quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
We leven hier alleen niet in 'andere landen'.
Nederland is het land van de meeste rokers in de EU (met alle oostbloklanden zal dit wel veranderd zijn)
Het land van coffeeshops etc.
Ik denk dat het hier gewoon een stuk lastiger gaat worden.
Geen goeie vergelijking. Ik ga stappen om plezier te hebben en een drankje en een sigaretje horen daarbij (oh, kut. Ik ben al 1,5 jaar gestopt). Ik stap in een vliegtuig omdat ik ergens naartoe moet. Niet om te ontspannen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben gestopt na het roken van 8 pakjes per week. Toen ik nog rookte heb ik met regelmaat gevlogen voor 3 uur tot zelfs 12 uur, en dat overleefde ik ook allemaal prima.
'niet mogelijk' misschien voor een 80 jarige die al 60 jaar rookt. Maar iemand van onder de 35 kan met gemak stoppen, of in ieder geval niet roken voor een paar uurtjes.
Of ga jij soms beweren dat er rokers zijn die een vakantie naar Griekenland overslaan omdat ze niet 3 uur in een vliegtuig kunnen zitten zonder te roken?
Ben jij ooit al eens de grens over geweest? Dit is echt klinkklare onzin, sorryquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:36 schreef MarkNMGN het volgende:
Nederland is het land van de meeste rokers in de EU (met alle oostbloklanden zal dit wel veranderd zijn)
Het land van coffeeshops etc.
Gelukkig hebben ze in de rest van de EU, de VS, Canada en vele andere landen al ontdekt dat "plezier hebben" ook mogelijk is zonder sigaret. Men past zich aan, en ik zie niet in waarom Nederlanders dat niet zouden kunnen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen goeie vergelijking. Ik ga stappen om plezier te hebben en een drankje en een sigaretje horen daarbij (oh, kut. Ik ben al 1,5 jaar gestopt). Ik stap in een vliegtuig omdat ik ergens naartoe moet. Niet om te ontspannen.
Omdat nederlanders eigenwijze klootzakken zijn?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze in de rest van de EU, de VS, Canada en vele andere landen al ontdekt dat "plezier hebben" ook mogelijk is zonder sigaret. Men past zich aan, en ik zie niet in waarom Nederlanders dat niet zouden kunnen.
Dat is hun probleem (en dat van hun ouders). Het is niet de schuld van een rookverbod dat jongeren naar illegale gelegenheden gaan, dat is de schuld van domheid (en slechte opvoeding).quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vooral voor jongeren is die tweede categorie erg interessant. Mag niet? Oh, lekker!
Omdat Nederlanders van tevoren een grote bek hebben, maar in de praktijk keurig bij rookpalen gaan staan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:25 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Omdat nederlanders eigenwijze klootzakken zijn?
Wat een flauwekul-indeling!quote:Je krijgt alleen maar een tweedeling van keurige niet-rokers, die na twee drankjes in de taxi stappen en om 12 uur weer thuis zijn, en een hoop echte feestmensen die in allemaal vage louche gelegenheden alles doen wat God en jij verboden hebben. Vooral voor jongeren is die tweede categorie erg interessant. Mag niet? Oh, lekker!
En dan halen we dit topic er nog eens bij als referentiequote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders van tevoren een grote bek hebben, maar in de praktijk keurig bij rookpalen gaan staan.
[..]
Wat een flauwekul-indeling!.
Maareh, droom lekker verder, en zwelg in je wraakzuchtige doemscenario's.
We zullen eind 2008 de balans wel 's opmaken.
Jij hebt zeker geen kinderen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is hun probleem (en dat van hun ouders). Het is niet de schuld van een rookverbod dat jongeren naar illegale gelegenheden gaan, dat is de schuld van domheid (en slechte opvoeding).
Het maakt mijn niet uit, maar als niet roker ga ik op zoek naar rokers gelegenheden om te feesten. En jullie mogen proberen je rook verbod te handhaven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:53 schreef alors het volgende:
Hahah enkele rokers laten zich wel erg kennen hoor
Ik kan niet een paar uurtjes zonder kankerstokkie
Ik moet meer drinken cq snuiven als ik niet mag roken
Ik moet overlast veroorzaken op straat want ik mag niet meer binnen roken
.... want als ik wel kinderen zou hebben zou ik wél de overheid de schuld geven van de misdragingen van de jeugd?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij hebt zeker geen kinderen?
Leuk voor je, maar als jij meer snuift zorgt dat er tenminste niet voor dat de halve tent in een rookwalm is gehuld en iedereen automatisch meeroker is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
Dat maakt niks uit want ik rook niet. Mijn punt is dat iedereen denkt dat het leuker word in de Horeca met een rookverbod. En dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:31 schreef ijsbrand-simon het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar als jij meer snuift zorgt dat er tenminste niet voor dat de halve tent in een rookwalm is gehuld en iedereen automatisch meeroker is.
of wel?
Bestaan er geen filters die rokers op hun sigaretten (aan de uiteinde) kunnen doen? Doen verspreiden ze die rook tenminste niet en heeft de medemens er ook geen last van. Of staat dat niet stoer?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit want ik rook niet. Mijn punt is dat iedereen denkt dat het leuker word in de Horeca met een rookverbod. En dat denk ik niet.
Op verjaardagen waar alleen buiten gerookt mag worden staat iedereen in no-time buiten omdat het daar gezelliger is. In clubs waar geblowed mag worden zijn veel minder problemen dan waar dat niet mag.
Om veiligheids redenen probeert een kroeg/club mensen binnen te houden. Met een rook verbod loopt iedereen continue naar binnen/buiten om te roken. Of er is een Darkroom waar gerookt mag worden maar waar het personeel niet mag komen. Lijkt me een aardig veiligheids risico.
Ook denk ik dat rokers die niet kunnen roken andere drugs gaan gebruiken waardoor ze op een andere manier overlast kunnen veroorzaken (over je broek kotsen, slaan, algeheel de sfeer verpesten).
Aangezien de meeste anti-rokers op dit moment nauwelijks in clubs komen omdat hun ogen anders gaan tranen of hun longen dichtklappen, denk ik niet dat ze zich kunnen voorstellen dat het rookverbod ook negatieve kanten heeft.
En de rook die ze uitblazen dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:02 schreef Demophon het volgende:
Bestaan er geen filters die rokers op hun sigaretten (aan de uiteinde) kunnen doen? Doen verspreiden ze die rook tenminste niet en heeft de medemens er ook geen last van. Of staat dat niet stoer?
Dat komt door de NL mentaliteit of de huidge etiquette op verjaardagen. In andere landen ga je naar buiten, rook je snel een sigaretje en ga je weer naar binnen. In NL ga je naar buiten, rook je een sigaretje, blijf je plakken, rook je nog een sigaretje en komen de niet-rokers ook maar naar buiten omdat het binnen stil is geworden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op verjaardagen waar alleen buiten gerookt mag worden staat iedereen in no-time buiten omdat het daar gezelliger is. In clubs waar geblowed mag worden zijn veel minder problemen dan waar dat niet mag.
Dan moeten ze eventjes goed inhaleren, adem goed inhouden, en na meer dan 30 sec weer uitademen. Dan zullen de meeste rookdeeltjes wel op hun longen zitten (hoop ik) en kunnen ze dezen niet meer uitademenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:04 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En de rook die ze uitblazen dan?Goed over nagedacht...
Als ze hun adem een uur inhouden komt er helemaal nix meer uitquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:08 schreef Demophon het volgende:
[..]
Dan moeten ze eventjes goed inhaleren, adem goed inhouden, en na meer dan 30 sec weer uitademen. Dan zullen de meeste rookdeeltjes wel op hun longen zitten (hoop ik) en kunnen ze dezen niet meer uitademen![]()
Er zijn mensen die denken dat de niet-roker massaal naar de kroeg en de disco gaan als er een rook-verbod is. Maar als dat zo is snap ik niet dat er niet allang rook-vrije horeca is om aan deze mensen geld te verdienen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
pff, in de kroeg waar ik het meest kom rookt, schat ik, zo'n 80%, ook alle werknemers en de beheerder en ikzelf ook. en als ik het daar eens over dit onderwerp heb vinden zowel rokers als niet-rokers het onzin
er was in die kroeg ook een rookvrij plekje gemaakt, maar daar kwam niemand meer en na een tijdje stond er weer vrolijk een asbak.
trouwens, in discotheken en uitgaansplekken, staat dan niet de helft van de mensen buiten te paffen?
Count me on!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat de niet-roker massaal naar de kroeg en de disco gaan als er een rook-verbod is.
Omdat mensen van nature conservatief zijn, en niet automatisch geneigd zijn tot veranderingen.quote:Maar als dat zo is snap ik niet dat er niet allang rook-vrije horeca is om aan deze mensen geld te verdienen.
wtf? denken ze dat de niet rokers elke zaterdagavond thuis een film kijken of thuis zitten omdat ze bang zijn voor wat rokende kleertjes? en in bijna elke uitgaansplek mag je roken... het is het een of het anderquote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat de niet-roker massaal naar de kroeg en de disco gaan als er een rook-verbod is. Maar als dat zo is snap ik niet dat er niet allang rook-vrije horeca is om aan deze mensen geld te verdienen.
Nee, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn voor longkanker (ja, er is wel degelijk een correlatie aangetoond tussen passief meeroken en de ontwikkeling van longcarcinoom). Of omdat ze astma hebben. Of omdat ze gevoelige ogen hebben die gaan prikken door rook. Of ... (vul maar in)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wtf? denken ze dat de niet rokers elke zaterdagavond thuis een film kijken of thuis zitten omdat ze bang zijn voor wat rokende kleertjes? en in bijna elke uitgaansplek mag je roken... het is het een of het ander
Ik denk dat die astmatische huismusjes na de invoering van het rookverbod ook netjes thus blijven zitten. Tot 6uur 's ocxhtends feesten is iets dat je moet willen en kunnen. Een beetje rook heeft daar geen invloed op.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wtf? denken ze dat de niet rokers elke zaterdagavond thuis een film kijken of thuis zitten omdat ze bang zijn voor wat rokende kleertjes? en in bijna elke uitgaansplek mag je roken... het is het een of het ander
Is tot 6 uur 's ochtends feesten verplicht tegenwoordig? Mooi kut dan, door de week alleen nog maar werklozen en studenten in de kroeg...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat die astmatische huismusjes na de invoering van het rookverbod ook netjes thus blijven zitten. Tot 6uur 's ocxhtends feesten is iets dat je moet willen en kunnen. Een beetje rook heeft daar geen invloed op.
Dat is nu toch ook al? Of ga jij door de weeks ook stappen? Alcoholist! Feest-junk!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:15 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Is tot 6 uur 's ochtends feesten verplicht tegenwoordig? Mooi kut dan, door de week alleen nog maar werklozen en studenten in de kroeg...
Had ik laatst niet een futuristische film gezien met een politieman die ontdooit werd (Sylvester Stallone) en een in tweeën gedeelde maatschappij waarin de ene helft hele saaie keurige hypocriete dingen deed en de andere helft gecriminaliseerd van het leven genoot?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:28 schreef Blackbeard het volgende:
Ik denk niet dat de Big Spenders in kwestie denken: Ow we kunnen niet meer uitgaan. Mwoa dan gaan we bingo spelen...
Oh, wacht... je haalt je visie op de maatschappij uit films met Sylvester Stallone.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:33 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Had ik laatst niet een futuristische film gezien
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, wacht... je haalt je visie op de maatschappij uit films met Sylvester Stallone..
Dat soort klachten heb ik ook, als ik in een goedkope discotheek sta. Maar als ik naar een béétje normale tent ga heb ik er geen last meer van. Die schijnen zich op de 1 of andere manier wel aan de luchtverversingsregels te kunnen houden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:48 schreef MaGNeT het volgende:
Om overigens zelf stelling te nemen in deze kwestie.
Ik zie vaak het argument "de horeca gaat er kapot aan" als het woord "rookverbod" valt.
Je kan het echter ook omkeren: "de horeca verdient over de ruggen van onschuldige meerokers".
Ik ben voor een rookverbod. Tien minuten in een café en je kan direct alles wat je draagt uitwassen omdat het stinkt. Ogen beginnen te prikken. Aan het eind van een avond voelen je luchtwegen aan als schuurpapier. Dé redenen waarom ik niet meer in café's kom; tenzij het niet anders kan.
Ik verheug me nu al op een rookvrij café
En de rokers? Roken is niet gezellig. Hooguit voor de rokers omdat ze niet zonder nicotine kunnen.
Je snapt het hele punt niet he, het gaat om de gezondheid van de niet-rokers, niet om jouw vermaak daar.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat maakt niks uit want ik rook niet. Mijn punt is dat iedereen denkt dat het leuker word in de Horeca met een rookverbod. En dat denk ik niet.
Om veiligheids redenen probeert een kroeg/club mensen binnen te houden. Met een rook verbod loopt iedereen continue naar binnen/buiten om te roken. Of er is een Darkroom waar gerookt mag worden maar waar het personeel niet mag komen. Lijkt me een aardig veiligheids risico.
Ook denk ik dat rokers die niet kunnen roken andere drugs gaan gebruiken waardoor ze op een andere manier overlast kunnen veroorzaken (over je broek kotsen, slaan, algeheel de sfeer verpesten).
Aangezien de meeste anti-rokers op dit moment nauwelijks in clubs komen omdat hun ogen anders gaan tranen of hun longen dichtklappen, denk ik niet dat ze zich kunnen voorstellen dat het rookverbod ook negatieve kanten heeft.
Dat is omdat de horeca die regels niet naleeft. Zowel in 2005 als in 2006 hebben ze niet voldaan aan de gestelde eisen. Eigen schuld dus dat er nu hardere maatregelen komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:00 schreef Yildiz het volgende:
ik snap niet waarom men de huidige regels voor luchtverversing beter gaat laten navolgen, om zo de klachten over roken op te lossen, maar met het 'bij de wortel, effectief, hard, tsjakkaa!!' aan wil pakken.
JIJ snapt het punt niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:09 schreef ijsbrand-simon het volgende:
[..]
Je snapt het hele punt niet he, het gaat om de gezondheid van de niet-rokers, niet om jouw vermaak daar.
Haha, wat noem jij stappen? Ik ga minimaal 2x per week na mijn werk even de kroeg in, en dan blijven we echt niet tot 6 uurquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is nu toch ook al? Of ga jij door de weeks ook stappen? Alcoholist! Feest-junk!
Het hard-core stap-publiek die het regelmatig een paar uurtjes langer uithoud zal gemiddeld genomen iets meer drinken en roken. Met een rook verbod jaag je deze big-spenders uit de clubs en dan word het lekker rustig.
Word Dance Valley nu ook rook-vrij?
Als het dan zo nodig om volksgezondheid schijnt te gaan, dat is wel de indruk die ik hier krijg, waarom pakt men dan niet die tenten aan die de ventilatienormen niet halen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:09 schreef ijsbrand-simon het volgende:
[..]
Je snapt het hele punt niet he, het gaat om de gezondheid van de niet-rokers, niet om jouw vermaak daar.
Die kans heeft Horeca Nederland gehad en ze hebben 'm laten schieten. Vertragingstactiek op vertraginstactiek. Dus nu is het eindelijk tijd voor maatregelen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:17 schreef Blackbeard het volgende:
Idd en met goede afzuiging is dat probleem prima op te lossen en houden we zowel de rokers als de niet rokers tevreden.
Het is wel waarom veel mensen blijven roken, tegen hun beste voornemens in. Verslaafd, heet dat.quote:PS: Mensen die denken dat rokers roken vanwege nicotine zijn achterlijk en kortzichtig.
Die kans kan de horeca zelf niet nemen, net zo min als dat ze zelf geen rookverbod door willen voeren, maar sommigen het wel ondersteunen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:36 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Die kans heeft Horeca Nederland gehad en ze hebben 'm laten schieten. Vertragingstactiek op vertraginstactiek. Dus nu is het eindelijk tijd voor maatregelen.
[..]
Het is wel waarom veel mensen blijven roken, tegen hun beste voornemens in. Verslaafd, heet dat.
Anyway, totdat er ook daadwerkelijk een kans is op een boete of iets dergelijks heb ik dikke schijt aan al die onzin.quote:In 1993, the United States Environmental Protection Agency (EPA) issued a report estimating that 3,000 lung cancer related deaths in the U.S. were caused by passive smoking annually.[10] The Congressional Research Service issued a report that generally endorsed the findings of the study, while noting that "a few researchers have challenged the classification of ETS as a known carcinogen." The same report acknowledged that "the conclusions in the EPA study have generated considerable controversy."[63] Among those testifying in favour of the tobacco industry at the inquiry was Congressman Thomas J. Bliley (R-VA), who had received donations from tobacco companies of more than $22,900 in 1993–1994,[64] and more than $53,000 in 1995–1996.[65]
Philip Morris, R.J. Reynolds Tobacco Company, and groups representing growers, distributors and marketers of tobacco took legal action, claiming that the EPA manipulated scientific studies and ignored accepted scientific and statistical practices.
In 1998 United States District Court Judge William Osteen vacated this study, finding that the EPA had: 1) Publicly committed to a conclusion before research had begun 2) Violated procedural requirements 3) Adjusted scientific norms to validate their conclusions 4) Engaged in a scheme to influence public opinion 5) Disregarded information and made findings based on selected information 6) Not disseminated significant information 7) Deviated from its own Risk Assesment Guidelines 8) Failed to disclose important findings and reasoning, and 9) Left significant questions unanswered.
Nee, dat is niet eigen schuld. Een horecabaas die zijn ventilatie prima op orde heeft en zijn bezoekers die binnen roken waardeert, wordt hier de dupe van. Horecabazen die er met de pet naar gooien, over de rug van hun werknemers leven om het zo te zeggen, zijn hier niet de dupe van.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:15 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is omdat de horeca die regels niet naleeft. Zowel in 2005 als in 2006 hebben ze niet voldaan aan de gestelde eisen. Eigen schuld dus dat er nu hardere maatregelen komen.
Als je vaker dan 2x per week drinkt (want dat zal je thuis ook wel doen) val je al bijna in de categorie zware drinkers. Dus ben je bijna een alcoholist.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:32 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Haha, wat noem jij stappen? Ik ga minimaal 2x per week na mijn werk even de kroeg in, en dan blijven we echt niet tot 6 uurStappen in het weekend komt daar boven op.
Volgens zit er iets niet helemaal lekker in die kop van jou, want wat je me hierboven aanwrijft is echt nergens op gebaseerd. Lekker makkelijk, mensen voor alcoholist uitmaken van achter je PC'tje hee?
Als (dronken) mensen niet over straat zwerven (omdat ze buiten moeten roken) leveren ze ook geen overlast op.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Blackbeard het volgende:
Ben ik het bijna helemaal mee eens.
Ik rook sigaar en pijp en ik ben niet nicotine verslaaft aangezien je bij bijde de rook niet inhaleert. Roken is niet altijd een drug. En wat de eventuele dronken rokers betreft: Ik denk niet dat een dronken roker op straat zich anders gedraagt dan een dronken niet roker
Nicotine wordt toch door wangslijmvlies opgenomen? Het slechte aan roken is de teer die in de longen komt. nicotine is een lichaamseigen stof. Door roken maak je die zelf niet meer aan en heb je de verslaving.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:37 schreef Blackbeard het volgende:
Ik rook sigaar en pijp en ik ben niet nicotine verslaaft aangezien je bij bijde de rook niet inhaleert.
Haha, volgens die site ben ik een bingedrinker! Wat een onzin zeg. Volgens die site kunnen we het gros van de studenten wel permanent afschrijvenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je vaker dan 2x per week drinkt (want dat zal je thuis ook wel doen) val je al bijna in de categorie zware drinkers. Dus ben je bijna een alcoholist.
http://www.stap.nl/opvoed(...)_alcoholgebruik.html
Nicotine is geen lichaamseigen stof. Zoek de klepel.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:52 schreef Furby het volgende:
[..]
Nicotine wordt toch door wangslijmvlies opgenomen? Het slechte aan roken is de teer die in de longen komt. nicotine is een lichaamseigen stof. Door roken maak je die zelf niet meer aan en heb je de verslaving.
Je gaat vrijdagmiddag vroeg naar huis?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:55 schreef Furby het volgende:
Ik snap ook niet waarom er zoveel rookhokken zijn op bedrijven voor de verslaafden maar geen bierhokken voor de alcoholisten.
Yeah right, de WHO (die al jaren voor niet-roken pleit) die een rapport wil publiceren dat de risico's van meeroken tegenspreekt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:40 schreef raphidae het volgende:
Daarom heeft de EU ook de uigave van het rapport van de WHO geblokkeerd omdat dat stelde dat het gezondheidsrisico van meeroken vergelijkbaar was met het eten van een zelfgebakken koekje
Hahahahaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je vaker dan 2x per week drinkt (want dat zal je thuis ook wel doen) val je al bijna in de categorie zware drinkers. Dus ben je bijna een alcoholist.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:54 schreef raphidae het volgende:
[..]
Haha, volgens die site ben ik een bingedrinker! Wat een onzin zeg. Volgens die site kunnen we het gros van de studenten wel permanent afschrijven![]()
Jij bent er zeker zo een die alle drugs slecht vind behalve alcohol.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Yeah right, de WHO (die al jaren voor niet-roken pleit) die een rapport wil publiceren dat de risico's van meeroken tegenspreekt?Dat heb je lekker uit je duim zitten zuigen dus.
[..]
Hahahaha
wacht even hoor...
hahahaha
Wat een debiel ben je ook. Vaker dan 2x per week drinken = bijna een zware drinker? Lees die link van je nog eens goed.Tenzij jij "drinken" een synoniem vindt voor "je helemaal lam zuipen", dan zou het nog enigszins kunnen kloppen.
Daarom bestaat er ook nicotine in pilvorm, en als kauwgom.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan mensen niet dwingen geen drugs (waaronder nicotine) te gebruiken.
Prima bezig!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:05 schreef Yildiz het volgende:
Dus: de aanpak volgens Klink en vele anderen is dan:
De rokers aanpakken.
Jeuujjjj. Goed bezig..
Het verschil is dat als je Alcohol naar binnen giet, dat je alleen je eigen lichaam aantast. En dat is nou net de hele essentie. Het interesseert mij geen bal of iemand drugs gebruikt, vette hap eet, alcohol zuipt..... want dat gaat allemaal in je eigen lichaam. Maar zodra je een sigaret op steekt heb ik, en iedereen om je heen er meteen last van.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alcohol is een van de gevaarlijkste drugs. Je kan beter roken.
Wat een onzin. Als ik wil blowen doe ik dat ook met wiet en niet met synthetische THC. Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met roken, maar als daar zin in heb (en dat lukt met een nachtje dansen en drinken) wil ik gewoon een peuk. Desnoods in een illigale club waar jij je kinderen niet wilt hebben (maar die vinden dat spannend, dus komen ze er toch)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom bestaat er ook nicotine in pilvorm, en als kauwgom.Dan hoef je niet die paar honderd andere chemicalien in de fik te steken die zo slecht voor jou EN voor je omgeving zijn. De pillen en kauwgom zijn bij iedere drogist verkrijgbaar, en hoeven niet alleen te zijn om je te helpen met stoppen, ze kunnen ook goed dienen om als enorme verslaafde een avondje uit door te komen.
Waarom begint er niet iemand een rook-loze kroeg of club, als daar zo veel behoefte aan is? Dan kunnen de rokers gewoon verder gaan met feesten.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Het verschil is dat als je Alcohol naar binnen giet, dat je alleen je eigen lichaam aantast. En dat is nou net de hele essentie. Het interesseert mij geen bal of iemand drugs gebruikt, vette hap eet, alcohol zuipt..... want dat gaat allemaal in je eigen lichaam. Maar zodra je een sigaret op steekt heb ik, en iedereen om je heen er meteen last van.
Als je dan echt zo nodig die nicotine moet hebben, koop deze dan in pilvorm of kauwvorm. Dan hebben anderen geen last van je
Nee, ik weet heel goed wat de gevaren van alcohol zijn. Maar in mijn medische tekstboeken staat voor 'zware drinker' toch wel even wat meer alcohol dan 2x per week drinken. Sterker nog, sommige medisch-wetenschappelijke onderzoeken raden zelfs aan om +- 3,5x per week alcohol te drinken (tegen hart- en vaatziekten).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo een die alle drugs slecht vind behalve alcohol.
Alcohol is een van de gevaarlijkste drugs. Je kan beter roken.
Nee, meestal als laatste. Overigens heb ik al bij meerdere bedrijven gewerkt en nog geeneen die een vrijdag middags borrel hadquote:
Nee. Ik heb simpelweg meerdere keren gezegd dat de ventilatie vaak gewoon niet okay is. In een woonkamer met 4 mensen op bezoek gaat het prima. Een cafe, kroeg of een discotheek vol met overactieve / oververhitte pubers is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Prima bezig!
Of ben jij ook zo'n iemand die gaat beweren dat rokers alleen gezellig kunnen zijn MET sigaret?
Nou en? Ik heb sowieso last van mensen om mij heen. Snap dan ook niet wat er mis mee is om mijn zwakkere soortgenoten een vroege dood te bezorgen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:11 schreef maartena het volgende:
Het verschil is dat als je Alcohol naar binnen giet, dat je alleen je eigen lichaam aantast. En dat is nou net de hele essentie. Het interesseert mij geen bal of iemand drugs gebruikt, vette hap eet, alcohol zuipt..... want dat gaat allemaal in je eigen lichaam. Maar zodra je een sigaret op steekt heb ik, en iedereen om je heen er meteen last van.
Prima te handhaven. Gebeurt hier al drie jaar lang inmiddels, en het is zowel binnen als buiten de pub nog steeds erg gezellig. Of je nou in Dublin in de grootste nachtclub binnengaat of in een lokale pub in het topje van Donegal, er zijn geen problemen. Rokers gaan om de zoveel tijd naar buiten, waar vaak voorzieningen zijn getroffen om bij regen enigszins droog te staan/zitten, en niet rokers kunnen smokefree van hun drankje genieten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik rook ja.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik snap wel waarom het gebeurt.. alleen denk ik gewoon dat het niet te handhaven is. Vooral niet in de (wat grotere) uitgaansgelegenheden.
Welke keuzevrijheid? Om te kunnen roken? Maar dat kun je toch? Als je maar buiten gaat staan!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:25 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?
Ik mag toch hopen van wel!!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:27 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.
Niet zo piepen, eerst proberen. Weet je dat hier in Ierland op de rokersplekken van de pubs, buiten dus, vaak de leukste gesprekken plaatsvinden?quote:Maargoed, ik zal me dan genoodzaakt voelen om elke keer buiten te gaan staan of stiekem in een hoekje een peuk te gaan roken... niet echt een leuk vooruitzicht![]()
Nou, daar ben ik het niet mee eens hoor!! Zoals ik al zei, ik ben zelf een stugge roker, maar ik vind het geen probleem om op mijn werk niet te roken en in de kroeg/restaurant ook niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.
Dat bewijs je nu wel met je argumenten en bewijzen.
En dat went heel snel hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
Toen de smoking ban hier net zou ingaan zat ik in een pub te praten met een hele oude man die op zijn gemak een whiskey aan het nuttigen was, en een pijpje rookte. Ik vroeg hem of ie het niet erg vond dat dat vanaf morgen niet meer zou mogen. Hij keek me triest aan en vertelde dat hij thuis nooit rookte, maar een keer per dag naar de pub ging, een whiskey dronk en zijn pijpje opstak. Dat deed hij al 30 jaar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:39 schreef maartena het volgende:
[..]
'niet mogelijk' misschien voor een 80 jarige die al 60 jaar rookt. Maar iemand van onder de 35 kan met gemak stoppen, of in ieder geval niet roken voor een paar uurtjes.
Hier in Ierland geldt het niet voor overdekte terrassen. Maar die terrassen mogen alleen maar een overkapping hebben, en verder moeten ze open zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:53 schreef Gia het volgende:
Geldt het rookverbod trouwens ook voor overdekte terrassen? Of alleen echt voor IN de kroeg?
Dus, zijkanten ook open?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hier in Ierland geldt het niet voor overdekte terrassen. Maar die terrassen mogen alleen maar een overkapping hebben, en verder moeten ze open zijn.
Het is me wat.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:15 schreef Gia het volgende:
Dan vind ik het best. Anders moet je nog door een rookhol om binnen te kunnen komen.
Tja... Die discussie hebben we ook al gehad over stations. Ze zijn overkapt maar verder gewoon open.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hier in Ierland geldt het niet voor overdekte terrassen. Maar die terrassen mogen alleen maar een overkapping hebben, en verder moeten ze open zijn.
Wat je natuurlijk niet doet. Ik rook gewoon op treinperrons, ben er ook nog nooit op aangesproken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
Tja... Die discussie hebben we ook al gehad over stations. Ze zijn overkapt maar verder gewoon open.
En dan moet je als een paria bij zo'n dom paaltje gaan staan...
Jazeker, maar ik heb het over Ierland hoor!!quote:
Dat valt nogal mee hoor. Meestal heeft een pub hier wel meerdere ingangen, en het rokers'hol' is vaak aan de achterkant of zijkant van een pub.quote:Dan vind ik het best. Anders moet je nog door een rookhol om binnen te kunnen komen.
Er gaan toch geluiden op om in heel de EU een rookverbod in te voeren, kwestie van een paar jaar nog hooguitquote:Maar goed, nu maar hopen dat het kabinet niet valt en het volgende kabinet het rookverbod weer intrekt.
Dat weet je in Nederland namelijk maar nooit.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:04 schreef Ringo het volgende:
Snap dan ook niet wat er mis mee is om mijn zwakkere soortgenoten een vroege dood te bezorgen.
Dat bij de EU het riedeltje 'iedereen gelijk, gelijke monniken, gelijke kappen' iets te ver is doorgeslagen wisten we natuurlijk al langer.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:22 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Jazeker, maar ik heb het over Ierland hoor!!
[..]
Dat valt nogal mee hoor. Meestal heeft een pub hier wel meerdere ingangen, en het rokers'hol' is vaak aan de achterkant of zijkant van een pub.
[..]
Er gaan toch geluiden op om in heel de EU een rookverbod in te voeren, kwestie van een paar jaar nog hooguit
Als je wordt aangesproken door de inspectiedienst die ook verantwoordelijk is voor de inspectie van de ventilatie, hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Wat staat er eigenlijk te gebeuren als je na invoering van het verbod toch een sigaret opsteekt in de kroeg? Komt de politie langs? Wordt je vermanend toegesproken door het personeel? In elkaar geslagen door de andere bezoekers?
Je wordt vriendelijk verzocht het pand te verlaten en nooit meer terug te keren. Als de eigenaar van de kroeg namelijk betrapt wordt door de politie dat hij rokers toestaat om in zijn kroeg een peuk op te steken, dan krijgt die eigenaar een dusdanig hoge boete dat ie een jaar mag werken om dat weer recht te trekken. Zoiets.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:34 schreef Ringo het volgende:
Wat staat er eigenlijk te gebeuren als je na invoering van het verbod toch een sigaret opsteekt in de kroeg? Komt de politie langs? Wordt je vermanend toegesproken door het personeel? In elkaar geslagen door de andere bezoekers?
Tof poldervolk!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:37 schreef ElizabethR het volgende:
Ik voorzie in NL juist een heleboel 'stoere' gasten die 'wel eventjes zullen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn' en flink provoceren. Dat doen die nederlanders altijd
En dat is nu juist het kromme van heel die regeling.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je wordt vriendelijk verzocht het pand te verlaten en nooit meer terug te keren. Als de eigenaar van de kroeg namelijk betrapt wordt door de politie dat hij rokers toestaat om in zijn kroeg een peuk op te steken, dan krijgt die eigenaar een dusdanig hoge boete dat ie een jaar mag werken om dat weer recht te trekken. Zoiets.
Ik voorzie in NL juist een heleboel 'stoere' gasten die 'wel eventjes zullen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn' en flink provoceren. Dat doen die nederlanders altijd
Verteren doen ze wel hoor. De niet rokers binnen, en de rokers buiten, en dubbelop! Hun luchtpijp en longen ook namelijkquote:
Hey! Ik ben roker en huismus ja!!quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
En jij verwacht dat al die niet-rokende huismussen en masse vanaf juli '08 naar de kroeg komen rennen?
Toen bemoeide de EU zich nog niet zo met nationale regels.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom zijn er niet al 20 jaar rook-loze kroegen en clubs? Er is zo te horen erg veel behoefte aan.
Ah, compleet belachelijk dus. Met een uitnodiging tot willekeur inbegrepen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je wordt vriendelijk verzocht het pand te verlaten en nooit meer terug te keren. Als de eigenaar van de kroeg namelijk betrapt wordt door de politie dat hij rokers toestaat om in zijn kroeg een peuk op te steken, dan krijgt die eigenaar een dusdanig hoge boete dat ie een jaar mag werken om dat weer recht te trekken. Zoiets.
Terecht, bij een verbod zo belachelijk, nodeloos en onfunctioneel als deze zou ik het alleen maar toejuichen.quote:Ik voorzie in NL juist een heleboel 'stoere' gasten die 'wel eventjes zullen laten zien dat ze het er niet mee eens zijn' en flink provoceren. Dat doen die nederlanders altijd
Onzin argument. Er waren ook geen regels nodig om de kroeg uit te vinden.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:08 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Toen bemoeide de EU zich nog niet zo met nationale regels.
Ik doel juist op de Europese richtlijnen om roken uit te bannen. Eerst de reclames, daarna rookverbod in cafe's en dergelijke.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin argument. Er waren ook geen regels nodig om de kroeg uit te vinden.
Als je geld kan verdienen met een rook-loze kroeg dan begin je er gewoon 1. Daar is geen wetgeving voor nodig.
Ik denk dat er te weing publiek voor is = niet winstgevend.
Als dat werkt zouden er meer niet-rokers bij gekomen moeten zijn. Maar waarom zijn er nog steeds geen niet-rokers kroegen? Als die niet rokers persé uit willen moet daar toch vanzelf een oplossing voor komen?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:21 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Ik doel juist op de Europese richtlijnen om roken uit te bannen. Eerst de reclames, daarna rookverbod in cafe's en dergelijke.
Zal dan wel een te kleine groep zijn die niet rendabel genoeg is om een kroeg (of meerdere) draaiende te houden (ligt misschien ook aan de frequentie van bezoeken van een kroeg door niet-rokers). Daarnaast is er een gemengde groep met zowel rokers als niet-rokers, die geen zin hebben om gescheiden uit te gaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als dat werkt zouden er meer niet-rokers bij gekomen moeten zijn. Maar waarom zijn er nog steeds geen niet-rokers kroegen? Als die niet rokers persé uit willen moet daar toch vanzelf een oplossing voor komen?
In Arnhem zijn er niet-rokers feesten in Musis Sacrum. De danszaal is dan enigzins gevuld, maar de rokers hokjes puilen uit. Er is gewoon weinig behoefte aan niet-rokend stappen. De meeste stappers roken blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |