abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56557987
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:25 schreef koningdavid het volgende:
Conclusie:

- Top is zwakker geworden
- Subtop is sterker geworden.

Beide oorzaken dragen bij aan de 'nivellering'.
De nivellering vind ik trouwens niet per definitie negatief, het kan ook goede gevolgen hebben imo.
Over Engeland zijn ze altijd zo positief, ''iedereen kan van iedereen winnen en je moet elke wedstrijd vol aan de bak'', maar als het in Nederland zo gaat is het opeens kut met peren
pi_56558042
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Over Engeland zijn ze altijd zo positief, ''iedereen kan van iedereen winnen en je moet elke wedstrijd vol aan de bak'', maar als het in Nederland zo gaat is het opeens kut met peren
Precies. Al is het natuurlijk wel zo dat onze topploegen dit jaar ruk hebben gespresteerd in Europa.
Maar de groei die de subtop momenteel doormaakt zal uiteindelijk de top ook scherper en sterker maken.
Hoe meer lastige wedstrijden in het seizoen, hoe beter de uiteindelijke kampioen, en vooral ook: hoe beter de spelers zullen worden.

Ik zie de toekomst niet zo negatief in eerlijk gezegd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56653983
Ayodele Adeleye Sparta Nigeria
Erik Nevland Groningen Noorwegen
Pa-Modou Kah Roda Noorwegen
Thomas Prager Heerenveen Oostenrijk
Jefferson Farfan PSV Peru
Radoslaw Matusiak Heerenveen Polen
George Ogararu Ajax Roemenie
Lucian Sanmartean Utrecht Roemenie
Evgeni Levshenko Groningen Rusland
Miralem Sulemanj Heerenveen Servie
Igor Glusevic Heracles Servie
Danko Lazovic PSV Servie
Gibril Sankoh Groningen Sierra Leone x
Ibrahim Kargbo Willem II Sierra Leone
Gabri Ajax Spanje
Alber Luque Ajax Spanje
Daryl Roberts Sparta Trinidad
Muslu Nalbantoglu NEC Turkije x
Fatih Sonkaya Roda Turkije x
Nury Sahin Feyenoord Turkije
Luis Suarez Ajax Uruguay
Bruno Silva Groningen Uruguay
Michael Bradley Heerenveen VS
Kennedy Bakircioglu Ajax Zweden
Marcus Berg Groningen Zweden
Rasmus Lindgren Groningen Zweden
Frederik Stenman Groningen Zweden
Jesper Olssen NEC Zweden
Stephan Keller De Graafschap Zwitserland
Kim Jaggy Sparta Zwitserland
Blaise N´Kufo Twente Zwitserland
Karim Bridji Heracles Algerije x
Robin Nelisse Utrecht Antillen x
Eddy Bosnar Heracles Australie
Brett Holman NEC Australie
Jason Culina PSV Australie
Luke Wilkshire Twente Australie
Jan Wuijtens Heracles Belgie x x Door PSV opgeleid 0,06
Sepp de Roover Sparta Belgie x x Nederland 0,59
Siebe Blondelle VVV Belgie x
Moussa Dembele AZ Belgie Buitenland 0,41
Sebastian Pocognoli AZ Belgie Voor ander land
Goran Louvre Groningen Belgie
Brian VandenBussche Heerenveen Belgie
Timmy Simons PSV Belgie
Bram Castro Roda Belgie
Davy De Fauw Roda Belgie
Roland Lamah Roda Belgie
Jeanvion Yulo-Matondo Roda Belgie
Stijn Huysegems Twente Belgie
Tom Caluwe Utrecht Belgie
Giuseppe Rossini Utrecht Belgie
Hans Somers Utrecht Belgie
Gill Swerts Vitesse Belgie
Ken Leemans VVV Belgie
Mike Mampuya VVV Belgie
Mohammed Messoudi Willem II Belgie
Ari AZ Brazilie
Andre Bahia Feyenoord Brazilie
Everton Heracles Brazilie
Gomes PSV Brazilie
Johathan de Guzman Feyenoord Canada x
Marcel De Jong Roda Canada x
Will Johnson De Graafschap Canada
Pavel Pardo Excelsior Chili
Juan Gonzalo Lorca Vitesse Chili
Danijel Pranjic Heerenveen Croatie
Srdjan Lakic Heracles Croatie
Patrick Mtiglia NAC Denemarken x
Dennis Rommedahl Ajax Denemarken
Lars Schone De Graafschap Denemarken
Kristian Bak Nielsen Heerenveen Denemarken
Jokob Poulsen Heerenveen Denemarken
Kenneth Perez PSV Denemarken
Francis Dickoh Utrecht Denemarken
Mads Juncker Vitesse Denemarken
Thomas Baelum Willem II Denemarken
Simon Cziommer AZ Duitsland x
Kai Michalke Heracles Duitsland
Martin Pieckenhagen Heracles Duitsland
Giovanny Espinoza Vitesse Ecuador x
Ragnar Klavan Heracles Estland
Andres Oper Roda Estland
Niklas Tarvajarvi De Graafschap Finland
Jonas Kolkka NAC Finland
Franck Grandel Utrecht Frankrijk
Loic Loval Utrecht Frankrijk
Sebastian Sansoni Vitesse Frankrijk
Karim Soltani VVV Frankrijk
Emmanuel Boayke Heracles Ghana x
Kwame Quansah Heracles Ghana x
Mathew Amoah NAC Ghana x
Eric Addo PSV Ghana
Abubakari Yakubu Vitesse Ghana
Csaba Feher NAC Hongarije
Gabor Babos NEC Hongarije
Krisztian Vadozc NEC Hongarije
Bodizar Bodor Roda Hongarije
Gretar Steinson AZ Ijsland x
Arnar Vidarsson De Graafschap Ijsland
Haim Megrelishvili Vitesse Israel
Graziano Pelle AZ Italie
Sekou Cisse Roda Ivoorkust
Cheik Tiote Roda Ivoorkust
Ahmed Amni NAC Marokko x
Nourdin Bouhkari Sparta Marokko x
Karim El-Ahmadi Twente Marokko x
Carlos Salcido PSV Mexico

Geweldige buitenlanders toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 10 februari 2008 @ 22:17:47 #204
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_56654059
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar daar presteert de top ook nog in Europa.
><(({°>
pi_56654177
De Guzman is geen buitenlander meer DAM
pi_56654239
Hij heeft voorlopig nog niet voor Nederland gespeeld en zijn eerste nationaliteit is de Canadese
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56654271
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hij heeft voorlopig nog niet voor Nederland gespeeld en zijn eerste nationaliteit is de Canadese
hij heeft wel de Nederlandse nationaliteit en is derhalve dus geen buitenlander meer
pi_56654415
Dan zijn er een hoop die je van dat lijstje kan afstrepen
pi_56654516
Erik Nevland kun je ook weghalen
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_56654655
Is gewoon een lijstje van buitenlandse spelers met meer dan 10 wedstrijden in de eredivisie

Ik kan er misschien 10 opnoemen die het wel redelijk zouden doen in een grote competitie. De rest komt zwaar tekort

Op dit moment spelen er ook maar een stuk of 25 Nederlanders in het buitenland die regelmatig spelen op het hoogste niveau, de meeste spelers in Nederland zijn nog slechter
pi_56655003
Hoe kom je trouwens aan dit soort lijstjes, is het een eigen bestudering zeg maar? Heb je een soort database?
That's all folks!
pi_56655082
Zoiets ja
pi_56655151
Okee.
That's all folks!
pi_56657973
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is gewoon een lijstje van buitenlandse spelers met meer dan 10 wedstrijden in de eredivisie

Ik kan er misschien 10 opnoemen die het wel redelijk zouden doen in een grote competitie. De rest komt zwaar tekort
Je kunt er best een elftal van maken dat in grote competities niet zou misstaan.

Gomes op doel, middenveld met Pranjic, Simons, Bradley en Dembele. Suarez en Farfan in de spits.
Alleen qua verdedigers is het een beetje matig, Salcido is wel goed trouwens.
pi_56658024
Maar ook heel veel spelers die weinig tot niets toevoegen en dan tellen de buitenlanders die niet of nauwelijks spelen nog niet eens mee
  maandag 11 februari 2008 @ 02:04:12 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56658050
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 11:25 schreef koningdavid het volgende:
Conclusie:

- Top is zwakker geworden
- Subtop is sterker geworden.

Beide oorzaken dragen bij aan de 'nivellering'.
De nivellering vind ik trouwens niet per definitie negatief, het kan ook goede gevolgen hebben imo.
Ik prefereer het woord 'convergentie'.
pi_56660169
@ lijstje van DAM, er zitten veel goede spelers bij.
pi_56660481
Zoals?
pi_56660561
Erik Nevland
Jefferson Farfan
Miralem Sulemanj
Danko Lazovic
Gabri
Alber Luque
Nury Sahin
Luis Suarez
Michael Bradley
Blaise N'Kufo
Moussa Dembele
Sebastian Pocognoli
Timmy Simons
Gomes
Danijel Pranjic
Karim El-Ahmadi
Carlos Salcido
pi_56660587
Je moet de namen trouwens wel even verbeteren in je databse hoor . Junker, Sebastián Pardo etc.
pi_56660769
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Op dit moment spelen er ook maar een stuk of 25 Nederlanders in het buitenland die regelmatig spelen op het hoogste niveau, de meeste spelers in Nederland zijn nog slechter
Maar welk land dat niet zelf een "grote" competitie heeft doet het beter? De concurrentie met landen als Spanje, Engeland, Italië en in mindere mate Rusland, Duitsland en Frankrijk zul je nooit aankunnen, met name door het verschil in financiele mogelijkheden.
Dit jaar spelen de topclubs inderdaad niet goed in Europa, maar als je kijkt naar het bredere perspectief denk ik dat de Nederlandse competitie wel in de lift zit. AZ en PSV deden het in afgelopen jaren goed in Europa, en als Heerenveen, Groningen en Twente de selecties een beetje op peil kunnen houden zou het me niet verbazen als ze ons nog gaan verrassen volgend jaar, Europees gezien. Feyenoord is weer op de weg terug, zo lijkt het, en met de spelers die Ajax op het veld heeft staan zijn betere prestaties in Europa mogelijk. Ik zeg niet dat we direct (of in de komende jaren) weer een CL winnaar zullen voortbrengen, maar het feit dat beloftevolle Argentijnse spelers nu bijvoorbeeld voor FC Groningen kiezen, dat zegt toch ook wel wat over de toegenomen slagkracht van Eredivisie clubs. Mocht het 5+6 plan doorgaan, dan zal er, zeker vanuit Engeland, minder aan de Nederlandse (sub-)toppers worden getrokken waardoor er meer langer in Nederland blijven en de clubs minder leeggekocht worden en dus de tijd krijgen te groeien.
pi_56660914
Er zijn maar een stuk of 25 Nederlandse spelers die regelmatig spelen op het hoogste niveau in Europa

Zoveel zijn het er echt niet
pi_56660931
Nederland wordt ook voorbij gefiest door Oekraine, Portugal, Griekenland, Roemenie en Turkije
pi_56661086
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn maar een stuk of 25 Nederlandse spelers die regelmatig spelen op het hoogste niveau in Europa

Zoveel zijn het er echt niet
Van Persie
Van der Sar
Bouma
Ooijer
Melchiot
Kuijt
Babel
Boateng
Sneijder
Van Nistelrooy
Riga
Seedorf
Zenden
Van Bommel
Van der Vaart
Mathijsen
De Jong
Castelen
Robben
Vennegoor

Ik kom maar tot 20
pi_56661330
Voor mijn part zijn we straks het 100e land op 1 of andere ranglijst en hebben we zometeen alleen nog maar 8e rangs buitenlanders, zolang ik maar met plezier kijk naar de wedstijden uit de Eredivisie vind ik het allemaal best.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 11 februari 2008 @ 11:12:45 #226
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_56661481
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Voor mijn part zijn we straks het 100e land op 1 of andere ranglijst en hebben we zometeen alleen nog maar 8e rangs buitenlanders, zolang ik maar met plezier kijk naar de wedstijden uit de Eredivisie vind ik het allemaal best.
Juist
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_56661649
quote:
Op zondag 10 februari 2008 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Marcus Berg Groningen Zweden
Frederik Stenman Groningen Zweden

Geweldige buitenlanders toch?
Zijn twee geweldige spelers die je voor zo'n prijs niet in Nederland zou vinden.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56661685
quote:
Op maandag 11 februari 2008 10:52 schreef sjimz het volgende:

[..]

Van Persie
Van der Sar
Bouma
Ooijer
Melchiot
Kuijt
Babel
Boateng
Sneijder
Van Nistelrooy
Riga
Seedorf
Zenden
Van Bommel
Van der Vaart
Mathijsen
De Jong
Castelen
Robben
Vennegoor

Ik kom maar tot 20
Zenden, Lamey, Maduro, Terol, Knol, Van der Linden
pi_56661719
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Lijkt me vrij kut voor Groningen als die alleen nog Europees kunnen spelen in de Intertoto
pi_56661731
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zenden staat er al bij.
Maduro vind ik nog te kort om te oordelen.
pi_56661752
Hij speelt wel op dit moment.

Maar er zijn echt niet zoveel bijzondere Nederlanders in het buitenland
  maandag 11 februari 2008 @ 11:27:11 #232
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56661800
En spelers als Terol, kom op hey, we hadden het over Europees topniveau toch?
pi_56661873
Nee over hoogste niveau in Europa
  maandag 11 februari 2008 @ 11:31:43 #234
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56661915
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee over hoogste niveau in Europa
Een middenmoter uit Griekenland valt daar niet onder wmb Of speelt ie inmiddels ergens anders?
pi_56661963
Middenmotors spelen niet op het hoogste niveau?
  maandag 11 februari 2008 @ 11:35:09 #236
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56661986
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Middenmotors spelen niet op het hoogste niveau?
Spelers van middenmoters spelen niet op een hoog niveau nee. Dat ze af en toe een goede tegenstander treffen doet daar niks aan af.
pi_56661991
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een middenmoter uit Griekenland valt daar niet onder wmb Of speelt ie inmiddels ergens anders?
Hoogste niveau van het land is de hoogste competitie.
Of dat nou de nummer 1 of de nummer 15 is.
pi_56662017
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:35 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Spelers van middenmoters spelen niet op een hoog niveau nee. Dat ze af en toe een goede tegenstander treffen doet daar niks aan af.
Ze spelen zelf misschien niet met hoog niveau maar ze spelen wel op het hoogste niveau.
  maandag 11 februari 2008 @ 11:36:29 #239
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56662020
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:35 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoogste niveau van het land is de hoogste competitie.
Of dat nou de nummer 1 of de nummer 15 is.
Het ging niet om het hoogste niveau van een land, maar het hoogste niveau van Europa. Horen de spelers van Excelsior dan ook tot het hoogste niveau van Europa, alleen omdat ze in de hoogste divisie van Nederland spelen?
pi_56662033
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het ging niet om het hoogste niveau van een land, maar het hoogste niveau van Europa. Horen de spelers van Excelsior dan ook tot het hoogste niveau van Europa, alleen omdat ze in de hoogste divisie van Nederland spelen?
Ja.
  maandag 11 februari 2008 @ 11:37:38 #241
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56662048
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja.
Jij vind serieus de spelers van Excelsior horen tot het hoogste niveau van Europa?
pi_56662072
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij vindt serieus de spelers van Excelsior horen tot het hoogste niveau van Europa?

Moet ik meer zeggen?
  maandag 11 februari 2008 @ 11:42:38 #243
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56662163
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jij vind serieus de spelers van Excelsior horen tot het hoogste niveau van Europa?
Martin van Geel vindt van wel.
pi_56664892
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ja.
Beetje theoretische prietpraat, aangezien er genoeg championship teams zijn die het Cypriotische clubs, 'op het hoogste niveau', moeilijk kunnen maken.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_56664998
Jij bent zeker ook voorstander van het oproepen van Glen Loovens bijvoorbeeld?
pi_56665144
Nee, ik vind dat een speler van Dinamo Tirana niet per definitie op een hoger niveau voetbalt dan een speler van Watford. En de eerste speelt zogenaamd 'op het hoogste niveau'. Je moet gewoon kijken naar de kwaliteit van de competitie en club, niet zozeer welke afdelingsnaam die dan heeft.
pi_56665248
En welke speler die ik opnoem speelde bij Tirana?
pi_56665409
Het ging me hier even om een punt te maken.

Ik vind bijvoorbeeld niet per se dat Terol een betere optie is, puur omdat hij ergens in een flutland op het hoogste niveau speelt, dan een Leiwakabessy die dat niet doet.

En ga nou niet zeggen dat ik Leiwakabessy opgeroepen wil zien worden.
  maandag 11 februari 2008 @ 14:53:49 #249
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56665619
quote:
Op maandag 11 februari 2008 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

het zijn er nog meer.
Dit zijn de toplanden.

GERMANY 32 players
ENGLAND 29 players
BELGIUM 15 players
SPAIN 12 players
GREECE 8 players

http://www.dutchplayers.nl
pi_56665823
Het gaat om spelers die regelmatig spelen

Of je moet Kluivert, Rigters, Rachid B, Sno en Bruggink ook mee tellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')