Hier weer verderquote:Wat is jullie mening hier over?
endo1988 - donderdag 31 mei 2007 @ 12:22
De minister van volksgezondheid is flink zijn best aan het doen om roken in de horeca helemaal te gaan verbieden, en het ziet er ook naar uit dat dit hem gaat lukken. Wat vinden jullie hier zou van? Ik zelf personelijk ben hier heel erg op tegen, ik vind dat roken gewoon thuis hoort in een café. Het lijkt mij veel beter om het aan de café's zelf over te laten of zij willen dat er gerookt word in hun café. Dan krijg je vanzelf wel café's waar je niet mag roken, en dan gaan de niet rokers daar tog maar heen.
Ik vind het overigens wel een groot verschil of je praat over een café/disco of een restaurant. Dat een restaurant rook vrij word gemaakt vind ik nog wel logisch, want rook kan echt je smaak en geur besef verpesten. Maar in een discotheek waar iedereen bier aan het drinken is, vind ik het totaal overbodig, want het is gewoon een feit dat rokers die aan het drinken zijn, echt heel moeilijk zonder een sigaret kunnen. En al word het verboden, dan nog zullen ze zich er niks van aantrekken. Bij ons in Veenendaal is er ook een uitgaansgelegenheid rookvrij geworden. In het begin van de avond valt het roken nog wel mee, maar zodra de mensen meer drank op hebben, hoe meer schijt ze aan de regel hebben, en aan het eind van de avond staat iedereen te roken.
Wat is jullie mening hier over?
Je kan een idee altijd verwerpen door onmogelijkheden te noemen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat er genoeg mensen gewoon willen roken tijdens het stappen. Dan krijg je heel veel in/ en uit/geloop, en in beveiligde disco´s word dat een zooitje. En wat nou als er in het Gelredome een party is? Wil je 25.000 man in de gaten houden of ze niet stiekem een peuk opsteken terwijl er om je heen gesnoven, geslikt en geneukt word? Lachen man.
Ik hou je niet tegen om te beginnenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vind het prima. Iedereen gaat zijn eigen feestjes organiseren waar alles kan zonder controle. En er worden natuurlijk "privë-verenigingen" opgericht waar gewoon gedanst én gerookt kan worden.
Ik ben eigenlijk gestopt met roken, maar met dit soort matregelen wil ik graag weer beginnen
quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Uitgegeven: 8 juni 2007 17:04
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 17:50
DEN HAAG - De horeca wordt vanaf juli volgend jaar rookvrij. In cofffeeshops mag nog wel gerookt worden, alleen de verkoop moet in een rookvrije ruimte plaatsvinden.
Dat heeft het kabinet besloten, zei minister Ab Klink van Volksgezondheid vrijdag na afloop van de ministerraad.
Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Voorstel
De horeca had voorgesteld om volgend jaar alleen in restaurants de sigaret uit te bannen en pas in 2011 in cafés en discotheken. Maar het kabinet houdt nu dus vast aan een rookverbod voor de hele horeca in één keer, zoals Klink vlak na zijn aantreden al had aangekondigd.
Eerder deze week zei Klink er wat betreft de coffeeshops nog niet uit te zijn. Deze zouden onder een rookverbod gaan vallen, maar de Tweede Kamer maakte daar bezwaar tegen. Met een aparte rookruimte in coffeeshops heeft Klink dit probleem nu opgelost.
Werkplek
Anti-rookorganisaties als Clean Air Nederland en Stivoro maken zich al jaren hard voor een rookverbod in de horecagelegenheden, die nu nog een uitzondering vormen op de regel dat een werkplek rookvrij moeten zijn.
Koninklijke Horeca Nederland had met Klinks voorganger Hans Hoogervorst afgesproken het roken in stappen terug te dringen, maar daar liep het niet zo'n vaart mee, bleek vorig jaar. De horeca vreest een enorm omzetverlies van een totaal rookverbod op korte termijn.
Bron
Amen, broederquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:18 schreef Zpottr het volgende:
Helemaal top. Klink, kneuterige Christen die je er bent, ik mag je niet, ik zal nooit op je partij stemmen, maar hier ben je goed bezig. Hulde.
Leve de polder!quote:Horecagelegenheden mogen nog wel een afgeschermde ruimte hebben waar rokers hun sigaretje kunnen opsteken, maar ze mogen daar niet worden bediend om het personeel een rookvrije werkplek te kunnen bieden.
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.quote:
Feestdag! en volgend jaar Juli nog een keer.quote:Horeca in juli 2008 rookvrij
Om de kosten laag te houden kunnen ze nog altijd hun rookafzuiginstallaties verkopen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen jammer dat de meeste mensen die regelmatig gaan stappen en (dus) veel drinken en (dus) de Horeca overeind houden, nu een ander plekje gaan zoeken om hun geld uit te geven. Dat worden zware prijsverhogingen.
De illigale Horeca gaat het helemaal maken!!!
Zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?
Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Geloof niet dat ze echt een kans maken. De KHN heeft de kans gehad dit geleidelijk door de voeren, maar ze hebben weinig tot niks gedaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij voet bij stuk houdt. Koninklijk Horeca Nederland is namelijk alweer bezig druk uit te oefenen om het besluit ongedaan te krijgen.
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:40 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nou niet-rokers, ipv een rokerige sfeer krijg je vanaf volgend jaar een nóg agressievere sfeer![]()
Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:35 schreef MarkNMGN het volgende:
Wat willen ze eigenlijk gaan doen als na een tijdje gewoon iedereen staat te roken in een discotheek?
De helft eruitflikkeren?
Om dit te gaan handhaven moeten ze het beveiligingspersoneel verviervoudigen ofzo...
Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Lees die zin nog eens terug. Het is zielig.
Als je agressief wordt zodra je geen nicotine tot je mag nemen dan mag je je serieus afvragen of je geen probleem hebt.
Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, dat loze 'dreigement' maakten rokers ook toen de NS de treinen rookvrij ging maken.
Ze zouden allemaal in opstand komen! Burgerlijke ongehoorzaamheid!.
En uiteindelijk bleken de rokers massaal als makke schappen bij stinkende rookpalen hun nicotine-shotjes te gaan innemen. Nee, de dreigende woorden van rokers maken op mij geen indruk.
Uit het feit dat het rokers niet lukt om te stoppen met roken, blijkt wel dat ze onvoldoende ruggegraat hebben om dergelijke dreigementen uit te voeren..
Je keert het probleem nu om.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het gaat wél gebeuren, mensen die roken en eruit worden gezet kan al tot agressie leiden. Vooral omdat dit hoogstwaarschijnlijk elke keer om grote groepen gaat.
Waar gaan zij dan heen? Juist ja, op de straat voor het café/discotheek
Het is niet alleen agressie omdat men geen nicotine binnenkrijgt.
Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ach in een trein, restaurant en veel andere plaatsen vind ik een rook-verbod wel terecht hoor.
Alleen in uitgaansgelegenheden kan het gewoon echt niet![]()
Ik rook ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het kan prima. Waarom zou het niet kunnen? En rook jij overigens?
Straks, hoe dan ook, welquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik heb vaak het gevoel dat in de horeca (lees: bij het uitgaan) de rokers écht niet in de minderheid zijn hoor.
Ahaaaa meer beveiliging en boetes betalen. Ik zie de prijzen al stijgenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal niet gebeuren.
Ze zullen wel moeten.
Er komen boetes op als het niet wordt nageleefd door de horecabedrijven.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:49 schreef Ringo het volgende:
Nu de drank nog boycotten en we zijn een echt fatsoenlijke natie.
If that's what it takes, so be it.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Je biertje wordt sowieso een stuk duurder de komende 2 jaar...
Omzet daalt + kosten omhoog = prijsverhoging!
Of het wordt goedkoper...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoezo gaan de rokers meer drinken?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Omzet stijgt juist. Rokers gaan meer drinken. Meer mensen met gevoelige ogen/longen komen ook naar de horeca en blijven langer.
Geen dure investeringen in afzuiginstallaties nodig. Bier wordt goedkoper!.
1. Linksquote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
If that's what it takes, so be it.
Ik betaal met plezier ¤0,50 meer om jou en je mederokers weg te houden.
Zullen we een Rokers-club beginnen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Hoezo gaan de rokers meer drinken?
Krijgen ze alleen maar meer zin in een sigaret...
Is al bekend hoe dit plan omgaat met 'eigenaren' van horeca dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Zullen we een Rokers-club beginnen?
Alleen voor leden (alleen rokers dus). Personeel krijgt 1% aandeel in de zaak. Dan zijn ze mede eigenaar en hoeven ze niet voor tabaksrook beschermt te worden.
Bar, dansvloer, DJ's. We worden rijk!
Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Net zoals ze meer gaan eten, wanneer ze niet kunnen roken.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hoezo gaan de rokers meer drinken?
Krijgen ze alleen maar meer zin in een sigaret...
Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:02 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Of je loopt naar buiten, of je rookt stiekem binnen.
Beide gaat dan gebeuren, dat betekent constant veel (bezopen) mensen op straat en veel mensen die eruit gezet gaan worden die dus ook weer op straat komen.
Ja, wij verspreiden al 100 jaar kanker over de hele wereldquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.
Heb je ook nog iets positiefs te melden over rokers?
Ik schets trouwens nu meer een beeld van bezopen rokers, wat imho het grootste probleem is van dit hele rookverbod.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Je schetst wel een beeld van rokers waarin een hoop vooroordelen bevestigd worden.
Het is geen Horeca. Het is een privé-club met als doel om gezellig samen sigaretten te roken. De rest is bijzaak. Dat sommige leden c.q. mede-eigenaren toevallig vaker drankjes tappen dan andere, is alleen maar toevallig.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is al bekend hoe dit plan omgaat met 'eigenaren' van horeca dan?
Heeft het een horeca-vergunning etc nodig?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:06 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Het is geen Horeca. Het is een privé-club met als doel om gezellig samen sigaretten te roken. De rest is bijzaak. Dat sommige leden c.q. mede-eigenaren toevallig vaker drankjes tappen dan andere, is alleen maar toevallig.
Maakt niet uit dan toch? Het is geen openbare gelegenheid én het is geen horeca.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is geen Horeca. Het is een privé-club met als doel om gezellig samen sigaretten te roken. De rest is bijzaak. Dat sommige leden c.q. mede-eigenaren toevallig vaker drankjes tappen dan andere, is alleen maar toevallig.
Ze roken. Roken is slecht én lekker.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Je weet het antwoordquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:20 schreef MarkNMGN het volgende:
Overigens vind ik dat het besluit bij de horeca-eigenaren zelf moet liggen, als het echt zo positief is voor de omzet, stimulerend voor de bezoekers etc. is, dan maken ze hun café/discotheek toch vanzelf wel rookvrij?'
Waarom is dit dan nog nooit gebeurd en/of hielden deze rookvrije gelegendheden nog geen maand stand?![]()
Ja, en dan hadden schildersbedrijven uit zichzelf de verf oplosmiddelvrij moeten maken he?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:20 schreef MarkNMGN het volgende:
Overigens vind ik dat het besluit bij de horeca-eigenaren zelf moet liggen, als het echt zo positief is voor de omzet, stimulerend voor de bezoekers etc. is, dan maken ze hun café/discotheek toch vanzelf wel rookvrij?'
Waarom is dit dan nog nooit gebeurd en/of hielden deze rookvrije gelegendheden nog geen maand stand?![]()
De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je weet het antwoordDaarom bedacht je de vraag.
Als het in alle horeca verboden is, is er geen onderscheid en geen keuze om wél of niet te roken.
In het begin zullen rokers wegblijven maar na een poosje zullen de grootste stijfkoppen ook weer uit hun schulp kruipen en sociaal gaan doen.
Of denk jij dat rokers thuis gaan zitten huilen terwijl hun vrienden gezellig gaan stappen?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, en dan hadden schildersbedrijven uit zichzelf de verf oplosmiddelvrij moeten maken he?.
En zouden restaurants uit zichzelf de keukens hygienisch schrobben, etc etc.
De keuze om iemand wel of niet dood te maken is er ook niet. Vind jij dat negatief?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:25 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
De keuzevrijheid is dus compleet verdwenen, en jij vind dat positief?
Huiliequote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
1. Links
2. Fries
3. Vegetariër
Alsof ik je in mijn buurt wil hebben.
Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je weet het antwoordDaarom bedacht je de vraag.
Als het in alle horeca verboden is, is er geen onderscheid en geen keuze om wél of niet te roken.
In het begin zullen rokers wegblijven maar na een poosje zullen de grootste stijfkoppen ook weer uit hun schulp kruipen en sociaal gaan doen.
Of denk jij dat rokers thuis gaan zitten huilen terwijl hun vrienden gezellig gaan stappen?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:27 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nee, ik zal wel gewoon blijven uitgaan hoor, gelukkig ga ik voornamelijk naar grotere feesten waar het waarschijnlijk niet verboden wordt.
Maargoed, ik zal me dan genoodzaakt voelen om elke keer buiten te gaan staan of stiekem in een hoekje een peuk te gaan roken... niet echt een leuk vooruitzicht![]()
Benieuwd of je dat ooit gaat zeggen tegen een roker in jouw uitgaansgebied, sukkeltjequote:
En hier een leuke bron wat het rookverbod in de VS voor gevolgen had.quote:Andere effecten
Naast economische effecten van rookverboden worden ook andere gevolgen genoemd: geluidsoverlast, vervuiling van de straat en agressiviteit tegenover passanten door groepen buiten rokende cafébezoekers [12]. Ook worden niet-rokers door rookverboden, volgens een recent onderzoek, juist vaker blootgesteld aan tabaksrook[13]. Dit wordt ook bevestigd door een ander, zeer recent Engels onderzoek dat aantoont dat door rookverboden in de horeca thuis juist méér wordt gerookt, waardoor niet-rokers en vooral kinderen meer in een rokerige omgeving terecht komen.[14]
Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Benieuwd of je dat ooit gaat zeggen tegen een roker in jouw uitgaansgebied, sukkeltje
Overigens vond ik nog een relevant stukje, helaas van wikipedia![]()
[..]
En hier een leuke bron wat het rookverbod in de VS voor gevolgen had.
http://www.smokersclub.com/banloss3.htm
Objectieve bron!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:30 schreef MarkNMGN het volgende:
En hier een leuke bron wat het rookverbod in de VS voor gevolgen had.
http://www. smokersclub .com/banloss3.htm
Het bovenste stukje gaat vooral om groepjes die buiten staan bij een café, dronken mensen dus.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, rokers zijn dus sowieso asocialen.
Dat bewijs je nu wel met je argumenten en bewijzen.
Rokers passen zich maar aan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:36 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Het bovenste stukje gaat vooral om groepjes die buiten staan bij een café, dronken mensen dus.
Of ze nou wel of niet roken, grote groepen dronken mensen vormen altijd een probleem.
Het onderste stukje is gewoon het hele principe van een verslaving, als je het daar niet kan, doe je het ergens anders wel.
De overlast wordt wel veroorzaakt omdat ze 'noodgedwongen' naar buiten moeten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Rokers passen zich maar aan.
Als ze overlast gaan veroorzaken dan zijn zijn het probleem; niet de niet-rokers.
Je keert het probleem om.
Ze moeten naar buiten omdat? Ze mogen ook binnen blijven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
De overlast wordt wel veroorzaakt omdat ze 'noodgedwongen' naar buiten moeten.
Voor veel rokers wel ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze moeten naar buiten omdat? Ze mogen ook binnen blijven.
Is er iets mis met een avondje niet roken? Zo moeilijk is dat toch niet?
Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:41 schreef DennisMoore het volgende:
De meeste rokers in de horeca nu zijn gewoon 'sociale' gelegenheidsrokers. Voor hen is het een mooie laatste druppel om nu maar helemaal te stoppen..
Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, hoe dan ook. Ze zullen er maar aan moeten wennen.
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:47 schreef _Qmars_ het volgende:
Mensen die rokers bashen![]()
Ach wees blij met je Pyrrhusoverwinning. Fantastisch hoe mensen helemaal blij door het lint gaan dat er een rookvrij horeca komt. Gelukkig leven we in 2007 in een fantastisch tolerant land, waar men samen kan leven met elkaars nare en plezierige gewoonten, zonder dat elke klacht van de burger een anti-wetsvoorstel oplevert.![]()
![]()
Resistance is futile.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben eerder nog een heel jaar en een maand om zich ertegen te verzetten.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.
Een hele avond?! En het is zo gezellig immersquote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze moeten naar buiten omdat? Ze mogen ook binnen blijven.
Is er iets mis met een avondje niet roken? Zo moeilijk is dat toch niet?
Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:49 schreef MaGNeT het volgende:
Rokers doen altijd zo zielig als hun opgerolde witte papiertje met gedroogde plant wordt afgepakt.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:56 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ze zouden blij moeten zijn. Er komt nu een keurig ongekreukt wit papier, en er staat nog wel een handtekening van een minister onder!
Nee, ze gaan rookmachines inzetten die schone rook produceren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:59 schreef MarkNMGN het volgende:
Worden rookmachines nu ook verboden?
Waar zie je mij hen dat vertellen dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:48 schreef _Qmars_ het volgende:
Dat bepalen ze zelf wel. Wie ben jij om dat mensen te vertellen?![]()
'noodgedwongen'quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:42 schreef MarkNMGN het volgende:
De overlast wordt wel veroorzaakt omdat ze 'noodgedwongen' naar buiten moeten.
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:27 schreef maartena het volgende:
[..]
'noodgedwongen'
Ze kunnen toch ook besluiten niet te roken totdat ze weer thuis zijn?
Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.
We leven hier alleen niet in 'andere landen'.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:33 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ze zijn toch zelf ooit begonnen, daar hebben ze zichzelf dus mooi mee gekloot of niet? Of moet de rest van de wereld boeten voor de keuze van de roker?
In andere landen blijkt het gewoon te werken, is er niet extra beveiliging nodig en loopt de omzet niet terug. Ik zie het probleem niet.
In andere landen waar een rookverbod is ingesteld is gebleken dat de algehele omzet van de horeca stijgt. Er zijn met name in kroegen wat omzet dalingen in het eerste jaar van een rookverbod, maar deze worden weer "ongedaan" gemaakt omdat de omzet in restaurants stijgt. Men gaat vaker, meer uit eten en men neemt nu weer kinderen mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Ik ben gestopt na het roken van 8 pakjes per week. Toen ik nog rookte heb ik met regelmaat gevlogen voor 3 uur tot zelfs 12 uur, en dat overleefde ik ook allemaal prima.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:30 schreef MarkNMGN het volgende:
Nogmaals, voor veel rokers is dit gewoonweg niet mogelijk.
Best wel denk ik. Want een pasjes-systeem zit er ook aan te komen, zodat asociale lui in 't vervolg sowieso thuis kunnen blijven.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:42 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Zonder sigaret ben ik gedwongen meer te drinken, snuiven en slikken. Ik denk dat het een stuk gezelliger word in de HORECA met een rookverbod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |