abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:38:55 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50984230
Zwangerschap en geboorte deel 301

As papa\'s en mama\'s :

07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007:marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
22 augustus 2007: Echo99
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
20 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
10 december 2007: S-A-I-N-T
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

**2008**

03 januari 2008: Ardenlyn
07 januari 2008 Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
19 januari 2008: vamperotica
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: mama_van_pepijn
06 februari 2008: Ticootje
07 februari 2008 hestria en grim reaper
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
14 februari 2008: Suerte
20 februari 2008: Webkim
21 februari 2008: Lotusparel

Nog onbekend: ThaNetRunner

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 02-07-2007 19:37:23 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:42:56 #2
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50984353
Dat ik nou toch nog eens een Z&G zou openen .

En mijn laatste post,
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:37 schreef Leah het volgende:
Mijn oudste heeft de hele zwangerschap geroepen dat ie een ************ kreeg, hij had het goed .
Wij hebben trouwens beide zwangerschappen niet willen weten wat het werd (en dat was nog best een toer als je veel echo's krijgt ), maar daar zijn we inmiddels wel een grote uitzondering in, geloof ik.
pi_50984387
Ik wilde het in 1e instantie ook niet weten hoor... Maar Michel wilde het wel graag weten. Uiteindelijk had ik het al gezien voordat de echomevrouw het zei.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:45:05 #4
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50984416
Even een tvp hoor. Ben benieuwd wanneer Kleintje bevalt.

Hoe is het met alle zwangere dames? Moet zeggen dat het hier wel kriebelt. En we krijgen al vragen wanneer de 2e komt. Nou, niet.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 21:51:41 #5
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50984596
Nou weet je (ik probeer het heel voorzichtig te brengen ), je hoort weleens dat mensen dan "even moeten wennen" als ze het geslacht weten, en misschien diep in hun hart een andere voorkeur hadden. Ik heb dat onlangs een aantal keren in mijn omgeving gehoord.

En toen dacht ik het volgende; Als je niet weet wat het is, en je krijgt zo'n wurm voor het eerst op je buik, dan maakt het allemaal geen flikker meer uit, je hebt je baby vast . Maar als het nog in je buik zit, en dus nog best abstract is, is dat voor je gevoel misschien anders.
Ik weet het niet hoor, heb er immers geen ervaring mee, maar dat leek me zo.
pi_50984693
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:51 schreef Leah het volgende:
Nou weet je (ik probeer het heel voorzichtig te brengen ), je hoort weleens dat mensen dan "even moeten wennen" als ze het geslacht weten, en misschien diep in hun hart een andere voorkeur hadden. Ik heb dat onlangs een aantal keren in mijn omgeving gehoord.

En toen dacht ik het volgende; Als je niet weet wat het is, en je krijgt zo'n wurm voor het eerst op je buik, dan maakt het allemaal geen flikker meer uit, je hebt je baby vast . Maar als het nog in je buik zit, en dus nog best abstract is, is dat voor je gevoel misschien anders.
ik had absoluut geen voorkeur
Vond zowel een meisje al een jongen leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50984773
Bij Noortje wist ik het niet maar had ik heel sterk het gevoel een meisje te krijgen. Dat gevoel heb ik nu ook weer. En Leah wat jij zegt heb ik onlangs ook nog een keer meegemaakt.

Wat ik wel vermoeiend vind is de vraag nu wil je zeker een jongetje want je hebt al een meisje. So What. Als het maar gezond is en tien vingers en teentjes heeft ben ik al heel tevreden.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:02:35 #8
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50984966
Bij Freek wist ik het idd ook heel zeker, dat er een jongetje in mijn buik zat. Toen ie geboren werd was het ook echt zoiets van "Oooh, ben JIJ het?" Precies het kindje dat ik gedacht had, een donker flink jongetje, met veel haar.

Met nr twee heb ik dat helemaal niet gehad. Wel weer de herkenning, maar niet het geslacht al zo sterk "weten".
pi_50985438
Nog niemand bevallen?
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_50985496
Nopes, nog geen verse beebs helaas
pi_50985699
Zei ik afgelopen week nog dat ik geen kwaaltjes had? Nou ik heb het geweten! Ben hondsberoerd, heb nergens trek in, ja chips om 10.00 uur `s ochtends, heb een geurversterker in mijn neus (vooral koffie en boterhamworst ruiken vreselijk) en ik ben aan de meegroeibh`s omdat mijn borsten flink in grootte zijn toegenomen. Vorige week dacht ik er nog over om voor de zekerheid nog een keer een test te doen, nu denk ik dat ik wel geloof dat het waar is
Lijfelijk gaat het eigenlijk heel goed, ik rust bij voorbaat veel om te voorkomen dat ik mezelf uitput en dat gaat eigenlijk goed Hopen dat dat zo blijft
om bestwil
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:30:40 #12
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50987861
Wij weten ook nog niet wat het word hoor, ondanks alle echo's en het goed naspeuren van de dvd's en foto's ik kan er niets van bakken en mijn man ook niet, maar ach het is nog maar een paar weekjes en dan weten we het, tis een goed excuus om af en toe 2 dingen te kopen in plaats van 1

Vandaag hele schattige mutsjes gekocht, 1 voor n jongen en 1 voor n meid, zo mooi klein al dat spul *zwijmel*

Tjee en nog geen baby's .... kom op dames !! Misschien dat het weekend wat kindjes naar buiten lokt
Mama van Isa en Ties
pi_50988257
wij hebben 't ook juist niet willen weten en de verrassing tot 't laatst bewaard, bij beide zwangerschappen. al heb ik die eerste maanden van de zwangerschap van anna wel heeel erg getwijfeld over het wel/niet willen weten. inderdaad omdat ik bang was dat ik teleurgesteld zou zijn als 't weer een jongen was. dat vond ik zo oneerlijk tegenover dat nieuwe kindje. maar toen de pret-echo afspraak naderde was ik er inmiddels alweer he-le-maal anders over gaan denken (hehheh lang leve de hormonen) en heb ik die afspraak zelfs afgezegd.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:26:39 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50990928
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 21:51 schreef Leah het volgende:

Ik ben er dus 'zoeen' die dat gevoel heeft, of iig had.
Ik heb het in tegenstelling tot de meeste mensen over 'zij' als ik het over de baby heb, terwijl we dat helemaal nog niet weten. Meestal hoor je dan toch hij of het.
Niks diep in mijn hart, ik durf gewoon wel hardop te zeggen dat ik mezelf altijd heb gezien als meisjesmama en dat lijkt me stiekem ook echt helemaal geweldig. Allemaal leuke jurkjes naaien etc. etc.
Mss komt het ook wel een beetje door jarenlang dromen over hoe het zou zijn als... dan ga je toch in je hoofd proberen een beeld te vormen.

Maar ik geloof dat ik niet eens meer een voorkeur heb. Als de baby een jochie blijkt te zijn zal ik er net zo blij mee zijn, mede ook omdat ik het wel heel stoer vind dat zijn naam dan de naam is die zijn vader voor hem uitgekozen heeft.

Maar ik wil het wel gewoon graag van te voren weten.
Ja hormonen, ja slaapgebrek maar ik heb ondanks de 'voorzichtige woorden' toch het gevoel dat ik me moet verdedigen.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 30-06-2007 01:37:40 ]
pi_50991383
Ach, iedereen zijn eigen gevoel toch. Mijn man wou heel erg graag een meisje, omdat hij al een jongen had uit zijn vorige huwelijk en het graag met mij allemaal zo veel mogelijk "nieuw" wou hebben. Ik was heel bang dat als ik dan er eindelijk een kindje had uitgeperst en het een jongetje bleek, dat ik dan plaatsvervangend teleurgesteld zou zijn, want mijzelf maakte het niets uit. Dat moment van die echo, en toen we hoorden (en ook zagen) dat het een meisje was vond ik wel heel bijzonder. Die hele zwangerschap werd daarna een stuk concreter en het dromen en zwijmelen ook (ook al klinkt dat paradoxaal).
mooi he, alles
  zaterdag 30 juni 2007 @ 02:11:25 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_50991763
Te laat... al gelezen!

Al mijmerend bij mijn ochtendthee bedacht ik me dat mijn reactie wellicht wat overtrokken was.

De bottomline is namelijk dat ik gewoon echt heel erg nieuwsgierig ben en ik gewoon niet wil wachten.
Ik ben echt een soort van aan het aftellen naar de echo 30 juli. Dan weten we of het een ***** ****** of een ***** ********* wordt.
En dat terwijl ik vroeger altijd dacht dat het me zo leuk leek om het een verrassing te laten zijn. Niets veranderlijker dan de mens.
pi_50993556
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 02:11 schreef Brighteyes het volgende:
Al mijmerend bij mijn ochtendthee bedacht ik me dat mijn reactie wellicht wat overtrokken was.
Ik dacht: wat een rare tijd voor ochtendthee Maar toen viel het kwartje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50993641
niks overtrokkens aan je reactie hoor BE.
mooi he, alles
pi_50993791
goedemorgen...ik dacht hier misschien al wel een hoopvol bericht van Kleintje of P-Iglet te lezen...
maar nee !

Over geslacht (mag ik nog schrijven?)
ik dacht ook echt altijd dat ik het niet wilde weten, tot er opeens een kleintje in mijn buik zat!
wat wilde ik toen opeens graag meer weten!
het werd er stuk werkelijker door, hoewel ik ook wel altijd in mijn achterhoofd met een jongetje bezig ben geweest. Zo'n echo zegt ten slotte niet alles!
pi_50993807
BE ik herken je gevoel helemaal Ik dacht ook altijd dat ik echt een meisjesmama zou zijn en in het begin van m'n vorige zwangerschap was ik er van overtuigd dat het een meid zou zijn. M'n man wilde het heel graag zeker weten, dus gingen we voor een pretecho (20 weken echo was toen niet aan de orde). En ik was behoorlijk verbaasd dat het een jongetje was en heb echt een paar dagen aan het idee moeten wennen. Heb er zelfs wel een traantje om gelaten, terwijl ik natuurlijk nog steeds dolblij was met m'n kindje en zwangerschap.

Gelukkig was ik snel gewend en sinds Lucas er is ben ik helemaal om: ik ben een jongensmama Wat heerlijk zo'n aanhankelijk en lief mannetje! En achteraf ben ik heel blij dat ik het vantevoren heb geweten, daardoor heb ik er echt naar toe kunnen groeien.
En nu ben ik er eigenlijk ook van overtuigd dat ik nog zo'n lekker kereltje zal krijgen, dus als dat niet zo is zal dat ook weer wennen zijn We weten het trouwens nog niet, omdat het op de 20 weken echo niet duidelijk in beeld te krijgen was. Misschien doen we nog wel een pretecho, al merk ik dat ik er deze keer iets minder nieuwsgierig ben dan de 1e keer. Het lijkt me gewoon allebei leuk.

En naamgenootje van mij, je geduld wordt inmiddels aardig op de proef gesteld zeg
Ik hoop dat jullie m_ini nu toch heel snel komt buiten spelen. O, ja dat je nog niks voelt zegt trouwens niks. Ik heb tot m'n vliezen braken ook geen enkel voorteken gehad
pi_50993956
BE waarom een overtrokken reactie. Het is toch je gevoel waar je het over hebt en dat is van jou en niemand anders. Ik ken genoeg mensen die er zo over denken en eerst graag het ene wilde en daarna het andere. Het komt er op neer dat je een gezond kind krijgt waar je van kunt genieten.

Ow en ik heb mezelf ook altijd gezien als meisjesmamma. Is geweldig zon klein dametje in de dop in huis. ( Straks mag je dan ook weer legaal met poppen spelen en staan te zwijmelen bij mooie knuffels )
pi_50994111
Even snel een (rare?) vraag tussendoor.... Hoe zit het met het eten van Ananas in het begin van je zwangerschap.... Ik zou er zomaar verslaafd aan kunnen raken, maar hoor van verschillende kanten dat dat helemaal niet goed is....

[ Bericht 0% gewijzigd door vamperotica op 30-06-2007 10:12:46 ]
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zaterdag 30 juni 2007 @ 09:50:43 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50994196
@Vamp, ik heb me de afgelopen weken klem gegeten aan ananas en op de 12wekenecho was alles prima. Ananashart zou krampen op kunnen wekken, maar die snij ik er altijd uit.
pi_50994218
kleintje en P_iglet succes en hopelijk komen de mini's snel zich laten showen
whaaaa vandaag een half jaar geleden kwamen we melden dat we een dochter hadden het gaat zo snel.
mama van 3 kids!
pi_50994324
Vamperotica, ananasharten bevatten iets "giftigs". En die hoor je er ook uit te snijden als je niet zwanger bent. Het veroorzaakt bij volwassen, als ze pech hebben, wat darmkramp..
Maar buiten het hart en de schil om, blijft er genoeg vruchtvlees over om verslaafd aan te raken

p_iglet en kleintje kom op he.. Laat die mini's nou maar zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')