abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59908776
Vorig jaar spraken over een top 4 en hun transfers: Overzicht transfers top 'vier': Wie investeert het best? Om het een beetje overzichtelijk te houden toch maar een nieuw topic met daarbij een top '6', die volgens mij het meest zal bepalen hoe de Eredivisie dit seizoen gaat verlopen.

De transfers tot nu toe per club, volgens mij het meest volledig, met als bron FC Update - al mist sowieso Farfan naar Schalke bij PSV en de komst van Brechet.

Daarnaast moet de trainerswissels bij Ajax (Van Basten), Feyenoord (Verbeek), Heerenveen (Sollied), Twente (McClaren) en PSV (Stevens) ook niet vergeten worden. Wie hebben er tot nu toe de selectie het beste op peil gebracht, incl trainers? Wat zou er nog bij moeten of kunnen?

Omdat we toch wel allemaal geinteresseerd zijn in de concurrent en hun wel en wee, is dit topic er dus om de verschillende selecties en aankopen te vergelijken en beoordelen.

Ajax: Gisteren de aanvalslinie compleet gemaakt met het aantrekken van Sulejmani. Mocht Huntelaar blijven zie ik geen extra aankopen daar meer. Verwacht worden sowieso wel nog twee verdedigers, naar verluidt Henrique en Oleguer van Barcelona - de een gehuurd, de ander gekocht.

AZ: Die selectie lijkt rond. Veel jonge jongens (terug-)gehaald die vorig seizoen een uitstekend seizoen hadden. Denk ook dat de terugkeer van Arveladze in de technische staf ze daar veel goed zullen doen. Dit jaar moet iedereen daar bewijzen dat ze wel boven de middenmoot uit willen steken, en ik zie dat wel gebeuren. Wellicht dat er alleen nog een spits bijkomt?

Feyenoord: Weer flink geďnvesteerd in de routine met Tomasson; het lijkt verder op een grote schoonmaak met het weg mogen van Hofs, Saidi en Buijs, en nog wat anderen. Ik snap alleen niet dat ze het nog een jaar met Timmer in de goal gaan doen. Ik verwacht ook nog wel dat ze iets zullen gaan halen en het lijkt me dat De Guzman eventueel ook nog weggekocht zou kunnen worden.

Heerenveen: Moet nu de spelers gaan opvangen die weggegaan zijn, en wellicht nog wel weg zullen gaan (Bradley en Pranjic). Veel geld in kas, Elm en Janmaat worden sowieso genoemd als versterkingen die binnenkort gepresenteerd gaan worden. Ben benieuwd hoe ze het vertrek van Sulejmani gaan opvangen, wie daar een nieuwe spits wordt. Wie weet heeft Sollied nog een verrassing uit België.

Twente: Flinke aderlatingen met het vertrekken van Engelaar en Al Ahmadi. Theo Janssen en Tiote zijn dan niet de meest aansprekende versterkingen. McClaren zal ook zeker wel gaan willen investeren lijkt me. Boateng is genoemd, Samaras is genoemd, en ook Aissati zou genoemd zijn. Misschien dat ze tot het laatste moment wachten afhankelijk van het kunnen bereiken van CL, maar dat ze in Twente nog gaan kopen lijkt me wel te gaan gebeuren.

PSV: Op het oog toch wel het meest verzwakt met het verwachte vertrek van Gomes en Farfan. Het aantrekken van Amrabat kan slim zijn, het aantrekken van Isaksson, Brechet en Rodriguez wordt afwachten. Ook hoe Stevens zijn opstelling gaat formeren, heb ik nog geen idee over. Maar uiteindelijk zal er zoals elk jaar toch wel weer een team staan dat volop mee draait in de top van de Eredivisie. Al gaat het vertrek van Gomes toch wel een punt of 12 minimaal schelen.
pi_59908798
Als Henrique en Oleguer nog komen ben ik helemaal tevreden

tvp
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59908823
Ga tot nu toe voor Ajax
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_59908891
AZ ben ik niet zo van onder de indruk nog. Kees Luyckx bijvoorbeeld was goed bij Excelsior, maar of hij het in zich heeft om mee te gaan doen op het niveau dat AZ nog steeds nastreeft? Lens heeft een goed gevoel nodig, zoals Been hem wel kon geven.

Verder vind ik Nick van der Velden een onbegrijpelijke aankoop.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_59908939
Slecht overzicht hoor, niet alleen Brechet staat er niet tussen bij PSV, maar ook Manco staat er niet tussen.....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_59908999
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 14:58 schreef methodmich het volgende:
AZ ben ik niet zo van onder de indruk nog. Kees Luyckx bijvoorbeeld was goed bij Excelsior, maar of hij het in zich heeft om mee te gaan doen op het niveau dat AZ nog steeds nastreeft? Lens heeft een goed gevoel nodig, zoals Been hem wel kon geven.

Verder vind ik Nick van der Velden een onbegrijpelijke aankoop.
Qua aankopen is het nog niet veel nee, maar met de terugkomst van Schaars en Martens moeten we minimaal toch weer mee kunnen doen om de plekken voor Europees.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 15:09:51 #8
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59909030
Het is duidelijk dat Ajax het beste investeert, maar dat kan ook niet anders met zoveel geld ter beschikking. Oleguer vind ik niet zo bijzonder, maar zal niet bijster veel kosten en Henrique weet ik niet zo goed. Ik las ergens dat hij niet zo veel wedstrijden heeft gespeeld bij Palmeiras, maar weet dat niet zeker. Dat zou ik een slechte zaak vinden, en voor Ajax zou het ook veel beter zijn als hij meer dan 1 jaar wordt gehuurd, maar dat is dus even afwachten.

PSV heeft de zaakjes ook wel goed voor elkaar, al is het verlies van Gomes een enorme aderlating. Aan de ene kant verwacht ik dan wel dat PSV hierdoor veel meer naar voren zal gaan spelen, iets waar ze zeker de kwaliteiten voor hebben. Dus minimaal 12 punten gaat dat niet schelen. Bij PSV mis ik overigens Manco, van hem verwacht ik erg veel.

Feyenoord is voorlopig ook goed bezig, met El Ahmadi en Tomasson twee goede aankopen en vooral het saneren van alle middelmaat is een goede zaak. Bijkomend probleem is alleen dat de selectie niet zo breed zal zijn, dus een titelkandidaat zal het niet worden. Tenzij er nog een aantal aankopen worden gedaan, maar daar ga ik niet echt vanuit.

Het beleid van AZ kan ik totaal niet volgen, Moisander is de enige aankoop die ik echt kan begrijpen.. een soort Lindgren. Verder zie ik alleen maar aankopen met een uitstekende wedstrijdmentaliteit, dat is natuurlijk een goede kwaliteit, maar ik zie deze spelers niet in de basiself komen, dus aan de mentaliteit heb je dan ook vrij weinig.
pi_59909206
Leuk topic om te volgen
AFC AJAX
pi_59909370
Bij Heerenveen zijn er ook mensen niet genoemd:

-Versterkingen: Milan Kopic en Pedro Henrique
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:41:28 #11
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_59917530
Mooie OP!

Ik ben echt benieuwd of Ajax nog bereid is om Huntelaar te laten gaan en of ze in dat geval een goede vervanger hebben. Ik hoop zo dat ze niet dezelfde fout als met Ibrahimovic en Sneijder gaan maken. Maar ja, het blijft Ajax he...
Life is what you make it.
pi_59919397
He, wat krijgen we nou..... NEC hoort toch zeker ook wel bij de top6?
  zondag 6 juli 2008 @ 01:48:22 #13
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_59919464
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:42 schreef Greetings het volgende:

az haalt zeer matige spelers.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  zondag 6 juli 2008 @ 08:45:29 #14
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59920997
quote:
.

Sowieso...... Sinds wanneer hebben we een top 6 in dit land?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_59921404
Het ging me net iets te ver om alle 18 te doen, maar je mag het ook toevoegen hoor.
  woensdag 9 juli 2008 @ 10:25:54 #16
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_59990397
quote:
wij zijn de beste van 2008 en niet eens in dit overzicht....
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:39:16 #17
221415 Shevo
Fútbol es fantástico
pi_60066515
Welke eredivisietransfer is de beste van deze zomer?

- Nordin Amrabat van VVV-Venlo naar PSV voor 6 miljoen
- Erik Pieters van FC Utrecht naar PSV voor 3 miljoen
- Francisco Rodriguez van Chivas naar PSV voor 3,2 miljoen
- Andreas Isaksson van Manchester City naar PSV transfervrij
- Dario Cvitanich van Banfield naar Ajax voor 6,4 miljoen
- Miralem Sulejmani van SC Heerenveen naar Ajax voor 16,25 miljoen
- Karim El Ahmadi van FC Twente naar Feyenoord voor 5 miljoen
- Jon Dahl Tomasson van Villarreal naar Feyenoord transfervrij
- Brett Holman van NEC naar AZ voor 3 miljoen
- Slobodan Rajkovic van Chelsea naar Twente op huurbasis
- Theo Janssen van Vitesse naar Twente voor 1,5 miljoen
- Andreas Granqvist van Wigan Athletic naar FC Groningen voor 1 miljoen
- Gonzalo Garcia-Garcia van SC Heerenveen naar FC Groningen voor 0,6 miljoen
- Michael Silberbauer van FC Kopenhagen naar FC Utrecht transfervrij
- Rogier Molhoek van AZ naar Vitesse voor 1 miljoen
- Julian Jenner van AZ naar Vitesse op huurbasis

Maak je keuze en als je zin hebt, vertel waarom

[ Bericht 10% gewijzigd door Shevo op 12-07-2008 22:52:35 ]
"Sport is het grootste bedrijf van de wereld,"
aldus Johan Cruijff
pi_60066564
Mag je me na aankomend seizoen nog een keer vragen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60066581
Misschien handig om de transferbedragen erbij te zetten, dat heeft in mijn ogen ook invloed op hoe 'goed' een transfer is.
Ik ga hem erop leggen, ja zeg, eerst mijn bordje leeg eten en dan als een nat washandje de coalitie op de kant zetten als de wind schuin van achteren komt.
pi_60066598
Ik ben bang dat Sulejmani naar ajax voor ajax een goed effect gaat hebben. Amrabat moet zich eerst nog bewijzen bij een club van formaat PSV, dus daar ben ik ook een beetje bang voor
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60066606
Ajax heeft niet verkeerd ingekocht en PSV ook niet.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:45:59 #23
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_60066623
Ik verwacht El Ahmadi naar Feyenoord.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:46:14 #24
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60066628
Isaksson kan Gomes niet opvullen, Pieters te jong, Rodriguez nog nooit zien spelen, Cvitanich en Tomasson gaan teleurstellen, Sulejmani gaat het aardig doen, Rajkovic valt niet op, evenals de rest.

Ahmadi, Amrabat, Jansen, Granqvist en Silberbauer gaan het wel positief doen. Een echte topper zie ik zo 123 niet.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:47:14 #25
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60066646
Holman daalt zwaar, denk ik.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')