abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47541617
Ik kijk zelf al een redelijke tijd op dit forum en sinds kort ben ik ook lid geworden omdat ik het niet kon laten om op verschillende berichten te antwoorden. En omdat ik nu de laatste tijd niet veel meer te doen heb op mijn werk dan een beetje op internet te surfen dacht ik dat er misschien wel mensen geintresseerd zijn in mijn project.

Vier jaar geleden toen ik nog student was wilde ik graag een nieuwe hobby. Omdat ik ook graag een amerikaanse auto wilde besloot ik dat dan maar te combineren. Mijn ogen waren gericht op een dodge charger uit 1968. Hiervoor ben ik half belgie en nederland door gereden om er 1 te vinden. Maar helaas ze zijn te zeldzaam en ik zocht een opknapper en die zijn nog zeldzamer. De optie om er zelf 1 uit amerika te halen zat er voor mij niet in.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij een "dealer" uit die een charger te koop had. Toen ik daar aan kwam stond er naast de Dodge charger een Ford mustang. De mustang is een stuk kleiner en een stuk smaller maar hij zag er (in mijn ogen) sportiever uit. Ik was verkocht en de auto dus ook. De ford mustang was van mij.
Ik ben lid geworden van diverse clubs om informatie te winnen over de auto en ik ben begonnen met de restauratie van de auto. Nu inmiddels 4 jaar later is de auto bijna af maar ik ga het project plaatsen van begin tot eind. Dus dit betekend een groot aantal foto's .

Ik begin nu met de foto's van de aanschaf en afbraak en in de loop van de tijd ga ik het uitbreiden. Ik wil niet alles in de eerste post plaatsen.

Het doel van de auto is om uiteindelijk een zwarte gt versie in helemaal orginele staat te maken. Dus even duidelijk het is geen gt en de kleur is orgineel rood. Maar als de auto af is kan je alleen maar aan het frame nummer zien dat het orgineel geen zwarte (raven black) fastback gt is met rood interieur. Alles wordt vernieuwd, de ophanging, het plaatwerk, de motor, het interieur, echt alles....

dit wordt het resultaat:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_47542107
Wow!
Dat ziet er erg vet uit hoor!!!
Ben erg benieuwd naar de rest van de plaatjes en verhalen

Dit topic belooft veel moois!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:29:09 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_47545337
Mooi werk, altijd mooi een ouderwetse muscle car
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_47545562
tvp, PS, RS hier

[ Bericht 33% gewijzigd door Mex_ op 22-03-2007 13:45:22 ]
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:16:55 #5
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_47546974
Vraagje, je hebt als avatar het plaatje gekozen van de zwarte Fastback, en je zegt in je post dat je auto na 4 jaar nu al bijna klaar is. Is die zwarte Fastback dan ook jouw auto ondanks het Amerikaanse kenteken?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_47547689
nee die zwarte is niet van mij helaas. Maar hij begint al behoorlijk in de buurt te komen.
Ik zal 1 foto posten van ongeveer 3 maanden geleden zoals hij er toen bij stond. De rest wil ik even opbouwen om te laten zien wat voor werk het is geweest om tot het resultaat te komen.

dit is een foto van begin dit jaar:
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:00:33 #7
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_47548452
Ik ben benieuwd naar de foto's. Mustangs vind ik namelijk wel erg vet, en ben stiekem wel een beetje jaloers op degene die er 1 in hun bezit hebben.

Dus kom op met die foto's
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_47549228
Nog even enkele foto's van het interieur zoals het er destijds uit zag.

Voor degene die goed kijken valt het op dat het handschoenen kastje zwart is en de teller's van "klasiek" hout zijn. Dit wordt uiteindelijk beide zwart. (Niet gespoten maar gewoon nieuwe onderdelen).

Het luxe interieur:

Je had 2 keuze vroeger, standaard of pony interieur. Dit is het pony interieur, herkenbaar door de paardjes in de voorste stoelen. Helaas zijn deze stoelen verkleurd en meer roze dan rood. Maar omdat de stoelen nog goed zitten wordt alleen het "nep leder" vervangen en dus niet de gehele stoelen.

Hier begint het eerste schroefwerk. Het interieur eruit:

Zoals je al kan zien kloppen de kleuren van binnen ook niet helemaal. Alle losse stukken lijken wel allemaal ooit appart in verschillende kleuren gespoten te zijn.
De achterbank eruit en de eerste rotte stukken komen tevoorschijn:

Zo begint de opslag plaats eruit te zien en de spullen die er verder uit komen:

pi_47549323
gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf......tvp en zo
pi_47550058
Je woont in je garage?

Gaaf zo, zo te zien heb je ook flink de ruimte Ik ga het zeker volgen (al vind ik het jammer dat je de auto niet helemaal origineel maakt).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47551123
SUPER!!!!

Zeer mooie wagen!!!!

Is samen met de Charger ook mijn droomauto (hoewel een Chevelle SS ook zeker niet te versmaden is).

Veel suc6 en plezier!!
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_47560992
Mooi project. Veel succes.
pi_47561634
netjes netjes!

interieur ziet er nog heel goed uit daar!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:32:03 #14
127943 pro2call
interessant
pi_47572067
Erg netjes dit topic ga ik zeker volgen
pi_47573117
gaaf project, inmiddels is ie al klaar / rijd ie?
pi_47573226
Hij is nog niet klaar. Maar deze zomer kan ik ermee rijden en dan gaat in de winter de nieuwe motor erin. Vanmiddag zal ik de post uitbreiden.
pi_47573860
tvp
Calm down, please!
pi_47576278
tvptje

Trouwens er zijn genoeg opknapbare chargers te vinden, maaruh, ligt eraan wat je ervoor wilt betalen.

Ik zou zeggen kijk in de winkel naar het blad Chroom en vlammen, en kr8
Staan er zat in.

Succes met opknappen!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:57:31 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_47576459
Held
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_47577439
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:51 schreef Darkomen het volgende:
tvptje

Trouwens er zijn genoeg opknapbare chargers te vinden, maaruh, ligt eraan wat je ervoor wilt betalen.

Ik zou zeggen kijk in de winkel naar het blad Chroom en vlammen, en kr8
Staan er zat in.

Succes met opknappen!
Nou dat valt vies tegen als je echt op zoek bent naar een specifiek model. Ik wilde een 68 er net als die uit de film blade. Dus met 4 ronde achterlichten.
pi_47577657
Om verder te gaan met het verhaal, zijn hier de tapijten en de geluids dempende spullen eruit gehaald:

Dan ziet de auto er zo uit als alles eruit gehaald is:

Zoals goed zichtbaar is, is de auto al een keer gelast geweest. Dit stond me niet aan dus heb ik uiteindelijk besloten zoals later in het verhaal duidelijk zichtbaar zal zijn om de complete bodem te vervangen. Het zag er dus naar uit dat het een behoorlijke klus gaat worden. (Dit wordt nog erger.) Het voordeel van de mustang is dat je nog steeds een complete bodemplaat zo uit amerika kunt bestellen. Het kost wat maar dan heb je ook wat.

De auto zonder de voor bumper, gril en lampen:

De achterkant:

En nog een laatste foto van de binnenkant:
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49:36 #22
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_47579892
Ontzettend gaaf project!
The more debt, the better
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:56:51 #23
36898 Kizim
Life is Music
pi_47580147
absoluut tvp-waardig
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
pi_47580442
Dit is een top TVP en ga ik zeker volgen
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:56:38 #25
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_47582268
TVP
ada fare stop stalking me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')