abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50247372
Uit het vorige topic:
quote:
Wat is jullie mening hier over?
endo1988 - donderdag 31 mei 2007 @ 12:22
De minister van volksgezondheid is flink zijn best aan het doen om roken in de horeca helemaal te gaan verbieden, en het ziet er ook naar uit dat dit hem gaat lukken. Wat vinden jullie hier zou van? Ik zelf personelijk ben hier heel erg op tegen, ik vind dat roken gewoon thuis hoort in een café. Het lijkt mij veel beter om het aan de café's zelf over te laten of zij willen dat er gerookt word in hun café. Dan krijg je vanzelf wel café's waar je niet mag roken, en dan gaan de niet rokers daar tog maar heen.

Ik vind het overigens wel een groot verschil of je praat over een café/disco of een restaurant. Dat een restaurant rook vrij word gemaakt vind ik nog wel logisch, want rook kan echt je smaak en geur besef verpesten. Maar in een discotheek waar iedereen bier aan het drinken is, vind ik het totaal overbodig, want het is gewoon een feit dat rokers die aan het drinken zijn, echt heel moeilijk zonder een sigaret kunnen. En al word het verboden, dan nog zullen ze zich er niks van aantrekken. Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.

Wat is jullie mening hier over?
Hier weer verder
pi_50247593
Om overigens zelf stelling te nemen in deze kwestie.

Ik zie vaak het argument "de horeca gaat er kapot aan" als het woord "rookverbod" valt.
Je kan het echter ook omkeren: "de horeca verdient over de ruggen van onschuldige meerokers".

Ik ben voor een rookverbod. Tien minuten in een café en je kan direct alles wat je draagt uitwassen omdat het stinkt. Ogen beginnen te prikken. Aan het eind van een avond voelen je luchtwegen aan als schuurpapier. Dé redenen waarom ik niet meer in café's kom; tenzij het niet anders kan.

Ik verheug me nu al op een rookvrij café
En de rokers? Roken is niet gezellig. Hooguit voor de rokers omdat ze niet zonder nicotine kunnen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:56:22 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50247858
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in- en uit- geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50247974
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in/ en uit/geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Je kan een idee altijd verwerpen door onmogelijkheden te noemen.
Maar een verbod als dit is prima te handhaven.
We zijn niet het éérste land met een rookverbod.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:06:12 #5
pi_50248299
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.

Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_50248306
Goedzo! Mijn gezondheid is belangrijker dan de omzet van een horecatent!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_50248479
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.

Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
Ik hou je niet tegen om te beginnen Als je dat maar thuis of bij zo'n besloten vereniging doet.
pi_50248521
quote:
Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50

DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.

Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.

Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.

Voorstel

De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.

Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.

Werkplek

Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.

Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.

Bron
pi_50248790
Fantastisch dat hij nog doorzet ook.

Gewoon met lenzen in in naar de kroeg en geen brandende ogen
Geen hoesten, kapotte strot van die gore lucht
Geen rokers die hun rook "sociaal" van hun eigen groepje wegblazen (en recht in mijn gezicht)
Naderhand je kleren niet aan de andere kant van het huis hoeven verstoppen om niet in de stank wakker te worden
De dag erna geen goor zwart snot uit je neus blazen

Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
pi_50248829
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:
Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
Amen, broeder
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_50248893
Klink is dus zelf een roker he? .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:26:49 #12
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50249073
Als ze niet aangemoedigd werden door Brussel, had men nieteens aan een rookverbod gedacht.
Yeasayer - Wait for the Summer
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:26:59 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50249080
quote:
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Leve de polder!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_50249161
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:

Fantastisch dat hij nog doorzet ook.
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:30:53 #15
pi_50249226
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.

De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
pi_50249232
quote:
Horeca in juli 2008 rookvrij
Feestdag! en volgend jaar Juli nog een keer.
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:33:31 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50249318
Ik was een tijd terug in Schotland waar dit al van kracht is. En het heeft geen impact werd mij verteld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_50249375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.

De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
Om de kosten laag te houden kunnen ze nog altijd hun rookafzuiginstallaties verkopen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:35:41 #19
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249390
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?

Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_50249486
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?

Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
pi_50249498
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
Geloof niet dat ze echt een kans maken. De KHN heeft de kans gehad dit geleidelijk door de voeren, maar ze hebben weinig tot niks gedaan.

Verder kun je het niet maken je personeel geen rookvrije werkplek aan te bieden, terwijl het overal wel geregeld is.

Tot slot, maar da's mijn persoonlijke mening, weer je mensen nu met ademhalingsproblemen (astma) in openbare ruimtes zoals café's. Dat kun je nooit fatsoenlijk uitleggen.
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
pi_50249521
Eerste uitstekende maatregel van dit kabinet.

Minister Klink, hartelijk dank namens miljoenen niet-rokers in Nederland!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:40:39 #23
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249557
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer
kankelul.
pi_50249588
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:40 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.

Als je agressief wordt zodra je geen nicotine tot je mag nemen dan mag je je serieus afvragen of je geen probleem hebt.
pi_50249727
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:

De helft eruitflikkeren?

Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.
Ze zouden allemaal in opstand komen! Burgerlijke ongehoorzaamheid! .

En uiteindelijk bleken de rokers massaal als makke schappen bij stinkende rookpalen hun nicotine-shotjes te gaan innemen. Nee, de dreigende woorden van rokers maken op mij geen indruk.

Uit het feit dat het rokers niet lukt om te stoppen met roken, blijkt wel dat ze onvoldoende ruggegraat hebben om dergelijke dreigementen uit te voeren. .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:45:03 #26
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249729
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.

Als je agressief wordt zodra je geen nicotine tot je mag nemen dan mag je je serieus afvragen of je geen probleem hebt.
Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.
Waar gaan zij dan heen? Juist ja, op de straat voor het café/discotheek
Het is niet alleen agressie omdat men geen nicotine binnenkrijgt.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46:07 #27
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249771
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.
Ze zouden allemaal in opstand komen! Burgerlijke ongehoorzaamheid! .

En uiteindelijk bleken de rokers massaal als makke schappen bij stinkende rookpalen hun nicotine-shotjes te gaan innemen. Nee, de dreigende woorden van rokers maken op mij geen indruk.

Uit het feit dat het rokers niet lukt om te stoppen met roken, blijkt wel dat ze onvoldoende ruggegraat hebben om dergelijke dreigementen uit te voeren. .
Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.
Alleen in uitgaansgelegenheden kan het gewoon echt niet
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46:47 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50249799
Het zal allemaal wel meevallen. Het is net als met de euro: over vijf jaar weet niemand meer beter.
pi_50249804
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef MarkNMGN het volgende:

gewoon
Rookvrije horeca is straks heel gewoon. .
pi_50249813
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.
Waar gaan zij dan heen? Juist ja, op de straat voor het café/discotheek
Het is niet alleen agressie omdat men geen nicotine binnenkrijgt.
Je keert het probleem nu om.
De minderheid van rokers dient zich in de horeca voortaan aan te passen aan de meerderheid van niet rokers.
Er gaat helemaal niets gebeuren want rokers gaan zich netjes gedragen.
pi_50249860
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.
Alleen in uitgaansgelegenheden kan het gewoon echt niet
Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:48:20 #32
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249864
Ik heb vaak het gevoel dat in de horeca (lees: bij het uitgaan) de rokers écht niet in de minderheid zijn hoor.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:18 #33
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50249890
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?
Ik rook ja.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik snap wel waarom het gebeurt.. alleen denk ik gewoon dat het niet te handhaven is. Vooral niet in de (wat grotere) uitgaansgelegenheden.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:49:53 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50249914
Nu de drank nog boycotten en we zijn een echt fatsoenlijke natie.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:50:01 #35
123170 alors
zlata1234
pi_50249922
Puick Zeer puick, hoef ik mn oogdruppels ook niet meer mee te nemen bij het uitgaan. En mn kleren en mn haren, wat zal dat een verademing zijn. Ik was al bang dat het niet door zou gaan, de Nederlandse politiek kennende. Maar dit is geweldig Ik kan niet wachten totdat het zover is.

En wat te denken van een lekker kaasbroodje bij de Hema, nooit meer die vieze rokers met hun peukjes achter nog geen anderhalve meter hoog "scherm" wat dus totaal geen effect heeft. Of helemaal geen scherm, die zijn er ook Ik zal de dagen tellen
know'm sayin?
word? word.
pi_50250016
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb vaak het gevoel dat in de horeca (lees: bij het uitgaan) de rokers écht niet in de minderheid zijn hoor.
Straks, hoe dan ook, wel
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:52:49 #37
pi_50250022
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Ahaaaa meer beveiliging en boetes betalen. Ik zie de prijzen al stijgen
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:55:37 #38
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250143
Je biertje wordt sowieso een stuk duurder de komende 2 jaar...
Omzet daalt + kosten omhoog = prijsverhoging!
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:56:15 #39
pi_50250164
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef Ringo het volgende:
Nu de drank nog boycotten en we zijn een echt fatsoenlijke natie.

Googelen: Alcohol -> Amerika -> drooglegging -> Al Capone.

Drugs verbieden levert alleen maar ellende op.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:56:39 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50250179
Ach, door de opwarming van de aarde kunnen we 10 maanden per jaar op het terras zitten, dus wat zeurt iedereen nou?
pi_50250202
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
If that's what it takes, so be it.

Ik betaal met plezier ¤0,50 meer om jou en je mederokers weg te houden.
pi_50250231
quote:
Of het wordt goedkoper...

Omzet daalt + mensen teruglokken = prijsverlaging!

Bangmakersargumenten van rokers
pi_50250236
quote:

Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.
Geen dure investeringen in afzuiginstallaties nodig. Bier wordt goedkoper! .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:59:12 #44
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250277
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.
Geen dure investeringen in afzuiginstallaties nodig. Bier wordt goedkoper! .
Hoezo gaan de rokers meer drinken?
Krijgen ze alleen maar meer zin in een sigaret...
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:59:23 #45
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50250284
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

If that's what it takes, so be it.

Ik betaal met plezier ¤0,50 meer om jou en je mederokers weg te houden.
1. Links
2. Fries
3. Vegetariër

Alsof ik je in mijn buurt wil hebben.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:00:05 #46
pi_50250313
quote:
Zullen we een Rokers-club beginnen?

Alleen voor leden (alleen rokers dus). Personeel krijgt 1% aandeel in de zaak. Dan zijn ze mede eigenaar en hoeven ze niet voor tabaksrook beschermt te worden.

Bar, dansvloer, DJ's. We worden rijk!
pi_50250318
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:

Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.
pi_50250341
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Zullen we een Rokers-club beginnen?

Alleen voor leden (alleen rokers dus). Personeel krijgt 1% aandeel in de zaak. Dan zijn ze mede eigenaar en hoeven ze niet voor tabaksrook beschermt te worden.

Bar, dansvloer, DJ's. We worden rijk!
Is al bekend hoe dit plan omgaat met 'eigenaren' van horeca dan?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:02:28 #49
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250387
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.
Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.
Beide gaat dan gebeuren, dat betekent constant veel (bezopen) mensen op straat en veel mensen die eruit gezet gaan worden die dus ook weer op straat komen.
kankelul.
pi_50250401
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:02 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.
Beide gaat dan gebeuren, dat betekent constant veel (bezopen) mensen op straat en veel mensen die eruit gezet gaan worden die dus ook weer op straat komen.
Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.
Heb je ook nog iets positiefs te melden over rokers?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:04:19 #51
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250438
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.
Ja, wij verspreiden al 100 jaar kanker over de hele wereld

Wil je nog meer vooroordelen?
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:04:53 #52
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250451
quote:

[..]

[..]

Ik schets trouwens nu meer een beeld van bezopen rokers, wat imho het grootste probleem is van dit hele rookverbod.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:06:56 #53
pi_50250525
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is al bekend hoe dit plan omgaat met 'eigenaren' van horeca dan?
Het is geen Horeca. Het is een privé-club met als doel om gezellig samen sigaretten te roken. De rest is bijzaak. Dat sommige leden c.q. mede-eigenaren toevallig vaker drankjes tappen dan andere, is alleen maar toevallig.
pi_50250601
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:06 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Het is geen Horeca. Het is een privé-club met als doel om gezellig samen sigaretten te roken. De rest is bijzaak. Dat sommige leden c.q. mede-eigenaren toevallig vaker drankjes tappen dan andere, is alleen maar toevallig.
Heeft het een horeca-vergunning etc nodig?
pi_50250753
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maakt niet uit dan toch? Het is geen openbare gelegenheid én het is geen horeca.
pi_50250792
'k Weet niet wanneer iets een privé-feestje is, en wanneer het horeca wordt...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:20:02 #57
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50250930
Overigens vind ik dat het besluit bij de horeca-eigenaren zelf moet liggen, als het echt zo positief is voor de omzet, stimulerend voor de bezoekers etc. is, dan maken ze hun café/discotheek toch vanzelf wel rookvrij?'

Waarom is dit dan nog nooit gebeurd en/of hielden deze rookvrije gelegendheden nog geen maand stand?
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:21:23 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50250986
quote:
Ze roken. Roken is slecht én lekker.
pi_50251052
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:20 schreef MarkNMGN het volgende:
Overigens vind ik dat het besluit bij de horeca-eigenaren zelf moet liggen, als het echt zo positief is voor de omzet, stimulerend voor de bezoekers etc. is, dan maken ze hun café/discotheek toch vanzelf wel rookvrij?'

Waarom is dit dan nog nooit gebeurd en/of hielden deze rookvrije gelegendheden nog geen maand stand?
Je weet het antwoord Daarom bedacht je de vraag.

Als het in alle horeca verboden is, is er geen onderscheid en geen keuze om wél of niet te roken.
In het begin zullen rokers wegblijven maar na een poosje zullen de grootste stijfkoppen ook weer uit hun schulp kruipen en sociaal gaan doen.

Of denk jij dat rokers thuis gaan zitten huilen terwijl hun vrienden gezellig gaan stappen?
pi_50251111
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:20 schreef MarkNMGN het volgende:

Ja, en dan hadden schildersbedrijven uit zichzelf de verf oplosmiddelvrij moeten maken he? .
En zouden restaurants uit zichzelf de keukens hygienisch schrobben, etc etc.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:25:25 #61
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251144
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als het in alle horeca verboden is, is er geen onderscheid en geen keuze om wél of niet te roken.
In het begin zullen rokers wegblijven maar na een poosje zullen de grootste stijfkoppen ook weer uit hun schulp kruipen en sociaal gaan doen.

Of denk jij dat rokers thuis gaan zitten huilen terwijl hun vrienden gezellig gaan stappen?
De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?
kankelul.
pi_50251165
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, en dan hadden schildersbedrijven uit zichzelf de verf oplosmiddelvrij moeten maken he? .
En zouden restaurants uit zichzelf de keukens hygienisch schrobben, etc etc.
Inderdaad.
Soms heeft een branche een duwtje in de rug nodig om resultaat te behalen.
Als je de keuze vrij laat krijg je dat geen ondernemer de eerste stap wil zetten.
Als ze allemaal moeten is het voor allen gelijk.
pi_50251180
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:25 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?
De keuze om iemand wel of niet dood te maken is er ook niet. Vind jij dat negatief?
De keuze om voorang te geven of te nemen is er ook niet. Vind jij dat negatief?
pi_50251189
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

1. Links
2. Fries
3. Vegetariër

Alsof ik je in mijn buurt wil hebben.
Huilie
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:27:06 #65
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251198
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.

Maargoed, ik zal me dan genoodzaakt voelen om elke keer buiten te gaan staan of stiekem in een hoekje een peuk te gaan roken... niet echt een leuk vooruitzicht
kankelul.
pi_50251226
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:27 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.

Maargoed, ik zal me dan genoodzaakt voelen om elke keer buiten te gaan staan of stiekem in een hoekje een peuk te gaan roken... niet echt een leuk vooruitzicht

Junk.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:30:20 #67
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251320
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Junk.
Benieuwd of je dat ooit gaat zeggen tegen een roker in jouw uitgaansgebied, sukkeltje

Overigens vond ik nog een relevant stukje, helaas van wikipedia
quote:
Andere effecten
Naast economische effecten van rookverboden worden ook andere gevolgen genoemd: geluidsoverlast, vervuiling van de straat en agressiviteit tegenover passanten door groepen buiten rokende cafébezoekers [12]. Ook worden niet-rokers door rookverboden, volgens een recent onderzoek, juist vaker blootgesteld aan tabaksrook[13]. Dit wordt ook bevestigd door een ander, zeer recent Engels onderzoek dat aantoont dat door rookverboden in de horeca thuis juist méér wordt gerookt, waardoor niet-rokers en vooral kinderen meer in een rokerige omgeving terecht komen.[14]
En hier een leuke bron wat het rookverbod in de VS voor gevolgen had.
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
kankelul.
pi_50251475
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:30 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Benieuwd of je dat ooit gaat zeggen tegen een roker in jouw uitgaansgebied, sukkeltje

Overigens vond ik nog een relevant stukje, helaas van wikipedia
[..]

http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.
Dat bewijs je nu wel met je argumenten en bewijzen.
pi_50251542
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:30 schreef MarkNMGN het volgende:

http://www. smokersclub .com/banloss3.htm
Objectieve bron!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:36:48 #70
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251562
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.
Dat bewijs je nu wel met je argumenten en bewijzen.
Het bovenste stukje gaat vooral om groepjes die buiten staan bij een café, dronken mensen dus.
Of ze nou wel of niet roken, grote groepen dronken mensen vormen altijd een probleem.

Het onderste stukje is gewoon het hele principe van een verslaving, als je het daar niet kan, doe je het ergens anders wel.
kankelul.
pi_50251665
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:36 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Het bovenste stukje gaat vooral om groepjes die buiten staan bij een café, dronken mensen dus.
Of ze nou wel of niet roken, grote groepen dronken mensen vormen altijd een probleem.

Het onderste stukje is gewoon het hele principe van een verslaving, als je het daar niet kan, doe je het ergens anders wel.
Rokers passen zich maar aan.
Als ze overlast gaan veroorzaken dan zijn zijn het probleem; niet de niet-rokers.
Je keert het probleem om.
pi_50251700
De meeste rokers in de horeca nu zijn gewoon 'sociale' gelegenheidsrokers. Voor hen is het een mooie laatste druppel om nu maar helemaal te stoppen. .
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:42:43 #73
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251740
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Rokers passen zich maar aan.
Als ze overlast gaan veroorzaken dan zijn zijn het probleem; niet de niet-rokers.
Je keert het probleem om.
De overlast wordt wel veroorzaakt omdat ze 'noodgedwongen' naar buiten moeten.
kankelul.
pi_50251771
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ze moeten naar buiten omdat? Ze mogen ook binnen blijven.
Is er iets mis met een avondje niet roken? Zo moeilijk is dat toch niet?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:44:56 #75
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251804
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Voor veel rokers wel ja.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:47:01 #76
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_50251864
Mensen die rokers bashen

Ach wees blij met je Pyrrhusoverwinning. Fantastisch hoe mensen helemaal blij door het lint gaan dat er een rookvrij horeca komt. Gelukkig leven we in 2007 in een fantastisch tolerant land, waar men samen kan leven met elkaars nare en plezierige gewoonten, zonder dat elke klacht van de burger een anti-wetsvoorstel oplevert.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_50251870
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:44 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Voor veel rokers wel ja.
Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:48:29 #78
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_50251908
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:41 schreef DennisMoore het volgende:
De meeste rokers in de horeca nu zijn gewoon 'sociale' gelegenheidsrokers. Voor hen is het een mooie laatste druppel om nu maar helemaal te stoppen. .
Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:49:40 #79
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50251941
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.
kankelul.
pi_50251947
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef _Qmars_ het volgende:
Mensen die rokers bashen

Ach wees blij met je Pyrrhusoverwinning. Fantastisch hoe mensen helemaal blij door het lint gaan dat er een rookvrij horeca komt. Gelukkig leven we in 2007 in een fantastisch tolerant land, waar men samen kan leven met elkaars nare en plezierige gewoonten, zonder dat elke klacht van de burger een anti-wetsvoorstel oplevert.
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.
pi_50251955
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.
Resistance is futile.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:50:47 #82
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_50251970
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.

Gast ....
pi_50251989
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:50 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Gast ....
Hmmja?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:54:45 #84
123170 alors
zlata1234
pi_50252100
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een hele avond?! En het is zo gezellig immers
know'm sayin?
word? word.
pi_50252143
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:

Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 20:59:56 #86
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50252261
Worden rookmachines nu ook verboden?
kankelul.
pi_50252262
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!
pi_50252275
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Worden rookmachines nu ook verboden?
Nee, ze gaan rookmachines inzetten die schone rook produceren.

Voor de sfeer
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:07:40 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_50252489
Eén voordeel: we hebben nog ruim een jaar de tijd om anti-rookhuillies aan de longkanker te helpen.
pi_50252569
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:48 schreef _Qmars_ het volgende:

Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?
Waar zie je mij hen dat vertellen dan? .

't Is gewoon iets wat ik vaak hoor: "Nou, dan kan ik maar beter helemaal stoppen."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:25:45 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50252964
EINDELIJK

Jammer dat het in September 2007 nog niet zo is...., dan ben ik namelijk weer eens in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:27:09 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50253005
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:
'noodgedwongen'

Ze kunnen toch ook besluiten niet te roken totdat ze weer thuis zijn?
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:30:18 #93
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50253085
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:27 schreef maartena het volgende:

[..]

'noodgedwongen'

Ze kunnen toch ook besluiten niet te roken totdat ze weer thuis zijn?
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:33:41 #94
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_50253184
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?

In andere landen blijkt het gewoon te werken, is er niet extra beveiliging nodig en loopt de omzet niet terug. Ik zie het probleem niet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:36:16 #95
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_50253261
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?

In andere landen blijkt het gewoon te werken, is er niet extra beveiliging nodig en loopt de omzet niet terug. Ik zie het probleem niet.
We leven hier alleen niet in 'andere landen'.
Nederland is het land van de meeste rokers in de EU (met alle oostbloklanden zal dit wel veranderd zijn )
Het land van coffeeshops etc.

Ik denk dat het hier gewoon een stuk lastiger gaat worden.
kankelul.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:37:14 #96
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50253287
quote:
In andere landen waar een rookverbod is ingesteld is gebleken dat de algehele omzet van de horeca stijgt. Er zijn met name in kroegen wat omzet dalingen in het eerste jaar van een rookverbod, maar deze worden weer "ongedaan" gemaakt omdat de omzet in restaurants stijgt. Men gaat vaker, meer uit eten en men neemt nu weer kinderen mee.

In California is het rookverbod nu 10 jaar oud, in Ierland en Noorwegen is het rookverbod nu 3 jaar oud. En in al deze landen is er in het eerste jaar sprake van enige omzet verlies, maar in de jaren daarna niet meer en is er alleen maar sprake van een stijging. De roker gaat namelijk de eerste paar maanden mokkend thuis zitten dat ie niet meer kan roken, maar uiteindelijk wint de gezelligheid van een kroeg het toch van het thuis op de bank zitten roken....

Het invoeren in de zomer is ook erg goed, dan kunnen ze er met terrasjes etc, langzaam aan wennen dat er binnen niet meer gerookt mag worden.

Ik vind het in ieder geval heerlijk dat ik hier naar o.a. sportwedstrijden, restaurants, en cafe's kan gaan zonder rook!

Al onze buurlanden in een straal van 1000 km hebben het verbod al ingevoerd trouwens.
-
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:39:30 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50253361
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik ben gestopt na het roken van 8 pakjes per week. Toen ik nog rookte heb ik met regelmaat gevlogen voor 3 uur tot zelfs 12 uur, en dat overleefde ik ook allemaal prima.

'niet mogelijk' misschien voor een 80 jarige die al 60 jaar rookt. Maar iemand van onder de 35 kan met gemak stoppen, of in ieder geval niet roken voor een paar uurtjes.

Of ga jij soms beweren dat er rokers zijn die een vakantie naar Griekenland overslaan omdat ze niet 3 uur in een vliegtuig kunnen zitten zonder te roken?
-
pi_50253437
Ik ook niet!!
Nou hoop ik nog wel dat ze een ander groot probleem de wereld uit helpen. De obestitasjes. Hun leger groeit en gaat de maatschappij heel veel geld kosten. Zie de krantenartikelen van deze week. Ik denk dus dat Klink nu even flink moet doorpakken en ook de verkoop van ongezonde snacks in uitgaansgelegenheden moet verbieden. En u niet zeggen dat dikkerds geen last bezorgen (itt. tot rokers); dat doen ze nl. wel. Het is naar om naar te kijken en de ziektekostenpremies gaan erdoor omhoog!
geniet nooit met mate
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:42:08 #99
pi_50253445
Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
pi_50253568
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaa... het volgende:

Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
Best wel denk ik. Want een pasjes-systeem zit er ook aan te komen, zodat asociale lui in 't vervolg sowieso thuis kunnen blijven. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')