Vorig jaar spraken over een top 4 en hun transfers:
Overzicht transfers top 'vier': Wie investeert het best? Om het een beetje overzichtelijk te houden toch maar een nieuw topic met daarbij een top '6', die volgens mij het meest zal bepalen hoe de Eredivisie dit seizoen gaat verlopen.
![]()
De transfers tot nu toe per club, volgens mij het meest volledig, met als bron FC Update - al mist sowieso Farfan naar Schalke bij PSV en de komst van Brechet.
Daarnaast moet de trainerswissels bij Ajax (Van Basten), Feyenoord (Verbeek), Heerenveen (Sollied), Twente (McClaren) en PSV (Stevens) ook niet vergeten worden. Wie hebben er tot nu toe de selectie het beste op peil gebracht, incl trainers? Wat zou er nog bij moeten of kunnen?
Omdat we toch wel allemaal geinteresseerd zijn in de concurrent en hun wel en wee, is dit topic er dus om de verschillende selecties en aankopen te vergelijken en beoordelen.
Ajax: Gisteren de aanvalslinie compleet gemaakt met het aantrekken van Sulejmani. Mocht Huntelaar blijven zie ik geen extra aankopen daar meer. Verwacht worden sowieso wel nog twee verdedigers, naar verluidt Henrique en Oleguer van Barcelona - de een gehuurd, de ander gekocht.
AZ: Die selectie lijkt rond. Veel jonge jongens (terug-)gehaald die vorig seizoen een uitstekend seizoen hadden. Denk ook dat de terugkeer van Arveladze in de technische staf ze daar veel goed zullen doen. Dit jaar moet iedereen daar bewijzen dat ze wel boven de middenmoot uit willen steken, en ik zie dat wel gebeuren. Wellicht dat er alleen nog een spits bijkomt?
Feyenoord: Weer flink geďnvesteerd in de routine met Tomasson; het lijkt verder op een grote schoonmaak met het weg mogen van Hofs, Saidi en Buijs, en nog wat anderen. Ik snap alleen niet dat ze het nog een jaar met Timmer in de goal gaan doen. Ik verwacht ook nog wel dat ze iets zullen gaan halen en het lijkt me dat De Guzman eventueel ook nog weggekocht zou kunnen worden.
Heerenveen: Moet nu de spelers gaan opvangen die weggegaan zijn, en wellicht nog wel weg zullen gaan (Bradley en Pranjic). Veel geld in kas, Elm en Janmaat worden sowieso genoemd als versterkingen die binnenkort gepresenteerd gaan worden. Ben benieuwd hoe ze het vertrek van Sulejmani gaan opvangen, wie daar een nieuwe spits wordt. Wie weet heeft Sollied nog een verrassing uit België.
Twente: Flinke aderlatingen met het vertrekken van Engelaar en Al Ahmadi. Theo Janssen en Tiote zijn dan niet de meest aansprekende versterkingen. McClaren zal ook zeker wel gaan willen investeren lijkt me. Boateng is genoemd, Samaras is genoemd, en ook Aissati zou genoemd zijn. Misschien dat ze tot het laatste moment wachten afhankelijk van het kunnen bereiken van CL, maar dat ze in Twente nog gaan kopen lijkt me wel te gaan gebeuren.
PSV: Op het oog toch wel het meest verzwakt met het verwachte vertrek van Gomes en Farfan. Het aantrekken van Amrabat kan slim zijn, het aantrekken van Isaksson, Brechet en Rodriguez wordt afwachten. Ook hoe Stevens zijn opstelling gaat formeren, heb ik nog geen idee over. Maar uiteindelijk zal er zoals elk jaar toch wel weer een team staan dat volop mee draait in de top van de Eredivisie. Al gaat het vertrek van Gomes toch wel een punt of 12 minimaal schelen.