Ik ga er vanuit dat "miss Belvedere" direct verhuist richting een automuseum..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:55 schreef Wombcat het volgende:
Nou, als je die gewonnen hebt, sta je ook niet meteen te juichen, denk ik zo.
Hoewel er misschien op Ebay nog wel een leuke duit (dollar) voor te krijgen is.
Da's toch afhankelijk van degene die 'm gewonnen heeft, want er zat een prijsvraag aan verbonden: degene die het inwoneraantal van Tulsa in 2007 raadde (of er het dichtste bij kwam) won de auto.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:03 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat "miss Belvedere" direct verhuist richting een automuseum..
Dat was wel de bedoeling. Alle antwoorden waren op een microfilm gezet. Deze film lag op de achterbank van de Plymouth. 3x raden ??quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch afhankelijk van degene die 'm gewonnen heeft, want er zat een prijsvraag aan verbonden: degene die het inwoneraantal van Tulsa in 2007 raadde (of er het dichtste bij kwam) won de auto.
Helemaal mee eens.. Ik zou de auto het Tulsa automuseum schenken.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou hem juist zo laten en ik denk dat het zeer waardevol is en wordt. meer waard dan een nieuwe auto.
ik heb nog niet gezien hoe de inhoud van die tijdcapsuletank er uitzag. de vorm leek goed. misschien hebben ze die beter weten te conserveren?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:29 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Dat was wel de bedoeling. Alle antwoorden waren op een microfilm gezet. Deze film lag op de achterbank van de Plymouth. 3x raden ??![]()
Op die derde foto viel me idd op dat een stukje van de voorbumper kennelijk schoongeveegd was, en er nog goed uitziet.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:47 schreef boegschroef het volgende:
Iedereen zegt hier dat de auto zo rot is als weet ik niet wat.... Ik ben het er niet helemaal mee eens.
De vorm van de auto zit er nog goed in . Het plaatwerk lijkt totaal niet doorgeroest. De bumpers lijken na een poetsbeurt er weer als nieuw uit te zien... En vergeer niet dat tot 1980 de amerikaanse auto's een (wat nu verboden is) steen harde "grondlak" hebben.
Ik denk dat deze auto heeel goed te restaureren is.
de achterkant is compleet doorgezakt, dat geeft aan dat de bodem compleet achter weg is,quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:47 schreef boegschroef het volgende:
Iedereen zegt hier dat de auto zo rot is als weet ik niet wat.... Ik ben het er niet helemaal mee eens.
De vorm van de auto zit er nog goed in . Het plaatwerk lijkt totaal niet doorgeroest. De bumpers lijken na een poetsbeurt er weer als nieuw uit te zien... En vergeer niet dat tot 1980 de amerikaanse auto's een (wat nu verboden is) steen harde "grondlak" hebben.
Ik denk dat deze auto heeel goed te restaureren is.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:40 schreef xFriendx het volgende:
Ik zit nu echt te wachten tot de radio aangaat, vervolgens de achterkant uit zichzelf omhoog komt en alle deukjes en vuiligheid zelf verdwijnen en daar Christine 2 staat.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:08 schreef vosss het volgende:
Zoja, de enige toffe gast in dat programma is deze kerel:
[afbeelding]
Die bumper ziet idd plaatselijk nog goed uit, maar de rest lijkt me toch redelijk verneuktquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op die derde foto viel me idd op dat een stukje van de voorbumper kennelijk schoongeveegd was, en er nog goed uitziet.
Over de motor heb ik nog wel wat twijfels.
Precies, heb je gelijk een trekpleister voor toeristen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:21 schreef vosss het volgende:
Ze hadden hem in een glazen hok moeten zetten van gewapend glas of iets en daar alle lucht uitzuigen. Dan hadden ze ook mooi een filmcamera erop kunnen richten en dan nu, 50 jaar later, die film versneld afspelen. Dát zou tof geweest zijn
Ja, de stoelen ga je ook niet effe lekker in zitten.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef teamlead het volgende:
zonde
[..]
Die bumper ziet idd plaatselijk nog goed uit, maar de rest lijkt me toch redelijk verneukt
Hahhahahhahahahahahahahaha!quote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:54 schreef FooFighters het volgende:
wow.. wat een wrak zeg.. echt dood zonde..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
De bumpers zijn verchroomd, vandaar.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef teamlead het volgende:
zonde
[..]
Die bumper ziet idd plaatselijk nog goed uit, maar de rest lijkt me toch redelijk verneukt
Dat werkt toch alleen als het lood en het staal met elkaar in contact staan?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De bumpers zijn verchroomd, vandaar.
Er is gewoon niet goed over nagedacht destijds. Als ze het beton met lood hadden bekleed was hij perfect gebleven.
Ik bedoel geen chemische reactie ofzo maar dat een loden "sarcofaag" was wel droog gebleven. Beton voor de stevigheid en lood voor het water en lcuhtdicht afsluiten. Dat deden de romeinen al dus dat wisten ze 50 jaar geleden ook.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat werkt toch alleen als het lood en het staal met elkaar in contact staan?
*gaat even enkele Amerikaanse roestbakken scoren en voor grof geld verkopen aan boegschroef*quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:47 schreef boegschroef het volgende:
Iedereen zegt hier dat de auto zo rot is als weet ik niet wat.... Ik ben het er niet helemaal mee eens.
De vorm van de auto zit er nog goed in . Het plaatwerk lijkt totaal niet doorgeroest. De bumpers lijken na een poetsbeurt er weer als nieuw uit te zien... En vergeer niet dat tot 1980 de amerikaanse auto's een (wat nu verboden is) steen harde "grondlak" hebben.
Ik denk dat deze auto heeel goed te restaureren is.
hij heeft er al 1 gedaan een fort mustangquote:Op zaterdag 16 juni 2007 18:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
*gaat even enkele Amerikaanse roestbakken scoren en voor grof geld verkopen aan boegschroef*
DIe zal niet zo doorgeroest zijn geweest als deze. En het is Fordquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
hij heeft er al 1 gedaan een fort mustang
Omdat het een fort was, was hij niet door geroest.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
DIe zal niet zo doorgeroest zijn geweest als deze. En het is Ford
Dat was toch zink? als dissipatiemateriaal...?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat werkt toch alleen als het lood en het staal met elkaar in contact staan?
Misschien wel een idee om dit te herhalen maar dan wel goed?quote:Op zondag 17 juni 2007 11:13 schreef MouseOver het volgende:
Ze kunnen hem beter weer onder de grond stoppen en zo rond 2057 eens zien of hij al echt helemaal weg is
Niet zo ver heen nee maar hij was toch een eind op weg: [Project] 1966 Mustang fastback gtquote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
DIe zal niet zo doorgeroest zijn geweest als deze. En het is Ford
Dat komt niet eens in de buurt van dit krot.quote:Op maandag 18 juni 2007 10:11 schreef boegschroef het volgende:
Niet zo ver heen nee maar hij was toch een eind op weg: [Project] 1966 Mustang fastback gt
Ik ga hier geen discussie over voeren in dit topic maar ik vraag me af in welk opzicht niet? even een korte opsomming van mijn restauratie:quote:Op maandag 18 juni 2007 10:19 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat komt niet eens in de buurt van dit krot.
Waarschijnlijk staat er aan de binnenkant van de bumper "Made in Germany"quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:34 schreef teamlead het volgende:
zonde
[..]
Die bumper ziet idd plaatselijk nog goed uit, maar de rest lijkt me toch redelijk verneukt
ok ok, made in Wolfsburg...quote:Op maandag 18 juni 2007 10:51 schreef Cybje het volgende:
Nee Duitse auto's roesten niet ... er bestaan amper Opels zonder roest
de bumpers blinken nog als je ze poetstquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:56 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
de achterkant is compleet doorgezakt, dat geeft aan dat de bodem compleet achter weg is,
de achterklep hebben ze gisteren opgedaan, het zag eruit alsof die van papier zo, zo erg weggerot was die,
de deuren kunnen ze niet meer openmaken omdat ze er dan uitvallen ivm het vele roest, als je onder de kap kijkt word het niet veel beter.
Ik heb genoeg ervaring met amerikanen (mijn vader restaureerd er 1) deze auto is in een zeer beroerde staat.
[afbeelding]
succes![]()
in nederland doen ze dit ook hoor!quote:Op maandag 18 juni 2007 12:25 schreef BertV het volgende:
Ik zag ze in het filmpje een metalen bol opensnijden en daar kwamen dingen compleet intact uit.
Wel leuk om zo'n folder te zien die nog net zo "wit" is als toen.
Al is het wel typisch amerikaans om zo lyrisch te doen over die spullen.
Ik heb onderbroeken die ouder zijn.
de tank is nog compleet intackt heb je niet gelezen ofzo?quote:Op maandag 18 juni 2007 12:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat stond op een microfilm opgeslagen, ook niet een al te slimme zet. Zal wel compleet vergaan zijn.
Hij hangt vergeleken met andere foto's wel degelijk vergelijk maar eens wat foto's van toen en nuquote:Op maandag 18 juni 2007 16:05 schreef T42 het volgende:
[..]
en hij hangt achter helemaal niet!(banden zijn lek jah) is niet rot! en deuren kunnen open!heb ut via schotel bekeken
![]()
vind dat nog steeds door de lekke banden komen achter en de volle voorquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef _Drake_ het volgende:
[..]
Hij hangt vergeleken met andere foto's wel degelijk vergelijk maar eens wat foto's van toen en nu
With stupid. Wielen eraf, op blokken, in een schuurtje in California. Na 50 jaar een nieuwe accu erin, wielen erop, blokken er onderuit en rijden maarquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:50 schreef D.Rose het volgende:
Ze hadden 'm beter 50 jaar in een schuur kunnen zetten
Olie verversen lijkt me ook geen slecht idee, en muizen en al dat soort knaagvee heeft korte mette gemaakt met de binnenkant van de bekleding. Naast dat roest ie ook goed weg maar véél minder dan in zo'n bunkerquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
With stupid. Wielen eraf, op blokken, in een schuurtje in California. Na 50 jaar een nieuwe accu erin, wielen erop, blokken er onderuit en rijden maar
nope, zelfs Boyd ziet het niet zitten.quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:58 schreef Rewimo het volgende:
Hebben ze hem inmiddels al een beetje opgepoetst?
quote:Its a shame that the car was in such bad shape. The body was paper thin in some places and the interior was severly damaged, the rear leaf springs had rusted and broke off. When Dan pulled out the oil dipstick, water poured out. The car must have been submerged in water several times over the last fifty years. For all of us involved, it was an honor to be a part of their history. We did our best to help preserve the car and its contents by being as careful as possible. I hope that the car would be put into a museum and appreciated for what she is, as a piece of Tulsa's wonderful history.
http://www.boydcoddington.com
Die auto als "a piece of Tulsa's wonderful history", ergens is het toch wel triest als een bonk roest (die dan ook nog eens nooit gebruikt is en 50 jaar onder de grond heeft gezeten) een voorbeeld van je fantastische geschiedenis is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
nope, zelfs Boyd ziet het niet zitten.
[..]
[afbeelding]
hebben ze in jou gemeente geen blok metaal staan ergens? (vorm van beeld ofzo) voor mij meer oud ijzer dan ditquote:Op woensdag 20 juni 2007 07:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die auto als "a piece of Tulsa's wonderful history", ergens is het toch wel triest als een bonk roest (die dan ook nog eens nooit gebruikt is en 50 jaar onder de grond heeft gezeten) een voorbeeld van je fantastische geschiedenis is.![]()
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:09 schreef Sjoewe het volgende:
Tja al met al is de conclusie toch dat het echte prutsers zijn waren in 1950
wat wasdat nou eigelijk? blik voer? de benzine/olie?quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Niet alleen de auto is vergaan
[afbeelding]
amerika eh, autos kosten daar geen drolquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:58 schreef ook_gek het volgende:
zit net te kijken op die site van boyd of hoe zie ook heet. Maar die wagens die te koop staan zijn helemala niet zo duur![]()
Bij Lada is 3NCAP sterren ook voldoendequote:Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
en al was de auto nog goed, dan zou rijden erin me niet fijn lijken. dat ding voldoet toch in geen enkel opzicht meer aan de veiligheidsnormen van tegenwoordig.
Ja, er rijden haast geen classics rond...quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
en al was de auto nog goed, dan zou rijden erin me niet fijn lijken. dat ding voldoet toch in geen enkel opzicht meer aan de veiligheidsnormen van tegenwoordig.
zijn 2 andere type auto'squote:
whaha mijn dagelijkse auto heeft nog niet eens gordels!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
en al was de auto nog goed, dan zou rijden erin me niet fijn lijken. dat ding voldoet toch in geen enkel opzicht meer aan de veiligheidsnormen van tegenwoordig.
Dat wel. Maar veilig is het niet. Bij een flinke botsing maak je geen schijn van kans.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:34 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, er rijden haast geen classics rond...
nou dan weet je dat ga je voorzichtiger rijden tochquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat wel. Maar veilig is het niet. Bij een flinke botsing maak je geen schijn van kans.
Jezus man wat is dit nu voor argument.quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
en al was de auto nog goed, dan zou rijden erin me niet fijn lijken. dat ding voldoet toch in geen enkel opzicht meer aan de veiligheidsnormen van tegenwoordig.
Voor de meeste klassieke amerikaanse auto's geld..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat wel. Maar veilig is het niet. Bij een flinke botsing maak je geen schijn van kans.
Dat valt erg tegen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:50 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Voor de meeste klassieke amerikaanse auto's geld..
"Uw auto is mijn kreukenzone"![]()
Nothing beats Detroit Iron (with lots of chrome)
![]()
bij mijn klasiekers zijn mijn knieën de kreukelzonequote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:50 schreef FooFighters het volgende:
[..]
Voor de meeste klassieke amerikaanse auto's geld..
"Uw auto is mijn kreukenzone"![]()
Nothing beats Detroit Iron (with lots of chrome)
![]()
jepquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:58 schreef boegschroef het volgende:
Het voordeel van zo'n klassieker als hij gerestaureerd is dan gaat (bijna) iedereen voorzichtiger rijden.
Als ik met de mustang aan het toeren ben, dan laat iedereen me er altijd netjes tussen en laten me voor.
Als je tegen een muur rijdt heb je 100 % gelijk. Maar als je tegen een andere auto die wél een kreukelzone heeft rijdt :quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat valt erg tegen.
Keiharde auto's zijn niet veilig voor inzittende.
doe dat hier met jouw autoquote:Op zondag 24 juni 2007 04:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag, er is in de VS nog zo'n wrak? begraven dat ze na 100 jaar zouden openen. Hebben ze het daar wat beter aangepakt met de "tijdcapsule" ? Of kunnen ze nu al beter dat stukje bouwgrond verpatsen ?
Toen ik met m'n Pontiac uit 1979 een aanrijding kreeg, had ik een deuk in m'n zijscherm...m'n bumper was nog recht (chroom) en de Toyota Picknick waar ik tegenaan gereden was, was het chassis verdraaidquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:33 schreef __Saviour__ het volgende:
en al was de auto nog goed, dan zou rijden erin me niet fijn lijken. dat ding voldoet toch in geen enkel opzicht meer aan de veiligheidsnormen van tegenwoordig.
Is nog niet helemaal 100% bekend, hij staat nu ergens gestald, en het schijn dat een bedrijf wat roest verwijderaar maakt de complete auto hierin wilt gaan "dippen"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef TSPO het volgende:
Wat gaan ze nu met deze auto doen/ wat hebben ze ermee gedaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |