quote:Wat zijn uw rechten? Documentindex
Uw werkgever moet ervoor zorgen dat u veilig en gezond kunt werken. Mogelijke gevaren moet de werkgever wegnemen. Blijkt dat niet afdoende, dan kan het werk of kunnen de werktijden worden aangepast. In het uiterste geval krijgt u tijdelijk ander werk aangeboden of wordt u vrijgesteld van werken. Twijfelt u over mogelijke gevaren, vraag dan advies aan de bedrijfsarts.
Andere werktijden
Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier hebt u recht op, maar overleg onderstaande zaken altijd met uw werkgever:
regelmatige werk- en rusttijden
extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
geen overwerk en nachtdiensten
zwangerschapsonderzoek onder werktijd
Ook tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).
quote:Op maandag 2 juli 2007 22:57 schreef Leah het volgende:
P_iglet en Hub, gefeliciteerd!!!
Wat een mooi mannetje! Je kunt wel zien trouwens dat ie lang genoeg gebakken had(lange nageltjes).
Op veel frontenquote:
Ik hoop serieus dat je baas iets gaat doen en anders maar zonder toestemming de toko af en toe evne dichtgooien hoor. Desnoods hang je een bordje op de deur dat je tussen zo en zo laat even dichtgaat...quote:Op maandag 2 juli 2007 23:07 schreef TearSong het volgende:
De winkel dichtgooien voor pauzes is ook een optie mocht mijn baas dat ok vinden.
Ik blijf me altijd verwonderen over die minivingertjes met die hele kleine nageltjes. Zo klein en toch al zo compleetquote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:42 schreef Kleintje het volgende:
Die handjes... ik smelt voor babyhandjes!
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik blijf me altijd verwonderen over die minivingertjes met die hele kleine nageltjes. Zo klein en toch al zo compleet![]()
Dat heb ik met het duimpje...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 08:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Vooral het pinkje vind ik altijd zo mooi!! Zo ontzettend klein
bij jou alles weer rustig of rommelt het nog steeds?quote:
Behalve dat ik nu honger heb rommelt er nietsquote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
bij jou alles weer rustig of rommelt het nog steeds?
heb je mentho 10 gel al geprobeerd??quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Pepijn, wat ben je een mooi en stoer jochie!!
Oja, en mijn jeuk is nog steeds niet weg. Heb talkpoeder gehaald, en dat helpt ongeveer evenlang als bodylotion, handcreme, massageolie of een koude douche. Maar dan ben ik wel weer een uurtje of 2 kriebelvrij. En daarna smeer ik lekker wat er dan in de buurt staat. Dan valt het allemaal nog wel mee.. En ik ruik nu helemaal naar baby's met die talkpoeder
PFFFFFquote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:00 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Behalve dat ik nu honger heb rommelt er niets
Ik heb vannacht super geslapen, zonder slaappil... heb gewoon de 8 uur slaap gehaald... geweldig!
Dus hier is alles even erg rustig!
Bron: www.uwv.nlquote:Aanvraag WAZO-uitkering
U en uw werknemer dienen samen een aanvraag in voor een WAZO-uitkering bij UWV. Dit kan tot 2 weken voor de ingangsdatum van het zwangerschapsverlof, zodat UWV tijd genoeg heeft om de uitkering vast te stellen. U gebruikt hiervoor het formulier Aanvraag WAZO-uitkering bij zwangerschap en bevalling, adoptie of pleegzorg (DOC, 514 Kb). Stuur de loongegevens mee en als uw werknemer zwanger is, een zwangerschapsverklaring. Bij adoptie stuurt u adoptiepapieren mee en bij pleegzorg het pleegzorgcontract.
Bron: www.uwv.nlquote:Bent u in dienst van een werkgever? Om uw zwangerschapsverlof en -uitkering (WAZO) aan te vragen, moet u dan de volgende stappen nemen:
1. Informeer uw werkgever 3 weken voor de ingang van uw verlof. De uitkering kan ingaan tussen 6 en 4 weken voor de dag na de datum dat u bent uitgerekend.
2. Uw werkgever stuurt UWV een aanvraag voor de WAZO-uitkering.
3. Geef uw werkgever een verklaring van uw verloskundige, gynaecoloog of huisarts waarin staat dat u zwanger bent.
dank voor de tip want lekker is het niet, maar een lekker broodje hawai erbij van bakkertje bart en dan vergeet ik de smaak van de thee welquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:07 schreef Tan het volgende:
@marlieske, schepje honing door de brandnetelthee doet wonderen voor de smaak!!
En kun je flink gaan stofzuigenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:45 schreef Kleintje het volgende:
Maar het is een stuk goedkoper dan van die ijscompressen en als de zak stuk gaat ben je hooguit een euro armer!
Leuk, een meissie!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:06 schreef Kleintje het volgende:
Gisteren toen ik bij de vlos was lag ukkie met de rug wat krom, wat met de rug naar voren. Dus vandaar dat ik bijna niets voelde. trapjes en stompjes gaan dan richting achterkant.
Nu is het ruggetje duidelijk links te voelen (voor de kijkers rechts) en de billetjes ook links.
Madam probeert haar benen te strekken lijkt wel want soms voel ik rechts (voor de kijkers links) dus een voet tussen mijn ribben.
Wat leukquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:22 schreef Kleintje het volgende:
En dat ligt allemaal in inpakpapier in de kast.
randa_v dankjewel voor de linkjes, het is mij nu duidelijk! heb verder niet zo'n lastige werkgever (zeg maar gerust, heb een hele lieve werkgever), maar voor haar is dit ook de eerste keer,quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:37 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Bron: www.uwv.nl
De eerste quote is vanuit werkgever en de tweede vanuit werknemer.
Zegt helemaal niks hoor, want dat monstertje hier danste lekker mee met de weeën. Verpleegkundige vond het dolkomisch, ik ook want het deed geen pijn. Mja, Ken was dan ook niet bepaald een dikkerd: 2690 g. Dus dit zegt eigenlijk ook helemaal niksquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:58 schreef phileine het volgende:
Oe kleintje, heeft pinda nog zoveel ruimte om te bewegen? Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat betekent meestal dat ze nog wel een tijdje willen blijven zitten. Vaak is het een teken van naderende bevalling als ze wat stiller worden, omdat ze gewoon geen ruimte meer hebben. Hou je het nog vol allemaal?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:17 schreef Gaoxing het volgende:
Zit je in de VS, Renda?
Wat liefquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb de mama vitamines van vsm... met ook foliumzuur en bijvoorbeeld minder vit A als in normale multivitaminen-tabletten...
Verder heb ik weinig te melden, behalve dan dat ik echt een soort van schopjes voelsinds een aantal dagen...
Eerst waren het meer belletjes en fladdertjes, nu voelt het zoals het voelt wanneer je met het topje van een vinger in je handpalm duwtheerlijk! nog niet constant hoor, vooral als ik in bed of op de bank lig... Maar soms ook gewoon ineens als ik zit te werken aan m'n naaimachine of achter de pc zit (te Fokken ipv te werken
)
Kleine voetjes, kleine voetjes? Ze zijn al 2 cm hoor!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Nou vooruit dan
Wat lieeehieeefkleine voetjes die zich met zachte plopjes afzetten tegen je baarmoederwand
Die van onze frummel zijn groter, al 4,4 cmquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:01 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Kleine voetjes, kleine voetjes? Ze zijn al 2 cm hoor!
![]()
Dan voel je meer schuiven en duwen, soms nog wel trapjes maar ik kan wel merken dat de bewegingsruimte van pinda rap minder wordt. Af en toe een aardige knijp in mijn maag, zeker als ik op bed ligquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:27 schreef DeLiedje het volgende:![]()
Erg fijn om zo'n beginnetje te voelen... Ben zo benieuwd hoe dat straks voelt als je buik nog veel voller zit.....
quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe er nog even eentje vanaf een enorme roze wolk hoor!
Heerlijk zo vanmorgen in de trein, geen boek bij me dus gewoon 20 minuten om te mijmeren en te zwijmelen.
Zat even terug te denken aan de dag van het testen en dat JustMe me belde en dat we samen zaten te janken aan de telefoon.Gelijk heb ik dan weer waterige oogjes.
Ik ben echt zo gelukkig! Over 6 maanden ligt er bij ons in huis zo'n ieniemini-mensje in een wiegje en dat is dan helemaal van ons.
Niemand die ik hoef te vragen of ik hem/haar even op mag pakken, niemand die zijn kind na een uurtje weer terug wel, gewoon helemaal van ons. Al wil ik er bij wijze van spreken de hele dag mee op m'n schoot zitten om verliefd naar te staren.
Het is allemaal zo leuk, zo echt, ik loop heerlijk trots met strakke dingetjes aan om dat buikje maar te showen.![]()
Zat ook nog even aan de echo te denken en het maakt me idd geen fluit meer uit of het een jongetje of meisje is, het is gewoon ons kindje dan, en dat is wat telt!![]()
Maar ik ben wel nog steeds stiknieuwsgierig hoor!
Ticootje, ik weet hoe je je voelt. Ik ben in de eerste vier maanden zelf vijf kilo afgevallen en maakten we ons ook even zorgen. Maar alles bleek gewoon goed te gaan met het monstertje.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:33 schreef Ticootje het volgende:
pff, ik ben nog niets aangekomen, in tegendeel zelfs. Ik ben nu zelfs afgevallen. Ik eet best weinig, omdat ik nog steeds last heb van misselijkheid. Vooral rond etenstijd, als ik eten ruik wordt ik helemaal naar.
Mijn ventje gaat vandaag de echo weer inscannen, dus ik zal m zo snel mogelijk weer posten.
Gelukkig gaat wel alles goed met de frummel, ondanks dat ik zo weinig eet. Over 3 weken mag ik weer. De verpleegkundige zei dat het er dan allemaal heel anders uit kan zien. Dat de misselijkheid dan weg is. Zo niet dan mag ik wat meenemen tegen de misselijkheid. Dat vroegen ze deze keer ook al, maar ik vind het zo eng om weer meer pillen te slikken tijdens de zwanegrschap.
Het is meer het eten wat ik eigenlijk moet eten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:57 schreef Kleintje het volgende:
Ticootje, die misselijkheid is vreselijk voor jou. En dat niet willen/kunnen eten ook. Maar geloof me, je kleintje komt niets te kort. Die pakt wel van jou. Jammer dan dat mama eruit gaat zien als een zombie en zich slecht voelt!
Helemaal waar, rarequote:Op woensdag 4 juli 2007 09:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is meer het eten wat ik eigenlijk moet eten.
Ik kan wel chips eten of koekjes. Maar als ik dan aardappels ruik wordt ik kotsmisselijk.
Nu zit ik bijvoorbeeld heerlijk mn manderijntje te eten en dat gaat dan weer heel goed. Ik ben gewoon raar.
1) uitslapenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:59 schreef DaviniaHR het volgende:
Begin me nu wel een klein beetje zorgen te maken hoe ik de tijd vul, maar ach, komt wel goed.
Mag zo'n kleintje al zo lang zonder voeding danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:35 schreef p_iglet het volgende:
Zo maar ff een update hoe het hier nu gaat.
Pepijn is echt een super ventje!!![]()
![]()
Gruwelijk eigenwijs. Hij doet alleen waar hij zin in heeft(goh van wie zou die dat nu hebben)
Want waarom zouden baby's veel moeten slapen, als je ook lekker uren rond kunt kijken. Dat is veeeeeel leuker.
En wat nou de eerste paar dagen zo veel mogelijk liefst om de 2 uur drinken. Pepijn doet gewoon niet eerder zijn mond open als dat hij daar zin in heeft. En drinkt dan ook meteen als een pitbullterrier. Dus daardoor komt borstvoeding hier ook prima op gang.
Afgelopen nacht wou hij na om 23.00 gedronken te hebben om 5.00 pas weer!!![]()
Dit en mijn post, Ticootje.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:07 schreef Kleintje het volgende:
Inderdaad... eten wat je kan eten en wil eten. Tegen heug en meug eten zorgt alleen maar voor nog meer misselijkheid.
Fruit is altijd goed, daar zitten ook goede dingen in. Zorg wel dat je vitaminen binnen blijft krijgen en voldoende vocht, dan kan je het erg lang uithouden.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:25 schreef Brighteyes het volgende:
Heerlijk zo vanmorgen in de trein, geen boek bij me dus gewoon 20 minuten om te mijmeren en te zwijmelen.
Zat even terug te denken aan de dag van het testen en dat JustMe me belde en dat we samen zaten te janken aan de telefoon.Gelijk heb ik dan weer waterige oogjes.
Ik ben echt zo gelukkig! Over 6 maanden ligt er bij ons in huis zo'n ieniemini-mensje in een wiegje en dat is dan helemaal van ons.
Niemand die ik hoef te vragen of ik hem/haar even op mag pakken, niemand die zijn kind na een uurtje weer terug wel, gewoon helemaal van ons. Al wil ik er bij wijze van spreken de hele dag mee op m'n schoot zitten om verliefd naar te staren.
Het is allemaal zo leuk, zo echt, ik loop heerlijk trots met strakke dingetjes aan om dat buikje maar te showen.![]()
Zat ook nog even aan de echo te denken en het maakt me idd geen fluit meer uit of het een jongetje of meisje is, het is gewoon ons kindje dan, en dat is wat telt!![]()
Ik had er niet over heen gelezen, hoorquote:Op woensdag 4 juli 2007 08:25 schreef Brighteyes het volgende:
[roze wolk enzo]
Dit is echt precies hoe mijn man en ik ook denken!quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:25 schreef Brighteyes het volgende:
En, als het een jongetje is.... dat je dan gewoon al die tijd een piemel in je gehad hebt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:57 schreef Kleintje het volgende:
BE... raar he... je wordt gewoon MAMA! Gewoon niet te bevatten dat er 2 harten in jou kloppen.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
En, als het een jongetje is.... dat je dan gewoon al die tijd een piemel in je gehad hebt.![]()
Dat had ik twee weken geleden Ticootje, maar bij mij kwamen die velletjes na een paar avonden/nachten waarin mijn tepels vreselijk, écht vreselijk jeukten!quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:02 schreef Ticootje het volgende:
even een vraagje, is het normaal dat je tepels vervellen?? Er hangen allemaal velletjes aan...
[..]
En, als het een jongetje is.... dat je dan gewoon al die tijd een piemel in je gehad hebt.![]()
Ik wilde de velletjes eraf plukken, maar ze zitten nogal vast.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:46 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Dat had ik twee weken geleden Ticootje, maar bij mij kwamen die velletjes na een paar avonden/nachten waarin mijn tepels vreselijk, écht vreselijk jeukten!
Ik heb niet echt gekrabt hoor, ik sliep bij mijn ouders en ben echt bijna gillend mijn uit gekomen na een tijdje. Mijn mam zei probeer eens ijsklontjes, en alhoewel ik na een tijdje het idee had dat mijn tepels zowat bevroren waren, hielp het wel!
Toen de jeuk weer over was kreeg ik ook velletjes, heb daar van HA een homeopatisch zalfje voor gehad, ook verkoelend, en dat hielp goed!
(dat jeuken was blijkbaar wel ergens goed voor trouwens, want sindsdien zijn mijn tepels erg veranderd... Het worden echt mama-borsten)
[..]
Mijn beide kindjes zijn Amerikaantjes, doordat ze in Guam geboren zijn. Het voedingsadvies van mijn (Amerikaanse) gyn was daar echter hetzelfde als in Nederland, met de nadruk op groenten en fruit (en de toevoeging "en nee, rijst is geen groente"; dat is me nog altijd bijgeblevenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
Mijn man is Amerikaan.
Dank voor jullie advies, ik blijf gewoon eten als ik altijd doe, lekker gezond, biologisch en gevarieerd![]()
waarom is het niet gebruikelijk om te echoen bij 14 weken? Ik dacht juist dat ik iedere keer een echo kreeg. Ik wordt gewoon verwent bij de ivf.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat waren echo's om te bepalen of en hoe lang je al zwanger was? Toch? Zoiets iig. Zo vroeg in de zwangerschap kan dat ook alleen maar inwendig gezien worden.
Met 14 weken is het ten eerste niet gebruikelijk om te gaan echo-en en al helemaal niet meer inwendig omdat uitwendig dan prima kan. Dus het is wel een beetje raar wat er in dat boek stond.
Nou mooi niet dat er iemand met zn vingers bij mij gaat voelen hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef Ardenlyn het volgende:
Gaat niet om een echo maar echt vingers erin en kijken hoe breed je bekken zijn.
Misschien vragen of mijn man het mag doen dan heb ik er tenminste ook nog een beetje lol aan.
Maar serieus het gaat niet om een echo en in dat boek staat bij 14 week dat er inwendig een onderzoek gedaan kan worden met vingers.
Maar dat boek is raar. Ik vraag morgen wel wat er vanaf nu allemaal gaat gebeuren.
Als de zwangerschap gewoon goed gaat krijg je in NL volgens mij maar 2 keer een echo ofzo... Een termijn echo in het begin, en de 20 weken echo.... toch?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
waarom is het niet gebruikelijk om te echoen bij 14 weken? Ik dacht juist dat ik iedere keer een echo kreeg. Ik wordt gewoon verwent bij de ivf.
Volgens de kraamverzorgster hier mag er 1x per dag maximaal 5-6 uur tussen zitten bij voldragen en goed drinkende babietjes. De rest van de tijd maximaal 3-4 uur, liefst minder.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:07 schreef Vivi het volgende:
Mag zo'n kleintje al zo lang zonder voeding dan
Mijn bmi weet ik niet precies, maar die lag onder de 40... de VK vertelde me dat die 'regel' er sinds augustus vorig jaar was.... Ik weet niet hoe streng die regel is, wellicht dat iedere praktijk daar anders mee om gaat...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:51 schreef Wennie het volgende:
Dan ga ik me toch afvragen hoe zwaar jullie zijnIk heb met een BMI van 42 destijds niks "extra's" gehad, alleen een extra echo met 32 weken omdat de vlos dacht dat Robin nogal aan de grote kant was (wat niet zo bleek te zijn).
Is niet helemaal waar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat waren echo's om te bepalen of en hoe lang je al zwanger was? Toch? Zoiets iig. Zo vroeg in de zwangerschap kan dat ook alleen maar inwendig gezien worden.
Dat kan ik me heel moeilijk voorstellen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:11 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar.
Bij 5 weken was het bij mij al vanaf de buitenkant te zien....
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel moeilijk voorstellen.
Klopt, is pas vanaf 1 jan. '06 standaard. Ik kreeg 'm nét standaard aangeboden op vrijdag de 13e januari. Die datum vergeet ik niet meer.. vrijdag de 13e en de videoband was leegquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:44 schreef bixister het volgende:
en die 20 weken echo is nog maar heel recent standaard ingesteld. bij zowel anna als piet kreeg ik die nog niet.
Hier wel hoorquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.
En het was gewoon te zien uitwendig.
Maar het schijnt wel aan je figuur te liggen. Ik had niet veel spek op mijn buik, dus dat scheelt misschien.
Maar het is dus niet zo dat het standaard eerst inwendig gaat!
Klopt en vereiste is ook dat je een volle blaas hebt, wat nog wel eens lastig wil zijn als je zwanger bentquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.
Maar het schijnt wel aan je figuur te liggen. Ik had niet veel spek op mijn buik, dus dat scheelt misschien.
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staanquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb alleen een uitwendige echo gehad bij de bevruchting....
quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staan![]()
ja ik weet dat het anders was
Ik ook!quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staan![]()
ja ik weet dat het anders was
nee, was i.v.m. een bloeding en krampen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarom had je bij 5 wk een echo? Ben je via ivf oid bevrucht?
Je kan hier idd nog helemaal niets op zien...
Bij mij was dit ook zo. De eerste echo, een uitwendige (omdat ze niet wisten hoe ver ik was ivm onregelmatige cyclus) was met 7 weken. Ze vertelden in het ziekenhuis dat het bij mij te zien was omdat ik bijna geen vet op mn buik heb. Ik had toen ook geen volle blaas.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dat was wel een goedmaker jaquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef bixister het volgende:
icicle![]()
tsja, wat wil je ook! maar gelukkig WEL met een mooi kindje in je buik!
Wellicht dat het ook te maken heeft met de placenta? Maar misschien is dit nog niet van toepassing bij zo'n korte zwangerschapsduur.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef hestria het volgende:
wat verschilt dat toch per persoon, toen ik met michelle een echo kreeg (geloof met 6w,5d) had ik een volle blaas en maatje 34, en was uitwendig niks te zien, inwendig was toen wel idd erg goed te zien!
Oh wat leuk, verloskundige praktijk Den Helder, zit je aan de plantsoenstraat? Zit Claudia Kap er nog? Vond haar altijd zo lief, en Conny... Doe ze de groeten van me (Ik heet in het echt Yukiko en ze zullen me ws. nog wel herinneren van Chinook en Jessai, de oudste had ik via de gyn. en de jongste in de nieuwe woonplaats)quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:43 schreef Kleintje het volgende:
Heb de echo er even bij gepakt.
5 weken en 2 dagen.
Dacht toen zelf verder te zijn.
Was dus uitwendig, en zonder een volle blaas.
Waarschijnlijk was ie inwendig of met volle blaas duidelijker geweest.
En nee, ik gok niet dat ze hier het nieuwste van het nieuwste apparatuur hebben... maar goed, dat weet ik nooit.
[afbeelding]
Dit is die bewuste echo.
Alleen een vruchtzakje te zien.
Ik hoop echt zo voor je dat het wel goed gaat lukken deze keer! (jullie mam!quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:20 schreef Lishe het volgende:
Voorbeeld baby!![]()
Ik ga wel op les bij jou dan, gij lactatiekundige. En ik heb altijd mijn grote boek nog, daar wapperde ons mam de vorige keer de hele tijd mee. En een lijstje nummers, wat ik bij Luuk niet had. En de bv winkel is er ook nog. Mijn beeb komt vast niks te kort. Als ik de weg maar weet zegmaar.
![]()
17.45 en spagetti alla de papa...![]()
Ik woon zelf in J'dorp, dus ik ga meestal naar de praktijk in J'dorp. Dus Conny zie ik eigenlijk zelden, die zit in de plantsoenstraat. Maar Claudia of Annette zie ik dus wel. Zal ze de groeten doen!quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh wat leuk, verloskundige praktijk Den Helder, zit je aan de plantsoenstraat? Zit Claudia Kap er nog? Vond haar altijd zo lief, en Conny... Doe ze de groeten van me (Ik heet in het echt Yukiko en ze zullen me ws. nog wel herinneren van Chinook en Jessai, de oudste had ik via de gyn. en de jongste in de nieuwe woonplaats)
Ik ook.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:18 schreef Jambo het volgende:
Kleintje, wat jammer. Maar wel heel begrijpelijk. Mag ik via pm het adres van je weblog? Ik ben nl. wel erg nieuwsgierig naar je pindameisje.
Dat dus!quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:42 schreef phileine het volgende:
Het gros van de mensen hier heeft juist zijn sympathie geuit voor je, en die leven juist zo met je mee. Juist als je kleintje er straks is kun je alle steun en de vraagbaak goed gebruiken -weet ik uit ervaring- dus gooi dat nu niet te snel weg omdat een paar opmerkingen je verkeerd schieten.
Blijkbaar verschillen daar de meningen/ervaringen over. Dat bleek ook al in het gewraakte topic.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:13 schreef appelsap het volgende:
Ik zie Moonah meerdere keren zien zeggen van: als je echt bezig bent dan weet je het.
En als je nog meer support nodig hebben als het even tegen zit met de bv of vragen hebt en uitgebeld bent met Deliedje mag je mij ook bellen hoor.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:20 schreef Lishe het volgende:
Voorbeeld baby!![]()
Ik ga wel op les bij jou dan, gij lactatiekundige. En ik heb altijd mijn grote boek nog, daar wapperde ons mam de vorige keer de hele tijd mee. En een lijstje nummers, wat ik bij Luuk niet had. En de bv winkel is er ook nog. Mijn beeb komt vast niks te kort. Als ik de weg maar weet zegmaar.
![]()
17.45 en spagetti alla de papa...![]()
Je wéét pas dat het echt is, op het moment dat het echt is. Daarvoor denk je elke keer dat het echt voor het echie is.. maar das gewoon onwetendheid over het echte echie.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:13 schreef appelsap het volgende:
Ik weet niet of het gepast is om dit hier neer te zetten, maar ik weet even niet waar anders. (en anders haal het maar weg.)
Ik zie Moonah meerdere keren zien zeggen van: als je echt bezig bent dan weet je het.
De laatste 3 dagen voor mijn bevalling, wist ik echt niet meer of ik nou wel of niet bezig was.
Zelfs op het moment dat ik echt bezig kon ik het niet zeggen hoor.Toen had ik alleen op een gegeven moment zoiets van, als dit het niet is weet ik het ook niet meer. Maar toen was ik al een paar uur bezig.
Dat wilde ik gewoon even kwijt.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef Smoezie het volgende:
Jaaaa ja, nee.... dat is lekker duidelijk![]()
* Smoezie meest serieuze smoelwerk probeert te trekken....quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:20 schreef Moonah het volgende:
Nou serieus!
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:16 schreef Ireth het volgende:
[..]
Je wéét pas dat het echt is, op het moment dat het echt is. Daarvoor denk je elke keer dat het echt voor het echie is.. maar das gewoon onwetendheid over het echte echie.
Nou ja, ik was dus écht bezig en ik twijfelde daaraan. Zelfs in het ziekenhuis, met CTG en weeënmeter werd er glashard tegen me gezegd dat ik géén weeën had. Pas toen de gynaecoloog even ging kijken of ik dan misschien ontsluiting had "voor de zekerheid, want ik denk het niet" bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben. Een half uur later kwamen de persweeën. En ja, dán weet je hetquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:20 schreef Moonah het volgende:
Nou serieus! Ik heb echt zo veel en zo lang voorweeën gehad. En die waren ook behoorlijk pijnlijk af en toe (moest ze wel eens wegpuffen). Maar toch, elke keer wist ik dat het niet echt was. En du moment het wél echt was wist ik het dus wel (ook al deed de artsass. het toen in eerste instantie af met wederom voorweeën. Jaja, tot dus als bewijs mijn vliezen braken).
En ik heb het ook van vriendinnen gehoord hoor, zo lang ze twijfelden was het niet echt.
Ik weet dondersgoed hoe het er op internet aan toe gaat, en ook hier op fok.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
Kleintje, jij weet als geen ander hoe het er aan toe kan gaan op internet en met name hier op FOK! Ik zou het voor jouzelf iig jammer vinden als je zou stoppen met posten.
Je bent al meerdere malen gestopt met posten en toch weer terug gekomen dus eigenlijk denk ik dat je het toch op enig moment weer niet kan laten.![]()
Lees het topic Geen zwangerschap of geboorte hetzelfde even, dan snap je het wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:31 schreef Ticootje het volgende:
Waarom is kleintje nou boos? Ik snap er niets van hoor.
Nee, dat is niet wat ik ermee bedoelde, maar meer dat je wel vaker akkefietjes gehad heb, zowel hier als op je blog en dat je je daar meestal uiteindelijk wel overheen wist te zetten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:22 schreef Kleintje het volgende:
Ik weet dondersgoed hoe het er op internet aan toe gaat, en ook hier op fok.
Maar moet ik dan alles over mijn kant laten gaan???
ik heb even helemaal gemistwat er gaande is...wel kan ik zeggen dat Kleintje een vriendin van me is en ECHT zwanger is. Of ze had wel heel erg veel water gedronken de laatste keer dat ik haar zagquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:07 schreef bixister het volgende:
vind 't ook jammer kleintje!en even voor de duidelijkheid: ik twijfel niet aan je zwangerschap hoor!
zal allemaal best, BE , maar als moderator mag je ook best wel eens je stem verheffen als zoiets gaande is naar de roddeltantes in deze.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik ermee bedoelde, maar meer dat je wel vaker akkefietjes gehad heb, zowel hier als op je blog en dat je je daar meestal uiteindelijk wel overheen wist te zetten.
Ik snap dat dit hard aan komt, aan de andere kant, who the fuck are they. Lekker belangrijk of er een handjevol mensen zijn die twijfelen aan je verhalen, het gaat toch om jou en je kindje.
Je krijgt hier idd heel veel steun en support, schijt hebben aan de rest. Zoiets had je toch ook altijd een beetje als motto en als onderschrift?
Ja, wat is het nou dan?quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef milagro het volgende:
[..]
zal allemaal best, BE , maar als moderator mag je ook best wel eens je stem verheffen als zoiets gaande is naar de roddeltantes in deze.
dat ene topic dat ik noemde, waar er zo gretig om PM's gevraagd werd, bijvoorbeeld, als je zoiets ziet, moet je het niet enkel op slot gooien met een "zo kan ie wel weer, hoor dames" , mag best wel wat duidelijker.
als je even wat directer post dan men hier gewend is, krijg je half OUD over je heen, maar dit "ach, kom op, joh, neem het met een korreltje zout, kan jou het schelen"
beetje inconsequent.
Weet je Milagro, ik zat ook mee te geinen over die PM's (in het speeltuinbankje). En weet je? Er is geen één PM verstuurd of ontvangen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef milagro het volgende:
dat ene topic dat ik noemde, waar er zo gretig om PM's gevraagd werd, bijvoorbeeld, als je zoiets ziet, moet je het niet enkel op slot gooien met een "zo kan ie wel weer, hoor dames" , mag best wel wat duidelijker.
zal best, het gaat om jullie sensatiezucht toen , en de reactie dan NU ineens, dat quasi verbaasde en meelevende.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:20 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Weet je Milagro, ik zat ook mee te geinen over die PM's (in het speeltuinbankje). En weet je? Er is geen één PM verstuurd of ontvangen.
Dat vind ik ook zo onnozel. Je weet toch zelf wat je van iets denkt en je bent er zelf bij als je dat luidop zegt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:23 schreef milagro het volgende:
[..]
...dat quasi verbaasde en meelevende.
dat dus!quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:25 schreef jessie het volgende:
En Kleintje je ben net gekke gerritje dat je je zelf dan nog gaat zitten verdedigen ook. Je hebt een prachtbuik, wees er trots op en denk, jullie met je uitgezakte pensen denk maar een end weg
nouja ik lurk hier links en rechts wel eens mee, dan vind ik het gedrag meestal gewoon lachwekkend. maar wat er nu gebeurt is slaat werkelijk als een lul in een bord yoghurtquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:37 schreef Jelief het volgende:
da's het hele eieren eten hier pukzzz, allemaal wijven bij elkaar...
ow en om on-topic te blijven; ik ben niet zwanger...
Is het misschien een idee om eventueel in het mod-topic ofzo verder te gaan met het off-topic gebabbel, dan kunnen we het hier weer hebben over zwanger zijn, geboortes en aanverwante dingetjes.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:47 schreef Deepfreeze het volgende:
He Nijna, ik heb dat ook wel een paar keer gehad. Een paar weken/maandjes terug, toen frutsel nog alle ruimte had om rond te zwemmen. En dan toch steeds op hetzelfde plekje gaan porren.
Misschien moet je eens proberen de kleine weg te lokken naar een andere plek. Je buik bloot, lekker rustig en ontspannen op bed/bank, en dan met een warme hand op je buik, je baby daarheen lokken. Hopelijk vergeet de kleine dan dat ene plekje van mama..
Ja, hardstikke offtopic, maar ik zie het helemaal voor me... iets te levendige fantasie...quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
slaat werkelijk als een lul in een bord yoghurt
ik vind het zelfs voor fokbegrippen grensoverschrijdend en ben van mening dat BE dit veel strenger had moeten modden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:57 schreef marlieske het volgende:
Tjee ik wist niet dat er een heel afzeik topic was.... kom ik nu pas achter. Nee sorry dit vind ik ook niet kunnen.
Ik meende dat het alleen om uitspraken in dit topic gingen.... maar ik vergis me nogal als ik dit allemaal lees : Geen zwangerschap of geboorte hetzelfde
nee laat maar, ik heb hier nu verder niets meer te zoeken. ik volgde dit topic alleen maar om Kleintje. de rest van de zwangere mutsen hier boeien me niet.quote:
Ik vroeg me daar precies hetzelfde af als jij namelijk, wat als het nou andersom was geweest, als Kleintje het tegen iemand had geroepen dat het verzonnen was, ipv andersom. Vandaar dat ik je er even op wees. Maar ik ga ook maar weer eens, het werk roeptquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee laat maar, ik heb hier nu verder niets meer te zoeken. ik volgde dit topic alleen maar om Kleintje. de rest van de zwangere mutsen hier boeien me niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |