Dat had ik twee weken geleden Ticootje, maar bij mij kwamen die velletjes na een paar avonden/nachten waarin mijn tepels vreselijk, écht vreselijk jeukten!quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:02 schreef Ticootje het volgende:
even een vraagje, is het normaal dat je tepels vervellen?? Er hangen allemaal velletjes aan...
quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
En, als het een jongetje is.... dat je dan gewoon al die tijd een piemel in je gehad hebt.![]()
Ik wilde de velletjes eraf plukken, maar ze zitten nogal vast.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:46 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Dat had ik twee weken geleden Ticootje, maar bij mij kwamen die velletjes na een paar avonden/nachten waarin mijn tepels vreselijk, écht vreselijk jeukten!
Ik heb niet echt gekrabt hoor, ik sliep bij mijn ouders en ben echt bijna gillend mijn uit gekomen na een tijdje. Mijn mam zei probeer eens ijsklontjes, en alhoewel ik na een tijdje het idee had dat mijn tepels zowat bevroren waren, hielp het wel!
Toen de jeuk weer over was kreeg ik ook velletjes, heb daar van HA een homeopatisch zalfje voor gehad, ook verkoelend, en dat hielp goed!
(dat jeuken was blijkbaar wel ergens goed voor trouwens, want sindsdien zijn mijn tepels erg veranderd... Het worden echt mama-borsten)
quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:19 schreef Sugar het volgende:
[..]
En, als het een jongetje is.... dat je dan gewoon al die tijd een piemel in je gehad hebt.![]()
Mijn beide kindjes zijn Amerikaantjes, doordat ze in Guam geboren zijn. Het voedingsadvies van mijn (Amerikaanse) gyn was daar echter hetzelfde als in Nederland, met de nadruk op groenten en fruit (en de toevoeging "en nee, rijst is geen groente"; dat is me nog altijd bijgeblevenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:30 schreef Renda het volgende:
Mijn man is Amerikaan.
Dank voor jullie advies, ik blijf gewoon eten als ik altijd doe, lekker gezond, biologisch en gevarieerd![]()
waarom is het niet gebruikelijk om te echoen bij 14 weken? Ik dacht juist dat ik iedere keer een echo kreeg. Ik wordt gewoon verwent bij de ivf.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat waren echo's om te bepalen of en hoe lang je al zwanger was? Toch? Zoiets iig. Zo vroeg in de zwangerschap kan dat ook alleen maar inwendig gezien worden.
Met 14 weken is het ten eerste niet gebruikelijk om te gaan echo-en en al helemaal niet meer inwendig omdat uitwendig dan prima kan. Dus het is wel een beetje raar wat er in dat boek stond.
Nou mooi niet dat er iemand met zn vingers bij mij gaat voelen hoor...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef Ardenlyn het volgende:
Gaat niet om een echo maar echt vingers erin en kijken hoe breed je bekken zijn.
Misschien vragen of mijn man het mag doen dan heb ik er tenminste ook nog een beetje lol aan.
Maar serieus het gaat niet om een echo en in dat boek staat bij 14 week dat er inwendig een onderzoek gedaan kan worden met vingers.
Maar dat boek is raar. Ik vraag morgen wel wat er vanaf nu allemaal gaat gebeuren.
Als de zwangerschap gewoon goed gaat krijg je in NL volgens mij maar 2 keer een echo ofzo... Een termijn echo in het begin, en de 20 weken echo.... toch?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
waarom is het niet gebruikelijk om te echoen bij 14 weken? Ik dacht juist dat ik iedere keer een echo kreeg. Ik wordt gewoon verwent bij de ivf.
Volgens de kraamverzorgster hier mag er 1x per dag maximaal 5-6 uur tussen zitten bij voldragen en goed drinkende babietjes. De rest van de tijd maximaal 3-4 uur, liefst minder.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:07 schreef Vivi het volgende:
Mag zo'n kleintje al zo lang zonder voeding dan
Mijn bmi weet ik niet precies, maar die lag onder de 40... de VK vertelde me dat die 'regel' er sinds augustus vorig jaar was.... Ik weet niet hoe streng die regel is, wellicht dat iedere praktijk daar anders mee om gaat...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:51 schreef Wennie het volgende:
Dan ga ik me toch afvragen hoe zwaar jullie zijnIk heb met een BMI van 42 destijds niks "extra's" gehad, alleen een extra echo met 32 weken omdat de vlos dacht dat Robin nogal aan de grote kant was (wat niet zo bleek te zijn).
Is niet helemaal waar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dat waren echo's om te bepalen of en hoe lang je al zwanger was? Toch? Zoiets iig. Zo vroeg in de zwangerschap kan dat ook alleen maar inwendig gezien worden.
Dat kan ik me heel moeilijk voorstellen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:11 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar.
Bij 5 weken was het bij mij al vanaf de buitenkant te zien....
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel moeilijk voorstellen.
Klopt, is pas vanaf 1 jan. '06 standaard. Ik kreeg 'm nét standaard aangeboden op vrijdag de 13e januari. Die datum vergeet ik niet meer.. vrijdag de 13e en de videoband was leegquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:44 schreef bixister het volgende:
en die 20 weken echo is nog maar heel recent standaard ingesteld. bij zowel anna als piet kreeg ik die nog niet.
Hier wel hoorquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.
En het was gewoon te zien uitwendig.
Maar het schijnt wel aan je figuur te liggen. Ik had niet veel spek op mijn buik, dus dat scheelt misschien.
Maar het is dus niet zo dat het standaard eerst inwendig gaat!
Klopt en vereiste is ook dat je een volle blaas hebt, wat nog wel eens lastig wil zijn als je zwanger bentquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Ze gingen uitwendig kijken of er al wat te zien was, zo niet, dan zouden ze het inwendig doen.
Maar het schijnt wel aan je figuur te liggen. Ik had niet veel spek op mijn buik, dus dat scheelt misschien.
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staanquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb alleen een uitwendige echo gehad bij de bevruchting....
quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staan![]()
ja ik weet dat het anders was
Ik ook!quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:46 schreef Jelief het volgende:
[..]
In eerste instantiezag ik zo'n echoapparaat naast het echtelijk bed staan![]()
ja ik weet dat het anders was
nee, was i.v.m. een bloeding en krampen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:45 schreef DaviniaHR het volgende:
Waarom had je bij 5 wk een echo? Ben je via ivf oid bevrucht?
Je kan hier idd nog helemaal niets op zien...
Bij mij was dit ook zo. De eerste echo, een uitwendige (omdat ze niet wisten hoe ver ik was ivm onregelmatige cyclus) was met 7 weken. Ze vertelden in het ziekenhuis dat het bij mij te zien was omdat ik bijna geen vet op mn buik heb. Ik had toen ook geen volle blaas.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dat was wel een goedmaker jaquote:Op woensdag 4 juli 2007 14:36 schreef bixister het volgende:
icicle![]()
tsja, wat wil je ook! maar gelukkig WEL met een mooi kindje in je buik!
Wellicht dat het ook te maken heeft met de placenta? Maar misschien is dit nog niet van toepassing bij zo'n korte zwangerschapsduur.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:22 schreef hestria het volgende:
wat verschilt dat toch per persoon, toen ik met michelle een echo kreeg (geloof met 6w,5d) had ik een volle blaas en maatje 34, en was uitwendig niks te zien, inwendig was toen wel idd erg goed te zien!
Oh wat leuk, verloskundige praktijk Den Helder, zit je aan de plantsoenstraat? Zit Claudia Kap er nog? Vond haar altijd zo lief, en Conny... Doe ze de groeten van me (Ik heet in het echt Yukiko en ze zullen me ws. nog wel herinneren van Chinook en Jessai, de oudste had ik via de gyn. en de jongste in de nieuwe woonplaats)quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:43 schreef Kleintje het volgende:
Heb de echo er even bij gepakt.
5 weken en 2 dagen.
Dacht toen zelf verder te zijn.
Was dus uitwendig, en zonder een volle blaas.
Waarschijnlijk was ie inwendig of met volle blaas duidelijker geweest.
En nee, ik gok niet dat ze hier het nieuwste van het nieuwste apparatuur hebben... maar goed, dat weet ik nooit.
[afbeelding]
Dit is die bewuste echo.
Alleen een vruchtzakje te zien.
Ik hoop echt zo voor je dat het wel goed gaat lukken deze keer! (jullie mam!quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:20 schreef Lishe het volgende:
Voorbeeld baby!![]()
Ik ga wel op les bij jou dan, gij lactatiekundige. En ik heb altijd mijn grote boek nog, daar wapperde ons mam de vorige keer de hele tijd mee. En een lijstje nummers, wat ik bij Luuk niet had. En de bv winkel is er ook nog. Mijn beeb komt vast niks te kort. Als ik de weg maar weet zegmaar.
![]()
17.45 en spagetti alla de papa...![]()
Ik woon zelf in J'dorp, dus ik ga meestal naar de praktijk in J'dorp. Dus Conny zie ik eigenlijk zelden, die zit in de plantsoenstraat. Maar Claudia of Annette zie ik dus wel. Zal ze de groeten doen!quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh wat leuk, verloskundige praktijk Den Helder, zit je aan de plantsoenstraat? Zit Claudia Kap er nog? Vond haar altijd zo lief, en Conny... Doe ze de groeten van me (Ik heet in het echt Yukiko en ze zullen me ws. nog wel herinneren van Chinook en Jessai, de oudste had ik via de gyn. en de jongste in de nieuwe woonplaats)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |