker kampioen idan Feyenoord en Ajax samen
Weer een leuk ontwijkend antwoordquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verschillende dingenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat wil je weten Ananas?
Ik heb het over het transferbeleid. Daar zit je over te janken, dan moet je ook zo'n vent zijn om te zeggen dat het transferbeleid van jouw club waardelozer is dan die van Feyenoord of ajax.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het antwoord op vraag 1 is dus duidelijk neequote:Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2: We zijn op Oekraine al ingehaald
3: Goed
Volgens mij ben je echt een autist he?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3: Goed
Hoezo dan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV zoals het er nu voorstaat beter ingekocht dan zowel Ajax als Feyenoord. Feyenoord zal wel de meeste vooruitgang gaan boeken in puntenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik heb het over het transferbeleid. Daar zit je over te janken, dan moet je ook zo'n vent zijn om te zeggen dat het transferbeleid van jouw club waardelozer is dan die van Feyenoord of ajax.
Zijn Gomes en Alex al zeker weg?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
PSV zoals het er nu voorstaat beter ingekocht dan zowel Ajax als Feyenoord. Feyenoord zal wel de meeste vooruitgang gaan boeken in punten
Topic lezenquote:
Neequote:
Geef argumenten of plug je internet gewoon uitquote:
heb liever dat Heerenveen er dit Seizoen ook nog even goed bij komt..quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:31 schreef MaxPower het volgende:
Het wordt in ieder geval niet slechter. Leuk dat we nu écht een top4 lijken te krijgen.
Wat jij wilquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:27 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het antwoord op vraag 1 is dus duidelijk nee![]()
Ik ga niet alles 5 keer voorkauwenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Geef argumenten of plug je internet gewoon uit![]()
Denk je niet dat het kandidaat stellen voor het WK 2018 goed is voor Nederland?
Het moet iets psychish zijn, wil je er over praten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik ga niet alles 5 keer voorkauwen
Nee, geldverspilling
Je moet je niet zo laten opnaaien. DAM is DAM.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je mag ook best de rest beantwoorden hoor
Of krijg ik nu ook:
''Topic lezen''
Als de stadions maar niet te groot worden net zoals in Korea kan het de begrotingen wel flink opschroeven dan. De clubs hoeven waarschijnlijk ook niet alles te betalen van de uitbreidingen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef Grulez het volgende:
Mwah voor het voetbal zelf zal het denk ik niet zoveel opleveren. Voor de economie schijnt het wel goed te zijn.
Dat weet ik niet. De Bundesliga heeft een enorme boost gekregen dankzij de nieuwe stadions en het WK.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef Grulez het volgende:
Mwah voor het voetbal zelf zal het denk ik niet zoveel opleveren. Voor de economie schijnt het wel goed te zijn.
Moet je wel het WK toegewezen krijgen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:47 schreef Grulez het volgende:
Ze kunnen toch al maatregelen nemen zodat ze meer kans maken op het WKquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Moet je wel het WK toegewezen krijgen.
Zal best lukken met landen als Engeland, Frankrijk, Spanje en Italie op het vinkentouw
Maar ja Nederland gaat het ook samendoen met Belgie. Hoeveel stadions zijn er dan nodig (in NL)?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. De Bundesliga heeft een enorme boost gekregen dankzij de nieuwe stadions en het WK.
Je leeft echt op een andere wereld als je denkt dat NeBe kans maaktquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ze kunnen toch al maatregelen nemen zodat ze meer kans maken op het WK![]()
10 a 12quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:53 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar ja Nederland gaat het ook samendoen met Belgie. Hoeveel stadions zijn er dan nodig (in NL)?
Iedereen maakt kans als ze zich opgevenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je leeft echt op een andere wereld als je denkt dat NeBe kans maakt
6 à 7.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:53 schreef Grulez het volgende:
[..]
Maar ja Nederland gaat het ook samendoen met Belgie. Hoeveel stadions zijn er dan nodig (in NL)?
Je kan geld beter nuttig besteden. Ik betaal toch al meer dan genoeg belastingquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Iedereen maakt kans als ze zich opgeven![]()
Maar als je niks doet dan krijg je het natuurlijk ook niet, daarom moet je ook alvast zorgen dat alles goed geregelt is
Ik wist niet dat minima tegenwoordig het toptarief van de inkomstenbelasting moesten betalen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan geld beter nuttig besteden. Ik betaal toch al meer dan genoeg belasting
Helemaal niet. Noem 3 redenen waarom niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je leeft echt op een andere wereld als je denkt dat NeBe kans maakt
Het levert toch juist geld op.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Netto WK-winst 105 miljoen euro
Uitgegeven: 1 juni 2007 13:52
KEULEN - Het wereldkampioenschap voetbal vorig jaar in Duitsland, gewonnen door Italië, heeft een netto-winst opgeleverd van 105 miljoen euro. Na aftrek van alle kosten, belastingen en afdrachten aan de wereldvoetbalbond FIFA heeft de Duitse voetbalbond (DFB) dit bedrag overgehouden, zo maakte DFB-voorzitter Theo Zwanziger vrijdag bekend.
De 36 clubs in de eerste en tweede Bundesliga mogen onderling 50 miljoen euro verdelen. Vijf miljoen euro gaat naar goede doelen en sociale projecten. De andere 50 miljoen euro is bestemd voor de DFB.
Als je het zou mogen organiseren wel ja.quote:
Herhaal ze dan even voor de minder begaafden zoals ons, O Verlosser!quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er al 4 gegeven
Een land geven is geen reden. Een reden is juist een uitleg waarom die landen meer kans maken dan NeBe.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb er al 4 gegeven
Spanjequote:Op donderdag 5 juli 2007 21:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Herhaal ze dan even voor de minder begaafden zoals ons, O Verlosser!
Frankrijk en Italië hebben absoluut niet de intentie om zich kandidaat te stellen. Rusland maakt ook nog geen aanstalten en bovendien krijgt het al de Winterspelen van 2014. Engeland en Spanje zijn wel concurrenten, maar dat maakt de BeNeLux bepaald nog niet kansloos.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Spanje
Italie
Engeland
Frankrijk
En als extra bonus zal ik er nog een bij geven Rusland
ahh laat DAM nou eerst even reageren, anders kan hij weer makkelijk op jou ingaan zonder inhoudelijk te worden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Frankrijk en Italië hebben absoluut niet de intentie om zich kandidaat te stellen. Rusland maakt ook nog geen aanstalten en bovendien krijgt het al de Winterspelen van 2014. Engeland en Spanje zijn wel concurrenten, maar dat maakt de BeNeLux bepaald nog niet kansloos.
Als ik er lol in had om dingen 20 keer uit te leggen die voor de meeste mensen gesneden koek is had ik wel SPD gedaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:06 schreef Grulez het volgende:
[..]
Een land geven is geen reden. Een reden is juist een uitleg waarom die landen meer kans maken dan NeBe.
Zelfs jij kan dat beter slimmerd. Anders ben je niet alleen ludiek, maar ook nog eens onnozel en laf.
Ja hier neem ik geen genoegen mee. Het lijkt me dat je dat zelf ook wel kan inzien.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als ik er lol in had om dingen 20 keer uit te leggen die voor de meeste mensen gesneden koek is had ik wel SPD gedaan
Ok.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:13 schreef Grulez het volgende:
[..]
Ja hier neem ik geen genoegen mee. Het lijkt me dat je dat zelf ook wel kan inzien.
Dat is waarquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:15 schreef Pritt het volgende:
Dude, wij hebben sowieso al een voorsprong op de concurrentie.
Geen enkel land heeft zo'n geweldige analyticus als DAM.
Probleem is alleen dat profeten doorgaans pas veel later erkenning krijgen en ik betwijfel of voor DAM dat moment in 2018 al is aangebroken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:15 schreef Pritt het volgende:
Dude, wij hebben sowieso al een voorsprong op de concurrentie.
Geen enkel land heeft zo'n geweldige analyticus als DAM.
Ja, ik heb geld, ben gezond, ben slim en heb een lekkere, leuke en slimme vriendinquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:18 schreef Grulez het volgende:
[..]
Dan zijn we het daar over eens.
Ben je gelukkig?
Sorry ik haakte af bij het "ben slim".quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, ik heb geld, ben gezond, ben slim en heb een lekkere, leuke en slimme vriendin
Jij ook?
Neequote:
Daar ben ik helemaal overheen gelezen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:40 schreef Pritt het volgende:
[..]
Sorry ik haakte af bij het "ben slim".![]()
Jij lijkt op ei-spei24quote:Op donderdag 5 juli 2007 21:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, ik heb geld, ben gezond, ben slim en heb een lekkere, leuke en slimme vriendin
Jij ook?
Je woont toch in Argentinie?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:59 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
[..]
Maar betaal veel te veel belasting in Nederlandquote:
Waarom zou je belasting betalen in Nederland als je in Argentinie woont?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:47 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
[..]
Maar betaal veel te veel belasting in Nederland
Dus je woont niet in Argentinie? Ik dacht dat je dat ooit had gezegd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:50 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Omdat emigreren naar Argentinie voor mij geen toegevoegde waarde heeft
Je kunt er toch best wonen zonder permanent naar dat land te migreren?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:51 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dus je woont niet in Argentinie? Ik dacht dat je dat ooit had gezegd.
Hoe zijn de wedstrijden daar?
De wedstrijden gelijkwaardig? Dat vind ik dan wel vreemd, omdat je toch vaak hoort dat de Argentijnse competitie erg sterk is. Dat is niet zo?quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:54 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Ik vind de wedstrijden gelijkwaardig en omdat ze er een andere competitie opzet hebben dan Europa en er ieder half jaar bij iedere club 2 of 3 basisspelers per half jaar weg gaan spannend
Feyenoord werd dit jaar 7e (of 9e als je de play-offstand rekent), haalt een nieuwe coach en wat nieuwe spelers en kan zomaar weer eens voor het landskampioenschap meestrijden.. Zo ondenkbaar is het dus niet..quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zit weinig verschil tussen pak hem beet de nummer 5 en de nummer 1
San Lorenzo werd vorig jaar 7e of zo en haalt een nieuwe coach en wat nieuwe spelers en wordt kampioen.
Dat is in Nederland ondenkbaar
Maar het zijn voornamelijk River Plate en Boca die de dienst uitmaken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:57 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Er zit weinig verschil tussen pak hem beet de nummer 5 en de nummer 1
San Lorenzo werd vorig jaar 7e of zo en haalt een nieuwe coach en wat nieuwe spelers en wordt kampioen.
Dat is in Nederland ondenkbaar
Ik denk niet dat het voor meer concurrentie zorgt. Door een gelukkige reeks kan je dan kampioen worden, niet noodzakelijk door kwaliteit. Uiteindelijk zijn het er een paar die boven blijven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:10 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Het zijn niet vooral River en Boca dat de dienst uitmaken.
Het competitieschema in Argentinie zorgt voor meer concurrentie. Van mij mag het zo ingevoerd worden
Geluk staat niet gelijk aan kwaliteit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het leidt wel tot meer concurrentie en spanning.
Is ook logisch, na 17 wedstrijden begin je weer opnieuw en met wat geluk kan je al een heel eind komen
De winterkampioen in Nederland is alleen in 2001 geen kampioen geworden. Dat was toen Feyenoord. Dus veel zal het niet veranderenquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:18 schreef DiegoArmandoMarado... het volgende:
Het leidt wel tot meer concurrentie en spanning.
Is ook logisch, na 17 wedstrijden begin je weer opnieuw en met wat geluk kan je al een heel eind komen
Omdat wij niet wachten op een kampioen na 17 dagen. Dat is gewoon niks voor Europa. Vind jij dat het ook in andere landen moet worden doorgevoerd dan? En wat denk je van het niveau van Engeland, daar is de afgelopen 15 jaar alleen maar Arsenal/Chelsea/Man utd kampioen geworden (op 1x Blackburn na) Wil dat meteen zeggen dat het niveau laag is?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom niet?
Play-offs maken het ook spannender maar beter is het nietquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee. Ik weet alleen dat het in Argentinie tot een spannendere competitie leidt met meer competitie. Dat is nooit slecht
Roda en Utrecht zijn juist heel wat minder wisselvallig dan Groningen. Roda is bijvoorbeeld al vijf keer op rij in de topquote:Op donderdag 5 juli 2007 23:04 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
FC Twente en FC Groningen komen de laatste jaren ook opzetten, ook zij hebben potentie om op eigen kracht een stabiele subtopper te worden. Roda JC, Vitesse en Utrecht zijn te wisselvallig..
Betreffende Groningen is het inderdaad wat korte termijn-denken, ze doen pas een jaar of 2-3 leuk mee, maar er staat een gezonde organisatie, nieuw stadion en goede TS+spelersgroep. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Twente (wat het seizoen 2005-2006 nog dramatisch begon, pas na de winterstop werden de resultaten geboekt.., over wisselvallig gesproken..). Op basis daarvan denk ik dat die beide clubs stabiele subtoppers met regelmatig Europees voetbal kunnenworden.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 08:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda en Utrecht zijn juist heel wat minder wisselvallig dan Groningen. Roda is bijvoorbeeld al vijf keer op rij in de top
acht geëindigd en in de afgelopen 20 jaar zelfs 15 keer. Voor Utrecht geldt dat in iets mindere mate ook, Groningen akn dat daarentegen (nog) niet zeggen.
Roda heeft inderdaad minder aansprekende jaren achter de rug in de periode 2002-2005/2006, alhoewel de resultaten niet eens zo beroerd waren en dat toont mijns inziens aan dat ze wel degelijk een stabiele subtopper zijn. Stabieler dan roningen bijvoorbeeld, wat niet wegneemt dat Groningen een club met potentie is. Maar op de langere termijn moeten ze zich nog bewijzen. Wat dat betreft hebben Roda en Utrecht nog een voorsprong. Ze spelen beiden al sinds bergin jaren zeventig aan één stuk in de Eredivisie en als je een ranglijst over de afgelopen 25 jaar maakt dan staat Roda op vier en Utrecht op zes. Dat komt deels natuurlijk omdat ze nooit gedegradeerd zijn, maar dat is natuurlijk al een prestatie op zich.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Terecht zeg je dat Roda de afgelopen 20 jaar regelmatig de top8 haalt. Bij top4+SCH,FCT,FCG kom ik echter op 7 ploegen.. Ik heb Roda er bewust even uitgelaten omdat ik ze de afgelopen jaren niet stabiel genoeg (qua resultaten) vindt om ieder jaar voor een 'top5-6-klassering te gaan, iets waar ik voornoemde ploegen wel tot in staat acht. Roda JC zou ieder jaar in het linker rijtje moeten kunnen eindigen, echter acht ik ze qua 'totaalpakket' momenteel niet goed genoeg om bij de eerder door mij aangehaalde clubs te worden geschaard. Ik had juist het idee dat Roda JC de laatste jaren langzamerhand het subtopperschap kwijt aan het raken was (niet qua eindklasseringen overigens), de laatste 2 jaar lijkt die 'daling' echter weer te keren.. Er worden goede aankopen gedaan en er lijkt weer wat visie in te zitten.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Guardado helaas niet naar Nederland maar als Depor komt zijn de Nederlandse ploegen gewoon kansloos
Maar Atheltic Bilbao is weer kansloos tegen Ajax.quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Guardado helaas niet naar Nederland maar als Depor komt zijn de Nederlandse ploegen gewoon kansloos
quote:Athletic Bilbao lijkt te kunnen fluiten naar de diensten van Xabi Prieto. Volgens zaakwaarnemer Miguel Ángel Cermeño heeft Ajax de beste papieren in huis om de speler van Real Sociedad over te nemen.
Jammer voor PSV, maar misschien kunnen ze voor de 7 miljoen die Depor neerlegt wel 2 of 3 vergelijkbare spelers van 'dichter bij huis' halen ipv weer een 'exotisch type' (lees: alles wat niet-Westers/Europees is)quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Guardado helaas niet naar Nederland maar als Depor komt het Spaanse geld komt, dan kiest de verkopende club voor de pecunia en zijn de Nederlandse ploegen gewoon kansloos
Wat stelt Bilbao de laatste seizoenen voor?quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar Atheltic Bilbao is weer kansloos tegen Ajax.
[..]
PSV koopt zo effe voor 13 miljoen 2 spelers zonder dat ze noemenswaardig verkocht hebbenquote:
En wat wil je daar nu mee zeggen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
PSV koopt zo effe voor 13 miljoen 2 spelers zonder dat ze noemenswaardig verkocht hebben
En in de door jou veelvuldig geprezen Roemeense competitie gaat dat er anders aan toe?quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat hij dus niet haalbaar was.
Het is voor PSV of Lazovic of Guardado en niet en/en
Welke spelers hebben Steaua, Dinamo en de andere clubs deze zomer dan al aangetrokken?quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze halen in elk geval spelers die niet haalbaar zijn voor Nederlandse clubs en ze doen het beter in Europa ook
Ik zie het niet, kun je even knippen en plakken?quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je de topic lezen
Waarbij je bewust de spelers die wel naar Nederland komen niet opnoemt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bergossio, Rios, Di Maria naar Portugal
Diaz, Ustari, Pavone, Clemente, JRR naar Spanje
Farias naar Frankrijk
Sosa naar Duitsland
Lavezzi, Carizzo naar Italie
Moralez naar Rusland
Castroman naar Mexico
Nunez en Sosa naar Griekenland
vs
Sneijder, Drenthe, De mul naar Spanje
Nilsson naar Frankrijk
Hansson, Grygera naar Italie
Rigters, Babel, Alex naar Engeland
Wie kan mij het verschil uitleggen?
Verder zou ik willen weten welke spelers van Europees subtop niveau zijn. Ik kom niet verder dan een stuk of 10
Van Bronckhorst, Hofland en Sahin vallen zeker onder die noemer. Daarnaast zijn spelers als Ari, Pelle en nog wat andere talenten zeker niet minder talentvol dan een paar van die gasten die jij in jouw rijtje opsomt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn dat op de 33 jarige Makaay na dan Europese suptoppers?
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Bronkhorst en Hofland zijn veel te slecht om voor Europese subtoppers door te gaan. Dadelijk worden Rommedahl, Colin en Delorge het ook nog.
Sahin valt in de zelfde categorie als Berg, Ari, Pelle, Pocognoli, Stojkovic, Yulu, Romero. Jonge talentvolle spelers die nog niks bewezen hebben
Berg: topscorer in Zweden. Een goeie speler voor Groningen dus, als Ajax hem had aangetrokken kan ik je twijfels begrijpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Bronkhorst en Hofland zijn veel te slecht om voor Europese subtoppers door te gaan. Dadelijk worden Rommedahl, Colin en Delorge het ook nog.
Sahin valt in de zelfde categorie als Berg, Ari, Pelle, Pocognoli, Stojkovic, Yulu, Romero. Jonge talentvolle spelers die nog niks bewezen hebben
Voor Diaz, Ustari, Di Maria, Moralez, Zarate(vergeten op te noemen), Lavezzi, Carizzo, Sosa stonden de clubs inderdaad niet in de rij.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:23 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
![]()
Leuk dat je terug bent trouwens.., we gaan kennelijk weer op dezelfde manier verder? Totdat je weer geband wordt. Tsja..![]()
Maar om even in jouw termen te blijven spreken, Bergossio, Rios, Di Maria naar Portugal
Diaz, Ustari, Pavone, Clemente, JRR naar Spanje, Farias naar Frankrijk, Sosa naar Duitsland, Lavezzi, Carizzo naar Italie, Moralez naar Rusland, Castroman naar Mexico, Nunez en Sosa naar Griekenland.. Vrijwel allemaal spelers die nog niks bewezen hebben, dus wat is je punt??
Van Bronckhorst heeft in zijn carrière meer bereikt dan al die spelers die jij hierboven opniemt bij elkaar (misschien op JRR na dan, maar die hoeft bij Villareal niet terug te komen../wordt er zo ongeveer uitgekotst). Nuri Sahin heeft zich, ondanks zijn jonge leeftijd al lang bewezen, daar heb ik het echter al eerder met je over gehad, lees maar terug..
edit:
Daarnaast is het volkomen irrelevant voor de vraag of de Eredivisie an sich steeds sterker wordt. Meegroeien met de grote competities (Dld, Eng, Ita, Spa en in mindere mate Fra) is toch een utopie, het gaat om landen van een totaal andere orde/grootte (oppervlak, aantal inwoners = toeschouwers/fans = geld = 'groot/sterk zijn'). Het gaat er om dat andere, met Nederland vergelijkbare, landen niet boven ons hoofd groeien. En los van een aantal incidentele successen her en der in Europa (bijv. CSKA, Porto, Celtic, Steau. Die heeft Nld echter ook met Feyenoord - 2002 en Ajax - 1995 gehad) zijn er weinig 'subtoplanden' die over de gehele linie (dus met 5-6 clubs) goed kunnen en blijven presteren. Nederland daarentegen slaagt daar al een flink aantal jaren in.
Allemaal gehyped. Heb je concrete voorbeelden, zijn er biedingen uitgebracht/onderhandelingen geweest?? Of gaat het om 'interesse'/'van horen zeggen'?? Voor Sahin, Berg, Ari, Pelle, Pocognoli, Stojkovic, Yulu, Romero was ook vast interesse van meerdere clubsquote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor Diaz, Ustari, Di Maria, Moralez, Zarate(vergeten op te noemen), Lavezzi, Carizzo, Sosa stonden de clubs inderdaad niet in de rij.
Romero hoort ook nog bij dat rijtje
Van Bronckhorst heeft veel meer bewezen dan bijna al die spelers die jij opnoemt. Dat jij toevallig een blinde obsessie voor Zuid-Amerikaans voetbal hebt wil immers nog niet zeggen dat iedere voetballer die van dat continent komt ineens een Europese subtopper is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 09:30 schreef hello_moto1992 het volgende:
Berg: topscorer in Zweden. Een goeie speler voor Groningen dus, als Ajax hem had aangetrokken kan ik je twijfels begrijpen.
Dat hij bij Grun terecht komt zegt alweer genoeg, Zijn minimaal 100 clubs die eerder in aanmerking komen en hem niet goed genoeg vonden
Rommedahl: sowieso beter dan Delorge en Colin. Hij maakt op mij een aardige indruk, al mag het inderdaad nog wel wat meer.
Rommedahl heeft net als Colin en Hofland al eerder aangetoond niet geschikt te zijn voor een topclub.
Delorge en Colin zijn gewoon enorme breedte-aankopen die waarschijnlijk niet meer dan 12 wedstrijdjes zullen spelen.
Iedere euro die voor een kut voetballer teveel betaalt wordt is er een teveel. Zie Sibon, Feher, Buijs, Van Hooydonk, Roger, etc, etc. Dat soort spelers nemen alleen maar salaris in beslag. Geld dat een stuk beter besteed kan worden
Ari: maakt veel indruk in de voorbereiding en veel clubs zaten achter hem aan. Moet je eerst wereldkampioen zijn geworden om bij AZ te mogen spelen?
Nee
Pocognoli: goed jeugd-EK gespeeld, en verder toch in de basis bij een club als Genk. Je moet niet vergeten dat hij nog 20 jaar moet worden.
Goede speler, maar van al die jonge spelers breekt de helft niet door.
Stojkovic: niet zoveel bewezen, valt wat mij betreft helemaal buiten dat rijtje.
Duurste 16 jarige ooit
Yulu: wie?
My point exactly
Romero: Wereldkampioen -20.
Ook een die op de bank zat bij een leeggekocht Racing
Met andere woorden: als je talentvol bent, en dus jong is het moeilijk om je te bewijzen.
Als je beste spelers steeds worden verkocht raak je steeds meer achterop. Dat geldt zowel voor Argentinie als voor Nederland
Ja !quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is het dan leuk om constant naar slechte passes te kijken?
Joh !quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je beter naar de derde klasse oost gaan, is nog goedkoper ook
quote:Berg: topscorer in Zweden. Een goeie speler voor Groningen dus, als Ajax hem had aangetrokken kan ik je twijfels begrijpen.
Dat hij bij Grun terecht komt zegt alweer genoeg, Zijn minimaal 100 clubs die eerder in aanmerking komen en hem niet goed genoeg vonden
Dus omdat hij voor Groningen gekozen heeft en niet voor die andere 100 clubs waarvan (volgens jou) hij in aanmerking is gekomen is hij niet genoeg. Is topscorer is Zweden en is nog maar 20 jaar (vrijdag 21).
Rommedahl: sowieso beter dan Delorge en Colin. Hij maakt op mij een aardige indruk, al mag het inderdaad nog wel wat meer.
Rommedahl heeft net als Colin en Hofland al eerder aangetoond niet geschikt te zijn voor een topclub.
Rommedahl is een goede speler, niet voor een topclub als Barcelona of Milan, maar voor Ajax, Feyenoord of PSV zou het een goede speler zijn
Delorge en Colin zijn gewoon enorme breedte-aankopen die waarschijnlijk niet meer dan 12 wedstrijdjes zullen spelen.
Iedere euro die voor een kut voetballer teveel betaalt wordt is er een teveel. Zie Sibon, Feher, Buijs, Van Hooydonk, Roger, etc, etc. Dat soort spelers nemen alleen maar salaris in beslag. Geld dat een stuk beter besteed kan worden
Heb je misschien gelijk in, maar toch moet je ook naar de andere eigenschappen kijken. Van Hooydonk: Ervaring. Buijs moet het bijvoorbeeld doen van Kracht. Een Sibon is weer een soort van Pinchitter.
Ari: maakt veel indruk in de voorbereiding en veel clubs zaten achter hem aan. Moet je eerst wereldkampioen zijn geworden om bij AZ te mogen spelen?
Nee
Discussie Gesloten
Pocognoli: goed jeugd-EK gespeeld, en verder toch in de basis bij een club als Genk. Je moet niet vergeten dat hij nog 20 jaar moet worden.
Goede speler, maar van al die jonge spelers breekt de helft niet door.
En de andere helft wel, duh
Stojkovic: niet zoveel bewezen, valt wat mij betreft helemaal buiten dat rijtje.
Duurste 16 jarige ooit
Ook discussie gesloten
Yulu: wie?
My point exactly
Ook een onbekende voor mij!
Romero: Wereldkampioen -20.
Ook een die op de bank zat bij een leeggekocht Racing
Dus als spelers op de bank zitten zijn ze meteen niet goed genoeg? Wereldkampioen worden met de -20 is toch een goede prestatie.
Met andere woorden: als je talentvol bent, en dus jong is het moeilijk om je te bewijzen.
Als je beste spelers steeds worden verkocht raak je steeds meer achterop. Dat geldt zowel voor Argentinie als voor Nederland
Ben ik mee eens. Maar er worden ook goede en talentvolle spelers weer terug gehaald.
Dominique? Das namelijk een held.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij goed genoeg was, had Groningen hem niet kunnen kopen. Iedereen scout in Zweden, Niet iedere Europese ploeg scout in Uruguay
Rommedahl is mislukt bij PSV en Charlton
Als je uit de basis gehouden wordt door Campagnuolo kan het nooit veel zijn. Campa is van het niveau Van Dijk
En toch gaat iedereen steeds weer met hem in discussiequote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:09 schreef Chivu het volgende:
En altijd weer een wedervraag. Wat een discussiewonder ben je toch...
Wat een onzinnige cirkelredenering.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij goed genoeg was, had Groningen hem niet kunnen kopen. Iedereen scout in Zweden, Niet iedere Europese ploeg scout in Uruguay
U heeft zojuist de DAM-code ontcijferd. Ga door naar level 2.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat een onzinnige cirkelredenering.![]()
Hoe beter de club, hoe beter de spelers.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat een onzinnige cirkelredenering.![]()
Slim om de dramatische neergang van 020 te verbloemen door de subtoppers op te hemelen.quote:Van Basten: ''Eredivisie wordt steeds sterker''
KNVB
Marco van Basten laat weten gelukkig te zijn met de opmars van de subtoppers in de Eredivisie, zo stelt de bondscoach op de website van de KNVB. De onderlinge verschillen worden volgens de Nederlander steeds kleiner.
AZ mocht het meest complimenten in ontvangst nemen. De onder vuur liggende bondscoach had louter lof over voor de Alkmaarders. "AZ is de laatste jaren zich nadrukkelijk gaan bemoeien in de top van de Eredivisie. Ik vind dat ze zich nu ook echt hebben aangesloten bij de traditionele top drie in Nederland. Dat is een zeer positieve ontwikkeling voor het voetbal in ons land."
Ook over Feyenoord is van Basten tevreden. "Feyenoord liet het vorig jaar allemaal een beetje liggen, maar heeft zich met de gedane aankopen in de zomer flink weten te versterken. Hen is er ook alles aan gelegen dat zij weer mee gaan strijden om de bovenste plekken. Met de komst van AZ erbij is de Nederlandse top dus breder geworden."
Een aantal subtoppers kregen ook een positief woordje van de bondscoach. "Clubs als SC Heerenveen, FC Twente, FC Groningen en FC Utrecht doen het goed en hebben hun huiswerk prima voor elkaar. Vergeleken met de vorige jaren is de Eredivisie er zeker op vooruit gegaan. Dat is een goede zaak."
Hoezo? Vorig jaar haalden we ook geen CL hoorquote:Op maandag 3 september 2007 14:35 schreef Ippon het volgende:
[..]
Slim om de dramatische neergang van 020 te verbloemen door de subtoppers op te hemelen.
Zegt ook best veel over de Bundesliga dit.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:05 schreef koningdavid het volgende:
Dick van Burik: "De Nederlandse top 4 zou hier (Bundesliga) ook voor het landskampioenschap meespelen. De Eredivisie is zeker geen Mickey Mouse league."
Dick van Burik kan het weten want hij speelt immers al lang in Nederlandquote:Op woensdag 12 september 2007 11:05 schreef koningdavid het volgende:
Dick van Burik: "De Nederlandse top 4 zou hier (Bundesliga) ook voor het landskampioenschap meespelen. De Eredivisie is zeker geen Mickey Mouse league."
Over Engeland zijn ze altijd zo positief, ''iedereen kan van iedereen winnen en je moet elke wedstrijd vol aan de bak'', maar als het in Nederland zo gaat is het opeens kut met perenquote:Op woensdag 6 februari 2008 11:25 schreef koningdavid het volgende:
Conclusie:
- Top is zwakker geworden
- Subtop is sterker geworden.
Beide oorzaken dragen bij aan de 'nivellering'.
De nivellering vind ik trouwens niet per definitie negatief, het kan ook goede gevolgen hebben imo.
Precies. Al is het natuurlijk wel zo dat onze topploegen dit jaar ruk hebben gespresteerd in Europa.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Over Engeland zijn ze altijd zo positief, ''iedereen kan van iedereen winnen en je moet elke wedstrijd vol aan de bak'', maar als het in Nederland zo gaat is het opeens kut met peren
Maar daar presteert de top ook nog in Europa.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Over Engeland zijn ze altijd zo positief, ''iedereen kan van iedereen winnen en je moet elke wedstrijd vol aan de bak'', maar als het in Nederland zo gaat is het opeens kut met peren
hij heeft wel de Nederlandse nationaliteit en is derhalve dus geen buitenlander meerquote:Op zondag 10 februari 2008 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft voorlopig nog niet voor Nederland gespeeld en zijn eerste nationaliteit is de Canadese
Je kunt er best een elftal van maken dat in grote competities niet zou misstaan.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is gewoon een lijstje van buitenlandse spelers met meer dan 10 wedstrijden in de eredivisie
Ik kan er misschien 10 opnoemen die het wel redelijk zouden doen in een grote competitie. De rest komt zwaar tekort
Ik prefereer het woord 'convergentie'.quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:25 schreef koningdavid het volgende:
Conclusie:
- Top is zwakker geworden
- Subtop is sterker geworden.
Beide oorzaken dragen bij aan de 'nivellering'.
De nivellering vind ik trouwens niet per definitie negatief, het kan ook goede gevolgen hebben imo.
Maar welk land dat niet zelf een "grote" competitie heeft doet het beter? De concurrentie met landen als Spanje, Engeland, Italië en in mindere mate Rusland, Duitsland en Frankrijk zul je nooit aankunnen, met name door het verschil in financiele mogelijkheden.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is gewoon een lijstje van buitenlandse spelers met meer dan 10 wedstrijden in de eredivisie
Ik kan er misschien 10 opnoemen die het wel redelijk zouden doen in een grote competitie. De rest komt zwaar tekort
Op dit moment spelen er ook maar een stuk of 25 Nederlanders in het buitenland die regelmatig spelen op het hoogste niveau, de meeste spelers in Nederland zijn nog slechter
Van Persiequote:Op maandag 11 februari 2008 10:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn maar een stuk of 25 Nederlandse spelers die regelmatig spelen op het hoogste niveau in Europa
Zoveel zijn het er echt niet
Juistquote:Op maandag 11 februari 2008 11:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor mijn part zijn we straks het 100e land op 1 of andere ranglijst en hebben we zometeen alleen nog maar 8e rangs buitenlanders, zolang ik maar met plezier kijk naar de wedstijden uit de Eredivisie vind ik het allemaal best.
Zijn twee geweldige spelers die je voor zo'n prijs niet in Nederland zou vinden.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Marcus Berg Groningen Zweden
Frederik Stenman Groningen Zweden
Geweldige buitenlanders toch?
Zenden, Lamey, Maduro, Terol, Knol, Van der Lindenquote:Op maandag 11 februari 2008 10:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van Persie
Van der Sar
Bouma
Ooijer
Melchiot
Kuijt
Babel
Boateng
Sneijder
Van Nistelrooy
Riga
Seedorf
Zenden
Van Bommel
Van der Vaart
Mathijsen
De Jong
Castelen
Robben
Vennegoor
Ik kom maar tot 20
Lijkt me vrij kut voor Groningen als die alleen nog Europees kunnen spelen in de Intertotoquote:Op maandag 11 februari 2008 11:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor mijn part zijn we straks het 100e land op 1 of andere ranglijst en hebben we zometeen alleen nog maar 8e rangs buitenlanders, zolang ik maar met plezier kijk naar de wedstijden uit de Eredivisie vind ik het allemaal best.
Zenden staat er al bij.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zenden, Lamey, Maduro, Terol, Knol, Van der Linden
Een middenmoter uit Griekenland valt daar niet onder wmbquote:Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee over hoogste niveau in Europa
Spelers van middenmoters spelen niet op een hoog niveau nee. Dat ze af en toe een goede tegenstander treffen doet daar niks aan af.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Middenmotors spelen niet op het hoogste niveau?
Hoogste niveau van het land is de hoogste competitie.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Een middenmoter uit Griekenland valt daar niet onder wmbOf speelt ie inmiddels ergens anders?
Ze spelen zelf misschien niet met hoog niveau maar ze spelen wel op het hoogste niveau.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Spelers van middenmoters spelen niet op een hoog niveau nee. Dat ze af en toe een goede tegenstander treffen doet daar niks aan af.
Het ging niet om het hoogste niveau van een land, maar het hoogste niveau van Europa. Horen de spelers van Excelsior dan ook tot het hoogste niveau van Europa, alleen omdat ze in de hoogste divisie van Nederland spelen?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoogste niveau van het land is de hoogste competitie.
Of dat nou de nummer 1 of de nummer 15 is.
Ja.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het ging niet om het hoogste niveau van een land, maar het hoogste niveau van Europa. Horen de spelers van Excelsior dan ook tot het hoogste niveau van Europa, alleen omdat ze in de hoogste divisie van Nederland spelen?
quote:Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jij vindt serieus de spelers van Excelsior horen tot het hoogste niveau van Europa?
Martin van Geel vindt van wel.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jij vind serieus de spelers van Excelsior horen tot het hoogste niveau van Europa?
Beetje theoretische prietpraat, aangezien er genoeg championship teams zijn die het Cypriotische clubs, 'op het hoogste niveau', moeilijk kunnen maken.quote:
het zijn er nog meer.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zenden, Lamey, Maduro, Terol, Knol, Van der Linden
Mwoh, de namen van de spelers die slagen blijven hangen, de gene die keihard mislukken worden toch vergeten.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De meeste spelers die zo rond hun 22e vertrekken slagen gewoon
Dan wel één waarin het heel lastig zoeken is als je de echte namen van de spelers in zou tikken als zoekcriterium.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Hoe kom je trouwens aan dit soort lijstjes, is het een eigen bestudering zeg maar? Heb je een soort database?
Minder geld is goed nieuws voor Ajax.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgend jaar 70% minder TV geld terwijl in de meeste andere landen de TV gelden vet stijgen.
Dit moet gaan leiden tot krimpende spelersbudgetten
quote:Op maandag 10 maart 2008 23:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgend jaar 70% minder TV geld terwijl in de meeste andere landen de TV gelden vet stijgen.
Dit moet gaan leiden tot krimpende spelersbudgetten
Ik tel 2 miljoen verschil? Neem aan dat de radiorechten niet zoveel opleverenquote:De NOS betaalt - inclusief de radiorechten - in totaal 21 miljoen euro per jaar en dat is minder dan de zeventig miljoen die Talpa drie jaar geleden voor drie seizoenen op tafel legde.
Radiorechten toch niet?quote:Op maandag 10 maart 2008 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu is het 35 miljoen.
Derksen had het over 14 miljoen
Van 23 naar 21 is geen 40% minderquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat zei hij gister
21 miljoen is nog steeds 40% minder, terwijl dat de meeste landen hun mediarechten vet verhogen
Dan hebben ze geen geld meer voor dure miskopen.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Want?
Er staat toch dat het eerst 70/3 wasquote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van 35 naar 21 wel ongeveer
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
LEZEN!!!!!!
Van der Schaaf, Opdam, Nelisse en Zuiverloon zijn natuurlijk wel aardige spelers, maar (nog) geen top. Deze zullen in mijn ogen opgevangen kunnen worden door doorschuivende jeugdspelers die net zo talentvol zijn, of spelers van de huidige eredivisie die een stap omhoog gaan maken.quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Farfan
Gomes
Heitinga
Engelaar
Kruiswijk
Opdam
Zuiverloon
Sahin
Nelisse
Lamah
Van der Schaaf
Pardo
Binnenkort
Bradley
Huntelaar (?)
De Guzman (?)
Wie gaan de plekken innemen?
Maar zo gaat het al jaren.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn natuurlijk wel allemaal derde rangs buitenlanders of talentvolle voetballers terwijl voor de gearriveerde spelers weg gaan
Het is gewoon steeds een curve.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar daardoor wordt het niveau wel steeds lager
AZ en in mindere mate Ajax hebben ook nog redelijk wat punten gepakt de afgelopen seizoenen hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niveau gaat al jarenlang hard achteruit hoor
Maar dat is ook te zien aan de UEFA lijst. Het is dat PSV nog regelmatig punten haalt anders hadden we allang ergens rond de 10e plek gestaan
Ja en als AC Milan niet zo veel punten gepakt had dan had Italië ook lager gestaan op de ranglijst, dat is dus geen argument.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niveau gaat al jarenlang hard achteruit hoor
Maar dat is ook te zien aan de UEFA lijst. Het is dat PSV nog regelmatig punten haalt anders hadden we allang ergens rond de 10e plek gestaan
Zeker omdat landen zoals Portugal, Griekenland, Turkije, Rusland, Oekraine in opkomst zijnquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:47 schreef mcyodogg het volgende:
Hebben ze ook, alleen als PSV net zoveel gepakt zou hebben als AZ of Ajax was de aansluiting met 6 t/m 8 al lang weggeweest.
Ik zou eerst eens de ranglijst gaan bekijken voordat je gaat antwoorden. Lijkt me wel zo slim, want nu praat je alleen onzinquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja en als AC Milan niet zo veel punten gepakt had dan had Italië ook lager gestaan op de ranglijst, dat is dus geen argument.
Dat doe jij vrijwel constant, dus als dat al zo zou zijn dan is het een typisch geval van de pot verwijt de ketel...quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens de ranglijst gaan bekijken voordat je gaat antwoorden. Lijkt me wel zo slim, want nu praat je alleen onzin
Ik moest lachenquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat doe jij vrijwel constant, dus als dat al zo zou zijn dan is het een typisch geval van de pot verwijt de ketel...
Geef eens een voorbeeld?quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat doe jij vrijwel constant, dus als dat al zo zou zijn dan is het een typisch geval van de pot verwijt de ketel...
Die opkomst van die landen valt volgens mij reuze mee.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zeker omdat landen zoals Portugal, Griekenland, Turkije, Rusland, Oekraine in opkomst zijn
Daar heb ik net naar zitten kijken en het valt dus wel mee met de opkomst van die landen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar op de UEFA ranglijst
Roemenie ook nog overigens
Voorlopig staan Oekraine, Schotland en Turkije nog ver achter ons.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar op de UEFA ranglijst
Roemenie ook nog overigens
Ja en vergelijk het eens met de jaren 70 dan is het verschil nog groter.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vergelijk het eens met 2000 of zo. Dan zie je het verschil
Je signature.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld?
Dus wordt het niveau steeds slechterquote:Op woensdag 9 juli 2008 17:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja en vergelijk het eens met de jaren 70 dan is het verschil nog groter.
Als ik dat doe dan zie ik dat Griekenland en Turkije ver terug zijn gevallen en dat Nederland redelijk constant is gebleven qua positie op de ranglijst.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vergelijk het eens met 2000 of zo. Dan zie je het verschil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |