abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:42:05 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52390038
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij goed genoeg was, had Groningen hem niet kunnen kopen. Iedereen scout in Zweden, Niet iedere Europese ploeg scout in Uruguay
Wat een onzinnige cirkelredenering.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:49:46 #177
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52390297
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

U heeft zojuist de DAM-code ontcijferd. Ga door naar level 2.
pi_52391760
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoe beter de club, hoe beter de spelers.

In Zweden bestaat het niet dat een speler niet bekend is. In andere landen zoals Uruguay, Equador of Peru wel misschien maar daar heb je weer concurrentie van Braziliaanse, Mexicaanse of Argentijnse clubs die als grote springplank kunnen dienen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52609569
Volgens mij gaan de echt grote clubs vanaf nu gewoon spelers jonger kopen. Dan hoeven ze geen 18 miljoen voor Babel, 13 voor Drenthe en 23 voor Sneijder te betalen.

In Zuid Amerika doen ze het ook maar de meeste clubs doen het daar financieel slechter dan in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 3 september 2007 @ 14:35:50 #180
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52916935
quote:
Van Basten: ''Eredivisie wordt steeds sterker''
KNVB

Marco van Basten laat weten gelukkig te zijn met de opmars van de subtoppers in de Eredivisie, zo stelt de bondscoach op de website van de KNVB. De onderlinge verschillen worden volgens de Nederlander steeds kleiner.

AZ mocht het meest complimenten in ontvangst nemen. De onder vuur liggende bondscoach had louter lof over voor de Alkmaarders. "AZ is de laatste jaren zich nadrukkelijk gaan bemoeien in de top van de Eredivisie. Ik vind dat ze zich nu ook echt hebben aangesloten bij de traditionele top drie in Nederland. Dat is een zeer positieve ontwikkeling voor het voetbal in ons land."

Ook over Feyenoord is van Basten tevreden. "Feyenoord liet het vorig jaar allemaal een beetje liggen, maar heeft zich met de gedane aankopen in de zomer flink weten te versterken. Hen is er ook alles aan gelegen dat zij weer mee gaan strijden om de bovenste plekken. Met de komst van AZ erbij is de Nederlandse top dus breder geworden."

Een aantal subtoppers kregen ook een positief woordje van de bondscoach. "Clubs als SC Heerenveen, FC Twente, FC Groningen en FC Utrecht doen het goed en hebben hun huiswerk prima voor elkaar. Vergeleken met de vorige jaren is de Eredivisie er zeker op vooruit gegaan. Dat is een goede zaak."
Slim om de dramatische neergang van 020 te verbloemen door de subtoppers op te hemelen.
pi_52917287
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:35 schreef Ippon het volgende:

[..]

Slim om de dramatische neergang van 020 te verbloemen door de subtoppers op te hemelen.
Hoezo? Vorig jaar haalden we ook geen CL hoor
  maandag 3 september 2007 @ 18:13:50 #182
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52921465
I Rest My Case
pi_52924290
In Argentinie worden ook steeds alle goede spelers verkocht en daardoor worden de verschillen kleiner.
pi_53116767
Dick van Burik: "De Nederlandse top 4 zou hier (Bundesliga) ook voor het landskampioenschap meespelen. De Eredivisie is zeker geen Mickey Mouse league."
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_53116840
Dat denk ik ook. Ik denk alleen dat Bayern er dit jaar bovenuit zou steken, maar bijvoorbeeld vorig jaar hadden Ajax, PSV en AZ best mee kunnen doen om het kampioenschap. Nu zouden Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zeker om plek 2 kunnen strijden, PSV misschien wel om het kampioenschap.
pi_53119912
PSV verloor zelfs van Duisburg deze zomer

Ze zouden wel in de top mee kunnen draaien, alleen zou ik persoonlijk al blij zijn met een CL-ticket, terwijl in Nederland dat alleen is met een kampioenschap.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_53120262
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:05 schreef koningdavid het volgende:
Dick van Burik: "De Nederlandse top 4 zou hier (Bundesliga) ook voor het landskampioenschap meespelen. De Eredivisie is zeker geen Mickey Mouse league."
Zegt ook best veel over de Bundesliga dit.
pi_53125467
Tsja, Van Burik bedoelt misschien dat de beste Nederlandse clubs tegen de toppers van de Bundesliga geen slecht figuur zullen slaan. Punt is alleen dat de breedte van de Bundesliga gewoon zo sterk is dat het op den duur z'n tol zal eisen op de selecties van Ajax, PSV, Feyenoord en AZ.
pi_53127093
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:05 schreef koningdavid het volgende:
Dick van Burik kan het weten want hij speelt immers al lang in Nederland

Verder zit de zwakte vooral in het 2e rijtje
pi_53975884
PSV en AZ nog in Europa, de rest ligt eruit

Op naar de 4 deelnemers
  zondag 3 februari 2008 @ 19:51:54 #191
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56506573
SCHOP!

Europees gaat het kut, wisselvallige subtoppers gaan steeds meer de dienst uitmaken, en de toppers van dit weekend waren niet om aan te zien, als buitenlander lach je je kapot als je hoort dat dit de beste clubs van Nederland zijn. Conclusie lijkt me duidelijk, de Eredivisie wordt steeds zwakker!
pi_56543133
Ik vind ook niet dat de eredivisie sterker wordt. Het verschil tussen de top en subtop is dit seizoen uiteraard kleiner, maar dat komt deels gewoon doordat de topclubs minder presteren.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_56543213
Ach, als in Spanje Depor kampioen wordt hoor je daar niemand zeuren.
pi_56543524
Ik zou het helemaal niet erg vinden wanneer bijvoorbeeld Heerenveen kampioen zal worden, maar het maakt de eredivisie niet sterker. Ook niet per definitie zwakker
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  dinsdag 5 februari 2008 @ 12:54:45 #195
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56544036
het zou Europees en nationaal gezien misschien zelfs wel goed zijn als een Heerenveen, Feyenoord, Twente ofzo Groningen ofzo eens kampioen zouden worden. MIsschien het eerste europese jaar niet, maar het zou clubs als PSV, Ajax en Feyenoord (nou ja, die tellen eigenlijk al niet meer mee) eens wakker schudden. Hoewel Ajax al wel wakker geschud zou moeten zijn door het feit dat ze dit seizoen voor 14 miljoen van een subtopper als FC Groningen hebben moeten kopen om te proberen nog iets van het seizoen te maken. Verdorie zeg, 4 miljoen voor een rechtsback..

we lachen met zijn allen om Schotland, waar Celtic of Glasgow steedsachter elkaar met afstand kampioen worden, maar we zijn zelf nog slechter bezig de laatste jaren, waar een kampioensschapshegemonie van PSV af en toe door Ajax is onderbroken.
pi_56544168
Nou ja, de laatste keer dat Feyenoord, Heerenveen of bv Willem II de CL haalde, konden we dat niet bepaald een succes noemen. En het is maar de vraag of het in de tussentijd makkelijker geworden is voor Nederlandse clubs in die competitie.

Het is van belang dat de sterkste Nederlandse club(s) aanwezig zijn, wat de naam van die club is maakt dan niet veel uit.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:20:22 #197
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56544247
Daarom zeg ik ook dat het eerste europese jaar niet zo geweldig zou zijn na een kampioenschap van een van die clubs, het gaat me meer om het wakker schudden van Ajax en in mindere mate PSV.
Europees zijn Twente, Groningen en Heerenveen een maatje te klein, of er moeten al wat miljoenen bij komen daar. Financieel gezien heeft de traditionele top 3 de meeste kans in Europa, maar ze doen te weinig met hun miljoenen.
Maar als zelfs een Ajax niet eens de groepsfase van de UEFA cup weet te halen, dan kan de competitie misschien wel beter/leuker geworden zijn, maar verder.. Ajax deed het voetballend gezien zelfs minder dan Twente en Groningen, die leuker en beter spel op de mat legden tegen resp Getafe en Fiorentina.
pi_56544407
Ik zie absoluut potentie in ploegen als Groningen, Heerenveen en Twente in Europa. Maar laat ze dat in godsnaam eerst in de UEFA Cup zien. Van die ploegen heeft alleen Heerenveen enigzins wat kunnen bewerkstelligen de laatste jaren. Dit jaar kon je aan Twente en Groningen zien dat ze absoluut een kans maken in de groepsfase, alleen je moet ook wat geluk hebben in de loting en wedstrijd.

Ajax was dit jaar een apart verhaal in Europa. Normaal gesproken overwinteren ze wel. PSV valt niet heel veel te verwijten. Ploegen als Milan, Lyon, Liverpool, Inter en Fenerbahce(die PSV hebben uitgeschakeld) hebben veel meer spending power.

Mocht PSV kampioen worden, ben ik benieuwd wie de tweede club in de CL wordt. Voorlopig lijkt mij dat Ajax van die overige ploegen de beste indruk kan achterlaten op dat niveau, ondanks dit Europese seizoen. En dan hoop ik dat Heerenveen, Twente en Groningen in de poulefase terecht zullen komen van de UC-Cup, want in hun huidige vorm kunnen ze best overwinteren.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 13:47:03 #199
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56544451
Subjectief gezien zou ik zeggen, laat Heerenveen, Twente of Groningen het maar eens proberen in de CL. Maar voor Nederland zou het sportief gezien beter zijn als inderdaad Ajax en misschien zelfs Feyenoord de champions league in gaan.
Echter moet ik heel eerlijk bekennen dat ik dan meer zie in Feyenoord, want bij Ajax dreigt toch een gigantische leegloop.
pi_56557928
Conclusie:

- Top is zwakker geworden
- Subtop is sterker geworden.

Beide oorzaken dragen bij aan de 'nivellering'.
De nivellering vind ik trouwens niet per definitie negatief, het kan ook goede gevolgen hebben imo.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')